מעורב פלייאוף ליום חמישי / מנחם לס

 

(פצע את ווסטברוק בפניו בכוונה ברורה)

1. וושינגטון מנצחת במשחק שאם לא חזיתי בו, מהשריקות בלבד הייתי חושב שמשחקים כדורמים!

1. אחרי המשחק הראשון פול מילסאפ אnר שהויזארדס לא משחקים כדורסל אלא MMA. כנראה שהזיברות יודעות מלבד לאכול עשב גם לקרוא, ובמשחק של הערב הם שרקו מספר לא הגיוני, וממש -RIDICULOUS של פאולים. 53 פאולים. נניח 10 שחקנים משחקים 80% מהדקות, זה אומר בממוצע משהו כמו 5 פאולים לנפש. מה-53 האלה זרקו לסל 71 נקודות.  בינינו, זה לא מפליא כשאתה הולך לרפרנס ומוצא שההאוקס הם הקבוצה הפאוליסטית מס' 3 בליגה, והויזרדס מיד אחריה במקום רביעי.
*
2. במשחק הזה ג'ון וול היה שוב מצויין, אבל ההבדל מהמשחק הראשון היה שהפעם הוא היה "טוב מאד" לכל האורך, ולא "בינוני/טוב ברוב המשחק הראשון ונפלא בשש-שבע הדקות האחרונות". אולי ("בינוני/טוב" משך 30 דקות + "נפלא בשש הדקות האחרונות" חלקי 2 שווה ל"טוב מאד" חלקי 1 לכל אורך הדרך, אך לעצבים המשחק של היום הוא יותר טוב. הוא סיים עם 32 נק' ב-9 מ-20 וחילק 9 אסיסטים עם 5 ריבאונד, ועם המשחק הזה אני  מעלה אותו כיתה יחד עם הטובים ביותר בתפקידו, הווה אומר לכיתה של סטפן קרי, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, כריס פול, וקיירי אירוינג. מי שדופק בדלת של הכיתה הזאת הוא דילארד ונראה מה יעשה הלילה.

3. בראדלי ביל סיים עם 31 נק' ב-27 זריקות, וברנדון ג'נינגס עלה מהספסל להחליף יותר מסתם "טוב" את לילארד או ביל כשתרם 0 נקודות ב-4 מ-5.

4. אטלנטה מחקה דפיציט גדול ברבע שלישי של 35-23, אבל החזירה הכל לויזרדס ברבע האחרון כשנתנה לשחקני הבירה TO OUTSCORE THEM BY 12.

5 היו כל כך הרבה שריקות שהקהל החל לשיר במקהלה “refs you suck” . רק מנגינה חסרה לצאנט החדש הזה. וככל שהם שרו אותו יותר, הזיברות – סתם, כדי להרגיז, שרקו יותר.

2. משחק 51 נק' הכי מכוער שראיתי משחקן בכל ימי חיי

המשחק הזה – לומר את האמת? – הגעיל אותי.

בחצי הראשון היה ראסל ווסטברוק במיטבו. חילק 10 אס'יסטים, התחלק בכדור, קטף 8 ריב' וקלע מעל 50%.

אם היה ממשיך לשחק ככה, ואם ביל דונובן היה ממשיך להשתמש בשחקני הספסל שלו (במיוחד מקדרמוט), אוקלהומה היתה מנצחת את המשחק הזה ללא כל ספק.

אבל כשיוסטון החלה להקטין את ההפרש ראסל ווסטברוק החל לחזור לסורו ולנסות להראות שהוא יכול לגבור על יוסטון בעצמו, ושהוא טוב יותר מג'יימס הארדן, שהראה לו במשחק הראשון מאיזה צד משתין הקרפיון.

אז ראסל ווסטברוק השתלט על משחק הת'אנדר, והוליך אותם שאולה עם כל ה-51 הנקודות הדפוקות שלו, כשבחצי השני הקריטי הוא קולע 30%…

 סטטיסטיקת החצי הראשון:

Thunder
STARTERS MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
T. GibsonPF 9 3-5 0-0 2-2 1 2 3 0 0 0 0 2 +8 8
A. RobersonSF 18 4-7 0-1 0-0 2 0 2 0 1 2 0 1 +4 8
S. AdamsC 17 2-3 0-0 1-2 2 1 3 1 0 0 0 3 +16 5
R. WestbrookPG 20 8-15 0-2 6-6 1 7 8 10 2 1 3 1 +12 22
V. OladipoSG 20 3-7 0-3 2-2 0 2 2 3 0 0 1 1 +10 8
BENCH MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
D. SabonisPF 1 0-0 0-0 0-0 0 0 0 0 0 0 0 2 -2 0
D. McDermottSF 8 3-3 2-2 0-0 0 1 1 0 0 0 0 0 -3 8
J. GrantSF 11 2-2 1-1 2-2 1 1 2 0 0 1 0 1 -5 7
K. SinglerSF 4 0-0 0-0 0-0 0 1 1 0 0 0 0 1 +5 0
E. KanterC 4 1-3 0-0 0-0 1 0 1 0 0 3 0 1 -5 2
S. ChristonPG 4 0-1 0-0 0-0 0 1 1 2 0 0 0 0 -6 0
A. AbrinesSG 4 0-1 0-1 0-0 0 0 0 0 0 0 0 0 -4 0
N. CollisonPF Has not entered game
J. HuestisSF Has not entered game
N. ColePG Has not entered game
TEAM 26-47 3-10 13-14 8 16 24 16 3 7 4 13 68
55.3% 30.0% 92.9%

סטטיסטיקת  כל המשחק

Thunder
STARTERS MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
T. GibsonPF 21 3-6 0-0 2-2 1 4 5 0 0 0 0 3 +17 8
A. RobersonSF 37 6-12 0-3 0-0 7 1 8 0 2 3 0 1 -2 12
S. AdamsC 27 2-3 0-0 1-2 3 4 7 1 1 2 0 6 +18 5
R. WestbrookPG 41 17-43 2-11 15-18 2 8 10 13 4 1 4 3 +11 51
V. OladipoSG 41 4-14 1-7 2-2 1 8 9 3 1 0 2 3 +0 11
BENCH MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
D. SabonisPF 2 0-1 0-0 0-0 0 0 0 0 0 1 0 3 -5 0
J. GrantSF 26 2-4 1-2 4-4 2 3 5 0 1 2 1 1 -20 9
D. McDermottSF 14 4-5 3-4 0-0 0 1 1 0 0 0 0 0 -7 11
K. SinglerSF 10 0-1 0-0 0-0 0 1 1 0 0 0 0 2 -4 0
E. KanterC 8 2-4 0-0 0-0 1 0 1 0 0 3 0 2 -9 4
S. ChristonPG 7 0-3 0-2 0-0 0 1 1 3 0 0 0 0 -15 0
A. AbrinesSG 4 0-1 0-1 0-0 0 0 0 0 0 0 0 0 -4 0
N. CollisonPF DNP-COACH'S DECISION
TEAM 40-97 7-30 24-28 17 31 48 20 9 12 7 24 111
41.2% 23.3% 85.7%

1. גיבסון בחצי הראשון שיחק 9 דקות, קלע 3 מ-5, קטף 3, קלע 8

בחצי השני הוא שיחק 12 דקות, קלע 0 מ-1, קטף 2 ריב', לא קלע אף נקודה
*
2. רוברטסון: בחצי הראשון הוא שיחק 8 דק', קלע 4 מ-7 ל-8 נק'
בחצי השני הוא שיחק 19 דקות, קלע 2 מ-5, וקלע 4 נק'
*
3. אדאמס שיחק 17 דק' בחצי הראשון, קלע 2 מ-3, קטף  ריב', ל-5 נק'
בחצי השני הוא שיחק 10 דקות, לא זרק אף זריקה, קטף 4 ריב', ונשאר עם ה-5 נק'.
*
4. אולדיפו שיחק 20 דקות, קלע 3 מ-7, קטף 2 ומסר 3 ל-8 נק'
בחצי השני הוא שיחק 21 דקות (!!!), היה 0 מ-7, הוסיף 7 ריב', לא חילק אף אסיסט, וסיים עם אותן 8 נק'.
*

5. ווסטברוק היה נפלא בחצי הראשון עם 20 דק', 8 מ-15, 8 ריב', 10 אס' ל-22 נק'

בחצי השני ווסטברוק שיחק 21 דק', 9 מ-28 (טיפונת מעל 30%), קטף 2, חילק 3, וסיים עם 51 נקודות

*

6. ספסל: מקדרמוט שיחק 8 דרק בחצי הראשון, היה 3 מ-3 ל-8 נקודות.

בחצי השני הוא שיחק 6 דקות, קלע 1 מ- 2 (שלשה) וסיים עם 11 נק'.

*

7. ג'רמי גראנט שיחק בחצי הראשון 11 דקות, קלע 2 מ-2, וקטף 5 ריב' ל-7 נקודות.
בחצי השני הוא שיחק 17 דקות,  היה 0 מ-2, ולא לקח אף ריב' וסיים עם עם 9 נקודות
*

מסקנות

    • ראסל היה נפלא, אדיר, במחצית הראשונה.
    • הוא האחראי מספר 1 להפסד בחצי שני איום בו החליט לשחק לבדו. בחצי הראשון היו לו 10 אסיסטים  והוא קלע 8 מ-5 וקטף 8 ריב'. בחצי השני הוא החליט להפסיק לשחק משחק קבוצתי שהלך לאוקלהומה סיטי נהדר בחצי הראשון כשכולם משתתפים בקליעות – כולל שני שחקני הספסל – והחליט לשחק לבדו נגד יוסטון כשהוא לוקח זריקות איומות, מסיים ב-30% את המחצית, ומוציא לכל חברי קבוצתו את החשק לשחק.
    • *
    • הצרה בוידיאו הזה למטה? מגזימים בלהראות את הדברים הטובים של ראסל,

    •  ומסתירים את הזריקות האיומות והאנוכיות:

  • והמאמן ביל דונובן הדביל לא מבין מה הולך; או לא רואה מה הולך, או רואה ומבין, אבל מפחד לפעול.

מלך המעצבנים?

מייק ד'אנטוני, מאמן יוסטון, שעוד לא נולדה השריקה נגד קבוצתו הוא לא בוכה ומיילל עליה. השיא היה במחצית השנייה כשננה עשה איזה 4-5 צעדים עם הכדור. אמרתי לעצמי "סוף סוף שריקה שד'אנטוני לא יבכה עליה!"

WRONG! הוא רץ לשופט עם פרצופו הסובל והתחיל לבכות ולהתחנן. אני לא מאשים אותו: הוא שיחק ואימן באיטליה יותר מדי שנים!

 

3. גולדן סטייט מנצחת בהליכה

אני עוזב את המשחק בתחילת הרבע הרביעי כשגולדן סטייט מנצלת יום קליעה איום של לילארד דמיאן וסי מק'ולום ומובילה 58-83.

מה שמעצבן אותי איתם היא הילדותיות וחוסר הבגרות שלהם. בייבי'ס אחד-אחד מדריימונד גרין הדביל ועד סטפן קרי. הם מובילים ב-25 נגד קבוצה פצועה ששני הביג-מן הטובים  שלה לא משחקים, וגרין המכוער הזה עומד ומנפנף מגבת עם כל סל דפוק של איגודלה או קליי ת'ומפסון.

אני נמצא שנים בספורט ויודע שקבוצה שלא יודעת כיצד לנצח, לא יודעת גם כיצד להפסיד.

לכן כשהם יפסידו או בגמר המערב או נגד האלופה המזרחית שיקגו, תראו את גרין בורח ראשון לחדר ההלבשה כדי שלא ייראו את דמעותיו הניגרות כמים.

4. האם הבוסטון סלטיקס היא המדורגת מס' 1 הגרועה בכל הזמנים?

*

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 87 תגובות

  1. מנחם, מה הבעיה שלך עם קבוצה שמחה? הם שמחים על סלים של חברים שלהם, זכותם

    וגם גולדן סטייט משחקים בלי השחקן הכי טוב שלהם, הם פשוט קבוצה כל כל טובה, היסטורית, שזה לא משפיע עליהם

  2. ראסל ווסטברוק היום הוא המנוע של אוקלהומה אם לא הרצון הבלתי מתפשר לנצח הם לא מתקרבים לפלייאוף השנה.. אין ספק שהוא מגזים המון אבל אתה חי ומת איתו לפעמים הוא מחרב את המשחק ולפעמים הוא עושה דברים שרק הוא מסוגל לעשות 🙂

    (תקצירים של 10 דקות מכל משחקי הפלייאוף http://bit.ly/NBAPlayoffs1617)

  3. ראסל הרג את הרעמים הלילה.

    חבל, האנרגיות היו איתם והיו צריכים לגנוב את המשחק.

    מילים טובות ליוסטון על מחצית שניה מעולה, ולהארדן שבאמת לא הפסיק לחפש את החברים.

  4. תודה לאל על הפלייאוף המערבי –
    הוא מאפשר לדוקטור לכתוב מוקדם, באמצע הגרבאז',
    ומאפשר לעם בציון השלמת שינה.

    ואני באמת לא מתכוון לפתוח שוב את הוויכוח הדבילי "מי יותר טוב". מה איכפת. הפלייאוף במערב, לפחות עד עכשיו, הוא אכזבה מרה.

    שני סיבובים, 8 משחקי מערב. ומה היו ההיילייטס?

    המשחק הראשון בין יוטה לקליפרס, והבאזר ביטר. זה הכל. וגם, משחקי הקליפרס מבאסים כשלעצמם, אבל זה, לפחות בגלל הדרמה.
    כל יתר ה-7 – טיילת גולדן סטייט, השריקות של פיזדייל, ראס-בקיר-ראסל – שום כלום, בתכלס.

    גם הערב, לא יודע למה קמתי לווישנגטון-אטלנטה, באלוהים, זה המשחק עם השם הכי לא סקסי. אולי כפיצוי אחרי השיעמום של בארסה, עלק בארסה, אינשאללה גולדן סטייט תגיע לאותו מצב – והיא תגיע.

    והיה אחלה, קשוח, פיצוצים, דרמטייייי וצמוד ומהפכים וטעויות, ג'ון וול וברדלי ביל הדביל, ושרודר הערס הגרמני – תענוג של משחק פלייאוף כהלכתו.

    מזרחי זה הכי, אחי!

    1. גם הפועל ירושלים נגד מכבי ת"א לפני שבוע היה מזרחי – אנחנו במזרח.
      שוחק קשוח , עם מהפכים וטעויות . תענוג של משחק ? רק אם אוהדים אחת מהן ושונאים את השניה .

      1. פלאי העולם החדש: מספיקה מקלדת כדי לדרדר את ה-IQ של אדם הנחזה להיות משכיל, להגדרות הקליניות של דביל, מורון או אימבציל, מודה שאני מתקשה לאבחן איזו בדיוק.

        אבל אם באמת אתה משווה את פול ג'ורג' ולברון ג'יימס, ג'ון וול ויאניס אנטטקונבו, קייל לאורי וג'ימי באטלר – לליגה הישראלית, אין לי אלא להשתתף בצערך.

        1. אני לא אדרדר את הדיון לפסים האישיים ולשפה שלך – רק אציין ש :
          1. אתה זה שפתחת כאן שוב את הדיון על המזרח מול המערב ( שבו הרוב נגדך ) .
          2. אם אתה מעדיף משחק עם מתח עד השניה האחרונה גם אם רמתו נמוכה על פני משחק שמוכרע קודם או הרבה קודם , אבל עם רמה גבוהה – אני משתתף מצידי בצערך .

          1. דווקא רציתי להתריע בפניך, ואם נפגעת, מתנצל.
            (אגב: מסתבר שההגדרות האלה פסו מהעולם, בגלל התקינות הפוליטית, והחליפו אותם "פיגור קל/ בינוני/ קשה" וכו').

            אמרתי ברחל בתך הקטנה – אני לא פותח ויכוח על "מי יותר טובה". אני רק מציין שפלייאוף המערב הוא zzzzzz אחד גדול.

            ואתה קורא לאינדיאנה-קאבס משחק ברמה נמוכה? ליאניס ולג'ון וול אתה קורא רמה נמוכה? מה נמוך? משחקים מדהימים אחד-אחד עם השחקנים הכי טובים בעולם, חלקם אפילו מהגדולים בהיסטוריה של המשחק.
            מה, גם אתה נהיית חבר במועדון, "מסי לא שחקן"?

            וכן: אם המשחקים של גולדן סטייט, והרי לשם אתה חותר ועליהם אתה מגן – ב"רמה יותר גבוהה", או ליתר דיוק, גולדן סטייט ברמה קצת יותר גבוהה, אבל המשחק שלה הרבה-הרבה-הרבה פחות תחרותי –

            ברור שאעדיף דרמה במזרח! מה השאלה בכלל?
            את מי מעניין בלואו אאוטים, פרט לאוהדים שרופים של אותה קבוצה, וגם זה אגב עובר עם הזמן? לא מעניין.

            אין תחרות, אין דרמה = אין ספורט. זה תנאי ה-כ-ר-ח-י. לא מספיק, לא הליגה הישראלית נניח. אבל ה-כ-ר-ח-י. תנאי בלעדיו אין.

            האסתטיקה, הרמה, היכולת האישית והקבוצתית – אלה יבואו אחר כך, כדי להשלים לנו אירוע ספורט גדול.

          2. בייגלה – באמת לא אישי .
            בוא נסכם שלאוהד נייטרלי עדיף משחק עם מתח על פני בלואאוט .
            עם זאת , אם דטרויט היתה בפלייאוף , האם היית מעדיף לראות מתח במשחקים שלה עד השניה האחרונה ( כשהיא עלולה גם להפסיד ) או להתרווח ולראות אותה מסמנת V על המשחק הרבה קודם ? אם אתה אוהד אמיתי , אני בטוח שהיית רוצה לראות אותה מכריעה משחקים מוקדם .
            עם זאת – גם הרמה חשובה . ואם המשחק מלא החטאות ואיבודים מטופשים ממסירות גרועות , הוא לא באמת מהנה .

          3. מה אישי, אני בייגלה, תנסה העלבות מעולם הקצח.
            מסכים לגבי העניין של אוהד – אבל אני לא אוהד ברוב המשחקים! אני לא אוהד בכלל למען האמת, הקבוצה שלי אתה יודע איפה. אני מחפש תחרות, והמערב מבאס. נקודה.
            וממליץ לך בחום לראות הערב את שני המשחקים במזרח, אם אתה יכול לקום בשעות האיומות האלה.
            אינדי בבית נגד הקאבס יהיה לוהט בלי ספק.
            ומילווקי במשחק מפתח בסדרה הכי מפתיעה עד עכשיו לטעמי (עם כל הכבוד לשיקגו), מול טורונטו.
            תבוא, בטוח יהיה מרתק.

          4. נ.ב. והטענה "הרוב כאן חושב אחרת", לא מתאימה לך. בלי קשר אם זה נכון או לא.

            "הרוב", אתה יודע גם מה עשה, בהיסטוריה האנושית. הרוב שם את נפתלי בנט לחנך את הילדים שלך (אם הם בגיל בית ספר, מקווה לטובתך שלא). הרוב חושב שמשפחת עזאני מצחיקה. סו וואט.

            מה אתה רוצה, שכולם פה יגידו אותו דבר, ויאהדו אותה קבוצה? אולי בעצם כן, כי בגדול – זה מה שחוסר תחרותיות, וקבוצת-על אחת, אומר.
            איינה גולדן סטייט, איינה קארי, איינה שמפיון. ברררר.

          5. תשמע – בכדורגל בארץ אני אוהד של האדומים . באנגליה – אפילו לא אגיד לך . אז יש לי מלא אנדרדוגים באמתחתי . לפעמים אני משפשף את העיניים למראה כל הטוב שנחת עלי פתאום ב- NBA .

            ואהבתי את דוגמת בנט . לשמחתי היותר צעירה שלי כבר שמיניסטית – ובבית יש את "הארץ" .

          6. בקשר לזה שפתאום הקבוצה שלך נהייתה מפלצת, זה מזכיר תיאור של יובל נח הררי, בספרו הפופולרי והמושמץ (שלא בצדק – הוא קריא בטירוף). משהו נוסח, המין האנושי הוא לא להקת זאבים שפיתחה טנקים ופצצות אטומיות –
            אלא עדר כבשים, שבגלל תאונה אבולוציונית נפלו לידיים שלו טנקים ופצצות אטומיות. וזה הרבה יותר מסוכן.

            בערך אתם. נהיית לייקרס, אפילו יאנקיז, ואתה לא יודע איך להתמודד עם זה.

  5. מנחם – ניחסת את דיימו . היה לו יום שחור .
    אגב , לפני תחילת הסידרה הוא הצהיר שפורטלנד תנצח 4 : 2 .
    עכשיו הם רק צריכים לנצח 4 רצוף .

  6. http://www.csnbayarea.com/warriors/jerry-west-people-are-gonna-be-sorry-they-didnt-draft-mccaw

    אני מביא את הקישור שכתבתי קודם בפריוויו על ההצהרה של ג'רי ווסט לגבי הטעות שעשו כל הקבוצות שלא בחרו את פט מקקאו .

    80% ממידת הצלחת הקבוצות ב- NBA זו איכות ההנהלה ( לטוב וגם לרע כמובן ) .

    1. חד משמעית – נכון.

      מעורר קנאה, לראות את תהליכי קבלת ההחלטות בקבוצות כמו גולדן סטייט והספרס.
      (ואז לחשוב על מקדונו והסאנס…)

    2. כמו שכבר אמר ג'רי קראוס המנוח… אגב גם חלק משמעותי באליפות של הקאבס הולך לגריפין לדעתי. מספיק להשוות בין אוקךהומה עם 3 הכוכבים לג"ס כדי להבין כמה המשפט הזה נכון

  7. המשחק הלילה הוכיח שוב את שאני טוען מזמן – בלי דוראנט אנחנו משחקים טוב יותר . ההתקפה זורמת בסגנון טיקי-טקה ( עם דוראנט היא עומדת ונסמכת יותר על בידודים ) , ההירארכיה בקבוצה ברורה
    ( קודם כל סטף שלוקח אחריות ולא זז הצידה לאפשר לדוראנט את הדקות שהוא רגיל אליהן מאוקלהומה ), ובהגנה מרוויחים שחקנים שכשדוראנט משחק פחות באים לידי ביטוי .

    ואז שואלים כל חובבי התחרותיות למה בכלל אנחנו צריכים את KD ?
    אם משחק כדורסל היה משוחק 30 דקות ולא 48 , והיתה ערובה שאין פציעות ו/או הרחקות והשעיות , אז הוא באמת מיותר.
    אבל שחקנים לא יכולים לשחק 48 דקות וצריך רוטציה , וכמובן שיש פציעות . וכמובן שהוא תוספת מהותית לסגל .

  8. סוםסום אני איתך , הסדרה בין הלוחמים והבלייזרס מביכה ממש .והייט בחיים לא ראיתי כלכך הרבה שחברי סרק שיוצאים מפה של בנאדם אחד.

      1. נכון משולם ולילארד נתנו הופעה התקפית מרשימה וכנראה חד פעמית ועדיין בשום שלב לא היה חשש שהלוחמים יפסידו.

  9. מנחם ג'ון וול בכושר נפלא כבר מאז פגרת האולסטאר וזו הסיבה העיקרית לשיפור האדיר של וושינגטון והרחבת הרטטציה .

    1. בלי ביג לפורטלנד – הייתה הפתעה אם הוא לא היה משחק טוב.. לא מזלזל במגי וחושב שהוא אנדרייטד. אבל בהשוואה לנורקיץ׳ הוא לא מרשים מאוד. והסיבה העיקרית שהוא נותן סוף עונה+תחילת פלייאוף מעולים – מעבר לחסרונו של סנטר בפורטלנד – היא שזו מערכת קבוצתית אידיאלית לשחקן מסוגו. אה כן, ויש לו גם מלא תותחים בקבוצה שקולעים כמו מספר כפול של שחקנים בקבוצות אנושיות יותר.

  10. ה-שחקן של יוסטון במשחק- פטריק בוורלי. אמנם עם שם של סטודנט לרפואת שיניים שנה שניה אבל עם משחק של חתול רחוב שלא מוותר אף פעם. ממש תשוקה כמו בניינטיז.

    אוקלהומה- היה נראה שהם הולכים לקחת את זה אבל רבע רביעי מגעיל זרק אותם מכל המדרגות. אם לראס היה איזה לו וויליאמס במקום אולדיפו זה היה נגמר אחרת. גם לדונובן יש אחריות- מקדרמוט וגראנט שהיו לא רעים נשכחו על הספסל ליותר מדי זמן.

    ומילה אחרונה על השופטים- יש דקות שהם נתנו לשחק חזק וזה היה אחלה, אבל הם שרקו על יותר מדי עבירות על הארדן (16 זריקות עונשין בשלושה רבעים), בעיקר כשהוא עובר אחרי חסימה ומיד כאילו זורק לסל.

  11. עד כמה שאני זוכר הראשון שהלך לברך את קליבלנד על אליפות למרות שהפסיד במשחק 7 בבית ואחרי שהקבוצה שלו הובילה 3-1 ואחרי שהרוב האשימו אותו (בגלל ההרחקה) הוא גרין אז נראה לי שהוא דווקא יודע להפסיד בצורה מכובדת

    1. מדויק, הראשון ונדמה לי היחיד שניגש על המגרש לברך את לברון חוסיין ג'יימס, ואח"כ במסיבת העיתונאים אמר, ההפסד בסדרה הוא עלי.
      ייזכר לטובת המעצבן הזה לתמיד.

  12. המשחק הראשון באוקלנד היה מדהים. קצב, כישרון, קליעה, חדירה, הגנות, ושוב כישרון – משני הצדדים. מעבר לכך, גם היה צמוד שלושה רבעים.
    ראסל השתגע בחצי השני – כי – הוא היה עייף ! זאת הפעם הראשונה השנה שהוא משחק מתחילת הרבע ועד סופו.
    לא הייתי ממהר להספיד את אוק' סיטי. אם הם יצליחו לנצח את משחק 3 בבית, הכל ייפתח מחדש. ראינו הערב שיש להם מה להציע. אולדיפו יתעורר, הוא צעיר וקצת מבוהל מהמעמד. זה יעבור לו.
    גם אני לא מבין למה טאג' ומקדרמוט לא משחקים יותר. הם נכס להתקפה של אוק' סיטי.
    נקודה אחרונה – יפה לראות את האתלטיות והמחוייבות של גראנט הצעיר. מזכיר את הדוד.

      1. אין מה לומר להגנת ראסל ברבע הרביעי – הוא איבד את זה לגמרי. הכל כבר נאמר. אני לא מתכחש וזו גם הסיבה שאדאמס, כמו השאר, לא זרק לסל ברבע הזה (או בחצי כולו).
        זה לא היה יפה לעין וחבל לי שאוק' הגיעו לכדורסל כזה. אני מאוד מקווה שהדברים ישתנו בהמשך. ראו שראסל עייף ואיבד את שיקול הדעת. אני לא אצטרף לאלה שצולבים אותו עכשיו – כי הוא נתן מחצית ראשונה מדהימה ומותר לבן אדם לפעמים לאבד את הראש.

        1. אין לי בעיה עם עייפות או שאיבד את הראש.
          הבעיה היא שאצלו זו השיטה, כשהעניינים מתחממים הוא חוזר לאינסטינקט הבסיסי שלו, שזה משחק שכונתי של מאנו-א-מאנו.
          ממש חבל על הכשרון שלו שמתבזבז

  13. אכן – לדעתי המדורגת 1 הגרועה בהיסטוריה (שאני זוכר לפחות).
    אין אף מדורגת 1 שהיתה לדעתי, עוד טרם פתיחת הפלייאוף, נחותה משלושת הקבוצות שאחריה באזור, כמו גם מששת הראשונות באזור השני.
    ההפסדים עד כה למדורגת 8 רק ממחישים את הנושא, ואני אעמוד מאחורי ההצהרה שלי גם אם הם יעברו את שיקגו.
    היחידים שאולי נותנים להם פייט הם הסיקסרס של אייברסון שהוציאו מעצמם את המקסימום, והנטס של שנה אחרי – שתי קבוצות שבוודאות לא ניתן היה לחשוב עליהן כקונטנדריות. אם לא הייתי מפחד מהקשוחים של דטרויט הייתי מוסיף גם אותם בשנה שאחרי (2003), עת הובילו את המזרח עם 50 (!!) נצחונות והיה ברור שהם פחות טובים מהנטס – שאכן טאטאו אותם וחזרו שוב לגמר כדי להינגף ע"י הספרס, אחרי ששנה קודם חטפו מהלייקרס. דטרויט הפכה להיות גדולה רק בשנה שאחרי (עם 54 נצחונות, מקום 3 במזרח ואליפות).

    1. לצערי אני מסכים איתך – בוסטון היא מספר 1 הכי גרועה שגם שאני זוכר.
      להגנתנו צריך להגיד ש
      1. אנחנו לא ממש התכוונו לגמור מספר אחד אבל הקבוצות שהיו אמורות להיות שם עשו סוג של טנקינג לא מכוון. הפדיחה פה היא יותר של קליבלנד וטורונטו ופחות שלנו.
      2. כמו שאמרו למעלה (ומי שרואה את המשחקים של בוסטון יסכים) – כנראה מה שקורה שם, סוג של התפרקות מנטלית, לא ממש קשור לכדורסל. הם נראים מאוד רכים ולא ממש מפוקסים.

      1. אבל האמירה שלי נוגעת למצבם עוד טרם שוחק משחק פלייאוף אחד. אני לא זוכר מדורגת 1 שהחשבתי אותה כפחות טובה מ-60% מקבוצות הפלייאוף האחרות (9 קבוצות).

        1. כמו שציינתי, אני בהחלט מסכים איתך. ההערות שלי לא נועדו לחלוק עליך, אלא יותר להסביר את האנומליה שאנחנו רואים כאן – קבוצה די נרפית שמגיעה כמדורגת ראשונה.
          אגב, לדעתי הגזמת שיש 9 קבוצות יותר טובות מהסלטיקס. יש שלוש שבירור יותר טובות – הדאבס הקאבס והספרס, והשאר זה יותר שאלה של מי בכושר יותר טוב בשבוע נתון. בוסטון נראים כרגע לצערי רע מאוד.

  14. בכללי ורק מקריאה פה ערב הפלייאוף המדגם מייצג לא היו הרבה מדורגות 1 שהיה ספק גדול על יכולתן לעבור סיבוב ראשון כמו שעלה בהקשר של בוסטון

  15. מישהו יכול להסביר למה קאנטר שיחק רק 8 דקות? הוא דפק 3 חסימות באותם 8 דקות, וגם קלע 4 נקודות. זה שחקן שמשחק בדר"כ כ-20 דקות וקולע 14-15 נקודות.
    בכלל נראה שOKC החמיצו הזדמנות גדולה. היה להם יתרון משמעותי בריבאונד, ובאיבודים (הרבה פחות מיוסטון) ובחטיפות. בפועל היו להם כמעט 20! פוזישנים יותר מיוסטון. והם הפסידו בסופו של דבר בגלל אחוזים נוראיים.

      1. הוא שיחק 8 דקות. הם לא שמרו כזה נפלא גם בשאר 40 הדקות. אפשר לראות את זה באחוזים הדי טובים (לפלייאוף) של יוסטון.

        1. דונובן הפנים מהמשחק הראשון שכשקנטר על המגרש הארדן יכול לחגוג גם בחדירות וגם במציאת קלעי שלוש פנויים. לכן הוא העלנ אותו רק בדקות שהארדן לא על המגרש. גם בלעדיו יוסטון חגגו מולו. במהלך היחידי ברבע הרביעי שהארדן נכנס וקנטר לא ירד לספסל הוא עשה עליו סל קל.

          1. עוד משהו, באמת. 3 בלוקים הוא נתן ב8 דקות האלו. אני חושב שיש לזה אפקט הגנתי יותר גדול מסל אחד קל של הארדן (שיכול לעשות סל על כל אחד תכלס מתי שהוא רוצה…).
            בגלל מעט הדקות של קנטר, והמשחק האגרסיבי, הוא איבד בסוף את אדמס (ששיחק מעולה!) עם 6 עבירות. אז מה זה עזר לדונובן?

          2. לא אמרתי שבכל הדקות שהארדן בחוץ, רק שדונובן הקפיד שהוא יקבל דקות ברגעים הנ"ל. לא יודע מה עוד להגיד שישכנע אותך. יוסטון עשו ב-7:30 דקות האלה 24 נקודות והתאנדר היו במינוס 9 עם ריטיינג הגנתי של 155.

          3. אדאמס היה על המגרש בכל הרגעים הקריטיים עד לסיום. מה שכן הפאול החמישי שלו בתחילת הרביעי היה מרגיז ביותר (בעיקר מכיוון שהוא לא היה ולא נברא).

          4. שכנעת. האמת שאני רק ראיתי את התקציר והסתכלתי על התוצאות, ואילו אתה ראית את המשחק. וגם מהתקציר היה נראה שהם היו לגמרי בתמונה עד 3 דקות לסיום, שהיה תיקו 104 (לאחר שהיו בפיגור של 100-104, מה שאומר -10 לעומת תחילת הרבע שאותו התחילו ביתרון של 6 נקודות). ומה שאפיין את 3 הדקות הללו זה מפגן החמצות מרהיב של ווסטברוק מכל הטווחים, בעיקר מהשלוש, כאשר הוא גם זה שקלע את 7 הנקודות באותן 3 דקות (3 אחת, לייאפ 1, 2-4 מהקו). במקום לייצר התקפות מסודרות וסלים קלים הוא הלך על זריקות מה-3, בגללל עייפות, וזרק את המשחק לפח. ודונובון לא הצליח לעצור את זה ולשנות את זה. הוא ניסה. היו שני פסקי זמן בתוך אותם 3 דקות. אבל לא עבד.

  16. אוי, אני מת על הגבריריות הרעילה של ווסטברוק.
    כל כך טעים וממלא, ש, שאני חושב שאני לא יכול אפילו להמשיך וללקק את האצבעות.

  17. אין מה להוסיף על מה שרשמת על אוקלהומה. זה היה פשוט נורא לצפייה.
    חצי ראשון של כדורסל חכם יעיל קבוצתי ויפה וחצי שני שראסל חוזר להרגלים הרעים ומםסיד את המשחק.
    שאף אחד לא יגיד שהצוות המסייע של הארדן הרבה יותר טוב, הם פשוט מקבלים יותר הזדמנויות

  18. מה שראיתי ממסיבת העיתונאים שלפחות ראסל הבין ולקח אחריות מלאה. אולי נראה איזה שינוי. הלוואי. כי יש כאן פוטנציאל לסדרה אדירה.

  19. לאחר צפייה במשחק ההירואי של ווסטברוק ובהצגה שנתן ב-51 נק' של הmvp המיועד החלטתי להפסיק להעליבו ולקרוא לו מוח איטונג.

    כי בלוק של איטונג זה חומר רך וגמיש בהשוואה למוח של הדפקט הזה.
    מעתה והלאה כינויו ישונה למוח פלדלת.

    עמכם הסליחה

  20. בענין אוקלהומה.
    קאנטר מסווג על ידי מאמנו כחור בהגנה. וכל פעם שהוא עולה הוא מחזק את ההנחה הזאת. הליליה היתה תמונה יפה כשהוא עומד כמו דביל עם ידיים פרוסות ליד הסל והארדן מגיע , נכנס בינו לבין הסל וקולע. המאמן מתפוצץ מכעס על עצמו ועל קאנטר וכל המיליונים שהוא מקבל ,ומיד בודק אם אדאמס נח מספיק והוא יכול להכנס, ומחליף ביניהם.
    בענין ווסטברוק במחצית השניה. כשהיתרון אבד, וצריך להציל את המולדת, נותנים לסבוניס להחטיא ליי אפ מחצי מטר, ולאולדיפו לזרוק אייר בול ל 3, ואז ווסטברוק מבין שהוא היחיד שמסוגל ומנסה, ומנסה, ומנסה. ברמה מתמטית הוא צודק שכן בכל פוזשן ראסל הוא עדיין בעל הסיכוי הגבוה ביותר לקלוע , למרות עייפותו בדקות האחרונות.
    בקיצור דילמה אמיתית שכל מדינת אוקלהומה מתלבטת בה.

    1. מתמטית הוא צודק? הםםםםם…..
      השחקנים היחידים שקולעים באחוזים גרועים יותר ל-2 בקבוצה (מבין אילו שרואים דקות): סבוניס,כריסטון ואברינאס.
      השחקנים שקולעים פחות טוב ממנו ל-3 (וגם זורקים): סבוניס ורוברסון.

  21. לגבי סלטיקס. באמת איתרע מזלם. כשאתה מסתכל על נסיון בכלל ונסיון פלייאוף בפרט, של הסלטיקס הללו, לעומת שיקגו – זה פער מטורף! אין להם סיכוי. זה יגמר בסוויפ מהדהד. וזה על הראש של דני איינג' שלא הביא לקבוצה מישהו מתאים בטרייד עם כל הנכסים שיש לו, ויש לזה אפקט מתמשך. כי הקבוצה הזאת, שכולם מדברים שיש לה עתיד, מבוסס על אותו גרעין רק עם הוספת כוכב רציני (נניח) או שיתגלה שבחירות הדראפט המעולות אכן הופכים להיות סופרסטרס – יש להם כבר פחד בראש מהמעמד הזה.

  22. לקראת סוף הרבע השלישי ראסל יוצא למנוחה והתאנדר ביתרון 12 ,ראסל עוד לא התיישב על הספסל ולפני שקיבל את הכוס מים יוסטון מקטינה ל3

    ברבע הרביעי כאשר נכנס וניסה עוד לשחק קבוצתי ,סבוניס מחטיא לי-אפ מחצי מילמיטר ואחר כך ויקטור זורק איירבול (ובכלל ויקטור בסדרה הזו זוועה שלא תאמן!!)

    ראסל אמר -אִם אֵין אֲנִי לִי, מִי לִי? וּכְשֶׁאֲנִי לְעַצְמִי, מָה אֲנִי? וְאִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי?
    והחל במסע נסיון הצלת המולדת שלא צלחה ואף הביכה במעט את 3 הרבעים המדהימים שלו

    האמת כואב לי עליו שקבוצת נגרים כאלה משחקים לידו שלא יכלו לשמור על ההפרש הדיי גדול רק בגלל שהוא יצא לנשום טיפת אוויר

    המאמן עשה טעויות איומות כשהמשיך לתת קרדיט לויקטור ולא לסמוך על מקדרמוט שהיה יעיל למרות משחק הגנה פחות טוב משל ויקטור.

    1. זאת סידרה, אוק חייבת את אולדיפו, אי אפשר ״לשרוף״ אותו אחרי משחק וחצי. הוא צעיר, לדעתי זה הפלייאוף הראשון שלו. בהגנה ובריבאונד הוא היה טוב מאוד. אוק הלכו איתו כל השנה – מגיע לו צ׳אנס לחזור לעצמו.

      1. ובגלל שזו סדרה וכל ניצחון הוא גורלי דונובן היה חייב לשתף את מקדרמוט יותר כי הוא היה עדיף על ויקטור במשחק הספיציפי הזה
        לא אמרתי לשרוף אלא לתת יותר דקות לשחקנים שנראים חמים במשחק
        ויקטור לא פגע בכלום !! לא אתמול ולא במשחק הראשון

  23. מנחם בקשר לרכזי העל שרשמת, לילארד שם כבר שנה לפחות אבל קיירי מעולם לא הוכיח שהוא ראוי למקום ששמת אותו. לפני לברון הוא רק היה בלוטרי וכל פעם שלברון פצוע/נח קליבלנד לרוב מפסידים עם קיירי כמוביל שלהם. הדבר היחידי שהוא יכול להוסיף לרזומה שלו זו כמובן הזריקת שלוש על קרי בגמר שנה שעברה. אל תבין אותי לא נכון, הוא אחלה שחקן התקפי אבל רכז על או מנהיג הוא לא היה וכנראה גם לא יהיה. ברמה של סטפן מרברי או סטיב פרנסיס, לא פחות ובטח לא יותר.
    אני מניח שהרוב לא יסכימו איתי, נחכה שלברון ייקח את כשרונו ליד אליהו וקיירי יהיה בעל הבית בקליבלנד ויוביל אותם שוב ללוטרי.

להגיב על תקצירים באיכות גבוהה לבטל

סגירת תפריט