חדשות הטניס – אגאסי בצוות נובאק!

חדשות הטניס – אגאסי בצוות נובאק!

אמיגוס, אליפות איטליה הנפיקה שוב זיקוקי דינור של טניס. נאדאל נוצח לראשונה על חיימר השנה, נובאק הראה לנו טניס של 2015, והזברב הנכון לקח את טורניר ה ATP 1000 הראשון בקריירה! אבל, כל זאת מתגמד לשידוך שנעשה בשמיים בין אגאסי לנובאק

צוות הלב הגדול

מזל טוב לנובאק. היום בדיוק בן 30 ומתנת היומולדת שלו. אגאסי הסכים לאמן אותו החל מהרולאן גרוס. הקריירות של 2 האגדות הללו כל כך דומות שזה מזעזע. שניהם מחזירי סרב פר אקסלנס. שניהם נלחמו בהצלחה בטניסאי בכיר מהם והיו האחרונים שנשארו לעמוד ושניהם מביאים טניס הגנתי שמתבסס על מינימום טעויות. אני יכול לדמיין איך שיחת קואצ'ינג שלהם תראה.

נובאק: "אנדריי מה אתה חושב, במורד הקו? או חוצה מגרש?"
אגאסי: "מה שאתה חושב, MY BROTHER FROM ANOTHER MOTHER"

שני הבחורים מביאים בקריירה שלהם מימד רוחני של אהבה ולב גדול למשחק. אגאסי היה צריך להתגבר על תסביך אב, ושנאה תהומית למשחק. ונובאק על הצורך המטורף לבדר את הקהל. שנהם בסוף היום אוהבים את העולם ורואים בטניס את הכלי שלהם לקרב לבבות לקראת שלום עולמי ועולם שמח יותר.

בעולם ציני יותר התקיים השבוע אליפות איטליה הפתוחה על 1000 נקודות וכמה דולרים…  הנה כמה שאלות שנשאלו:

  • באיזה שלב עף מאריי מהטורניר?
  • האם פדרר ירשם לטורניר הרולאן גרוס?
  • האם טיאם מסוגל לנצח את נאדאל?

הנה התשובות: סיבוב שני. לא, כן, אם הוא משחק אגרסיבי.

וקצת פירוט ייתר על מה הם מתכוונים שהם אומרים אגרסיבי…

מה זה טניס אגרסיבי?

יש 2 דרכים לשחק טניס. (1) לנסות לא לבצע טעויות, ולחכות שהיריב שלך יבצע אותם. (2) לבשל את הנקודה, ולתת ליריב שלך את הכדור הכי קשה שהוא יכול לקבל. בטניס תמיד יש אפשרות לשחק אגרסיבי וליזום או פאסיבי ולהגן. כל משחקון הוא פשרה בין אגרסיביות לפאסיביות. שפדרר ודסטין בראון הם אגרסיבי ב 80% מהזמן ושחקן כמו מאריי וגיל סימון אגרסיבים ב 20% מהזמן. אבל יש לזה עוד הרבה יותר אפשרויות מזה…

אז נאדאל מנצח את טיאם פעמים תוך שבועיים במעמד הגמר של מדריד וברצלונה, ואלוהי הטניס מזמנים אותם ברבע הגמר של איטליה. טיאם כבר הבין מה עובד מול נאדאל וזה…משחק אגרסיבי!  שים את נאדאל בכלוב. תירה את הכדורים שלך הכי חזק שאתה יכול והכי קרוב לקו הבסיס. (למטה שמתי תרשים של כל הקווים שיש במגרש טניס)

Singles and doubles tennis courts

תיאם יורה טילים שמקפצים קרוב לקו הבסיס. נאדאל שאוהב להכות את הכדור בגובה המותניים הולך אחורה, והכדורים שלו מגיעים לקו הסרב. טיאם יכול לעלות קדימה במגרש ולשלוט בנקודה מקו הבסיס. להלן אגרסיבי על פי טיאם. נצחון על נאדאל בחיימר. כבוד!

למחרת, טיאם שהרגע עשה את המשחק הגדול בקריירה, אבל, בטניס יש רק כאן ועכשיו. מחכה לו נובאק דז'ויקוביץ שנראה נפלא. נובאק גם מחליט לשחק אגרסיבי והוא נעמד על קו הבסיס ועונה על כל הכדורים בעלייה. הפיצוצים של טיאם לא מרגשים אותו כי הוא משתמש בסווינג קצר ולוקח מטיאם את הזמן. מכאן טיאם מגיב ולא יוזם והיוזמה או האגרסיביות עוברת לנובאק. 6:1 6:0 מעליב על טיאם.

למחרת יש גמר. הזברב הנכון מגיע לגמר וגם הוא בא לשחק "אגרסיבי" . הוא מפציץ את נובאק 220 קמ"ש סארבים , עומד עמוק מאחורי ה BASELINE ומוריד כדורים שטוחים על נובאק. נובאק מצידו משחק רק הגנה (פאסיבי) והיוזמה עוברת לזברב. 6:4 6:3 לזברב הנכון וכפי שהמדור ציפה – ATP1000 ראשון ובטח לא אחרון לזברב.

https://www.youtube.com/watch?v=aYqYgDJzY6E  נאדאל VS טיאם

https://www.youtube.com/watch?v=KyXRntTe1c0 נובאק – טיאם

אם תשאלו אותי איך זה לשחק אגרסיבי? אצלי זה לחפש לעלות לרשת ולהוציא ווינרים. תשאלו את גור… הוא בטח יענה לכם משהו אחר…  כמו שהבנתם. אגרסיביות לא באה אותו דבר בין שחקן לשחקן..

מה מצב הנקודות?

נאדאל קיבל 2750 נקודות בחימר ועוד אלפיה באוסטרליה ועוד 750 נקודות במיאמי/קליפורניה .

פדרר לקח 2000 באוסטרליה ועוד 2000 במיאמי/קליפורניה.

ז"א שנאדאל מוביל במרוץ למקום הראשון! ופדרר יצטרף אליינו רק בעונת הדשא. נובאק נראה מצויין. טיאם נראה מצויין. והזברב הנכון נראה … מצויין. הרולאן גרוס הולך להיות … ענק!

קלאסיקות מהעבר

בשביל להתחמם קצת נראה את שחקן ההגנה הכי טוב בעולם! נובאק של 2015. מולו השחקן שה A גיים שלו וה B גיים שלו הם כמו ההבדל בין קוואי לנארד עולה למגרש בסא"ס או סא"ס עולה בלי לנארד. .. וואוורינקה ומכנסי המזל.

https://www.youtube.com/watch?v=Pn4Rsx9Qq0A

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מאמר מצוין וכיפי.
    מעניין איזה מימד עוד אפשר להוסיף לג'וקוביץ' ?

    בגלל שהחימר בולם קצת את מכות הפתיחה, וכמות האייסים בו יורדת, אני רואה בו את המשטח האולטימאטיבי לטניס.

    מכות הפתיחה והאייסים הרבים הורסים (לי) את ההנאה מהטניס ולכן אין כמו הרולאן-גארוס

    1. אני משחק במון על חיימר ודווקא בסארבים יש משהו בחיימר יותר רנדומלי מהקשים כי מדי פעם הכדור נתפס על תלולית חיימר ומשנה את הקו שלו.

  2. תים שיחק מבריק מול רפא אבל קשה לתת משחק כזה כל פעם,
    ובכל זאת יש לו מספיק כלים והוא הפייבוריט השני לדעתי לפריז.
    לגביי נולה,לפי הבנתי אגאסי מצטרף בינתיים רק לפריז,מן בחינה של השותפות. האם הוא יכול לעשות כזה שינוי בנובאק עם כמה מילים? בזמן כל כך קצר? אני מסופק, נראה קצת קוריוז כל העסק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט