חדשות הטניס  – REBOOT

חדשות הטניס – REBOOT

השבוע בחדשות הטניס, טורניר מדריד יוצא לדרך ואנחנו עוקבים אחרי  2 טניסאים שמנסים לשקם את הקריירות שלהם…

החיפוש של יוג'יני בושארד – קנדה היא אחת המדינות החברותיות בעולם… אך במשך שנים העודף חברותיות בא על חשבון תחרותיות בספורט מקצועני. או כמו שאומר המשפט הקנדי: "אין מנצחים בין חברים". השיא היה באולימפיאדת מונטריאול בשנות ה-70, כשהמארחים לא הצליחו לגרד מדליית זהב אחת. השינוי הגיע באילימפיאדת החורף כשפתאום צ'ארטרים של קנדים הגיעו למכללות בארה"ב ולמכללה בקנברה ובלונדון לקבל קואצ'ינג ב"איך לנצח?", ופתאום הנבחרת הקנדית היתה TOP 3 במדליות עם כמה אלופים מרשימים ביותר. זה גם היה הקו בחול של הספורט הקנדי שהפסיק לייצר מתמודדים והתחיל לייצר אלופים. אבל, אנחנו פה לא בענייני קפיצה צורנית, אנחנו פה מעיפים כדורים צהובים קטנים ב 120 קמ"ש מצד על צד. בשנת 2014 יוג'יני בושארד הגיעה אל הטור ועשתה 3 חצאי גמר בגראנד סלאם והפסד שובר לב בגמר ווימבלדון מול קביטובה האשה המושלמת בשבילי…

מאז הטניס של יוג'יני "קצת" בדעיכה. היא הייתה פצועה אבל בעיקר היא לא הגיבה נכון למגרש. סבב ה-   WTA השתפר מאד, ווינרים של שנת 2014, היום חוזרים בחזרה, ויוג'יני לא היתה מוכנה לעבודה הקשה שקשורה בניצחונות. הביטחון התחיל לרדת, ידי הטניס התחילו לעשות שגיאות ובושארד לא הצליחה להתגבר על נפילות מנטליות במגרש. בושארד צנחה ממקום חמישי בעולם אל מקום 60 כיום. אחרי קאמבק בטורניר סידני (חצי גמר) וסיבוב שלישי ב AO, בושארד פתחה ברצף של 6 הפסדי סיבוב ראשון… או שישה הפסדים רצופים (!). "הייתי צריכה להיות כנה עם הרגשות שלי ולהתעמת עמם, זאת הדרך שלי להצליח להתגבר על המכשולים"  בושארד ירדה לשחק בסבב ה ITF אבל אפילו שם היא לא הצליחה לסגור על תארים ונפלה. "הסוכן שלי והמאמן שלי אמרו לי שזו טעות, אבל הרגשתי שאם אני לא מצליחה להוציא ניצחונות בסבב מגיע לי לשחק ב ITF, אבל, אפילו שם לא לקחתי תואר… בגלל זה אני לובשת שחור כמו איך שהנשמה שלי הרגישה.. ",  בטורניר מדריד על 1000 נקודות הגיע בושארד מול אלישה קורנאט הפריסאית ואחרי קרב חפירות של 3 שעות ופעמיים לונדון מרתון. בושארד והמדים השחורים שלה נצחו. 6:1 במערכה המכריעה כשקורנאט על הקרשים.

המשחק הבא הוא חלום של כל טניסאית. אבל, בעיקר של בושארד שחטפה ממריה הפסד נוראי ברבע הגמר של האוטרליין 2015.

ידי הטניס והכושר המטורף של בושארד מול הכח העוצמה וזעקות הקרב של מריה. שוב שלוש מערכות ושוב בושארד מנצחת, בכמה נקודות מהממות.

כמה רחוק בושארד תגיע? המשחק הבא מול המדורגת הבכירה: אנג'י קרבר…

https://www.youtube.com/watch?v=AJRBUye54tY

נובאק מבצע REBOOT

השחקנים היחידים שעשו פול סלאם בעידן החדש הם רוד לייבר ונובאק. מכל האגדות: סמפרס, פדרר, נאדאל, קונורס ובורג… אף אחד . רק נובאק.

שנת 2015 היתה שנה שאי אפשר היה לנגוע בנובאק עם מקל! מאזן של 82:6 (!!!) השנה הסתיימה רשמית רק ב 2016 בה נובאק לקח את ה AO ואת היהלום הגדול שהיה חסר הכתר שלו. את הרולאן גרוס. נובאק חסר סינסנטי אחד מהשג חסר תקדים בטניס. נצחונות בכל הסלאמים ובכל ה ATP1000. בקיצור אגדה. אבל כמו שלמדו הרומאים, הטורקים והאנגלים… אימפריות נופלות. את שנת 2016, נובאק שהיה עסוק בהחלפת חיתולים והעלאת סרטוני פייסבוק רוחניים, איבד את המקום הראשון לאנדי מאריי היציב ואת 2017 הוא פתח בניצחון בטורניר קאטאר ומאז… כלום. הפסדים לדניס איז דה מן. לניק קיריוס פעמיים ואפילו לדיוויד גופין הביאו את נובאק לקבל החלטה:
רוחניות ויוגה IN עבודה קשה OUT. נובאק קרא לשיחה את הצוות שלו שהלך עמו מאז שנות המדבר של 2007 (!) והביא אותו למכונת הלחימה המנטלית המושלמת שהוא היה והגיע עמם להחלטה משותפת שהכי מתאים לכולם זה שנובאק יעשה מה שהוא יעשה, והצוות שלו ילך הבייתה שלהם ויחפש טניסאי אחר להפוך למכונה. אני כמובן לא קונה את השטויות האלו… מה שנובאק צריך זה טיפול סרבי מסור של ריצה על מסמרים ושחייה בקרחונים, אבל היי, נובאק סרבי כמו שאני ישראלי, הוא כבר שנים גר במונקו ועסוק ברשת המסעדות הבלקניות שלו.

כשירות לאומה אני אפרסם את הצוות שלו כי בפריים שלו נובאק היה פריק של המשחק. מריאן ווג'דה מאמן אישי, גבהרד גיטרישך מאמן כושר (כמדומני החליף בחור ישראלי שהיה בצוות של נובאק)  והפיסיו מילאן אמאנוביץ'. הם פנויים להובלה והם הצוות הכי טוב שכסף יכול לקנות!

בינתיים נובאק מתאמן עם אחיו, וטורניר מדריד + עשרת השבועות הבאים יראו לנו אם נובאק בדרך חזרה למקום ראשון (יש לו טונה של נקודות להגן) או בדרך החוצה מהטופ 10.

לסיום גם היומן שלי מגיע למגרש בו הכל התחיל…

חלק שלישי המגרש של אבא.

אל משמר העמק אני אוהב לנסוע דרך אום אל פאחם. כשהייתי ילד פעוט הייתי מבקש מאבא לבוא איתו לעבודה. העבודה שלו היתה להסיע אוטובוס של אגד בין ג'נין לחיפה. אחרי סיבוב אחד של אבא מדי פעם הייתי נשאר לשחק עם הבנים של השותף באום אל פאחם. רק 40 שנה עברו אבל היום זה נראה כמו מציאות מדומה ותזכורת עצובה שבינינו האנשים אין שום בעיה, זה רק הממשלות שמפריעות…

אבא גם היה פריק של טניס והרקטה מספר שלוש של קיבוץ משמר העמק. בשנות ה-70 . אז, סתם קיבוץ אידאלוגי ועני עם עבר מפואר בתחום הכדורסל. אבל, בכל זאת אבא דחף ודחף והצליח להקים מגרש בקיבוץ. וביימי שישי היו משחקים נגד מזרע או דגניה . בין החברים.

אנחנו עזבנו את הקיבוץ ב-83 אבל אבא חזר להשקיף על המגרש ב 2012, ואני בכל ביקור בישראל מגיע לקיבוץ (היום עדיין מקום אידאלוגי אבל גם סיפור הצלחה כלכלי!) משמר העמק – המקום החביב עליי בכל ישראל. אין לכלוך, אנשים מחייכים לעצמם ומכירים זה את זה. הקיבוץ מחזיק יחידות אירוח ואני ומשפחתי מאד אוהבים להגיע ולהשאר כמה ימים ולהיזכר כמה האנשים, הם אלו שעושים את ההבדל.

ביום השני בקיבוץ אני עולה לחלקה המשפחתית בבית הקברות. לוקח כסא פלסטיק לקשקש קצת עם הזקן ולספר לו מה חדש בעולם. אבא, כשהיה חיי לא נתן לי להשחיל מילה ועכשיו אני יכול סופסוף לדבר בלי הפרעה. קיכלי בא ומתיישב על העץ מעלינו ואני אומר לאבא: הקיבוץ גדל. מחוץ לגדרות של משמר העמק יש כאוס. אין תרבות, אין הרבה אהבה, הכל יקר להחריד…. אבל דיני תפס את המשחק מצויין ואפילו לקח טורניר לילדים בעמק שלנו באוסטרליה!

בסיום אני יורד לראות מה חדש במגרש של אבא. משמר העמק שיפץ את המגרש לגמרי. אין חריצים. גובה הרשת אופטימלי. גם מזג האוויר פנטסתי.  אני מכה סארבים מלאים להנאתי במשך שעה קלה. הקווים ברורים, ואני יכול לראות היטב איפה כל כדור נוחת.  טניס הוא משחק של חזרות ואני מנסה לא לחשוב בכלל. להקפיץ את הכדור 4 פעמים, ליישר את יד שמאל עד הכתף,  לכופף את הברכיים ל 90 מעלות,  להגיע לעמידת הניצחון,  להרים מרפק ולזרוק את היד, ואז להקפיץ עוד כדור 4 פעמים….

 

 

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. נהדר. כיף לקרוא.
    פעם הבאה כשאתה בעמק תן התראה וניפגש, טיילתי לא רחוק מכם עם הקטנים בנחל גחר – מקום מקסים וציורי טובל בירוק.

  2. נהדר. אכן מעלה זכרונות – מקיבוצים אחרים וזמנים (קצת) אחרים.

    היה משחק מדהים בין בושאר ושראפובה. שראפובה כל כך הרבה יותר חזקה ואגרסיבית מבושארד, אבל סחתיין על יוג׳יני שסחטה לה את המיץ לאט לאט עם משחק די מדוייק. אם יוג׳יני רוצה להגיע חזרה לטופ היא חייבת להתחזק – והרבה, רואים על המבנה גוף שלה שהיא בנויה לשחק בטניס נשים של שנות ה90 – מדוייק וסופר אלגנטי – ולא לטניס של היום שהוא הרבה יותר אגרסיבי.

    חוץ מיזה אי אפשר להתעלם מכמה יפות בושאר ושראפובה. עוצרות נשימה.

  3. תודה רבה,באמת שכיף לקרוא.
    1. מאוד אוהב את בושאר ואת סגנון המשחק שלה, יכולה לייצר וינרים מכל חבטה ומשחקת מאוד התקפי.
    אני חושב שההצלחה בזמנו הגיעה לה בקלות והיא חשבה שהיא יכולה "לעמוד במקום" ולא כל כך להשקיע וראו את זה ישר שנה אחר כך, בנוסף לעובדה שהיא באמת חלשלושה ביחס לטניס הנשים היום,לא רואה אותה באמת חוזרת לאיים ברצינות על סלאמים בזמן הנראה לעין.
    2. הבעיה של נולה זה בראש,ברגע שהוא יסדר אותו וישים לעצמו מטרה מחודשת באובססיות כמו פעם הוא יחזור לשלוט בסבב,אין לי ספק, טניס הוא לא שכח.

    1. טניס יש לו אבל, הוא קצת מפגר, א יורשה לי… יש לו צוות בנזונה שהפך אותו למכונת טניס פר אקסלנס, ובגלל שלופ של כמה טורנירים הוא ככה משלח אותם לחופשי ועוד מזיין את המוח על החלטה משותפת???

  4. רועי, ההישגים שלו ב – 2017 על הפנים (במונחים שלו). הדרוג עדיין ניזון מהנקודות של 2016 אבל לא לנצח. חייב להתחיל לקחת טורנירים, אחרת יעוף מהעשירייה.
    מעריך שיתאושש כמובן ויישאר 1-3

  5. תענוג לקרוא. אבל מה, עידו? הקנדים מזמן הפסיקו להיות כאלה "חברותיים"

    לנובאק קרה איזה שהוא משבר נפשי או פסיכולוגי. לא יכול להיות אחרת.

  6. כתוב מאוד יפה. בתוך זה משולב קצת בכיינות של "וואוו איזה באסה שהעולם לא יפה ונחמד כמו בימי הזהב המדומיינים כשמפא"י שלטה כאן", אבל נוותר לך, כי אתה אחלה כותב.

    1. אנחנו בשומר הצעיר רק מפ"ם!

      אצלי זה אפילו עוד יותר קיצוני כי עם עליית מלכות ביבי הראשון עשיתי את ההגירה הראשונה שלי לטיוואן ובממלכות ביבי השני ובית אריק הראשון הייתי כבר אוזי.
      אני TIME קפסולה שמלבד כמה שנים של שמיר ובגין בשלטון ידע רק שמעון פרס וברק!

  7. תודה עידו. פשוט נהדר. נהנה מאוד מהידע והאהבה שלך לספורט הלבן (אגב, מה מקור הכינוי), וגם מהצבע בפוסטים שלך.

    בבושאר (שם משפחה צרפתי, כך שלא מבטאים את ה-D) המונטריאלית תליתי הרבה תקוות. אבל בינתיים היא מאוד מאכזבת. יותר משהו במנאטליות והתשוקה, כי את היכולת ו"ידי הטניס" (סחטיין על הביטוי המקורי) יש לה.

    מבין הקנדים הצעירים יותר, הז'יטונים שלי עכשיו הם על פליקס אוגר-אליסים בן ה-16, שמתמודד היום מול דודי סלע שלנו בשמינית גמר צ'אלנג'ר סיאול. יש לו מבנה גוף ויכולות אידיאליות לטניסאי מודרני. אם הכל מתחבר, בתוך כמה שנים הוא בצמרת העולמית.

  8. הקנדים נסעו לקנברה בשביל להתכונן לאולימפיאדת החורף. עשיתי במכנסיים מרוב צחוק!
    אתה גדול מוריה.
    בטניס אין לך מושג אבל איש מצחיק אז בכל זאת חובב אותך…

  9. אהלן, אני מחפש אתר טוב ובטוח בתשלום לא גבוה שדרכו אוכל לראות את הטורנירי atp הבאים עלינו לטובה. רעיונות ?
    תודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט