הייתי שם: ניצחון פלייאוף ראשון לדוראנט עם הווריורס/אריק טל

מכל עונות השנה, החביבה עליי ביותר היא עונת הפלייאוף של ה-NBA. יכול להיות שהיא עדיין לא הוכרה רשמית כעונה מן המניין ע"י השירות המטאורולוגי, אבל אם אתם קוראים או כותבים על כדורסל, סביר שאתם מרגישים כמוני. משחק מקדים (תרתי משמע) שהתחיל בסוף אוקטובר מגיע לשיאו עכשיו. איזה כיף. זו השנה השלישית שהווריורס מגיעים אל הפלייאוף עם יתרון הביתיות עד הסוף, אבל השנה, עם תוספת הכוח האדירה מהקיץ, הם פייבוריטים יותר מאי פעם. המשחק הראשון הוכתר בהצלחה, והווריורס גברו על הבלייזרס, למרות הופעה הירואית של לילארד ומקולום. 109-121 לגולדן סטייט, ו-0-1 בסידרה.

רואים כוכבים: ארבעה מהגארדים הטובים בעולם, בתמונה אחת

משחקי פלייאוף של גולדן סטייט הם נכס רב ערך לערוצים המשדרים אותם. משחק שנפתח בשעה 7:30 בערב באורקל, מסתיים אחרי אחת בלילה בחוף המזרחי. זו כבראה הסיבה שהמשחק נקבע ל-12:30 בצהריים, ביום ראשון. לשעה המוקדמת של המשחק היתה השפעה על התנועה בדרך לאורקל ארינה. רוב המשחקים של גולדן סטייט מתחילים, כאמור, בשבע וחצי בערב, כך שהתנועה לאצטדיון מתווספת לפקקים ההיסטריים היום-יומיים על הכביש המהיר בין סאן חוזה לאוקלנד. הפעם הכביש היה ריק. גם העובדה שהמשחק של קבוצת הבייסבול של אוקלנד נדחה, הקלה על התנועה. שמעתי לא מעט טענות בשנים האחרונות איך אוהדים איחרו למשחקי פלייאוף של הווריורס בגלל משחק בייסבול. האצטדיון של אוקלנד אתלטיקס נמצא בצמוד לאורקל, ולמעשה אותו מגרש החנייה משרת את שניהם.

שם, במגרש החנייה, כבר אפשר היה להרגיש בהבדל בין הפלייאוף לעונה הרגילה. הבדיקה הביטחונית קידמה את פני הבאים עוד בטרם ההגעה לארינה, וגם בפנים השגרה הופרה. חדר המדיה הורחב כדי לאפשר יותר מקום לשולחנות כתיבה, על חשבון הבופה. היו אמנם כמה חטיפים, שהפעם הוצעו בחינם, אבל אוכל ממש לא היה. בצר לי, קניתי המבורגר ב-12 דולר. אין תלונות, זה מחיר קטן כדי לראות משחק פלייאוף באורקל. בחדר המדיה מחכים דפי סטטיסטיקה לכתבים לפני כל משחק. הפעם, בנוסף לאינפורמציה הרגילה, חילקו שם ספרים שלמים של סטטיסטיקות מכל העונה, כולל נתונים מפורטים על כל שחקן ושחקן, תוצאות וסטטיסטיקות מכל המשחקים וראיונות אישיים עם כל שחקן. למעלה מ-300 עמודים.

בנוסף,הייתה תלויה על הקיר רשימה שמית של כל הכתבים, לפי שם ולפי מקום ישיבה. 134 אנשים בסך הכל. ספרתי. הרשימה כללה אנשי מזכירות, אנשי טלויזיה ורדיו של גולדן סטייט, פורטלנד ו-ESPN, סקאוטים של קבוצות אחרות ונציגים של גופי תקשורת מארה"ב ומעולם כולו, כולל סין, איטליה, צרפת, תאילנד, טאיוואן, מקסיקו, ו-2 נציגים מארץ הקודש. עבדכם הנאמן אחד מהם.

עיקר השינויים היו מאחורי הקלעים. אזורים שלמים במעבר ההיקפי מסביב לפרקט (מתחת ליציעים) נסגרו והוקצעו לתקשורת. איזור לכתבים, לצלמים, ועוד. מדהים לראות איזו מכונה משומנת של מידע עובדת מאחורי הקלעים של משחק פלייאוף ב-NBA. גם חדר הראיונות הרגיל ננטש לטובת חדר גדול יותר. הפעם, ללא עמוד שמן במרכזו. הכתבים התבקשו להציג את עצמם לפני השאלה, ובניגוד לעונה הרגילה זכו לראיין גם את האורחים באותו החדר. לפני המשחק, רק המאמנים מתראיינים. הנה מה שאמר סטיב קר לפני המשחק, כשענה לשאלתי לגבי הצוות המסייע של הבלייזרס:

בתוך האולם חיכו חולצות צהובות על כל המושבים. הסלוגן מהשנים הקודמות שונה. STRENGTH IN NUMBERS נדחק לאחור, מתחת לעורף. DEFEND OUR GROUND תפס את מקומו בחזית. בכל זאת, אי אפשר להשאר עם סלוגן שאיבד יתרון של 1-3 בסדרת הגמר בעונה הקודמת.

שילמתם מאות, ואולי אלפי דולרים, לפחות תקבלו חולצה בחינם

בעוד כל מה שמסביב שונה לכבוד חג הפלייאוף, השחקנים שומרים על אותה השגרה. אותם אימוני קליעות, אותם תרגילים, אותם הצגות לקהל. ג'אבייל מגי ממשיך לתרגל שלשות, ונראה לי שחל שיפור מה מתחילת העונה: שלוש רצוף מהפינה!

כמו נורקיץ', הרכש החדש של פורטלנד, גם מאט בארנס עדיין לא כשיר למשחק. שני המאמנים נמנעו מלנקוב תאריך לחזרתם. למה לתת ליריב אינפורמציה? כל שאלות העיתונאים בנושא נהדפו ללא תשובה. בכל זאת, קצת מידע ניתן היה ללמוד מהאימון שערך בארנס על הפרקט, לאחר שכל השחקנים הכשירים סיימו את החימום. בארנס זרק שלשות, קלע עונשין וקינח בג'וגינג מקו בסיס אחד לשני. זה היה מעט סוריאליסטי: 20 אלף איש כבר התמקמו ביציעים, הקבוצות אוטוטו עולות למגרש, ומאט בארנס עורך אימון ריצה על הפרקט. נראה שהוא כמעט מוכן, לפחות לעיניים הלא מקצועיות שלי.

מהלך המשחק:

תדרוך אחרון לפני הפתיחה

הווריורס פתחו היטב אולם לא הצליחו לברוח. פצ'וליה קלע את הסל הראשון, וכך צבר חצי מסך כל הנקודות שלו במשחק תוך 20 שניות. פצ'וליה מזכיר מאוד את הכושר שלו מתחילת השנה. כל עוד הווריורס מנצחים, קר לא ירצה לעשות מהפיכות, אבל אם הווריורס יקלעו, נגיד, לפיגור 2-1 בסידרה, לדעתי פצ'וליה יאבד את המקום בחמישייה, ואולי ברוטציה כולה.

קארי ודוראנט היו חדים בפתיחה, אולם קליי החטיא את 3 הזריקות הראשונות שלו, אחת מהן בגלל גג של מקולום, שפתח מצויין גם בהתקפה. שלשה של דוראנט העלתה ל-11-16, אולם מקולום הגיב מיד בחמש נקודות רצופות. מגי נכנס והביא איתו הרבה אנרגיה, אבל לילארד ומקולום שמרו את פורטלנד בתמונה עם 22 מתוך 24 הנקודות הראשונות של האורחים. שלשה של גרין העלתה ל-7 הפרש, והרבע הראשון הסתיים ביתרון 4 לגולדן סטייט: 27-31. דוראנט עם 10, קארי עם 9, אבל קליי עם אפס. בפורטלנד לילארד ומקולום המצויינים סיימו את הרבע הראשון עם 12 נקודות כ"א.

קארי עולה לשלשה

קארי, דוראנט ולילארד קיבלו את המנוחה הרגילה שלהם בתחילת הרבע השני. מול קליי ודריימונד, זו הייתה משימתו של מקולום לשמור את הבלייזרס בתמונה, והוא המשיך לככב. 4 נקודות רצופות של שלו השוו את התוצאה. שלשה נוספת של גרין העלתה שוב את הווריורס ליתרון אולם מקולום המשיך להמטיר סלים מעל מצב. 21 נקודות היו לו אחרי פחות מ-5 דקות בתוף הרבע השני. תותח על. שלשה, חטיפה ולייאפ קשה של איאן קלארק העלו שוב את הווריורס ל-5 יתרון. כשלילארד חזר, קארי מיד חזר איתו, אבל ההצגה של מקולום המשיכה: 6 נקודות רצופות ויתרון לאורחים. מקולום ירד לנוח 4 דקות למחצית, כשהוא עם 27 נקודות. בשלב הזה הייתה גולדן סטייט ביתרון 2 עם חמישיית המוות על המגרש. עדיין, זה לא הספיק כדי לעשות ריצה. לילארד והארקלס השוו את התוצאה, והפעם היה זה תורו של סטיב קר להזעיק פסק זמן. בפיגור 2 מקולום חזר, אבל בשלב הזה לילארד כבר היה חם. לוהט, יותר נכון. שלשה שלו, 2 מטר מאחורי הקשת העלתה את פורטלנד שוב ליתרון. את הרבע השני סיימו הקבוצות בשיוויון 56, כשמקולום ולילארד עם 48 מתוך ה-56 של פורטלנד. מדהים.

עם שמירה של קארי על מקולום וקליי על לילארד המשיכו הבלייזרס ללכת אל הקו האחורי שלהם. הווריורס באו לעזור והשאירו את האחרים חופשיים. התוצאה: הצוות המסייע של הבלייזרס קלע 12 נקודות ב-6 וחצי דקות: 4 יותר מאשר בכל החצי הראשון. לילארד ומקולום המשיכו להיות אגרסיביים והיתרון עבר שוב ושוב מקבוצה לקבוצה. שלשה של קארי. אחרי ריבאונד התקפה נהדר של מגי, העלתה את הווריורס ליתרון 3: היתרון הגדול ביותר של איזושהי קבוצה מזה כמעט 12 דקות של משחק. עד כדי כך היה המשחק צמוד. גג של מגי ומהלך של 3 נקודות של דוראנט הכפילו את היתרון, וקליעות עונשין של קארי העלו ל-8 הפרש.

הווריורס בורחים? לא ממש. הבלייזרס המשיכו להרשים: לילארד קלע 6 נקודות מהירות והוליך את פורטלנד לריצה של 3-11, וגם הרבע השלישי הסתיים בשיוויון. בשלב הזה היה כבר הקו האחורי של פורטלנד עם 66 נקודות.

הרבע הרביעי נפתח כמו השני: קארי, דוראנט ולילארד על הספסל וכל העיניים הופנו שוב לסי ג'יי מקולום, אבל הפעם ההגנה של גולדן סטייט היתה מוכנה: קליי נצמד אל מקולום וקיבל עזרה מחברים, גרין סתם את כל החורים ושלשה של קלארק השלימה ריצת 2-9 בתחילת הרבע. פסק זמן פורטלנד.

לילארד חזר אחרי 3 דקות מנוחה בלבד, אבל קר השאיר את קארי ודוראנט על הספסל. קר אהב את מה שהוא ראה בהגנה, והשחקנים גמלו לו כשהמשיכו בהגנה אגרסיבית, בראשות גרין ודייויד ווסט, ופשוט לא נתנו לבלייזרס לנשום. הריצה המשיכה, והווריורס עלו ל-13 יתרון. גרין יכול היה להעלות ל-15, אבל החטיא דאנק ומקולום מהצד השני קבר שלשה: 10 הפרש, 6 וחצי דקות לסיום.

קר לקח פסק זמן, קארי ודוראנט חזרו, אבל ירידתו של גרין לספסל הורידה את האיטנסיביות בהגנה של הווריורס. היתרון ירד ל-6 וקר מיהר להחזיר את דריימונד, שמיד הטביע את חותמו: חסימה אדירה שלו הביאה להתקפת מעבר בצד השני וסל של דוראנט העלה שוב ל-10 הפרש, 4 וחצי דקות לסיום. המהלך של המשחק. שני ג'אמפים של דוראנט העלו את הפער ל-14 ולמעשה גמרו את הסיפור. הבלייזרס הנהדרים המשיכו להלחם אבל הזמן אזל: 109-121 לווריורס בסיום.

הרבה אנשים חושבים שהאווירה בפלייאוף הרבה יותר חמה ורעשנית ממשחק עונה רגילה. האמת היא… זה נכון. זה היה משחק הפלייאוף הראשון בחיי, ואני חייב להודות שאכן, האווירה אחרת. לא הייתי אומר אווירה שונה מהותית, אלא פשוט יותר: יותר רועש, יותר זמן. במשך שלושה רבעים לילארד ומקולום הביכו את הגנת הווריורס שוב ושוב. אי אפשר היה לעצור אותם. במשחק ליגה רגיל, הצגה כזו של האורחים בדר"כ מוציאה את האוויר מהקהל ומשתיקה אותו. לא הפעם. לפעמים הייתה הרגשה שהאנרגיה מהיציעים פשוט לא נותנת לווריורס להיקלע לפיגור משמעותי. אפילו דריימונד גרין רמז לכך בראיון לאחר המשחק.

עם שריקת בסיום ירד גשם של ניירות צהובים על אורקל. לא ראיתי כל-כך הרבה צהוב מאז הייתי צופה במשפחת סימפסון.

צהוב בעיניים
צהוב ברגליים

את המשחק סיימו לילארד ומקולום עם 75 נקודות. טרי סטוטס, המאמן, ולילארד ומקולום בעצמם, טענו אחרי המשחק שהם מאוכזבים אבל לא חסרי אמונה וביטחון. האמת, הווריורס לא יכלו לקבל משחק ראשון יותר טוב: לילארד ומקולום נתנו הצגה, קליי היה חלש בהתקפה, ועדיין הווריורס ניצחו. מה צריך לקרות כדי שפורטלנד תנצח? נכון, החבורה המשלימה של פורטלנד יכולה לשחק הרבה יותר טוב, אבל לא כל יום הבלייזרס יקבלו משחק כזה מהקו האחורי שלהם. גם קארי ודוראנט, ששיחקו היטב, ובוודאי קליי, שסיים עם 15 נקודות באחוזים רעים, יכולים לשחק יותר טוב. קשה לראות איך פורטלנד מנצחים יותר ממשחק אחד בסדרה הזו.

לילארד ומקולום, רציניים אחרי ההפסד

בצד השני, האיש של המשחק היה דריימונד גרין. ההגנה שלו ברבע הרביעי הייתה קונצרט. גרין סיים עם 19 נקודות, 12 כדורים חוזרים ו-9 אסיסטים. קארי ודוראנט, כאמור, סיפקו נקודות בהתקפה: דוראנט סיים עם 32 נקודות ב-60% מהשדה, וקארי סיים עם 29 נקודות, כולל 3 מ-8 לשלוש. דייויד ווסט היה מצויין בהגנה, וחייבים לציין את ג'אבייל מגי, שהכניס המון אנרגיה ב-9 דקות בלבד. מגי היה פשוט מצויין. גם איאן קלארק תרם דקות טובות וחשובות. האכזבה של הערב היתה איגודלה. בהגנה הוא עדיין נפלא, אבל מאז שדוראנט חזר נראה שהוא שוב ממאן לזרוק. 2 נקודות לאנדרי הערב. שתיהן מהקו. מהשדה? זריקה אחת, שלא נכנסה, ב-32 דקות של משחק. כשדוראנט היה פצוע, איגודלה העלה את רמת המשחק שלו לגבהים שלא ראינו ממנו מאז הגמר ב-2015. דוראנט חזר ואנדרי מזכיר את הכושר שלו מתחילת העונה. סטיב קר, לטיפולך.

קארי ודוראנט, במצב רוח טוב אחרי הניצחון
קארי מגלה עניין במצלמה שלי

המשחק הבא רק ביום רביעי. יהיה מעניין לראות אם לילארד ומקולום ימשיכו ביכולת המדהימה שלהם. אם כן – יש להם סיכוי לגנוב משחק באורקל. אני אמשיך לעקוב, ותוכלו לקרוא על זה כאן באתר שלי, כאן:
http://www.israeliwarriorsfan.com

GO WARRIORS

לפוסט הזה יש 18 תגובות

    1. אני דווקא חושב שהם מעוניינים בסידרה שתלך עד למשחק השביעי. עדיין יוכלו להביא אליפות, ובקיץ אפשר להחתים את קאזינס, או כרמלו אולי, חסר סופרסטאר בפאוור ובסנטר…

  1. פוסט נהדר , שמכניס קצת לאוירה גם את מי שלא היה באורקל .
    אריק- אתה בר מזל .

    הערה אחת שאני לא מסכים איתה – לגבי איגי . הוא היה טוב ויעיל בהגנה כהרגלו . אם הוא היה זורק הרבה ומחטיא אז הייתי מסכים . אבל הוא זרק פעם אחת בלבד – וזה אומר שאחרים לקחו את הזריקות שלו – בהתקפה אין מספיק כדורים ואין מספיק זמן זריקות לכולם . הוא לקח גם 2 ריבאונדים ומסר 2 אסיסטים ואם ההגנה שלו טובה אז זה מספיק. לא חסרים אצלנו ספקי נקודות.

  2. סיקור מעולה. ההגנה של גרין הייתה מדהימה היום, בעיקר ברבע האחרו כשהוא שיחק בתור סנטר. אם נורקיץ' יחזור אני לא חושב שהוא יוכל לתת אותה הגנה (מבחינת העזרה בשמירה על לילארד ומקולום). זה הדבר היחיד שיכול לשנות, אולי, את הסדרה הזאת.

  3. מעולה!! היה משחק מהנה לצפייה כי באמת פורטלנד איימו על ג״ס אבל זה באמת יוצא דופן כי כמו שאמרת 75 משותפות של הכוכבים של פורטלנד פלוס יום רע של קלי ועדיין 12 הפרש קליל יחסית. מה שכן אני רואה פורטלנד גונבים משחק בבית!
    משחק הבא יהיה 20 לפחות כי יהיה לפורטלנד ירידה משמעותית אבל נקווה שבשני משחקי בית שלהם נזכה לראות עוד משחקים כמו זה.
    סיקור נהדר! אהבתי איך שהצגת את עצמך לסטיב קר😉

  4. חבל לי שגולדן סטייט ופורטלנד מתחרות זו בזו כבר בסיבוב הראשון, אילו שתי הקבוצות שאני הכי אוהב במערב.

    מקולום וליליארד שחקנים מדהימים, לדעתי מחכה להם עתיד ענק בליגה.

    לדעתי דוראנט צריך לעלות מהספסל, הלוחמים שיחקו טוב יותר וזורם יותר בלעדיו כשהתרגלו לשחק שוב בלעדיו כשהיה פצוע.
    ברגעים ארוכים מדי של המשחק הרגשתי שבמקום להשתלב בסגנון המשחק של הלוחמים הוא כפה על הלוחמים סגנון משחק של אוקלהומה.

    1. חשבצי כך לפני הפלייאןף ואני די משוכנע שזו הבעיה עם דוראנט.
      לדעתי אם לא ישנו את השיטה הם לא יהיו בגמר השנה .
      גוראנטלא מתאים לקב הראשונה שלהם .
      מצד שני טם הוא בשניה אז אין קב שתנצח אותם .

  5. אדיר! תודה. כל הקבוצות הבכירות למעט ס״א התחילו בצורה לא משכנעת, מעניין מי הראשונה שגם תודח בגלל זה.

  6. נפלא. נראה שבגולדן סטייט נתנו לך מושבים טובים כמו שעושים בפלייאוף, אבל בבוסטון לא מעניין אותם עתונאים והעלו את עידן לגג האולם. הדיווחים מהאולם נהדרים. הייתי באולם הישן של הווריורס בשנות ה-70 כשהוא היה עוד בסן פרנציסקו.
    תודה בשם כולנו!
    מקולום הזה נראה כזה INNOCENT וכזה יורם. וואללה איזה רוצח הוא על הפארקט. הוא גם צעיר מאד אינטיליגנטי.

  7. תודה על הדיווח. מעניין שמהכורסא בסלון מול המסך הקהל נשמע צימחוני למדי ביחס למשחקי פליאוף בעבר הקרוב (לא היו בעבר הרחוק), דבר שיחסתי לעליית מחירי הכרטיסים ולשינוי בהרכב הקהל (יותר אנשי המפרץ פחות אנשי אוקלנד).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט