אירועי דיומא – 23.05.2017 / רועי ויינברג

כדורסל:

פלייאוף ליגת העל – משחק ראשון:

21:05-הפועל ירושלים-עירוני נהריה. יאיר זעפרני כתב פריוויו מקיף ומצויין לסדרה, ובמשחק הראשון נהריה תנסה לגנוב את הביתיות. זה לא יהיה קל לנהריה שתנסה להתמודד עם ההגנה החזקה של ירושלים, שככל הנראה עשתה התאמות לקראת ההתקפה הנהריינית. מפתח נוסף יהיה המפגש בין דניס הופסון וטרנס קינסי, עליו יאיר דיבר בפריוויו המעולה שלו.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 16:

קטע 15 של שלשום, הגם שלא היה בעל השפעה רבה על ה-GC, היה סוער למדי. הקטע היה מרובה התרסקויות, כמו זו של טאנל קנגרט, המוביל של אסטנה, שגמרה לו את המירוץ. גם קינטאנה התרסק, אך חזר למירוץ, גם בזכות המחווה הספורטיבית של דומולאן, שחיכה לחזרתו לחבורת ההובלה. בקטע זכה בוב יונגלס על הקו לפני קינטאנה ופינו, מה שממשיך מירוץ מצויין עבורו. הלוקסמבורגי אוחז בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר, לאחר שכזכור לבש גם את הוורודה למשך זמן רב. דומולאן ממשיך להוביל את המירוץ לפני קינטאנה (2:41+), פינו (3:21+), ניבאלי (3:40+), זכארין (4:24+) ומולמה (4:32+).

קטע 16 של היום הוא קטע המלך של המירוץ, המביא לנו את ה"צ'ימה קופי", הפסגה הגבוהה ביותר במירוץ. בג'ירו הנוכחי זהו הסטלביו, אותו הרוכבים יעברו פעמיים, פעם מהצד האיטלקי, ופעם מהצד השווייצרי. עוד לפני כן נראה את המורטירולו, שיוקדש השנה לזכרו של סקרפוני, ויזכה את הרוכבים בכמות כפולה של נקודות מלך ההרים. הטיפוסים של היום ילווו כולם בירידות ארוכות, כולל המסיימת מהסטלביו באורך 20 ק"מ. קשה להפריז בחשיבות הקטע הזה ל-GC. האם דומולאן יצליח לשרוד מול ההתקפות של המתחרים? האם קינטאנה יראה סוף סוף את הדומיננטיות אותה אנו מצפים ממנו להראות? האם ניבאלי סוף סוף יתעורר לחיים, ויראה לנו את כישורי הירידה המרהיבים שלו? מה שבטוח, יהיו זיקוקים. שידור ביורוספורט ב-13:30.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה לכם.
    הקטע היחיד במירוץ שניתן לסמן כדרגת קטע טור דה פראנס בפרופיל גבוה.
    הניקוד הגבוה בפסגה הראשונה, כך אני מניח, יגרום למתחרי מלך ההרים לברוח בפתיחה, מה שכנראה יפגע בהם בטיפוס האחרון.
    יהיה מעניין. צופה התרסקות אחת לפחות.

  2. לא רואה את קינטנה תוקף אלא אם זה חלק ממשהו קבוצתי שיעזרו לו בירידה.
    פינו וניבאלי הרבה יותר צפוי שילכו על זה בכל הכוח.

    1. הוא חייב. אם הוא לא מחזיר זמן היום המירוץ הזה הופך הרבה יותר קל לניהול עבור דומולאן. אם הוא מצליח לברוח עם ניבאלי לפני הירידה האחרונה זה יהיה קטע אדיר.

  3. אני לא חושב שהיו צריכים לחכות לו,
    זה לא שהיה תקלה באופניים ובנוסף הם היו עם קבוצה יחסית גדולה של רוכבים ככה שאם היו מחכים לו היו מאבדים זמן בעצמם.
    נטו מזל רע לדומאלן,אחרת לא חושב שהיה מאבד זמן.

    1. בודאי שהיו צריכים לעצור. זה הקוד הפנימי של הספורט. אבל זה לא חדש שניבאלי ומוביסטאר נוטים לצאת חארות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט