יא"ק 5#- משחק של 20 הפרש? / אסי שלם

בס"ד

יא"ק 5#- משחק של 20 הפרש? / אסי שלם

הפלייאוף סוף סוף מתחיל וכבר ראינו משחק של 20 הפרש בין האלופה לפייסרס. לפחות אני ראיתי.

הקאבס שיחקו בפיקחות רבה מבחינה התקפית. הלכו לתבנית הידועה בפתיחת המשחק ללכת על קווין לאב בפנים כדי להכניס אותו למשחק. עבד? בטח! 10 נק' שלו ב100% מהשדה כבר ברבע הראשון.

הקאבס שיחקו קבוצתי מאוד כשלברון לא כופה את עצמו ומשתף מאוד את החברים. עבד? לברון מסיים עם 8 אסיסטים במחצית הראשונה.

הקאבס הלכו על קיירי במהלך שני לבידודים בעיקר מהבלוק הימני("מוניר!!!!! לא בלוק כזה"). עבד? בטח!!! קיירי עם 23 נק' במשחק.

הקאבס זיהו יוצא מהכלל את הנחיתות בגובה בעמד הפוינט גארד. טיג (1.88 מ') וברוקס(1.82). הם שיחקו עם לברון בתור חוסם לטובת קיירי שאחד מהנ"ל שמרו עליו. כל חילוף שנעשה השאיר את LBJ עם אחד הגמדים ולברון העניש והעניש.

אז איך, עם כל הפרשנות המלומדת, שאינדיאנה כמעט ומפתיעה את הקאבס במשחק 1?

כמה סיבות:

  1. משחק יוצא מהכלל של פול ג'ורג'. 29 נק', כולל סלי קלאצ' בלתי רגילים.
  2. משחק מצוין של סטפנסון. היתרון הגדול ביותר של קליבלנד בסדרה הוא הספסל שלה. המשחק המעולה שלו עם 16 נק' ו7 ריב' הפך את יתרון הספסל. שימו לב!  23-34 בנקודות לטובת אינדי במלחמת הספסלים.
  3. כדורים חוזרים. בדקות שהאלופה כן שיחקה הגנה(ולא היו הרבה דק' כאלה) הם לא הצליחו לקחת את הריבאונדים. 34-41 לטובת אינדיאנה שלא מאפשר ללברונים את משחק המעבר הקטלני שלהם.
הSHOT CHART של פול ג'ורג'. משחק נפלא.

ועוד כמה מילים על סיום המשחק.

בניגוד לרבע הרביעי הנוראי שלו, טיירון לו מתעקש לשחק עם לאב במאניטיים וכמעט משלם על זה במשחק. כשמגיע זמן הכסף וצריך הגנה כולם רואים שמי שיהיה על המגרש זה ג'פרסון במקום לאב. אם הקאבס משחקים חילופים בהגנה מול החסימות הם חייבים שחקנים המסוגלים לעשות לשמור מס' עמדות. לו החביא את לאב בהגנה על לאנס אבל בדקות הסיום הם היו גורמים לו לשמור על ג'ורג' וטיירון הגיב נכון כשהוציא אותו מהמגרש.

הקלף המנצח של אתמול היה לעשות את מה שלא מצופה ממנו. להפתיע.

הטקטיקה הרווחת בעיקר בNBA ברגעי הסיום היא לשחק 'מאנו או מאנו' ולראות מי הגבר בשכונה. אחרי שבמשחק הזה ג'ורג' הראה שהוא הגבר האמיתי מאמן הקאבס החליט לגרום לפייסרס לנצח אותו עם מישהו אחר.

הוא הלך על דאבל אפ מול PJ, כשהשחקן שלברון שומר עליו(סטפנסון) מופקר לטובת שמירה כפולה על האיש הכמעט יחידי שיכול לעשות סל ב1*1 מול כל שומר כולל לברון. ראינו את המהלך ההגנתי הזה כמה פעמים וזה לדעתי מה שניצח את המשחק וגרם לCJ מיילס לקחת זריקה לא טובה.

בואו נראה את המקרה הראשון:

לברון זונח את סטפנסון ורץ לג'ורג'. הכדור עובר למיילס שנעצר בעבירה.

מקרה שני:

ג'ורג' שוב הכתובת ולברון שוב זונח את שלו. שימו לב לרוטציה, גם קיירי באזור להפריע ומיילס לוקח זריקה לא נוחה אבל בטח פחות מסוכנת משל הכוכב של הפייסרס.

לברון אמר בסיום כשנשאל מה עבר לו בראש כשמיילס זרק את הכדור האחרון:

"Don't go in, and anybody can take the last shot beside paul geroge and we could live with it".

1-0 לטיירון לו.

לא חושב שאינדיאנה מסוגלת לשחק ברמה כזו 4 פעמים נוספות. כשההגנה של האלופה תשתפר נראה גם 20 הפרש בתוצאה, ולא רק בפוטנציאל (או בדמיון שלי).

ולמי שלא מכיר את הקטע עם מוניר, אל תחמיצו את הסרטון הנ"ל.

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. ניתוח טוב ואני מסכים שהיה יכול להגמר ב-20 הפרש, אבל קליבלנד הייתה יכולה למנוע את ההתפוצצות של סטיבנסון. למה שאמפרט לא עלה לשמור עליו?

  2. הקאבס היו עסוקים בלעצור את גורג. דוקא נתנו לספנסון לזרוק כאוות נפשו ועברו מתחת לחסימות שעשו לו.
    הרוטציה במשחק היתה יחסית קצרה ובגלל זה שאמפרט לא שיחק. מסכים שהוא מהשומרים הטובים של קליבלנד והיה יכול לתרום. נחכה למשחק הבא.

  3. לברון באמת שיחק אותה עם ההחלטה שלו בפסק זמן האחרון לעשות דאבל אפ אבל נדמה לי שמעבר לזה אתה רואה קצת מהרהורי ליבך. פול ג'ורג' בכושר טוב זה זמן לא קצר ומה שהיה אתמול לא מקרי ובהחלט יכול לחזור שוב, סטיבנסון כנ"ל ובאופן כללי הספסל של אינדי בהחלט סביר ואולי הכי חשוב – לקליבלנד אין הגנה ולא בטוח שהם בעניין שתהיה להם כזאת. זה כבר המון זמן שהם משחקים רק התקפה. מול אינדי זה יספיק, אחר כך? Hell not

    1. יאיר לגבי ההמשך, בארקלי אמר שהם בכוונה סיימו שני כדי לא לפגוש את הוויזארדס בסיבוב הבא.
      לטעמי הסדרה הכי מעניינת הולכת להיות בחצי מול בוסטון. הקאבס ימתינו בנחת למנצחת.

  4. אין ספק שזה היה משחק של 20 הפרש מבחינת הנק' שציינת, מה שמנע את זה לדעתי גם היו האחוזים הלא טובים מחוץ לקשת גם בזריקות חופשיות.

    ג'ורג' היה מצויין 2 וחצי רבעים ואז נתקע על 25 נק' מאמצע הרבע השלישי עד המאני טיים שם קלע נקודה מהעונשין ואת השלשה הפסיכית, אם באמת היה קולע עוד כמה סלי קלאץ' כנראה שאינדי הייתה מובילה היום בסדרה.

    מצד אחד נראה שאם הקאבס יהדקו את ההגנה זה ייגמר 20 , אבל גם הפייסרס צריכים לעשות את ההתאמות שלהם, ובוא לא נשכח שהיה משחק חלש מאוד של טיג וגם מיילס טרנר לא היה במיטבו, אז נקווה שדווקא בצד של אינדיאנה הדברים יתחברו כדי שנראה כאן סדרה שממשיכה להיות צמודה, למרות שתרחיש ה20 הפרש קצת יותר הגיוני 🙂

  5. הם גם השאירו המון נקודות זולות על הקו ופספסו לייאפים. מסכים איתך שזה היה משחק של 20 הפרש – וזה גם מה שנראה בהמשך.

  6. זה היה משחק בעייתי. חוץ מההגנה החלשה והאחוז הפסיכי של פול גורג לשלוש היו גם אחוזי העונשין הנמוכים מאוד של קליבלנד ( אם אני לא טועה 52% או משהו קרוב)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט