לופז, בשנייה האחרונה.. – סיקור המשחק בין ברוקלין לדטרויט + ריאיונות עם בנו אודריך ומריאנוביץ' / עידן עופר

 

וואו ! איזה לילה ואיזה משחק. כן, אני יודע שמדובר בברוקלין ודטרויט. אז אחרי שהגשמתי חלום קטן וזרקתי קצת לסל במגרש אן בי איי, התפניתי לפגוש את בנו אודריך הנהדר שלפני 14 שנה שיחק במכבי תל אביב. תחילה ראיתי את אודריך כשעלה לחימום ושאלתי אותו לשלומו בעברית, הוא כמו גם ענה באותה שפה.

אחרי שסיים להתחמם ובא לרדת לחדר ההלבשה פניתי אליו בשנית ושאלתי אם אוכל לראיין אותו לפני המשחק בחדר ההלבשה והוא מצידו הציע שבכלל נערוך את הריאיון באותו הרגע במגרש. לאחר שעיתונאי נוסף ניהל איתו שיחה קצרה, הגיע זמני במה שהפך לשיחה בת שעה שכללה בתוכה גם ריאיון מעמיק על קבוצתו הנוכחית, מכבי וחברו הטוב, עמרי כספי. אודריך הוא אחד האנשים היותר נחמדים ואדיבים שיצא לי לפגוש במשחקים בחודשיים האחרונים ולשוחח איתו הייתה חוויה בלתי נשכחת.

לגבי התכניות שלו לאחר העונה הזו אודריך אמר: " לקחתי 2 אליפויות עם סן אנטוניו, ב-2005 ו-2007 , אני רוצה לנצח בכל שנה, אני שחקן תחרותי ואני רוצה אשמח לשחק בשביל קבוצה שתרצה אותי ולעזור לה לשחק כדורסל מנצח. אני ללא ספק רוצה לקחת עוד אליפויות ". אודריך רוצה לשחק עוד כמה שנים בליגה אך כשנשאל האם יש אפשרות שנראה אותו באירופה, אולי אפילו במכבי הוא ענה: " אם תגיע ההזדמנות הנכונה אחשוב על זה. קיבלתי כל מיני הצעות מאירופה אך החלטתי להישאר מכיוון שאני מעוניין לאמן לאחר סיום הקריירה שלי ".

לצפייה בריאיון המלא:

לאחר שביקרתי בחדר ההלבשה לפני המשחק והבנתי שריאיונות מעניינים לא יהיו היום, ניגשתי לצפות באנדרה דראמונד, מרכוס מוריס ורג'י ג'קסון מתחממים.

אנדרה דראמונד
מרכוס מוריס
רג'י ג'קסון

גיים טיים !

חמישיות

ברוקלין נטס: ספנסר דינווידי, רנדי פוי, קאריס לוורט, רונדיי הוליס-ג'פרסון וברוק לופז.

דטרויט פיסטונס: רג'י ג'קסון, קנטביוס קולדוול-פופ, טוביאס האריס, מרכוס מוריס ואנדרה דראמונד.

הפיסטונס פותחים טוב את המשחק עם נקודות של האריס, דראמונד וקולדוול פופ אבל רנדי פוי ולופז עם נקודות חשובות החזירו את הקבוצות לשוויון 7, 4 דקות מן הפתיחה. יתרון ראשון של הנטס. לופז תפס לעצמו את הכדור החוזר לאחר ניסיון האלי הופ כושל וקלע עוד 2 נקודות קלות. קאריס לוורט המשיך את המומנטום עם עוד 2 קלות וסטן ואן גנדי עם פסק הזמן הראשון במשחק. לאחר מספר החטאות, דטרויט מוצאת את הרשת עם סל של האריס אבל הורסת לעצמה בצד השני עם עבירה על דינווידי שהולך לקו לשלוש זריקות.

האריס עם מספר קליעות מוצלחות ופתיחה טובה ( 7 נקודות ) החזיר את היתרון לדטרויט, 16-15 עם 3:47 דקות לסוף הרבע הראשון. האריס, יליד ניו יורק, המשיך את היכולת הטובה שלו עם אסיסט לדראמונד ו-2 נקודות משלו. טוביאס לא עצר ותפר דאנק קל במתפרצת והפער עומד על 5 נקודות לטובת דטרויט עם דקה ו-10 שניות לסוף הרבע.

בהתקפה האחרונה של הרבע הנטס החטיאו ואפשרו לדטרויט לקחת את הכדור עד הסוף במתפרצת, 31-22 בסיום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח בסערה שנקראת קיי ג'יי מקדניאלס. מקדניאלס קלע שלשה, הוסיף סל אקרובטי ואסיסט לבוקר והכי חשוב, הוציא את הקבוצות לפסק זמן לאחר 2 דקות בלבד בתוך הרבע לאחר שהפער ירד ל-2 נקודות בלבד.

מקדניאלס המשיך במשחק הנהדר שלו עם חסימה גדולה על רג'י גקסון שטרם הופיע למשחק. שתי הקבוצות ממשיכות לשמור על חוסר יציבות ודטרויט עומד על 7 נקודות מתחילת הרבע השני מול 14 של הנטס כשנותרו 5:37 דקות לסוף המחצית הראשונה. שוויון! לוורט הנהדר תופר שלשה אך דטרויט עונה בצד השני עם 2 נקודות משלה. 4 נקודות רצופות של דינווידי ללא מענה בצד השני מעלות את הנטס ליתרון 43-41 כשנותרו 3 דקות למחצית.

ג'קסון. לא הופיע למשחק היום.

35.6 שניות למחצית הוליס-ג'פרסון קולע סל יפה באחד על אחד מול האריס, התקפה לאחר מכן דראמונד מחטיא ובהתקפה האחרונה בהחלט למחצית לוורט קולע שלשה שסוגרת את המחצית בתוצאה 50-44 לנטס.

לוורט הוביל את ברוקלין עם 10 נקודות ולופז הוסיף 9 משלו. האריס משחק נהדר עד כה והוא עומד על 12 נקודות כשדראמונד וקולדוול-פופ קולעים 9 נקודות כ"א.

הפיסטונס פתחו את המחצית השנייה בדיוק כמו שפתחו את המשחק. מספר סלים יפים הורידו את ההפרש עד ל-4 נקודות אבל הנטס ממשיכים להראות שהם רוצים לנצח הלילה על אף חסרונו של ג'רמי לין וסלים של פוי ולופז מוציאים את הקבוצות לפסק זמן כשהתוצאה היא 59-52 לברוקלין.

לאחר 5 נקודות רצופות של קולדוול פופ שמורידות את ההפרש ל-4 בלבד, דינווידי זורק מעבר לקשת השלוש וסוחט את העבירה במהלך שמאוד מזכיר פעולה דומה שביצע במחצית הראשונה. דינוודי קולע רק 2 מתוך השלוש אך לופז עוזר לו עם עוד 2 נקודות בהתקפה שלאחר מכן וההפרש חוזר לעמוד על 8 נקודות.

איזה סל ! ארצ'י גודווין עם חדירה נהדרת נעצר בעבירה חזקה אבל איכשהו מצליח לסיים עם סל. לאחר עוד התקפה שלא הסתיימה בנקודות, אייזיאה וויטהד קולע עוד 2 נקודות והנטס כבר מובילים ב-9. גודווין מרים את כל הקהל עם גג ענק בהגנה אבל בצד השני מקדניאלס הולך עם הראש בקיר ולא פוגע בכלום.

זה ללא ספק הרבע של גודווין. עוד סל נהדר של הגארד הורסטילי מעלה את ההפרש לתשע נקודות ובצד השני קולדוול פופ סופג עבירה טכנית לאחר שדחף את אייזיאה וויטהד. וויטהד מחטיא מקו העונשין, הנטס לא מצליחים לייצר נקודות בהתקפה האחרונה של הרבע, 74-65 למקומיים.

המופע של גודווין נמשך גם עם תחילתו של הרבע האחרון במשחק עם התקפת מעבר של איש אחד וסל יפה. טיים אאוט פיסטונס ! גודווין עם חדירה וסיבוב תוך כדי קולע 2 קלות וזה עשר נקודות הפרש עם 9:18 דקות לסיום הרבע.  איש סמית' עם 4 נקודות רצופות מוריד את הפער בחזרה ל-6 נקודות וקני אטקינסון לוקח פסק זמן של 20 שניות.

הנטס פשוט רוצים יותר. על אף 6 נקודות מצד האריס ומוריס, לופז עונה להם עם 8 נקודות משלו ומוציא את הקבוצות לפסק זמן, 89-81 לנטס, 4 וחצי דקות לסיום המשחק.

גג גדול של דראמונד מוציא את קבוצתו להתקפה מהירה, אותה מוריס מתרגם ל-2 נקודות ברברס ליי אפ. עוד סל של הפיסטונס הוריד את ההפרש ל-2 נקודות, ממש לפני שלופז עם סל משלו בצד השני החזיר את היתרון ל-4 נקודות.

למרות שלשה של לוורט, שלשה של קולדוול פופ ו-4 נקודות של מוריס משווים את התוצאה עם 58.9 שניות לסיום המשחק. לוורט עם חדירה נהדרת לאחר 9 שניות בהתקפה מוציא את העבירה וקולע את 2 הזריקות, פסק זמן של 20 שניות.

הפיסטונס יוצאים להתקפה אבל זריקה חסרת אחריות לשלוש נקודות של קולדוול פופ יוצא החוצה. בצד השני ברוקלין מאבדת את הכדור והכדור הולך לדטרויט עם 9 שניות לסיום. מוריס מחטיא זריקה מחצי מרחק אבל האריס מתקן אותו כשעל השעון נותרו 02.4 שניות לשחק.

ואז זה קרה:

כדור של הנטס מהצד, רנדי פוי מוצא את לופז שמכדרר פעם אחת, עולה לזריקה קשה ו..סל ! הנטס מנצחים בשנייה האחרונה, 98-96 במותחן נהדר.

סטטיסטיקה

קבוצתית

ברוקלין נטס: 38-88 מהשדה ( 43.2% ), 10-29 ל-3 נקודות ( 34.5% ), 46 ריבאונדים, 22 אסיסטים ו-11 איבודים.

דטרויט פיסטונס: 40-92 מהשדה ( 43.5% ), 5-23 ל-3 נקודות ( 21.7% ), 51 ריבאונדים, 17 אסיסטים ו-7 איבודים.

אישית

ברוקלין נטס: לופז עם 29 נקודות, 7 ריבאונדים ו-ווינר שוט ענק, לוורט עם 15 נקודות, דינווידי עם 10 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, מקדניאלס עם 11 וגודווין עם 10 מהספסל.

דטרויט פיסטונס: טוביאס האריס עם 24 נקודות, דראמונד עם 13 נקודות ו-17 ריבאונדים, קולדוול-פופ עם 19 נקודות ואיש סמית' עם 16 נקודות מהספסל.

חוץ מלהוריד את הכובע ולשמוח בשביל ברוקלין אין יותר מדי מה להגיד או לעשות. הקבוצה ממעמקי הליגה ממשיכה לתת פייט בכל משחק ולא מוותרת, שאפו.

ועכשיו לצד הפחות שמח הלילה. דטרויט נראתה לא טוב והראשון שיגיד את זה הוא מאמנה, סטן ואן גנדי. ואן גנדי אמר לאחר המשחק שאחד השחקנים אמר בחדר ההלבשה שזו קריאת השכמה ושהאמרה הזו מצחיקה אותו בהתחשב בזה שהם 70 משחקים בתוך העונה. לגבי סטנלי ג'ונסון שלא שיחק, אמר: " הוא משחק לא טוב  לאחרונה ולא חשבתי שהגיע לו לשחק ", על הרכז הפותח שלו רג'י ג'קסון שמיעט לשחק הלילה אמר: " כשרג'י שיחק נקלענו לפיגור ושסמית' שיחק אז חזרנו למשחק, זה לא משהו נגד רג'י, פשוט הלכתי עם סמית' הלילה ".

לדטרויט מצפים 3 משחקי חוץ מול שיקגו, פילי והניקס ולאחר הניצחון של מיאמי היא נופלת למקום ה-9 במזרח, אל מחוץ לפלייאוף.

חדר ההלבשה של הפיסטונס היה עצבני ולאף אחד לא באמת היה כח או רצון להתראיין אבל למזלי מצאתי את אחד האנשים היותר נחמדים שיצא לי לפגוש, בובאן מריאנוביץ'.

עוד לא ידוע איזה משחק אסקר שבוע הבא אבל אפשר להיות אופטימיים בנושא. מי יתן וכל משחק יסתיים כמו הלילה, המשך שבוע טוב לכל הקוראים.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אחלה סיקור!

    מה שהכי מרתק בסרטון של סל הניצחון זה –
    א. ממש הגיע קהל לראות את המשחק. אני בהלם.
    ב. איזו שימחה מכיוון הקהל אחרי סל הניצחון. או שזה אולי הלם???

        1. אין ספק שהדברים עוד יכולים להשתנות אבל באמת משהו נראה שם כבוי ונראה כאילו הם יהיו חייבים לשנות קצת דברים בקיץ.

  2. אחלה סיקור, פינוק עם הקפה של הבוקר.
    הנטס במשחקים האחרונים משחקים טוב מאוד, ממש לא כמו קבוצה עם מאזן כל כך גרוע.
    ברוק לופז שחקן כל כך ורסטילי, סל ניצחון בפייד אווי משחקן של 2,13, מדהים.
    ראיונות טובים עם בנו (הסמוראי הבלונדיני) ובובן הענק.

  3. מגיע לך לקבל סיום כזה אחרי עונה שלמה עם הניקס והנטס.
    אני חושב שקיבלת סקופ מאודריך על הקבוצה הבאה שלו. אחרי הכל הוא אמר שצריך to trust the process …..

  4. תודה על הסיקור, מהאדם היחיד בארץ הקודש שאשכרה ישב וראה את זה בלייב 🙁 יאללה, אם כבר להפסיד ולגמור את העונה בפועל, אז שיהיה לברוקלין, ולא לאינדי במשחק הכרעה ישיר.

  5. איזה יופי של סיקור, כיף לך ובשבילנו.
    אם הבנתי מאודריך (המלך) הוא רומז לקליבלנד או לג"ס שהוא מעוניין לעזור.
    הסל של לופז מרשים מאוד.
    גם תגובת הקהל שיצא מגדרו משמחה מעודדת, הם עדיין לא הפנימו את החווייה הלוזרית ואני מקווה שיצליחו יותר בשנה הבאה (זה בעצם די בטוח).
    חבל על דטרויט אבל זה כבר שווה פוסט נפרד. eulogy קוראים לזה

  6. נהניתי מכל מילה, מכל צילום, ומכל מילה בוידיאו. שלח תי הכל לקאט. והיא כבר שלחה מסר חזרה עם כוכב גדול.

  7. אגב, בתחילת העונה הקבוצה נראתה לא רע בכלל, עם איש סמית' ואודריך בפוינט ובלי רג'י.
    הייתי חוזר לתת לאודריך דקות.

  8. יופי של סיקור!! אין על הבובאן הזה אחד השחקנים המצחיקים!! משהו מגניב ששווה לך לדבר עליו עם רנדי פוי אם ייצא לך זה שמסתבר שהלב שלו נמצא בצד ימין והכבד בצד שמאל! ראיתי סרט עם הבת זוג ומסתבר שיש אנשים עם איברים פנימיים במקומות הלא נכונים – ואצל רנדי פוי זה המצב! מגניב לשמוע על זה..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט