THE CHAMP IS HERE?! פרייויו פלייאוף – קליבלנד קאבלירס / הברון מקריית אקרון

המלך מגיע לפלייאוף עם הלשון בחוץ?

מאזן: 51-31.

מה השתנה הלילה הזה?! הרבה מאוד – קודם כל בעמדת המאמן – השנה קואץ' טיירון לו הוא כבר סוג של סימן קריאה, לאחר שבשנה שעברה הוא החליף את דייויד בלאט באמצע השנה והוביל את הקבוצה בפלייאוף, את העונה הזאת הוא התחיל, והוא מתכוון גם לסיים. מבחינת חומר השחקנים, ה-GM של קליבלנד לא הפסיק להפתיע השנה וחיזק את הקבוצה עם קייל קורבר, דריק וויליאמס, דרון וויליאמס, והתוספות האחרונות לנעילת הסגל דונטיי ג'ונס ו-וולטר (אדי) טאווארז, שמצטרפים לקיי פלדר הרוקי כשחקנים חדשים בפלייאוף השנה (דונטיי ג'ונס היה, הלך וחזר..). זה סגל טוב יותר מהסגל שהיה לה שנה שעברה עם דלבדובה, מוזגוב וסשה "מחממת ספסל בבקשה" קאון.

לאחר שהפסידו אמש, 98-83 לטורונטו ראפטורס, וסיימו איתם באותו מאזן את העונה, קליבלנד מדורגת במקום השני במזרח (בשל העובדה שהיא ניצחה את טורונטו 3 פעמים קודם לכן במהלך השנה).

ביום שבת הקרוב, 3:00 אחה"צ שעון ארה"ב ו22:00 בערב שעון ארץ הקודש, קליבלנד יארחו את אינדיאנה פייסרס למשחק הראשון בסיבוב הראשון של הפלייאוף. אין ספק ש-20,562 המושבים ב-Q הולכים להתחמם ולהיות הרבה יותר רועשים ממה שהם היו במהלך העונה הסדירה.

מה הסיבות שבגללן אני מאמין שקליבלנד הולכת להוציא מטאטא גדול ולהעיף את אינדיאנה בארבעה משחקים זריזים בדרבי מידווסט שלפנינו?

קודם כל, קליבלנד פגשה את אינדיאנה 4 פעמים השנה וניצחה אותה 3 פעמים, כולל לפני שבועיים במשחק הכי טוב שהיה השנה ב-Q, בו קליבלנד ניצחו אחרי 2 הארכות. קליבלנד היא קבוצה הרבה יותר שלמה מאינדיאנה, שמתבססת כמעט לחלוטין על היכולת של האיש שלה, החיפושית פול ג'ורג'. זה לא מספיק מול קליבלנד שהיא באה לעבודה. ובפלייאוף – קליבלנד תבוא לעבודה.

על אף שבתקופה האחרונה חלה ירידה מסוימת בנק' החוזקה של הקאבס, הלא היא הזריקה מעבר לקשת, אני מעריך שבפלייאוף קליבלנד ייכנסו לKILLER MOOD וישתמשו בנשקים שלהם, שזה למעשה כל הקבוצה חוץ מתומפסון וטאווארס הטרי, כי כל הפרשים מקליבלנד אוהבים את הזריקה לשלוש. העונה הזאת הייתה היסטורית עבור הקאבס שרשמו שיא מועדון של 1,067 שלשות השנה (הכמות השלישית בטיבה בהיסטוריה של ה-NBA), בנוסף, 13 שלשות במשחק, 65 פעמים עם יותר מ-10 שלשות, 27 פעמים עם יותר מ-15 שלשות, ו-4 פעמים עם יותר מ-20 שלשות וכמובן – 25 שלשות, נגד אטלנטה במרץ האחרון, שיא כל הזמנים ב-NBA לכמות שלשות במשחק. זה הנשק העיקרי של הקאבס – והם הולכים להשתמש בו היטב נגד הפייסרס.

בנוסף, קליבלנד מגיעים בריאים לפלייאוף, אחרי עונה שבה קווין לאב סבל מפציעות חוזרות ונישנות וגם קיירי, קורבר, וכמובן ג'יי.אר שהיה מושבת תקופה ארוכה, היו לא כשירים – קליבלנד מגיעה לפלייאוף כשכולם בריאים, ואחרי שאפילו לברון ג'יימס, שבהחלט לא נח השנה ומוביל את הליגה עם 37.8 דקות למשחק, קיבל קצת מנוחה בתקופה האחרונה – אין תירוצים לקאבס. עכשיו התפקיד של טיירון לו הוא לעשות את ההתאמות הנכונות ולהתמקד כל פעם על הקבוצה שהוא פוגש.

לאינדיאנה אין מספיק כלים להתמודד מול הקאבס. פול ג'ורג' הוא בהחלט עילוי, אבל הוא לבד במערכה. מיילס טרנר נותן מץ'-אפ טוב לטריסטן מתחת לסל אבל מול התותחים של הקאבס זה לא מספיק, ושאר הכלים של הפייסרס – מונטה אליס קשישא, טיג המאכזב, סי.ג'יי מיילס בתפקיד אקדוחן לסירוגין – פשוט לא מספיק טובים כדי לאיים על הקאבס.

המאמן שהחליף את דייויד מלך ישראל, והוביל את קליבלנד לזכייה היסטורית באליפות אשתקד, משוכנע שהם מסוגלים לעשות ריפיט. מה אתם חושבים?

 

קצת מחשבות להמשך, אני מעריך שהרפטורס ינצחו את מילווקי ככה שבסיבוב השני מזדמן לנו שחזור של המשחק מאמש ושל סדרת גמר המזרח משנה שעברה. זה כבר יהיה עסק קשה יותר לקליבלנד ואני מעריך שטורונטו יגררו את קליבלנד לסדרה ארוכה של 7 משחקים. דווקא מי שסיימה במקום הראשון, בוסטון סלטיקס, לדעתי לא מהווה יריב חזק עבור קליבלנד ובגמר אני צופה שקליבלנד ינצחו בחמישה משחקים את בוסטון, ישחזרו את אליפות המזרח גם השנה בדרך למפגש נגד אחת מהקבוצות החזקות של המערב – כנראה הלוחמים מאוקלנד.

קליבלנד לא מפחדת (ומאמינה) וגם השנה, בפעם השלישית ברציפות, היא סיימה את העונה במאזן חיובי נגד קבוצות המערב עם 16 ניצחונות לעומת 14 הפסדים. המזרח אומנם התחזק, מעט, אבל עדיין אין יריבה שמהווה איום על הפרשים מקליבלנד…

רק תתנו לו כדור והוא כבר יעשה איתו קסמים בעולם השטוח

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. אתה אופטימי מתמיד, אני לא. הקאבס בתקופה מאוד לא טובה כולל שביקה נגד ההוקס כשכל השלישייה הגדולה נשארים על המגרש.

    אינדי תציק, תנצח לפחות שתיים. האלופה תגיע מותשת לקנדה. טורונטו זו כבר ממש סכנה עם דמאר דה רוזן לאורי ואיבקה, סיכויים שווים – נטייה לקנדים.
    הקנדים יינגפו לפני בוסטון אבל עוד חזון למועד.

    אם יהיה ריפיט אני רץ בתחתונים מרתון תל אביב

  2. תודה רבה על הכתיבה.
    ישנה פונקציה שהיא נסתרת מתמיד – עם איזה כוחות מנטליים יבואו הקאבס אחרי העונה הזו. התחלופה האדירה לא עושה טוב בחדר ההלבשה, השטיח שהיה שנה שעברה לא יחזור. הולכים להיות חיים מאוד קשים לקאבס השנה. חוץ מזה ליריבות העיקריות שהולכות להיות השנה לקאבס כבר יש ניסיון בפלייאוף – השוק בו הייתה טורנטו שנה שעברה לא יחזור. לדעתי תהיה סידרה יותר מתישה ממה שאתה מתאר מול אינדי ולאחר מכן הם עפים מול טורנטו. מקווה שאני לא אוכל את הכובע. פלייאוף שמח לכולם.

  3. לא יודע אם בהכרח קליבלנד יטאטאו את אינדיאנה, אבל קשה לי להאמין שהסדרה תימשך יותר מ-5-6 משחקים.
    אני מסכים שחצי הגמר, במידה ויפגשו את טורונטו, יהיה משוכה קשה מאוד לפרשים, במיוחד בהתחשב בעובדה שאיבקה וטאקר ממלאים מקום שהיה חסר מאוד לטורונטו מול קליבלנד בשנה שעברה.
    במידה ואכן קליבלנד מגיעים לגמר המזרח, אני מסכים שסדרה מול בוסטון לא אמורה להיות קשה מדי, אבל – במידה ו-וושינגטון יפתיעו את בוסטון בחצי הגמר (ובתכליס – זאת לא תהיה הפתעה גמורה במיוחד), אז יהיה לקליבלנד קשה יותר.

    אבל בשורה התחתונה – גם השנה, כמו כל שנה מאז 2011, הקבוצה של לברון נראית כמו ההימור הכי בטוח לקבוצה שתעפיל לפיינלס.
    ואם במקרה קבוצה אחרת תעפיל – אז לא יהיה לה הרבה סיכוי כמו שלקליבלנד יהיה מול היריבה מהמערב.

  4. אני מרגיש שלקאבס חסר השנה משהו, וקוראים לו "גל". הם לא נמצאים על הגל הנכון כבר כמה שבועות. תמיד משהו אחר לא עובד וצורם את העין. הם לא יגיעו לגמר המשרח.
    תודה על הפריוויו המשובח.

    1. הם עדיין הפייבוריטים במזרח אבל מה שבולט שחסר הוא מגן טבעת בעיקר כי TT בדעיכה העונה ויהיה חייב להרים הילוך בפלייאוף וגארד שיחפה הגנתית על אירווינג כמו שלי עשה עונה קודמת. יהיו חייבים להשתפר דרסטית הגנתית בפלייאוף, התקפית יש להם מספיק כלים כמו שכולנו יודעים.

  5. אחלה פריוויו. אני מסכים עם מנחם שהם בלי מומנטום בכלל ועם מאזן שלילי אחרי פגרת האול-סטאר. עדיין, אני מאמין שהם מסוגלים לריפיט. תלוי איך הם יראו בפלייאוף, בעיקר טריסטן תומפסון שנתן עונה חלשה ואם הוא יחזיק להם את ההגנה כמו ב-2015 ו-2016 אפשר להיות רגועים.

    אני מאמין בהם, ובזה שלברון יכול להגיע לגבהים של שנה שעברה. אליפות IV שלו היא גם ההימור שלי, אבל קל זה לא יהיה.

  6. הלך הרוח בקליבלנד מזכיר לי מאוד את זה שהיה בבוסטון ב-2010.
    הם סיימו את העונה במקום ה-4 במזרח אחרי שהפסידו 7 מ-10 משחקי העונה הרגילה האחרונים.

    הם גם הגיעו לפיינלס, שם הפסידו לליקרס ב-7 משחקים (מי היה מאמין שהיו ימים בהם פרקינס היה שחקן חשוב???).

    בפלייאוף אין באק-טו-באק,
    ולקבוצה מבוגרת כמו הקאבס זה קריטי.
    בפלייאוף יש יותר זמן "להתגבש",
    וזה עוד יותר קריטי לקבוצה שבמעט מאוד משחקים העונה שיחקה עם הרכב מלא בכושר.

    ההימור שלי היא שהם זוכים השנה באליפות.
    אבל רועי צודק –
    קל זה לא יהיה, בעיקר בסדרות במזרח.

  7. פריוויו מצוין. לדעתי דווקא אינדי עם החיפושית היא יריב שאין לזלזל בו וגם אם הסדרה תגמר ב-5 משחקים או אפילו 4 לטובת הפרשים המשחקים לא יהיו פשוטים אבל אם אני אוהד קאבס אין מה לדאוג יותר מדי ואני מאמין ששוב נראה אותם בגמר שם אני לא מהמר נגד לברון

  8. פריוויו טוב מאוד.
    גם אני עם הפסימיים – קליבלנד לא פוגעת השנה אחרי פגרת האולסטאר. לא אופתע אם יודחו.
    אבל, כמו שגיא ואחרים ציינו, בפלייאוף יש יותר זמן להתגבש ומצב הרוח משתנה. פתאום כל הפסד הוא קריטי, ואני מאמין שלאט לאט המכונה תתחיל לתקתק. אי אפשר לדעת את מצב הרוח כי זו חבורה של אנשים, אבל יש סיכוי להתפרצות. מה שבטוח הם צריכים להדק את ההגנה העלובה שלהם.
    הימור – דרון וויליאמס הולך לתת פלייאוף גדול

  9. תודה לכולם על התגובות! משהו שלא כתבתי בפריוויו אבל הוא מובן מאליו מבחינתי. לברון ג'יימס. כרגע, השחקן עם הניסיון פלייאוף הכי טוב בליגה. נקודה. אני לא בטוח אם הוא השחקן ששיחק הכי הרבה בפלייאוף (אולי בספרס יש כאלה שיש להם יותר משחקים ממנו בפלייאוף כשחקנים פעילים), אבל הבן אדם הוא מכונה ויותר מזה הוא בהחלט גורם לשחקנים שלידו להיות יותר טובים (כקבוצה, כמערכת – לא בהכרח ביכולת האינדיווידואלית) – ככה שכל מה שנראה חורק בחלק השני של העונה הסדירה – בעיניי, לא משמעותי. גם טיירון לו הוא מאמן יותר טוב ממה שנותנים לו קרדיט, וכשהוא אומר שעכשיו בפלייאוף יש להם כקבוצה אפשרות להתביית כל פעם על קבוצה מסוימת ולעשות התאמות אל הקבוצה שתתמודד מולם.. יש לזה משמעות גדולה.

  10. אחלה פריוויו, תודה ברון.
    אני חושב שהבעיה של קליבלנד הוא לא בסגל,
    הבעיה היא שלמרות שיש שחקנים מנוסים,
    משהו בדינמיקה החברתית שלהם, תחת שליטתו הרודנית של לברון,
    לא עובד טוב השנה, וזאת הסיבה שהם השיגו תוצאות לא טובות התקופה האחרונה.
    אני מעריך שלא הם יהיו נציגי המזרח בפיינלס.

  11. אני מאוד רוצה שהקאבס יגיעו לגמר מול הלוחמים, למרות שאני מתעב את הלפלופ. כי אם הלוחמים יזכו באליפות ולא מול הקאבס, תמיד יהיו כאילו שישימו כוכבית ויגידו שלא התמודדו מול המתחרה האמיתי שלהם.

    שיגיעו לגמר ומקווה להשפיל אותם עד עפר

  12. קליבלנד אולי סיימו את היונה לא טוב אבל הם יודעים לעשות את השינוי לפלייאוף, במיוחד לברון שהוא זה שיחליט עד לאן הם יגיעו (ועד שמישהו יראה שהוא יכול לתת לו תחרות במזרח).
    לקאבס יש מספיק שחקנים מנוסים והכי חשוב, עדיין השחקן הטוב בעולם משחק אצלם.
    זה אולי יהיה קשה ואולי אף מכוער אבל אני עדיין רואה את קליבלנד מגיעים לגמר

  13. קליבלנד מול אינדי בקל לא רואה פה
    בכלל קושי ,
    כל המשחקים אחרי האולסטאר זה חלק
    לא חשוב עד לפליאוף המכונה משומנת
    ותגיע חזק לפליאוף עד הגמר

  14. תודה (ל)ברון על הפריוויו. נפלא.
    לצערי כל פלייאוף המזרח זה (עדיין) סוג של העונה הסדירה…
    אני מסכים לגמרי עם הברון שיש משהו אחד שלא כתוב בפריוויו וזה לברון.
    הוא פשוט יעבור למוד של "עכשיו צריך לנצח" ואני לא רואה אף קבוצה במזרח שמסוגלת לעצור את זה בטוב מ-7.
    אולי אינדיאנה יגנבו משחק, אולי טורונטו יגנבו שניים, בוסטון או וושינגטון יכולים טיפה להקשות, אבל לא יותר מזה…
    מצד שני הארדן מלך האסיסטים של הנבא אז אי אפשר לדעת…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט