מכתב תודה והערכה לגולשים ממנחם ושאר אנשי הצוות

 

ברצוני להודות לכולם – אנשי צוות וגולשים – על ההיענות הנפלאה (ועבורי TOTALLY UNBELIEVABLE) על המהירות בה אספנו תרומה לטיסתו של שי גולדנברג לשני המשחקים הראשונים באוקלנד, ונשאר עודף למקרה ואצליח לשכנע את קטי לאפשר לעידן עופר להחליף את שי למשחק החמישי באדמת האוייב (12 ליוני). זה קרה (התרומות הגיעו) ממש תוך חצי יום. לא יאומן!

האקרדיטציות למשחקי הגמר ניתנות ע"י ה-NBA עצמה (בינינו, קטי החמודה היא האחראית, ויש לה זוג רגליים למות בשבילן!) ושם ישנם חוקים אחרים, ונוקשים יותר, מאשר כשהאקרדיטציות ניתנות כמו במשך העונה ע"י הקבוצות עצמן).

אז נקווה לטוב.

בהזדמנות זאת רציתי להוסיף כמה מילים: מהיום שקניתי את האתר משרון סולומון ושגיא כהן (שני חברה על הכיפאק, אבל אני משתגע כיצד הם נעלמו לחלוטין מהכדורסל) לפני כמה וכמה שנים, החלטתי שהאתר יהיה 100% התנדבותי ללא כל נגיעה מסחרית בו. דווקא שרון סלומון היה די אנטרפניאור וניסה להכניס כסף לאתר בכל צורה שהיא, והוא ניכשל במאמציו. למשל, בתקופה שהייתי נותן תוארים כגון עכבר הופס, ומעליו עכברוש הופס, ומתחתיהם עכברון הופס, ומתחת עכברון אחד כמו K-700 שהיה "אוגר הופס" (הנמוך והאהבל הגדול שיכול להיות בענייני כדורסל), או מעליהם – אפילו מעל העכבר והעכברוש – חולדת הופס (החולדה היחידה שנשארה – כי מאז הפסקתי להעניק תוארים – הוא אסי שלנו) אז שרון הציע שנעשה מזה "עסק". נדפיס תעודות של 'עכבר', 'עכברוש', 'עכברון' וכו', ונעשה מהן דבר יקר שאנשים ייקנו במיטב כספם.

אז שאלתי את שרון אם גם ב'היכל התהילה' הניבחרים צריכים לשלם כסף גדול על בחירתם להיכל… אבל הוא היה בדיעה שזה יכול היה ליהפך למותג יקר.

טוב, היו ימים.

בקיצור, אני החלטתי שהאתר הוא שלי, וכל זמן שהוא שלי, הוא נשאר נקי מ-COMMERCIALISM בכל צורה שהיא.

כמובן שהיום, עם מספר הכניסות היומי הגדול מאד אולי כן יכולתי לעניין חברות פרסומת, אבל תמיד התנגדתי לך, וכל זמן שאני בעל האתר זה יישאר כך. לשמחתי ולמזלי הצלחתי לאסוף צוות כתבים, וגולשים מתנדבים, המוכנים לתרום מזמנם, ואני כנראה הוא תורם הזמן הגדול ביותר, שעושה הכל מתוך אהבה – כמו כל שאר אנשי הצוות.

אז כשישנה היענות כזאת זאת המחמאה הגדולה ביותר, וההחזר היקר ביותר מהגולשים לאנשי הצוות. בתגובות, בכניסות, בגידול התמידי, ובהיענות הלא יאומנת ממש לבקשה לעזרה כספית למטרה חשובה – זה ההחזר המספק והיקר ביותר בלב העוסקים במלאכה.

וכמובן שחלק חשוב – אולי עיקרי באתר – הן התגובות המצויינות (לפעמים ארוכות כמאמר עצמו!) ומלאות התוכן המציגות קהילה שלמה של ידעני כדורסל שכיף לכתוב להם.

אחזקת האתר כן עולה לי מעט כסף – כ-$2,000 – $2,200 לשנה – אך בכך השגתי שרת עצמאי (DEDICATED SERVER) בלונדון המשרת אותנו בייחודיות. אני לא יודע בדיוק את הסידור הטכנולוגי, אבל בגלל שאנחנו משהו "ייחודי" אין לנו יותר בעיות הפסקה (אלא אם כן אני שוכח לשלם להם כפי שקרה לפני שבועיים…).  זוהי הוצאה כספית שאני נהנה ממנה בגלל שהאתר הפך לאחד האמצעים המהנים ביותר שישנם לי להנעים לי את זמני בגולה בשנות הגימלאות, ולתת לי 'הרגשה ישראלית' (וכן שמירה על העברית)  ולכן כל זמן שאני יכול, אני מסרב להצעות לתרומות השתתפות, אבל אני מודה שוב ושוב למציעים.

בגילי חשוב לחשוב על יורשים. כשלא אוכל להריץ יותר את האתר, הוא יועבר לידיהם של מומי (מידן בורוכוב…), רון טחן, גיא רוזן, יאיר זעפרני, ורועי ויינברג. הם צעירים החיים את ההווה ואולי הם יעדיפו שינויים בפורמט, בטכנולוגיה, פרסום, ולך תדע מה עוד. דבר אחד אני מקווה שישאירו, וזאת הוצאת SI פעם בשנה של בגדי הים, עם סכויים שעד שכבר לא אוכל להריץ את האתר כבר לא יהיו בגדי ים וההוצאה שלהם תהפוך לאשכרה הוצאת פלייבוי פעם בשנה.

לא נורא. הם יוכלו לשלוח אזהרה למפרע למסורתיים ולמתנגדים להצגת גופות נשים יפהפיות מטעמי 'פוליטיקלי קורקט' או גזענות, לא לפתוח את האתר ביום כזה או אחר.

אז שוב, תודה לכולם, וחיממתם לנו את הלב!

 

מנחם

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. תודה לך מנחם. מפעל חיים מדהים. ועוד כל הרבה אנשים, גם כאלה שלא יודעים את התשובה לשאלה איך התחיל הסיפור של ה NBA בארץ במודל וברף הסיקור שלו בארץ מודים לך.
    (אגב אני בגלל שאיני שועל ותיק דיו בליגה (עכברון) כ"כ אוהב לעבור בזמנים פנויים (טיים אאוטים עבירת בלתי ספורטיביות של דריימונד מחציות או סתם באמצע היום) לעבור על הטורים הישנים שלך ועל הפרוייקטים שלך על אגדות עבר וקבוצות עבר מפוארות בשביל להשלים את הידע וההרגשה הקרובה לאותם כוכבים. מדהים.
    (בקשר לספרים חפשתי בעבר אך לא הצלחתי למצוא, להשיג לקניה או לקריאה. למרות שיש הרבה תוכן מתוכם באתר כי ככה אני איש ספר. גם שאני רוצה ערך אנציקלופדי כל שהוא אני לא פותח ויקיפדיה אלא הולך קודם לארון ומוציא כרך, די עתיק של בריטניקה)

  2. תודה מנחם ריגשת, אני רוצה להציע לך גם עכשייו להשתמש בפרסומות, אם באתרי ספורט אחרים בארץ הכתבים מרוויחים כסף אז בטח שגם פה הם צריכים.
    מנחם, אני חושב שאתה צריך להשתמש בפרסומות להשגת כסף לא רק בישבלך, אלא גם בשביל הכתבים באתר שמגיע להם כסף על הזמן ההשקעה והכתבות המעולות.

    1. דוקטור לס היקר.

      אתה חרשת וזרעת במשך חמישים שנה, עם כתיבה מתלהבת שאין לה אח ורע בתקשורת הישראלית (ואולי גם מעבר לה). ועכשיו אתה קוצר ברינה. לא במקרה קם לך פה דור מעולה של ממשיכים, כי אתה השקעת בכולם עוד כשהיו זרעונים באשך הבלתי-טמיר של אבא שלהם.
      וזו גם הזדמנות להגיד להם תודה ענקית, וגם לכותבים הקבועים האחרים שעטם פשוט נוטפת זהב.
      שמתי לב שאתה מזכיר את עניין הגיל ומה יהיה בהמשך. אני גם שמח בשבילך ואפילו קצת מקנא בך. הרבה אנשים, בגיל הקשיש, דועכים ונעלמים מהתודעה. ואתה רק מרבה חברים ומעריצים, כפי שמוכיח האתר הזה וכפי שרואים בפגישות מחזור שאתה עושה בארץ.
      אני מקווה שאתה מראה את כל התגובות האלה לאשתך גייל וילדות שלך ולנכדים וכל המשפחה. שידעו עם מי יש להם עסק.
      מאחל לך המשך בריאות ושמחה, עד מאה ועשרים (ומשם הארכות אם צריך).

  3. מנחם – כשראיתי אותך במפגש בקיץ שעבר ( או בסתיו – כבר שכחתי מתי זה היה ) נראית לי צעיר, שזוף ובכושר . אז אני מאחל לך עוד שנים רבות כאן איתנו , למרות שאתה האוייב מהמזרח 🙂

  4. ההתנדבות של הכותבים פה זה הדבר המרגש….
    לנו זה קל, כמה קליקים ותרמנו 🙂

    ולך מנחם מגיעה תודה גדולה שהחזקת בימים הקשים, ובטוח היו כאלה…

  5. פרסומות רגילות פחות רלוונטיות היום בגלל אדבלוק וכדומה, מה שעושים בעיקר זה פרסום סמוי או באנרים קופצניים מטרידים.ואני לא אוהב את זה.

    תודה רבה רבה למנחם מידן רון רועי וגיא. אתם נהדרים, משהו ייחודי שלא קיים בארץ ואולי בכל העולם.

  6. תודה לך מנחם.אני רק שנתיים פה באתר אבל הוא הפך להיות האתר הראשון שאני נכנס אליו כשאני פותח את הלפטופ

  7. אל תדאג דוקטור SI בקיני זה נגד אנגינה
    נקפיד גם לתת תמונה או שתיים של הטוסיק של סרינה
    גם הופס גם בובס וגם ישבנים
    מומי מבטיח אתר לפנים !

    1. רק שתדע שבגלל ערסים כמוך נהרס האתר. עד שהגעת שמרו כאן על תרבות דיון, שפה נקייה וכתיבה תמה. אתה הבאת לפה שפת רחוב וסיפורים על טיפוסים מפוקפקים שכולם נוטפי זימה זולה וכל מה שנקרא "הישראלי המכוער". כולם פה ישמחו אם תחזור למאורה שיצאת ממנה!

      (או שלא 😉 )

  8. האתר הזה יתר קהילה חד פעמית שמתרחבת ומתרחבת ולמרות ההתרחבות עדיין יש תחושה משפחתית. מקווה שבקרוב יהיה לי זמן לחזור לכתוב למרות הצבא.,

  9. מנחם מקיים את האתר בשבילו, הוא הודה בזה.
    יוצא שזה בשבילנו.
    כותבים ומסקרים ומנחם עצמו לא צריכים לתרום.
    נתתם מספיק כסף וזמן.
    כבוד גדול לתורמים, גם אלו ששנים שתרמו ועבדו בחינם בשבילנו.

  10. אפרופו מנחם, למפגש הופס הבא אני מציע להדפיס חולצות.
    חולדת/עכברוש הופס + הסמל של האתר
    אני יכול לעזור בעיצוב גרפי.
    זה יהיה להיט

  11. למנחם וכל הכותבים – המון תודה על כל מה שאתם עושים. כשרק הכרתי את האתר לא האמנתי שתוכל להתפתח ממנו כזאת קהילה, עם שפה משותפת, הומור משותף ובעיקר שיגעון משותף.
    אחד הדברים היפים פה זה שהכל נעשה מאהבה, ואני מקווה שזה יימשך ככה. ההחלטה שלא להכניס פרסומות לאתר למרות ריבוי הכניסות, היא לדעתי מה שמעודד את המשך ריבוי הכניסות…
    ומנחם אל תפרד עדיין יש לי הרגשה שיש לך עוד הרבה שנים איתנו!

  12. תודה רבה מנחם על הכל, ומבחינתי, כמי שעוקב דרכך אחרי הnba כבר 30 שנה, האתר הזה הוא רק הדובדבן שבקצפת.
    אתה יותר מראוי בעיניי להכרה ממסדית, בדמות פרס על מפעל חיים בעיתונות, אבל מהכרותי את המדינה שלנו, אני חושד שתאלץ להסתפק באהבה והערכה של קוראי האתר…
    ובקשר לאתר הזה, זרעת כאן זרע, שצמח לקהילה עם חיים משלה, כזו שאפילו סוציופת כמוני חייב להעריך, ועל כך מגיעה התודה לך, אך גם כמובן לכל השותפים הקבועים

  13. נפלא, דוק אהוב. כשאתה מנפנף ככה את המסחריות, שהפכה בעידן הזה לדת, ונשכחו קצת התשוקה הטהורה והפנאן הילדותי, והרצון בעומק, ידע, הומור ושיתוף, ילדי אייטיז כמוני מקבלים חץ ובונבון ישר ללב

  14. אני לא משתתף כאן הרבה, אבל נהנה מאוד לקרוא את הכותבים ו(חלק מ)המגיבים.

    את הרוח הצעירה וה"לא דופקת חשבון שלך" אוהב במיוחד.

      1. באיזה עולם מוזר הפכה קבוצת המיליונרים של ג'יימס לטובים?? במקרה הכי טוב, מדובר כאן בטריפה נגד נבלה (למרות שאתה יודע, בצד אחד יש קבוצה שנבנתה עקב בצד אגודל מהדראפט, לעומת קבוצה ששברה את כל התקרות כדי להביא כוכבים…)

        1. קבוצה של outcasts (טוב חוץ מלאב) מול נערים שנולדו עם כפית של כסף (קרי). יש ספק במי לתמוך?

          1. אאוטקאסט?! אתה מתכוון ללברון, שהומלך למלך כבר בגיל 14? או לקיירי, שנבחר במקום הראשון בדראפט? אין מה לומר, אם הם זוכים השנה, צריך לעשות עליהם סרט המשך לHoosiers…

  15. תודה מנחם ותודה לכול הגולשים, אני עדיין במונטנה, בדיוק נפרדתי לשלום מחבריי לשבט צפון השאיין (אינדיאנים), שביליתי בחברתם 5 ימים עם משלחת מהקהילה שלי בקריית אקרון שבאוהיו. תחנה הבאה מחר טיסה לאקרון, יום בחברת הבת זוג, ולאחר מכן קליבלנד-דטרויט-אוקלנד.. ונאמר אמן ותודה לכול הגולשים שנרתמו כדי להפוך את החלום הזה למציאות! בקרוב, אחרי שאקבל את הפרטים מחשבון הבנק אני אעדכן בפוסט בפירוט על ההתגייסות של כולכם. ושוב תודה למנחם שהופך הכול לאפשרי!

  16. מנחם תודה ענקית לך ולכם הכותבים. האתר הזה כבר כמה שנים הוא האתר שאני קורא כל בוקר בדרך לעבודה דבר ראשון. שמח נורא שמצאתי אותו, ויכולתי למצוא סוף סוף תוכן אנביאי איכותי בעברית. עצם העובדה שהאתר בלי פרסומות רק עושה אותו יותר טוב.
    שתמשיך אתה לעוד שנים רבות וכך גם האתר.

  17. תודה רבה מנחם – "דבר אחד לדור ואין שני דברים לדור"
    אתה חיב לקבוע ממשיך אחד ראשי – שהוא זה שינהל את האתר.
    אחרת תוך זמן קצר, הכל יתפרק וחבל (מאוד!)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט