חדשות הטניס – חיימר ++

חדשות הטניס – חיימר ++

חדשות הטניס – עונת החיימר

אמיגוס חזרנו! וגם עונת החיימר. השבוע בחדשות הטניס אנחנו מצטרפים למסע של נאדאל למרוץ למקום הראשון, נעקוב אחרי העלייה המטאורית של אחד דיוויד גופן (לא זה פונט.. ) , נשאל בקול רם – "האם זה הסוף של נובאק?", נאחל לסארינה הריון קל וגם הפרק הראשון בתיאור המסע העולמי שלי שהסתיים לצערי אתמול …

נאדאל והחיימר

ברכות לראפא נאדאל על טורניר מצויין. ראפא לקח בפעם העשירית (שיא עולמי) טורניר ATP 1000 במונטה קרלו. בניגוד לשאר הטורנירים המפלצתיים בסבב המגרש של מונטה קרלו הוא קטן ואינטימי וההרגשה היא שמשחקים מול קומץ צופים ממש כמו טורניר צ'אלנג'ר, אבל, אל תבינו אותי לא נכון יש 1000 נקודות בקופה ואת גדול שחקני החיימר בכל הזמנים. ראפא נאדאל שקרע את הטורניר.

החיימר הוא מגרש אירופאי לכל דבר, ניתן לשחק עליו עם גשם קל, הוא שונא להיות יבש, מרכך את הכדור, מושלם לכל מי שלא מחזיק בסרב מפלצתי אבל יש לו זוג רגליים מהירות וחוש מיקום טוב. בקיצור… ראפא.

השנה כל המדורגים נפלו בסיבובים הראשונים, וראפא הוכיח שמי שרוצה לנצח אותו השנה חייב להיות יותר חכם ממנו כי ידיי טניס יש לו בלי עיין הרע. בניגוד לשנים קודמות אנחנו רואים את ההתקדמות והנכונות של ראפא לסגור משחקונים קרוב לרשת ולקצר נקודות בעזרת מכות של אחוזים נמוכים יותר (זוויות ודרופ שוטס). אנחנו רואים העונה 7 עליות לרשת בכל מערכה לעומת 3-4 בכל המשחק בשנים קדומות.
הדבר הנוסף שראפא הוסיף למשחק זו אמונה! בעבר ראפא היה מחכה להגשות בקצה המגרש וסומך על המהירות שלו להגיע לכדורים. עכשיו הוא מחכה על קו הבסיס ונותן לידיי הטניס שלו לעשות בשבילו את העבודה, הוא אמנם לא פדרר אבל אינסטינקטים יש לו כנראה 2TOP… .

עם פרישת פדרר מכל טורנירי החיימר יש לראפא אופציה ל5500 נקודות בעונת הטניס – מונטה קרלו (1000), ברצלונה (500), רומא ומדריד (1000+1000) ואז הרולאן גרוס (2000) , נניח שישיג רק 3500 הוא כבר שם את האף לפני פדרר במרוץ למקום הראשון בעולם וגם יבטיח 4TOP  בהגרלה לוימבלדון ,בכושר הנוכחי זה יבטיח לו עוד 500 נקודות בשביל חצי גמר בווימבלדון.

מאריי ונובאק עם כל טורניר שעובר מפסידים את הנקודות שצברו שנה שעבר, יש מצב סביר שהמנצח של ה US יביא על עצמו גם את המקום הראשון. אבל את זה עוד נראה…

דוויד גופאן הוא 10TOP

התוצאות העקביות של גופאן מביאים אותו לקדמת הבימה ואל חדשות הטניס שלנו! ראיתי בערוץ הקיבוץ את המאטץ' הנפלא בדיוויס של גופאן נגד איטליה וכל קרב שלו הוא צליחת תעלת ים סוף! גופאן הוא טניסאי צנום של 65 ק"ג של 180 ס"מ. סרב שני חלשלוש של 148 קמ"ש. הוא בקושי קופץ לסרב הראשון (כמו וואוורינקה) ולכן ביום שהסרב לא מתלבש לו הוא תלוי בסרב השני. בקרב שראיתי הוא אפילו לא ניסה לתת סרב ראשון חזק (FLAT) , רק סרב קיק או חתוך. אבל כל זה לא משנה כהוא זה לתוצאות המשחק, כי גופאן הוא אומן בקריאה של מהלכי טניס ועונה על ההגשות השני הכי טוב אחרי הסרבי… . ב2017 הוא עושה בדיוק את מה שהוא צריך וזה לנצח את כל המדורגים מתחתיו ולהפסיד רק לאלופי הטורניר העתידיים.

למה הוא כזה טוב? גופאן שחקן של מהלכים. הוא יודע לקרוא את המכה הבאה ולתת כדור בלתי צפוי לאזור במגרש שהיריב לא מכסה. תענוג לראות. בין הקורבנות שלו בשבוע החולף: טיאם, נובאק(!) ושבירה על נאדאל… השבוע הוא נכנס בפעם הראשונה בקריירה לטופ10 והוא צפוי עוד לעלות הלאה.

ככה נראה המשחק מול נאדאל מהצד של גופאן בלבד!

https://www.youtube.com/watch?v=ObsXp2V5q2w

וככה נראה המשק שרואים את 2 הצדדים..

מה קורא עם נובאק?

נובאק שוב הפסיד! הפעם לגופאן… הסבב הפסיק לפחד ממנו. גופאן עלה מולו והתייצב על קו הבסיס! לפניו קריוס פעמים הפציץ את נובאק בלי בושה ועמד מולו על קו הבסיס. תמיד אהבתי את האומץ והאמונה של הסרבי אבל השנה היא 2017 פדרר ונאדאל שיפרו את משחקם והם משחקים ללא כאבים, שחקנים צעירים כזברב גופאן וקיריוס מגיעים לסבב עם כלים משופרים ונובאק עצמו נראה שבע ועייף. האם זו סופו של השליט הסרבי?

 

אני חושב שכן.

 

 

מזל טוב סארינה!

סארינה הודיעה השבוע שהיא בהריון ליידה צפויה ביולי, וכמה שאני מבין את החוק באמריקה הנוצרית, הולד שלה הוא יישות משפטית עצמאית מה שאומר שאת התואר האחרון היא זכתה גם! וכך לא רק שסארינה הביאה תואר אלא גם הולדה שעוד לא נולדה.

 

שבוע הטניס שלי

אני חוזר מ-3 שבועות בחו"ל. הפעם לקחתי עימי את הרקטה ואת דיני – ילד האימונים שלי, ונסענו לחבוט במגרשים שונים בעולם שיזדמנו לנו על פי איך שהטיול יסתדר. הקפדנו לא לשלם על מגרש ותמיד לשחק עם המקומיים או עם מי שיזדמן. תמונות לקחתי אבל המצלמה שלי (גם הטלפון) שתתה קצת ממימי אנדמן ונדמה לה…

המגרש בנהורה (חלק ראשון)

מזג האוויר היבש בישראל הוא מושלם לטניס! ונהורה הוא יישוב בדרום בין אשקלון לקרית גת כשב-20 שנה האחרונות מכר מגרשים לבנה ביתך. הבתים שנבנו שם הם עוצרי נשימה! עמודי שייש, קירות מטוייחים בצבעים ים תיכונים, קשתות ושילוב של לבנים ירושלמיות עם פיתוחים אחרים. הייתם רואים את המקום הזה בברצלונה היתם מספרים לחברים. למעשה אני כמעט בחרתי לגור ב NOTING HILL שבבריסביין בגלל הבתים המעניינים שמייטב הארביטקטים בבריסביין בנו.. אז למה לא תלכו לנהורה ותראו את איך החלום הישראלי נראה?

אולי בגלל שלא הכל מושלם… בנהורה החיים הקהילתיים מסתיימים בחומות הביית ואת שאר היישוב מעטרים כלבי רחוב ו..20 טון לכלוך שמפוזרים בצורה אחידה לאורכו של המושב. אבל, בצד הפלוס המועצה האזורית של לכיש נמצאת במקום. יש בריכה, יש מתקני ג'ים ברחוב, יש כדורסל יש כדורגל ויש גם 2 מגרשי טניס יפים ומתוחזקים. רשתות מושלמות! ומשטח ריבאונד. אפילו הנוער המקומי לא מטנף את המקום.

יריב ראשון. הילד של שמחה.  אמא אמרה ששמחה משחק אז דפקתי אצלו בדלת, שמחה היה בחו"ל אבל הבן – נוכח. עשינו מערכה ידידותית שהבחור מנסה לקחת ווינר בכל הזדמנות ומייצר טונה של טעויות. אני הקפדתי להביא את המשחק לצד שלו לעמוד נכון ורק להעביר אליו את הכדור, הוא כבר יעשה את השטות שלו. צריך לציין שארסים באו להפריע, הבטחתי שאני אתן להם משחק בסיום המערכה הם הסתכלו קצת והלכו לדרכם.

יריב שני. ששון התאילנדי. הארסים לא חזרו אבל מי שבא עם רקטה זה תאילנדי חביב שכולם קראו לו ששון. ששון ואני התחברנו מייד על רקע זה שאני יודע 25 מילים בתאי. המכות של ששון היו חלשות ומסובבות ואני הקפדתי רק להשיב על הכדורים על מנת שהראליס יימשכו ויממשכו. היה תענוג. בגלל עודף הבירה לא הצלחנו להחזיק ספירה של הניקוד. נקרא לזה תייקו. המשחק הסתיים שהבוס של ששון הגיע בצעקות ואמר ששון השאיר את הטרקטור דולק באמצע השדה…

יריב 3. הארסים חזרו. ששון השאיר את הרקטה אני לקחתי את הרקטה של דין ושחקנו 3 חברה. מכות שטוחות כמו במטקות. היה אחלה. המשחק הסתיים שנגמר לי הבירה וחזרתי לבית של אמא במושב שאני מקפיד לאסוף את הבקבוקים ולהשאיר מגרש נקי!

שבוע הבא מגרש חדש.

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה, עידו, הפעם ובכלל.
    כמו שהספדתי בעבר את נדאל (פצוע, גמור…) ופדרר (זקן בסוף דרכו) וטעיתי קשות ! כך אני ממתין עם נולה. מאמין שישוב ל טופ 1-2 בהשגים.

  2. גדול 🙂
    לשחק טניס ולשתות בירה במקביל זה טריק אוסטרלי? חוץ מצרבת אני לא יכול לדמיין מה יצא לי מחוויה כזו

  3. רפא בסך הכל נראה טוב, לא שום דבר מיוחד, גם לא נדרש יותר מדי עד כה אבל טוב יותר מהשנתיים האחרונות בטוח. בכושר הנוכחי הוא פייבוריט לכל טורניר חימר, עם כי אני רואה את נובאק ופדרר יכולים לנצחו (בעיקר בגלל הקטע המנטלי, נובאק שולט בשנים האחרונות במפגשים ביניהם ופדרר השנה). אני קצת דואג שהוא אשכרה הולך לשחק את כל הטורנירים של החימר,הוא לא בן 20 כבר, לשחק חודש ברציפות כמעט ללא מנוחה זה מטורף לגוף שלו. אומנם כולם טורנירים גדולים אבל פריס זה המטרה האמיתית ואסור לו להגיע לשם תשוש.

  4. תודה רבה עדו
    אני שמח בשביל סרינה ובשביל טניס השנים
    אם היא תחזור או לא זה כבר לא משנה למרות שהיא כל כך תחרותית שאי אפשר לדעת
    כדאי לתת לה מנוחה ולא לחיות לה ברחם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט