אירועי דיומא – 20.05.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 10 ואחרון בפלייאוף העליון

19:00-הפועל ב"ש-איחוד בני סכנין (ספורט 2). משחק שלא ישנה כלום לשתי הקבוצות, אם כי האלופה ודאי תרצה לתת הצגה אחרונה לעיני הקהל הביתי.

20:30-מכבי ת"א-בית"ר ירושלים (ספורט 5). משחק שמשנה רק לבית"ר. הקבוצה, שבשבוע שעבר החתימה את אלי אוחנה כמנהל מקצועי, במקום השלישי המוביל לאירופה, ולמעשה רק הפסד שלה עלול לסכן אותו. מכבי ת"א ודאי תשמח להנחיל לה את ההפסד הזה, ולסיים את הליגה בטעם טוב.

20:30-מכבי חיפה-מכבי פ"ת (ספורט 1). מכבי פ"ת במקום הרביעי, שיוביל לאירופה רק אם בני יהודה תגבור על מכבי ת"א בגביע. כדי לחזור למקום השלישי, היא זקוקה לניצחון היום, ולהפסד של בית"ר. תרחיש אפשרי בהחלט, גם לאור העובדה שהיריבה היום צפוייה לסיים את העונה המרה עם הרכב שיכלול צעירים רבים.

בונדסליגה – מחזור 34 ואחרון

16:30-באיירן מינכן-פרייבורג (ספורט 2). באיירן האלופה תנצל את המשחק הנועל בביתה על מנת להיפרד משני שחקני מפתח – פיליפ לאהם וצ'אבי אלונסו, התולים את הנעליים. פרייבורג תשמש כאן בעיקר כתפאורה.

16:30-המבורג-וולפסבורג (משולב בספורט 1). קרב תחתית חשוב מאד. המבורג נמצאת כעת במקום המוליך למבחני הירידה לבונדסליגה 2, מקום בו קבוצת הפאר לא הייתה מעולם. היא נמצאת שתי נקודות מתחת ליריבתה היום ועוד מספר קבוצות. רק ניצחון שלה ישחרר אותה מהדאגות לעונה הבאה, ויכניס את היריבה מעיר המכוניות לחרדות אלה.

16:30-בורוסיה דורטמונד-ורדר ברמן (פריצות בספורט 1). דורטמונד במקום השלישי המוליך ישירות לליגת האלופות, במאזן נקודות זהה להופנהיים, אך עם מאזן פנימי עדיף, כך שניצחון שלה על היריבה האדישה ישאיר אותה במקום זה.

16:30-הופנהיים-אאוגסבורג (פריצות בספורט 1). הופנהיים תנסה לנצח ולקוות למעידה של דורטמונד, על מנת לגנוב לה את המקום השלישי. היריבה היא אחת מהקבוצות הקרובות למקום המוליך למבחנים, והפסד שלה עלול להביא אותה למקום זה.

סרייה A – מחזור 37 (לפני אחרון)

19:00-קייבו-רומא (ספורט +5). רומא שבמקום השני מצוייה במאבק עז על מקום זה מול נאפולי. בשבוע שעבר היא ניצחה את יובה במשחק המשאיר לה סיכויים תיאורטיים גם לאליפות. עדיין היא תנסה לנצח בעיקר כדי לשמור על מקומה. ליריבה כבר לא נותר על מה לשחק העונה.

21:45-נאפולי-פיורנטינה (ספורט 5 לייב). נאפולי נמצאת במקום השלישי נקודה מתחת לרומא, וזקוקה לניצחון כדי לנסות לחלוף על פניה. לקבוצה של פאולו סוזה יש סיכוי אחרון לעלות לליגה האירופית, אם תצליח לעבור את מילאן שבמקום השישי, הנמצאת נקודה מעליה.

לה ליגה – מחזור 38 ואחרון

22:00-סביליה-אוסאסונה (ONE). משחק שכבר לא ישנה לשתי הקבוצות. סביליה נעולה במקום הרביעי, המוביל למוקדמות ליגת האלופות. אוסאסונה במקום האחרון, והבטיחה את ירידתה לליגה השנייה.

ליגה צרפתית – מחזור 38 ואחרון

22:00-רן-מונאקו. הללו את האלופה. מונאקו הבטיחה השבוע רשמית וסופית את האליפות, לאחר 17 שנים שחונות. עונה מופלאה לפלקאו, אמבפה וחבריהם. היום זה כבר משחק שלא ישנה כלום לשתי הקבוצות.

22:00-פ.ס.ז'-קון (משולב בספורט +5). פ.ס.ז' מצאה את עצמה במצב לא מוכר בחמש השנים האחרונות, כאשר איבדה את האליפות למונאקו. היום היא בעיקר תנסה לסיים את העונה בטעם טוב. היריבה שממול נמצאת נקודה מעל המקום המוליך למבחנים, ושתיים מעל הקו האדום, ואיבוד נקודות היום בהחלט עשוי לסבך אותה.

22:00-מארסיי-באסטייה (משולב בספורט +5). מארסיי נמצאת במקום החמישי המוליך לליגה האירופית, נקודה מעל בורדו, כשבשבוע שעבר התיקו בין שתיהן שירת בעיקר את מארסיי. ניצחון שלה היום יבטיח לה מקום זה. באסטייה נמצאת שתי נקודות מתחת לקו האדום, ורק ניצחון ישאיר לה סיכוי להישאר בליגה.

טניס:

טורניר רומא (1000) – חצי הגמר

15:30-אלכסנדר זוורב(16)-ג'ון איזנר (ספורט 4). מפגש בין שחקן מפתיע לאחד שכבר לא אמור להפתיע. זוורב ניצח בצורה משכנעת את ראוניץ', וממשיך להראות התקדמות יפה. איזנר הוא בינתיים ההפתעה הנעימה של הטורניר, כשהגיע לכאן לאחר הניצחון המותח מאד על צ'יליץ', יום לאחר שגבר על ואוורינקה.

21:00-דומיניק ת'ים(8)-חואן מרטין דל פוטרו\נובאק ג'וקוביץ'(2) (ספורט 4). ת'ים הצעיר הביא לנו את ההפתעה הגדולה של רבע הגמר, כאשר ניצח בצורה משכנעת מאד את נדאל, והנחיל לו את הפסדו הראשון העונה על חימר. המשחק השני בין דג'וקוביץ' לדל פוטרו הופסק בגלל גשם, במצב של יתרון מערכה לנולה ו-2:1 לדל פוטרו במערכה השנייה, ויחודש היום ב-14:30 (שידור בספורט 2).

 

אופניים:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 14:

קטע 13 של אתמול, קטע המיאוץ האחרון של הג׳ירו, הסתיים בתצוגת עוצמה נוספת של פרננדו גביריה. המאיץ הקולומביאני התגבר על מיקום גרוע במיוחד לפני הסיום, על מנת לרשום את נצחונו הרביעי במירוץ. גביריה הבטיח מזמן את חולצת המאיצים הסגולה, וכעת הוא רק צריך לסיים את המירוץ בבטחה על מנת לזכות בה רשמית. בנוסף, בגראנד טור הראשון שלו הוא הפך לקולומביאני בעל מספר הנצחונות הרב ביותר בג'ירו (יותר מקינטאנה למשל), והשתווה לברנאר הינו הגדול במספר הנצחונות במירוץ בגראנד טור ראשון. היסטוריה בהתהוות. בגזרת ההובלה במירוץ לא נרשם כל שינוי, כאשר דומולאן עדיין מוביל ואחריו קינטאנה (2:23+), מולמה (2:38+), פינו (2:40+) וניבאלי (2:47+).

קטע 14 של היום מחזיר את הפוקוס למטפסים, כיוון שהוא נגמר בפסגה מדרגה 1. אלא שבגלל אורכו הקצר (131 ק"מ), והתוואי השטוח שלו עד קטע הטיפוס, קבוצות המטפסים צפויות להגיע שלמות אל הטיפוס. זה יקל מאד על המובילים שלהן לצלוח אותו, כך שההשפעה שלו על ה-GC לא אמורה להיות דרמטית. שידור ביורוספורט ב-14:30.

 

הטור של קליפורניה – קטע 7:

קטע 6 של אתמול, קטע הנג"ש של המירוץ, הפך את המירוץ על פיו. בקטע זכה ג'ונתן דיבן האלמוני מקבוצת סקיי, 7 שניות לפני ברנט בוקוולטר ו-16 שניות לפני אנדרו טלנסקי, מנצח שלשום. אלא שהמרוויח הגדול של הקטע היה ג'ורג' בנט, שהגיע למקום הרביעי, 18 שניות אחר המוביל. בנט הניו זילנדי ניצל את הביצועים הפחות טובים של ראפאל מייקה ואיאן בוזוול (הגיעו כדקה אחר המוביל) על מנת לעבור להובלת המירוץ, כשאחריו מייקה (35+) וטלנסקי (36+).

קטע 7 של היום הוא הקטע המסיים של המירוץ. זהו קטע המתנהל ברובו בירידה, עם סיום שטוח המתאים למיאוץ – אולי תוואי מתאים עבור פטר סאגאן. לתוואי לא אמורה להיות השפעה מרובה על ההובלה הכללית בטור, כך שלמעט קטסטרופה, בנט אמור לחגוג את הניצחון הכללי היום. שידור ביורוספורט ב-22:00.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. מעריך שמיקל לנדה וסקאי המתוסכלים יתפוצצו היום ואוריקה עם יחטס יצטרפו אליהם .ו
    דומולאן יקרא את המהלך אבל קינטנה עלול להיתקע מאחור אם לא יגיב בזמן .
    נראה היום עד כמה החושים של קינטאנה חריפים מעריך שלמרות בעצם אולי בגלל שהקטע קצר תהיה בו התפוצצות רבתי, אולי גם כמה רןכבי מוביסטאר יצטרפו להתקפות .
    מבחן ברור לקינטאנה היום

    1. תרשו לי לצטט חבר …למדתי מסומסום .
      מעריך שמיקל לאנדה יתפוצץ היום דוומולאן יקרא את המהלך אך קינטמה יתקע מאחור…
      זו לא נבואה …המעמד קל קינטנה התערער במובי סטאר ךמרעץ שאכן הרוכבים הצטרפו להתקפה ,קטע כזה מוביסטאר היתה חיהת.לשלוח רוכבים ךברילה ולהכץיב קצב צטורף כי בדיוק בקטעים כאלו שענים מתחממים במישןר (מישהו אמר פרום ומונט וונטו) ואז הם מגיעים לעליה רותחים .
      היתרון של קינטנה לא מגיע לידי ביטוי בקטעים מסוג זה ולכן לניצחום הוא חייב את העזרה של ולורדה סולר דני מורנו .
      אין לו את היזרה הזו ולדעתי וכתבתי כך בתחילת הגירו זוהי סדרת חינוך לקינטאנה בלשון או תעבוד בשבילינו או בלעדינו לבד לא תצליח .
      עכשיו נראה אם ראש הקש הזה יבין או לא ..

  2. וואו איזה הצגה של דומאלן.
    כרגע הוא נראה בלתי פגיע, אולי העייפות תתחיל להשפיע בשבוע האחרון כמו על פרום, למרות שכרגע זה לא נראה באזור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט