יומן מילווקי באקס \ Too Soon מאת הגולש Wilko

לוגו של מילווקי באקס

יומן מילווקי באקס \ To Soon מאת הגולש Wilko

הספדתי את מילווקי מוקדם מדי, חשבתי שהפציעה של פארקר תגמור אותם סופית, חשבתי שבלעדיו אין להם מה למכור. הצעתי בפוסט הקודם להתחיל במלאכת עשיית הטאנקינג בשביל לקבל בחירה טופ 8 והתבדיתי. מאז הפציעה, מילווקי במאזן של 18  ניצחונות ו- 7 הפסדים למרות לוח משחקים שכלל הרבה משחקי חוץ, והיא אולי משחקת את הכדורסל הטוב במזרח. כעת היא במקום החמישי בדרך הבטוחה לפלייאוף, לקרב כנראה מול וושינגטון או טורונטו בסיבוב הראשון (אם אני מילווקי אני רוצה את טורונטו).

היללתי את פארקר מוקדם מדי. את הציוות שלו עם יאניס, את ההתקדמות שלו. אבל אי אפשר להתעלם מזה שבפעמיים שהוא נפצע, מילווקי פשוט נראתה כל כך הרבה יותר טוב. זו פעם שנייה רצוף שמילווקי רצה בלעדיו לפליאוף. התקפית, מילווקי אמנם קצת נפגעה, אבל מבחינה הגנתית היא הפכה לאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה בשיפור של כמעט 7 נקודות למשחק! זה רק מעצים עד כמה פארקר שומר גרוע ושאת מה שהוא נותן בהתקפה הוא מחזיר בריבית בהגנה. נכון שפארקר נראה טוב בזמן שהוא שיחק, במיוחד במגרש הפתוח, אבל מדד הפלוס מינוס תמיד הראה שבזמן שהוא משחק – מילווקי במדד שלילי. אני מודה שחשבתי שאולי המדד מטעה כי לצופה הממוצע היה נראה שפארקר תורם המון למילווקי והוא באמת נראה נפלא, אך האנליטיקס לא שיקר ועובדה שבזמן שהוא לא משחק המדד פלוס מינוס של מילווקי עלה בצורה משמעותית. אני מקווה שההנהלה של מילווקי תיתן על זה את הדעת כשהיא תחשוב על חידוש חוזה לפארקר ובאיזה סכום להשאיר אותו (ממש לא בכל מחיר ובטח לא משהו שמתקרב למקסימום).

שמעתי שעושים פה מסיבה בלעדיי – ג'אבארי פרקר – מויקיפדיה

בלי פארקר, מילווקי מציגה סמול- בול לוחמני וההיררכיה ברורה. יאניס הוא המוציא לפועל העיקרי בהתקפה, כריס מידלטון חזר בצורה נפלאה מהפציעה הקשה והוא מרווח את המשחק והופך לאיום תמידי מחוץ לקשת, טוני סנל עלה לעמדת הסמול ומציג שם הגנה קשוחה, בעמדת הגארד חולקים באופן שווה ברוגדון היעיל ודלבדובה הבולדוג האוסטרלי, ובסנטר רוטציה בין מונרו לג'ון הנסון כאשר טון מייקר נכנס חזק לרוטציה ומראה פוטנציאל אדיר. אם אני טורונטו, אני מתחיל לחשוש ממפגש מול מילווקי בסיבוב הראשון כי יש למילווקי שומרים אדירים בעמדות על דרוזן ולאורי (לאורי הוכיח בפלייאופים האחרונים שהוא נכנס לאט והוא יתקשה מאוד מול ברוגדון שגבוה ממנו בחצי ראש ומול דלבדובה שייכנס לו לקרביים).

ירדתי על מונרו מוקדם מדי. טענתי שהוא לא מתאים לסגנון משחק של מילווקי ושצריך להעביר אותו בטרייד. אבל, מאז הפציעה של פארקר, הוא נותן 25 דקות דומיננטיות בעמדת הסנטר מדי ערב, ומוכיח שהוא עדיין אחד משחקני הפנים ההתקפיים הטובים והמגוונים בליגה.

אני רק מקווה שזה לא מוקדם מדי להלל את ההצלחה של מילווקי. היא מגיעה ל- 5 מחזורים האחרונים של העונה במצב לא כל כך אידיאלי. נשארו לה משחקים לא קלים על הנייר מול אוקלהומה (עד פרסום המאמר הם כן ישחקו מולם), אינדיאנה, בוסטון שארלוט ופילדלפיה. בנוסף, היא סובלת כרגע ממכת פציעות לא קלה כאשר גם ברוגדון וגם ג'ו הנסון פצועים, וביזלי לא חזר טוב מהפציעה האחרונה, מה שמשאיר את מילווקי עם שמיכה קצרה מדי בדיוק בזמן שכל משחק עד סוף העונה הוא קריטי. אני מעריך ששלושה ניצחונות מתוך חמשת המשחקים האחרונים יבטיחו לה את המקום החמישי. מתחת לשלושה ניצחונות, דווקא שיקגו ולא אטלנטה היא זאת שכנראה תתמקם במקום החמישי בעקבות לוח משחקים קליל מאוד שלה עד הפלייאוף.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. מקווה שזה רק פרומו לעונה הבאה, ג'בארי צריך לשמש כאינסטנט אופנס מהספסל למשך 20-25 דקות למשחק יחד עם הרכבים שונים שיחפו על היכולות ההגנתיות שלו אם זה לא עובד א כנראה שיצטרכו לשלוח אותו בטרייד או לוותר עליו בקיץ, באופן אישי אני מאוד מקווה שהוא ישתלב במערכת מנצחת כי אני מאוד אוהב אותו כשחקן וכאדם

  2. לא להספיד ולא להלל בטרם זמן. מילווקי היא קבוצה על סף התפוצצות חיובית. הם רק זקוקים לקצת מזל, קצת שקט, ואולי פוינט גארד כך שהגריק פריק יתחיל לשחק כסמול פורוורד, ויקרע את כל הליגה.

  3. ווילקו תודה על היומן!
    מילווקי קבוצה בעיתית בלשון המעטה.
    יאניס זה שילוב זל לברון ומג'יק
    שנה הבאה זו השנה שלהם

  4. ההנהלה של מילווקי עבדה כל כך טוב שהשחקנים המרכזיים חתומים על חוזים ממש נמוכים. זה יכול לתת למילווקי מרווח יפה להחתמת עוד שני שחקנים מרכזיים. ארחיב עליו בפוסט סיכום\ לפני פליאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט