סיקור משחקי השבת/ אפלטון

פורסם ב - 19. מרץ, 2017 ע"י ב - כללי, משחקי NBA

ככה לא נראה MVP

ערב של מאבקי מיקומים חמים בחזית הפלייאוף במזרח ובמערב. גולדן סטייט מקבלת בחזרה את אלמנט ההרתעה, הקליפרס קיבלו עזרה מקליבלנד שהושיבו את הכוכבים, וממפיס, כמו ממפיס, נכנסת לישורת האחרונה עם ניצחון יוקרתי על הספרס החזקים.

אוקלהומה ת'אנדר (29-40) 110 – סקרמנטו קינגס (42-27) 94

אוקלהומה על הגל וכבר סופרים ניצחון חמישי ברציפות. הת'אנדר מצמצמים עוד יותר לכיוון המקום החמישי בליגה כאשר ראסל ווסטברוק סומך יותר ויותר על חבריו לקבוצה. הערב ווסטברוק קלע 28 נק', יחד עם 10 אס' ו-8 ריב' אך הבשורה הגיעה מכיוונו של הרכש החדש משיקגו, דאג מקדרמוט, שקבר 4-5 מחוץ לקשת והוביל את ספסל אוקלהומה עם 21 נק'. אדאמס הוסיף 16 נק' עם 13 ריב' וקנטר עם 14 נק'.

בסקרמנטו, פפגיאניס, הרוקי הצעיר (19) שנבחר ע"י דיבאץ' בקיץ סופסוף קיבל דקות משמעותיות והוביל את קלעי סקרמנטו עם 14 נק' יחד עם 11 ריב' מהספסל. באדי הילד הוסיף 11 נק' ולבסייר עם 13 לסקרמנטו שבשום שלב במשחק לא היוותה איום על אוקלהומה.

אטלנטה הוקס (32-37) 97 – פורטלנד טריילבלייזרס (37-31) 113

ניצחון חשוב מאוד לפורטלנד שמצמצמים את הפער מהמקום השמיני למשחק וחצי בלבד. עם הלו"ז הנוח שלהם ביחס לדנבר, הסיכוי של דמיאן לילארד וחבורתו לפלייאוף עולים מיום ליום.

פורטלנד פתחה בבליץ כבר ברבע הראשון שבו קלעו 40 נק' על פני 18 של המארחים מאטלנטה. דמיאן לילארד הוביל את המתקפה עם 27 נק', ומאחוריו עוד 5 שחקנים בספרות כפולות. מקולום תרם 22 משלו.

הקו האחורי של אטלנטה נראה מסכן וחסר אונים אל מול העוצמה של לילארד ומקולום. דניס שרודר הבלתי יציב לא נראה כמו שחקן פותח בליגה וסיים עם 8 נק' ומדד +/- של 25-. דוויט הווארד היה סביר עם 14 נק',10 ריב' ו-5 חט' יחד עם 23 נק' של אילאסובה ו-22 של הרדוואי ג'וניור מהספסל. מילסאפ לא שיחק הערב בהחלטה של הרגע האחרון.

בפוטלנד נורקיץ' עזר במיוחד בהגנה על הצבע כשסיים עם 12 נק', 9 ריב', 6 אס' 5 גגות ו-2 גניבות. אלן קראב היה נוכח מהספסל עם 16 נק'.

שארלוט הורנטס (39-30) 98 – וושינגטון וויזרדס (27-42) 93

במזרח ממשיכים לחלק מתנות לקליבלנד ולא מצליחים ללחוץ על האלופים. המאכזבת התורנית היא וושינגטון שכנראה איבדה את הסיכוי למקום ראשון במזרח. קודי זלר קלע 19 נק' למארחים שעדיין אוחזים בסיכוי תיאורתי לפלייאוף. קמבה ווקר קלע 8 מתוך 16 הנק' ברבע הרביעי וחילץ את הצרעות מהפסד רביעי רצוף.

ג'ון וול קלע 19 נק', ביל עם 18 ופורטר עם 16. 12 הנק' של בוגדנוביץ' גם לא עזרו.

לוס אנג'לס קליפרס (29-41) 108 – קליבלנד קבלירס (23-45) 78

ניצחון חשוב מאוד לקליפרס שמצמצמים את הפער מהמקום הרביעי ל-2 משחקים בלבד. קליבלנד יודעים שאין להם איום ממשי במזרח ונתנו לכוכבים לנוח הפעם. לברון מגדיל את סטטיסטיקת ה-On/Off שלו ועל דפי הסטטיסטיקה נראה שקליבלנד פשוט קבוצת לוטרי בלעדיו.

הקליפרס אמרו תודה יפה ולקחו את המתנה. קליבלנד יהיו מרוצים שהם כנראה עזרו ליריבת גולדן סטייט בסיבוב השני לצבור מומנטום חיובי.

בלייק גריפין קלע 23 נק', 16 של רדיק ו-5 נק' בלבד לפול.

בקליבלנד אין על מה לדבר כשאף שחקן לא עבר את 12 הנק' של ג'פרסון מהספסל.

שיקגו בולס (37-33) 95 – יוטה ג'אז (27-43) 86

אם יש קבוצה שרשאית לזעום על החלטת קליבלנד להושיב את הכוכבים היא יוטה. הג'אז מצידם לא קיבלו הנחות משיקגו שעדיין רואה סיכוי לפלייאוף ואיבדו משחק חשוב מאוד. בכושר הטוב של ממפיס ואוקלהומה, אם לא יזהרו עוד ימצאו עצמם במקום השביעי בפלייאוף.

שיקגו שאיבדו את ווייד לעונה נזקקו הפעם לעזרת הספסל. בובי פורטיס קלע שיא קריירה של 22 נק'ודנזל וולנטיין עם דאבל דאבל של 11 נק' ו-12 ריב'. גי'מי באטלר עם 23 נק' ולופז עם 14 מהחמישייה.

יוטה לא הצליחה לפתח התקפה והחיסרון בסופרסטאר שיקח את המשחק על עצמו ברגעים קשים נותן את אותותיו.

ג'ורג' היל הוביל את הקלעים עם 18 נק', 14 להייווארד ו-13 נק' עם 13 ריב' לגובר לא הספיקו למפסידים.

 

ממפיס גריזליז (30-40) 104 – סן אנטוניו ספרס (16-52) 96

ממפיס סופרים כבר ניצחון רביעי רצוף ולאחר שאיבדו את צ'נדלר פרסונס לעונה, נראה שהם פורחים מחדש. יחד עם ההפסד של יוטה הם גם יכולים לפנטס על יתרון ביתיות בפלייאוף.

ההגנה של ממפיס פתאום נראתה כמו ההגנה של ממפיס, ואם מישהו חשב שהיא המשוכה הקלה בפלייאוף, הוא כנראה לא יודע מי אלו הממפיס גריזליז.

רבע רביעי של הגנת ברזל סידר למארחים את הניצחון היוקרתי, במה שיכול להתברר כסדרת הסיבוב הראשון בפלייאוף.

פופוביץ' יכול ללכת לישון מודאג כי הוא עוד לא הצליח לנצח את ממפיס העונה.

מייק קונלי היה נהדר עם 19 נק', 6 אס' ו-7 ריב', גאסול עם 16 ורנדולף עם 18 מהספסל.

למפסידים למרכוס אולדריג' עם 21 נק', לאונרד עם 22 אך כשהקו האחורי שלך קולע 8 נק' משותפות (4 כל אחד), קשה לנצח משחקים.

דנבר נאגטס (36-33) 105 – יוסטון רוקטס (22-48) 109

הרוקטס שוב נסעו למייל היי בצד השני של בק טו בק, ושוב חזרו עם ניצחון. יש קבוצות שנותנות לכוכבים לנוח במשחקי בק טו בק, ויש קבוצות שמקבלות מהכוכבים שלהם טריפל דאבל עם 40 נק'.

הרוקטס פתחו את המשחק עייפים כשכל הזריקות קצרות מדי, אך דנבר לא הצליחו לנצל את חולשת הרוקטס מהשלוש (21% מעבר לקשת במשחק), כדי לרוץ ולפתוח פער. הנאגטס ירדו לחצי בפער מזערי של 5 נק' יתרון.

הארדן לקח על עצמו את המשחק ברבע השלישי כשקלע 18 נק', כולל 16 האחרונות של הקבוצה ברבע ושם את הרוקטס ביתרון נוח לקראת הרבע הרביעי. הספסל ידע לשמור על היתרון הפעם והרוקטס ניצחו בדוחק.

המועמד המוביל ל-MVP עם 81 נק', 25 ריב' ו-21 אס' בפחות מ-24 שעות, כולל נפילה מפחידה לאחר ניסיון חסימה על פלאמלי.

לרוקטס: הארדן עם 40 נק', 10 ריב' ו-10 אס', קפלה עם 16 נק' ו-14 של ננה מהספסל.

לדנבר 7 שחקנים בספרות כפולות כשהאריס מוביל עם 17, 16 ליוקיץ' ו-15 להרננגומז. ג'אמיר נלסון הנהדר עם 15 נק', 11 אס' ו-6 ריב' למפסידים.

גולדן סטייט ווריורס (14-55) 117 – מילווקי באקס (35-34) 92

רבותיי, סטף קרי חזר. אוהדי הוורירס המודאגים יכולים לצאת מהחורים. הווריורס עשו מה שהם עושים הכי טוב- רצו וקלעו מעבר לקשת. קרי עם 6-8 מהשלוש, יחד עם 3-6 של תומפסון והלוחמים קלעו 52% לשלוש נקודות.

במילווקי לעומת זאת, לא היה מי שינווט את ההתקפה. אנטטקומבו היה חלש עם 9 נק' ב4-14 מהשדה ולמילווקי אין מענה כשהגריק פריק לא מתפקד. ברוגדון ניסה לעזור עם 18 נק' אך זה היה בערך הכל הערב לאורחים.

בגולדן סטייט קרי כאמור עם 28 נק', תומפסון עם 21 נק' ואיגוודלה עם 15 מהספסל.

90 תגובות ל - “סיקור משחקי השבת/ אפלטון”

  1. אחד העם

    19. מרץ, 2017
    09:53

    אפלטון תודה!
    הקו האחורי של הספרס פשוט לא ברמה של הקבוצה.
    באמת קשה לי לראות איך מתמודדים מול הקווים של פול ורדיק, הארדן, ספלאש, ראסל ואולי דחפו, קונלי וכו.. במשך סדרה.

    Reply to this comment
    • אסף

      19. מרץ, 2017
      13:14

      והמיני משבר של ממפיס מאחוריהם… הספרס חייבים לנסות את מורי יותר, במעט צ'אנסים שקיבל העונה הראה שיש בו הרבה פוטנציאל, כרגע חוץ ממילס הקו האחורי שלהם בכושר לא משהו בלשון המעטה.

      Reply to this comment
  2. Berch

    19. מרץ, 2017
    09:55

    תודה על הסקירה המשובחת.
    יש מדד של מסירות שהשחקן מודד מול האסיסטים?
    מעניין אותי היחס הזה בקשר לווסטברוק… כמה מהמסירות שלו החברים מצליחים לקלוע….

    Reply to this comment
    • עידו גילרי

      19. מרץ, 2017
      10:06

      בבקשה:
      http://stats.nba.com/players/passing/#!?CF=PASSES_MADE*GE*50&Season=2016-17&SeasonType=Regular%20Season&sort=AST_TO_PASS_PCT&dir=1

      Reply to this comment
      • עידו גילרי

        19. מרץ, 2017
        10:12

        טוב משום מה הוא לא עשה הייפר לינק להכל.
        אמלק: וול ראשון 18.2% מהמסירות הן אסיסטים, ווסטברוק שני עם 17%, הארדן שלישי 16.8%, לברון רביעי 14.9%.

        Reply to this comment
        • עידו גילרי

          19. מרץ, 2017
          10:15

          אבל בתכלס מה שאתה באמת רוצה זה היחס בין אסיסטים פוטנציאלים (מסירה שהובילה לזריקה) לאסיסטים שזה 52.8% עבור ווסטברוק. כלומר ב-53% מהמקרים ששחקנים זורקים אחרי מסירה ממנו הם קולעים.

          Reply to this comment
          • גלעד

            19. מרץ, 2017
            10:24

            ואיך זה לעומת שאר הרכזים המובילים?

          • עידו גילרי

            19. מרץ, 2017
            10:32

            הארדן – 51.6%
            וול – 54.3%
            פול – 55.3%
            קרי – 57.3%
            רוביו – 58.2%
            איזיאה תומאס – 52.2%
            דראגיץ' – 50.1%
            אירווינג – 51.8%
            קונלי -46%
            שרודר – 51.6%
            לילארד -50%
            ווקר -47.8%

          • Ljos

            19. מרץ, 2017
            10:39

            היי, שני הבחורים שלי מובילים את הרשימה.
            יש דרך לחבר את זה לאחוזי קליעה רגילים של הקבוצה\שחקן?

            (דרך אגב, טוב לראות שאתה עדיין איתנו, גלעד)

          • עידו גילרי

            19. מרץ, 2017
            10:41

            לא בטוח שאני מבין. למעשה אני די בטוח שלא הבנתי.

          • Ljos

            19. מרץ, 2017
            10:44

            אני מחבב את קרי ורוביו. לא ידוע כבר?
            אה, התכוונת לחלק השני. גיא מדבר הרבה על הגנות של שחקנים וכמה הם מורידים את אחוזי הקליעה של השחקנים שמולם. בהמשך לזה, אני שואל יש אפשרות לשלב את הסטטיסטיקה שנתת יחד עם אחוזי הקליעה של השחקנים כדי לראות בכמה השחקנים מעלים את אחוזי הקליעה של חבריהם לקבוצה?

          • גלעד

            19. מרץ, 2017
            10:49

            אני חושב שהבנתי. הפרש אחוזים מהשדה ממסירות שלהם לעומת בשאר הזמן?

            אני תמיד פה. בדר"כ בקושי מצליח לקרוא ובטח שלא להגיב על כל מה שצריך להגיב לו אבל כשאני מספיק אני משתדל להגיב (ואולי הגיע הזמן לנסות להעלות הילוך לקראת הפלייאוף)

          • עידו גילרי

            19. מרץ, 2017
            10:48

            זה רעיון נחמד ואם ה-NBA לא היו מנייאיקים והיו מאפשרים גישה חופשית לנתונים של מצלמות המעקב כמו עשו לפני שנתיים זה היה בר ביצוע.
            אבל באופן כללי זריקות לאחר מסירה נכנסות באחוז גבוה יותר.

          • Ljos

            19. מרץ, 2017
            11:05

            גלעד – תמיד שמח לשמוע ממך. כמה שאתה יכול\מספיק, זה טוב.

            עידו – בלעכס. למה להם לא לשחרר את הנתונים? הניסיון האישי היחיד שלי עם ארגון שמסרב לשחרר נתונים היה כשהבסיס בו שירתתי התאמץ להסתיר נזקים סביבתיים שהם עושים מארגון שכבר תבע אותם בעבר וזכה. מה יש להם להסתיר? אחוזי הקליעה מכדרור של ברדלי ביל יוצרים מספר לא חוקי שיכול לפרוץ ל-DVD?

          • עידו גילרי

            19. מרץ, 2017
            11:19

            זה פחות בקטע של להסתיר ויותר בקטע של לשלוט. ככה אנשים יכנסו לאתר שלהם לקבל יותר אינפורמציה ולא לכל מיני עצמאיים שיעשו את העיבוד שלהם.

          • Berch

            19. מרץ, 2017
            13:03

            עידו אתה תותח + קורא מחשבות….
            סה בדיוק מה שחיפשתי, תודה. שמח לראות שווסטברוק נמצא במקום טוב באמצע.

          • Ish

            19. מרץ, 2017
            13:36

            בינתיים בעולם הלא רכזים
            לברון – 51.5% ברשימה הזאת
            גרין – 57.1%
            יאניס – 51.9%
            הורפורד – 51.6%
            גאסול(מ) – 49.5%
            גריפין – 55.4%
            בוגי – 54.7%
            יוקיץ – 59%
            דוראנט – 57.8%

            (לכל אלו שרוצים להשוות)

          • Ljos

            19. מרץ, 2017
            14:57

            רוצים לשלוט? אז שיעשו עבודה טובה יותר, גדמת.

  3. אבי

    19. מרץ, 2017
    10:03

    תודה על הסיקור!

    מישהו יודע אם קיירי, לאב ולברון ישחקו מול הלייקרס?

    מצד אחד, זו הזדמנות להמשך מנוחה וצבירת כוחות (כאשר הספסל יכול להתמודד מול הלייקרס החלשים… ומקסימום לזרוק לפרקט את החמישיה החזקה לרבע האחרון כדי לסגור עניין), ומאידך… ההפרש מול הסלטיקס הוא רק משחק 1 אם אינני טועה. כאשר הסלטיקס היום משחקת עם ברוקלין ויכולה לצמק עוד את הפער…
    למיטב ידיעתי IT לא ישחק גם הלילה, כך שהמשחק מול ברוקלין ה"עמידה" צפוי משחק צמוד ו/או בלתי צפוי.

    Reply to this comment
  4. מלובני

    19. מרץ, 2017
    10:13

    יש קבוצות שנותנות לכוכבים לנוח במשחקי בק טו בק, ויש קבוצות שמקבלות מהכוכבים שלהם טריפל דאבל עם 40 נק'.

    (יש לציין שהמשפט לא נכתב על ידי אוהד יוסטון 🙂 )

    סתם במידה ומישהו עוד מתלבט מי הMVP

    Reply to this comment
    • לביא

      19. מרץ, 2017
      10:23

      אני נוטה לומר שזה נובע מכך שיש קבוצות שחושבות על הMVP ויש קבוצות שחושבות על אליפות

      Reply to this comment
      • אפלטון

        19. מרץ, 2017
        10:42

        ויש כוכבים שמזלזלים באוהדים ובמשחק שהם מקבלים מיליונים כדי לשחק.

        Reply to this comment
        • לביא

          19. מרץ, 2017
          11:00

          עם זה אני מסכים

          Reply to this comment
        • מתן גילור

          19. מרץ, 2017
          13:54

          מי שעושה דברים שפוגעים בסיכויי ההצלחה שלו מזלזל באוהדי קבוצתו.
          אני מצפה משחקנים שמשחקים בקבוצה אותה אני אוהד לנאמנות לאוהדי הקבוצה ואליהם בלבד.
          השאר יכולים להישאר עם אף קום.

          Reply to this comment
    • הייט אשברי

      19. מרץ, 2017
      12:07

      אני לא מתלבט בכלל . הצ'יטה מאוקלהומה .

      Reply to this comment
  5. גלעד

    19. מרץ, 2017
    10:23

    וואו הארדן טריפל דאבל רביעי רצוף 3 מתוכם עם 38 41 ו-40 נקודות.
    אחלה סיקור תודה רבה

    Reply to this comment
  6. המשגיח

    19. מרץ, 2017
    10:36

    תודה אפלטון

    Reply to this comment
  7. אשך טמיר המקורי

    19. מרץ, 2017
    12:06

    רב תודות לקפטן

    Reply to this comment
  8. הייט אשברי

    19. מרץ, 2017
    12:24

    הלילה הלוחמים נזכרו שהם היו קבוצת- על במשך שנתיים גם בלי KD .
    ההסבר שלי למה שקרה מאז הפציעה שלו פשוט :
    שלישית המוסקטרים, מספרי 1 , 2 ו-4 , הורידה הילוך או שניים מאז ש-KD הגיע . במפרץ התאימו את המשחק אליו כדי שירגיש חלק מהמערכת . אפשר היה לראות בבירור שהם משחקים פחות אינטנסיבי בידיעה שיש מוסקטר רביעי , ואפשר וצריך לשלב אותו .
    כשהוא נפצע , לקח להם זמן לחזור לעצמם – לשחק באינטנסיביות של העונות הקודמות . ומכאן הירידה . הלילה הם כבר שיחקו יותר כמו בשנה שעברה – אינטנסיביות , ביטחון בקליעה , הגנה לוחצת יותר.

    עוד 2 הערות :
    1. כותבים רבים כתבו שהספסל השנה חלש יותר . הפכו את מו באקטס, פסטוס אזילי וליאנדרו ברבוסה לשחקני אול סטאר . כשאני מחפש השנה את הלשעברים שלנו מהעונה הקודמת , אני לא רואה תרומה מהותית בקבוצות החדשות .
    2. ראיתי ויכוח על מה שווה קליבלנד בלי לברון . נכון שהרבה פחות , אבל היא שווה פלייאוף גם בלעדיו , ולא מהמקום השמיני . הסיבה שהיא מפסידה כמעט כל משחק כשהוא לא משחק היא כפולה :
    1. ברבים מהם גם לא משחקים בנוסף אליו קיירי ו/או לאב.
    2. מה שעוד יותר מהותי : כששחקן מוביל לא משחק משחק או שניים , לוקח זמן לקבוצה להתרגל לשחק בלעדיו , כשהכל עבר דרכו . זה קרה עכשיו אצל הלוחמים עם פציעת דוראנט . אם לברון היה נעדר עכשיו זמן ארוך , היה לוקח לאחרים להתחבר ואז קליבלנד היתה משתפרת ומנצחת לא מעט גם בלעדיו .

    Reply to this comment
    • אפלטון

      19. מרץ, 2017
      12:45

      יש עוד נתון לגבי מנוחה שאנשים מתעלמים ממנו, במיוחד לגבי מנוחה מרצון. כשאתה מנהיג של קבוצה ובוחר לנוח זה משדר שהמשחק הזה לא חשוב. זה לא באמת משנה מי אלו השחקנים האחרים.
      גולדן סטייט יודעים שהם יכולים לנצח בלי דוראנט, גם אם זה הסתגלות, הם עשו את זה בעבר ויעשו את זה שוב.
      לברון גורם לתלות מוחלטת של הקבוצה בו מבחינה פסיכולוגית. כשהוא בוחר לנוח זה משדר לאחרים להוריד מהאינטנסיביות, גם אם לאב וקיירי וכל הקבוצה העמוקה של הקאבס ישחקו. כשהמפקד בוחר לשבת בחמ"ל, גם החיילים הכי טובים יירדמו בשטח.

      Reply to this comment
      • עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס

        19. מרץ, 2017
        13:07

        שניכם צודקים

        Reply to this comment
      • מתן גילור

        19. מרץ, 2017
        13:55

        מעניין שכשפופ משדר את זה לאורך שני עשורים הקבוצה שלו עדיין מנצחת.

        Reply to this comment
        • Ish

          19. מרץ, 2017
          14:23

          ההבדל בין קבוצה שבנויה סביב שחקן וקבוצה שבנויה סביב שיטת משחק

          Reply to this comment
          • מתן גילור

            19. מרץ, 2017
            14:25

            זה משהו אחר. זה ניתוח מקצועי שאני מסכים איתו ולא ניתוח ספיכולוגי שאני לא מסכים איתו.
            הרי גם כשלבורן היה פצוע/חולה הם לרוב מפסידים. וזה הגיוני כשאתה בלי השחקן הטוב ביותר בקבוצה שמבוססת עליו. זה ממש לא קשור לגישה של שאר השחקנים. האם הלילה הגישה של ג'פרסון או פריי היתה הסיבה להפסד?

          • Ish

            19. מרץ, 2017
            14:34

            יודע מה, אני מסכים איתך, אבל אני לא יכול לגמרי לפסול את האופציה שההשפעה הפסיכולוגית הזו קיימת.

          • Ljos

            19. מרץ, 2017
            14:35

            אתה כל כך בטוח שאין לגישה של השחקנים שום חלק, אפילו מזערי?

          • מתן גילור

            19. מרץ, 2017
            14:42

            לגישה של שחקנים למשחק תמיד יש השפעה. קליבלנד לא התייצבה למשחק האחרון נגד יוטה באותו הלך רוח אליו התייצבה למשחק חג המולד נגד ג"ס.
            האם אני חושב שההיעדרות של לברון גורמת לכל השאר להוריד הילוך? ממש לא. מזכיר ששיא הקריירה של קיירי היה כשלברון היה פצוע (זה גם היה הניצחון היחיד שלהם באותם שבועיים וחצי).
            כשקבוצה מנצחת בלי הכוכב זה אפקט יואינג וכשמפסידה זה מסר פסיכולוגי. לא קונה את זה. מחכים פה לחץ ומציירים סביבו מטרה.

          • Ljos

            19. מרץ, 2017
            14:51

            בדרך כלל מחכים לראות תוצאות כדי לצאת במסקנות, ככה זה.

          • Ish

            19. מרץ, 2017
            14:59

            עם כל הכבוד, לניקס של בלי יואינג היה מאמן, לקאבס של בלי לברון אין

          • מתן גילור

            19. מרץ, 2017
            14:59

            לא מסכים. בד"כ מחכים למקרים שמאששים את "המסקנות" שמוכנות מראש.

          • Ish

            19. מרץ, 2017
            15:06

            confirmation bias is so last year

          • אפלטון

            19. מרץ, 2017
            15:27

            אני חייב להפריד בין מנוחה כתוצאה מפציעה למנוחה כתוצאה מעייפות או 'צינון'.
            וברור לי גם שלברון צבר הכי הרבה דקות בליגה בעשור האחרון כך שקשה לבוא אליו בטענות שהוא מחליט לוותר על כמה משחקים וזו לא אשמתו שהוא לא נפצע.
            כשהשחקן הכי טוב שלך פצוע, הגישה היא: The next man up. 'אין ברירה, חייבים להתעלות'. זה לא תמיד עובד אבל זו הגישה.
            כשהשחקן הכי טוב שלך בוחר לנוח זה אומר, 'אוקיי, זה כנראה משחק שאפשר להפסיד'. ואלו דברים שנאמרים באופן קבוע על ידי שחקני עבר, אני לא ממציא את זה כדי להוכיח נקודה.
            הטקטיקה הזו היא פסולה בכל מקרה. גם כשפופ עושה אותה, ואני מבין את התפיסה של 'ריצת מרתון'. אבל זו גישה שמתחילה לתפוס בכל הליגה. אז כשפופ עשה את זה זה לא היה בסדר אבל היה יחסית זניח. עכשיו זו מחלה של כל הליגה, וזה רק ילך ויחמיר.

          • מתן גילור

            19. מרץ, 2017
            15:37

            אצל לברון זה לא צינון, אלא מנוחה על סעיף צנון.

    • Ish

      19. מרץ, 2017
      14:21

      א) מסכים לחלוטין.
      ב) אני חשוב שמה שיפה בתגובה הזאת הינה שהחלק השני נוגע בראשון. מבחינת כשרון על הספסל אז באמת אין פגיעה כל כך גדולה בספסל של הווריירס(אם כי ניתן לטעון שאולי בגזרת הנסיון יש טיפה) אבל מה שכן חסר לספסל השנה לעומת שנה שעברה הוא החלק של להתרגל לשחק אחד עם השני.

      Reply to this comment
  9. bobby

    19. מרץ, 2017
    12:50

    תודה על הסיקור אפלטון!

    עם ההפסד של יוטה, והניצחונות של ממפיס, אוקלהומה והקליפרס, מקומות 4-7 במערב נהיו בלתי צפויים עוד יותר לניבוי.
    לדעתי יש מצב שהמיקומים לא ייסגרו סופית עד ליל המשחקים האחרון.

    לגבי יוסטון – וואלה לנצח בבק טו בק בדנבר, עם 5 שלשות בלבד שנקלעו, זה בהחלט הישג נאה, ומצד שני פספוס אדיר של דנבר.

    Reply to this comment
  10. עמרי שאלתיאל

    19. מרץ, 2017
    13:00

    תודה רבה אפלטון.
    סדרת המשחקים האחרונה של הארדן הוכיחה כי הוא הMVP האמיתי.
    נכון שלראס הייתה סדרה אפילו גדולה יותר,אבל לא במספרים,לא באחוזים והכי חשוב,לא במהיגות ולקיחת הקבוצה על הגב,למרות ערבי קליעה מזעזעים של יוסטון במשחקים האחרונים.

    Reply to this comment
    • Berch

      19. מרץ, 2017
      13:05

      ווסטברוק לא לוקח את הקבוצה על הגב?
      שחקן שקט, חביב ונחבא אל הכלים? בורג קטן במערכת? שווה בין שווים?
      אנחנו מדברים על אותו הראסל???

      Reply to this comment
      • אפלטון

        19. מרץ, 2017
        13:07

        ווסטברוק לוקח את הקבוצה על הגב. למקום 10 בליגה.
        אין ספק שזה בין ווסטברוק להארדן, אבל באמת במקרה הזה הקרב יוכרע ממש בסוף העונה.

        Reply to this comment
  11. ברבור שחור

    19. מרץ, 2017
    13:12

    צריך להודות …פיהוק ארוך ומתמשך עד תחילת הריקוד הגדול

    Reply to this comment
  12. עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס

    19. מרץ, 2017
    13:13

    תודה אפלטון על סיקור משובץ ברמיזות לגבי ה MVP וביקורת על מתחרה אחד שלו לפחות 🙂
    יוסטון ניצחה גם ביום כזה חלש מבחוץ – מצוין לנו. הארדן עושה עבודה ענקית ולא נח – שאפו. שמנמן אבל גבר-גבר.
    ס"א מטומטמים שהם שמטו את ההולכה בצורה כל כך שלומיאליות בשבוע האחרון. או שבאמת הם פחות טובים ממה שחשבנו, מה שלא יהיה לוואי לא ראוי להיות MVP, עם כל ההערכה/אהבה אליו.
    אם דאג מקדרמוט יכנס לקצב באוקלהומה היא סוף סוף עשויה להיות קבוצה מאיימת באמת (עד להיוםו אני לא ממש מחזיק מהם).
    שיקגו – קבוצה משוגעת, חבל לנסות לפרש.
    ג"ס – קבוצה מצוינת, חזרו לעצמם. ועכשיו אני סקרן מה יקרה כשדוראנט יחזור אחרי הסיבוב הראשון ויחרב את המרקם שוב. אח, זה יהיה משעשע לסומסום, לי ולשאר ש goodfellas. אולי שיעלה עם ההרכב השני . . .
    חבל לי על מילווקי עם כל הפציעות והחיסורום, איך הם מאבדים גובה שוב.

    Reply to this comment
  13. שליו

    19. מרץ, 2017
    13:37

    נהדר שהקאבס מפסידים.
    אני מקווה שבוסטון ייקחו את המתנה ואת המקום הראשון במזרח בקרוב.
    אני חושב שהקאבס בכוונה נותנים מנוחה ללברון,קיירי ולאב ביחד בשביל שהיחידה השנייה שלהם תבנה כימיה כי היא בנויה עם D-WILL ודריק וויליאמס שרק הגיעו באמצע עונה ולא היה להם הרבה זמן אימונים ביחד.

    Reply to this comment
    • הייט אשברי

      19. מרץ, 2017
      14:22

      מקום ראשון במזרח לבוסטון – לא יקרה . הוא בטאבו על שם הלברונים . אם לו יחשוב שהוא בסכנה הלברונים יפסיקו לנוח ממשחקים .

      Reply to this comment
  14. הייט אשברי

    19. מרץ, 2017
    14:33

    KD נוסע למשחק החוץ מול האקסית . רחוק מלשחק עדיין . אבל כבר עורך אימוני קליעות .

    http://www.nba.com/article/2017/03/19/golden-state-warriors-kevin-durant-working-out-and-will-join-team-road-trip

    Reply to this comment
    • עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס

      19. מרץ, 2017
      14:55

      או הו, אז אני לא מוריד כל כך מהר את "ומלבד זאת אני סבור"

      Reply to this comment
      • הייט אשברי

        19. מרץ, 2017
        15:06

        ללאא ! אל תוריד . שניכם – אתה וגם וסומסום עם הקללה שלו – אתם הקמע שלנו השנה . הפציעה של KD זה סתם כדי לבלבל אתכם . קאמופלאז' . מסך עשן . תמשיך בכינוי המבורך .

        Reply to this comment
        • עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

          19. מרץ, 2017
          18:30

          אני גם חושב שהפציעה של דוראנט עלולה להתברר כברכה בסוף.

          Reply to this comment
  15. סומסום

    19. מרץ, 2017
    14:56

    הדבר היפה שעלה ממשחקי הלילה – הם היו משעממים פחד, הכוונה, מפטפוטי הלילה – הוא היווצרותה של דת. או כת. שעיקר האמונה שלה ניתן לתמצות במילים:

    "לברון מנצח באופן לא צודק".

    אם תרצו, זה הצד ה"רציונלי" של ה-ללל. אבל בזמן שאצל האשך סתם שונאים בכיף את המיפלץ האגואיסט המכוער –
    אצל המאמינים, מביאים "נימוקים" או "עובדות" מן המקורות. שכמובן הקשר בינם לבין מציאות ועובדות איננו קיים כלל, זו סתם אידאולוגיה קנאית שמסתמכת על פסוודו-עובדות, כאילו-עובדות, לא-עובדות (מה שהוליך את האנושות למקומות נחמדים, מגרמניה לקמבודיה). נימוקים ועובדות הגיוניים, בדיוק כמו שיש מקל – שהופך לתנין. זה כתוב בספר שלי!

    נפתח את פרקי התפילה הבוקר בשירת "קבוצות המזרח עוזרות ללברון", ולאחריה – "הספסל של קליבלנד עושה פלייאוף".

    לאחר אתנחתא קלה, נלמד את המצטרפים החדשים את: "אם קליבלנד לא זוכה באליפות זו תהיה הפתעה מרעישה";

    נמשיך אל המזמור הכפול: "המקום הראשון במזרח סגור מראש עבור קליבלנד" – ומייד אחריו: "זה בעצם לא משנה איפה קליבלנד תסיים, היא ממילא תזכה במזרח".

    לאחר נעיצת סיכות בבובת הוודו של מייקל ג'ורדן – סליחה, זו הכנסיה של פעם – בובת הוודו של לברון חוסיין ג'יימס, יתרגל כל אחד בזמנו החופשי ובסגנונו-שלו, את שיר העם, "אם לברון היה במערב, יא-בידי-בידי-בידי" – הוזזזז!

    ועד לארוחת הערב, נבלה את זמננו עם השופטים! נייקי! אדם סילבר! דאעש! ולודמילה תיכון! כל אותם מלאכי חבלה שממתינים לנו, בדרך לגיים 7, ולנורא מכל.

    צום קל.

    Reply to this comment
    • Ljos

      19. מרץ, 2017
      14:59

      לא.

      Reply to this comment
    • עידו גילרי

      19. מרץ, 2017
      15:01

      לא שיש לי כח ללכת ולקרוא על מה היה הדיון הלילה אבל זה פשוט קורע לראות אותך מתלונן על דתות וכתות שנולדות סתם בגלל שאתה לא מצליח לגייס מספיק מאמינים לשלך.

      Reply to this comment
      • סומסום

        19. מרץ, 2017
        15:40

        נאאאה, אין מה להשוות. אני מתלונן (בסגנון מעצבן וחופר לפעמים, זה בטוח יכול להיות) על חוסר התחרותיות שנוצר, עם המעבר של KD לקבוצת ה-9-73. אגב, היו הרבה מאוד הוכחות כבר במרוצת העונה, שהמפלצת המפרץ היא אכן פור ריל. אבל זה – ימים ידברו.

        השנאה ללברון? אתה באמת משווה? היא פועלת אחורה, למפרע! היא נאבקת בעובדות! היא ממציאה נראטיב חדש! השופטים גרמו לנצחון! אדם סילבר! קנוניות של נייקי! ה-30 עבירות שלא נשרקו על קארי במשחק 6! אתה משווה דיסוננס קוגנטיבי כזה, הכחשת מציאות פרופר – למי שמתבכיין על העוצמה העכשווית והעתידית של גולדן סטייט?

        או למשל המנטרה: "אם לברון היה במערב". זו דת. זה what if, אמירה חסרת פשר, לא קיימת בעולם – ש"מוכיחה" משהו מאוד עמוק מבחינת המאמינים. מוכיחה שהאיש הזה, שנמצא במזרח – הוא בעצם שקר. ההישגים שלו הם שקר. האליפות שלו היא שקר. כי בעולם מתוקן – הוא היה "במערב", ואז היתה נחסכת מאיתנו כל הרעה הזו.
        זו דת. אידאולוגיה נוקשה, שלעובדות לא תמיד יש בה מקום.

        Reply to this comment
        • עידו גילרי

          19. מרץ, 2017
          15:48

          בערך כל אמירה שניה שלך כמו "הליגה סגורה לשנים קדימה" או "מרחץ הדמים במזרח" היא דתית באותה מידה. ביום שתתחיל להביא עובדות כטיעונים נוכל לדבר. בינתיים כמו שהגדיר את זה יפה הקאונטר שלך – זו רק פירוטכניקה של מילים.
          או כמו שהגדיר את זה לא פחות טוב מישהו אחר כאן שאולי אתה מכיר:
          "כותב היטב כהרגלו אבל יש לו גם לא מעט הגזמות או נטיה להתאהב בקלישאות ולארוז אותן מחדש ברהיטות."
          בקיצור, תעיף טוב מבט במראה.

          Reply to this comment
        • Ish

          19. מרץ, 2017
          15:49

          אומר לך על זה בדיוק מה שאמרתי לגיא.

          יכול להיות שאתה טועה, ושהטענות האלו(טוב לא בהכרח כולן אבל חלק לא מבוטל) סה"כ באות בשביל לנסות לשים דברים בפרופורציה ופרספקטיבה מתאימה?

          יוכל להיות שלא הכל סובב סביב שנאה או אהבה ללברון?

          יכול להיות (ואני בכוונה לא משתמש בטענה שלי במקרה הזה) שכשמישהו אומר שלברון לא היה מגיע לגמר 8 שנים ברציפות אם הקבוצה שבה הוא שיחק הייתה משוייכת לקונפרנס המערבי עושה זאת לא מתוך נסיון להקטנת לברון אלא בשביל לתת טיפת פרספרטיבה לאנשים שמתפעמים מרצף ההופעות הבלתי נגמר שלו בגמר?

          Reply to this comment
        • Ish

          19. מרץ, 2017
          16:12

          אגב את תגובה 3.1.1.1.4 כאן

          http://www.hoops.co.il/?p=91108

          קראת?

          Reply to this comment
    • Ish

      19. מרץ, 2017
      15:01

      פיני, ברוך הבא

      ידעתי שאני מזהה אותך מאיפשהו

      Reply to this comment
      • עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס

        19. מרץ, 2017
        15:04

        הלוואי ופיני היה מגיב כאן, היה הרבה פחות משעמם. מאז שגיליתי אותו הכל נהיה יותר מצחיק

        Reply to this comment
        • הייט אשברי

          19. מרץ, 2017
          15:08

          אתה מתכוון לטרול מוואלה ? חשבתי שהוא עונה לשם רנדי אורטון

          Reply to this comment
        • Ljos

          19. מרץ, 2017
          15:10

          סיקרנתם. מי זה פיני?

          Reply to this comment
          • Ish

            19. מרץ, 2017
            15:19

            אתה באמת לא רוצה לדעת, אבל עם סומסום ימשיך ככה הוא בקרוב פחות או יותר יהפוך לאותו הדבר. כרגע נדרשת עוד עליה של כ80% בשימוש בקופי פייסט וחזרה עצמית, והתחלה של שימוש בשורש ס.מ.א

          • סומסום

            19. מרץ, 2017
            15:24

            בתור אדם שמנסה להתהדר בתגובות איכותיות, מצחיק שכאשר המצנפת בוערת על הראש שלך, אתה הופך לטוקבקיסט מהזן המסית הנפוץ במיוחד.

            הרי חלק מהמנטרות האלה הן שלך. כמו האגדות שאתה מפזר כאן, ה-30 ומשהו טעויות שיפוט שנעשו, נגד קארי, רק במשחק 6!
            http://www.hoops.co.il/?p=69373

            תגובה 5.1.1.1.1

            כאמור – יש עוד רבות נוספות. אבל למה להתחיל להיאבק בעובדות ובאמירות? נגיד, "טרול! פיני! קקה! פיפי! בולשביק סמולן עוכר ישראל!". הכי טוב. הסתה עובדת.

          • עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס

            19. מרץ, 2017
            15:24

            איזה משיגנע עם קבלות שחוזר כל היום על המנטרות שלו – לברון הגדול מכולם, ווסטברוק לא שווה כלום, מורי גאון, בוסטון טיפשים ועוד כמה דברים. בגלל שמדי פעם יש היגיון בשיגעון התגובות אל מה שהוא כותב מצחיקות בטירוף.

          • הייט אשברי

            19. מרץ, 2017
            15:30

            שכחת GOAT . כל פעם שאני רואה עז או תיש אני נזכר בו .

          • הייט אשברי

            19. מרץ, 2017
            15:32

            וגם את זוג השחקנים כריס ג'קסון ומחמוד עבדול-ראוף

        • Ish

          19. מרץ, 2017
          15:28

          האמת שבאמת מעניין אותי איך אינטראקציה בינו ובין לס הייתה נראית, אבל האתר היה הופך לפח אשפה.

          Reply to this comment
          • עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס

            19. מרץ, 2017
            15:31

            בהתחלה מנחם היה משפיט אותו כפי שהוא לא השפיט אף אחד מעולם. אח"כ זה היה קצת נרגע. אם היינו סבלניים אליו ולא נגררים לקללות זה היה עובד אולי 🙁

          • Ish

            19. מרץ, 2017
            15:34

            אני חושב שאתה שוכח שפיני לא שומע שום דבר שאומרים לו, ושהתגובה שלו לכל דבר היא להגביר, כך שלא ברור לי מאיפה הצפי לרגיעה כלשהי.

          • הייט אשברי

            19. מרץ, 2017
            15:42

            איך היה עובד ? הבחור אובססיבי וחוזר 100 פעמים על אותו הדבר , מקלל את כל מי שחושב שונה ממנו , ובלי טיפת הומור . הוא זקוק לטיפול דחוף . היחיד שמופרע מספיק להשתיק אותו הוא האשך .

      • סומסום

        19. מרץ, 2017
        15:14

        1. אני לא פיני, אתה יודע את זה, ISH, ובוחר להמציא כזב:
        אידאולוגיה קנאית לא בוחלת בדבר.

        2. מה עם ה-30 ומשהו טעויות שיפוט נגד סטפן קארי, רק במשחק 6 בפיינאלס? עדיין ממתינים לדו"ח שלך.

        יש גם סעיפים 3, 4, 5 (שנאמר: נוט ת'רי… נוט פור… נוט פייב…) וכו',, אבל כאמור, זה חסר טעם: "לברון מנצח באופן בלתי הוגן". הללויה.

        Reply to this comment
        • Ish

          19. מרץ, 2017
          15:23

          1. בדיוק כמו שאני יודע שאתה לא פיני אתה צריך לדעת שהתכוונתי להגיד בזה שאתה מתקרב בצעדים בטוחים להתנהג כמוהו.

          2. אתה צריך דו"ח בשביל זה? פשוט תצפה במשחק ותזכור שלאחוז בשחקן ולדחוף אותו זה עבירה בכדורסל

          3. עכשיו אתה מוזמן להראות איפה אמרתי אי פעם שלברון מנצח באופן בלתי הוגן.

          Reply to this comment
          • סומסום

            19. מרץ, 2017
            15:27

            1. לא מכיר מספיק – לקחתי את האזהרה לתשומת לבי, תודה, אשתדל לאכול בפה פתוח.

            2. טוב, אם לא צריך דו"ח, אם מספיק שכל זב ומצורע (זה אני), או מומחה אובייקטיבי (זה אתה) יסתכל ו"יחרוץ" – אז הכל פוסט-מודרניזם, הכל אפשרי, הכל ייתכן, אין משמעות, אין כללים. פרט לדבר האחד שנראה לי. או לך, במקרה הזה. לטעמי זה בולשיט מבולשט, כן.

            3. זו התמצית שהצעתי, לעיקר האמונה בכנסיה הזו.

          • Ish

            19. מרץ, 2017
            15:32

            מצטערת, לא חלק משום כנסיה, בית כנסת, בית מקדש, מסגד, מעגל תפילה וכו'

            תראה אני מבין שקשה לצפות במשחק ולזכור שלאחוז בשחקן ולדחוף אותו זה עבירה בכדורסל, והרבה יותר פשוט לכתוב תגובה מזלזלת במקום, אבל אתה באותה מידה יכול פשוט לא לכתוב על זה דבר אם אתה לא מעוניין לעשות זאת ולהווכח בהאם מה שטענתי הוא נכון או לא.

    • עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס

      19. מרץ, 2017
      15:02

      לצערי, ובחוסר נוחות גדול, אני נאלץ להסכים איתך.
      רק שלדעתי ההשוואה למייקל ג'פרי ג'ורדן היא בתמונת ראי – אצלו לא נעצו סיכות בבובת וודו, לא היתה אופוזיציה ולא היו שונאים (כמו אצל רודנים במדינות ערב או בצ. קוריאה), רק מקהלה של ליקוקים. כך שלמרות כל הדימיון בין ג'ורדן ולברון בדומיננטיות על הליגה הם קיבלו יחס שונה לגמרי (ובבקשה אל תתחילו להסביר לי למה כי אני יודע את התשובות אז תחסכו את הזמן וזה גם באמת לא מעניין אותי 🙂 )

      Reply to this comment
      • Berch

        19. מרץ, 2017
        15:55

        אני שנאתי את מייקל מאותן סיבות ששונאים היום את לברון. בערך.
        אבל הזדקנתי ולא שונא אף אחד (שלא חייב לי כסף)

        🙂

        Reply to this comment
        • Ljos

          19. מרץ, 2017
          16:03

          בתקופתו של ג'ורדן חשבתי שרפאל מדליק אבל חוצפן ומיכאלנג'לו הוא רקדן.
          יש הרבה אנשים שאני שונא היום. את איגור, מנהל הבנייה ששוכח כל פעם מחדש שאנשים עדיין גרים בבניין. את אלי, הבוס שלו שעדיין כועס עליי כי פעם הפרעתי לו לסוף השבוע (יום חמישי בשעה ארבע) עם הצפת ביוב בדירה שנבעה בגלל טעויות שלו. את המרצה המבוגרת שבמקום ללמד התעקשה להסביר לנו איך כותבים מילים באנגלית ואז כעסה שלא למדנו את מה שהיא לא לימדה. כל אחד ואחד מהמפקדים שלי בצבא, מלבד אחד, אתה יודע מי אתה. החבר שלי מכיתה ו', ששאל ממני את פיפ"א ונתן לאח שלו הקטן לשחק עם הדיסק ולשבור אותו.
          אבל לברון, בעיקר נמאס לי ממנו.

          Reply to this comment
  16. גיא הרשע

    19. מרץ, 2017
    16:14

    קודם כל –
    תודה, אפלטון.

    בנוסף –
    הארדן. MVP.

    ו-
    הדיון שהיה כאן. קורע!
    "אם לברון היה במערב, יא-בידי-בידי-בידי"

    Reply to this comment
  17. מנחם לס

    19. מרץ, 2017
    18:26

    תודה אפלטון. כנראה שדיברו מספיק על הופעת הקאבס ללא שלושת כוכביה ואין צורך להוסיף

    Reply to this comment

הגיבו