לא צדיק, אבל גם לא מנוול \ רון טחן

עבור סנטר עם ממוצעי קריירה של 7 נק' ו-6 ריב' סה"כ למשחק, זאזא פאצ'וליה מסוקר די הרבה בתקשורת, בטח שבימים האחרונים.

הפעם הראשונה בה עלה ממש לכותרות הייתה לפני שנתיים, כאשר קיבל 768,112 קולות למשחק האולסטאר, והיה רחוק כ-14,000 קולות בלבד מכניסה לחמישיית המערב על חשבון אחד, קוואי לנארד.

הסיבה לכך הייתה התגייסותם של עשרות אלפי גאורגים, שדאגו להצביע לו בכל יום מספר פעמים, והפיצו את הבשורה בקרב חבריהם.

"אני אסיר תודה על כך שאוהדיי עשו זאת, מבלי שביקשתי דבר. הייתי ממש קרוב… זה לא קל להיות אולסטאר, אבל זה עוד יותר מסובך להיות נאהב על ידי כל כך הרבה אנשים שתומכים בך, בטח בהתחשב בכך שאני מגיע ממדינה קטנה כמו גאורגיה".

העובדה שכמעט והשתחל למשחק הכוכבים הייתה אחת הסיבות שהליגה החליטה לשנות את אופן ההצבעה למשחק החגיגי, והותירה את האוהדים עם השפעה של 50% בלבד על קביעת החמישיות (בניגוד ל-100% בשנים קודמות).

כל זה לא מנע מאותם עשרות אלפים להצביע בהמוניהם פעם נוספת, כאשר הפעם הקמפיין לבחירתו עלה מדרגה והביא לכך שזכה ללא פחות משימו לב: כמיליון וחצי קולות (מקום 2 ברשימת גבוהי המערב).

לשמחתם של עובדי מחלקת יחסי הציבור של הליגה, שינוי אופן ההצבעה הוביל לכך שפאצ'וליה צפה במשחק על אזרחי, מה שלא פגם במצב רוחו:
"אני רוצה לקחת את הקרדיט בשמי ובשם העם הגאורגי על שינוי החוקים, כך שלמעשה, אתם יכולים לקרוא להם חוקי זאזא", סיפר השחקן, שהמשיך להרגיש נאהב.

אלא שהחל מלפני יומיים, זאזא מרגיש פחות אהוב, בטח על ידי אוהדים רבים של סן אנטוניו, שמאשימים אותו בפציעתו המכוונת של אחד, קוואי לנארד.


מאז אותו רגע במשחק מס' 1, הרשת גועשת לגבי השאלה (כולל כאן בפורומים השונים): האם מדובר בעבירה תמימה, או שמא מדובר במהלך מכוון שנועד לפגוע בכוכבה של הספרס.

לנארד עצמו, שיחמיץ את משחק מס' 2 עקב פציעתו, לא האשים את פאצ'וליה במצבו, אך מאמנו, גרג פופוביץ' הגדול, דווקא כן…


"למי אכפת למה הוא התכוון? שמעתם פעם על הריגה?", אמר פופ, שבמתקפה על השחקן ציין כי לפאצ'וליה יש היסטוריה מפוקפקת בליגה, ואף ביקש מהעיתונאים לשאול את שחקנו לשעבר דיוויד ווסט (שמשחק היום בגולדן סטייט) מה הוא חושב עליו.

ההפנייה של פופוביץ' לווסט נובעת ממקרה עבר בו השניים התעמתו, במהלך משחק בו פאצ'וליה נתפס על ידי המצלמות מבצע עבירה שלא נשרקה על, ניחשתם נכון, קוואי לנארד

ווסט אגב, הגן כצפוי על חברו לקבוצה כשאמר: "הוא משחק בצורה קשוחה. זה מי שהוא, זה מי שהוא תמיד היה. דברים כאלה קורים".
בשלב זה תהיתי לעצמי, האם פופוביץ' באמת זכר את המקרה הנ"ל, או שמא גם הוא נחשף לסרטון יוטיוב שהציג לו אחד מאנשי הצוות בקבוצה.

בנוסף לסרטון זה, אם תבצעו היום חיפוש קצר בגוגל, תוכלו למצוא לא מעט סרטונים ערוכים המציגים את מעלליו של זאזא, כשגם בדפי פייסבוק גדולים (דוגמת בליצ'ר ריפורט) הצטרפו לחגיגה, והעלו סרטונים המציגים אותו כשחקן מלוכלך.

אלא שבעידן הטכנולוגי של היום, אסור לנו לשכוח כי בעזרת עריכה מגמתית, אפשר להציג מציאות אחרת. "פייק-ניוז" אם תרצו…

כך למשל, אפשר לנסות ליצור סרטון שיציג את דירק נוביצקי כשחקן מלוכלך, את אנס קאנטר כשחקן הגנה משובח, ואת דרגאן בנדר כרוקי מוצלח.


"אני לא שחקן מלוכלך… אני משחק חזק", אמר פאצ'וליה לאחר המשחק. בתגובה להאשמות מצד פופוביץ, סיפר על הכבוד הרב שהוא רוחש כלפי המאמן והארגון של הספרס, ועל כך שהוא רוצה להתרכז במשחק מס' 2.

נכון, זאזא הוא לא "טלית שכולה תכלת", אבל בכל זאת, קצת צרם לי לראות את פופוביץ' מתקיף שחקן יריב על סמך מספר סרטונים.
בטח כשמדובר בשחקן שולי יחסית שקל יותר "לרדת" עליו, דוגמת פטריק בברלי, קלי אוליניק, או אפילו דוגמת ברוס בואן, הילד הרע של הספרס שזכה פעם אחר פעם להגנתו של לא אחר מפופוביץ'.


אז האם פופוביץ' באמת מאמין שפאצ'וליה ניסה לפגוע בלנארד? ייתכן וכן
האם היה מתבטא בצורה דומה אם השחקן הפוגע היה בעל שם קצת יותר "גדול"? ייתכן ולא.

דבר אחד כן בטוח. מכאן ואילך, כל תנועה של פאצ'וליה, שחקן פיזי שמשתמש בגופו כדי לסדר לקלעים זריקות פנויות (דרך חסימות), תיבחן בזכוכית מגדלת.

למעשה, כבר אחרי המשחק הראשון נמצאה הוכחה לעבירה של זאזא על פאטי מילס (שלא נשרקה), שמנעה מהאחרון לסגור טוב יותר את סטפן קרי.


בנוסף, ההמולה סביבו עלולה לגרום לו לאבד את הריכוז, ולשבש את תכנית המשחק של הקבוצה, שפותחת איתו בחמישייה באופן קבוע.
הרי בינינו, איזה שחקן כדורסל יכול להתעלם מגמרי מביקורת כזו שלילית ממאמן כל כך גדול, בטח כשהוא לא אחד שרגיל להיות באור הזרקורים…

אני חושב שהניסיון להציג את פאצ'וליה כמנוול שפצע את לנארד מוגזם, מה גם שצריך לזכור שלנארד הגיע למשחק לאחר פציעה בסדרה מול יוסטון, והספיק להיפצע במשחק עצמו אחרי שדרך על חברו לקבוצה דיוויד לי.

"הלוואי והוא (לנארד) לא היה נוחת לי על הרגל. למען האמת, לא היה לי מושג שהוא נחת לי על הרגל עד שהסתובבתי אחורה וראיתי אותו על הפרקט… זה המשחק של כדורסל. הרבה דברים משוגעים קורים על המגרש", הוסיף פאצ'וליה באחד הראיונות שהעניק מאז אותו משחק.

לסיכום, אנחנו יכולים להמשיך ולהגן\להתלונן על פאצ'וליה עד מחר, ולהחליט האם אנחנו מאמינים לו או לא.
בקיץ הקרוב אפילו תהיה לנו הזדמנות לפגוש אותו בנתב"ג (ב-5 לספטמבר הוא ישחק כאן עם נבחרתו נגד ישראל), ולהתרשם ממנו בעצמנו.

עד אז, אספר לכם שעל פי חבר שפגש אותו במציאות, לפחות בחדר ההלבשה הוא בחור די נחמד, ואפילו איחל לאוהדים מישראל חנוכה שמח

תודה על הקריאה, אשמח לקרוא את דעתכם (גם דעות חוזרות, קראתי כל תגובה ותגובה שפורסמה כאן בימים האחרונים), והמשך פלייאוף מהנה

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אם הוא בקבוצה שאתה שונא הוא שחקן מלוכלך.
    אם הוא בקבוצה שאתה אוהד אז הוא משחק קשוח.
    אם לא זה ולא זה אתה סתם נהנה לצפות בהתכתשות 🙂

  2. מצוין רון! אני חושב שהצלחת לבטא את רוב התחושות שלי ביחס לסיטואציה הנ"ל.
    אני רוצה להוסיף עוד קצת בנוגע לסוג הזה של עבירות שעלה עכשיו לכותרות. אנחנו מסתכלים על הכל בהילוך איטי ושופטים לפי זה. לשחקנים עצמם הכל קורה בחלקי שנייות. הגבוהים של ימינו נדרשים למשימה לא פשוטה של לצאת ולהגן נגד הקליעה מבחוץ. זו מטלה לא קלה בכלל לשחקנים כבדים יותר שגם אינם מורגלים בכך. התוצאה היא שהרבה פעמים אנחנו רואים מהלכים מהסוג הנ"ל. זה באמת מאד מסוכן אבל לדעתי לרוב לא מכוון. אותו דבר נכון גם למקרה של הורפורד על מוריס. באותו הרגע שהשחקן צריך לחשוב על להגיע למנוע את הזריקה אז הוא גם יכול לתכנן ולבצע במיומנות של בלרינה פעלול של הכנסת רגל מכוונת ומבט לצד השני להיתממות?
    בכל משחק אפשר לראות שניים או שלושה מקרים כאלו. לרוב הם נגמרים בנחיתה בשלום של הקולע. בהרבה פעמים אחרות הקולע נופל על הגוף של השחקן המגן ולא על הרגל ויש פאול. בפעמים אחרות המגן אפילו ייכנס כתוצאה מהתנופה בזורק ושוב ישרק פאול.
    בקיצור אנחנו בוחרים להתמקד רק במקרים שהובילו לפציעה ועל פיהם לברור לנו את הרשעים כשבפועל זה קורה כמעט לכל גבוה שמשחק בליגה.

    1. אחלה הסבר.גם שלך וגם של רון..בשידור זה ממש לא היה נראה כאילו הוא מתכוון, גם עכשיו לא נראה ככה
      הוא גם שמר עליו רק בפוזשן הזה,לא היה לו יותר מדי זמן לחשוב על לפצוע אותו בדיוק בפעם הזאת באותה רגל שהוא נפגע בה באותו משחק וגם לפניכן..
      מבאס אבל מה לעשות,קורה..מקווה שנראה את קוואי כבר במשחק מספר 3..לטובת כל האוהדים!

  3. בלי קשר האם היתה כוונה לפצוע או לא, פופ פשוט מנצל כאן הזדמנות להשפיע על שופטים. הוא אלוף בזה.
    פצ'וליה מלוכלך? לא יותר או פחות מבוגוט, גרין, אוליניק ועוד הרבה שחקנים אחרים.
    יאללה קרה קורה יקרה. רק איכשהו גולדן סטייט תמיד יוצאים מורווחים מהמזל הרע של אחרים. לא נורא. לברון יראה להם מה זה.

        1. הכרזת שאתה נגד דיקטטורים ומתעב אימפריות רשע,
          מאת: חבורת היורמים ג"ס, (חוץ מפאצ'וליה וגרין),
          גם עגל וגיא איבדו את הכיוון, 🙂 מצפים שתנווט יותר טוב
          יא קפטן

  4. בכל סדרה גולדן נהנית מפציעה של כוכב יריב. נראה שאפילו אלוהים אומר די מיציתי, קחו אליפות, אחרת עונה הבאה יצרפו את קוואי או את. ראסל…

  5. בלי קשר למקרה הספציפי עם פאצוליה (אני חושב שזה היה מלוכלך ובכוונה, אבל אף אחד לא שואל אותי…), פופוביץ מאז ומעולם היה ציניקן גדול.
    לא רק השימוש שלו בבואן, הוא יודע טוב מאוד שהאמירות שלו ישפיעו על השיפוט ועל איך שפאצוליה ישחק. יסתכלו עכשיו על כל עבירה דומה בזכוכית מגדלת – כי עכשיו זה לטובתו. לפני כעשרו בהקשר של בואן הוא אמר בדיוק ההיפך, כי אז זה היה לטובתו. זה חלק ממה שהופך את פופוביץ למאמן גדול – הוא ציניקן שעושה מה שצריך לנצח עכשיו, ומחר יעשה את מה שצריך לעשות מחר

  6. גם וגם וגם וגם.
    פופ עושה פה דרמה בכוונה בשביל להשפיע על שחקנים (גם שלו וגם של הדאבס) ועל השופטים וברור שלא צריך לקחת אותו יותר מידי ברצינות.
    שחקנים מלוכלכים היו ותמיד יהיו, וברור שלא צריך לעשות דרמה מכל מרפק.
    זאזא (שבאמת נראה כמו אדם מתוק) נתן מהלך אחו-שילינג מלוכלך, שהולך להשתלם לדאבס מאוד. וזה דבר שמכעיס אוהדי ספורט.

  7. אנחנו חיים בעידן אכזרי. נכתבו על המקרה הזה יותר מילים ביממה האחרונה מעל גדולי הקרבות שהיו ב NBA בעשורים קודמים

  8. רון הענק, הטוב לב (מהטובי לב באתר ובכלל אפשר להרגיש עליו),
    כל מילה במקום מבחינת סדר ועונג לקורא,
    זרימה נפלאה של כתיבה אלוהית.

  9. ספורטאי מקצועי יודע להיכן לשלוט ביד שלו ויודע לאן הרגל תגיע,
    אפילו אני יודע ברמה מסוימת, במאמץ של כדורסל אאבד את זה,
    לדעתי הם יודעים ועוד איך,
    פאצ'וליה כיוונן לשם לדעתי (ויתכן שאני טועה)

  10. קאוואי היה פצוע ועייף. הוא סוחב את ס״א כל העונה והגוף שלו תשוש וחשוף לפציעות. כפי שנאמר כאן לפני כן, הוא נפצע פעמיים באותו הקרסול ופופ היה צריך להושיב אותו לפני הפציעה השלישית. מה שזאזא עשה זה מלוכלך אבל יש את זה הרבה בליגה. הורפורד עשה את זה גם. פופ טעה – גם במגרש וגם אחרי המשחק.
    לגבי הפציעות במסלול של ג״ס : זאת ליגה מתישה והשחקנים עייפים, הגוף שלהם עובר התעללות מתמשכת ופציעה היא דבר כמעט בלתי נמנע. ג״ב מחלקים טוב את הדקות והעומס הפיזי והנפשי ולכן נפצעים קצת פחות. עדיין – בשנה שעברה סטף היה פצוע בפלייאוף וזה מנע ממנו לתרום כפי שציפו ממנו. בוגוט ואיגי קרסו בגמר. ג״ב לא מחוסנת. היחידי בליגה שלא עבר פציעה – 14 עונות – זה לברון !
    הזוי.
    מקווה מאוד שלא ניחסתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט