חדשות הטניס – עשרה שבועות

חדשות הטניס – עשרה שבועות

השבוע אנחנו נדהמים שוב (14) מידי הטניס המופלאות של נאדאל, ומורידים את כל מה שיש לנו לפני קריסטין מלדיאנוביץ (1), מסתכלים קדימה על עשרת השבועות מהגדולים ביותר שיידע עולם טניס הגברים מאז ומעולם (!) וממשיכים את הטור הבינלאומי של עבדכם.. הפעם אני בספורטק ת"א.

נתחיל בברצלונה. השבוע שיחקו שם על 500 נקודות שהם חלק מהתוכנית הגדולה של נאדאל. בשלב חצי הגמר אנחנו פוגשים את דום טיאם מול הנמסיס שלו, אנדרו מאריי. ולראשונה העונה אפשר לראות איך הפורהאנד שלו עושה נזק עמוק להגנת העילית של מאריי. הכדורים של טיאם פעם אחר פעם היו מהירים מדי ומארי פשוט לא הספיק לכסות את המגרש. מאריי מנסה לקצר נקודות ולבחון את ידיי הטניס של טיאם בעוד האחרון מצליח לתפוס כדורים מאחוריו ולשנות זוויות בשנייה האחרונה. פשוט תענוג.

בגמר כבר חיכה לו נאדאל, שהוא השנה בספירה משלו! תמיד החשבתי את יידי הטניס שלו לשניות רק לאומן מבאזל, אבל, BOY OH BOY נאדאל השנה לא מפחד מהרשת, ומקבל החלטות מצויינות באלפית שנייה. הנה כמה HI LITES של המאסטרו מספרד.

נאדאל מציל כדור מאצבעות הרגליים (המקום שהכי קשה להגיע עליו במגרש!) במכה חתוכה. הוא נענש בלוב לבקהנד, עליו הוא עונה באובר האנד חצי סיבוב ישר לרגליים של היריב. מאסטרו!

הנה עוד אחד… נאדאל פותח בדרלה (סליחה סרב שני של 145 קמ"ש) עליו טיאם מפציץ בכדור מונחה לייזר על הקו (נקודה בטוחה מול 99.99% מהסבב) .נאדאל כמובן מגיע בנון שלנטיות וכופה ראלי. טיאם מושך אותו פנימה בכדור חתוך, ומציל כדור מאית מ"מ מהרצפה אחרי שנאדאל הגיב בדרופ. הכדור של טיאם הולך גבוה ונאדאל מוריד עליו סמאש של 180 קמ"ש וטיאם…. בעזרת טאץ' מדהים מגיע לכדור, מרכך לסטארץ פורהאנד של נאדאל הוא יכול רק להציל. והכדור הבא הוא כבר ווינר של טיאם.

בשורה התחתונה, הכי טוב של טיאם הספיק ל 6:1 6:2… נאדאל שם בבנק 1500 נקודות מ 1500 אפשריות עד כה בעונת החיימר, ויינוח שבוע לקראת הטוניר במדריד ורומא (2000 נקודות על העץ)

 

הטורניר על הפורשיה בגרמניה

השחקנית החביבה עליי בסבב היא קריסטינה מאלדנביץ שקבלה בטורניר את האלופה אנג'לה קארבר ואז את הנאדאל של הנשים. הגברת הלא כל כך נכבדת מארייה שארפובה, שחזרה מהשעייה בעקבות כדורים נגד נזלת שגם עושים שרירים ממש גדולים וחוסר חשק לישון אלא רק לרוץ ולהתאמן עוד קצת…

האם כח ועוצמה יינצחו טאץ' ופינס? השנה זה יידי טניס כל הדרך!

בהמשך מאלדנוביץ לא הצליחה לשמור על קונסנסטיות בחבטות שלה ודווקא כן נכנעה לכח ועוצמה

דוגמא אחרונה לכמה חשוב מח בטניס אני אביא הפעם ממשחק ראווה ששוחק בסיאטל השבוע בין פדרר וביל גייטס לבין ג'ון איזנר (230 קמ"ש של סרב) והגיטריסט של פארל ג'ם.
בסבב ההגשות הראשון גייטס לא הצליח לנגוע בהגשות של איזנר מהסיבות הברורות שאיזנר מכה כדורים חזקים וגבוהים וביל גייטס בן 60+ וכבר לא כ"כ זריז. אבל את החוסר בזריזות ביל גייטס מפצה במח! בפעם השנייה שאיזנר ניצב מולו, גייטס כבר מחזיק את הרקטה באחיזה לא כ"כ אורטודוקסית….

פעם ראשונה מול איזנר..

פעם שנייה מול איזנר (אין דאגות הזזתי את הוידאו לזמן הנכון)

 

 

עשרת השבועות הבאים הולכים להיות עשרת השבועות המופלאים שידע הטניס! נאדאל ופדרר נמצאים בפורמה של אללה איסטור כמה שהם טובים! קיריוס יכול לנצח כל אחד ונובאק הוא נובאק.

בשבוע הבא יתחיל מדריד מייד אחריו רומא. שבוע מנוחה ואז רולאן גרוס… 3 שבועות מנוחה ואז ווימבלדון.

נאדאל הולך על כל התארים בשיא הכח. פדרר מוותר על החיימר אבל האם הוא לוקח סיכון שהוא נכנס לרולאן גרוס בלי שום הכנה? האם לא מסוכן מידיי בשבילו להחליק על החיימר ולהסתכן בפציעה? כנראה שהפיתוי להשתתף בסלאם גדול מידי ועדיין הפורמה הנוכחית של פדרר היא עוצרת נשימה. מול נאדאל של החיימר זה יספיק? תגידו לי אתם….

נסיים ביומן הטניס שלי בדרכים, הפעם המגרש בספורטק ת"א (יש מצב ששיחקתי מול משהו ממכם?)

חלק שני – יום שישי בספורטק

ביום שישי בבוקר אני לוקח את אשתי לתחנת הרכבת של רחובות כי היא יוצאת לעשות שופינג בשינקין, ואני ודיני הולכים לחפש רקטות בדמינגטון כי בערב יש פיקניק בפארק הירקון. יומולדת של אשתו של גיסי.
בשביל לעשות את החיפוש יותר מעניין אני מציע לדיני התערבות. נקודה על כל איש שמחייך. עכשיו אני תייר אני לא ממש בא להביע את דעתי, רק שואל, למה כולם כל כך עצובים או זועפים בישראל? ראבק תנסו לחיות בעזה חצי שעה נראה אתכם שורדים… בכל אופן בחנות של הכל ב 10 שולחים אותנו לשוק. בשוק שולחים אותנו לקניון. בקניון יש את ורטהיימר שמנסה למכור לנו מטקות בלי כדור (!!) ב 150ש"ח (אזהרה! ורטהיימר גנבים, ורטהיימר גנבים!). אני אומר להם שבלי כדור אין עסקה. משם אנחנו שואלים שוטר, הוא מבקש תעודות.. הסודני בניידת אומר שיש בטוח בחנות צעצועים, חוזרים להרצל. בחנות צעצועים שולחים אותנו לאטרקציה ושם מוכרים לנו בדמינגטון עם כדור נוצה ב 25 שקלים. תוצאות ההתערבות: 4. בכל רחובות נמצאו 4 אנשים שחייכו ברחוב. 2 מתוכם צחקו מהשטויות שלי ושל דיני. פאטתי רבותיי. וגם לא נמצא מגרש טניס חינם בכל רחובות… אבל העיקר לנו יש בדמינגטון!

אנחנו משחקים שעה וחצי בגינת יעקב. הרקטות ב 25 שקלים פתחו חורים אז קנינו סט תחליפי ומשם לחומוס המרכז האסלי ביפת 148 להכיר לדיני מה זה חומוס טוב (9000 מתוך 10 בדירוג של דיני) ואז אני נוסע ישר לרחוב עמוס 38 בשביל להחנות לאוסישקין – פארק הירקון.

החברים של גיסי כולם הביאו גם חומוס ואת השעה הראשונה אנחנו עושים במבחן טעימות עיוור לחומוס. יש את עלי חאסן, החומוס האסלי של דיזינגוף החומוס האסלי שלי מיפו, ועוד איזה שטות מקלקילייה. זו תחרות צמודה בין החומוס שלי, לחומוס של עלי קארוון ואני מנצח כי בעלי קארוון שמים יותר מידי שום.

אחרי מנוחה קצרה, מתמקמים לידינו חבורה שמשחקת כדור עף, ואני ודין מנצלים את הרשת בשביל לשחק בדמינגטון והפעם בתנאים אמיתיים, תוך 5 דקות מעיפים אותנו ואנחנו מבחינים שבצד השני של הנהר יש מתחם טניס!!

השחנים המקומיים חביבים להפליא ולמרות ששכחנו את הרקטות שלנו (לא שכחנו הם באוטו, אבל רחוב עמוס הוא איזה קילומטר מהפארק..). דיני משחק מול מטייל צעיר שחזר מהודו ואני משחק מול מפציץ שבנוי כמו הרקולס, ומחפש לתת עליי ווינר על כל כדור, זה בסדר הרקולס, כבר למדתי שבישראל עדיף רק להחזיר את הכדור לאמצע.

הרקולס הולך ובא ארנולד שוורצנגר התיימני. הוא דווקא מחפש להאריך את הראליס אבל יידי טניס לא משהו, היה משחק מהנה ביותר עם מלא בדיחות. דיני לא מצא יריב אז היינו צריכים לנטוש.

ושוב אני משאיר המלצה. כן לספורטק. אל תדאגו בקשר לחנייה. יש מלא מקום ברידינג, ואם אתם רוצים משהו יותר קרוב לאוסישקין ולנמל  חפשו את רחוב עמוס.

 

 

לפוסט הזה יש 11 תגובות

    1. אוחח… אתם האמריקאים תזלזלו בכל דבר שיוצא מהכתר.

      מארי הוא סר. זכה בווימבלדון אחרי 100 שניםן של בדידות וענף הטניס באנגליה בתנופה חסרת תקדים.

  1. מעולה תודה!
    נאדאל בכושר מצוין! משחק טניס נכון ואפקטיבי ובגלל זה גם הניצחונות שלו כל כך בולטים. פדרר מתחיל את עונת התירוצים לקראת הרולאן גרוס, כי כמו שנדאל משחק אין לו סיכוי על חימר. הכי מעניין לראות בשבועיים הקרובים זה נובאק שאיכזב בטורניר שכל כך חשוב לו – מונטה קרלו.

    1. הרגע נזכרתי שאתה היתה שם שנה שעברה ( :
      כולם מדברים על השינוי ובאמונה של פדרר אבל גם נאדאל משתנה..

      נובאק הוא אמנם סרבי גאה אבל הוא גר דווקא ב…. מונקו (מועדון מונטה קרלו הוא במונקו)

      גור, תוכל לעזור לי בשבועות הקרובים? החיימר באירופה נופל לא טוב על השעות שלי

      1. בגלל זה מונטה קרלו טורניר שכל כך חשוב לו. דרך אגב הוא גר שם בגלל המיסים…
        יש סיכוי שאוכל לעזור, אך קשה לי להתחייב כרגע. שבוע הבא נכנס למסגרת חדשה בצבא ויהיה יותר חכם.

  2. תודה רבה על הניתוח המקצועי.
    נדאל הולך על הסלאם ה – 15
    פדרר ינסה להגיע ל – 19 (ווימבלדון, על חימר איני מאמין, אע"פ שאכלתי כל כך הרבה כובעים מרוג'ר, הפלא האנושי, פדרר).

    אם נובאק יגיע לשיאו צפויים מפגשים לפנתיאון.
    נראה את נובאק במדריד ונוכל להעריך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט