אירועי דיומא – 06.05.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 36:

14:30-מנצ'סטר סיטי-קריסטל פאלאס (ספורט 2). סיטי איבדה גובה בצמרת אחרי שתי תוצאות תיקו מתסכלות. למזלה, יריבתה העירונית גם מאבדת נקודות, מה שמשאיר אותה בעמדה עדיפה במאבק על הכרטיס האחרון לליגת האלופות. היא תהיה עדיפה בוודאות על קבוצת התחתית שממול. לנשרים יש אמנם סיכוי תיאורטי לרדת ליגה, אך לא סביר שזה יקרה.

17:00-האל סיטי-סנדרלנד (ספורט 2). משחק תחתית חשוב מאד להאל. העולה החדשה נמצאת שתי נקודות מעל סוונזי והקו האדום, וחייבת ניצחון על נועלת הטבלה, כדי להישאר מעליו. סנדרלנד כבר הבטיחה ירידה מזמן.

19:30-סוונזי-אברטון (ספורט 2). הברבורים של סוונזי כאמור מתחת לקו האדום במאבק מול האל, וזקוקים נואשות לנקודות. הבעיה שלהם היא שהקבוצה ממול חזקה הרבה יותר, ובעלת אינטרס לנצח על מנת לשמור על סיכוי תיאורטי לעלות לליגה האירופית.

ליגת העל – מחזור 8 בפלייאוף:

19:00-הפועל ת"א-הפועל אשקלון (ספורט 5). המחזור הלפני אחרון בפלייאוף התחתון יהיה המכריע בכל הקשור לתמונת ההישארות בליגה. המשחק הזה יפגיש ראש בראש שתי קבוצות, שרק אחת מהן תוכל להישאר בליגה. ערב המחזור, יש לאשקלון יתרון נקודה על הפועל ת"א. נצחון של אשקלון ישאיר אותה בליגה, ויוריד את הפועל ת"א (ואת כפ"ס). תיקו יותיר את אשקלון תלוייה בעצמה במחזור האחרון. ניצחון של הפועל ת"א יותיר אותה תלוייה בעצמה. משחק חם חם, שכל הכרטיסים אליו כבר נמכרו.

19:00-הפועל קרית שמונה-הפועל כפר סבא (ספורט 1). כפ"ס במצב קשה מאד במקום האחרון, שתי נק' מתחת להפועל ת"א ושלוש מתחת לאשקלון. עדיין הניצחון שלה על אשקלון בשבוע שעבר הותיר אותה בחיים. ניצחון שלה היום הוא חובה כדי להשאיר לעצמה סיכוי להישארות בליגה (וגם אז היא לא תלוייה בעצמה). היתרון שלה במשחק הזה הוא העובדה שהיא מתמודדת מול קבוצה שאיבדה עניין בליגה כבר מתחילת משחקי הפלייאוף התחתון.

19:00-הפועל חיפה-בני יהודה ת"א (ספורט 5 לייב). בני יהודה עם שני הפסדים רצופים התקרבה לאיזור המסוכן, למרות שצריך לקרות הרבה מאד על מנת שתרד ליגה. בעקבות התוצאות הרעות, צוות האימון שלה, שכלל את יצחק שום וניסן יחזקאל, פרש מאימון הקבוצה, ויעקב אסייג יחזור אל מאחורי הקווים לשני המחזורים האחרונים. לקבוצה שממול כבר ממש אין על מה לשחק.

19:00-עירוני אשדוד-הפועל רעננה (ספורט 5 גולד). משחק בין שתי קבוצות שאיבדו מזמן עניין בליגה.

20:30-איחוד בני סכנין-בית"ר ירושלים (ספורט 2). משחק טעון כרגיל בין שתי הקבוצות, עם משמעויות עבור ההעפלה לאירופה. בית"ר ירושלים אוחזת במקום השלישי על חשבון מכבי פ"ת המידרדרת, מה שיביא לה את המקום באירופה בעונה הבאה. לסכנין יש סיכוי תיאורטי לתפוס מקום באירופה, אך היא תצטרך לנצח במשחק היום כדי שהסיכוי הזה יישמר.

בונדסליגה – מחזור 32:

16:30-באיירן מינכן-דארמשטאט (ספורט 4). מפגש קצוות. באיירן חגגה אליפות צפוייה נוספת במחזור הקודם. דארמשטאט נועלת את הטבלה, אך השאירה לעצמה סיכוי תיאורטי להישאר עם שלושה נצחונות רצופים. עם זאת, איבוד נקודות שלה היום יוריד אותה ליגה.

16:30-אינגולשטאט-באייר לברקוזן (ספורט 3). אינגולשטאט נמצאת אף היא במצב קשה, 4 נקודות מתחת לקו האדום. אלמוג כהן וחבריו חייבים נקודות מול הקבוצה נטולת העניין שממול, כדי לשמור על התקווה לשרוד בליגה.

16:30-בורוסיה דורטמונד-הופנהיים (ספורט 1). קרב ישיר על המקום השלישי, המוביל ישירות לליגת האלופות. שתי הקבוצות איבדו נקודות מול פ.צ. קלן במחזורים האחרונים, וזה החזיר את הופנהיים המפתיעה למקום השלישי, נקודה מעל יריבתה היום.

לה ליגה – מחזור 36:

17:15-אתלטיקו מדריד-אייבר (ONE). אתלטיקו כנראה תצטרך להתרכז בליגה לאחר השלושער שספגה מרונאלדו בליגת האלופות. המטרה הנוכחית של הקבוצה בליגה היא שמירה על המקום השלישי מול סביליה, כשההפסד של האחרונה במחזור הקודם לא הזיק למטרה. הקבוצה הבסקית שממול ממוקמת במרכז הטבלה, ודי איבדה עניין בליגה.

19:30-ברצלונה-ויאריאל (ONE). משחק חשוב מאד לשתי הקבוצות. ברצלונה ממשיכה לרדוף אחרי ריאל מדריד המובילה (מאזן נקודות זהה עם משחק חסר לריאל), כשבמחזור הקודם הביסה את יריבתה העירונית. מנגד, הצוללת הצהובה נמצאת במאבק קשה מול סוסיאדד ובילבאו על הכרטיס האחרון לליגה האירופית, ונמצאת בכושר מצויין עם שלושה נצחונות רצופים בליגה. איבוד נקודות של כל אחת מהקבוצות יפגע קשות בהשגת המטרות שלה.

21:45-גרנאדה-ריאל מדריד (ONE). העומס על אלופת אירופה בינתיים לא מזיז לה במיוחד, והיא זוכה לנצחונות יפים בליגה וכמובן בליגת האלופות מול היריבה העירונית. המשחק מול גרנאדה החלשה יאפשר לזידאן להעלות הרכב משני. הפסד צפוי של גרנאדה יבטיח את ירידתה לליגה השנייה.

סרייה A – מחזור 35:

19:00-נאפולי-קליארי (ספורט 5). נאפולי התקרבה עד כדי נקודה לרומא שבמקום השני, לאחר ההפסד של האחרונה בדרבי. היום היא פייבוריטית ברורה לניצחון על הקבוצה הבינונית שממול, אחת שאיבדה עניין בליגה.

21:45-יובנטוס-טורינו (ספורט 1). יובה עשתה השבוע צעד ענק לעבר גמר ליגת האלופות עם ניצחון החוץ שלה על מונאקו. ניצחון שלה היום בדרבי יבטיח לה את האליפות בליגה, אם רומא השנייה תאבד מחר נקודות. לטורינו שבמרכז הטבלה המשחק הזה לא חשוב, פרט לרצון לקלקל את השמחה ליריבה העירונית.

ליגה צרפתית – מחזור 36:

18:00-פ.ס.ז'-באסטייה (ספורט +5). סוג של קרב קצוות. שלושה מחזורים לסיום, הסיכוי של פ.ס.ז' השנייה לתפוס את מונאקו המובילה קלוש ביותר, כשלזו יש יתרון של שלוש נקודות, משחק חסר והפרש שערים עדיף. עדיין היא צפוייה לנצח בקלות את נועלת הטבלה. באסטייה הייתה שמחה לנקודות, שהיו עוזרות לה מאד בתחתית הצרפתית הצפופה, אך היא מן הסתם לא תשיג אותן היום.

21:00-נאנסי-מונאקו (ספורט 5 לייב). עוד סוג של משחק קצוות. מונאקו זקוקה לסוג של נס כדי להעפיל לגמר ליגת האלופות, לאחר ההפסד הביתי מול יובה. בליגה, לעומת זאת, היא צפוייה להבטיח אליפות די בקרוב. היא ודאי צפוייה לנצח את הקבוצה שבמקום הלפני אחרון, גם אם זו זקוקה באופן נואש לנקודות.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 31:

21:00-מכבי ראשל"צ-מכבי ת"א (ספורט 5). כבר נגמרו המילים על מכבי ת"א, שספגה עוד הפסד מביך בבית מול נהריה. הצהובים נראים כמו הצל של צילם כבר, והניצחון היחיד שלהם בששת המחזורים האחרונים היה מול קרית גת החלשה. האלופה מנגד נמצאת בעיצומו של מסע נצחונות מצויין (חמישה רצופים), שהבטיח לה את המקום בפלייאוף, והיא עכשיו בעיקר מעוניינת לשפר עמדות, כשהמקום הרביעי המבטיח ביתיות בסיבוב הראשון נראה בהחלט בהישג יד.

אופניים:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 2:

קטע 1 של הג'ירו אתמול הסתיים בהפתעה מרעישה. חבורת הרוכבים התכוננה למיאוץ הסיום, וביניהם גם לוקאס פוסטלברגר, הדומסטיק האוסטרי של קבוצת בורה, שהיה אמור להוביל את המאיץ המוביל של הקבוצה, סם בנט, אל קו הסיום. אלא שפוסטלברגר, בהחלטה של רגע, שעט אל קו הסיום בעצמו, בעודו מותיר את המאיצים הפיבוריטים, ביניהם יואן וגרייפל שהגיעו אחריו, המומים מאחור. האוסטרי הצעיר ודאי לא שיער בנפשו שמייד לאחר יומו הראשון אי פעם בגראנד טור, הוא ילבש את החולצה הוורודה. לא ייאמן.

קטע 2 של היום הוא קטע בן 211 ק"מ עם תוואי יותר הררי מקודמו, אך בעל סיכוי לא רע להסתיים גם הוא במיאוץ המוני. ספק רב אם נקבל טוויסט נוסף מהסוג שקיבלנו היום. שידור ביורוספורט ב-14:15.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. בקטע כמו זה מעניין אם הירידה מספקת קטעים של סיבובים קשים ? האם זו ירידה שיכולה לספק נפילות או בריחות ?

    1. ירידות הן בדרך כלל טכניות. אבל הקטע של היום עדיין לא נחשב לירידות רציניות מדי. מאמין שתהיה איזה קבוצת בריחה שהפלוטון ינסה לתפוס, כי הפערים ב-GC קטנים, ולא ירצו לוותר על עוד קטע ועל החולצה הוורודה.

    1. יאיר אני אוהד הפועל ת"א ודווקא חושב שהסיכויים לא לטובתה היום מול אשקלון, לא יודע כמה השחקנים של הפועל בנויים להתמודד עם הלחץ הזה של החרב על הצוואר ועם הקהל הביתי שיכול להיות דוחף מאוד אך מלחיץ לא פחות, להערכתי תיקו מאופס ועצבני שיהיה רע להפועל וידחה את הקץ בשבוע.

      1. תיקו יוריד אתכם מעשית ליגה. במחזור האחרון, כל הקבוצות שנלחמות נגד הירידה יפגשו קבוצות שכבר סיימו את העונה. במציאות של הליגה שלנו זה אומר נצחונות לכל הקבוצות האלה, מה שמשאיר את המצב בעינו.

  2. בשעה זי נעשה ניסיון לריצת מרתון בפחות משעתיים.
    פרויקט של נייקי עם מספר רצי עילית, שסגרו את מסלול המרוצים במונזה, איטליה לכמה ימים והחליטו שהיום תנאים אופטימליים.
    לפי מה שהבנתי, רק רץ אחד עדיין בקצב של שעתיים למרתון, כשיש עוד בערך 15 ק״מ לריצה.
    צפוי להסתיים בעוד 40 דקות בערך – סביבות רבע ל-9
    קישור לlive streaming :
    https://youtu.be/uvhSgxUdsdQ

    1. קיפג'וקה. בקצב הנוכחי הוא טיפה יחרוג, אבל אולי נשאר לו קצת להגביר לקראת הסיום.
      בכל מקרה, מבחינתי זה מהונדס מדי. לא יכול להתייחס לזה באמת כמרתון בשעתיים.

      1. כי זה לא באמת תחרות מרתון. זה מהונדס. לצורך העניין היה אפשר ליצור מסלול ישר ומישורי, מקורה וממוזג, להחליף פייסר כל 5 ק"מ ועוד כל מיני שטיקים. את השיא צריך לשבור בתחרות אמיתית. בתנאי אמת. כולל הלחץ, המתחרים, תוואי השטח וכיו"ב.
        או לסיכום – מרתון פשוט *אינה* ריצת מסלול. לשפר את השיא בריצת מסלול לא הופך את זה למרתון.

        1. אתה צודק, אבל המטרה לא באמת היתה ״לשבור את השיא״, מהסיבה הפשוטה שאין שיא עולם במרתון. יש התוצאה הטובה ביותר שנקבעה, כמו בכל ריצת שטח/כביש אחרת, שעומדת על בערך 2:02:56 או משהו כזה.
          המטרה היתה להוכיח שבני אדם מסוגלים לרדת מתחת לשעתיים בריצת מרתון כשהתנאים לזה מתאימים, משהו שלא היו בטוחים שהוא אפשרי בכלל ולכן הינדסו את הריצה הזו – בחרו רצים מתאימים, בחרו מסלול שטוח, תנאי מזג אוויר אופטימליים, פייסריםמקצועיים שהתחלפו לאורך הריצה (היו 3 קבוצות שונות של פייסרים) ותמיכה אופטימלית ברצים לאורך הריצה.
          את המטרה שלהם הם השיגו – אין ספק שניתן יהיה לרדת מתחת לשעתיים.

  3. חדשות מרעישות מהגירו אחרינשבדקתי באתר הרשמי את הקטע היום אלחנדרו ולורדה לא מנצח בוגאות.מוחלטת..
    וחןץ מזה היום אם הבנתי נכון היום מתקיים הדרבי של קנטקי….
    עוד לא הבנתי מי הקבוצות בדרבי מה יש להם הפועל מכבי שם לקפיטליסטים העלובים ….
    צפה לשם קנטקי מוכרת לנו כבירת העופות המטוגנים …לא תזונה בריאה במיוחד אך אכילה ..מה להם ולספורט….?

  4. ברכות.לגריחפל עמובן שהוא קורא כאן עברית…וכמה מלים על ההרכב המענין של מוביסטאר הרכב שמזכיר לי הרכבים שולורדהנקיבל בעבר ,
    נתחיל עם מי שלא שם:
    ולורדה לא , מארק סולר לא, דני מורנו לא, בקיצור נראה הרכב מענין מאד.
    מתוך היכרות.קודמת.עם הציוותים של מוביסטאר קשה לי להאמין שאין מאחורי הציוות הזה מחשבה מעמיקה מהסוג של מינויי השרים שממנה נתניהו …
    נראה כאילו מצאו את כל הרוכבים הלא נכונים להוציא שניים …והשאלה היא מי באמת יהיה המוביל בטור , על פניו לא נראה שקינטנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט