הטור של לס ליום ב' / מנחם לס

זזים לקראת החצי השני של העונה

האול סטאר מאחורינו. איזה אול סטאר זה היה? בדרוג 1 -10 (כש-10 הטוב ביותר, זה של 1992) הייתי מעניק לו "7". כמעט טוב בציוני ארץ ישראל. לא אסל ולא באסל. טוב, ניממר. אז בואו נדבר על החצי השני של ההעונה והשאלות החשובות הבוערות במוחי נכון להיום:

 

1. מי היא הקבוצה הטובה ביותר ב-NBA נכון להיום?

אני לא מדבר על "הקבוצה שתנצח את האליפות". לדעתי, נכון להיום, הקבוצה החזקה ביותר ב-NBA היא הלוס אנג'לס קליפרס. כריס פול בטופ של משחקו, ולא בגלל שזכה ב-MVP של האול סטאר. הוא פשוט הפך לפוינט גארד דומיננטי כזה שבזכותו בלבד כל השחקנים עולים כל אחד בדרגה שלמה. בלייק גריפין מגיע לבגרות כדורסלנית והוא היום הפאור-פורוורד הטוב בליגה. האתלטיות שלו מדהימה, והוא שיפר כל אספקט במשחקו. צ'אונסי ביליאפס חזר טוב משאיש ציפה ובמשחק האחרון הוא היה שוטינג גארד נפלא לצד פול. דאנדרה ג'ורדן הפך לסנטר דומיננטי כשהוסיף התקפה למשחק ההגנה שלו. קרון בטלר חזר להיות סמול פורוורד רוצח. אריק בלדסו לומד מפול, ולעתים כשהוא ניכנס לא קורית כל ירידה ברמה. מאט בארנס הפך להיות הרבה יותר אמין בעבר והוא מסוגל לקרוע את הסל מרחוק או להגיע אליו מכל מקום על הפארקט בשני צעדים. ג'מל קרופורד הוא בינתיים 'האיש הששי' של הליגה, וגראנט היל נתן כמה משחקנים מצויינים של 10-12 דקות. הוא יכול לשמור – וכמעט לחסל – כל סמול פורוורד, והרבה מהפאור פורוורדים של הליגה, ועל למאר אודום וטריי ת'ומפסון אפילו לא דברתי עדיין. מבחינתי זוהי היום הקבוצה המושלמת ביותר בליגה, ואולי הדבר היחיד החסר לה הוא הנסיון בלהתמודד בטופ של הליגה. הנסיון יגיע בסוף העונה.

2. מי הקבוצה שתנצח את האליפות?

עד שלא יוכח אחרת – מיאמי היט. לברון העלה את רמת משחקו לרמה חדשה לחלוטין, ודוויין ווייד לעתים משתווה אליו. למיאמי ישנה היכולת להתעלות במשחקים החשובים והקובעים כפי שעשתה בשבוע שעבר נגד הת'אנדר.

3. כיצד יסתיים ה-"SOAP OPERA" של הלייקרס?

אני נותן ללייקרס היום 25% סכויים לעשות את הפלייאוף. הם 3.5 משחקים מהמקום השמיני בפלייאוף, ויוסטון רוצה להיות בפלייאוף לא פחות מהלייקרס. כל יחידה מה-3.5 משמעותה נצחון לייקרי והפסד יוסטוני. זה צריך לקרות 3.5 פעמים העונה ("חצי" משמעותו נצחון לייקרס או הפסד יוסטוו), וזה הרבה מאד לבקש. וכן אסור לשכוח שגם פורטלנד חצי משחק לפני הלייקרס, וגם היא במלוא כוחה היום. לא הרבה ישתנה במעמד שתי האחרונות עד שפאו גאסול יחזור, והשאלה אם זה לא יהיה מאוחר מדי. ישנן עוד בעיות: החיכוכים בין האוארד וקובי המשחק הבלתי יעיל לעתים של סטיב נאש; התלות הרבה מדי על שחקני ספסל בינוניים. אבל אגיד לכם מה: אם הלייקרס תעשה את הפלייאוף ופאו גאסול יהיה בריא וכשיר, אך קבוצה לא תרצה את הלייקרס כיריבה.

4. האם ה-MVP הפך לתחרות יחיד?

האם לברון הוא המועמד היחיד שנותר ל-MVP, או לקווין דוראנט עדיין נותר סכוי?  בששת המשחקים האחרונים לברון קולע 30+ ב-69%. על דבר כזה אף שחקן בעולם לא יצליח להתגבר. השאלה היא אם לברון ימשיך במצויינותו, או עכשיו תגיע הירידה ביכולתו.

5. האם קיירי אירוינג הפך לפוינט גארד ה-2 או ה-3 בטיבו?

הכוכב הבלתי מעורער של האול סטאר וויקאנד הזה היה קיירי אירוינג, ללא עוררין. ביום ששי הוא היה הכוכב הבלתי מעורער של ה-RISING STARS. בשבת הוא זכה בתחרות ה-3, ובמשחק האול סטאר הוא קלע 15 נק' עם 4 אס', כולל כמה מבצעים ששייכים לקוסמים כמו פיט מרביץ'. הוא הכוכב הנוצץ ביותר בין כל צעירי הליגה, ואחרי כריס פול הוא הפך לפוינט גארד השני בטיבו יחד עם ראסל ווסטברוק, ואולי אפילו לא אחריו. יש לו את היכולת, את הכריזמה, ואת החוצפה. וכשאתה מצרף את כל אלה אתה מקבל מין אייזיה תומאס. הוא היה MISTER EXCITEMENT של כל הוויקאנד, ולדעתי הצנועה בוויקאנד הזה הוא חצב את מקומו ב-NBA ככוכב-על לתריסר השנים הבאות.

6. מי ינצח את המערב?

מאחר ונבאתי שדנבר תהיה הקבוצה, אינני נסוג מנבואתי, אם-כי היום הייתי בוחר בקליפרס. הטופ במערב מבחינת "יכולת" הן הקליפרס, הת'אנדר, והספארס. למרות שסן אנטוניו מובילה את הליגה עם רקורד של רק 12 הפסדים, אני מגלה ירידה מסויימת בקבוצה בשבועיים האחרונים למרות נצחונותיה. בין השלוש – קליפרס-ת'אנדר-ספארס ייערך מאבק רצחני, ואז יופיע ג'בל מגי ויוביל את הדנבר מעבר שלוש הפייבוריטיות.

7. מי תנצח את המזרח?

כמובן שמיאמי, אבל ישנן חמש קבוצות שיכולות לנצח וללכת עד הסוף: ההיט, הניקס, הבולס, הפייסרס, והסלטיקס.  המאבק במשחק יהיה לא פחות רצחני מאשר במערב, ומי שדיבר על המזרח "החלש" – אני מתערב על 5 סביחים שבמאבק  מיאמי – ת'אנדר, ניקס – ספארס, סלטיקס – קליפרס, בולס – דנבר,  פייסרס – ווריורס – המזרח מנצח 2-3 במקרה הרע, 1-4 במקרה הטוב.

8. האם משהו יקרה בין היום ליום חמישי בעולם הטריידס?

נותרו רק שלושה ימים לעשות טריידים. כולם מדברים על ג'אש סמית' מאטלנטה. אטלנטה מאד רוצה להחזיק בו אך היא לא יודעת אם יסכים להישאר בה אחרי שנה זו בה הוא הופך לשחקן חופשי. מצד שני קבוצות לא יקפצו על המציאה כי הן תחשובנה 'למה עכשיו, ולתת המון עבורו? למה לא לחכות עד הקיץ ולקבלו בחינם (מלבד משכורת כמובן)'?  קבוצה עם רעיונות 'פלייאוף' גבוהים תרצה קלעי כמו ג'יי ג'יי רודיק מהמג'יק. אחרי שהאוארד עזב, המנכ"ל רוב הנינגטון החליט לבנות קבוצה חדשה, ורודיק אינו חלק מהבנייה החדשה.  אני עדיין לא מוותר על הרעיון שנירקם על טרייד של קווין גארנטס לקליפרס עבור אריק בלדסטו, עתה שרונדו פצוע, למרות שהירוקים הם 1-7 מאז פציעתו!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מנחם תודה. המערב הפכפך. אוקלהומה מנוסה בשנה עם איבקה משופר. נראה לי שהם יקחו את המערב.

    תיקון קטן: החיכוכים בין האוארד וקובי (ולא לברון).

      1. רוז גם שחקן מצויין, אולי אפילו יותר טוב מדוד דרו.
        אני מסכים עם מנחם בקשר לקליפרס: בהנחה שכריס פול לא נפצע כי בלעדיו הם היו הרבה פחות טובים.
        הגמר שלי : מיאמי – קליפרס.

    1. הסיכויים לטרייד על גארנט אפסיים. בכל מסיבת עיתונאים שלו הוא טוען שהוא יפרוש כסלטיק, ושהדם שלו ירוק.

      לאחרונה הוא אמר שכל עוד זה תלוי בו, הוא יפרוש בסלטיקס, כשהעיתונאים הזכירו לו שזה תלוי בו בגלל ה NO TRADE CLAUSE שלו, הוא ענה שאין שום סיבה לדבר על זה כי הוא לא יעבור.

  2. קיירי שחקן מגניב, עם קור רוח ושליטה נהדרת. איתו ועם וורז'או קליבלנד יכולה לבנות קבוצה שתגיע לפליי-אוף כל שנה.

  3. הטובים בליגה נכון להיום הם הספרס , מבחינת פוטניציאל ועם החזרה של פול הקליפרס הטובים ביותר בעיקר בגלל החזרה של צונסי ,בפליי אוף יכול לעשות את ההבדל , וגם הספסל של הקליפרס מעולה .
    מיאמי יזיעו קשות במזרח ולא יזכו באליפות הליגה.
    הלייקרס לא יגיעו לפיי אוף לצערי הרב , אני חוזר על כך מדצמבר, אלא אם כן יהיה איזה שהוא טרייד או שדאנטוני יגלח את שפמו ויעזוב .
    דוראנט יהיה ה MVP בעיקר עם יעמוד במשימת ה 40 50 90
    אגב דוראנט זרח ב 3 האול סטארים האחרונים והיה אחראי ל 3 הניצחונות של המערב.
    קיירי אירווינג לא בליגה של פול , וססטבוק ודרק רוז , אבל בדרך לשם .
    אגב טוני פרקר לא עולה אף פעם בדיון על הפוינט הטוב בליגה למרות שכוחו עדין במותנו ( ולמרות שנפרד מלונגוריה הכה לוהטת )

  4. כרגע זה פול, פרקר ורק אח"כ אפשר לדבר על האחרים. ואירווינג לגמרי בדרך לרמה הזאת. לדעתי מה שקרה בבוסטון השנה חשף משהו לגבי רונדו – הוא לא כזה טוב כמו שהוא חושב את עצמו…לגבי רוד קשה לדבר על שחקן שתכל'ס כבר לא משחק שנה. נדבר כשיחזור – קשה לדעת איך תהיה ההשפעה של הפציעה על המשחק העתידי שלו.

  5. נריה, זה פשוט לא הגיוני. אפילו אם פורטלנד לא הייתה במשחק,. כדי שזה יקרה יוסטון צריכה להישבר חזק. למה שזה יקרה? הארדן ולין מתכוונים להיות בפליי-אוף, והלייקרס לא מספיק טובה עכשיו כדי למנוע את זה. בפאוור רנקין של הולינג'ר יוסטון מדורגת 5 ולייקרס 12. זה די מייצג את ההבדלים בינהן.

  6. למנחם הערה כללית .
    חסר מדור תגובות מין במה ראשית לתגובות , או פורום תגובות תקראו לזה איך שבא לכם. יש כתבות שאין טעם להגיב עליהם כי ברור שאף אחד לא יקרא את התגובה.אז במקרה שלי ההפסד לא גדול אצל מגיבים אחרים זה חבל.
    לגבי המאמר אין חשיבות מי הקבוצה או השחקן הטוב להיום. מה שקובע זה הפלייאוף. הקבוצה הטובה לדעתי גם היום זו מיאמי , לא משנה לי המאזן שלה נצחונות על סקרמנטו או שרלוט יוצרים מאזן טוב. בפלייאוף שחקני קבוצות אילו צופים במשחקים עם בנות הזוג התורניות שלהם.
    מיאמי צריכה לחשוש מתנופה של הלייקרס (עדיף לה ולאחרות שלא יעלו בכלל לפלייאוף) הניקס והפייסרס . הסיבה פשוטה לקבוצות אילו יש יתרון בקו הקדמי. אם מיאמי פוגשת את התנדרס היא יכולה לנצח אפילו בסוויפ . לתנדרס אין מה למכור בקו הקדמי . בוש הרבה יותר טוב מאיבקה פרקינס או כל קומבינציה אחרת.
    תואר האמ וי פי חסר ערך. חשוב מי מנצח את הכל . לברון ירד כמובן בקצב אבל הוא יהיה השחקן מס 1 של הקבוצה האלופה וזה מה שחשוב.
    לגבי הרכזים הטובים אחד המגיבים כבר הזכיר את רוז, אני הולך איתו . עד שלא יוכח אחרת רוז הוא מספר 1 ברכזים גם לפני כריס פול. כריס פול עדיין לא הוכיח שהוא יכול ללכת רחוק בפלייאוף עם קבוצה.לדעתי בקרוב מאוד יכנסו לילירד וגון וול חזק לוכוח הזה.
    מנצחי האיזורים מיאמי כמובן, במערב אני יכול להגיד מי בבירור מי לא ינצח ואלה לצערי הקליפרס. אתה לא לא לוקח תארים עם רכז. מצטער אבל ככה זה בחיים. דנוור – אתה לא מנצח ללא כוכב דומיננטי. לייקרס- קודם שיגיעו לשלב הראשון. נשארו התנדרס מה הם יעשו אח"כ ? במקרה הטוב יפגשו במיאמי ויחטפו 4-0.
    לגבי טריידס לא אמור לקרות כלום. אבל אני סומך על כמה מנגרים דפוקים שיארגנו משהו.לדוגמה את גוש סמית שווה לתת לו ללכת בקיץ (אם הוא דורש שכר עתק שלא מגיע לו) אין טעם לחסוך קצת שכר ולקבל שחקנים חדשים כדי להפטר מהם בעתיד.
    חוץ מזה זה המאמר הכי טוב כרגע בין אתרי האינטרנט המובילים(הכוונה לארה"ב)

  7. Hello Web Admin, I noticed that your On-Page SEO is is missing a few factors, for one you do not use all three H tags in your post, also I notice that you are not using bold or italics properly in your SEO optimization. On-Page SEO means more now than ever since the new Google update: Panda. No longer are backlinks and simply pinging or sending out a RSS feed the key to getting Google PageRank or Alexa Rankings, You now NEED On-Page SEO. So what is good On-Page SEO?First your keyword must appear in the title.Then it must appear in the URL.You have to optimize your keyword and make sure that it has a nice keyword density of 3-5% in your article with relevant LSI (Latent Semantic Indexing). Then you should spread all H1,H2,H3 tags in your article.Your Keyword should appear in your first paragraph and in the last sentence of the page. You should have relevant usage of Bold and italics of your keyword.There should be one internal link to a page on your blog and you should have one image with an alt tag that has your keyword….wait there's even more Now what if i told you there was a simple WordPress plugin that does all the On-Page SEO, and automatically for you? That's right AUTOMATICALLY, just watch this 4minute video for more information at. Seo Plugin

  8. Hello Web Admin, I noticed that your On-Page SEO is is missing a few factors, for one you do not use all three H tags in your post, also I notice that you are not using bold or italics properly in your SEO optimization. On-Page SEO means more now than ever since the new Google update: Panda. No longer are backlinks and simply pinging or sending out a RSS feed the key to getting Google PageRank or Alexa Rankings, You now NEED On-Page SEO. So what is good On-Page SEO?First your keyword must appear in the title.Then it must appear in the URL.You have to optimize your keyword and make sure that it has a nice keyword density of 3-5% in your article with relevant LSI (Latent Semantic Indexing). Then you should spread all H1,H2,H3 tags in your article.Your Keyword should appear in your first paragraph and in the last sentence of the page. You should have relevant usage of Bold and italics of your keyword.There should be one internal link to a page on your blog and you should have one image with an alt tag that has your keyword….wait there's even more Now what if i told you there was a simple WordPress plugin that does all the On-Page SEO, and automatically for you? That's right AUTOMATICALLY, just watch this 4minute video for more information at. Seo Plugin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט