אירועי דיומא – 22.04.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

גביע אנגלי – חצי הגמר

*המלצת צפייה* 19:15-צ'לסי-טוטנהאם (ספורט 2). איזה יופי של משחק. שתי הראשונות בליגה מתמודדות במפגש ישיר בחצי גמר הגביע. מבין השתיים, דווקא השנייה טוטנהאם נמצאת בכושר מצויין בליגה, והיא התקרבה לצ׳לסי עד מרחק 4 נקודות. עדיין, במפגש האחרון הישיר ביניהן, הייתה זו צ׳לסי שניצחה בצורה משכנעת.

ליגת העל – מחזור 31

17:15-הפועל אשקלון-בני יהודה ת"א (ספורט 2). בנדנדה של שלישיית הקבוצות הנלחמות בירידה, מצאה את עצמה אשקלון עולה מעל לקו האדום לאחר ניצחון החוץ החשוב על רעננה. המשחק הזה חשוב לה הרבה יותר מאשר ליריבה מהמרכז, הגם שזו לא הבטיחה רשמית הישארות בליגה. זה הביא את הפועל ת"א לצאת בהאשמות לגבי כשרות המשחק, מה שיוביל לחקירה רשמית בעניין.

18:00-הפועל חיפה-מ.ס. אשדוד (ספורט 5 לייב). שתי קבוצות סמוכות שלא הבטיחו הישארות רשמית, אך עשויות לעשות זאת בקרוב. משחק שצועק תיקו.

18:00-מכבי פ"ת-מכבי חיפה (ספורט 1). מכבי פ"ת בצניחה חופשית עם חמישה הפסדים רצופים, מה שהביא את מאמנה קובי רפואה להצהיר שהיא לא בנוייה למאבקי הפלייאוף העליון. גם היריבה הירוקה הוחזרה בכח למציאות לאחר ההפסדים האחרונים, שהוציאו אותה מעשית מהמאבקים לאירופה.

20:15-הפועל קרית שמונה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). קרית שמונה נטולת עניין, היות והבטיחה הישארות בליגה. רעננה מתנהגת כך במחזורים האחרונים, למרות שהיא כבר מתחילה להתקרב לאיזור המסוכן.

21:00-בית"ר ירושלים-מכבי ת"א (ספורט 5). מכבי ת"א ממשיכה במרדף הצמרת אחרי באר שבע עם נצחונות נינוחים על מכבי חיפה ופ"ת. המומנטום החיובי של בית"ר נקטע בהפסד החוץ לב"ש, אך למזלה היא עדיין חזק במאבק על המקום השלישי בעקבות חולשת יריבותיה לצמרת.

בונדסליגה – מחזור 30

16:30-באיירן מינכן-מיינץ. ההדחה מליגת האלופות ע"י ריאל מדריד השבוע היא משהו שבאיירן לא תשכח לעולם. אם לא די בצרות, השוער נוייר גמר את העונה. עם כל זאת, האלופה אוחזת בפער גדול של 8 נקודות על המקום השני, ומיינץ החלשה, הנמצאת בשוויון נקודות עם המקום המוליך למוקדמות, לא אמורה להוות יריבה משמעותית.

19:30-מנשנגלאדבך-בורוסיה דורטמונד. עוד קבוצה שלא תשכח את ההדחה מליגת האלופות היא דורטמונד, גם בגלל האירועים שליוו את המשחק. הקבוצה נמצאת במאבק קשוח עם הופנהיים על המקום השלישי, וחייבת את מלוא הנקודות. היריבה במקום התשיעי בצמוד ללא מעט קבוצות, וזקוקה על כן לכל הנקודות האפשריות במאבק על אירופה.

לה ליגה – מחזור 33

14:00-מלאגה-ולנסיה (ONE). הניצחון המפתיע של מלאגה על ברצלונה נשכח עם ההפסד לדפורטיבו. אצל ולנסיה, התיקו מול סביליה קטע רצף של שלושה נצחונות. עדיין מדובר כנראה במשחק שלא ישנה כלום לשתי הקבוצות.

17:15-ויאריאל-לגאנס (ONE). ויאריאל כבר לא תגיע לליגת האלופות, אך נמצאת במאבק קשוח עם בילבאו וסוסיאדד על הכרטיסים לאירופה. גם לגאנס צריכה את הנקודות, כי היא נמצאת במקום אחד וארבע נקודות סה"כ מהקו האדום.

19:30-אוסאסונה-ספורטינג חיחון (ONE). מפגש נמושות בין שתי האחרונות בטבלה, אם כי לחיחון עוד יש סיכוי מסויים להישאר בליגה, בניגוד ליריבתה.

21:45-אספניול-אתלטיקו מדריד (ONE). למרות עומס המשחקים, החיים של אתלטיקו לא רעים. היא העפילה השבוע לחצי גמר ליגת האלופות (בו תיפגש שוב עם יריבתה העירונית), ואיבוד הנקודות בדרבי בליגה לא פגע בה במאבק על המקום השלישי מול סביליה. היא חייבת להמשיך ולנצח כדי לשמור על היתרון במאבק זה. היריבה היא קבוצת מרכז טבלה ללא מטרות מיוחדות העונה, אך נמצאת בכל זאת בכושר לא רע.

סרייה A – מחזור 33

21:45-פיורנטינה-אינטר (ספורט 2). מאבק נואש על הכרטיס האחרון לאירופה בפירנצה. אינטר כבר ראתה איך היא מנצחת בדרבי כאשר הובילה 2:0 בדקה ה-83, ואז ספגה שני שערים, אחד בדקה ה-97. זה היה המשחק הרביעי בה איבדה הקבוצה נקודות, מה שבהחלט פוגע במאבק על אירופה. פיורנטינה, הנמצאת מקום אחד מתחתיה, ספגה הפסד מפתיע מפנדל מפוקפק לאמפולי מהתחתית, והיא אף במצב נואש יותר מיריבתה בהקשר של המאבק על אירופה.

ליגה צרפתית – מחזור 33

18:00-פ.ס.ז'-מונפלייה (ספורט 5). האלופה מביטה בעיניים כלות איך יריבתה לצמרת מונאקו מעפילה לחצי גמר ליגת האלופות. בליגה היא מתמידה ברדיפה אחריה, לאחר הניצחון הדרמטי על מץ. היריבה היא קבוצת מרכז טבלה ללא עניין מיוחד בליגה, למרות שני הנצחונות האחרונים על יריבות חלשות.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 28:

20:25-הפועל גלבוע\גליל-הפועל נהריה (משולב בספורט +5). מאבק חשוב על המקומות האחרונים לפלייאוף. לאחר שלושה נצחונות רצופים, המומנטום של נהריה נקטע בהפסד הצמוד לראשל"צ. אם לא די בכך, שחקן הקבוצה ינסי גייטס מושעה ע"י הליגה עקב שימוש בסמים. גלבוע יכולה להיות מרוצה מהעובדה שהיא עדיין בתמונת המאבק על הפלייאוף, אך הייתה שמחה לקצת יותר יציבות ביכולת.

20:30-הפועל ת"א-מכבי ראשל"צ (משולב בספורט +5). עוד מאבק חשוב מאד על הכרטיס לפלייאוף בין שתי הקבוצות הנמצאות במאזן זהה באיזור המקום השמיני. האדומים איבדו גובה עם שני הפסדים רצופים, ובנוסף לצרות שחררו את האוול ו-וויליאמס מהסגל, ללא מחליפים עדיין. האלופה דווקא חזרה מתקופה גרועה עם שלושה נצחונות בארבעת המשחקים האחרונים, ותנסה להמשיך במומנטום החיובי.

טניס:

מונטה קרלו (1000) – חצי הגמר:

14:30-אלברט ראמוס וינולס (15)-לוקא פויי (11) (ספורט 1). ראמוס וינולאס הספרדי ממשיך בתצוגות המרשימות שלו בטורניר, ולאחר שעבר את אנדי מארי, הוא עבר אתמול את מארין צ'יליץ'. פויי ממשיך בינתיים להצדיק את הציפיות, לאחר שעבר במשחק קשה את פאבלו קואבס אתמול.

16:00-רפאל נדאל (4)-דויד גופן (10) (ספורט 1). נדאל ממשיך ביכולת שהופכת אותו למועמד הראשי לזכות בטורניר, ואתמול הוא עבר בנינוחות את דייגו שוורצמן. גופן שמולו הוא אחד השחקנים המרשימים בינתיים בטורניר, ואתמול הוא עבר הוא הוסיף לחגורה שלו את נובאק דג'וקוביץ'.

 

סנוקר:

אליפות העולם – שמינית הגמר

אתמול ראינו מספר קרבות בשמינית הגמר. בקרב אחד שנגמר אתמול, גבר קיירן ווילסון על סטיוארט בינגהאם. "הלוחם" ווילסון הפגין סנוקר מרשים מאד לאורך המפגש, והיה תמיד צעד אחד לפני אלוף 2015. הקרב בין רוני אוסליבן לשון מרפי המשיך לייצר סנוקר מהנה כצפוי, ובסופו הצליח מרפי לצמצם מעט את הפיגור מהסשן הראשון, אך אוסליבן עדיין עם הידיים על ההגה ביתרון של 10:6. הדרבי הסיני בין דינג ז'ונווי לליאנג וונבו נפתח ביתרון לדינג הבכיר יותר, אך "הזיקוק" ליאנג הצליח לצמצם את היתרון ל-9:7 בסיום הערב. הסשן הראשון בקרב בין ג'ון היגינס למארק אלן הסתיים ביתרון של 5:3 לאחרון, עם שלושה סנצ'ורי ברייקס שלו. כל שלושת הקרבות אמורים להסתיים היום.

היום אנו מקבלים עוד שני משחקים לשלב שמינית הגמר. בראשון יפגוש סטיבן מגווייר את רורי מקלאוד. לאחר שהדיח את מקגיל המדורג בסיבוב הראשון. מגווייר ודאי לא שיער בנפשו שהוא יהיה הפייבוריט בשמינית הגמר, אלא שזה קרה לאחר שמקלאוד, בסיפור הגדול של הסיבוב הראשון, הדיח את ג'אד טראמפ. אם מקלאוד ישחק כפי ששיחק מול טראמפ, לא בטוח שצריך להתייחס אליו כאנדרדוג במפגש הזה. המפגש השני צפוי להיות מאד מעניין בין אלוף העולם מארק סלבי לסייאו גואודונג. בעוד שסלבי שייט בקלילות לא מפתיעה מול פרגל אובראיין, סייאו הימם את כולם כאשר פשוט השמיד את ראיין דיי הפייבוריט בסיבוב הראשון. אם תצוגה זו שלו (כמו גם במוקדמות) תימשך, סלבי צפוי למצוא עצמו בבעייה לא פשוטה. שידור ביורוספורט לאורך היום החל מ-12:00 (לינקים לכל המשחקים, גם לאלו שלא משודרים ביורוספורט, אפשר למצוא כאן). משחקי היום:

12:00-שון מרפי-רוני אוסליבן

12:00-ג'ון היגינס-מארק אלן

16:30-דינג ז'ונווי-ליאנג וונבו

16:30-סטיבן מגווייר-רורי מקלאוד

21:00-מארק סלבי-סייאו גואודונג

21:00-ג'ון היגינס-מארק אלן

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה פאקו
    איזה יום עמוס וגדוש
    שבת מפריד בין קודש לחול , בעקבות יום השואה כל משחקי הלאומית נערכים בשבת לא נותר אלא להתגעגע לימים של 7-8 משחקים בשבת באותה שעה והטרנזיסטורים שהיו מכוונים לרשת ב׳
    הפורמט של הפלייאוף התחתון דפוק לגמריי 2-3 קבוצות בעונת הרחצה לפני שהוא בכלל מתחיל עוד קבוצה מבטיחה השארות על חשבונן ו 2-3 קבוצות נלחמות באמת על הירידה

    1. גם אני מתגעגע לאותם הימים, רק שזה לא בגלל יום השואה (יש משחק אחד במוצאי יום השואה), אלא בגלל מחזור פלייאוף עליון ביום שלישי.
      בכל מקרה, הנקודה נכונה. הישיבה ביציע שכולם שואלים את ההוא עם האזניות "כמה בקופסא?" היתה יותר מעניינת, כשחיים מספר משחקים במקביל.

      1. משחק ביום שני נראה מיותר לחלוטין
        חייבים לשנות את המבנה של הליגה ,איפה עוד משחקים בשיטת פלייאוף ? שיצמצמו ל 12 קבוצות וישחקו 3 סיבובים

  2. מסכים עם זה שהליגה גדולה מדי, יותר מדי קבוצות שמוצאות עצמן נטולות עניין מוקדם מדי. גורם לחוסר צדק כי הקבוצות לא מגלות יותר מדי ספורטיביות. לגבי פיזור המשחקים, זה עניין של כסף בעיקר. בלי זה הקבוצות היו יכולות לקבל הרבה פחות כסף מזכויות שידור. קורה בכל הליגות.

    1. קחו בחשבון שאחת המטרות של ליגה גדולה יותר הוא יותר מקום לשחקנים ישראליים.
      בליגה של 16 קבוצות יש מקום לדסר גודל של 60 שחקנים מקצועניים, או נערים שמשחקים עם המקצוענים ונחשפים לעולם המקצוענות (שימו מרכאות לגבי הליגה הישראלית) מאשר בליגה עם 12 קבוצות.
      יש לזה חשיבות מאוד גדולה בשביל מועדונים שמפעילים בתי ספר ואקדמיות לכדורגל, כמו לא מעט מהקבוצות בארץ.

  3. שאלה לפאקו.
    למה הסנוקר נערך תמיד בשפילד. למה לא בקובנטרי, נוטינגהם, לידס, בירמינגהם או לסטר. שם לא שיחקו סנוקר בעבר?

    1. רק אליפות העולם נערכת בשפילד, בתיאטרון הקרוסיבל. זה התחיל משנות השבעים (היה בלונדון לפני כן). יש הרבה תחרויות באנגליה בערים אחרות. המאסטרס נערך בלונדון, ואליפות בריטניה ביורק. יש גם תחרויות בקובנטרי, במנצ'סטר ובפרסטון.

      1. ואלו הטורנירים שנערכים כעת. יש הרבה טורנירים שהתחילו ונפסקו, והיו בערים אחרות. זו שנערכת במנצ'סטר (אליפות אנגליה הפתוחה, להבדיל מאליפות בריטניה) זו אליפות שהחלה רק השנה.

  4. בנימה אחרת…
    שטיחוב זכה הארד באליפות אירופה (תרגיל קרקע), דולגופיאט מקום רביעי.
    זו מדליה שביעית של שטיחוב באליפויות אירופה, היחיד שזכה ביותר הוא אריק זאבי עם 8 (רק שאצלו היו 4 מזהב ואצל שטילוב ״רק״ אחת)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט