אירועי דיומא – 24.05.2017 / מתן גילור

כדורגל:

הליגה האירופאית – גמר

21:45 אייאקס אמסטדאם-מנצ'סטר יונייטד – שידור בערוץ ספורט 1 (51). שתי אימפריות אירופאיות שזכו בעבר בגביע קצת יותר חשוב עם אזניים קצת יותר גדולות. בעוד שאייקאס סיימה את העונה במקום השני, מרחק נקודה בודדת מפיינורד האלופה והיריבה המיתולוגית, ותשתתף במוקדמות ליגת האלופות, מנצ'סטר סיימה במקום השישי ומבחינתה ניצחון היום שווה כרטיס לליגת האלופות. עבור מועדון כמו מנצ'סטר לרבות חוזי פרסום תלויים מפעלים אירופאיים, יש משמעות כלכלית אדירה לניצחון במשחק הזה. כנראה שיותר מהזכייה בתואר עצמו.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 17:

קטע 16 של אתמול היה מהדרמטיים שראינו בג'ירו הנוכחי. בקטע, שכלל את הסטלביו פעמיים, ראינו את חבורת הצמרת בראשות קינטאנה, ניבאלי וזכארין, בורחת לטום דומולאן בעלייה האחרונה, זאת לאחר שהאחרון עצר ל"הפסקת טבע". זה היה מהלך מעורר מחלוקת, בעיקר על רקע העובדה שדומולאן עצר את הפלוטון בקטע לפני כן, זאת לאחר ההתרסקות של קינטאנה. לבסוף היה זה ניבאלי שחצה ראשון את הקו, לפני מיקל לאנדה שהיה בבריחה ברוב הקטע (ואף התכבד בהשגת ה"צ'ימה קופי"), בעוד קינטאנה הגיע שלישי כעשר שניות לאחר מכן. הקטע, שהיה תפור למידותיו של הכריש, הביא סוף סוף את הניצחון המיוחל לארץ המגף. דומולאן הפגין לא מעט גבורה כאשר רדף אחרי חבורת הצמרת לבדו, והצליח להגיע שתי דקות בלבד אחרי מתחריו העיקריים. פינו ומולמה המשיכו לאבד זמנים, הפעם כדקה וחצי מהמנצח. בסיכומו של דבר דומולאן ממשיך לאחוז בחולצה הוורודה, כשאחריו קינטאנה (31+), ניבאלי (1:12+), פינו (2:38+), זכארין (2:40+) ופוצוביבו (3:05+).

קטע 17 של היום הוא קטע בן 219 ק"מ עם שלוש פסגות מדורגות, ועלייה ארוכה ומתונה בחלקו השני. התוואי פחות מתאים למטפסים הכבדים, וודאי שלא למאיצים, מה שאולי יהפוך אותו למתאים לקבוצת בריחה. זהו למעשה הקטע האחרון במירוץ שלא צפוי להשפיע על ה-GC. שידור ביורוספורט ב-14:15.

 

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה רבה. איזה סיפור ענק זה הגמר האירופי. רק זלאטן חסר בשביל לעשות את הסיפור גדול יותר בגמר שנערך בשבדיה. אבל אם מישהו מהכותבים הכי מוכשרים בעולם זה כל אחד מהחבר'ה באתר יכתוב פריוויו מפורט זה יהיה נהדר.

  2. מנצ'סטר יונייטד יכולה להסתדר עוד שנה בלי הכסף של ליגת האלופות. היא מקבלת כ"כ מהליגה וממרצ'נדייז, לא צריך לרחם עליה. הבעיה שלה שהיא לא מצליחה להחזיר את ההשקעה על השחקנים שהיא רוכשת בסיטונות וביוקר.
    תואר זה חשוב, ותואר אירופי חשוב מאוד. גם בלי הבונוס של כרטיס לליגת האלופות.
    נראה איך וכמה הפיגוע ישפיע על האוהדים והשחקנים. אני בטוח שלרבים מהאוהדים יש מכרים בקרב הנפגעים.
    יאללה איאקס!

  3. תואי מתאים מאד לשענים בוב יונגלס עלול לתיע שוב הפעם ניבטלי בטוח יצורף ,וקינטאמה צפוי להתרחק מהפודיום .ם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט