סוס שחור? – פריוויו פלייאוף ל"א קליפרס / גלעד

אחרי האכזבה הגדולה בעונה שעברה (למי שלא זוכר – אחרי עונה מוזרה ומלאה בפציעה ההזויה של בלייק הוא חזר בדיוק בזמן לפלייאוף אבל פול נפצע ובעקבותיו גם בלייק והקבוצה עפה בסיבוב הראשון לפגרה ארוכה במיוחד לפני העונה הזו.

יצליחו להגיע לגמר איזורי? יתפרקו אחרי פלייאוף חלש?

העונה שהייתה – כולכם מכירים את הסיפור אז בקצרה, פתיחת עונה מדהימה. החלקה עם פציעות של גריפין ופול, וסיום חזק לעונה שכולל 11 נצחונות ב-13 המשחקים האחרונים של הקבוצה כשהם מציגים בתקופה הזאת התקפה (אופנסיב רייטינג) שאם הייתה נמשכת על עונה שלמה הייתה הטובה בליגה והגנה (דפנסיב רייטינג) שבתנאים דומים הייתה מסיימת במקום השלישי ובאה מוכנה כמה שאפשר ועם יתרון ביתיות לפלייאוף.

ציפיות לפלייאוף – הקליפרס נפלו בצד הלא נכון של הבראקט שיפגיש אותם עם הלוחמים מולם הם ניגפים כבר 3 עונות ברציפות אבל בכל זאת הציפיות שלי הם לפחות מאבק מכובד בסיבוב השני עם פחות מאחוז להפתיע דווקא עכשיו ולהגיע לגמר איזורי (ומשם הטבעת היא הגבול..) אבל אני רוצה לראות לפחות קצת כבוד מהקבוצה הזו רגע לפני שהיא עשויה להתפרק הקיץ. אבל קודם כל צריך לעבור את הסיבוב הראשון ואת יוטה הרעבה..

המצ'אפ מול הג'אז – 

מאזן עונתי – 2-1 לקליפרס.

הטריו של הייווארד-גובר-היל שמוביל העונה את הג'אז לפלייאוף לראשונה מאז הסוויפ שקיבלו מהספרס בעונה המקוצרת (2011-12) הוא טריו שכשהוא משחק ביחד (רק 39 משחקים העונה) הם מנצחים באחוז שבעונה שלמה היה נותן להם את המקום השלישי במערב.

ההגנה של הג'אז ממוקמת על פני עונה שלמה במקום השלישי בליגה (נחשו מי לפניה) ועומדת כנגד ההתקפה של הקליפרס שעומדת במקום הרביעי והקרב בין הסגנונות יהיה מעניין.

הג'אז היא משמעותית הקבוצה האיטית בליגה בעוד הקליפרס נמצאת באיזור האמצע במהירות ולקבוצה שתכפה את הקצב שלה על השנייה יהיה יתרון משמעותי בסדרה.

מצ'אפ

היל – פול – היל הוא פחות מנהל משחק ומתפקד בעיקר כ-3&D מעמדת הרכז. פול הוא מנהל המשחק הטוב בליגה. 1-0 לקליפרס.

הוד – רדיק – הוד מייצר לעצמו ולאחרים טוב יותר ושומר טוב יותר. רדיק ממש טוב משלוש. 1-1

הייווארד – מבה אה מוטה – הייווארד אולסטאר. מבה אה מוטה רחוק משם. 2-1 יוטה

פייבורס – גריפין – לא באמת תחרות. כל מה שפייבורס עושה גריפין עושה טוב יותר. 2-2

גובר – דיאנדרה – אני באמת אוהב את דיג'יי אבל אפילו טיעון ההגנה לא עוזר לו מול גובר שצריך לקבל DPOY לדעתי. 3-2 ג'אז.

ספסל – ריברס, קרופורד, ספייטס, פלטון ופירס. VS  אינגלס, ג'וג'ו, מאק אקסום ודיאו. יתרון קל לקליפרס 3-3.

האקס פקטור –

לדעתי אחד השחקנים החשובים של המפרשיות בסדרה יהיה האיש והנקודה על הראש מו ספייטס שיקבל הרבה דקות עם החמישייה ויוציא את גובר מהצבע פותח אותו בשביל גריפין פול קרופורד וריברס (שאמור לחזור לסדרה).

יוציא את גובר מהצבע גם במדים של הקליפרס?

עוד יהיה מעניין לראות כמה מבה אה מוטה יכול לעצור את הייווארד ואם גריפין עדיין מסוגל לכושר שהיה לו לפני שנתיים מול הספרס.

תחזית – אני אהיה אופטימי הפעם. נסיים את זה במשחק החמישי בבית.

בסיבוב השני מול הלוחמים אני אהיה ריאלי עם ניצוצות ואהמר על המשחק השישי כסוף הדרך אבל (אם) כשזה יקרה אשתדל לכתוב עוד פעם.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. אחלה פריוויו וסחתיין שאתה מצליח לכתוב תוך כדי הצבא. מסכים מאוד בקשר למו באקטס. גובר שומר די חלש על הפרימטר ובדקות של ספייטס הוא ידפק, אבל כשהוא על המגרש הם פשוט יכולים להעלות את דיאו. יוטה עד כדי כך עמוקה.

    עוד שחקן חשוב לדעתי הוא אוסטין ריברס. ההרכבי שלושה גארדים יוכלו לעשות בעיות ליוטה בהגנה ולהמריץ את ההתקפה. יחד עם פול ורדיק זה יכול לסבך את העניינים ולהשפיע לטובה, בעיקר בהתקפה.

    הגנתית מעניין מה הם יעשו. הבעיה של גובר רלוונטית גם לג'ורדן שמאוד מוגבל מחוץ לצבע ב-2 צדדי המגרש. יוטה הלכה על המון פיק-נ'-רולים עם גובר העונה ומצב שבו ג'ורדן יוצא כדי להגן שם יהיה הרסני לקליפרס, כי אז הצבע פרוץ והוא לא שומר פרימטר מדהים. פיק-נ'-רולים או פיק-נ'-פופים הם נשק חשוב ליוטה בסדרה הזאת.

    מה שהייתי עושה זה לשים את גריפין שם, כי אני לא מאמין שפייבורס מספיק מסוכן התקפית בשביל אותם מהלכים. ג'ו ג'ונסון אולי כן (בפיק-נ'-פופים) ויש אפשרות לתרגיל גבוה של דיאו וגובר. בכל מקרה, זה מצ'-אפ מאוד צמוד. אני הלכתי על יוטה ב-6 בבראקט שלי.

  2. יופי של פריוויו
    לא הייתי מסתנור מהקליפרס
    פתחו את העונה 2-14 וגם סגרו את העונה בסדר האמצע היה מביך
    הפסד לג׳אז ב 6 משחקים מה שיהיה שירת הברבור של מועדון שמעולם לא היה בגמר הקונפרנס ואם לא עשה זאת ב 5 השנים האחרונות ….
    לא יודע מתי זה יקרה

    1. האמצע לא היה טוב בכלל אבל היו פציעות של פול וגריפין (בנוהל) וכשהם חזרו לקח זמן לקבוצה להתגבש שוב. המומנטום עכשיו מצוין ולדעתי לפחות את הג'אז הם עוברים

  3. לדעתי, הכרוז בסטייפלס סנטר ינצח את יוטה. מדובר על חבורה חדשה בפלייאוף. אם הם מגיעים ל6 משחקים זה הישג. היתרון היחיד שלהם שהם אנדרדוג ומגיעים עם פחות לחץ. המאמן זה המפתח להכל.

  4. אם מו ספייטס הוא האקס פקטור של הקליפרס, אז יש להם בעיה.
    וגובר בשום אופן לא ה- DPOY . אולי מבין הסנטרים . אבל DPOY זה הרבה יותר מלעמוד תחת הסל , לחסום ולשנות זריקות של אלה שמגיעים לשם .

    1. באקס פקטור הכוונה היא לא לסופרסטאר או לשחקן שיוביל את הקבוצה. אלא לשחקן שיכול לתת פתאום את המשחק של ה-20 נקודות ולרשום נצחון או 2 על שמו.
      בנוגע לגובר. אולי עידו או גיא יודעים לבדוק ירידה באחוזים מולו בטבעת אבל בכל מקרה היחיד שיש לו קייס מולו זה דריימונד.

      1. לגבי מו באקטס – הוא שיחק אצלנו לפני שהגיע לקליפרס. בחור חביב , עם יד טובה בתנאי שהוא חופשי לזריקה . אם הוא האקס פקטור – ואני יודע מצויין מה זה – אז, כפי שאמרתי , הקליפרס בבעיה.

        לגבי שחקן ההגנה, גובר סנטר מצויין אבל רחוק מלאתגר את גרין , ששומר על חמש עמדות , שולח ידי תמנון , הראשון בליגה בחטיפות ועוד מוסיף על זה חסימות ושינוי זריקות מול שחקנים שגבוהים ממנו ב-10 ס"מ .

  5. תשובה לשאלה שבכותרת: סוס משא שחור זקן וצולע.
    אולי גדול אם יעברו את יוטה ואם כן יישחטו ע"י הווריורס

  6. זאת סדרה שממש מעניינת אותי ואני מאמין כמוך ש4:1 לקליפרס זאת תוצאה ריאלית, אבל יוטה היא קבוצת הגנה נהדרת ויש פה פוטנציאל לסדרה מעניינת בטירוף!

  7. אולי הריצה האחרונה של הקבוצה הזו כי שינוי חייב לבוא פה (אלא אם כן הם מביאים אליפות משום מקום).
    פול וגריפין בכושר שיא הם סיוט לכל קבוצה וג'ורדן יודע להתקיים מצויין כשחקן השלישי.
    הבעיה שלהם זה חוסר היציבות וכמובן הפציעות שבאות בזמן הלא נכון.

    אני חושב שאם אין פה הצלחה פול וגריפין יתחילו לחפש את עצמם בקבוצות אחרות והקליפרס יהיו בבעיה עצומה.

  8. אתם חיים בסרט הקליפרס לפי דעתי גם יגעו לגמר המערב הם ברגע טוב והם גם הקבוצה אחת המוכשרת באן ביי איי וגם גולדן סטייט חושבת שמדובר בקבוצה לא יציבה שניפצעת אז היא תבוא מעורערת ואז תקבל בראז

  9. אחלה פריוויו.
    אבל אני חושב שבמאצ' אפ אין באמת 3-3 כי בעוד בכל העמדות, כולל הספסל לאחת הקבוצות יש יתרון מסויים אבל יכולות להתמודד איתו המאצ' אפ של הסמול פורוורדים הוא שערורייתי ואני לא בטוח שיש לקליפרס איך לפצות על זה.
    ואולי זה משהו שאפשר להגיד בכללי על הקבוצה הזאת בשנים האחרונות… מי יודע איך הם היו נראים אם היה להם שלוש ברמה גבוהה יותר.

  10. מצוין, גלעד.

    הרבה מזלזלים בקליפרס,
    אני חושב שהם מגיעים השנה לפיינלס.

    השנה, ישנם 3 קבוצות במערב עם מאזן חיובי מול קבוצות של 50%+ :
    גולדן סטייט (33 – 11), הספרס (29 – 15), הקליפרס (26 – 18).
    כשלוקחים בחשבון את כמות המשחקים שכריס פול ובלייק גריפין החמיצו השנה (21 משחקים כל אחד), ואת הזמן שלקח לקבוצה לחזור לכושר,
    אז הנתון הנ"ל הופך למרשים במיוחד.
    השנה את תשומת הלב מושכות גולדן סטייט והספרס,
    ומושכים הארדן וווסטברוק.
    לקליפרס אלו חדשות מצוינות.
    מה רע?
    שיזלזלו בהם.
    יש לא מעט קבוצות שהצליחו למנף את תחושת ה-"לא מאמינים בנו!"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט