יומן דטרויט – פיסינג-סטונס / אריק חשין

כואב, כואב מאד. אתה מתאפק המון זמן, אתה חושב שעוד מעט זה יגיע. עוד מעט הכל ישתחרר. והנה אפילו שנה שעברה דברים התחילו לזרום. והציפיה שעכשיו הפעם זה יהיה לא רק קל יותר אלא גם הרבה יותר מספק. לא משהו קצר ולא מספק אלא שיפור ושישרוף בסוף אבל פחות, ואז שוב ציפייה לשנה הבאה. במקום עוד יומן לקראת סוף עונה רגילה, והתחלה של העונה האמתית, יצא יומן סיכום מריר.

אבל לא, הכוכבים של הקבוצה שאמורים היו להיות לפני השיא נראים כאילו השיא כבר מאחוריהם (אולי זה כי הכיסים כבדים מידי?). התרגיל הפשוט ביותר, הפיק אנד רול, שעבד נהדר שנה שעברה כבר לא ממש מצליח. ולמרות שעל פניו הסגל השתדרג, זה פשוט לא יוצא טוב.

היו רגעים שדברים נראו קצת יותר טוב. לפני חודש בערך היה אפילו מאזן חיובי אחרי הרבה זמן. כן המקום בפלייאוף (אולי לא 4 כמו שרבים חשבו בתחילת העונה) נראה ראלי מאוד – מי יודע אולי אפילו מקום 6 במזרח שיציל משחזור של מטאטא כמו שנה שעברה. ואז שנראה היה שסוף כל סוף דברים לפחות קצת מסתדרים הכל התפרק ונפל כמו מגדל קלפים.

הפסדים צורבים, חלקם על חודו של נקודה ובסופו של יום שבירה מוחלטת. האם זה חוסר אמון במאמן? או אי יכולת של המאמן להוציא את המיטב מהשחקנים. או אולי השחקנים פשוט זבל.

האם הבלון שנקרא אנדרה דרמואנד התפוצץ? האם יש לו את האופי לגדול עוד או שבגיל 23 בלבד אחרי שקיבל חוזה מקסימום הוא פשוט החליט לנוח? ממשיך לזרוק לבנות מהקו, לוקח ריבאונדים בקלות, אבל נעלם במשחק ההתקפה, לא מייצר נקודות, וההגנה – בושה! עד אפילו שלא מזמן קיבל כינוי חדש במחוזות דטרויט – the big UNfundamental .

האם רג'י גקסון בגיל 26 עבר את השיא שנה שעברה והברך הדפוקה בעצם סגרה את המצב ודפקה את הפיסטונס ל3 שנים של סבל עם חוזה לא סביר בעליל? האם הוא יצליח לחזור להיות אותו שחקן שלפני שנה לקח על עצמו משחקים?

והאם KCP שווה חוזה מקס? בין נקודות האור הבודדות של הפיסטונס השנה הולך לקבל את החוזה הזה איפשהו – האם שווה להחזיק אותו או לשחרר?
מה קרה לשחקן הזה עם ה"swagger" והפוטנציאל שאמור היה לעשות קפיצה השנה – סטאנלי ג'ונסון? לפי שנה הרוקי הילד הרע והחצוף שגרם למלך לברון לפחות קצת להזיע יותר פשוט נעלם.

ומה שקורה במשחקים האחרונים – במקום להוסיף עוד משחקים בפאלס ולהיפרד יפה בעצם האוהדים והקבוצה מתפללים להפסדים שיורדו את הקבוצה למקום נמוך נמוך בשביל לזכות בשחקן צעיר מבטיח. והשאלה הגדולה – האם זה באמת יעזור? האם מה שחסר היום למנוע החורק זה שחקן צעיר נוסף?

אני חושב שחסר מנהיג ואופי. אני עדיין מאמין שיש פה פוטנציאל עם קבוצה צעירה. ולכן לדעתי הדג מסריח מהראש. והמאמן איבד את הקבוצה. המהלכים של ואן גנדי הGM (אולי חוץ מהחוזים אבל אולי באמת אין ברירה בליגה של היום) היו בסה"כ טובים – איש סמית' עלה על הציפיות ויותר, ג'ון לוואר סה"כ בסדר, וכן גם השמירה על הבסיס משנה שעברה היה חשוב. אך ואן גנדי המאמן חייב לעוף. הוא איבד את הקבוצה.

ומה שאני לא מבין, אחרי שלפני כ10 משחקים הבנו שהעונה הזאת לא מגיעה לשום מקום – מדוע להשבית רק את רג'י ג'קסון? למה לא לשחק עם בובן הענק, במקום אנדרה? או לפחות לתת לו יותר דקות (הרי די ברור שהאוסטרלי הנהדר עם התסרוקת הנוראית ארון ביינס יעזוב). מה לגבי הנרי אלסון? מייקל גיבנג'? למה הרוקיס האלה עדיין מתייבשים במקום לקבל קצת שפשוף? במשחקים האחרונים שהם כן שחקו אכן נראה היה שיש להם פוטנציאל – שלא מומש במהלך השנה הכושלת.

ממש משתינים אבנים במקום להיות מנוע משומן שיעבור לדטרויט עם הבטחה ועניין. הם עוזבים את האולם שהביא להם את התהילה הגדולה עם זנב בין הרגליים ועתיד מעורפל.

כל מה שאפשר לקוות שהחזרה לעיר שכתובה על הגופייה של הקבוצה אחרי 39 שנים תוביל להצלחה. להתראות נעורים שלום אהבה!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הסיפור של דטרויט פשוט ביותר: המאמן שלהם הוא הגרוע מכל מאמני הליגה. אני לאבר על "X" ו-"O". תיאוריה הוא ודע, בזה אני בטוח. אבל הוא מאמן כושל לחלוטין ביחסי אנוש, ויוצר קונפליקטים בכל קבוצה בה הוא נמצא. בדטרויט נתנו לו יותר מדי סמכויות וכוח, ועד שלא יכריחו אותו להביא מאמן אחר במקומו, הקבוצה תמשיך להיכשל.

  2. מהמעקב הרופף שלי אחריהם העונה, נראה שיש להם כמה שחקנים לא רעים, אבל אף אחד מהם לא ברמה של להוביל קבוצה לפלייאוף.
    ההתרשמות שלי היא שהם מרחק שחקן איכותי אחד (כריס פול מסיים חוזה, לא?) מלהיות קבוצת פלייאוף לא רעה.
    דראמונד, האריס וKCP הם צוות מסייע טוב, ולצד מנהיג דומיננטי (מה שג'קסון היה אמור להיות) יכולים להגיע רחוק.
    לא חושב שדרושה מהפכה, מקסימום (כמו שנכתב כאן) החלפת מאמן.

  3. ואן גאנדי צריך לפרוש מאימון כמו אחיו….
    הוא משדר לחץ כל הזמן והיום עם השחקנים המפונקים זה פשוט לא עובד.
    חבל

  4. יומן מצוין לקבוצה שממררת את חיי אוהדיה. לבי איתכם…
    מגיע לכם משהו יותר טוב ממה שראיתם השנה.
    חייבים שדרוג התקפי משמעותי.

  5. אכזבת העונה לפחות מבחינתי, חשבתי שיהיו באזור 4-6 במזרח,
    מסתבר שנפלתי בפח של סיום העונה שעברה והפלייאוף שבו הראו הרבה תקווה לעתיד, הפציעה של ג'קסון לא הוסיפה מצד שני לא בטוח גם כך לאור מה שהראה בחלק שהיה בריא העונה שהוא מסוגל כפוינט גארד פותח לסחוב קבוצה על הגב. גם דראמונד קצת נתקע במקום ואולי בשלב מסוים היה שווה לשקול טרייד ולהרוויח עליו כי לא בטוח כמה שדרוג עוד יש לו לעשות עם בכלל מהמצב הקיים.
    אכזבת העונה בלי ספק היא האיש שעל הקווים ובמקרה זה אותו אחד שמקבל את ההחלטות המקצועיות ,האדון ואן גנדי.

  6. תסלחו לי שוב על הבדיחה השחוקה אבל הייתי חייב:
    מי שלקח את רון ג'רמי להיות מאמן, היה צריך להבין שהוא ידפוק את כל הקבוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט