הלילות של אירופה  – רגע לפני שקיעה מחזור 29

הלילות של אירופה – רגע לפני שקיעה מחזור 29

העונה הרגילה נגמרת שבוע הבא ובאנו לסגור קצוות רגע לפני הפלייאוף. מה עוד יכול לקרות? לא הרבה, ריאל וצסק"א עוד מתקוטטות על המקום הראשון, על המקום השמיני יאבקו הכוכב האדום ודרושאפקה ומאבקי מיקום בחלק התחתון של הפלייאוף ימשיך המאבק עד הסוף.

אבל בשביל זה בדיוק יש לנו את אהרון שדה. הנה, מוזמנים לקרוא את הפוסט שלו אודות תרחישי הסיום השונים:

Group Regular Season W L PTS+ PTS- +/-
1. Real Madrid ) 21 7 2427 2217 210
2. CSKA Moscow ) 21 7 2445 2196 249
3. Olympiacos Piraeus ) 19 9 2175 2054 121
4. Fenerbahce Istanbul) 17 11 2142 2114 28
5. Panathinaikos Superfoods Athens) 17 11 2109 2053 56
6. Anadolu Efes Istanbul) 16 12 2315 2301 14
7. Baskonia Vitoria Gasteiz ) 16 12 2263 2212 51
8. Crvena Zvezda mts Belgrade 15 13 2058 2053 5
9. Darussafaka Dogus Istanbul 14 14 2196 2207 -11
10. Zalgiris Kaunas 13 15 2182 2224 -42
11. FC Barcelona Lassa 11 17 2000 2103 -103
12. Brose Bamberg 10 18 2206 2236 -30
13. Galatasaray Odeabank Istanbul 10 18 2181 2293 -112
14. Maccabi FOX Tel Aviv 10 18 2201 2336 -135
15. Unics Kazan 7 21 2132 2257 -125
16. EA7 Emporio Armani Milan 7 21 2255 2431 -176

 

אפס אנדולו (12-16) – אולימפיאקוס פיראוס (9-19)

משחק פלייאוף ראשון למחזור הזה יפגיש בין שתי קבוצות שלא היה מתחיל הפלייאוף היום היו נפגשות לסדרת הטוב מחמש. אה! כמובן, אמרו מזל טוב גדול לאפס ולאוהדיה שהבטיחו בשבוע שעבר את העליה לפלייאוף. מכיוון שאתה כבר בפלייאוף, בוא לפחות תהנה קצת ותחסוך לך איזה ריאל או צסק"א. על זה אפס הולכת לשחק הערב. בנוסף, אפס עדיין לא ניצחה מספיק את גדולות העונה וזו הזדמנות טובה לקצת שרירים לפני הפלייאוף. לצד כל זה, המצ' אפ בין הורטל לספאנוליס הוא מצ' אפ נפלא בשת צידי המגרש  – הזדמנות לצפות באגדת העבר והווה וברכז העתיד של המפעל משחקים אחד מול השני. אל תחמיצו.

לאולימפיאקוס אין יותר מידי על מה לשחק. המקום השלישי יהיה שלהם והראש אני מניח שכבר בפלייאוף. ובכל זאת, העובדה שהמשחק הזה יכול עוד להיות משחק פלייאוף והעובדה שמדובר בקבוצה שתבוא לרוץ בהתלהבות עשויות להוציא מהיוונים קצת אנרגיות לטובת המשחק. אנרגיות שעשויות ליצור משחק נפלא.

הימור: על גלי הקהל הביתי והנהדר, תנצח אפס ותראה שיש סוס שחור לפלייאוף. אמן ואמן אני אומר.

 

בורוזה במברג (18-10) – (דרושאפקה דואוש איסטנבול (14-14)

בלאט חייב את המשחק הזה ויהי מה. מחזור לסיום, הבלאטים מפגרים במשחק מאחורי הכוכב והפסד השבוע לצד ניצחון  הכוכב והם מחוץ לפלייאוף. למזלם במברג היא לא בדיוק יריבה אימתנית. מצד שלישי במברג באה להרוס ודרושאפקה של העונה היא מסוג הקבוצות שכתוב להם על המצח: יהרסו לכם.

אז אם כן,מי ייקח אחריות בדרושאפקה ויביא את בלאט לפוסט סיזן? חיל הרכש האמריקמאי? הבוסטונאי לעתיד זיזיץ'? אולי דווקא המקומיים המאכזבים? התשובה היא שבלאט יצטרך להראות נוכחות ומנהיגות ולהוביל את הקבוצה שלו לניצחון קריטי. לפני שלוש שנים ניצחון על קבוצה גרמנית במאני טיים החל מסע שנגמר באליפות אירופה. קדימה בלאט, גו אהד.

 

FC ברצלונה לאסה (17-11) – מכבי פוקס תל אביב (18-10)

המשחק האמתי בין הקבוצות יהיה בקיץ כשיאבקו על מאמנים ושחקנים בניסיון לשוב לגדולתן (שתי הקבוצות מתעניינות בשאראס ובטרינקיירי, מכבי הביע עניין ברייס שחתום על חוזה בברצלונה) אבל ביתיים הם יזכו לשחק את המשחק העצוב של הערב, משחק בו תשלוט אווירת 'זה היה אמור להיות אחרת'. ואכן, זה היה אמור להיות אחרת.

מבחינת כדורסל נטו מכבי טסה עם עשרה שחקנים בלבד, ותציג את אחד ההרכבים הכי חלשים שלבשו את המדים הצהובים כחולים במשחק באירופה. אולי אפילו החלש שבהם. ברצלונה גם היא תגיד את הרכב הטלאים ש האליהם נוספים כל מיני זרים שבאים והולכים. טייריס רייס ומכבי, שלוש שנים אחרי גביע אירופה במקום אחר לחלוטין. נו, נאחל ימים טובים יותר.

 

גלטאסריי אובדנק איסטנבול (18-10) – באסקוניה וויטוריה (12-16) 

לא לגמרי ברור מה קרה לבאסקים בחצי השני של העונה אב כך או כך המשחק הזה צועק ניצחון של באסקוניה. למה? היא צריכה את זה להבטיח את הפלייאוף ואולי גם לפזול למקום השישי, גלאטאסריי לא צריכה כלום מהעונה הזו חוץ משתגמר, איכשהו – גלא עושה בבית הגנה חלשה יותר מאשר בחוץ. ובקיצור – הכל מוכן להבטחת הפלייאוף של באסקוניה.

אלא שנייר הוא נייר והמשחק הוא משחק. ממש בא לי שגלאטאסריי תנצח ותהפוך את המחזור האחרון למשעשע בהרבה, מאבק אימים על המקום לפלייאוף. מה גם שניצחון כזה יבטיח את המקום השישי לאפס וזה אני תמיד בעד. אלא שהתחושה שלי היא שהתסריט ילך הפעם עם ההיגיון המבאס, גלא אכזבה כל העונה למה שפתאום תענה על התקוות שלי משהו ממנה?

 

ז'לגיריס קובנה (15-13) – EA7 ארמאני מילאנו (21-7)

שתי קבוצות הפוכות. נכון, שתיהן לא יהיו בפלייאוף אך בעוד אחת תצא עם הר של מחמאות על מאבק על לחימה בכל משחק ועל גיבוש קבוצתי השניה תוכתר כמעט בוודאות לגרועה במפעל לאחת מאכזבות העונה ובאופן כללי לכלום ושום דבר. הערב אני מאמין שנראה את יחסי הכוחות גם על המגרש, ז'לגיריס הנהדרת לא תהיה בפוסט סיזן אבל היא ראויה לכבוד גדול יותר מכמה קבוצות שהגיעו לשם. הערב מול מילאנו היא תראה לה ולנו איך קבוצה עם כבוד משחקת. אני מאמין שמילאנו תעניק לנו הדגמה הפוכה.

 

הכוכב האדום בלגראד (13-15) – יוניקס קאזאן (21-7) 

עם כבר פוטנציאל לשעשוע, מה יקרה עם קאזאן תנצח את הכוכב הערב ותחדש עוד יותר את המאבק על המקום השמיני? המחזור האחרון עשוי להיות מדהים בהקשר הזה אבל איכשהו, קשה לי לראות את זה קורה.

זאת אומרת זה אפשרי, זו קאזאן, היא טובה בלהיות הקבוצה התקועה הזו ולהרוס, מצד שני זו הכוכב שעוברת מסע מדהים השנה ובאמת באמת קבוצה הרבה יותר טובה מהלנגפורדיאדה.  אז אני מאמין שנראה הערב את הכוכב מכים בטירוף על הזכות לסגור את הפלייאוף בלי להסתבך, צדק ספורטיבי בהחלט עשוי להתרחש אם אכן כך.

 

פנאתינייקוס אתונה (11-17) – צסק"א מוסקבה (7-21)

מדברים על משחקים גדולים והנה מפגש פלייאוף עליון מצוין בו פאו תנסה לעזור לריאל ולעצמה ולנצח את הקבוצה הרוסית שחוזרת אט אט לכושר. פאו אותי עדיין לא מרשימה לחלוטין והערב זו ההזדמנות שלה לעשות תיקון לכל העונה הזו בה שפטתי אותה כקבוצה טובה אבל כמעט. ניצחון על הרוסים יהיה יופי של הצהרה לקראת הפלייאוף ועשוי בהחלט להעלות את המוראל אצל הקבוצה ששואפת לחזור לפיינל פור. מהצד השני, צסק"א.

צסק"א חוזרת לאט לאט והיא רוצה את המקום הראשון. כשריאל משחקת משחק קשה מול פנר זו בהחלט ההזדמנות לשוב על חשבונה אל הפסגה. האמת שמבחינת שיקולי כדאיות לא ברור מה עדיף מכיוון שהכוכב כרגע במקום האחרון ולא נדמה לי שיש קבוצה שרוצה לפגוש אותם לסדרה של חמישה. באסקוניה הנוכחית נראית אופציה מוצלחת בהרבה. ועדיין, יש כאן מאבק על יוקרה. צסק"א חווה עונה  משונה ובקיץ כנראה הולכת להבנות יחסית מחדש. העונה הזו זו הזדמנות מצויינת לשים חותם על עצמה כקבוצה ראויה להזכר והדרך לשם מתחילה במקום הראשון בעונה הסדירה..

 

ריאל מדריד (7-21) – פנרבחצ'א אולקר (11-17)

מהמקום האשון ומחוזקת ב(כראה) הMVP של העונה תארח ריאל את מאחרת הפיינל פור מהמקום הרביעי למשחק פיינל פור אמיתי. פנר מחפשת גרוס לקראת הפוסט סיזן לאחר עונה קצת משונה שקו אחד שוזר את כולה – הגנת ברזל. ההגנה של פנר היא מהטובות בליגה והערב מול אחת ההתקפות הפוריות נראה בהחלט מבחן להגנה הזו שקרסה בשבוע שעבר מול פריקינג מכבי תל אביב בהרכבה הנוכחי. אם הגנה תצליח לעצור את השטף הלבן צפוי לנו משחק מרתק, אם לא, פנר בבעיה. ההתקפה שלהם לא טובה מספיק העונה ולא בטוח שבמשחק ריצה יש להם את היכולת לעצור את הכלים של לאסו.

לשם ריאל צריכה לכוון – שטף התקפי וריצה. ויש לה את כל הכלים כדי להצליח. אם ריאל תצליח לרוץ רוב הסיכויים שהיא גם תנצח בטח ובטח אם נראה אותם עובדים בהגנה כפי שעבדו מול צסק"א ובמשחקים גדולים אחרים. לשם אגב, הולך ההימור שלי.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. לא ראיתי בשנתיים האחרונות כדורסל אירופאי בכלל, קשה לעקוב! אבל עצוב לקרוא באמת פריוויו על מחזור סיום ביורוליג ומשחק נגד ברצלונה למכבי שהוא לפרוטוקול בלבד! איזה זמנים שונים אני זוכר!! הצלבה בלי ברצלונה, מכבי, מילאנו, גאלאטסראי.. מוזר!

  2. אפס מנצחת את אולימפיאקוס ומבטיחה כנראה את המקום השישי. מרשים מאוד לקבוצה שנראתה בדרך למאבק על המקום השמיני. ועוד ניצחון על קבוצת מקום שלישי.

    במברג מובילה על הבלאטים. כרגע בלאט מחוץ לפלייאוף

  3. המוסד למודיעין ול"תפקידים-מיוחדים" מאמין באמת ובתמים שהכל מותר לו; אפילו ציר הזמן הוא שלו לסילוף:
    המוסד ממציא כתבות עיתונאיות ברחבי הרשת ומדביק להן תאריך כוזב כדי לצאת חכם בדיעבד.
    המוסד משנה תאריכים בהם לקו אנשים במחלות כדי לצאת מכלל חשד.

  4. איזו דרמה של דרושאפקה שמנצחת בהארכה.
    במחצית היה כבר דו ספרתי לגרמנים שהובילו 14.
    הטורקים הורידו
    ..בסוף המשחק הלך להארכה.
    הטורקים היו בדרך לניצחון .
    בסוף היה 99-97 לטורקים כשהגרמנים מחטיאים בכוונה זריקה שנייה אך לוקחים ר' התקפה ועולים לשלשה בבזאר…..שיצאה החוצה.
    כתבתי בתחזית שלי שלבלאט יהיה קשה אפילו מאד ….אך בסופו של יום ישרוד….

  5. אם דרושפאקה חסרת הייחוד והקהל תעלה לפלייאוף במקום הקבוצה הכל-כך מיוחדת מבלגרד, זה יהיה רגע עצוב לכדורסל האירופי.

    1. לבלגרד היה את זה ביד ולא ברור איך הגיעה למצב שכזה.
      בכל מקרה הדבר הטוב היחיד שיקרה בעליית דרושאפקה הוא …הצלחה יפה לבלאט …מקווה בשבילי (ולא בשבילו ) שההצלחה שלו בטורקיה לא תמנע חזרתו למכבי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט