5 שחקני ה-NBA הטובים ביותר שמשחקים כיום בארץ/רועי ויינברג

בשנים האחרונות עברו בישראל שחקני אנ.בי.איי ברמה טובה מאוד, וגם היום יש (אשתקד שיחקו כאן ג'יי ג'יי היקסון ואייברי בראדלי, כיום ג'וליאן רייט וג'רוויס הייז, שחתם בעירוני אשקלון לאחרונה) שחקני NBA לשעבר מעולים. באנו לעשות סדר, ולדרג את 5 שחקני הנבא לשעבר, שכיום משחקים בארץ, הטובים ביותר.
הבהרה: אלו שחקנים שמשחקים כיום בישראל. אי פעם זה עניין אחר לגמרי, ולא בטוח שמישהו מהרשימה היה נכנס.
***

מקום ראשון: ג'וליאן רייט

רייט
רייט. מר כדורסל של אילינוי לשנת 2005.

קבוצות אנ.בי.איי: טורונטו ראפטורס, ניו אורלינס הורנטס

קבוצה בארץ: מכבי ראשון לציון

רייט נבחר במקום ה-13 בדראפט 2007, לפני קרל לנדרי, וילסון צ'נדלר ומארק גאסול. בעונת הרוקי שלו הוא קלע 3.9 נקודות עם 2.1 ריבאונדים ב-12 דקות, השתפר ל-4.4 נקודות ו-2.8 ריבאונדים כסופרמור, ובעונתו השלישית הוא נתן 3.8 נקודות עם 2.1 ריבאונדים ב-12.8 דקות. ולאחר מכן עבר לראפטורס, תמורת מרקו בלינלי, שמצטיין כיום כשחקן שישי בשיקגו. ב-14.7 דקות בראפטורס הוא קלע רק 3.6 נקודות עם 2.3 ריבאונדים. כיום בישראל, הוא מצטיין במכבי ראשון לציון החלשה, וקולע 16.5 נקודות עם 9.4 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים למשחק. שיפור דרסטי מהאנ.בי.איי, למרות הירידה החדה ברמה.

***

מקום שני: ג'רוויס הייז

ג'רוויס הייז
הייז. אחד מחברי דראפט 2003 הכישרוניים.

קבוצות אנ.בי.איי: וושינגטון וויזארדס, דטרויט פיסטונס, ברוקלין (עוד בניו ג'רזי) נטס


קבוצה בארץ:
עירוני אשקלון.

קריירת האנ.בי.איי של הייז מרשימה הרבה יותר מזו של רייט-הוא נבחר עשירי בדראפט 2003 המוכשר, לפני דיוויד ווסט ומו וויליאמס, על ידי הוויזארדס. בעונת השיא שלו הוא קלע 10.2 נקודות עם 4.2 ריבאונדים למשחק בוושינגטון. הוא גם עבר בברוקלין, ודטרויט, איתה שיחק 11 משחקים בפלייאוף. כיום הוא משחק בעירוני אשקלון שבתחתית ליגת העל. כעת היכולת שלו פחות טובה משל רייט (הוא בן 32), וזה למה הוא שני ברשימה.

***

מקום שלישי: קרייג סמית'

סמית'
סמית'. נבחר לחמישיית הרוקיז השנייה ב-2007.

קבוצות אנ.בי.איי: מינסוטה טימברוולבס, לוס אנג'לס קליפרס, פורטלנד טרייל בלייזרס

קבוצה בארץ: הפועל ירושלים

גם קריירת הנבא של סמית' מרשימה. נבחר 36 בדראפט 2006, אבל עונת רוקי של 7.4 נקודות ו-5.1 ריבאונדים למשחק הביאו אותו לחמישיית הרוקיז השנייה. בשיאו הוא קלע 10.1 נקודות למשחק עם 3.8 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים למשחק, ב-19.7 דקות. למרות הקריירה המרשימה, שכללה את פורטלנד והקליפרס, אחד השיאים היה באונברסיאדה, אולימפיאדת הסטודנטים, בה זכה במדליית זהב עם נבחרת ארה"ב. כיום הוא מככב בהפועל ירושלים עם 14.4 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק.

***

מקום רביעי: ג'ומיין ג'ונס

ג'ונס
ג'ונס. 6 קבוצות אנ.בי.איי בשמונה שנים.

קבוצות אנ.בי.איי: פילדלפיה 76', קליבלנד קאבלירס, בוסטון סלטיקס, לוס אנג'לס לייקרס, פניקס סאנס ושרלוט בובקאטס.

קבוצה בארץ: בני השרון.

קריירת האנ.בי.איי של ג'ונס מרשימה ביותר. עבר בסיקסרס, והגיע איתם לגמר. לאחר מכן הוא עבר בקליבלנד עם הרוקי לברון ג'יימס, בוסטון, הלייקרס, שרלוט, ופניקס של סטיב נאש. בשיא הוא קלע 10.5 נקודות עם 4.9 ריבאונדים, בשרלוט. בשנים האחרונות הוא מסתובב באירופה, והגיע לבני השרון (עוד החתמה חכמה של אקוניס, שמביא שחקני אנ.בי.איי מעולים ארצה לאחרונה). בבני השרון הפורוורד בן ה-33 קולע 14.2 נקודות עם 10.1 ריבאונדים למשחק.

***

מקום חמישי: דונטה סמית'

סמית'
סמית'. נבחר בדראפט לפני כריס דוהון וטרבור אריזה.

קבוצות אנ.בי.איי: אטלנטה הוקס, בוסטון סלטיקס (ליגת הקיץ)

קבוצה בארץ: מכבי חיפה

סמית' שיחק רק בקבוצה אחת (והיה קרוב מאוד לשחק באחרת), במשך קריירת האנ.בי.איי שלו. הוא נבחר בבחירה ה-34 בדראפט 2004, ובאטלנטה הוא שיחק שנתיים. בעונה הראשונה הוא קלע 3.3 נקודות עם 1.4 ריבאונדים ב-11.4 דקות, ובשנייה הוא שיחק רק 5.5 דקות למשחק, וקלע 1.6 נקודות עם 0.6 ריבאונדים למשחק. הוא שיחק בסלטיקס, ונחתך ימים ספורים לפני פתיחת העונה. כיום הוא מוביל את מכבי חיפה עם 16.8 נקודות וסחיטת 6.4 עבירות למשחק.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אחלה כתבה, רעיון יפה.
    לפי דעתי הסמית'ים צריכים לחלוק את המקום הראשון.
    אני ממש אוהב את המשחק של קרייג, שאם הוא רוצה יכול לשלוט ברחבות בארץ בלי הרבה בעיות, אבל נראה שמשום מה הוא מתקשה בהגנה. אני לא כלכך מתייחס לעניין שהוא כל הזמן יוצא בעבירות כי זה כנראה בגלל שהוא לא כלכך מכיר את השיפוט האירופי ובארצות הברית נותנים להרביץ קצת יותר.

    1. תודה,בקשר לסמית'-
      ציינת את הסיבה. הוא לא רוצה לצאת בעבירות, אז לכן לא נותן 100% בהגנה. מעבר אחרי הרבה שנות כדורסל אמריקאי לאירופאי זה קשה.

  2. שלום. אהבתי את הכתבה מאוד מאוד ואני מסכים עם הרוב. איפה ג'רום דייסון מחולון?!?

    אגב, איך אני יכול ליצור קשר עם ראשי האתר?

    1. לא היה לי מידע על הרזומה של דייסון.

      ראשי האתר:

      העורך, מנחם לס-SEFERSHELI@HOTMAIL.COM

      סגן העורך, רועי ויינברג (אני)-Roiweinberg@walla.com

      עדיף לפנות ישירות למנחם, הוא הסמכות העליונה באתר.

  3. רועי יופי של רעיון לכתבה.
    קרייג סמית הוא שחקן נהדר שיכול לקלוע בלי בעיה 25 -20 נקודות למשחק, אבל הוא שחקן שמשחק עבור הקבוצה. יש לו חכמת משחק גבוהה והוא שחקן קבוצתי מאד. יש לו בעיה מסויימת בהגנה לשמור על שחקנים גבוהים יותר ואין לו יכולת חסימה, אבל הוא אחד הגבוהים היעילים בארץללא ספק. אני התאכזבתי מהיכולת של שני הסמיתים בחצי גמר הגביע, ולגבי דונטה סמית הוא הפגין משחק מאד מפוזר. אבל אין ספק שהוא אחד הזרים היותר משפיעים העונה בליגה. רייט הוא כנראה הטוב והיציב ביותר בין כוכבי האן בי אי לשעבר. הייז עדיין טרי ולא ראינו אותו מספיק. ג'ונס שחקן יעיל מאד, אבל הוא לא מצלךיח להעמיס את הקבוצה על הגב. אגב גם דרק קרקטר מבני השרון בעל עבר בלייקרס.

  4. אחלה כתבה
    אם חושבים על הטובים ביותר ששיחקו כאן מעולם יהיה מאוד קשה לדרג אותם, גם בגלל שיש לא מעט מועמדים וגם בגלל שיש שחקנים שהיו קודם בליגה הישראלית ואז הצליחו מעבר לים (פארקר, דונלד רויאל) ויש כאלו שהגיעו אחרי קריירה מוצלחת מאוד ב NBA כמו צ'ימברס, וזה בלי לקחת בחשבון את התרומה שלהם כאן בארץ (צ'מברס לדוגמא הוא ללא ספק השחקן עם ההסטוריה המפוארת ביותר היה כאן אבל אם מסתכלים גם על היכולת בליגה שלנו אין ספק שת'רדקיל עוקף אותו בהרבה.
    בקיצור, הרבה עבודה אבל הייתי מאוד שמח לקרוא כתבה כזו.

    1. היו גם פרוויס שורט עם קריירה מרשימה באן בי איי, מייק מיצ'ל גם הוא היה שחקן מצוין, באק ג'ונסון, ג'רמי פארגו, ביל תומפסון, ויל סולומון, ויל ביינום שמככב כיום בטורונטו, וקרלוס ארויו. מהעבר הרחוק יותר היה את פרנק בריקובסקי שאכזב במכבי, ועבר לקריירה די מרשימה מעבר לים. גם ריצי דומאס שיחק בחולון לפני שעבר לאן בי איי. גינו בנקס שיחק שם, ואייברי ששיחק בירושלים בעונה שעברה ומן הסתם אני שוכח עוד רבים וטובים. אני חושב שצריך להחליט מה הקריאריון להיכנס לרשימה. האם מספיקה קריירה טובה בארץ ושולית מעבר לים ? או שצריך להרשים גם פה וגם שם ? היו רבים שאכזבו בארץ והצליחו שם וכמובן להיפך. רבים מאד שהתאימו מאד לארץ ונתנו פה קריירה נהדרת ושם היו שחקנים שוליים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט