מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1. גילויים חדשים על מייקל ג'ורדן 

מסתבר שמייקל ג'ורדן הוא טיפוס תחרותי, אימפולסיבי, ובעל 'רגש גדלות' (שלפי ידיעתי החובבנית בפסיכולוגיה, מקורה לעתים קרובות מרגש נחיתות) שגרם לו להתעסק ולהיות מעורב במעשים שרק יגדילו את הבראנד. לאט-לאט מתגלים דברים נוספים  על מעשיו כשהיה שחקן וכשפרש.

ה"צ'יטשיט" הוא אתר המתפתח בצעדי ענק שתוכנו בידור, ספורט, וכלכלה. בשני מאמרים ראשיים השבוע פורסמו שני סיפורים מאד לא מחמיאים על מייקל ג'ורדן.

קראתי את כל התואנות והטענות, ואני חייב להביע את דעתי שאין הוכחה חותכת וחד משמעית בקשר לכל אחת משלוש ההאשמות. לי האנשים המצוטטים זה יותר ענין של HEARSAY מהסוג של "שמענו" ו-"אמרו לנו". אף פעם לא אהבתי את ג'ורדן כאדם כפי שאהבתי את לארי בירד, דייב דבושר, או פטריק יואינג. הערצתי אותו כשחקן, ומי שראה אותו – ומבין כדורסל כמוני – יודע שלא היה אף שחקן אחר שהגיע לקרסוליו. אילו היה בן 28 היום הוא היה בא הנה וקורע לליגה את הצורה כפי שעשה בכל שנותיו ב-NBA.

אבל ישנן לו – לדעתי – בעיות נפשיות. אף אחד לא יכול להיות תחרותי עד למידה שהוא היה. בכל דבר. הפסד עבורו היה סוף העולם. אני לא יודע מה נכון ומה לא בשלושה הקטעים הבאים:

א. מייקל ניסה למנוע משחקים חופשיים טובים להצטרף לבולס אחרי פרישתו.

מייקל רצה – כך מסתבר מהמאמר Jordan kept free agents away from the Bull להשפיע על שחקנים חופשיים לא לחתום בבולס (הכולל רפרנסים לדברי שחקני עבר וקטעי עתונות – (gstay away from Bulls,) – fכדי שאחריו הבולס תתרסק. זה רק היה מגדיל את כותו ומורשתו אחרי שש אליפויות. דבר ידוע לחלוטין הוא שלמייקל ג'ורדן ומנכ"ל הבולס היהודי ג'רי קראוס היו יחסים גרועים מאד. למעשה לא היו יחסים. השניים לא דיברו אחד עם השני משך 4 שנים. אחרי מותו של קראוס לפני 4 שבועות, החלו להתפרסם סיפורים על שחקנים שקראוס יכול היה להביא לבולס, ובהתערבותו של מייקל הם החליטו לחתום בקבוצות אחרות.

קראוס רצה לנקות את הקבוצה ולהתחיל הכל מחדש. קראוס היה בקשר מצויין עם הסוכנים של Tim Duncan, Grant Hill, Tracy McGrady, and Eddie Jones שהיו מוכנים לחתום עם הבולס, ומייקל ג'ורדן 'התערב' בבחירה ושיכנע אותם לא לחתום בבולס ( Sam Smith of ESPN ) עם כל מיני סיפורים על בעיות, מזג האוויר הנורא, ועוד… המסר של מייקל היה: stay away from Chicago.

ב. האם מייקל 'ביים' את ה-FLU GAME?

אחד מסיפורי 'הגבורה' של מייקל ג'ורדן הוא המשחק החמישי בפלייאוף נגד יוטה ביוטה, כשבסיום המשחק סקוטי פיפן מרים את מייקל ג'ורדן על כתפיו ומורידו מהמגרש כי הוא לא היה מסוגל לעשות זאת בכוחות עצמו:

*

*

ג'יילן רוז היה הראשון שאמר שאנשים שהיו קרובים לבולס אז אמרו לו שזה לא היה FLU _שפעת). "הוא לא היה חולה בשפעת; היה לו HANGOVER משתייה מוגזמת ב- בלילה". (merely been hungover for the game) The ‘Flu Game’ was actually a hangover.

סקוטי פיפן הכחיש זאת. הוא היחיד שאני יודע שהכחיש זאת. הטריינר של הקבוצה אמר שלג'ורדן היה קלקול קיבה מפיצה שהוא הזמין לחדרו, והיו שם עוד שלושה שחקנים, אבל הוא היחידי שאכל.

קלקול קיבה? הנגאובר? שפעת? לעולם לא נדע. מה שברור הוא שג'ורדן הגזים בהצגת 'החולה'. אחרת הוא לא יכול היה לתת את תצוגת התפארת שהוא נתן במשחק, כשרק בטיים-אאוטים או בזריקות פאולים הוא עשה פרצופיפ של סבל, עינוי, ויגון.

האם אביו של מייקל נרצח ע"י המאפיה?

ביולי, 1993, אביו של מייקל ג'ורדן נשדד ונרצח בדרך קאונטרי די שוממת הצפון קרולינה. אביו נעלם למשל ימים ושבועות עד שנמצא בתוך איזה אגם מים קטן – ביצה גדולה יותר נכון, שמימיה חומים ומטונפים. שני פושעים ידועים למשטרה – דניאל גרין ולארי דמרי – נמצאו אשמים אחרי שנמצאו אצלהם כמה אביזרים ששדדו ממנו, אבל מאומה לא יוצא מן הכלל.

השאלה נשאלה למה שני פושעים ידועים יימצאו באיזה שהוא ,COUNTRY ROAD, ימצאו את אביו של מייקל ג'ורדן, וירצחו אותו עבור כמה פריטים קטנים.

כמעט מיד החלו reasons to cast doubt לתהות על צירוף המקרים.

מיד צפו ועלו כל מיני תיאוריות coming up with their own theorie. השערה הראשית והפופולרית היתה שמייקל הפסיד בלאס ווגאס סכום רציני של כמה עשרות מיליונים והוא שילם רק חלק מהחוב, ולא את כולו. היו עדי ראייה שסיפרו שראו אותו מפסיד באותו שבוע 2.3 מיליון דולארים על מגרש הגולף.

ב-CHEATSHEET ישנם כמה רפרנסים לאנשים המעידים על עצמם שהיו שם כשמייקל הפסיד את כספו ולא שילם.

המאפיה הענישה אותו.

כן או לא? לא אין דיעה. לא הייתי מוחק את האפשרות הזו כפנטסיה של איזה מטורלל.

2. מי יהיה ה-MVP

 

המאבק הוא בין ארבעה: ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, לברון ג'יימס, וקאווי לינארד.

לינארד יסיים שלישי ולברון רביעי.

מי יסיים ראשון?

אני מביע רק את דעתי: בראסל ווסטברוק יבחרו ראשון או רביעי. הוא לא יקבל בחירות שניים ושלוש. איתו זה שחור או לבן. אני מעריץ את הטריפל דאבלים שלו, ובטוח בוחר בו כאחד שעשה מה שלא עשו 55 שנה, מאז אוסקאר רוברטסון. זה שיא שחשבו שלעולם לא יישבר, והנה הוא נשבר לנגד עינינו!

אבל מי שלא מתלהב מהמשחק האינדיבידואלי של ראסל, יזרוק אותו אחרון, למספר 4. הארדן? מי שלא יבחר בו ראשון יבחר בו שני. הוא כמעט לא ייבחר שלישי או רביעי.

לכן הבחירה תלוייה בכמה יבחרו בראסל ראשון. ג'יימס הארדן יוכל לנצח עם בוכטות של "בחירה 2".

 

.

"It's historic. If what he's doing wasn't so difficult we'd have a lot more people being able to do it," Thunder coach Billy Donovan said before the game. "So I think it speaks to his ability to impact games in so many different ways, whether that's scoring, rebounding or assists. He can do it in a variety of ways. I think he's a very unique player, a player that maybe the league hasn't seen in quite some time because of what he can do in between the lines. So there's no question what he's done is remarkable."

בצורה האופיינית לו הוא היה זקוק רק ל-22 דקות לעשות זאת.

זהו הטריפל דאבל השביעי ברציפות שלו. הוא נשאל אם הוא משחק על טריפל דאבלים. הנה תשובתו:

 

"No, no it wasn't," Westbrook said when asked if it was a goal before the season to average a triple-double. "I just play, man, honestly. It definitely wasn't a goal, just going out and trying to win. Leadership to me was more important than averaging points or field goal percentage or whatever, because I think that's what gets us the farthest and helps us win a championship."

אני יודע למפרע שאני אחד היחידים באתר המאמינים לו. אז אוקיי, אני נאיבי זקן, אבל אני מאמין לו ב-100%!

מחר (היום) הוא עלול לשבור את השיא נגד ממפיס.

*

*

4. לברון חוצה הגנה לדאנק אדיר נגד מג'יק

*

 


*

5. נצחונות עם 1.0 שניות או פחות בשעון

 *

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 156 תגובות

  1. להגיד שאין לך דעה על הסיפורים שהבאת על. ג'ורדן זה לא מדויק. ברגע שנתת לזה במה הבעת דעה. באופן אישי אני לא אוהב רכילות, זה נשמע כמו משהו שכל אחד יכול להגיד על כל אחד ואז לך תוכיח שאין לך אחות

  2. לא יודע לגבי הסיפור על השחקנים החופשיים שלא הגיעו לבולס אבל לגבי הסיפורים האחרים:
    א. לא רואה סיכוי שמייקל היה משתכר לפני משחק כל כך חשוב בסדרת גמר.
    ב. בנאדם היה מרוויח 20 מיליון לעונה, הוא לא היה יכול להחזיר 2 מיליון לקזינו? נשמע מופרך.

    לא רואה מצב שווסטברוק לא לוקח אמויפי.

    1. הרצח של אבא ג'ורדן באמת מעורר שאלות. לא מאמין בצירופי מקרים כאלה.
      ג'ורדן הרויח הרבה יותר מ20 מיליון לעונה, אבל לך תדע כמה היה חייב על כל ההימורים שלו. ואולי סתם החליט שלא רוצה לשלם בזמן…

      1. אבא שלו נרצח ב-93, לא בטוח כמה הרוויח בשנים האלה אבל כמובן שהמשכורת היתה רק חלק קטן ממכלול ההכנסות שלו.

  3. אז מנחם מג׳יק ג׳ונסון לארי בירד לברון ביל ראסל וילט צ׳מברליין ג׳וליוס אירווינג אוסקר רוברטסון ג׳רי ווסט אלג׳ין ביילור כל אלה לא מגיעים לקרסוליים של מייקל ג׳ורדן נו באמת

  4. ולהוסיף אגב שהסיבה שהוא כל כך הצליח היא רק בגלל דיוויד סטרן שהביא לו שש טבעות והפך אותו ביחד עם נייקי למכונת כסףף אין מה לעשות יהודים ידועים ביכולת שלהם לעשות כסף וגם דיוויד סטרן היה ככה

    1. לא סטרן הביא לא את הטבעות אלא היכולת שלו והמנהיגות והווינריות שלו בסיוע פיפן ועוד צוות מסייע שעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר.

  5. א. לא מסתבר שלמייקל תהייה השפעה על שחקנים אם להגיע או לא ובפרט שהוא לא היה אהוד כל כך בקרב מתחריו. ההיגיון הבריא אומר ששום שחקן ברמה , לא היה מעוניין להגיע לבולס אחרי הפרישה של ג'רדון:
    1 – אין עניין להיכנס לנעליים גדולות.
    2 – הקבוצה מתחילה מאפס.

    ב. לא הגיוני שחקן ישתכר ברמה כזאת לפני המשחק.
    ג. בנוגע למאפיה זה פשוט מגוחך.

  6. הסיפורים על ג'ורדן נשמעים לי כמו רכילות זולה, אני זוכר היטב את משחק השפעת, הרגשת שמשהו לא בסדר איתו במהלך כל המשחק והקריסה שלו בסוף על סקוטי פיפן הייתה בניגוד גמור לכל מה שהוא ניסה לשדר במהלך הקריירה.
    סקוטי גם התראיין כמה שנים אחרי ואמר שמישהו הרעיל את הפיצה.
    בתור אחד ששיחק כדורגל בליגה חובבנית (ועוד בבוקר לא בלילה אחרי כמה שעות התאוששות) עם האנגאובר הרבה יותר קשה ממה שמייקל יכל לקבל (אלכוהול+ חומרים נרקוטיים) אחרי חצי שעה אתה כבר מתחיל להיות כמו חדש.
    אני יודע שהרבה באתר פה לא אוהבים או מעריכים את מה שראסל עשה העונה אבל ראסל הוא האם וי פי, תתמודדו

  7. מעורב מעולה!
    לגבי ג'ורדן- אף פעם לא האמנתי למשחק השפעת, יש היום משככים מטורפים שאתה לא מרגיש כלום.
    ווסטברוק- ברור שהוא אוסף טריפל דאבל, במקרה לפני סוף העונה יש לו אחד בכל משחק?
    ממפיס- יותר טובים בלי קונלי ושגאסול מוביל אותם!!!

  8. הגדולה של ג'ורדן בפרספקטיבה היסטורית נובעת מהדומיננטיות שלו בכל משחק, בתקןפה מוצפת כישרון בליגה. היכולת שלו לסגור משחקים בשנות ה90, בתוספת השורה הסטטיסטית המכובדת שלו, מתחרה רק עם ווילט וקארים, כאשר בניגוד להם ג'ורדן שיחק מול שחקנים טובים יותר, והביא אליפויות במו ידיו (קארים היה כינור שני לפחות בארבע טבעות שלו).
    לגבי הסיפורים/שמועות/הזיות: ללא ראיות משמעותיות יותר לכאן או לכאן, אני חושב שאין להם חשיבות.
    העובדה שווסטברוק שמר בפלייאוף על קבוצה שאיבדה שחקן טופ 5, וגם סגר מקום בפוסט סיזן כבר במרץ, היא זאת שצריכה להיות שובר השיוויון בינו להארדן. לברוו שלישי וקוואי 4 לדעתי.
    חייב להיאמר (שוב ושוב) ווסטברוק הארדן ודורנט היו teammates! כולם מהדראפט!! מה היה יכול להיות…..

    1. קארים היה כינור שני ב-2 האליפויות האחרונות של הלייקרס.
      האליפות שלו במילווקי הייתה מופע יחיד יוצא דופן,
      והאליפות ב-80', אז מג'יק זכה בפיינלס MVP, הייתה בהובלתו.

      קארים (פיינלס 80') : 33.4 נק', 13.6 רב', 3.2 אס', 4.6 חס'.

      מג'יק (פיינלס 80') : 21.5 נק', 11.2 רב', 8.6 אס'.

      באליפות של 82', לדעתי, זה בכלל נורם ניקסון שהיה צריך לקחת את ה-MVP (קלע יותר נקודות ממג'יק, מסר יותר אסיסטים, והיה מופקד על הניסיון לעצור את אנדרו טוני).

      באליפות של 85', זה היה קארים שזכה ב-MVP של הפיינלס.

      גם לגבי שאלת עומק התחרות, אני לא מסכים.
      התחרות כשקארים היה בשיא לא נפלה מהתחרות לה זכה ג'ורדן.
      היו הניקס של ריד, הלייקרס של ווסט, בוסטון של האבליצ'ק. אלו כמה מהקבוצות הגדולות שהיו.

      1. הסיבה היחידה שמג'יק קיבל את הMVP של הפיינלס ב1980 היא בגלל משחק 6 האגדי בפילדלפיה שאליו קארים אפילו לא טס עם הלייקרס.

        1. מג'יק קיבל את הפיינלס MVP בצדק.
          אני רק מנסה להסביר למה אני חולק על הטיעון – "קארים היה כינור שני לפחות בארבע טבעות שלו".

          קארים היה השחקן מס' 1 של הלייקרס עד סוף 83'.
          אחר כך המשוכות עברו לידיו של מג'יק,
          וזו אחת הסיבות שלקארים הייתה קריירה כל כך ארוכה ופרודקטיבית –
          היכולת לשחרר, ולתת לשחקן אחר להוביל, הייתה שווה עבורו עוד 3 טבעות אליפות.
          (ב-85', קארים לקח את הפיינלס MVP, אבל זו הייתה הקבוצה של מג'יק.)

          1. אני מניח שאתה כבר יודע שבשבילי מג'יק הוא הכי גדול איפעם אבל קראתי פעם ראיון איתו שבו הוא מודה שהפיינלס ב80 היו מגיעים לקארים שנתן הופעה באמת בלתי נשכחת לאורך כל הסדרה ומג'יק זכה בMVP בזכות ההצגה המופלאה שלו במשחק 6 והעובדה שקארים לא היה איתם בפלדלפיה.
            דרך אגב אפרופו משחק 6 ,אז לפני לא מעט שנים ערוץ הספורט שעד אז היה הצינור הדי יחיד ובלעדי לNBA לפחות מבחינתי(מבחינת שידורים) הם התחילו להביא את המשחקים הגדולים מהעבר,ואחד המשחקים שהם הביאו היה אותו משחק 6 המפורסם.לעולם לא התרגשתי כמו שבאותו יום התרגשתי לראות משחק ישן שאני יודע את התוצאה וכל מה שקרה שם.ישבתי פשוט מהופנט כאילו אני רואה את המשחק בלייב

          2. אין מצב שמג'יק טוב מג'ורדן שהיה החבילה השלמה והיה הרבה יותר טוב בהגנה, קלעי טוב יותר, מנהיג לא פחות גדול, וינר גדול יותר, גם לו הייתה חכמת משחק גבוהה, ריבאונדר לא פחות גדול ביחס לעמדה ולגובה, חוטף טוב יותר באופן משמעותי, חוסם טוב בהרבה בגובה נמוך יותר.
            במכלול היכולות והתכונות מייקל היה פשוט טוב יותר באופן ברור שלא ניתן לערעור כלשהו.

          3. יש לציין שבאותו משחק מג'יק הוא שהחליף את כארים כסנטר והשיג 42 נק', חמישה-עשר כ"ח, שבעה אס' ושלוש חט'.

          4. אני לא בא לפתוח דיון או לערער על העליונות של ג'ורדן.ברור שג'ורדן הוא השחקן הכי טוב אי פעם.אני רק אומר שמבחינתי האישית מספר אחד היה ונשאר מג'יק וזה לא קשור להישגים .זה השחקן שהכי אהבתי והוא נשאר מבחינתי האישית השחקן הכי גדול מאז ומעולם וזה למרות שג'ורדן שחקן הרבה יותר טוב ממנו.

          5. ועדיין….. מייקל תפס שש טבעות כשהבולס היו שלו והליגה היתה שלו. משחק עונה או פלייאוף מול הבולס בין השנים 92-93 ו-96-98 היה משחק מיועד להפסד, ולא משנה מי עמדה מולם. וכל זאת בתקופה שמלאה בשחקני טופ 5 בכל עמדה, אולי למעט הרכז (חוץ מסטוקטון, ופייטון/קיד טופ 10).

          6. הפואנטה שלי הייתה שג'ורדן גדול מספיק גם בלי לשנמך שחקנים אחרים.

            דיוני ה-G.O.A.T הם סובייקטיביים במהותם,
            ואין לי כל וויכוח עם כל הטיעונים בעד ג'ורדן.

            (אישית, ה-G.O.A.T שאני בוחר בו, הוא קארים. לא פחות אליפויות מג'ורדן, אבל מול תחרות אדירה, הן בשנות ה-70', והן בשנות ה-80'.
            זה, לצד שיא קריירה שלא נופל מזה של כל שחקן אחר, ואורך קריירה בלתי נתפס.)

          7. יניב, מי שהוא השחקן הטוב ביותר הוא גם השחקן הגדול ביותר כי אלו שתי צורות לאותה משמעות.
            מה שאתה יכול לומר ולכתוב שמג'יק הוא השחקן האהוב עליך ביותר.

          8. על סמך מה אתה קובע שג'ורדן הוא הגדול ביותר/הטוב ביותר?

            או שחשוב יותר לשאול –

            למה דעתך שג'ורדן הוא הטוב ביותר/גדול ביותר (וזן דעה סבבה. יש לא מעט שחושבים בדיוק את אותו הדבר. אבל יש גם מי שחושבים אחרת) היא המכריעה?

            כשאתה כותב "מה שאתה יכול לומר ולכתוב" , זה מעקר את היכולת לנהל דיון.

  9. שלושת הסיפורים על ג'ורדן נשמעים כמו בולשיט אחד גדול. מתאימים לאיזור הקליק-בייט של וואלה ("העולם יחרב בנובמבר", "חייזר עיבר קטינה מאל-פאסו" וכו').

  10. רכילות מהסוג הזה מחזקת את התחושה שמעבר לשחקן הענק שהוא היה, הוא גם שיחק בתקופה המושלמת של תקשורת מפותחת שמגיעה לכל בית(בטח במערב אבל לא רק) ועדיין בלי רמת הסיקור והחטטנות המוגזמת של היום, שכל טעות שלך או פליטת פה הופכים לשיחת היום ומתועדים לנצח. עוד סיבה לקונצנזוס שהוא, בלי להוריד מרמת משחקו, מהדומיננטיות ומהדברים שעשה שחלקם היו פורצי דרך.
    כנראה שהיום היה לו קהל מבקרים הרבה יותר גדול וקולני.

  11. ברווזיות עיתונאית ממדרגה ראשונה, וכמובן שמנחם מצטרף לחגיגה.

    מייקל מנע משחקנים חפשיים להגיע לבולס? איך זה בכלל אפשרי? ונגיד שכן, ג'רי ריינסדורף שלכאורה נפגע מזה לא אמר כלום, ועכשיו כשהוא נפטר זה מתפרסם?
    מייקל השתכר? לא ידוע שהיתה לו בעיית אלכוהול, הימורים כן, אבל לא אלכוהול. שוב, נשמע כמו קשקוש שכל אחד יכול להמציא.
    רצח של המאפיה? יכול להיות, אבל זה חסר בסיס לחלוטין, מעניין אם מי שפרסם את זה טרח לבדוק את תוצאות חקירת המשטרה.
    אז מה יש לנו כאן? אדם מפורסם, עם אופי תחרותי מידי ובעיית הימורים, והרבה עיתונאים, כולל מנחם שבאים לעשות עליו סיבוב פעם בכמה זמן, כי הרי הוא לא תמים, אז למה לא לצוד כמה קליקים, אפילו במחיר של רכילות זולה והכפשות.

  12. אני מאד שמח שראסל מצליח גם לעבור את BIG O במספר הTD לעונה וגם כמובן להחזיק בממוצע TD. ולא בגלל שאני מת עליו אלא בגלל שזה שם לי בפרופורציה את המקום של אוסקר רוברטסון בהסטוריה.
    וזה עוד כשלא נזכיר את כמות הפוזשנים שהיו ואת כמות הדקות ששיחק

    1. 41 טריפל דאבלים של ראסל נשמעים מדהים אבל כשאתה מנתח את כמות הריבאונד ואיך השיג אותם מגלים דבר די מאכזב: הוא לוקח (חברי הקבוצה משאירים לו) כמות לא הגיונית של ריבאונדים בהגנה ללא איש מסביב, הוא עוזב את השומר שלו כדי להשיג את הריבאונד ומשאיר אותו חופשי, בריבאונדים עם מאבק הוא מאכזב מאוד, אין לי ספק בכלל שהישג הזה יחזור בעתיד אבל בחברה שמסתמכת על סטטיסטיקה יבשה בלי להיכנס לעומק התואר MVP שלו. אפקטיבית בהתקפה הוא נופל מכל האחרים. אוקלהומה במלכודת דבש, כל עוד דונבון יהיה מאמן ראסל ימשיך לשחק ככה ועם סגנון משחק כזה אף סטאר לא יבוא לעיר כמו אוקלוהמה, אני בכלל לא מדבר על העיר שהיא עיר מסריחה ואני לא רואה שום שחקן עובר לשחק שם.

  13. אני לא חושב שאיפעם הייתי כל כך אמביוולנטי לגבי משהו.אין לי מושג מה אני מרגיש כלפי ווסטברוק והTD.מצד אחד הישג באמת מטורף שלא השיגו מעל 50 שנה .מצד שני קשה להתעלם מהעובדה שכל אוקלהומה עובדים רק בשביל דבר אחד וזה הTD שלו אבל גם לזה יש לעצמי תשובה וזה שהמאזן של אוקלהומה שהואט עושה TD פשוט נפלא כך שזה עוזר לאוקלהומה.
    עוד סיבה שמורידה לי קצת את ההתלהבות זה האינפלציה של הסטטיסטיקות האישיות,הארדן לא רחוק ממנו מבחינת המספרים.TD מטורפים של מיליון נקודות.בוקר קולע 70 נקודות.תומפסון קולע 60 נקודות ב3 רבעים.יותר מדי שיאים אישיים העונה שקצת שמים בפרופורציה את ההישג של ווסטברוק.

    1. עוד פעם הממזר כבר ציין את זה באתר הוא כל משחק עובד להשיג את הטריפל דאבל הרבה משחקים הם מפסידים בניסיון להגיע לטריפל דאבל.

      1. תן דוגמא למשחק אחד שהם הפסידו בגלל שווסטברוק ניסה להגי לטריפל דאבל. עד אז זו סתם טענה חסרת ביסוס.
        עובדתית כשהוא משיג טריפל דאבל הם מצליחים, כלומר ההצלחה שלו המטרה הזו משתלמת גם לקבוצה ולא הולכת נגדה.

        1. הוא כל משחק מנסה להגיע לטריפל דאבל, אז אתה צריך לספור לו גם את ההפסדים בנסיון להגיע אליהם, ולא רק את הניצחונות.

          1. אני לא מנסה להגיד שהם מנצחים בזכות הטריפל דאבלים שלו אלא שהם מגיעים בתוך שיטת המשחק של הקבוצה. כזו שלדוגמא מעדיפה שהכדור יתחיל בידיים שלו כך ניתן יהיה להגיע בקלות למשחק מעבר. באותה מידה ניתן להעלות את הטענה המגוחכת שרוב ההפסדים נבעו מכך שהוא לא הגיע לטריפל דאבל.

          2. אתה רשמת שעובדתית כל פעם שהם מגיעים לטריפל דאבל הם מצליחים, זה טעות, ולא הכל קשור לשיטה, הבן אדם לא קופץ לחסום זריקות, כדי שיוכל לרוץ להתפנות לריבאונד.

            דו שיח שלנו ממזמן :

            אתה :"מדידה היא עניין מורכב כי בסופו של דבר מדובר בהתערבות -כלומר בהשפעה על המערכת הנמדדת. כל עוד זה סתם מישהו שיושב בצד ורושם מספרים זה באמת חסר משמעות, אבל כשמגיעים לסקלה של מחשבות לדוגמא קשה לי להאמין שלמדידה לא תהיה השפעה."

            אני :"זה לא כל כך חסר משמעות, והבחור שרושם את המספרים בצד באמת משפיע על המדידה – כל שחקן היום וגם בעבר הלא רחוק בודק בניירת, בזמן פסקי זמן והפסקות כמה הוא מתקרב לטריפל דאבל או הישג סטט' אחר ודואג לשפץ אותו. אם לא המודעות הזאת הרבה שיאים ספורטיבים לא היו קיימים איתנו."

            אתה :"צודק. אם טריפל דאבל קורה במשחק אימון הוא באמת קרה?"

            אז אם שנינו מסכימים שהשחקן עושה את המספרים מתוך ידיעה ברורה, אתה צריך גם לזקוף לחובתו את ההפסדים בנסיון להגיע לשם..

            ועובדתית, הסגנון משחק שלו היה בין הגורמים לעזיבה של דוראנט, ככה שזה לא משתלם לקבוצה, ודי הולך נגדה = מקום 10 בליגה.

            "באותה מידה ניתן להעלות את הטענה המגוחכת שרוב ההפסדים נבעו מכך שהוא לא הגיע לטריפל דאבל." – והמשפט הזה שלך באמת סותר את המשפט – "עובדתית כשהוא משיג טריפל דאבל הם מצליחים, כלומר ההצלחה שלו המטרה הזו משתלמת גם לקבוצה ולא הולכת נגדה."

          3. הוספת מילה קטנה אבל די חשובה "כל" . כשאני אומר עובדתית אני מתייחס לזה שאחוז הניצחונות כשהוא משיג טריפל דאבל הוא גבוה (מאד). אני מדגיש שוב שלא טענתי לסיבתיות אלא לזה שיש מתאם בין טריפל דאבלים שלו לניצחונות. לכן עד שלא מביאים ראיה למשחק שהם הפסידו בגלל ניסיון שלו להגיע לטריפל דאבל זו טענה ריקה מתוכן.

          4. כן, ושיקגו לוקחת אליפות אם היא היתה משודרת קבוע ב TNT…

            מתפלא עליך גילרי.

            לאיזה "כל" אתה מתכוון ?

          5. לא כזה חשוב.

            אני אנסה להסביר בצורה אחרת – נגיד שחקן מנסה לקלוע 50 נק' כל משחק, במשך 50 משחקים, והם מנצחים 20 מתוכם כשהוא באמת קולע כך, הבעיה היא שהם מפסידים בכל המשחקים כשהוא מנסה ולא מצליח, אז מה המסקנה שכולם מגיעים אליה – במקום שיפסיק לזרוק כל כך הרבה ויתחיל נלהניע כדור, הם ממליצים לו פשוט כן להגיע ל50 נק'… זה פשוט הזוי לגמרי הדרך חשיבה הזו

            100% מהזמן הוא מנסה להגיע לטריפל דאבל
            50% מהמקרים הוא מצליח (זה לא קל)
            50 % מהמקרים לא מצליח (כאמור לא קל)
            אז אם זוקפים לזכותו את הנסיונות שצלחו והנצחונות שבאו איתם, צריך לזקוף לזכותו גם הכשלונות טריפל וההפסדים שבאו איתם. מה כזה מסובך ?

          6. אין לי בעיה עם זה רק שאני לא זוקף את הניצחונות לטריפל דאבלים. אני גם לא חושב שהוא מנסה קודם כל להגיע לטריפל דאבל אלא לניצחון. הטריפל דאבל מגיע על הדרך. אז כן היו מספר מקרים שכשהמשחק היה גמור הוא חיפש לשפר נתונים כדי להגיע ליעד. הוא לא הראשון ולא האחרון לעשות את זה.
            באותה מידה יכולת להגיד 100% מהזמן הוא מנסה להגיע לניצחון בחלק מהמקרים זה מצליח בחלק לא.

          7. אז מה כן הטענה ? אני לא מבין…

            ברור, גם קארי היה חם על שיאים שנה שעברה, אבל היא לא פגעה בקבוצה (אולי רק באיזה סוג של אפקט פרפר דטרמיניסטי… בפלייאוף)
            הוא זורק יותר מכולם (לא קשור לטריפל דאבל אני יודע..) עם אחוזים נמוכים, ויש לו את אחוזי השימוש מהגבוהים אי פעם (אולי הגבוה שבהם, אני לא יודע) מה שעושה את הנעת הכדור של הקבוצה שלו הכי שקופה בעולם, ושחקנים בקושי מעורבים בה, ובהגנה הוא מחפף כדי להגיע לריבאונד.

            לגבי ה 100% מהזמן – זה נטען בהקשר לכך שאם אתה רוצה לזקוף לו את הנצחונות, אז תזקוף לשיטה הזו גם את הכשלונות, כל פעם שהוא רוצה להגיע לטריפל דאבל הוא מצליח ?

          8. הטענה שלי היא כזו. הת'אנדר לא הפסידו משחק בגלל שווסטברוק עשה מהלכים ספציפיים על מנת להגיע לטריפל דאבל. נניח למסור במקום לזרוק כדי להגיע למספר האסיסטים החסרים.
            כן יש לי טענות לגבי היבטים בסגנון המשחק שלו אבל בגדול הנתונים הסטטיסטיים באים בתוך המשחק הקבוצתי ולא נגדו. הבעיה העיקרית שלי היא עם כמות הזריקות שהוא לוקח והאיכות שלהן.

          9. מי מדבר על מהלכים ספציפיים ?

            טריפל דאבל זה לא מהלך ספציפי, אלא אוסף של המון מהלכים ספציפיים שמתגבשים לכדי שיטת וגישת משחק שלא ממקסמת את הפוטנציאל של הקבוצה וחבריה. אתה מסכים אם זה ?
            אתה לא חושב שהיה יותר טוב להוציא לו את הכדור מהיד יותר, לו לרדוף אחרי הסטט', לתת הגנה יותר צמודה ולהפסיק להמר, היה עושה את הקבוצה יותר טובה ?

            אני כמעט בוודאות זוכר אותך אומר שהיה יותר טוב לקבוצה, אם הכדור היה פחות אצלו ביד.

          10. מסכים לחלוטין שהיה יותר טוב לקבוצה עם הוא היה משחק פחות עם הכדור ביד. זה היה עוזר מאד לקבוצה (אפשר להגיד את זה על לפחות עוד חמישה שחקנים בליגה). עדיין זו שיטת המשחק של OKC. אז נכון הוא משיג דרכה TD אבל השיטה היא לא – ראסל ישיג טריפל דאבל אלא בוא נעשה מה שצריך כדי שהתאנדר ינצחו.
            עכשיו מה אתה מתכוון בלרדוף אחרי סטטיסטיקה? כי במהלך המשחק אני לא חושב שהוא אומר לעצמו אני צריך להוסיף אסיסטים ..לא לקחתי מספיק ריבאונדים היום…וכו'. לרדוף אחרי סטטיסטיקה זה כשהמשחק גמור להישאר על המגרש ולנסות להשיג את הנתונים החסרים.

          11. החמישה האלו מועמדים ל MVP ? לא.

            הוא בפירוש מנסה להשיג סטט' במהלך המשחק, אני לא חושב שהוא חושב שהוא עושה את זה על חשבון הקבוצה, יכול גם מאוד להיות שהוא בעצמו מבין מהסטט' שכשהוא משיג טריפל דאבל הקבוצה שלו מנצחת…
            הוא מהמר בהגנה, לא עולה לזריקות כמעט עם שחקנים, ומהדו שיח שציטטתי פה בין שנינו, לא נראה לי שאנחנו חושבים שלרדוף אחרי הסטט', זה רק כשהמשחק גמור.

          12. ההימור בהגנה לא קשור לענין הטריפל דאבל. הוא באמת שחקן הגנה לא מוצלח במיוחד.
            אני בהחלט יכול להעיד על עצמי שלדעתי הוא רודף אחרי המספרים רק אחרי שעניין הניצחון הוכרע.

          13. נראה לי שהיה זה ג'ון שהעלה לא מזמן סטט' שלו בו הוא מהמובילים מהגארדים שלא עולים לזריקה עם התוקף, אלא בוחר ללכת לריבאונד (גם די רואים את זה בעין במשחקים)

            יש לו את כל הנתונים להיות שחקן הגנה סביר, למה שיהיה לא מוצלח ?

          14. לא רק זה, מבין השחקנים שמשחקים מספר מכובד של דקות (~30 אם אני זוכר נכון), הוא השלישי בליגה מהסוף בהגנה על זריקות מהשלוש. לפניו ווייטסייד וגובר.

          15. הארדן מקום 3 בליגה, ווסטברוק מקום 10

            הארדן עם אחוזים אפקטיביים גבוהים בהרבה משל ווסט, ועדיין ההתקפה יותר מחוץ לידיים שלו, מאשר מחוץ לידיים של הצ'יטה.

            אפשר לעשות תחרות קורלציות..

          16. ההתקפה של יוסטון עובר לו פחות דרך הידיים של הארדן מאשר זו של OKC דרך ווסטברוק. ההבדל הוא מן הסתם בבחירת הזריקות של שניהם.
            כמו כן אם ב-OKC יתפסו קצת שכל וישימו על המגרש איתו גם קלע שלשות נורמלי או שניים המספרים של השנה עוד יחווירו.

        2. "עובדתית כשהוא משיג טריפל דאבל הם מצליחים, כלומר ההצלחה שלו המטרה הזו משתלמת גם לקבוצה ולא הולכת נגדה."

          ומהמשפט המקורי שלך מתחילת השרשור, ניתן להבין שההצלחה והמטרה שלו (טריפל דאבל או הדרך שבה הוא מנהל את המשחק – אנאעארף..) משהו שעכשיו אתה אומר שהיה עדיף שיתבצע אחרת.

          לכתוב "עובדתית כשהם משיגים טריפל דאבל הם מנצחים" – זה כמו לכתוב : עובדתית כל פעם שקובי משיג 81 נק' הלייקרס מנצחים.. אז שימשיך לזרוק…

          1. אתה יכול להסיק מה שאתה רוצה אבל כל מה שעשיתי במשפט הזה היה להצביע על הקורלציה. בפעם המאה קורלציה לא מעידה על סיבתיות.
            מה שאני חושב על איך שההתקפה של התאנדר צריכה להתנהל לא רלבנטי מכיוון שלצערי (או לשמחתי) לא זכיתי במשרת אימון. כל הטענה שלי הייתה שהתאנדר עוד לא הפסידו משחק בגלל מהלכים שווסטברוק עשה כדי להשיג טריפל דאבל על חשבון לנסות לנצח את המשחק.
            עכשיו אני מבין שהטיעון שלך הוא שהוא מגיע לכל משחק עם כוונה לעשות טריפל דאבל. זה בסדר גמור אני מבטיח לך שכל שחקן בא למשחק מתוך כוונה לקלוע 30 נקודות. השאלה מה הוא עושה עם הכוונה הזו. אם אתה רוצה לבוא בטענות למשהו אצל ווסטברוק זה בעיקר על הדרך בא הוא משיג את ה30+ שלו כי זה מה שבאמת פוכע בהם לא ה-10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים למשחק.

          2. מה הערך של הקורולציה, אם אתה לא משייך לה גם סיבתיות,
            אחרת מה שאתה טוען זה שבאמת מדובר בסוג של צירוף מקרים.

            אף אחד לא טען לגבי מהלכים ספציפיים, כן נטען לגבי גישה למשחק, שכשבן אדם מחזיק באחוזיי שימוש הגבוהים ביותר, אין ספק שהוא יתן סטט' מרשימות, אבל כאלו שיבואו על חשבון הקבוצה, וכשאתה לוקח את מספר הטריפל שמראים על הפסדים, אתה צריך באותה מידה להסתכל על מספר הנסיונות להגיע לטריפל שעלו בהפסדים.

            באותה מידה יש קורולציה בין השידורי TNT לניצחונות של שיקגו.

            ואגב, אם הטריפלים האלו הגיעו כשהמשחקים גמורים לטענתך, אז מה הערך שלהם עבור הנצחונות ? הרי המשחקים גמורים…

          3. אני גם לא טוען שיש לטריפל דאבלים ערך לניצחונות (נניח מכל משחק טוב אחר) . לאחוזי השימוש אין שום קשר לטריפל דאבלים (למעט החלק של הנקודות). אני בהחלט מסכים שהנטייה שלו לזרוק יותר מדי באה על חשבון הקבוצה אבל שוב זה לא קשור לטריפל דאבלים (אני חושב ששנינו נסכים שהוא לא זורק הרה כדי להגיע ל-10 נקודות). אבל להיפך ככל שהוא זורק פחות הוא מוסר יותר ואז הסיכוי שלו לטריפל דאבל דווקא גדל.

          4. בשנה שעברה היו לגולדן סטייט 55 ניצחונות, השנה יהיו להם באזור ה-48 ניצחונות.
            דוראנט עזב, והקבוצה ירדה בסך הניצחונות ב-7 משחקים בלבד.
            לדעתי, לדרייב האדיר של ווסטברוק יש חלק לא קטן בכך,
            והכמות הבאמת מטורפת של הטריפל דאבלים, זה בגלל הדרייב.

            אני בקרתי את משחקו של ווסטברוק לא מעט לאורך העונה.
            ואני חושב שיש לו המון מקום להשתפר,
            אבל גם אני חייב להודות –
            זו עונה ששווה MVP.

          5. אם הוא דואג לשפץ את הסטט' לטריפל דאבל, רק כשהמשחקים גמורים כמו שאתה טוען, אז מה הערך שלהם לניצחון ? הרי המשחק גמור.. ואין שום ערך לטריפל עצמו כי הוא בא בגארבג' טיים לטענתך.

          6. איי איי איי.. גילרי.. אם תגיד לי שטריפלים האלו אין כל משמעות בשביל הניצחונות אז סבבה, אין ויכוח…

            מה שווה הקורולציה הזו של טריפלים ששופצו בגארבג' טיים, כשהמשחקים כבר היו גמורים עם הניצחון ביד כמו שאתה טוען, עבור הניצחון שכבר ממילא הובטח ?

            אתה מייאש אותי !

          7. אז סבבה אין ויכוח (למרות שרבים מהטריפלים שלו הושגו הרבה לפני "סוף" המשחק").
            אבל סתם בגלל שאתה נהנה מזה בוא תסביר לי איך "רדיפה" אחרי הטריפל דאבל גורמת להפסד. ואם לדייק אז אני צריך שתגדיר בדיוק במה אותה רדיפה מתבטאת.

          8. כבר כתבתי, וזה לא רק הטריפל דאבל, (גם העניין לסיים מעל 30 נק')

            כשאתה מנסה גם לקלוע הכי הרבה, גם למסור הכי הרבה, וגם לתפוס הכי הרבה ריבאונד, איזה בדיוק מקום זה משאיר לקבוצה ?

            וזה גם בא על חשבון אנרגיות ומאמץ בהגנה, לג'וס שם לך סטט' אחת למעלה.

          9. ראסל מגן חלש זה לא נובע לדעתי משמירת אנרגיות.
            עכשיו לגבי לקיחת יותר מדי זריקות אני לגמרי מסכים איתך אבל זה לא מרדף אחרי הטריפל דאבל (שעליו התקיים כל השרשרור הארוך). תסכים איתי שבמרדף אין כוונה לחלק של הנקודות?

          10. הוא רודף אחרי הטריפל + 30 נק'. זה לא קשור לטריפל, אבל הוא רודף גם אחרי זה.

            הוא מגן חלש. למה ? למה שיהיה כ ז ה, מגן חלש ?

            אין לו כוח לקפוץ עם הזורק, אבל יש לו כוח לקפוץ לריבאונד ?

            הגנת פרימטר, זה אחד הדברים החשובים ביותר אם אתה רוצה לנצח. או לא להפסיד..

          11. סליחה שאני נדחף כאן לוויכוח,
            אבל –
            מה זה משנה, רודף או לא רודף?
            זה חלק ממה ששחקנים תחרותיים עושים.
            הרי שחקנים רדפו אחרי הטריפל דאבל הרבה לפני שווסטברוק למד לכדרר.

            אתה יודע כמה טריפל דאבלים יש לכל שחקני הספרס ביחד מאז עונת 83'?
            36. זה פחות מכמות ה-TD של ווסטברוק העונה.
            גם לסיקסרס, לאורלנדו, למילווקי, לקליפרס, לגריזליס, לאטלנטה, להיט, לשארלט, ליוטה, לניקס, לדאלאס, לפייסרס, לניו אורלינס, לדטרויט, לטורונטו, למינסוטה, ולפורטלנד,
            יש ב-34 השנים האחרונות פחות טריפל דאבלים כמועדונים, מאשר לווסטרוק העונה כשחקן.

          12. לא מתאים לך להתחמק ככה.
            למה שחקנים טובים יותר בהגנה ואחרים פחות? וואלה קשה להגיד. אחרי שנים שבהם ניסיתי להבין איך KJ שחקן הגנה כזה גרוע התייאשתי (ואז קיבלתי את נאש).
            אתה קצת מפרש לא נכון את הנתונים שאתה מדבר עליהם. זה לא שהוא לא קופץ הוא אחד האחרונים בקונטסטד שוטס בליגה(שזה מה שאתה מתכוון אליו) אבל זה יותר מבטא דווקא משהו חיובי וזה שיחסית לכמות הזמן שהוא על המגרש לוקחים מולו מעט זריקות (כנ"ל לגבי השלשות).
            אבל בכל מקרה אני לא אגן על ההגנה שלו כאן כי זו באמת נקודת תורפה אצלו למרות שגם שם הוא משקיע מאמץ.

          13. סאעמק עם שניכם, שותים לי את הצהריים עם קשית על משהו ברור מאליו !

            אין בעיה, שימשיך לרדוף, אבל זה בא על חשבון הקבוצה, ולא מגיע לו על זה ה MVP, והקורולציה הזו של ניצחונות/טריפלים, מעוותת לגמרי.

            להתחמק איך ? אני עני אני, אין לי את הסטט' שלכם, כל מה שאני טוען בא מהעין, אבל ג'ון הביא כמה סטט' יפות (אין לי כוח לחפש את הפוסט הזה) שקשורות לעניין, כשנראה אותו שוב, נציף את העניין מחדש.

            בחיאת, מה חסר לווסטברוק בשביל להיות שחקן הגנה סביר ? הגנה זה הרבה מאוד רצון, וזה משהו שברוך השם לא חסר לו לפחות בהתקפה, אבל בהגנה לא רואים כלום מזה.

            ושוב, העניין הוא לא איזה הפסד ספציפי, בעקבות איזה סטט' ספציפית שהוא רדף אחריה, הרי אתה בעצמך כתבת שמעבר שיטה בא הוא פחות עם הכדור תהיה יותר טובה עבור הקבוצה, משמע אתה חושב שכך תשיג יותר ניצחונות, משמע, הנה ההפסדים שחיפשת..

          14. אני שותה לך? אתה שותה לי ועוד כשאני מנסה לכתוב פוסט לפסח.
            אז רק לגבי הטענות שלי אליך – כשאומרים רדיפה אחרי ה-TD אני חושב שזה ברור לכולם שמדובר על האסיסטים והריבאונדים, זה לעניות דעתי לא פוגע בקבוצה. להיפך. בקיצור אם הוא ינסה ל"רדוף" אחרי עוד אסיסטים לעומת הזריקות המשוגעות שלו אז אוקלהומה ינצחו אפילו יותר משחקים.
            זהו. משוחרר!

          15. אני לא מוכן שזה יגמר כאן.
            לא אם הוא ימסור יותר אסיסטים יהיה יותר טוב לקבוצה, אלא אם יהיו התקפות שלמות בהן הוא לא נוגע בכדור או רק מקבל כדי לסיים, אז יהיה יותר טוב.

          16. עקרונית – איך "אוהד" גולדן סטייט, ועוד אחד שהצטרף לעגלה, מעז בכלל לנסות לפגוע במעט שנשאר לאוקלהומה? זה ממש לשחוט את כבשת הרש, הרסתם להם הבית, זה מה שעשיתם – עזוב אותך מהוויכוח על תואר הכבוד. לך במיוחד אסור. לא רחוק מהאיסור המקורי של "גדי בחלב אימו" (והכוונה אימו ממש) – יש דברים לא מוסריים, בנסיבות הספציפיות.

          17. Ljos, בגדול מסכים איתך אבל כמו שהארדן מראה ביוסטון אפשר גם כשכל התקפה עוברת דרכו. לגבי ראיית משחק. בגלל האתלטיות נוטים להתעלם מזה שלווסטברוק יש ראיית משחק טובה. הוא יודע לזהות מצבים ולמצוא את השחקנים האחרים על המגרש בצורה נהדרת. לא סתם יש לו כל כך הרבה אסיסטים (גם בימינו שההגדרה לאסיסט נהייתה מאד נזילה).

          18. חחח…לא היית צריך להגיד שאתה כותב פוסט לפסח, זו נק' תורפה, כמו לתת נשק לדאעש, עכשיו דווקא אני אמשיך…

            מה שלג'וס כתב.. זה לא צריך בחירה בין רע (אסיסטים כשהכדור אצלו כל ההתקפה) לרע מאוד (אחוזים אפקטיבים נמוכים ביותר)

            נו… סופרסטאר אחד (קאפקייק אמנם) כבר ברח ממנו..

          19. איש – אכן עונש אכזרי. אני פשוט סדיסט.

            סומסום – קודם כל, אני אוהב את קרי ומחבב את דוראנט. זה הכל.
            דבר שני, להתנצל שהם נתנו מפלט לשבוי מצפון קוריאה? חלילה. לא מוסרי. עד שהוא הצליח לברוח ממחנה 22? עכשיו צריך להציל את אוקלהומה מעריצות קים ג׳ונג ברוק.
            ודבר אחרון – אני מאחל לך שיום אחד דטרויט תצליח.

          20. תבדיל בין "רע" ל"לא אוהב" גם אני לא אוהב את זה שכל התקפה עוברת דרך אותו שחקן. אבל כמו שכתבתי – הארדון ויוסטון מראים שזה לגמרי יכול לעבוד. היית מעדיף שלא ואני חושב שיכול להיות יותר טוב אחרת אבל זה לא אומר שאי אפשר להצליח גם ככה.

          21. Ljos, תודה על האיחולים.
            כידוע או לא, הקבוצה הראשונה שלי היא הניו יורק מטס, זכיה אחרונה בוורלד סירייס ב-1986, ככה שמבחינתי אני עדיין בערפל השמפניה של הפיסטונז!

          22. הארדן מקום 3 בליגה, ווסטברוק מקום 10
            הארדן עם אחוזים אפקטיביים גבוהים בהרבה משל ווסט, ועדיין ההתקפה יותר מחוץ לידיים שלו, מאשר מחוץ לידיים של הצ'יטה.
            אפשר לעשות תחרות קורלציות..

          23. ההתקפה של יוסטון עוברת לא פחות דרך הידיים של הארדן מאשר זו של OKC דרך ווסטברוק. ההבדל הוא מן הסתם בבחירת הזריקות של שניהם.
            כמו כן אם ב-OKC יתפסו קצת שכל וישימו על המגרש איתו גם קלע שלשות נורמלי או שניים המספרים של השנה עוד יחווירו.

          24. הקורלציה של הארדן שווה מקום 3 בליגה
            הקורלציה של ווסטברוק שווה 10 בליגה
            לדעתי הסגל של ווסטברוק' עולה על של יוסטון.

            זה לא משנה מה יוסטון עושה, מה שמשנה זה מה יותר יועיל לאוק', הכדור בידיים של ראס לטריפל, או הכדור בידיים של הקבוצה למשחק קבוצתי, וגם אתה כבר אמרת שלדעתך עדיף להוציא לו את הכדור יותר מהיד, אז על מה הויכוח ?

            עד עכשיו לא הבנתי מה שווה הקורלציית טריפל/ניצחונות אם לא מנסים לתת לזה משמעות כלשהיא ?

            אתה לא מוכן לקבל את עניין השמירה/ריבאונד, מה אני יכול לעשות חוץ מלנסות לדפוק לך את הפוסט פסח…

          25. אם אתה רוצה אני יכול להסביר את הקורלציה בין הטריפלים לניצחונות.
            זה קשור לקורלציה אחרת בין מספר הזריקות של ווסטברוק לניצחונות. ככל שווסטברוק זורק פחות ומוסר יותר הסיכוי של OKC לנצח יגדל.
            עכשיו הויכוח שנשאר אני מניח הוא האם הת'אנדר מסוגלים לנצח כשהכדור כל כך הרבה זמן בידיים של ווסטברוק. התשובה לדעתי היא כן בתנאי שהוא יזרוק פחות זריקות קשות. האם עדיף להוציא לו את הכדור מהיד בחלק מהזמן? לדעתי כן אבל זה לא אומר שהמלחה היא בלתי אפשרית גם אם לא.
            רק כדי לחדד את הנקודה האם ג'ון וול משחק קבוצתי?

          26. יא אלוקים אני לא מאמין שפתחת ויכוח חדש, כולם חושבים שאתה נחמד, אבל האמת היא שאתה פסיכופט !.. סמיילי

            זה לא חוכמה, הוא עם אחוזים נמוכים ביותר, אתה עושה לעצמך חיים קלים. שוב, בחירה בין רע, לרע מאוד.

            למה אתה קורא הצלחה (המלחה ?) סיבוב שני גם לי נראה שהם מסוגלים ככה, ולא אמרתי את זה כל השרשור הזה כי נראה לי מיותר, אבל ברור שמדובר בשחקן ענק, אבל בשיטה הזו, בגישת "הכדור אצלי ביד עד הטריפל" אי לא רואה אותם עושים גמר מערב, ואני חושב שיש להם סגל מצוין, שאף פעם לא תדע עד כמה הוא טוב, אם לא תנסה להשתמש בו.

            אין לי מושג למה אתה מתכוון, ואין לי כל כך הרבה שעות טיסה איתו, אח שלך חולה עליו הוא יוכל לענות לך יותר טוב.

          27. תראה לי אחד שחושב שאני נחמד (חוץ ממך), כמות כינויי החיבה שזכיתי להם כאן לא הייתה מביישת אף פוליטיקאי.
            אני אחתוך כאן כי יהיה פוסט על אפך ועל חמתך, אבל אני חושב שעם המאמן הנכון (ועוד תגבור במקומות הנכונים) הם יכולים להגיע לגמר המערב.
            מה שניסיתי להגיד לגבי וול שלעיני רוב (וגם בעיני) הוא שחקן קבוצתי זה שהוא מחזיק בכדור לא פחות מווסטברוק.

    2. https://www.reddit.com/r/nba/comments/5qat1j/statistically_analysis_russell_westbrooks/ מסביר הכל על הריבאונדים של ווסטברוק, לא פעם אחת הוא ויתר על סל קל בשביל אסיסט כדי להגיע לטריפל דאבל, הוא מנסה להגיע ח30 נקודות על חשבון הקבוצה אין שום הצדקה לכמות כזאת של פולאפס גאמפרס שאתה קולע באחוזים כאלה, כמה פעמים הוא עזב את השחקן שלו כדי להגיע לריבאונד כמובן שזה פוגע בקבוצה, הרבה יותר חשוב לו הסטטיסטיקה מנצחונות. הוא לעולם לא יהיה פייטון אבל הוא פוגע במכוון בהגנה הקבוצתית כדי להשיג ריבאונד.

  14. אין כאן שום גילויים חדשים על ג'ורדן אלא טחינה מחדש של תיאוריות קונספירציה שאין להם שום אחיזה במציאות.

  15. בכל כך הרבה תחומים, אנשים שהיו ענקים בתחומם, היו גם בני אדם חרא.
    זה לא ממש מפתיע, גם בקרב אוכלוסיית האנשים הבינוניים לחלוטין, יש לא מעט כאלו שהם חרא של בני אדם.
    אז מה שצריך לשאול, זה:
    את מי זה מעניין?
    ולמה זה משנה?

  16. אני רוצה להתעכב על סלי פחות משנייה.
    מנחם ואחרים מבינים יותר ממני במהירות שחרור זריקה. אבל אפשר להבדיל בסלים האלה בין סלים כשרים שבאים יש סוג של "טיפ" או דחיקת. שחרור הכדור לסל, לבין סלים שלי ברור באופן חד משמעי שהכדור שוחרר מהיד אחרי שהזמן נגמר ואושרו כנראה בגלל בעיית מדידת השעון.

    ומי שלא הבין את הרמז הדק כפיל ג'קסון: הסל של דרק פישר מול הספרס.

  17. שנות התשעים העידן הכי גרוע בכדורסל כל קבוצה בכירה של שנות השמונים היתה זוכה לפחות בשמונה טבעות עם לא יותר פילדלפיה לייקרס דטרויט בוסטון כל אלה היו קבוצות יותר טובות משל מייקל ג׳ורדן הוא אפילו לא בטופ 5 שלי

  18. קארי קובר את העונה הרגילה, ורוצים לתת ה MVP לכל הקונטנדרים שהוא השכיב לישון.. פסיכים פה לגמרי

    1. קארי הוא השחקן הטוב בליגה אולי, והmvp של החודש האחרון, אבל במהלך העונה הרגילה הוא די נח ולא התבלט. השיטה של גולדן סטייט היא בעיקר ניצחה את הליגה.
      בכלל, צריך לקרות משהו מטורף כדי שהוא, אן מישהו, יקבל את התואר 3 שנים ברצף! זה בכלל קרב פעם?

      1. הוא לא נח, הוא הוריד מהאגו, ופינה מקום לסופרסטאר, שהטוען לכתר ה MVP לא הצליח להשתלב איתו ב8 שנים כמו שקארי השתלב איתו ב3 חודשים. רק על זה מגיע לו ריפיט.

        ברור שזה כבר קרה.

  19. מת על ווסטבורק אבל התואר האישי צריך ללכת למזוקן, כתבתי את זה פה המון פעמים הוא לקח קבוצה בסדר גודל מבחינת רמת שחקנים סביבו כמו אוקלהומה ואולי טיפה פחות למקום הפאקינג שלישי במערב על גבו, להזכיר שבפריוויו של קדם העונה לא מעט וביניהם גם אני חשבו שהם יהיו באזור מקומות 6-8 במקרה הטוב.

  20. ווסטברוק עשה הישג פנומנלי
    אבל אני בתחושה שהוא שיחק עבור טריפל דאבלים השנה וזה פוגם קצת במעמד שלו
    בלא מעט משחקים ראיתי מהלכים מאוד מוזרים שלו כשחיפש מסירה על סל קל ולפעמים זה נגמר באיבוד שטותי
    ברמת האתלטיות של היום לדעתי – הארדן , דוראנט , לברון ואולי דרימונד גרין מסוגלים לתת עונת טריפל דאבל אם היו משחקים בסגנון של ווסטברוק

    בכל מקרה מדהים ששחקן בגובה 1.9 משיג מעל 10 ריבאונד למשחק
    מדברים MVP ללא אזכור של שחקן GSW או בוסטון הקבוצות שמובילות את הקונפרנס זה קצת מוזר
    אייזה תומאס חייב להיות טופ 4

    1. אני בכלל חושב בשיא הרצינות שאם בוסטון מסיימים באמת במקום הראשון במזרח אז הMVP חייב להיות תומאס.
      תראה לי בן אדם אחד שחשב בכלל שקליבלנד לא יסיימו ראשונים במזרח,ועצם העובדה שזה נובע יותר מחולשה של קליבלנד מאשר התעלות מדהימה של בוסטון עדיין העובדה המדהימה הזאת של ראשות המזרח צריכה להביא לתומאס את הMVP

      1. אתה טוען שצריך לתת את הMVP לשחקן מקבוצה בינונית פלוס בגלל שהיא משחקת בקונפרנס מלא קבוצות בינוניות, בינוניות מינוס, וקבוצה אחת טובה שבתצוגת אנדרפרפורמינג מרשימה הצליחה לרדת למקום השני מתחת לקבוצה הבינונית פלוס? אם קבוצה מסיימת ראשונה בקונפרנס עם 44 נצחונות זה גם צריך לשנות עבורינו ועלינו לתת קרדיט בגלל המקום הראשון בקונפרנס אפילו שברור ממאזן הנצחונות כמה הקבוצה בינונית?

        1. אני טוען ככה.
          1.איזיה תומאס נותן עונה מדהימה מבחינה אישית.
          2.הוא מוביל את הקבוצה שלו למקום ראשון במזרח.עכשיו כל מה שכתבת על בינוניות נכון אולם שוב תראה לי בן אדם אחד שהאמין שבוסטון יסיימו ראשונים במזרח.זה שהם בינוניים לא רלוונטי .
          3.כמו שכתבתי מקודם דווקא כל הטירוף הסטטיסטי שגם ווסטברוק וגם הארדן ואפילו לברון עם כמות TD לא הגיונית,מורידה מבחינתי את הערך שאני נותן לזה במירוץ הMVP.
          ובסוף שאני משקלל את כל הנתונים ,אני מגיע למסקנה שתומאס אמור לקבל את הMVP.(דרך אגב זה לא אומר שמחר אני יחשוב אחרת :))

          1. 1) מדהימה ועדיין פחות מדהימה מלפחות 4-5 שחקנים אחרים (והוא חור בהגנה שקבוצה שלמה עסוקה בלסגור בכל רגע שהוא על המגרש)
            2) לא ברור לי מה זה חשוב מי האמין שהם יסיימו איפה. גם אנשים האמינו שיוסטון לא יהיו בפליאוף ואנשים אחרים האמינו שהתאנדר יהיו בפליאוף, זה רק אומר שאנשים טועים בהערכות שלהם. צריך להעניק MVP על פי ביצועים של מה ניתו בפועל. חוץ מזה המניות של תומאס בנצחונות של הסלטיקס נמוכים משמעותית מהקרדיט שהוא מקבל עליהם.
            3) אם הטירוף הסטטסיטי לא כזה משנה אז גם הסטטיסטיקה של תומאס צריכה לא לשנות. מה שמעלה את השאלה כמה מניות באמת יש לו בנצחונות של הסלטיקס ולדעתי הן נמוכות בהרבה מהמניות של החברה המתמודדים מולו בנצחונות של קבוצותיהם.

          2. 1. לגבי ההגנה אז כן פה אתה צודק רק אל תשכח שאני מסתכל על שאר המועמדים(הארדן ווסטברוק)ההגנה שלהם גם לא להיט.
            2. אני יסביר לך למה זה חשוב עניין האמונה.קודם כל אתה צודק שאף אחד לא האמין שגם יוסטון יתנו עונה כזאת ואכן מבחינתי עד עכשיו הארדן היה באמת המועמד המוביל שלי .הנקודה שאני מנסה להעביר כאן שלזכות במקום הראשון במזרח זה הישג מדהים.אז כן מדובר רק על עונה רגילה וכן הם מנצלים חולשה לא מובנת של קליבלנד אבל עדיין מבחינתי זה שקליבלנד לא יסיימו ראשונים במזרח היא אחת ההפתעות היותר מדהימות שאני זוכר לפחות בשנים האחרונות.ולכן מגיע למי שמוביל את הקבוצה שלו להישג הזה ראוי מבחינתי לקבל.

            3. לגבי הטירוף הסטטיסטי זה בא להראות שגם הוא נותן עונה מבחינת מספרים שבהחלט שמה אותו מועמד ראוי.

          3. 1) כן, אבל יש מועמדים אחרים שגם עדיפים על תומאס שההגנה שלהם דווקא כן להיט
            2) אני לא מצליח להבין למה זה מדהים שבוסטון יסיימו ראשונים במזרח. כל מה שקורה הוא שהם מנצחים 50-55 משחקים העונה(שזה מספרים של כמעא על סף הקונטנדריות אבל לא) בעוד ששאר הקבוצות פשוט עוד יותר גרועות ומנצחות פחות. אז הקאבס מאכזבים ומנצחים גם פחות מהם? מה בזה גורם לנצחונות שלהם להיות שווים יותר? אם הם היו מנצחים 64 משחקים האונה והקאבס 65 אז זה היה הישג פחות מהמקום הראשון במזרח עם 55-50 נצחונות?
            3) ראוי כן, אבל ללא ספק עדיין נחות סטטיסטית.

          1. נכון(כאילו כמעט נכון, בלי הגנה בכלל זה הגזמה קלה), ולמען האמת אני(בתור אוהד סאנס) לא חושב שהוא היה צריך לזכות פעמיים(אני אפילו לא בטוח שהוא היה צריך לזכות פעם אחת).

      2. מסכים שתומאס צריך לקבל קולות, אבל את הmvp יהיה קשה לקחת מראסל השנה..
        אולי יצ'פרו את בוסטון בפרס מאמן השנה לסטיבנס, אם הם יסיימו ראשונים באמת

  21. תודה על המעורב. שלושת הסיפורים על MJ לא נשמעים לי אמינים, אבל הנה אחד שכן (מראיון של הצלם נט באטלר בפודקסט של SLAM):

    http://thebiglead.com/2017/04/01/christian-laettner-beat-michael-jordan-at-ping-pong-in-1992-and-lived-to-regret-it/

    באולמיפיאדה ב-1992 הביאו שולחן פינג-פונג לאזור של הדרים טים כי לא רצו שהם יצאו מהמלון או השתעממו, אז הם עשו טורניר. לגמר הגיעו ג'ורדן, ואיכשהו כריסטיאן לייטנר. לייטנר הצליח לנצח את ג'ורדן בגמר, והגדול מכולם זרק את המחבט בזעם, הלך לחדר ולא דיבר יומיים עם איש.

    לאחר מכן הוא חזר, דרש משחק חוזר מלייטנר וניצח משהו באזור של 21-4. מסתבר שבשקט הוא הזמין שולחן זהה לחדר והתאמן בלי הפסקה כדי לנצח.

    1. יש סיפור של מישהו ששיחק כרוקי בשנות השמונים עם ג'ורדן, ואחר כך הגיע לראשל"צ (מה שנקרא קידום). הוא סיפר שכשהוא קנה מכונית יקרה, הוא השוויץ בפני ג'ורדן שהרכב שלו מהיר יותר.
      בסוף האימון מייקל לקח עוד שני שחקנים, שהיו אחראים לסגור כביש, הכל כדי שמייקל יוכל לנצח את השחקן שאת שמו אינני זוכר)

  22. לא יודע מה אתכם, אני היום החלטתי סופית, ראסל יקבל את הmvp. הממוצע של TD הזה פשוט מטריף את הליגה ואת כולם, והרוקטס לא הרבה יותר גבוה בטבלה בשבילך להצדיק בחירה של הארדן.
    אני לא אומר שהתואר הכי מגיע לו בהכרח, על זה אפשר להתווכח בלי סוף, אבל הוא יקבל את התואר בטוח.
    בשיא הרצינות, אני מוכן לשלם על זה כסף

  23. הבעיה שלי עם ווסטברוק (או נכון יותר – הבעיה שהייתה לי עם ווסטברוק, אחרי שהוא השתפר מאוד בנושא ברבע האחרון של העונה) היא כמות הזריקות, ובחירת הזריקות.

    15 פעמים העונה ווסטברוק זרק 30+ פעמים לסל,
    המאזן של הת'אנדר באותם 15 משחקים?
    9 הפסדים, 6 ניצחונות.
    ב-8 משחקים מתוך ה-15 הוא קלע פחות מ-50% מהשדה.
    ב-6 משחקים מתוך ה-8, הת'אנדר הפסידו.

    דרך אגב, השנה, לכלל שחקני ה-NBA יש ביחד 39 משחקים עם 30+ ניסיונות קליעה. כאמור, 15 מתוכם של ווסטברוק,

    1. אני מאד מאד מסכים איתך. כבר אמרתי את זה כמה פעמים שאם יהיה מאמן שיעבוד איתו על זה השמיים הם הגבול.

    2. זה מוביל אותי לעוד בעיה עם ווסטברוק.
      במשך שנים מתלוננים שהארדן לא עושה הגנה ומשחק לבד בהתקפה. דווקא בשנה בה הוא משפר את ההשקעה בראשון ובצורה דרמטית את השני, לתת את הפרס לשחקן שחוטא בשניהם יותר משהארדן אי פעם חטא? פשע מוסרי.

      1. כן – לתת לראסל ולא לזקן זו מצווה .
        זה שהזקן החליט לעשות קצת הגנה זה רק מעלה אותו מאפס לשלוש בדירוג 1-10 של עשית הגנה .
        הוא שחקן משעמם רצח וחופר לתוך היריבים ליצירת מגע כדי לקבל שריקות לעונשין . בנוסף הוא אלוף איבודים ידוע .
        אבל אפשר לסמוך עליו שהוא יתבכיין לתקשורת ויטען שהגיע לו , אחרי שראסל יקבל .
        הוא כבר עשה את לפני שנתיים כשסטף סיים לפניו .

    3. זה דומה לבריאנט, השאלה מה גורם למה, אם בימים שלקבוצה הולך פחות הוא לוקח עליו יותר זה הגיוני שיפסידו, אם בימים שהוא לא זורק האחרים משתפרים זה עניין אחר.

  24. מנחם כתבה מצוינת.
    האתר הכי מדהים שיש
    בזכות מנחם והח'ברה בכתבות ובתגובות.
    המשיכו בפועלכם הנהדר והסוחף.
    Breach מידן גיא עגל המשיכו להצחיק אותנו בקול גדול.
    כותבי היומנים וכל הכתבות תמשיכו.
    הממזר וסומסום תמשיכו להתווכח. מהנה.
    רועי גילרי זעפרני שגיא טבול אבן צור יניב מתן יוסי ברקלי עידן עופר
    צביקה מולי גיא א הברון מקרית עקרון ורבים אחרים
    כולכם 10 הרשימה ארוכה מידי.
    תגובתי כנראה הראשונה והאחרונה היחידה אני מהשקטים שרק קורא
    ואיני מספיק מבין לכתוב כאן
    רק רציתי להגיד תודה גדולה במלוא הערכה לכולכם.

  25. חוזר על עצמי, בהשטחה קלישאתית:
    מהראש, הארדן צריך לזכות. מהלב, ראסל.
    האחד צריך כי הוא הכי טוב העונה, השני – כי זה יהיה פשוט לא מוסרי.

    אז לחלק! ושניהם גם חברים טובים.
    הבעייה שאצל האמריקאים האלה, לא מכירים דבר כזה. הכל או לא כלום. לפחות אחד (על אוהדיו) יילך הביתה מבואס, ובצדק.

      1. ואני מבין שדרכתי על נקודה רגישה, אם אני מאלץ אותך בכל הזדמנות שניה להגיב לי, ואישית, ולרוב לא לעניין. זה הישג אתה יודע.

        1. עד שאתה אומר מש מצחיק אתה חייב לנסות להרוס את זה.
          תבדוק את הסטטיסטיקה שלך, אם היום שלי היה ארוך פי עשר והייתי מעוניין בכך לא הייתי מגיע למספרים שהצגת כאן.

  26. בענין מיקל גורדן .
    אני מצפה מאתר רציני שיעלה את הנקודות השחורות באותה מידה שהוא מעלה את נק האור .
    היה יפה לראות את גורדן משחק , אבל החה מאד לא יפה לראות את המשחק הקבוצתי הופך לאישי ועוד פחות יפה לראות את מייקל הופך לאליל.

  27. הרכילות הזו מסתובבת כבר שנים, ולא יודע מה שם נכון, אבל ברור שמייקל ג'ורדן הוא אחד האנשים הכי תחרותיים שנבראו. לא חושב שיש רשימה אפשרית של 10 הגדולים אי פעם שהוא לא היחיד בה שלא יועד לגדולות מגיל צעיר. עוד בשנת 87-8 אני והרבה מאוד אחרים התייחסנו אליו כאל עוד סקורר אתלטי אדיר כמו שרואים בליגה מדי פעם. אגב העונה שווסטברוק נותן

  28. ג'ורדן הוא המאראדונה של הכדורסל. אלו שהחליטו לראות בו את הגדול מכולם, הפכו את זה לדת וכלל לא רואים בעיניים כזה נוגע לעניין השוואות בינו ובין שחקנים אחרים.

    פמפמו לדור שלם ג'ורדן ג'ורדן ג'ורדן ג'ורדן בתקופת שהליגה התדרדרה לבינוניות תודות להתרחבות וזו התוצאה.

    כשקובי זורק 19.6 זריקות למשחק הוא אגואיסט שהורס את המשחק וכשג'ורדן זורק 22.9 אז הוא סוחב את הקבוצה העלובה שלו על הכתפיים.

    לשקר אין כנפיים, אבל אנשים בכל זאת יהיו מוכנים לדמיין בשביל לשמר את האשליות שלהם.

    הצעד הראשון הוא להבין שאין אלוהים (לא משנה מה לארי אמר לילה אחד בסוף שנות השמונים).

    לא לשחק שנה וחצי בשיא הקריירה דחה לו את סוף הקריירה (מה לעשות לשחק כדורסל זה שוחק, אני מרגיש את זה על הגוף וכך גם כל אדם), מנע ממנו להפסיד להאקים ובכך מאפשר לחסידים להמשיך להאמין במיתוס.

    קולטים שבלעדיו הקבוצה שלו כמעט הצליחה להגיע לגמר?
    קולטים כמה הליגה היתה מדוללת כשרון בשנות התשעים?
    קולטים כמה המזרח היה עלוב בשנים אלו?
    קולטים שג'ורדן שיחק נגד הגנות פחות טובות (גם ברמת השחקן היחיד וגם ברמת הקבוצות) מקובי לאורך כל הקריירה שלו?
    קולטים שג'ורדן קיבל יחס מהשופטים שלא היה כמוהו פרט למר ווייד בגמר 2006?

    אם אני בדראפט של הרכבת קבוצות מהאול טיים גרייטס ואני זוכה לבחור ראשון מג'יק יהיה הבחירה שלי. ואם אני לא ראשון ומגיעה הבחירה שלי אני לוקח אותו ברגע שהקומישנר של הליגה נותן לי את האור הירוק שהגיע זמני לבחור את הבחירה הראשונה שלי בדראפט.

    בין ג'ורדן וקובי קשה לי מאוד לבחור. אני חושב שיש לי העדפה קלה לקובי כי נראה לי שהוא יהיה מסוגל להסתדר עם שחקנים אחרים ברמה זו טוב יותר, כנראה בגלל שבזמנו הוא הראה שהוא מסוגל לזה עם שאק למרות כל הבעיות. נראה לי שג'ורדן אף פעם לא באמת התקיים עם מישהו בלי לרדות בו.

    1. אני בכלל לא נכנס לפרטי התגובה שלך, יש לד"ר הרבה מאמרים שמוכיחים מדעית ורגשית את גדולתו ההיסטורית של MJ. ואגב, מנחם לס הוא ממש לא מה-"דור" ששטפו לו את המוח לטענתך, מה תגיד על זה?

      1. איך אפשר להוכיח גדולה?

        יש נתונים אובייקטיביים, ואז יש את הפרשנות הסובייקטיבית לאותם נתונים, פרשנות שונה של כל אוהד ואוהד.

        הוא מס' 1 בגלל האליפויות?
        לביל ראסל יש יותר.
        בגלל הנק'?
        ווילט סיים עונות עם הרבה יותר.
        קארים קלע יותר בקריירה.

        הטיעון למה הוא כן, לא שונה מהטיעון של מישהו אחר למה קארים, או מג'יק, או ראסל.

        בשורה התחתונה, יש שורה של אייקונים שמקובל על רוב מוחלט של אוהדי ה-NBA שהם הטופ.
        ג'ורדן שם. אבל גם מג'יק, קארים, ראסל, ווילט, ובירד שם.
        והדרוג ביניהם, הוא סובייקטיבי לחלוטין.

    2. אני רואה שלמעבר שלך על כל התגובות שאי פעם כתבתי באתר היו תוצאות חיוביות.

      אתה בטוח שזה לא קופי פייסט של תגובה שלי?

    3. חותם על כל מילה של ZIVKE!!!

      בנוסף מר סומסום לא קל לנחש שאתה נמנה על קהל שונאי ג'ורדן ותעיד עליך תמונתך של רודמן בתקופת הבאדבויס….
      בתור אוהד שלהם אתה יותר מכולם אמור לדעת עם איזה הגנות מייקל התמודד,הגנות שמרביצות מכות רחוב כפשוטו.

      בחרת להתמקד בפן התקשורתי ושכחת את ההשקעה וההתמדה המטורפת של מייקל להוסיף כל שנה עוד אלמנט ועוד פן למשחקו. כדאי לך לקרוא את פרוייקט אגדות של מנחם על מייקל ובכך תיווכח שדיברת מהמותן ולא מהראש

    4. מייקל היה טוב מקובי בהכל, מלבד, בטיפונת, בדיוק פאולים. והוא גם עולה על קובי בכל הסטטיסטיקות ללא יוצר מין הכלל. מה פתאום קובי?

    5. בייגלה – אתה טועה בגדול . מייקל הוא גדול השחקנים ששיחקו , מתואם כמובן לדור שלו . דומיננטיות כמו שלו וכיפוף של כל הליגה לשליטה שלו לא הפגין אף שחקן ב-NBA אי פעם .
      אני הייתי שם , ולמרות זאת אני מתווכח כאן תמיד עם מנחם ואחרים שהכדורסל של היום פחות טוב , ומוכיח אותם על טעותם . אני בפירוש חושב שהשחקנים היום מהירים יותר ואתלטיים יותר . גם האימון השתפר.
      ובגלל זה אי אפשר לקרוא לי נוסטלגי – אני לא .
      כמובן שמייקל היה מפסיד היום , ביכולתו מאז , למספר שחקני-על של היום . אבל המבחן הוא תמיד על רקע התקופה בה השחקן שיחק . ומבחינה זו מייקל הגדול מכולם .

  29. קודם כל לתגובה של סומסום. לדעתי היא מופרכת לחלוטין. בתור שונא ג'ורדן לאורך כל הקריירה שלו וגם בתור אחד שמאמין שאין עשן בלי אש לגביי כל התאוריות עליו, מבחינת כדורסל לא היה אף אחד שהשתווה אליו (כולל בירד אהובי והנמסיס האדיר שלו).
    להשוות אליו את קובי זו בדיחה עצובה.

    הלי קשר, רציתי לצייו שעד היום הארדן היה הMVP שלי אבל היום השתכנעתי סופית שהקייס של ראס לגיטימי בלי קשר למספרים וסטטיסטיקות. הבנאדם מריץ קבוצה בינונית לתוצאות מצויינות.

  30. אני חושב שיש בלבול לגבי במה הוא היה חולה בגלל תרגום לא נכון.
    למיטב הבנתי הוא לא היה חולה ב FLU ,שזה מחלת השפעת עם השיעול והנזלת והכאבי ראש.
    הוא היה חולה ב STOMACH FLU שזה קלקול קיבה ולכן זה הגיוני שזה קשור לפיצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט