החמישיבק / יאיר זעפרני

פורסם ב - 16. מאי, 2017 ע"י ב - כדורסל ישראלי

צילום באדיבות מינהלת ליגת העל

אמנם רציתי להקדיש את הטור היום לסיכום המחזור האחרון בליגת העל (יגיע, אל תדאגו) אלא שהמציאות, באה וטפחה על פניי – מכבי ת"א פיטרה את המאמן שלה. מכבי ת"א פיטרה את המאמן שלה? רגע! איזה חודש זה? אוקטובר? דצמבר? התפטר או פוטר? לא היינו כבר בסרט הזה העונה? מה השעה?? (2.27?).

אז כן, אם עוד לא שמעתם, מכבי ת"א פיטרה הבוקר, רגע לפני שהפליאוף מתחיל, את אינראס באגצקיס, הלטבי שהגיע לקבוצה רק לפני חמישה וחצי חודשים. ואם זה מרגיש לכם כמו דה-ז'ה-וו, אז זה כנראה בגלל שזה קרה איזה פעם, פעמיים העונה. ואם אתם כבר לא מתרגשים מזה, אז זה כנראה בגלל שבדיוק כמו ההפסדים של מכבי ת"א בעת האחרונה – כשזה קורה יותר מדי – כבר מתרגלים.

אז איך נסכם את תקופת בגאצקיס? כישלון מהדהד? המאמן הגרוע ביותר בתולדות מכבי ת"א (גם הסטטיסטיקה תומכת בגרסה הזו)? מן הפח אל הפחת? אולי פשוט 'כל התשובות נכונות'. אבל עם כל הכבוד ללטבי, האשמה שלו היא מינורית. אשמים יותר אלו שליהקו אותו לתפקיד. אלו שחשבו שמאמן ללא ניסיון מספק כמאמן ראשי וללא עבר מפואר כשחקן מוביל יוכל להפנט אחריו את חבורת הפרימדונות בצהוב. אלו שלא התעמקו מספיק ברזומה המקצועי שלו בשביל להבין שזה לא יילך. כמו תמיד, במכבי ניסו לשלוף מהכובע שפן בתקווה לצאת קוסמים. בפועל, כמו ברוב המקרים האחרונים – זה נראה הרבה יותר כמו קסם היעלמות.

ומכאן אין לי אלא להגיע למאמן החדש של מכבי ת"א, אריק שיבק שהסכים לקבל על עצמו את המועדון עד סוף העונה ויזכה כנראה להיות הראשון מבין חמשת המאמנים של מכבי העונה, שגם מסיים את העונה… הנה כמה מחשבות על שיבק, על התפקיד שנטל על עצמו ועל סיכויי ההצלחה שלו בתפקיד.

1.

עצוב. אין לי מילה אחת אחרת לסכם את ההחלטה שלקח אריק שיבק הבוקר כשהסכים לקבל את מכבי ת"א על עצמו לחוזה שיסתיים כנראה אחרי שבעה משחקים לכל היותר. עצוב כי אריק שיבק הוא לא ילד, כי הוא אימן כבר את נבחרת ישראל, כי השער שלו לבן מרוב הניסיון שהוא מביא איתו ובכל זאת הוא קופץ על מכבי ת"א הנוכחית כמוצא שלל רב. עצוב כי מעמד המאמן בישראל ממשיך להישחק עד דק ומפנה את מקומו לבעלי מאה שחושבים שהדעה המקצועית שלהם שווה משהו. עצוב כי להנהלת מכבי ת"א ואופן התנהלותה בשנה האחרונה, בעיקר בנושא המאמנים (אבל לא רק) לא מגיע שמישהו ישתף פעולה עם הקרקס הזה ואם כבר מישהו משתף פעולה, אז מגיע לו מינימום חוזה לעונה הבאה. עצוב, עצוב, עצוב. והכי עצוב – אם זה בטעות יעבוד ושיבק יעשה במכבי ת"א את מה שעשה שראשון לציון בשנה שעברה (בתקופה יותר ארוכה), קרי, יזכה באליפות. מישהו עוד יחשוב בהנהלת מכבי שהיה נכון להחליף את המאמן ושבאופן כללי – הייתה עונה מוצלחת.

2.

מה גרם לו להסכים? זו השאלה שעולה בראש שנייה אחרי ההודעה. במסיבת העיתונאים היום בצהרים סיפק שיבק עצמו את התשובה "אנחנו חמישה משחקים מלזכות באליפות", אמר המאמן החמישיבק של מכבי ת"א העונה. וזו כנראה תמצית הסיבה בגללה חתם שיבק במכבי ת"א אחרי שרק לפני כמה שבועות, סירב לחתום מבלי חוזה לעונה הבאה. שיבק, עשה 1+1 והפנים שאליפות אם מכבי ת"א העונה היא בהחלט אפשרית. המקום הרביעי מזמן לו מפגש ברבע הגמר מול הרצליה, שבמצב הפצועים שלה היא הקבוצה הכי חלשה בפליאוף (כן, זה כולל את מכבי ת"א), בחצי הגמר תחכה לו חולון, קבוצה שהתקשתה מול מכבי ת"א העונה ואם זה לא מספיק, זה ייקרה במגרש הביתי של הצהובים. בקיצור, ביום טוב, מבין שיבק, רואים את הגמר באופק. ובגמר, גם זאת שיבק יודע, לאור ניסיון העבר, בהחלט אפשר לעקוץ, והנה – עוד אליפות לרזומה.

את כל החישוב הזה, שיבק לא יכל לעשות לפני כמה שבועות, כשלא היה ברור באיזה מקום מכבי ת"א תסיים ואת מי היא תפגוש. תוסיפו לזה את חזרתם של גאודלוק, אוחיון וסילי – שלישייה שלא הייתה כשירה לפני שלושה שבועות ולא היה ברור מה מצבה ותבינו, שגם שיבק מבין שהמשימה של מכבי ת"א אפשרית. הרי אם ייכשל בקדנציה הצהובה – כחולה – קצרצרה שלו, הוא בוודאי לא זה שיהיה אשם. בעצם, זו סיטואציה בה הוא יכול רק להרוויח. אז מה אכפת לו להוביל את הקבוצה אל עבר התואר ושהשם שייצא לו הוא של מומחה אליפויות?

3.

אז האם שיבק הוא הבן אדם המתאים לתפקיד? אם תשאלו אותי אז חד וחלק – התשובה היא לא. שתי ההצלחות האחרונות של שיבק הגיעו בקבוצות מגובשות שהיכולת של שיבק לזרום עם השחקנים שלו הובילה אותם למקסם את היכולת שלהם. שיבק הוא לא טקטיקן גדול, לא מוטיבטור גדול ויותר מכל – הוא לא האיש שייעשה סדר במקום בו דרוש כזה. הרבה יותר משהבעיה במכבי ת"א היא מקצועית (ויש בעיה מקצועית לא פשוטה), עושה רושם שבמועדון הזה יש השנה (גם השנה) בעיה חברתית, של שחקנים שלא סומכים אחד על השני, לא אוהבים לשחק אחד עם השני, לא נהנים האחד בחברת השני ובסופו של דבר לא יוצרים שלם שמתקרב אפילו לסכום חלקיו. ניסיון העבר מלמד שלא על מקרים כאלה הייתה תפארתו של שיבק. רק תזכרו בנבחרת ישראל, מודל 2013, המסוכסכת והמפולגת, נבחרת בה אריק שיבק התקשה לעשות סדר ותבינו שבמכבי ת"א לא הולך להיות לו גן של שושנים. ומכיוון שאפילו 100 ימים של חסד אין לו (אולי 100 שעות), קשה לי לראות את מכבי ת"א משחקת כדורסל טוב בצורה דראסטית ממה שהיה עד כה.

החדשות הטובות בשביל שיבק – יותר גרוע מבאגצקיס הוא לא יהיה. החדשות הרעות – כשמכניסים ראש בריא למיטה חולה, בדרך כלל מקבלים חום.

Tags:

42 תגובות ל - “החמישיבק / יאיר זעפרני”

  1. אבי

    16. מאי, 2017
    23:35

    אין ספק שעם מאמן אחר שהיה מגיע במקום בגאצקיס (עוד לפני מספר חודשים) התוצאות היו כנראה שונות… שכן הוא באמת המאמן הגרוע ביותר שראיתי מאז ומעולם.
    הבחור עושה חילופים לא קשורים למשחק… הוא תמיד, אבל תמיד מוריד לספסל את השחקן הכי חם במגרש בזמן נתון. כאילו הוא מקבל כסף מהיריבה… ולא משנה מי היריבה.
    ראינו עשרות דוגמאות כאלו לאורך הדרך… גאודלוק (במשחק הקודם), איתי שגב, אלכסנדר ועוד. כל אלו רק ב2-3 המשחקים האחרונים אותם הוא הפסיד בגלל טפשות.

    לגבי שיבק… אכן עצוב מאוד שהוא לקח את התפקיד.
    צביקה שרף + דרוקר היו עם מעט כבוד ואמרו "לא" לקבוצה הכי מרוסקת בליגה. הנהלה גרועה שכל יום מחדש מחליטה לא להחליט… ובסוף? בסוף מחליטה מחוסר ברירה ועושה טעויות.

    אני עדיין מתהפך בלילות עם מחשבה, למה לעזעזאל סימפסון לא נשאר במכבי ונרשם לליגה במקום מילר, שהשנה פשוט לא היה נכון לחשוב עליו כאופציה.
    סימפסון הראה בכמה משחקים ביורוליג שהוא לגמרי בכושר, לגמרי מחויב ולגמרי אפקטיבי. והוא גם מכיר את הליגה שלנו!

    אם נסתכל על הסדרה הקרובה מול הרצליה, הרי שהיתרון הברור של הרצליה, הוא בצבע. אדריאן, הגבוה הכי דומיננטי בליגה לדעתי (ביחד עם האוול נניח)… בתוספת של וויליאמס וקנאסביץ ויש להם קו פנים בהחלט חזק.
    ולמכבי…? למכבי יש את אייברסון שהוא אחלה שחקן משלים (שהפך לשחקן מרכזי), אבל פצוע בגב ולא ברור אם ישחק. גם איתי שגב עם פציעה במפשעה ולא ברור אם ומתי ישחק…

    ואם אשדוד, עם קו פנימי בינוני לחלוטין עשתה ממכבי צחוק… מה יהיה מול הרצליה…?

    המזל של מכבי שעדיין לא ברור מה עם לאומי, מעיין ומשעור. הסבירות שהם יחזרו וישחקו הוא לא רע… איתם, מכבי לא פייבוריטית כפי שיש נטיה לחשוב.

    גאודלוק עוד לא בכושר משחק מלא… הוא מאבד חמצן תוך כמה דקות. אם כי, רואים שהוא רוצה. מחויב.
    ייתכן ושיבק יביא מעט אנרגיות ודם חדש…. אולי שחקנים כמו לנדסברג וכו' יקבלו את הבטחון שאיבדו בגלל בגאצקיס, ויתנו תפוקה שהם יודעים לתת בדר"כ.

    ומה עם גל מקל שפצוע…? יחזור?

    כ"כ הרבה סימני שאלה שיש…. רק הזמן יענה לנו.

    Reply to this comment
    • אסף

      17. מאי, 2017
      16:29

      הבעיה של הרצליה שאין לה כרגע בגלל פציעות סגל ישראלי

      Reply to this comment
    • אלי בולס

      17. מאי, 2017
      19:55

      אין למצב של מכבי כמעט שום קשר לבעיות בעמדת המאמן.

      כללית, הכישורים שמאמן צריך להביא איתו למיטה החולה הזו שונים לגמרי מכל מועדון אחר.

      Reply to this comment
  2. אהרון שדה

    17. מאי, 2017
    00:05

    יאיר תודה רבה.
    1. לא יודע מה להגיד רוב המאמנים הפנויים שלא היו במכבי (לא צביקה) היו לוקחים את הצ'אנס גם לחודש ככה זה בעולם האכזרי הזה.

    2. בהחלט החשבון הנכון וגם ..כסף טוב ביחס לחודש בודד (להערכתי).

    3. בשלב הזה מה שיש לך אתה לוקח …לדעתי שיבק זו מתנה למכבי שכן
    א. יש לו מספיק ניסיון בסיטואציה שכזו (ראה עונה שעברה).
    ב. הוא די מכיר את המערכת (כעוזר בעברו הרחוק כמדומני וכמאמן נבחרת יצא לו לעבוד עם חלק מהישראלים ..הבכירים שביניהם).

    לסיכום שלי.
    מכבי הזו כישלון בכל מקרה וגם אליפות לא תעזור והרושם שלי שבמערכת מפנימים זאת .
    למרות שמכבי כישלון טוטאלי הרי שבליגה שלנו על הנייר היא עדיין מספר 1 (גג 2 אחרי החיזוק בירושלים).
    זו שהייתה התבזות בסיבוב השלישי זה נכון ומכבי שילמה במזומן את הפיטורים הנמהרים (וההחלטה "הקלה" ההיא) ולא הצליחו לבצע מהלך שהיה מתבקש לכל בר דעת מינימלי וזה לפטר את הכישלון הטוטאלי מלטביה .

    עכשיו כאשר שלישייה משמעותית חוזרת וכשיש מאמן עם קצת מושג על הקווים ויריבה בהזמנה …ויתרון ביתיות בפיינל פור ו…תחושת האנדרדוג…יש למכבי את כל מה שצריך בשביל ללכת עד הסוף.
    אני הייתי זורק את ראד שלהתרשמותי יוצר חלק ניכר מהבעיות החברתיות ולדעתי מכבי עד הגמר פייבוריטית .
    (כנראה שגם שם אך בואו ונראה את ירושלים עד אז).

    חשוב להבהיר הזכייה (הצפויה מבחינתי ) באליפות לא באה להגיד שמשהו מינימלי כאן התנהל כשורה .
    ובכל זאת אני כותב זאת.
    ראשית כי אני באמת מאמין בכך.
    ושנית שמעתי הרבה מאד פרשנים למינם שחושבים שזכייה של מכבי תהיה סנסציה משל לברון לא עולה לגמר הנ.ב.א ..אז באתי לאזן זאת.

    Reply to this comment
    • Mbk

      17. מאי, 2017
      00:36

      שיבק מעולם לא היה עוזר במכבי לפי מיטב זכרוני
      להכיר שחקן נבחרת ולהסיק מזה שהוא מכיר את המערכת במכבי זה בערך כמו להסיק מכך שעשית 5 יחידות בפיסקה אתה בנוי להיות מדען טילים בנס״א. בשני המקרים זה אפילו לא קרוב

      Reply to this comment
      • אהרון שדה

        17. מאי, 2017
        01:34

        נכון טעיתי הוא לא היה עוזר.
        בכל זאת הוא מספיק זמןבעסק ויש לו את הניסיון הדרוש.
        הוא אימן את מקל ,אוחיון ופניני בנבחרת.
        וגם אתה מיידן תסכים איתי שביחס ללטבי הוא פופופיץ.
        בשורה התחתונה מכבי לקחו מאמן סביר ביחס לסיטואציה.
        ושיבק לקח שיק יפה + אופציה להצלחה ולתואר שיחזיר לו את הקריירה.
        עכשיו בחשבון הכללי נגיד זאת כך.
        צביקה לא לקח …כי לא היה לו מה להרוויח .
        תארים הוא כבר לקח למכביר ובמעמדו במכבי הוא התעקש על יותר.
        דרוקר כבר היה עוזר וזה לא עזר לו לתפקיד המאמן הראשי בזמנו.
        שיבק ניסה דבר חדש זה לגיטימי בעולם הזה זה המקצוע אין מה להתחסד יותר מדי ( אני אישית לא הייתי לוקח לכן אני לא מאמן כדורסל ….ואתיקה כמו של ארז יש רק אחת ).

        Reply to this comment
  3. אבי

    17. מאי, 2017
    00:31

    אהרון, כמה נקודות:

    1) לא רק צביקה סרב… גם דרוקר סרב. נראה לי שגם גודס אותו דבר.
    כך שזה לא מדויק. זה מעיד עליו משהו….

    2) במכבי חזרה שלישיה אחת, יצאה שלישיה אחרת.
    גאודלוק, סילי ואוחיון בסגל. אבל אייברסון, שגב ומקל פצועים (לא שיחקו מול אשדוד).
    כשאתה משחק מול קבוצה עם קו קדמי חזק כמו של הרצליה, אתה צריך קו קדמי…
    ייתכן וחלקם יחזרו בהקדם. מנגד, צריך לראות גם מה קורה לגבי משעור (שחקן חשוב מאוד בהרצליה), לאומי ומעיין.

    גורקה שרד עם 2 ישראלים זוטרים מול נהריה והחזיק מעמד כמעט עד הסוף מול ראשל"צ (הארכה). אבל מול מכבי, עם דם חדש של מאמן וקצת אמונה שהם יכולים וצריכים לנצח… הם ידעו לנצל את החסרון של הרצליה טוב יותר מנהריה/ראשל"צ.

    אני עדיין לא הבנתי איך אלפסי לא פירק את הרצליה ב-20 הפרש.
    עדיין לא הבנתי איך ראשל"צ לא ניצחה בקלות, ללא הארכה.

    מה עובר למאמנים האלו בראש כשהם בונים תוכנית משחק??? הדבר היחיד, אבל היחיד שחשוב לעשות במצב כזה הוא לשחק מחצית שלימה עם חדירות על 2 הישראלים הבודדים האלו. ממלאים אותם בעבירות… ובמחצית השניה מתעסקים בלהתחיל לקלוע ולצבור הפרש. זה כ"כ פשוט.

    לטעמי, אם אכן נגד מכבי ישחקו 2 ישראלים כאמור (לפחות במשחק הראשון) זו אמורה להיות תוכנית המשחק… שכן בחלק הקדמי הרצליה תנצח.

    כך או אחרת… בשל הפצועים מ-2 הצדדים, עד שלא יגיע רגע המשחק שנדע באמת מי משחק ומי לא, יהיה קשה לדעת מי פייבוריט. לבנתיים דווקא הרצליה נראית ככזו… בטח אם משעור ולאומי יחזרו לסגל.

    Reply to this comment
    • אהרון שדה

      17. מאי, 2017
      01:41

      אבי.
      1. לא בטוח שגודס סרב….ושרון אברהמי אמר היום שהוא חשב שכל מאמן ( כמעט ) היה לוקח את ההצעה .

      2.לא נראה שהפציעות אם קיימות משמעותיות .
      זה שהם לא בסגל לא אומר שהם בהכרח פצועים תמיד יש במכבי כאלו שלא משחקים באשמת הסגל הרחב מדי והלטבי לא ידע לבחור סגל נורמלי למשחקים.

      3. אשר למאמנים …ראשית ברוכים הבאים לליגה הכי משוגעת בעולם .
      שנית לא יודע אם זה דווקא תכנית משחק …אלפסי אחד ממאמני העונה שלי.

      Reply to this comment
  4. Mbk

    17. מאי, 2017
    00:33

    בגקצקיס היה צריך להתפטר
    לדעתי הוא היה מאמן לא טוב וזה משהו שבלט מהרגע הראשון
    מכבי הפסידה השנה בהמון משחקים צמודים וזה על מאמן
    אריק שיבק זה אם כל הזילות
    כמו בן אדם שמגיע להחליף את המחליפה של זאת שיצאה לחופשת לידה
    זה פשוט להגיע לפרק זמן כזה קצר זו בדיחה
    מכבי היו צריכים ללכת על ליובין ואיך שהוא לצאת מזה בכבוד
    אף מאמן לא פוטר ב NBA ופנאתניקוס הייתה קבוצת היורליג היחידה שפיטרה מאמן
    ירושלים גילתה סבלנות עם האיטלקי שלה ,שזה לא יגמר בצינור דמות קנלוני

    דשים ודשים במכבי – כל הכבוד לקטש ושמיר שסיימו 2 ו 1 בליגה ,רגב בסוגיית המאמן הם היו האופציות הבלעדיות שלי
    עכשיו זה כבר מאוחר מידיי

    Reply to this comment
    • אהרון שדה

      17. מאי, 2017
      01:44

      למה שיתפטר …הוא פוטר ולקח את השיק הביתה .
      אם שיבק מביא אליפות הוא חוזר לעניינים .
      ככה שהואעשה את החשבון שלו והתוצאה לגיטימית בעיני .

      Reply to this comment
      • Mbk

        17. מאי, 2017
        06:14

        הוא עשה את מלאכתו בצורה גרועה
        כמעט ופוטר 3-4,פעמים
        מגיע לו לסיים בצורה מכובדת יותר
        בקשר לכסף היה מגיע להסדר עם ההנהלה

        Reply to this comment
  5. חזי

    17. מאי, 2017
    00:40

    סעיף 2 נכון מאוד,לא חשבתי על זה אז תודה רבה:)
    לגביי סעיף 1 מכבי של השנה פגעה בתדמית שלה קשות,בעיקר מאמנים אבל גם שחקנים,לא יודע אם ירצו להגיע בעונה הבאה

    Reply to this comment
  6. המשגיח

    17. מאי, 2017
    02:05

    מעולה

    Reply to this comment
  7. מנחם לס

    17. מאי, 2017
    02:16

    אני מכיר את שיבק היכרות יותר אישית מאשר מקצועית, מהתקופה שבישר בארה"ב ם נבחרת הנשים.
    אז לא על יכולתו אני מדבר ולא אם מכבי בחרה במאמן הנכון.
    אני כותב על החלטתו לקבל את הג'וב.
    יאיר, אתה בעצמך ציינת שאין לו מה להפסיד: אם ייקח את האליפות אז זה עוד כתר לראשו, וכנראה חוזה שמן לעונה הבאה. אם לא ינצח – יגידו "לא אשמתו". אז אין לו מה להפסיד, רק להרוויח.
    אז לצה שלא יקפוץ על המציאה?
    ואני חוזר שוב על מה כשתבתי כמה פעמים: לא ברור לי לחלוטין מדוע קבוצות ישראליות – שהשפה בהן היא אנגלית ורוב השחקנים החשובים בם אמריקאים – לא שוכרות מאמנים אמריקאים? לא אחזור שוב על כל היתרונות שבכך. הדבר מעל בינתי. אינראס באגצקיס? בכל בית ספר תיכון אמריקאי ישנו מאמן טוב יותר, וטוב יותר גם ביחסי אנוש.

    Reply to this comment
    • אבי

      17. מאי, 2017
      13:43

      בגלל שלבנתיים מאמני חוץ לא באמת הצליחו במכבי.
      בגלל שיש את החוק הישראלי שעושה הרבה בלבלות למאמנים, בטח זרים.
      בגלל שככל שמשחקים עם יותר אמריקאים ושחקנים זרים, המועדון מאבד את הקהל, את הטירוף, את הרצון לשמור על הסמל. וזה בדיוק מה שקרה בשנים האחרונות.
      כלומר הנכון יותר הוא לחזק את הסגל הישראלי, אליהם להוסיף כמה כוכבים זרים… ולגבש את הסגל מחדש.

      השנים הגדולות של מכבי היו כאשר הישראלים הם אלו שהיו השלד. בשנים האחרונות זה התהפך, והתוצאות בהתאם.

      Reply to this comment
      • מנחם לס

        17. מאי, 2017
        18:05

        תמיד השלד היה אמריקאי עם אולסי פרי ומגיוכאלה, ותמיד היו הכוכבים האמריקאים הגדולים, אבל לידם היו ישראלים מצויינים שהקהל אהב כמו מיקי, ארואסטי, וקטש.

        מאמני חוץ לא הצליחו במכבי? אבל המכבי חיפה הצליח מאד מאמן אמריקאי, ובמכבי לא ניסו אף פעם להביא אמריקאי רציני, אקס NBA שבשמחה יגיע.

        Reply to this comment
    • מנחם לס

      17. מאי, 2017
      18:08

      ואני חייב להוסיף שהיה זה המאמר הטוב ביותר שקראתע בנושא. כל מילה – פגז!

      Reply to this comment
  8. מתן גילור

    17. מאי, 2017
    07:09

    תודה יאיר.
    אהרון, אני איתך.
    סדרת רבע גמר הכי קלה שיכולה להיות עם ביתיות + פיינלפור בבית מול חולון הפצועה וכנראה מול י-ם שכשהכסף על השולחן ועוד בבית ת"א עדיפים.
    אילת כן מסוגלים אבל מהמר שיפסידו לי-ם.

    Reply to this comment
  9. no funny shtuff

    17. מאי, 2017
    08:11

    לא הבנתי משהו.
    חולון סיימו ראשונים כך שהיתה להם את זכות הבחירה היכן יתקיים הפיינל פור המקולל.
    הם יודעים שמכבי רביעית ושכל הנראה הם ישחקו מולם בחצי הגמר. למה לבחור את המגרש הביתי של היריבה שלך בחצי הגמר??
    צריך להעמיד לדין את העסקונה שהביאו לנו את השיטה הבזויה הזו. משחק א-ח-ד על אליפות.. רק בישראל.

    Reply to this comment
    • מתן גילור

      17. מאי, 2017
      08:14

      אני מניח שהסיבה היא כי זה הרבה יותר נוח לאוהדים שלהם.

      Reply to this comment
      • Berch

        17. מאי, 2017
        08:19

        אם כל החיבה לאולם הקרח בהיכל נוקיה/קרן מקפת/סוכנות ביטוח או חשמל אחרת יש מקום ליותר אוהדים.
        אין לנו את הכיס של מכבי
        זה עניין כלכלי
        ובמקביל זה ממש קרוב לחולון אז זה לא מכשול להגעת האוהדים

        Reply to this comment
        • מתן גילור

          17. מאי, 2017
          08:26

          הפוך. בירושלים יש יותר מקומות מה שאומר הכנסה גבוהה יותר.

          Reply to this comment
        • אסף

          17. מאי, 2017
          16:32

          ובכל זאת ודווקא בעונה הזו לא היית מעדיף סדרה מול מכבי או י-ם עם אפשרות לפעמיים/שלוש סולד אאוט בחולון… אם מתייחסים רק לביזנס זה לא פחות רווחי.

          Reply to this comment
    • פאקו

      17. מאי, 2017
      11:03

      מבחינת החוקים, אפשרויות הבחירה היחידות הן יד אליהו או הארנה בירושלים. חוק שערורייתי שנתפר עבור שתי הקבוצות הגדולות. אני בטוח שאם הייתה לחולון אפשרות בחירה באולם הביתי, היא הייתה עושה זאת (זה אגב אולם נחמד מאד). יד אליהו מהבחינה הזו הוא הרע במיעוטו. חולון הראתה לאורך השנים שאין לה שום בעייה להביא אוהדים לכל מקום, יד אליהו פשוט הרבה יותר קרוב ונוח לאוהדים.

      Reply to this comment
      • אבי

        17. מאי, 2017
        13:45

        פאקו, עם כל הכבוד לשאר הקבוצות… לאף אחת אין אולם מספיק גדול כדי למקסם הכנסות.
        ומה לעשות שהכדורסל הוא גם ביזנס ?

        Reply to this comment
        • יאיר זעפרני

          17. מאי, 2017
          15:02

          ביזנס זה נכון. אבל נניח שתיאורטית לקבוצה שמסיימת ראשונה הייתה זכות לשחק באולמה הביתי ובתנאי שהיא תשלם על הזכות הזה את ההפרש בין מחירי הכרטיסים בביתה לבין אירוח באולם הגדול ביותר? למה אי אפשר לחשוב על פתרון מעין זה? ובכלל, זה לא שבאולם בחולון יש 1,000 מקומות. יש שם חצי מהכמות שביד אליהו וזה מקום בהחלט ראוי לארח. אז יהיו פחות תאים לשמנמנים ופחות מקומות שמהם לא רואים כלום, אז מה? זה יהיה ספורטיבי פי מאה.

          Reply to this comment
          • פאקו

            17. מאי, 2017
            18:53

            בדיוק.

  10. אשך טמיר המקורי

    17. מאי, 2017
    08:16

    מעולה

    Reply to this comment
  11. Berch

    17. מאי, 2017
    08:17

    שכחת את ה $$$
    אמרו את זה פעם
    לפני
    זה לא משנה….. 🙂

    Reply to this comment
  12. גרשון רוקח

    17. מאי, 2017
    08:25

    תודה יאיר, מאמר מעולה.

    נתחיל מהסוף- אני לא אוהב את הנהי על מעמד המאמן. אם אני זוכר נכון, ארבע קבוצות פיטרו העונה מאמן בליגת העל (התל-אביביות, ראשון וקרית גת הלא רלוונטית). פירוש הדבר ש8 מתוך 12 סיימו את העונה במקום שבו התחילו, חלקם גם די בטוחים בעונה הבאה (שמיר, קטש, גורקה, אלפסי, בית הלחמי). להאשים את שיבק בהזניית תפקיד המאמן כשהנהלת מכבי תל-אביב פיטרה שני מאמנים לפני שעשתה איזשהו שינוי במצבת השחקנים זה מגוחך.
    מאמן צריך עבודה, וגם אריק שיבק צריך להביא אוכל הביתה. ההזדמנות לעבוד חודש עם סגל טוב מאוד ברמת הליגה לקראת חמישה- שבעה משחקים שיכולים להוסיף לו אליפות ברזומה היא הזדמנות שבאמת אין סיבה לוותר עליה. אני גם מאמין ששיבק בשיחות על קבלת תפקיד בעונה הבאה.

    ועוד נקודה שהועלתה פה, במצב הנוכחי של הרצליה עם שארפ ועמירם כישראלים היחידים, פשוט אי אפשר להפסיד לה בסדרה. ואני יודע שהיא נראתה לא רע בשבועיים האחרונים. עם או בלי מקל ואייברסון, אם משעור לא חוזר הסדרה הזו חתומה וסגורה. החוק הרוסי הופך את המצב של הרצליה לאבסורד.

    Reply to this comment
    • אבי

      17. מאי, 2017
      13:46

      יש עדכון חדש:

      משעור משחק חוזר כבר למשחק הראשון בסדרה ביום שני הקרוב.

      לאומי לא ישחק. בשל מחלת הנשיקה ואי היכולת שלו להשלים אימונים… הוא יערוך בדיקות נוספות ולמשחק הראשון בוודאות לא ישחק.

      Reply to this comment
      • אסף

        17. מאי, 2017
        16:33

        חשוב מאוד להרצליה…. הישראלי הכי טוב בליגה העונה..

        Reply to this comment
  13. שי אבן צור

    17. מאי, 2017
    08:29

    אולי הם אמרו לו "אם אתה לוקח אליפות יש לך חוזה לעונה הבאה" או משהו.
    אגב, הציטוט הזה "כשמכבי אומרים לך בוא לעזור לנו אז אתה בא" פשוט משגע אותי. מה זה? צו 8? הוא חייב להם משהו? לשמוע את זה ממישהו שהמועדון לא ספר לאורך כל הקריירה שלו זה פשוט צורם. כמו מישהו שהיה מאוהב במישהי בצעירותם והיא לא שמה עליו ועכשיו, כשהיא כבר זקנה ומוזנחת הוא רץ אליה ללא תנאי.
    פאתט

    Reply to this comment
    • יניב

      17. מאי, 2017
      10:21

      לא,מכבי די התעקשו על הנושא הזה.מה שכן יש דיבורים על הישארות שנה הבאה כחלק מהצוות המקצועי אבל לא כמאמן ראשי.
      מה שכן אם אתה שואל אותי במידה והוא זוכה באליפות יש בהחלט סיכוי שיישאר כי לדעתי כל האופציות שמכבי רוצים לא יהיו רלוונטים.
      בלאט-אני לא רואה את זה קורה,גם חוזה מאוד כבד,גם להודות בטעות קשה שלהם וגם ענייני מס.
      שאראס-לדעתי ידחה אותם
      קטש-גם אני מאמין שידחה את מכבי.
      בסופו של דבר לא תהיה להם ברירה והם ישאירו אותו.

      Reply to this comment
  14. האווי לאסוף

    17. מאי, 2017
    12:58

    אחלה טור.
    בניגוד לרוב פה, אני לא שותף לאופטימיות בנוגע לסיכוייה של מכבי לעבור שלבים השנה בפליאוף. כמובן שאי אפשר לדעת כיצד תשפיע החלפת המאמן, בטח לאורך זמן, אבל כפי שמכבי נבנתה ומשחקת השנה, נראה לי שדרוש קוסם ולא מאמן. איזה קן קדמי יש למכבי? מי הרכז? מה ההרכב שירוץ בפליאוף, אם שיבק בכלל יחליט לצמצם את הרוטציה? למה שאמריקאי, שיודע שרוב הסיכויים שהוא והמאמן לא יהיו כאן בעוד חודש, בכלל יקשיב למישהו?
    לצערי, אני חושב שהרבה יותר חשוב למכבי להיכשל ובגדול השנה, אחרת מישהו עוד עלןל להמשיך לחשוב שם שהם יודעים מה הם עושים

    Reply to this comment
  15. משיח

    17. מאי, 2017
    13:35

    הרבה צרות עוברות על מכבי השנה ומכולם אני נהנה

    ועכשיו שיבק מאמן – למה מגיע לי כל הטוב הזה

    Reply to this comment
  16. אבי

    17. מאי, 2017
    13:39

    עדכון:

    כארם משעור יהיה כשיר למשחק הראשון בסדרה מול מכבי.
    אור לאומי לא ישחק.

    Reply to this comment
  17. דורון האסטבן

    17. מאי, 2017
    13:49

    כתבה יפה ונכונה מאד. הלוואי שהליגה הישראלית
    תתקרב לאיכות היופי והחכמה שיאיר זעפרני כותב

    Reply to this comment
  18. מתן גילור

    17. מאי, 2017
    16:40

    ידיעות שמשעור קרוב לחתימה בת"א ערב הסדרה ביניהם.
    אמיתי או שמועה שמטרתה להשפיע על הסדרה?

    Reply to this comment
  19. דובי

    17. מאי, 2017
    17:10

    כל מילה בסלע

    Reply to this comment
  20. Idan

    17. מאי, 2017
    17:39

    נהדר

    Reply to this comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *