סאן אנטוניו ספרס 115 – ג"ס ווריורס 129 הווריורס משלימים נצחון 0-4 בסדרה ועולים לגמר)
הווריורס פתחו חזק עם רבע ראשון של 31-19 כשקארי לא פוגע מבחוץ (1-6 לשלוש) אבל עושה את הנזק בתוך הצבע (5-5 בחדירות) ומסיים 12 דקות ראשונות עם 13 נק.
הספרס שברו את הטבעת עם 9-31 מהשדה כשאולדרידג' ממשיך לאכזב עם 1-6 וגם ההקפצה של ג'ינובילי לחמישיה לראשונה העונה ו-4 שנים אחרי הפעם הקודמת לא הועילה.
הקבוצה של פופוביץ' התאוששה בתחילת הרבע השני וההפרש ירד ל-7 אבל קווין דוראנט הוביל ריצת 11-0 ליתרון 51-33. הספרס התקרבו קצת אבל 5 נקודות של קארי הורידו את סגנית האלופה ביתרון 65-51.
סטף סיים מחצית ראשונה מפוזרת ומזלזלת גם בהגנה וגם בהתקפה עם 5 איבודים אבל גם 18 נק, בדיוק כמו דוראנט שהיה יעיל כהרגלו (7-9 מהשדה).
פופ הלך עד קצה הספסל וקיבל 10 נק מקייל אנדרסון ו-9 מדני גרין אבל כשהקבוצה שלו קולעת ב-35% מהשדה מול 60% של הלוחמים, לא עזרו גם שמירה מצוינת על הכדור (2 איבודים) ויתרון מוחלט בריב' התקפה (8 מול 2).
ג"ס ברחו בתחילת הרבע השלישי ליתרון 22 אבל הספרס לא רצו לסיים את העונה עם השפלה מול הקהל הביתי ושחקני הספסל הובילו ריצה וההפרש ירד ל-10 בלבד. הווריורס לא נבהלו וענו בריצה משלהם ואחרי 36 דקות לוח התוצאות הראה 96-78 לחבורה מהמפרץ.
ברבע האחרון הספרס ניסו לשחזר את הקאמבק האדיר של הסלטיקס מאתמול אבל כל פעם שהתקרבו הווריורס נתנו לחיצה קטנה על הדוושה וההפרש לא ירד מדו ספרתי.
2 וחצי דקות לסיום פופוביץ' הוריד את ג'ינובילי לספסל כשכל הקהל על הרגליים, אולי במשחקו האחרון של האגדה הארגנטינאית אחרי 15 עונות בליגה בגיל 39. גם הווריורס ידעו לתת כבוד והערכה לאיש עם ארבע הטבעות, אחד השחקנים המרגשים בליגה מאז תחילת המילניום.
סטף תפר 36 נקודות באחוזים נהדרים (14-24 מהשדה, 5-13 לשלוש) ודוראנט אפילו התעלה עליו עם 29 נק' ב-10-13 מהשדה לצד 12 ריב ו-4 אס. גרין נתן תפוקה רגילה של 16 נק, 8 אס ו8 ריב', איאן קלארק תרם 12 מהספסל ורק קליי תומפסון המשיך לאכזב עם 10 נק בלבד ב3-13 מהשדה. 56% קליעה, 30 אס בנוהל. וזה בערב לא גדול של הלוחמים.
הספרס יוצאים לקיץ עם תחושה חזקה של "מה היה אילו" וכמה טובים היינו לולא הפציעה של קאווי, שהצטרפה לפציעה של טוני פארקר בסדרה מול הרוקטס. יהיו להם הרבה החלטות לקבל במטרה לשוב בעונה הבאה מחוזקים בשביל לקרוא תיגר על הווריורס.
אנדרסון הוביל אותם הלילה עם 20 נק, מאנו הגדול קלע 15 עם 7 אס ו-3 חטיפות וסימונס הוסיף 13. דז'ונטה מארי שוב הראה ניצוצות של שחקן עם עתיד מבטיח והיו לו הלילה 9 נק, 7 אס ו-5 חטיפות.
למרכוס אולדרידג' שיחק רק 22 דקות ואולי זה סימן לבאות לגבי עתידו בטקסס וסיים ערב אנמי במיוחד עם 8 נק, 4-11 מהשדה, בלי הליכות לקו. השחקן שציפו ממנו לקחת עליו את הקבוצה בהיעדרו של קאווי פשוט נעלם.
ג"ס משלימה סוויפ שלישי ובאחד ביוני תפגוש את הקאבס באוקלנד, אם לא יהיו הפתעות מרעישות מכיוון מסצ'וסטס, למפגש שלישי ברציפות במעמד הגמר.
מתן גילור
23 מאי 2017 07:02:44תודה על הסיקור.
יש המון כישרון בליגה. הרבה יותר מבעבר. אבל ריכוז כישרון כה רב בקבוצה אחת ביחס לשאר הליגה לא זכור לי שהיה (אולי בוסטון של שנות ה-60', אבל אני בהחלט לא מספיק בקיא).
עוד לפני הפלייאוף הימרתי על פו פו פו & פו וזלזלו בי על זה.
עכשיו, אני לא נביא ובמשחק אחד הכל יכול להיות, אז אולי קאבס יצליחו לקחת אחד בבית, כי ללוחמים לא יכאב לזכות באליפות באוקלנד, אבל אני עדיין מהמר על סוויפ.
שלא יובן לא נכון – אני לא מתלונן על ג"ס, רק מציג את הדברים כפי שאני רואה אותם.
אם קאבס ייקחו את שני המשחקים הבאים הם ינוחו שבוע וג"ס 10 ימים. מה עדיף?
מצד אחד, יותר מנוחה, יותר החלמה ויותר הכנה זה עדיף. מצד שני, הפסקה של עשרה ימים ישר לאינטנסיביות הכי גדולה של העונה עלול להיות קצת טריקי.
הנכונות של קרי ודוראנט להתגמש בשכר תקבע האם בעונה הבאה יהיה מעניין יותר או שהולכים לשושלת.
פליימיקר
23 מאי 2017 07:53:44יהיו כאלה שיקפצו עלייך ויאמרו אבל אם לאונרד לא נפצע אז לא היה פו…….
מתן גילור
23 מאי 2017 07:55:08ס"מ של מזל וגו'.
יניב
23 מאי 2017 09:26:51למה ריכוז של כישרון כה רב אתה לא זוכר כאשר הייתה לך למשל את מיאמי שכללה את לברון וייד בוש וריי אלן או למשל קליבלנד הנוכחית שכוללת את לברון בשיאו,קיירי לאב וסוללת קלעים מטורפת שכל אחד יודע בדיוק את מקומו?
אתה פשוט מסנוור מהשמות זה הכל.קבוצה כמו גולדן סטייט הייתה בעבר הלא רחוק ותהיה בעתיד.
כבר התערבנו שהסדרה מול קליבלנד לא תגמר בסוייפ ומעבר לכך אני באמת חושב שכקבוצה קליבלנד יותר טובים מגולדן סטייט
מתן גילור
23 מאי 2017 09:36:44יניב, אתה מערבב בין דברים. אני לא טענתי שג"ס הכי טובה שהיתה או הכי מאוזנת, אלא שיש בה את ריכוז הכישרון הרב ביותר יחסית לליגה (ואם זה לא היה ברור – למרות שלדעתי הבנת שזו הכוונה – התכוונתי לריכוז כישרון בגיל רלוונטי). אלן היה וטרן במיאמי.
כשלישייה, לברון-וויד-בוש הם גם ריכוז כישרון גדול, אבל הם היו רק שלישייה ולא רביעייה והשאר הצוות המסייע היה פחות מוכשר משמעותית (משהו בקליבר של איגי מהספסל?)
"אתה פשוט מסנוור מהשמות" – אבל כל התגובה שלי היא על השמות מבחינת הכישרון.
גם אם קאבס טובים יותר (ואני כמובן חושב אחרת) זה לא אומר שיש שם ריכוז כישרון גדול יותר. זה שכל אחד יודע את מקומו משפר קבוצה, אבל לא הופך את השחקן למוכשר יותר.
ורק כדי להזכיר לך את ההתערבות – היא לא היתה רק על סוויפ. 5 משחקים אני גם לוקח.
יניב
23 מאי 2017 09:58:42אני לא מודאג מהתערבות 🙂
לגבי מסוונר מהשמות אז כן הכוונה שאתה מתייחס לשמות ולא לתרומה.עד עכשיו בפליאוף תומפסון ממש אבל ממש לא משחק כסופרסטאר ואפילו לא כאולסטאר. נכון לעכשיו הוא יותר מזכיר לי את בארנס מהפיינלס של שנה שעברה.אז נשארנו תכלס עם שלושה אולסטאר אמיתיים.ואם אתה מזכיר את איגי והקליבר שלו אז כן שיין בטייה הוא לא פחות מאיגי ונתן תרומה לא פחותה ממנו בטח ובטח בשלב הזה של הקריירה שאיגי נמצא בו.
מתן גילור
23 מאי 2017 10:35:36אתה תשב עכשיו בפינה, תחשוב טוב טוב על זה שהשוות את איגי לשיין בטייה ואת תלך לשטוף את המקלדת שלך עם מים וסבון. 🙂
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 09:58:36הקאס יותר טובים ממה שאתה חושב ויש להם את הסגל והיכולת לנצח את הווריירס עם דוראנט וגם הקאבס חזקה משנה שעברה. ובוודאי שלא יהיה סוויפ אלא סדרה צמודה בתקווה שלא יהיו פציעות שיפגעו בזה.
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 12:06:08הקאבס כמובן.
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 10:07:00הסלטיקס בשנות השישים בהחלט הייתה כזו והיא היחידה שהיו לה שלושה שחקנים בחמישיית העונה הראשונה ושישה שחקנים מהקבוצה הם בהיכל התהילה, יותר מכל קבוצה אחרת.
ברוב שנות השישים היה את קייסי ג'ונס, סאם ג'ונס, האבליצ'ק, היינסון, ראסל, כולם מטובי השחקנים בעמדתם באותה תקופה. כשסאן והבליצ'ק וראסל הם ברמה היסטורית ששייכים אליה גם קוזי ושרמן שפרשו בשנים הראשונות של שנות השישים.
סוסמעץ
23 מאי 2017 11:05:51מתן אני איתך
זה היה גם ההימור שלי
עידו גילרי
23 מאי 2017 11:15:07מתן, לדעתי אתה טועה. בסלטיקס,לייקרס,וסיקסרס של שנות ה-80 היה ריכוז כישרון גדול יותר. אותו דבר לגבי הבולס השניים של ג'ורדן וגם הלייקרס של שאק וקובי.
מתן גילור
23 מאי 2017 11:18:39שים לב מה כתבתי: "ריכוז כישרון כה רב בקבוצה אחת *ביחס לשאר הליגה*". אם נתת 3 קבוצות בשנות ה-80 זה רק מראה שאחת ביחס לשניה לא היה ריכוז כישרון מטורף. פה לג"ס יש יותר כישרון מהשניה בפער ואת השלישית הם לא רואים עם משקפת.
עידו גילרי
23 מאי 2017 11:20:06ריכוז הכישרון בקליבלנד לא פחות גדול.
לא סתם ההקבלה לאותן קבוצות של שנות ה-80.
שי אבן צור
23 מאי 2017 12:13:37שני הפואים הראשונים זאת לא חוכמה גדולה, השלישי לא היה אמור לקרות כבר במשחק הראשון – הטיעון הכי לגיטימי בעולם – והרביעי לא רק שלא יקרה, האלופה תהיה קליבלנד.
Mbk
23 מאי 2017 07:03:19סיקור מהיר ואיכותי
לא רק הספרס צריכה לשאול מה היה קורה אם …. יכלנו להנות מסקרה הרבה יותר טובה וחבל
חוץ מגיים 1 ,3 משחקים לא מרתקים במיוחד וזה אנדר סטיטמנט
המשגיח
23 מאי 2017 07:14:34קשה לי להאמין שמאנו יחזור.
לפחות סיים פלייאוף עם טעם של עוד…
https://www.youtube.com/watch?v=XfvwbUL-kj0
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 08:45:03אפשר לראות שאפילו דוראנט מוחא לו כף (לא בטוח)
stef 30
23 מאי 2017 10:03:00דורנט אמר בסוף שהוא אוהב אותו.. כי הוא לובש את הנעלים שלו!! חחחח
הביא לו בהשפלאו
יואל
23 מאי 2017 12:03:14אתה אח הדפוק של נורטון?? מאיפה מביאים אתכם יחולי נפש?
רנדי אורטון
23 מאי 2017 12:42:36* זה הבן דוד החורג של אשברייי,
יואלל יא ליצן נראיתהה בדיוק כמוהו ליפניי שנה שהייתה נער המגבות של הגולדן בויז.
אשך טמיר המקורי
23 מאי 2017 14:23:57שיבוטים מהפלולה של הלברונית
יניב
23 מאי 2017 10:22:24גם קרי לפני שזרק את העונשין מחא לו כפיים
אשך טמיר המקורי
23 מאי 2017 14:23:13טוב מהסירטון הזה זה בהחלט נראה שהוא הולך לחזור (וגם מכל הפלייאוף הזה האמת)
Berch
23 מאי 2017 07:24:57הסלטיקס ינצחו אותם בגמר
זו תהיה אליפות עם סולמית. הכוכבית קטנה מדי מכדי לתאר את רמת הצ'יעמום מהפלייאוף מרובה הפציעות. בלעדיהן היה לנו את רונדו מול קוואי בגמר. מינימום !!!
תודה על הסיקור המשובח 🙂
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 12:10:56גם בלי פציעות הווריירס והקאבס טובים מכולם. לשיקאגו לא היה סיכוי מלכתחילה להגיע לגמר וגם עם רונדו לא הייתה מגיעה לשם.
כל התגובה שלעיל אינה שייכת אם תגובתך צינית.
Berch
23 מאי 2017 17:48:23יש מיליארד צינים. ברור שהיא סינית
amitlahev
23 מאי 2017 07:31:03אחלה סיקור. בינגו שלי בהימור:)
ולדי קוגן
23 מאי 2017 07:37:43יופי של סיקור. צורה מכובדת לסיים כשאתה עוד עומד על הרגליים ונלחם.
אהרון שדה
23 מאי 2017 07:49:50אני בניגוד למתן כן מתלונן על ג.ס .
וחושב שאת הרעה החולה שעוברת על הליגה הביא לברון במעברו הלוזרי ההוא למיאמי בשנת 2010 ושבר טאבו בליגה ועכשיו כמובן שדוראנט הלוזר השני אצטרך אליו.
אמרתי כבר ב2010 זה לא משנה כמה אליפויות יקח לברון הוא בעיני ייזכר לדראון עולם כלוזר גדול.
אז נכון שהוא עשה סוג של חזרה בתשובה כשחזר לקלילבנד.
אבל מסתבר שהוא הצעיד את הנ.ב.א לעידן חדש.
העידן הלוזרי .
הנ.ב.א תצטרך לחשוב באופן יצירתי איך מונעים דבר שכזה.
את הליגה הם הרסו …הנאת הפליאוף נהרסה כמעט לחלוטין עד הגמר ….ובה.וה.נ.בא הפכה לסוג של ליגה ישראלית של שנות ה 70 -80 חסרת עניין ותחרות.
זה חבל וזה עצוב.
מתן גילור
23 מאי 2017 07:57:53לברון לא החל את המגמה הזו ולא שבר שום טאבו ואין שום קשר בין המעבר של לברון למעבר של דוראנט שאלו סיטואציות שונות לחלוטין (ואני לא מסווג עכשיו מה יותר טוב או רע).
ההבדל היחיד הוא שאת לברון אתה שונא. כוכבים בטופ של הליגה עברו קבוצות הרבה לפניו וקבוצות כוכבים נוצרו הרבה לפניו, כולל קבוצת הכוכבים שגרמה לו לחבור לכוכבים אחרים (והוא אמר זאת בפה מלא9.
ברוך רובין
23 מאי 2017 08:30:59מפגן לוזריות? אפשר להגיד אבל אחרי שרואים את היחס המזלזל שכוכבים בלי טבעת מקבלים (איך כערף עין מעלימים את הקריירה של מלון, איך בארקלי נאלץ להוריד את הראש בפני כל כוכב עם טבעת, כריס וובר שהפך להערת שוליים), מבינים כמה הטבעת חשובה, נוסיף על כך שלברון לא זכה לסיטואציה של מגיק מייקל ובירד וונבחר לרוע מזלו בקליבלנד,על המעבר של לברון הביקורת יותר הייתה על הדרך הגועלית שהוא עשה במעבר עם ״ההחלטה״ הבזוייה, ואחר כך נאום הטבעות שהצדיק כל בוז שחטף .נזכיר שכוכבים מאז ומעולם דרשו לשחק עם כוכבים אחרים הוא ביעדים אחרים מרכזיים יותר.
עם זה דאנקן שהיה מרחק נגיעה מהסופר טים באורלנדו, עם זה קובי שדרש חיזוק ואיים מספר פעמים במעבר….
captain beefheart
23 מאי 2017 08:45:15בדיוק לשם כך נועדו הטבעות.
מה שכתבת על מלון וברקלי זה רק בראש שלך. ואם ההיסטוריה תמשיך לשנמך את מעמדם, הרי זה רק טבעי. מה תגיד אם אבוא לך עכשיו עם איזה שלוימלה וילקינסון, שבמאה ה-17 לקח המון ריבאונדים כמה עונות רצוף?
כריס וובר במילון = הערת שוליים. אתה יודע כמה כאלה יש?
בקיצור כל תגובתך לקוחה מהתחום הנפשי ואינה קשורה לכדורסל.
ברוך רובין
23 מאי 2017 15:04:07אתה לא גר באמריקה בגלל זה אתה לא מבין את התרבות האמריקאית, ואת החשיבות לטבעת.
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 08:47:35צודק לגמרי.
טבעות זה אוברייטד
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 12:14:53טבעות זה לא אוברייטד כלל ובוודאי זה לא יכול להיות כך בספורט תחרותי.
אך כל זה אינו סותר שכוכב מוביל מסוים שלא זכה באליפות אינו בהכרח פחות טוב מאחר שכן זכה באליפות. כי ישנם גורמים נוספים המשפיעים על האפשרות לזכות באליפות והבסיסי ביותר איזה סגל נבנה סביב הכוכב המוביל.
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 12:17:00ומהי רמת הסגל של ה"קונטדוריות" האחרות.
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 10:11:05דאנקן לא היה באורלנדו!!!
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:04:43אבל הוא כמעט וחתם שם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ינון יבור
23 מאי 2017 14:20:04והכי חשוב שיש סימני קריאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 10:21:32אף אחד לא מעלים את הקריירה של מלון ובארקלי אלא כולם רורים בהם מגדולי הפאוורים בכל הזמנים. לגבי ובר, הוא היה שחקן נהדר (מששת היחידים בכל הזמנים עם ממוצעים של לפחות 20, 9, 4) אך עדיין בדרגה פחות מבארקלי וממלון [ומביילור שגם הוא לא זכה באליפות] ומעוד כמה פאוורים ואין לו מקום אמנם בין עשרת הפאוורים הגדולים של כל הזמנים. (כי לא מספיק ממוצעים כמו הנ"ל בשביל זה) אך לבארקלי ומאלון וביילור כן.
אשך טמיר המקורי
23 מאי 2017 14:27:07יש בהחלט קשר ודימיון בין המעברים של לברון ודוראנט, והקשר הוא "כוכבים שרוצים לשחק עם כוכבים".
לברון היה פורץ דרך בתחום ודוראנט הלך בעקבותיו.
וזה שינוי ניכר ממה שהיה פעם: "כוכבים שרוצים לנצח כוכבים".
Ish
23 מאי 2017 14:42:43יאי, אז פעם זה היה "כוכבים (שכבר גם ככה משחקים עם כוכבים) שרוצים לנצח כוכבים", ועכשיו זה "כוכבים שרוצים לשחק עם כוכבים(כדי לנצח כוכבים)", בסוף מקבלים אותו הדבר.
מתן גילור
23 מאי 2017 15:19:36רק שהוא ממש לא היה פורץ דרך בתחום. ווילט, מוזס, דראקסלר, בארקלי, מלון, פייטון, שאק, השלישייה של בוסטון (במענה להם לברון עשה את המעבר למיאמי).
ואין שום קשר בין המקרים. אם לברון היה עובר לבוסטון היה קשר בין המקרים.
חמי
25 מאי 2017 02:30:00כמעט כל שחקן שרשמת בשלהי הקריירה עבר לקבוצת כוכבים
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 08:46:06הטריו הגדול בבוסטון?
סלים ווארזה
23 מאי 2017 08:43:53אני שם את האשמה דווקא על מגמה שלכאורה נראית חיובית – הנכונות של שחקנים לוותר על שכר כדי לפנות מקום לעוד שחקנים טובים.
וכן, גם דוגמאות כמו דאנקן כספורטאי מופתי.
כי זה מעוות את יחסי הכוחות לטובות קבוצות חזקות. הרי מה הטעם בלוותר על כסף בקבוצה בינונית\חלשה? אם לוותר על כסף זה עבור קבוצה חזקה – תקבל אולי טבעת , בוודאי תקבל הזדמנות להתחרות, תקבל חשיפה.
שחקנים כמו ווסט, או קורבר, אפילו קרל מלון ופייטון בזמנו מוותרים על כסף עבור הסיכוי לתואר. מה שזה עושה זה לתת לקבוצות חזקות עוד כוח, בזול.
אני מבין את האבסורד בלטעון שאולי צריך שכר מינימום גבוה או משהו בסגנון והאמת היא שאין לי פתרון. אבל העובדה שרול פליירס וותיקים נמשכים לסופר-טים והופכים אותה לעוד יותר חזקה היא בעיה.
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 08:52:57אין הרבה מה לומר על משחק שפופ העלה בו את מאנו בחמישיה כדי לתת לו את הכבוד לפני הפרישה (זה מה שהוא אמר בריאיון).
ג"ס כבר לא טיקי טאקה ולא משחקת כמו בחלום אז שאף אחד לא יגיד שהוא אוהב אותם בגלל המשחק היפה, אבל מה זה בעצם חשוב?
כשיש לך "נשק קטלני" כמו דוראנט שמוקף בקרי, תומפסון וגרין אתה לא צריך להתאמץ יותר מדי, רק לזוז קצת על המגרש, ליצור ריווח ולתת מאחד מהם
to put the ball in the basket.
היום הם נמנמו רוב הזמן על הפרקט, אני לא רואה איך קליבלנד תצא מזה, עם כל הכבוד. גם שחקן אחד טוב ככל שיהיה לא יכול לנצח קבוצה כזאת.
עידו גילרי
23 מאי 2017 09:11:20אני אשלוף משפט מהפנקס של מישהו אחר אבל – אתה מוזן מהשנאה שלך. הווריורס עדיין משחקים בגדול את אותו כדורסל מאד יפה לעין. אז כן היו כמה התאמות למשחק של דוראנט אבל זה רק הפך אותם ליותר מגוונים. הם לא צריכים להתאמץ כי קאווי פארקר ולי לא משחקים, אבל אפשר היה לעצור כבר בקאווי.
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 09:54:39הופה פה אתה נכנס לעניין הסובייקטיבי. לא קשור לשנאה בכלל,בעיני המשחק שלהם השנה לא יפה, ממש לא יפה. הוא יעיל ומסוכן ובטח שלא מכוער אבל לא מדהים כמו שהיה בשנת ה 73-9
עידו גילרי
23 מאי 2017 10:43:54אוקיי אז בוא תסביר מה כל כך שונה מהעונה שעברה.
אני חייב להגיד שיש לי הרבה שעות ווריורס העונה ואני לגמרי לא מסכים איתך. הם משחקים באותו הסגנון.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 12:01:14יש להם כמה סגננות, ואחד מהם שהם הוסיפו השנה, זה הבידודים של דוראנט, מוריד הרבה נטל מההתקפה, וחוסך אנרגיית תנועה בעיקר לקארי וקליי, מצד שני רואים שזה משפיע לפעמים על האיזון של קליי במשחק ונראה שגם על אחרים בדינמיקה ותחושת האחריות הקבוצתית, וכשדוראנט כופה, זה לא כזה נעים לצפייה. עדיין נשק יעיל ביותר יעידו הסטט', ובטוח שעדיף על האריסון בארנס האנמי.
הייט אשברי
23 מאי 2017 12:06:19כן ולא . כמי שיש לו שעות ווריורס יותר מכל אחד אחר :
הם משחקים באותו סגנון כאשר לא משחקים על בידודים לדוראנט .
בריצה לאחר הפציעה של דוראנט , כשקרי חזר לעצמו ונזכר שהאחריות עליו , הם חזרו לשחק כמו בשנה שעברה. הבעיה היא שקשה לעשות סוויץ' בראש לצורת משחק אחת כש- KD על הפארקט ולאחרת כשהוא נח. ולכן המשחק של הלוחמים באמת השתנה ונעשה טיקי טאקה בחלק פחות גדול מהזמן . עדיין רואים אותו לפרקים , אבל חלק יותר גדול מהזמן הולך לבידודים .
הייט אשברי
23 מאי 2017 12:06:53התגובה מופנית לעידו
עידו גילרי
23 מאי 2017 12:18:39אתם פשוט מסתכלים על זה מתוך פחד להפוך ל-OKC. מה בשנה שעברה הבידודים האלו לא היו? כשקרי או אפילו בארנס עושים את זה אז זה יותר יפה? גם בשנה שעברה הם לא שיחקו ככה בכל רגע. אני לא רואה שדוראנט משתלט בכח על סגנון המשחק או מכריח את עצמו יותר מדי.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 12:30:33קודם כל, ברור שאני לא רוצה שגולדן יהפכו לסוג של אוקייסי, ונראה לי שהכי לא רוצה זה דוראנט בעצמו, אחרת לא היה בורח משם..
אז נכון, שגם קארי היה משחק בידודים (את בארנס ממש לא הייתי מכניס פנימה לדיון, לא דומה לאחוז שימוש של דוראנט, במקרה הטוב הוא היה אופציה שלישית בהתקפה, וגם שם פחות יוצר, ויותר מסיים)
עכשיו תוסיף את דוראנט לקארי כמי שמשחקים "בידודים" בחמישיה, וכבר קיבלת 2/5 מהחמישיה, כלומר 40 אחוז פוטנציאלי למשחק בידודים, כש 2 השחקנים האלו מתוך החמישיה הנתח של בפועל הרבה יותר גדול מ 40%, עכשיו אין לי בעיה עם זה אם מתייחסים לזה כעוד כלי בארסנל, ולא מתמכרים לזה, מה גם שאני לוקח בחשבון שזו עונה ראשונה, והכימיה עוד נבנית, אבל אני באמת חושב שעם כמה שגולדן היסטורית מבחינה מספרית, היא עדיין לא הגיעה לקצה מעטפת היכולות שלה.
עידו גילרי
23 מאי 2017 12:36:30כן, אבל קרי ממש צמצם את הבידודים שלו וגם קליי למעשה (וגם דוראנט אם נשווה נניח לקבוצה הקודמת שלו). כך שבפועל לא נראה לי שהם משחקים יותר בידודים מהעונה שעברה.
הייט אשברי
23 מאי 2017 12:39:57אני לא פוחד להפוך ל-OKC. אני כן מתגעגע לטיקי טאקה של 2 העונות שלפני האחרונה. האם הלוחמים קבוצה טובה יותר היום ? בוודאי . כפי שאמר הממזר , HB היה אופציה שלישית בהתקפה וגם אז יותר לא פגע מאשר כן . ובוודאי שהחלפתו ב- KD עשתה שידרוג רציני לקבוצה ופתחה אופציות חדשות .
ועדיין , ה- POETRY IN MOTION בהתקפה קיימת עכשיו הרבה פחות . בסך הכל המשחק של הלוחמים אולי יותר יעיל , אבל פחות כיפי לצפיה בצד ההתקפי .
עידו גילרי
23 מאי 2017 12:44:12כמו שאמרתי – לדעתי הכל בראש שלך. אתה שוכח כמה פעמים הם היו הולכים לסטף נגד העולם. פשוט הוא היה בעונת קליעה מיטורפת אז זה היה "יפה" בעיניך.
העונה יש לך גם את כל מהלכי ג'אבל מגי היפים (מצד שני אין את מסירות בוגוט המדהימות).
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 12:51:12לא נראה לי שקארי בחר במודע לצמצם רק את הבידודים שלו, אם כבר הוא צמצם גם את הבידודים, וגם את ההתקפות פיקנרול עם גרין שהו מולידות לו הוקי אסיסט, ז"א הכל צומצם. אותו דבר עם קליי, צומצם הקאץ' אנד שוט, וצומצם גם המהלכים שהוא היה לוקח שחקן לסל.
אין סטט' לכל זה ? למה אחנו סתם מתווכחים ? לי בכל אופן בעין ברור שיש יותר בידודים מבעבר, זה לא מפריע לי כשמנסים לגוון את המשחק, להכריח את הקבוצה לנסות לחשוב מאיפה האיום יבוא, לתת לרגליים של קארי קללי, דריימונד מנוחה, ניצול מיס מאץ', משחק התקפה תקוע, וכ"ו, אבל זה מפריע כשמתעקשים על זה כמה התקפות רצוף, הופכים את זה לאופציה ראשונה בהתקפה אחרי 2 מסירות (קורה הרבה כשבמסירה ה2 או השלישית הכדור מגיע לדוראנט והשטף ההתקפי נעצר, במקום לחפש את הפירצה) וכשרואים שהאנרגיה של שחקנים האחריפ פשוט יורדת (אין לזה סטט', זה פשוט משהו שרואים בעין.
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:01:53אתה מסובב לי את היד.
ווריורס בעונה שעברה:
בידודים – 6.3%
פוסט אפ – 6.1%
זריקה במעבר על חסימה – 11.8%
זריקה אחרי חיתוך – 10.7%
אסיסטיים משניים – 9.7 למשחק
בעונה הנוכחית:
בידודים – 5.7%
פוסט אפ – 5.1%
זריקה במעבר על חסימה – 13%
זריקה אחרי חיתוך – 12.3%
אסיסטיים משניים – 9.6 למשחק
בקיצור i rest my case
דרך אגב הפיק אנד רול הגבוה בין קרי לגרין באמת צומצם משמעותית.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 13:05:23חכה רגע עם הקייס..
מה ההגדרה פה של בידודים ?
האם מדובר בהתקפות שצלחו, שנכשלו, או שניהם ביחד ?
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 13:08:09נשבע שרציתי לשאול עוד בתחילת הדיון… מה אתה מגדיר "בידודים", כי זריקה במעבר על החסימה, יכולה במקרים מסוימים גם להיחשב כבידוד, וגם לפגוע בשטף של המשחק, זה הכל פונקציה של איך שאתה מבצע את הדברים.
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:11:14בידוד מוגדר כשחקן שמחזיק בכדור עם הפנים לסל ללא עוד שחקן אחר לידו מהקבוצה.
זריקה מחסימה היא בדרך כל קאץ' אנד שוט.
בכל מקרה זה כולל גם מקרים שהצליחו וגם כאלו שלא.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 13:16:00זריקה במעבר על חסימה זה לא חסימה לשחקן העולה לזריקה בדרך כלל ?
חסרים לי פה אחוזים… איפה כל האחוזים האחרים ? חסרים פה איזה 65 %…
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:18:39זריקה במעבר על חסימה זה כששחקן זורק אחרי שהוא עובר חסימה.
שמתי רק את אלה כי הם האינדיקטורים העיקריים להבדל בין הקבוצתי (חיתוכים וחסימות) לבידודים (שזה זה כולל גם מהלכי פוסט למעשה).
מה אתה עוד רוצה לראות? רוב השאר זה משחק מעבר, פיק אנד רול וספוט-אפ.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 13:21:44האם זה כולל גם זריקות עונשין שמגיעות בעקבות עבירות בידודים ?
(אנחנו נשתה לך את הפוסט שבועות היום " מי הזיז את הגבינה שלי – מה לברון יונק, ואיזה גבינות עובש עתירות טסטסטורון הוא אוכל בצרפת..)
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:23:45כן. כולל גם זריקות עונשין (וגם איבודים). כל מהלך התקפי שהסתיים בצורה זו.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 13:32:38טוב, אני פחות מבודד את ההגדרה שלי לבידודים… בגדול מאוד.. זה כל מה שלא נובע ממהלך ושטף קבוצתי, ואני לא מתכוון לזה בהכרח במובן השלילי, אבל זה מה שמבדיל בין הזרימה דאשתקד, למשחק שלרבים הוא פחות נעים לעין (שעל זה דיבר עגל בתחילת הדיון)
עכשיו, כנראה שהסטט' האלו פחות שמקפים כי קשה לראות איך ומתי הם נעשים. למשל, האם הספוט אפ שלא הכנסת הם זריקות נקיות ולא כפויות ?
יש לך את הממוצעים של המסירות בהתקפה ?
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:47:25זריקות ספוט אפ הן בדרך כלל פנויות (סביב ה-80% בדרך כלל).
אין לי בדיוק את מה שאתה רוצה אבל קצת מספרים שיעזרו:
2016/17:
מסירות למשחק – 317.2
זמן ממוצע לנגיעה בכדור – 2.43 שניות
הקפצות לנגיעה בכדור – 1.78
2015/16:
מסירות למשחק -323.1
זמן ממוצע לנגיעה בכדור – 2.39 שניות
הקפצות לנגיעה בכדור – 1.79
כמעט ואין שום הבדל.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 13:52:25על פני כמה פוזשנים בממוצע למשחק ?
עידו גילרי
23 מאי 2017 14:03:30הקצב השנה טיפה יותר גבוה 102.2 פוזשנים למשחק לעומת 101.7 בשנה שעברה.
אבל מספר מסירות הוא לאו דווקא אינדיקציה. (פילדלפיה מסרו הכי הרבה העונה והפרש גדול, הניקס שלישיים). הסיבה לירידה במסירות אם אתה כבר רוצה הסבר היא בעיקר העלייה באחוז התקפות המעבר שנגמרות מהר 18.5% השנה לעומת 17.5% בעונה שעברה.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 14:14:59זה נתון של גולדן או נתון כללי ?
מסירות של קבוצות אחרות לא מעניינות אותי, ברור שצריך לדעת גם איך למסור.
אז בוא תנסה להסביר לי, למה מציק לי בעין לפרקים משחק ההתקפה של גולדן, הרי זה לא שאני איזה הייטר, והיתה לי די ציפיה והתרגשות לבואו של דוראנט, ואני עדין מבסוט שהוא הגיע, רק שציפיתי ליותר זרימה שלא מורגשת במבחן הראה, ולפי הסטט' שאתה מביא פה, אני אמור להינות יותר מהעונה שעברה.
האם התרגלתי לגולדן ? לי נראה יותר שמשהו בסכרון של הנתונים הסטט' בשטח פועל אחרת. יכול גם להיות שהעונה ההיסטורית של קארי באמת האפילה על המראה עיניים, אבל עדיין משהו קצת חורק עם דוראנט היעיל, יכולת לראות את ההבדל כשהוא היה פצוע, המשחק יותר זרם, קליי היה לגמרי בעניי נים, איגי כנ"ל, בקיצור, הסטט' במקרה הטוב לא מפרת את כל האמת. (אבל תודה בכל אופן
עידו גילרי
23 מאי 2017 14:20:24הנתונים הם רק של הווריורס.
אני חושב שכבר הסברתי. עמוק בפנים אתה חושש שדוראנט ישבור לך את הצעצוע. אתה כל כך מאוהב בקרי שמה שאתה לא מרשה לדוראנט אתה מרשה לו בלי להניד עפעף. נכון שכשהוא נפצע הם תפסו ריצה טובה אבל היו גם ריצות יותר טובות (ויפות לעין) עם דוראנט בהרכב. אל תשכח שזה לקח 8 משחקים של כדורסל ממש לא לעניין עד שהם נכנסו לזה.
בכל מקרה יקירי, אני לא מבריז לך אבל עכשיו אני צריך ללכת לאמלל אנשים אחרים לכמה שעות. אז אם תרצה להמשיך זה יהיה רק בערב.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 14:26:22אכזבת גילרוס, פרויד, צעצועים, וסיגרים לא רלוונטים לעניין.
ואני סולד מהרבה שטויות שקארי עושה. במיוחד המונופול שלו על זריקות בסוף רבע, עם כל זה שהוא מאוד מפרגן כשאין 7 שניות על השעון..
נציק לך בערב.
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 14:54:08בן ממזר וגילרי הדיון שלכם מאוד מעניין. אני די בטוח שישנו מספר שיכול להסביר את מה שאני והבן הממזר רואים.
אם זה לא מופיע בנתונים הקבוצתיים אני מסיק שזה בפילוח הפנים-קבוצתי.
כנראה שהנתונים של דוראנט באים על חשבון קליי תומפסון. ההקפצות והחדירות שלו באות על חשבון קליי וזה מה שמציק לנו בעין.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 15:28:30גילרוס, איזה מפגרים אנחנו…. הבן אדם לא שיחק רבע עונה בגלל פציעה..
תכניס את למדידות שלך.
Ish
23 מאי 2017 15:29:23תראה, מעשית קליי זורק טיפה יותר, קולע טיפה יותר, באחוזים נמוכים בטיפה (קצת יותר מטיפה משלוש), נוגע בכדור עוד כפעם במשחק, ובגדול הנתוני נגיעה בכדור שלו ממש דומים לשנה שעברה (אתה מוזמן לנבור בנתונים ולמצוא הבדל שיעשה עבורך את העבודה אבל אני לא ממש רואה כזה http://stats.nba.com/players/touches/#!?Season=2016-17&SeasonType=Regular%20Season&TeamID=1610612744) אז קשה קצת לטעון שזה בא על חשבון קליי.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 15:42:01עזבו.. זו הסטט' האמיתית…
ואגב נראה לי שהיא כבר כולל פלייאוף על בערך 28 ניצ' והפסד 1..
הפסד בו כנראה קליי לא שיחק…. (נראה לי נגד יוטה)
https://www.youtube.com/watch?v=ubqijkjc4rQ
עגל
23 מאי 2017 18:10:47טוב אם זה לא קשור לקליי אז כנראה שהנתונים של דוראנט באים על חשבון אנדרסון ורז'או
סוף סוף מצאנו במה דוראנט אשם!
אחד העם
23 מאי 2017 09:01:07הפלייאוף הכי מבאס שאני זוכר.
והשיא השלילי הוא סיום הקריירה של מאנו!
אשך טמיר המקורי
23 מאי 2017 14:32:46יחזור לעוד עונה
אחד העם
23 מאי 2017 16:28:16רשמית?
אם כן החזרת לי את המצב רוח
אשך טמיר המקורי
23 מאי 2017 16:53:05זוהי תחושת האשך
captain beefheart
23 מאי 2017 09:09:15נכון שהפלייאוף משעמם יחסית, אבל בואו ניפגש עוד עשר שנים, כשכולם ידברו על ה"תקופה ההיסטורית" שבה הקאבס והווריירס "שלטו בליגה". כמו שמדברים היום על שנות השמונים של הסלטיקס והלייקרס.
עידו גילרי
23 מאי 2017 09:12:13צודק ב-100%.
האווי לאסוף
23 מאי 2017 09:48:46+1
הציפור הנדירה
23 מאי 2017 10:27:37לסלטיקס הייתה תחרות די קשה מפילדלפיה ודטרויט בעיקר וגם הניקס הייתה אז נהדרת. ללייקרס הייתה תחרות בעיקר מהרוקטס וגם פורטלנד הייתה נהדרת.
אמנם מבחינת תארים אם בירד היה מצליח לשמור יותר על בריאותו אז כנראה שלדטרויט לא הייתה אליפות.
ינון יבור
23 מאי 2017 09:09:58מאנו לפחות מציין במשחק זה 3000 נקודות קריירה בפוסטסיזן. נתון מרשים ביותר.
עידו גילרי
23 מאי 2017 09:11:46את מאנו אי אפשר להגדיר במספרים.
אחד העם
23 מאי 2017 10:08:33בדיוק!
שחקן של שכל וביצים.
יש דברים שאי אפשר ללמוד או ללמד, בד"כ הדברים הללו גם לא מתבטאים בסטטיסטיקה.
captain beefheart
23 מאי 2017 10:35:42מדוייק
ינון יבור
23 מאי 2017 12:13:08מסכים בהחלט. סתם ציינתי עובדה. תמיד ראיתי בו "משלנו" כי הגיע מהכדורסל האירופאי, וכי אחד החברים הכי טובים שלי הוא ארגנטינאי שמשחק כדורסל (עכשיו מאמן)
אחד העם
23 מאי 2017 10:11:33מה שתמיד הרשים אותי אצלו זה שנראה שכשמוסרים לו כדור הוא מחליט מה לעשות איתו עוד לפני שהכדור מגיע אליו.
בקיצור, אני שפוט שלו 😨
אוהד ס"א
23 מאי 2017 10:13:33אני עומד ומצדיע לאחד השחקנים הכי מבריקים וחכמים בתולדות המשחק.
אני מתחנן שיתלה את הנעליים שלו עכשיו בנקודה הכי טובה לפני שנרגיש את הנפילה.
לארגנטינאים שבינינו:
בעוד שמסי זכה בתארים רק בברצלונה, מאנו זכה 4 פעמים בתואר בספרס + מדליית זהב אולימפית + אליפות עולם.
עכשיו כשתשימו את מסי בהיסטוריה של הספורט, תבינו איפה צריך לשים את מאנו
יניב
23 מאי 2017 10:23:38ושכחת גם אלוף היורוליג
p
23 מאי 2017 10:41:58גם למסי מדליית זהב אולימפית =)
וכן, ברור לי שההשוואה היא בין אולימפיאדה בכדורסל למונדיאל בכדורגל.
אמנון
23 מאי 2017 11:30:29מסי זכה גם באליפות העולם לנוער שהתקיימה ב-2005 בהולנד.
נדמה לי שפעם הוא אמר שזה הגדול בהישגיו הספורטיביים.
הנה קישור למשחק חצי הגמר שבו שחקו ברזיל וארגנטינה. רואים את היכולות המדהימות של מסי כבר בגיל 17.
https://www.youtube.com/watch?v=D26dVpJ3vc4
כדורגל ברמה הגבוהה ביותר. שווה לצפות בכל הקטע.
בסגל ארגנטינה היו בין היתר, מלבד מסי, אגוארו, זבאלטה (עם שערות על הפדחת), גאגו, ביגלייה, גראיי ועוד שחקנים שעשו קריירת כדורגל יפה מאד.
את השערים במשחק הבקיעו, איך לא, מסי ואגוארו.
אשך טמיר המקורי
23 מאי 2017 14:34:00הרגשנו את הנפילה כבר ב-2013, ומאז הגיעה אחריה התעלות, נפילה, התעלות.
בקיצור שיעשה מה בראש שלו, אני חושב שיחזור לעוד עונה.
אסף
23 מאי 2017 16:27:28אני גם שפוט של מאנו, גאון כדורסל מבחינתי ברמה הכי גבוה שיש…
ובהתייחס לסדרה פשוט באסה אחד גדולה ולא מבחינת המנצחת כאוהד אובייקטיבי (טוב נו גם זה סתם כי דפק לי את הבראקט) אלא בעיקר מהסיבה שסדרה שאני לפחות מחכה לה שנתיים וראינו מה יכולה הייתה לנפק במשך 2 וחצי רבעים הלכה לפח על חודו של קרסול אחד מרכזי.
מקצועית אפשר להתייחס לעובדה שבניגוד לשנה שעברה הפעם הלוחמים ידעו לתעל את השיא לנק' הזמן הנכונה כאשר ב-30 המשחקים האחרונים בערך של עונה רגילה ופלייאוף הם עם שני הפסדים נדמה לי.
המשולש של גרין-קארי-דוראנט מוביל את הקבוצה ובפלייאוף רואים היטב למה דוראנט הובא כשהעסק התקפית תקוע והוא לבדו ביום נתון יכול לחסל משחק, יצטרכו לקראת סדרת הגמר להחזיר לתומפסון את הביטחון ההתקפי ולדעתי להחזיר לעניינים את איגי וליווינגסטון שיחד עם קלארק, ווסט ומקג'י (ואפילו מקאו) יהוו קונטרה לעומק של הקאבס.
לגבי הספרס זה יהיה קיץ שיצטרכו לקבל החלטות בנוגע ובהתאם למה קורה עם השלישייה הוותיקה של גאסול-פרקר-מאנו. בנוסף יש סימני שאלה סביב גרין ואולדריג' לאור היכולת שלהם. (אני אישית הייתי משאיר את אולדריג'- לא רואה משהו זמין מתאים יותר לספרס)
אבל סה"כ עם קוואי ועדר הצעירים סביבו יש בסיס מצוין גם לשנים הבאות ואין כמו פופ וביופורד להפקיד את המשימה בידיים שלהם.
המגיבשלאמבין
23 מאי 2017 10:29:41לאוהד ס.א. מאוהד ס.א.:
Say no more…
Thedud
23 מאי 2017 10:31:25אם מאלוו היה לוקח אליפות אחת היו מדברים עליו פחות
גם להיות הכי גדול אי פעם בלי אליפות זה משהו
שם (נחוץ)
23 מאי 2017 10:54:20המגמה של ריכוז כסף וכשרונות בקבוצות מעטות מציפה את העולם, בעיקר הכדורגל, ראו את הליגות באנגליה גרמניה ספרד, איטליה, ישראל עם 3 -6 קבוצות חזקות ופער ענק מתחתן.
דווקא הנבא עם התקציבים השווים לכל הקבוצות, הדראפט ותקרת השכר היו אמורים לתת ליגה הרבה יותר מאוזנת. השנה יש ,משום מה ,2 קבוצות מפלצתיות , 6 חזקות והשאר בררה. למרות האמצעים שהליגה נקטה לצרכי האיזון.
משונה.
עידו גילרי
23 מאי 2017 11:04:54ממילא עד יוני אין משהו יותר מעניין לדסקס אז לשאלה הכואבת:
מאנו HOF או לא?
מתן גילור
23 מאי 2017 11:19:39יש בכלל ספק? נראה לי ברור כשמש שעוד שעות מעטות תגיע למרכז הרקיע.
עידו גילרי
23 מאי 2017 11:20:45לא כל כך ברור. האמריקאים סוגדים למספרים.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 11:35:24http://www.poundingtherock.com/2017/2/6/14496094/advanced-statistics-manu-ginobili-stands-out
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 12:53:21יקח לי זמן לקרוא את זה, אבל זה מאוד מעניין
אסף
23 מאי 2017 16:33:42לדעתי אפילו אצל סוגדי המספרים הוא ייכנס, מה עוד שעם לא היה רוב הקריירה שלו שחקן שישי כנראה שהמספרים היו גדלים בהתאם.
בנוסף יש לו קבלות של תארים כמעט בכל מסגרת אפשרית בה שיחק,
ראוי לחלוטין.
יניב
23 מאי 2017 11:39:47זה נו בריינר בחיאת מקריידי נכנס אז ג'ינובלי לא יכנס???
רק על מדלית הזהב האולימפית עם ארגנטינה הייתי מכניס אותו(ואל תשכח שהוא היה הMVP האמיתי של הפיינלס ששדדו אותו ונתנו לדאנקן
עידו גילרי
23 מאי 2017 12:28:24אותי לא צריך לשכנע.
שי אבן צור
23 מאי 2017 12:24:47אם לא, אני לוקח פח נפט ושורף את ההיכל
Ish
23 מאי 2017 13:19:37bref שם את הסיכויים שלו ב20%
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:22:19כן אבל הם די מפספסים אם שחקנים שלא "מבוססי מספרים".
Ish
23 מאי 2017 13:27:33כמו מי? (לא ממש התעמקתי)
הם די פגעו עם מקגריידי. עוד חברה שדטבר עליהם לאחרונה בן וולאס 45%, KJ 19%
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:54:00האמת שלא עובר לי מישהו ספציפי בראש חוץ מדניס ג'ונסון וזה יותר תחושה שלי בגלל שהם מבססים את זה בגדול על ממוצעי קריירה ומספר אליפויות.
עידו גילרי
23 מאי 2017 13:55:58אה וגם ביל וולטון.
Ish
23 מאי 2017 15:13:48DJ ב50% רוב החברה באזור בפנים(שזה אולי מראה שהמדד הזה בעייתי מלכתחילה) וולטון אכן נמוך אבל יש שם נסיבות שמעבר להיותו לא "מבוסס מספרים"
יניב
23 מאי 2017 15:39:1520% זה מאוד נמוך.הם רצינים?
אחד העם
23 מאי 2017 16:30:53אני משוחד,
אחרי סטיב נאש הוא השחקן האהוב עלי .
ועדיין בעיני הוא גבולי.
no funny shtuff
23 מאי 2017 20:20:50ב-ר-ו-ר. אליפויות, finals mvp ששטרן שדד ממנו ללא טיפת בושה.
ואפילו אין צורך להעלות על בדל הדף את תחילתו של המשפט: "אבל טרייסי מגריידי..".
חמי
25 מאי 2017 02:41:31מה כואבת?? זה ברור שהוא כן, על משחקו בnba ועל משחקו הבינלאומי, הבנאדם היה בשנות האלפיים המאוחרות שני רק לקובי
אלי בולס
23 מאי 2017 12:49:23טור מצוין של אוריאל דסקל, וכמה נתונים מעניינים ומפתיעים לגבי ההשפעה שלו על המשחק
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154833710068752&id=563478751
רנדי אורטון
23 מאי 2017 12:51:06אני לא זוכר סידרת גמר כזאת גרועהה בכל ענף ספורט….
*
מרוב כוכביות ופציעות אף אחד לא שם לב שהכדורסל במערב גרוע ומלא רפש כמו התגובות של הטרולים פה.
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 12:54:12תגיד רנדי יש לך קשר למגיב "רונן" בוואלה?
רנדי אורטון
23 מאי 2017 12:57:47אני לא קורא באתרים ממוסחרים כמו ואלה…
עגל אתה לא חושב שהסידרה הזאת הייתה על הגבול של היתעללות בזקנים ?
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
23 מאי 2017 14:20:48היתה התעללות ועוד איך.
אבל אם קוואי ולי לא היו נפצעים אז אולי היה קצת עניין
גיא הרשע
23 מאי 2017 13:51:23תודה, שגיא ועמית,
על החילוף בפריוויו ובסיקור.
לי אין ספק שלמאנו יש מקום ב-HOF.
הוא שייך לזן המיוחד של השחקנים,
כאלו שהמספרים שלהם לא מספרים את מלוא הסיפור.
Ish
23 מאי 2017 15:11:27אם השאלה הייתה מבחינה אישית אז ללא ספק מאנו בHOF האישי שלי, ואני מעריך שזה נכון לרוב די גורף של אנשים שאובהבים כדורסל. אבל אם השאלה הינה טכנית האם הוא מעשית יכנס להיכל התהילה אז העניין קצת יותר מורכב וישנם גורמים שבהחלט יכולים לעבוד כנגדו.
רועי ויינברג
23 מאי 2017 14:18:08לצערי בגלל עומס בלימודים הטור של היום יעלה מאוחר, אם בכלל
no funny shtuff
23 מאי 2017 20:27:43פעם אחרונה שזה קורה!
סתם נו, גם ככה ס"א גמורים, פצועים, זקנים וחבולים, מה עכשיו גם ניפול עליהם עם מה יש להם ללמוד מההפסד? חאליק..
ינון יבור
23 מאי 2017 15:46:39אם לא היתה לו הקריירה הבינלאומית אז אולי אפשר היה להתווכח עליו.
אבל על מה שעשה עם נבחרת ארגנטינה – הוא בוודאות בפנים.
ולדי קוגן
23 מאי 2017 16:20:19אשכרה התווכחתם אם מאנו ראוי להיות בהול אוף פיים? הוא יכנס בהזדמנות הראשונה שתהיה, הבנאדם היה שחקן מרכזי ב-4 אליפויות. מגריידי נכנס ולא עבר אפילו סדרת פלייאוף בקריירה שלו, והיו עוד רבים שלא עשו רבע ממאנו. אין פה בכלל דיון.
עידו גילרי
23 מאי 2017 20:26:44הויכוח הוא לא על האם הוא ראוי. אני חושב שכאן לפחות יש קונצנזוס. השאלה היא האם הוא יצליח להיכנס למרות ה"נתונים" שלו.
no funny shtuff
23 מאי 2017 20:30:20שום שאלה ושום נתונים. בפנים ב-100%
אלא אם כן בא לך קצת להתווכח ולהתמקח (ע"ע סצינת הבריחה מהרומאים ב'בריאן כוכב עליון') ואז זה בסדר.
עידו גילרי
23 מאי 2017 20:32:13אותי לא צריך לשכנע אבל כאן יש בעיה קטנה …. אני לא בין המצביעים על כניסתו להיכל.
no funny shtuff
23 מאי 2017 20:47:51כן..
מסתבר שהבחירה היא בגדר סוד מוחלט בהחלט-
ועדה סודית בוחרת את המועמדים ואז ועדה סופר-סודית בוחרת את ה-class של אותה שנה. הועדה הסופר סודית מורכבת מ-24 חברים כאשר יש צורך ב-18 הצבעות לאישור בחירת המועמד ל-hof.
בקיצור, יותר פשוט להתקבל לבונים החופשיים ולהשפיע משם.
עידו גילרי
23 מאי 2017 22:23:15טוב בן יקיר לי (וגם עגל) . יש לי זמן ויכוח עכשיו.
אחרי עוד קצת בדיקה קליי הוא האחרון שהיה צריך לעשות ויתורים. מי שנוגע פחות בכדור זה סטף דריימונד גרין ודוראנט עצמו. אצל כל החברה ה"מקוריים" של הווריורס לא רואים שינוי בזמן הממוצע שהכדור "נתקע" אצלם אבל אצל דוראנט רואין שינוי חד לעומת העונה שעברה שמעיד כמה הוא הסתגל למערכת.
בכוונה שעברה כל עם שהכדור היה אצלו הוא היה מחזיק בו 3.13 שניות בממוצע בעוד שהעונה זה ירד ל2.48 שניות בממוצע לנגיעה (די קרוב לממוצע הקבוצתי).
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 22:44:21כל הסטט' שלך שהבאת היום נראה לי כוללת יותר מרבע עונה שהוא בכלל היה פצוע…
חשב מסלול מחדש.
עידו גילרי
23 מאי 2017 22:45:16חישבתי חישבתי. אין כמעט הבדלים גם אם מוציאים את תקופת הפציעה שלו.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 22:56:09מה לגבי הקורולציה של רצף הניצחונות הפסיכי של גולדן מאז שקליי חתם לבאנדוואגן על טוסטר ?
יכול להיות שהסטייה הקטנה בכל המדדים, (קצב פוזשן גבוה על כמות מסירות נמוך למשחק, זמן ממוצע לנגיעה בכדור, וכ"ו) כן מלמדים לפחות על איזשהו הלך רוח אחר ?
ואם לא אז מה מפריע לי, ובלי צעצועים
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:07:01מפריע לך שהם משחקים קצת שונה. כמו כן כן יש לך הטיה מובנית (כמו כמעט לכולם) נגד דוראנט מהימים בת'אנדר ומההנחה של רבים שהוא יהרוס את השטף שלהם. אבל כן יש הבדל באיך שהם משחקים. כלומר יש הרבה פחות פיק אנד רול והרבה יותר תנועה לרוחב. הם גם משתדלים לסיים התקפות רבות יותר מהר.
ויש את הקטע של זה שלא יעזור כמה הוא ירצה דוראנט לא מוסר טוב כמו קרי או גרין. אז כן הוא מניע את הכדור אבל לא מסוגל לתת את הניצוץ במסירה ששני האחרים מייצרים.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:13:09אבל לא היתה לי הנחה כזו, הייתי בטוח שהוא ישתלב יותר זורם, ממש לא פחדתי שהוא יהרוס, אני גם בטוחשבעזרת השם אחרי האליפות השנה, נראה אותם יותר מסוכרנים עונה הבאה.
איך אתה מסביר את הירידה של קארי ודוראנט באחוזים ? ועלייה שלהם בזמן שהוא היה פצוע ? אני לא מאשים אותו, קארי וקליי החטיאו הרבה פנויות, אבל יכול שפסיכולוגית הם לקחו צעד אחורה מבחינת תחושת אחריות.
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:21:51קודם תסביר על איזו ירידה אתה מדבר?
אחוזי הקליעה שלהם ל-3 וגם האפקטיבים בזמן הפציעה ממש זהים לאחוזים שלהם לפני הפציעה.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:25:10בעיקר האחוזים מהעונה שעברה.
אבל הייתי מוריד את האחוזים מ ה 7 משחקים הראשונים אחרי הפציעה.
בתמורה אתה מוזמן להוריד את האחוזים מ ה7 משחקים הראשונים של הסתגלות דוראנט בפתיחת העונה.
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:31:31נו זה כבר ממש אונס סטטיסטי. בוא ניקח רק את המשחקים שהקבוצה ניצחה ונראה מה נקבל.
האחוזים של קליי לא ירד ביחס לעונה שעברה וקרי היה בעונה חריגה מכל בחינה סטטיסטית. תקרא לעונה הנוכחית התיישרות הסטסטיסטיקה.
באותה מידה יכולתי להגיד לך שהיכולת המדהימה של קרי בפלייאוף הזה היא בגלל דוראנט (טיעון מגוחך באותה מידה).
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:32:05טוב זה לא נכנס במקום הנכון אבל אתה תדע להמשיך.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:40:37למה כפרה ? תקופת הסתגלות.. זה לא שאמרתי לך, "כך את המשחק הזה, וכך את המשחק ההוא:" , דיברתי על הבדלים בין תקופות רצופות.
מה גם שעצמי אפשרתי לך להוריד את ה 7 משחקיי הסתגלות של דוראנט בתחילת העונה, כי אני זוכר שהמערכת חרקה שם.
דוראנט היה פצוע מול פורטלנד, והחסיר משחקים גם מול יוטה נראה לי, וגולדן נראתה בפועל לא פחות טוב בלעדיו, אבל בגדול אני באמת די מבסוט על איך שהם השתלבו בפלייאוף, אם כי לא היה מבחן אמיתי, בגלל הפציעה של קוואי ופארקר (כמעט הפסידו משחק ראשון, לאותה קבוצה שניצחו בחוץ אחרי בק טו בק מול יוסטון, בלעדי דוראנט, אבל פלייאוף זה באמת אופרה אחרת וקשה להשוות.)
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:45:05למה? כי אתה מחליט בדיעבד מה תקופת ההסתגלות על פי תוצאות. כי 7 מתוך 20 זה משמעותי בהרבה לעומת 7 מתוך 60.
אתה מחליט מה נראה טוב לפי מה?
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:47:37חחח איזה מצחיק אתה.. כן תקופת הסתגלות נקבעת על פי תוצאות.
איך אתה יודע שהחולה הבריא ? כשהמדדים שלו יציבים..
אני מנסה להשוות בין ההכי טוב של גולדן להכי טוב של גולדן… בגדול, כן ?
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:49:23כאילו… 16 ניצחונות רצוף (הפסד 1 הם זרקו.. ויתרו עליו מול יטה נדמה לי מחזור לפני הסוף, קליי הטוסטר לא נראה לי התלבש בכלל)
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:52:53מול קונטנדריות שמריחות דם ומקום ראשון בקונפרס.
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:56:30אני מצחיק? כן כי לא יכול להיות לזה קשר נניח לעובדה שה-7 הראשונים היו בחוץ ו-5 מהם היו נגד קבוצות פלייאוף?
הממזר של סטוקטון
24 מאי 2017 00:04:07אני אונס ??חחח
גילרוס, בחיי, דיברתי על תקופה רציפה, עזוב רגע מספרים, אתה לא יכול לראו איך קבוצה מאבדת סופר סטאר שלה, נכנסת טיפה אובדן התמצאות במרחב ומשבר זהות, ולוקח לה קצת זמן לחזור לעצמה ?
לא זכרתי את עניין המשחקיי חוץ, אשכרה 7 משחקים רצופים בחוץ ?
אבל בכל מקרה, אחרי המשבר הזמני, הם לא ניצחו קבוצות פלייאוף, הן ניצחו קונטנדריות, חלק בבק2בק.
עידו גילרי
24 מאי 2017 00:10:28טוב בדקתי והיה בין ה-7 אחד בבית. שבו הם הגיעו בטיסה מאטלנטה וישר אחריו יצאו בטיסה למינסוטה.
לא אמרתי שהם לא שיחקו טוב אחרי ההפסדים האלה אבל אני פשוט לא מייחס להם את המשמעות שאתה מייחס להם. גולדן סטייט הם קודם כל שיטה והשחקנים מתורגלים בשיטה. אם תיזכר גם לפני הפציעה הם היו בתקופה לא טובה אחרי האול-סטאר וגם לפניו.
אז במידה מסוימת הפציעה של דוראנט הייתה מקבילה למשבר היזום של לברון.
הממזר של סטוקטון
24 מאי 2017 00:17:50אגב, שאני חושב על זה, הלו"ז הקשה של גולדן שאתה מתאר, נראה לי רק מחזק את הטענה שלי, תאר לך איזו תקופת הסתגלות קצרה היא היתה עם לוז קצת יותר נורמלי לקבוצה שרק איבדה כוכב.
לא בטוח שהבנתי את העניין עם לברון ואם אתה ציני, בכל אופן, אוף טופיק כמי שנחשב לעכבר אן בי איי, נאיבי אמנם.. – לא נראה לך מוזר ששחקן חותך באמצע פלייאוף לפני סדרת גמר קונפרנס לאירופה ?
עידו גילרי
24 מאי 2017 00:32:53כן, נראה לי מוזר.
לא, אני לא אקפוץ למסקנות.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 22:58:23והחישוב של החזקת הכדור לא צריך להיות מולהתקופה שלו ב OKC אלא אם כבר מול התקופה של בארנס בגולדן.
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:12:06המטרה של הנתון הייתה להראות שדוראנט התאים את עצמו לווריורס ולא להיפך. כלומר הוא חלק מהשיטה. ההשוואה לבארנס לא במקומה מכיוון שהויה לו תפקיד אחר לגמרי.
רק לשם השוואה זמני נגיעה ממוצעים של פורוורדים אחרים העונה:
לברון – 4.12 שניות לנגיעה
ג'ימי באטלר 4.34 שניות
קאווי (כפרה עליו) 3.54 שניות
גריק פריק – 3.64 שניות
גורדון הייורד 3.15 שניות.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:19:18אבל אני לא משווה לקבוצות אחרות.
וזה שלדוראנט יש תפקיד אחר מבארנס בהחלט קשור לעניין, דוראנט יעיל יותר, אבל נראה מחוץ לרצף, האריסון היה מסוכרן יותר, ובעיקר סוג של תחנת מעבר, אבל באמת כל פעם שזרק מחצי מרחק, נקבע ללפטופ שלי תור למעבדה למחרת. כנראה באמת שאם האחוזים של קלייוקארי לא היו נפגעים, לא היה מורגש לי כל זה בעין.
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:28:42לא, בניגוד לבארנס דוראנט שחקן שיוצר מצבים לאחרים ולכן הכדור יותר אצלו ביד. את העדיין לא יודע להגיד לי מה זה מסונכרן יותר ומה זה מחוץ לרצף. אז אולי מפריע לך שקרי נוגע פחות בכדור אבל זה דווקא מאפשר לקבוצה לנצל בצורה טובה יותר את תשומת הלב שהוא מקבל.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:33:48אם למה קארי לא מנצל את כל תשומת הלב של דוראנט בשביל 45% מהשלוש כמו שנה שעברה ?
יכול להיות שבאמת יותר אסטטי לי הבידודים של קארי על הבידודים של דוראנט, אבל שיהיה ברור, אני ממש לא מפחד שהוא יהרוס את גולדן, זה פסיכי לחשוב לכיוון הזה.
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:35:46הסברתי למעלה. העונה שעברה הייתה חריגה סטטיסטית מטורפת.
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:44:02לא חושב שקארי לא מסוגל לתת עוד עונות כאלו מבחינת אחוזים, במיוחד אם אתה אומר לי שהשמירה עליו פחות הדוקה בגלל תשומת הלב לדוראנט והיכולת שלו ליצור מצבים.
יאללה תגיד את המילה האחרונה יא אובסס קאפקייק…
עידו גילרי
23 מאי 2017 23:47:30אני אדייק את מה שניסיתי להגיד. אחוזי הדיוק של קרי מהשלוש לא היו חריגים ביותר (עבורו) אלא אחוזי הדיוק שלו מזריקה מכדרור ובמיוחד מטווחים רחוקים. זה משהו שקשה לי להאמין שהוא יחזור אליו. העונה הוא חווה ירידה בעיקר בקליעות מכדרור ומכאן הנפילה באחוזים. בהחלט סביר שהוא יקלע באחוזים גבוהים יותר כבר בעונה הבאה (כמה פסיכי זה ששחקן קולע 41% מחוץ לקשת ואנחנו מדברים על עונת נפילה?).
הממזר של סטוקטון
23 מאי 2017 23:56:54מה היו ככה בגדול האחוזים מכדרור ?
אני מניח שאתה מתכוון בטווחים רחוקים על זריקות מ 3/4 מגרש וכאלה. הם לא פרט שולי בסטט' מבחינת כמות ? יש לזה באמת השפעה ?
ואני לא בטוח שהוא לא שווה נניח 38% אחוז מרבע מגרש עם מבט נקי, על פני שלשה על הקשת עם חצי יד על הפנים.
עידו גילרי
24 מאי 2017 00:00:58התכוונתי לזריקות מעל מטר מאחורי קו השלוש לא 3/4 מגרש, ולא הבנתי על איזה אחוזים אתה שואל .
הממזר של סטוקטון
24 מאי 2017 00:05:31אחוזים של זריקה מכדרור, ומטר מה 3.
עידו גילרי
24 מאי 2017 00:10:49באיזו שנה?
עידו גילרי
24 מאי 2017 00:17:44זריקה מכדרור:
העונה – 36%
עונה שעברה -43%
זריקות מעל למטר מאחורי הקשת:
העונה- 39%
עונה שעברה – 52%.
הממזר של סטוקטון
24 מאי 2017 00:20:13פששש
עם אופי קצת יותר אנוכי הוא שובר את המשחק.
עידו גילרי
24 מאי 2017 00:32:13חשבתי שבעונה שעברה הוא שבר אותו רשמית.
הממזר של סטוקטון
24 מאי 2017 00:40:37שבר לי ת' לב.
עידו גילרי
24 מאי 2017 00:43:19די די , אתה כבר מפלרטט מהצד עם הצמות.