יוסטון רוקטס 117 (21-46)-קליבלנד קאבלירס 112 (22-43)
טריפל דאבל מפלצתי של ג'יימס הארדן הרים את יוסטון לניצחון.
הרוקטס פתחו טוב, אבל רבע שני גדול של קליבלנד העלה אותם ליתרון של 14 נקודות שנשאר דו ספרתי במחצית. רבע שלישי גדול של הטילים הצליח להפוך את ההפרש על פיו ולתת להם יתרון של 6 נקודות בתחילת הרבע האחרון, אבל קליבלנד הצליחו לחזור ולהוביל מספר פעמים במהלך הרבע, אבל בכל פעם הארדן והרוקטס היו שם בשביל לקחת מהם את ההובלה עם ריצה נגדית וחשובה. זה נגמר בניצחון ליוסטון, שממשיך לסבך את קליבלנד.
ביוסטון, הארדן סיים עם 38 נקודות, 11 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. אנדרסון קלע 16 נקודות עם 6 ריב', בברלי וגורדון 13 כל אחד, ננה ואריזה הוסיפו 12 כ"א. חמישה שחקנים שונים קלעו בין 16 ל-12 נקודות ביוסטון.
בקליבלנד, לברון קלע 30 עם 7 ריב', 5 אס' ו-8 איבודים. אירווינג קלע 28 עם 8 אסיסטים, וג'פרסון קלע 16 נקודות (6 מ-6 מהשדה, 4 מ-4 מהשלוש), כולן במחצית הראשונה.
https://www.youtube.com/watch?v=H6CmA6iZwGM
*
אינדיאנה פייסרס 102 (32-34)-מיאמי היט 98 (35-32)
אינדיאנה ניצחה ושמרה על מרחק ביטחון מהמירוץ לפלייאוף המזרחי.
הם עלו ליתרון של 12 נקודות ברבע הראשון, בעיקר בזכות משחק נהדר של הקו הקדמי שלהם בדקות האלו. הם המשיכו לשלוט לאורך הרבעים השני והשלישי שהמשחק לא מגיע לרמה גבוהה מדי של כדורסל, ונראה שהם בדרך לניצחון קל מול מיאמי נטולת דראגיץ'. ברבע הרביעי, עם ווין אלינגטון וג'יימס ג'ונסון בעמדות הפורוורד, ההיט חזרו למשחק.
ריצת 19-8 הפכה פיגור 85-75 ליתרון 93-94, 4:10 דקות לסיום. ג'ורג' קלע ודיון וויטרס הצליח להחזיר את היתרון לקבוצת החוץ, אבל שם זה נגמר. 8 החטאות רצופות מהשדה של מיאמי בזמן שהפייסרס מצליחים לקלוע בלי יותר מדי בעיות הוציא אותם מהתמונה הערב ונתן את הניצחון לאינדיאנה.
באינדיאנה, ג'ורג' קלע 28 נקודות עם 10 ריבאונדים. טרנר קלע 15, יאנג 13 וטיג 12 עם 5 ריב' ו-4 אס'.
במיאמי, וויטסייד היה נהדר עם 26 נקודות ו-21 ריבאונדים, וויטרס קלע 20 עם 8 ריב' ו-6 אס', אלינגטון (5 מ-7 מהשלוש) הוסיף 19 מהספסל וג'יימס ג'ונסון קלע 14.
https://www.youtube.com/watch?v=VXvKK0QQ_Kg
*
בוסטון סלטיקס 100 (25-42)-שיקגו בולס 80 (35-31)
הפסד חמישי ברציפות לבולס באחד מהמשחקים החלשים ביותר שלהם העונה.
הם התחילו עם 9 נקודות בלבד ו-3 מ-22 מהשדה ברבע הראשון, שנראה שהקבוצה פשוט לא מסוגלת לקנות סל. הם הגיעו ל-26 נקודות בלבד במחצית שכבר הייתה עמוק בתוך הגארבג' טיים, אחרי שהסלטיקס עלו ליתרון 4-20 לקראת סיום הרבע הראשון. שיקגו הצליחה לקלוע בשאר המשחק אבל זה לא עזר לה בתבוסה שהייתה יכולה להגמר בצורה רעה בהרבה.
בבוסטון, איזייאה תומאס קלע 22 נקודות ב-24 דקות, בראדלי קלע 17 עם 6 ריב', הורפורד (7 ריב', 6 אס') וסמארט (6 ריב', 2 חט') קלעו 12 נקודות כל אחד, בראון ואונלינק (9 ריב') סיימו עם 11 לכל שחקן מהספסל.
בשיקגו, שסיימה עם 38% מהשדה ו-17 איבודים, רובין לופז ודנזל ולנטיין (3 מ-6 מהשלוש) קלעו 13 נקודות כל אחד. בובי פורטיס קלע 12 נקודות וקמרון פיין 10. וויד סיים עם 8 ב-4 מ-11 מהשדה ובאטלר עם 5 ב-2 מ-11 (לצד 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2 חטיפות).
https://www.youtube.com/watch?v=ZdIhwPOC2-I
*
ברוקלין נטס 120 (53-12)-ניו יורק ניקס 112 (41-26)
19 שלשות במשחק נתנו לברוקלין ניצחון חד צדדי בדרבי של ניו יורק.
הנטס חוררו רשתות כבר מתחילת המשחק עם 39 נקודות ברבע הראשון, כשברוק לופז עם 5 מ-5 מהשלוש. הם הגיעו ליתרון דו ספרתי ולא איבדו אותו בשום שלב במהלך המשחק, כשההפרש הגיע בשלב מסויים ל-22 נקודות. הניקס צמצמו לתוצאה מכובדת, יחסית, בגארבג' טיים.
בברוקלין, לופז הוביל עם 25 נקודות (6 מ-9 מהשלוש). בוקר (9 ריב') והוליס ג'פרסון (11 ריב') קלעו 14 כל אחד, לברט ולין קלעו 13 כל אחד, אייסי 12 עם 6 ריב' ו-וויטהד הוסיף 10 נקודות.
בניו יורק, אנטוני קלע 27 נקודות עם 7 ריב'. פורזינגיס קלע 19 עם 10 ריב', 4 אס' ו-5 חסימות, לצד 6 עבירות ו-4 איבודים. רוז קלע 17 וקורטני לי הוסיף 15.
https://www.youtube.com/watch?v=8cxVs2rThRo
*
פניקס סאנס 101 (45-22)-פורטלנד טרייל בלייזרס 110 (36-29)
הבלייזרס פתחו בטירוף עם 33 נקודות ברבע הראשון ועלו ליתרון של 15 הפרש בו החזיקו לאורך המחצית הראשונה. דקות טובות של אלאן וויליאמס ברבע השלישי והגנה חזקה עצרו את פורטלנד על 26% מהשדה, כך שפניקס הצליחה לצמצם ל-82-79 בסיום הרבע ואפילו לעלות ליתרון בתחילת הרבע האחרון. הפעם, בניגוד למשחק הבלייזרס מול וושינגטון, פורטלנד לא איבדה את היתרון. 12 נקודות של סי ג'יי מקולום בלי החטאה נתנו להם חזרה את השליטה במשחק, וניצחון חשוב לקראת המירוץ לפלייאוף.
בפורטלנד, לילארד הוביל עם 39 נקודות. מקולום קלע 26 ונורקיץ' 12 עם 11 ריב' ו-3 חסימות.
בפניקס, בוקר קלע 28 נקודות ב-50% מהשדה. בלדסו קלע 19, וויליאמס 12 עם 10 ריב', וורן ויוליס הוסיפו 10 נקודות כל אחד.
https://www.youtube.com/watch?v=ayGdIfy1fkQ
*
לוס אנג'לס לייקרס 116 (46-20)-פילדלפיה 76' 118 (42-24)
אחרי מחצית ראשונה צמודה הסבנטי סיקסרס הציגו הגנה נהדרת שעצרה את הלייקרס על 26% מהשדה ו-0 מ-5 מהשלוש. ככה הם עלו ליתרון של שמונה נקודות, אבל הלייקרס הצליחו לחזור בזכות קלארקסון ורנדל ולעלות ליתרון של נקודה, דקה לסיום. סל של מקונל והמשך ההגנה הטובה השאירו את הניצחון אצל פילי בסופו של דבר, במשחק בלי יותר מדי חשיבות לאף אחת מהקבוצות מבחינת הפלייאוף העונה.
בפילדלפיה, סאריץ' קלע 29 נקודות עם 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים (5 איבודים ו-4 עבירות). אוקפור קלע 23, לואו-קברוט 18 (7 מ-11 מהשדה) והולמס הוסיף 10 עם 5 ריבאונדים מהספסל.
בלוס אנג'לס, קלארקסון קלע 30 נקודות עם 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. רנדל קלע 21 עם תריסר ריבאונדים ו-2 חסימות, אינגרם קלע 12 וראסל 11 עם 7 אסיסטים.
*
[table “13” not found /]
התותח הקטמוני
13 מרץ 2017 09:21:46תודה רבה רועי
אחרי שראיתי את הטילים מול הקאבס פתאום זה היכה בי: גירסת הכדורגל של הארדן
https://www.youtube.com/watch?v=iHsg6Bb02L4
ועדיין הMVP ובמרחק מהשאר. תותח על.
הייט אשברי
13 מרץ 2017 09:48:34שאפו ללינק . מגדיר יפה את הזקן . לכן הוא אף פעם לא יהיה ה=MVP שלי .
Berch
13 מרץ 2017 09:59:30גדול. פשוט גדול 🙂
חגי
13 מרץ 2017 15:58:35קאזינס לא עשה את זה בתחילת העונה?
מתן גילור
13 מרץ 2017 09:27:43תודה רועי.
למה קורבר לא שיחק ב-B2B הזה? האם עדיין לא כשיר לחלוטין?
לקאבס בעיה קשה בכ"ח שכנראה תצטמצם עם חזרתו של לאב.
בכל מקרה, הם הפסידו בחלק השני של B2B עם טיסה לקבוצה מעולה, כשהם חסרים. לא נורא מבחינתם.
יוסטון נראים טוב.
אבי
13 מרץ 2017 09:33:44כן, קרובר עדיין לא כשיר… נדמה לי שקראתי כי הוא יחזור עוד כשבוע.
בעוד לאב יחזור בשלב יותר מאוחר… לקראת הפלייאוף.
אפלטון
13 מרץ 2017 09:39:57לקורבר יקח משהו כמו שבוע נוסף כדי להחלים.
אין ממש סיבה לדאגה בקליבלנד מלבד הריבאונד וקללת הקרדשיאן.
טריסטן תומפסון נראה כמו הצל של עצמו.
ממש עול הגנתי כשבכל מפעם יוסטון עשו פיקנרולים עד שהארדן היה מולו ועבר אותו כמו קונוס. והפסיד לקפלה בקרבות מיקום שזה כנראה פעם ראשונה העונה שקפלה מצליח לדחוף ולא להידחף.
אני חושב מה שיקרה מול דה רוזן, וול, תומאס.
אם תומפסון לא מצליח להחזיק את שלו בסוויצ'ים אז ההגנה של קליבלנד קורסת.
הם חייבים לקחת צ'אנס על סנדרס. אני חושב שהמשחק הזה זרז את ההחלטה.
יניב
13 מרץ 2017 09:50:24תומפסון הוא חיית פליאוף.בפליאוף הוא מתעורר ומצדיק את החוזה העצום שהוא מקבל
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 09:51:48מסכים, אבל ההגנה שלו די בסדר. מכל השחקנים במרץ שזורקים עליהם יותר מ-15 זריקות במשחק הוא במקום הרביעי מתוך שישה סנטרים (כולל דיוויס) מבחינת האחוז.
הבעיה אכן בהגנה, ולדעתי השילוב של דיאנדרה ליגינס או ג'יי אר במקום שאמפרט בחמישייה הכרחי. ההגנה של שאמפרט בתקופה האחרונה על הפנים, וליד אירווינג בקו האחורי זה יותר מדי.
ינון יבור
13 מרץ 2017 10:06:07אחת הבעיות בנתון הזה, כפי שגם מתבטא בכך שיש רק עוד 5 סנטרים כמוהו, היא כמות הזריקות שלוקחים עליו. שומר טוב יידע לגרום למתקיף לוותר על הזריקה ברוב הפעמים, ועצם זה שהוא בין המעטים שכן לוקחים עליהם כל כך הרבה זריקות – אומר שההגנה שלו לא בטופ.
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 10:22:32אני חושב שזה קשור לזה שאין רוב הזמן פאוור פורוורד טבעי לידו. אולי העברת צ'אנינג פריי לחמישייה במקום RJ תפתור את זה.
מיקי
13 מרץ 2017 09:51:39והזוכה בקטגוריית התגובה הלא חשובה – התרגום לרוקטס הוא רקטות. טיל, missile, הוא רקטה מונחית, כלומר עם ראש "חכם". לא חשוב לדעת, לא חשוב לזכור.
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 09:53:05תודה, אקפיד על זה בסיקורים הבאים
מתן גילור
13 מרץ 2017 09:56:57הסמל שלהם הוא טילי אטלס שהוא טיל לכל דבר ועניין. 🙂
ינון יבור
13 מרץ 2017 10:06:58מיקי צודק פעמיים. גם במהות, וגם בזה שזה לא כל כך חשוב…
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 16:04:46בכל מה שקשור לרקטות כדאי להסכים עם פרופסור לאווירונאוטיקה
דה שוט
13 מרץ 2017 10:33:35אם לא חשוב – אז עד הסוף :
לפי האקדמיה ללשון עברית (מאמר מעמיק בנושא מאת דוד פלס) :
"טיל ו-'טיל מונחה' אינם כלל היינו הך – ושני המונחים שונים חלוטין הם. טיל הוא מונח-אב לכל סוג תחמושת ונשק הנזרק, נורה ונשגר ובכלל זה : פגז פצצה, כדור רובה רקטה וכיו"ב…"
כאן נעשית הבדלה בין טיל ל-'טיל מונחה' שהוא מקרה פרטי של טיל והכותב טוען שיש להקפיד על המושג השלם : טיל מונחה, או טיל בליסטי, או טיל יבשתי וכו' ולא לקצר אותו ל-"טיל".
בקיצור – בעברית רקטה היא סוג של טיל.
🙂
מתן גילור
13 מרץ 2017 10:40:24כשנכנס לנו למערך איזשהו אמח"ל חדש היה ויכוח האם מדובר על רקטה או על טיל.
ראש הפרויקט פתר את זה בכך שהגה את המשפט: "ברפא"ל עושים טילים ובתע"ש רקטות."
ינון יבור
13 מרץ 2017 10:43:45מכיר כמה שיתווכחו איתו על זה…
דה שוט
13 מרץ 2017 10:45:39+ 1
הייט אשברי
13 מרץ 2017 09:56:53משיכים להסיק כאן מסקנות על בסיס משחקים בודדים של קבוצות פצועות ו/או ב-BTB .
במזרח , קליבלנד תשחק השנה בגמר ה-NBA גם אם לאב לא יחזור . היא עשויה להיעדר משם רק אם לברון או קיירי ייפצעו .
במערב זה קצת יותר מסובך , גם מכיוון שבג"ס כבר יש פציעה מהותית של שחקן-על , וגם מכיוון יש לה יריבות יותר חזקות מאשר לקליבלנד במזפח . אבל גם כאן , אם היא תהיה בריאה ( כולל KD כמובן שיחזור לפלייאוף ) , היא זו שתתעמת עם קליבלנד בגמר , אם כי ס"א , בהנחה שאולדרידג' חוזר בריא , תהווה מכשול לא קטן .
הטילים לא יהיו בגמר ה-NBA , אלא אם כן דוראנט לא חוזר בג"ס ואולדרידג' לא חוזר בס"א . וגם אם שניהם לא יחזרו , הסיכויים שלהם לא גדולים .
הייט אשברי
13 מרץ 2017 09:57:57משיכים = ממשיכים
ינון יבור
13 מרץ 2017 10:03:41בפלייאוף ללא דוראנט ואולדריג', אני שם את הכסף על הקליפרס כנציגת המערב בגמר. אולי אפילו עם אולדריג'
יניב
13 מרץ 2017 10:28:37מסכים רק תיקון קטן גם פציעה של קיירי לא תמנע מקליבלנד להגיע לגמר.
הסנריו היחידי שבו הם לא מגיעים לגמר זה פציעה של לברון.
אפלטון
13 מרץ 2017 10:38:11זה שלקליבלנד בעיית ריבאונד רצינית ללא לאב זה לא היסק ממשחק אחד.
המזרח לא מזפח כמו שאתה מציג אותו, יש שם לא מעט קבוצות שיכולות לגרום לקליבלנד בהלה, גם בסדרה.
אם קליבלנד צריכה לעבור פלייאוף של מיאמי, טורונטו, וושינגטון, הם הולכים להיות מותשים לא פחות מכל מי שתגיע במערב.
לגבי גולדן סטייט, באמת הדבר היחידי ששם אותם לא פייבוריטים ברורים זה אם דוראנט לא חוזר, אבל גם בלעדיו יש להם מספיק כוח אש כדי להיות פייבוריטים במערב. אם הספרס בלי אולדריג' אני חייב לשים אותם מאחורי הרוקטס בפאוור רנקינג של המערב. עם כל הכבוד לדייויד לי, ויש כבוד, המצ' אפ של אולדריג' תמיד היה בעיה לרוקטס להתמודד איתה. בלעדיו יהיה קשה לספרס לעמוד התקפית מול יוסטון.
אבל לפני שמדברים על מצ' אפ של הרוקטס מול גולדן סטייט והספרס, הם חייבים לעבור סיבוב ראשון, ושם חהיה המלכודת האמיתית. אני יותר מפחד מהסיבוב הראשון מאשר הסיבוב השני בפלייאוף לרוקטס.
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 10:43:42מיאמי, טורונטו, וושינגטון, לקליבלנד בסגל מלא (ויהיה סגל מלא בפלייאוף) זה יותר קל לדעתי מהגריזליס, הרוקטס והספרס בלי ביתיות כשדוראנט חוזר בהדרגה.
אפלטון
13 מרץ 2017 12:24:56זה בטוח, אבל זה לא טיול בפארק.
התותח הקטמוני
13 מרץ 2017 10:45:59+ 100
אם האקאבס פוגשים את טורנטו – זה לא יזכיר כלום משנה שעברה – טורנטו עם תוספת מאוד משמעותית בצבע + ניסיון שהיה חסר להם מאוד בשנה שעברה. קווין לאב חסר מאוד (מאוד מאוד) הוא שיפר את ההגנה שלו הוא ריבאונדר בחסד והוא קטלני במעבר אבל לקאבס יש בעיה קשה במשחק עומד עם או בלי לאב.
דה שוט
13 מרץ 2017 10:44:49היי חברים, לא לשכוח את OKC
סומסום
13 מרץ 2017 11:25:40ידעת שזה יגיע:
ראשית – האם זנחת את הטענה שלך, שבלי לאב, ובלי קיירי – קליבלנד בעצם היתה יותר טובה בגמר? אם כן, הללויה.
שנית – תזכורת מערב:
הספרז גמרו את העונה, אין אולדריג', יש סדרת שממון עם ממפיס והופ, חוזרים להם האחים גאסול, הביתה לאמא, לאכול ארוס קון ארדייה (סנאי באורז, מעדן קטלוני ידוע – ובערך מה שיקרה לספרז בסיבוב השני).
הארדן וראסל, יהיו צחוקים, יהיה שגעון, הפרסומות המשותפות לפוט לוקר יעשו מיליונים, הטארש-טוק בין שניהם יתייחס גם הוא לאמא – לא של האחים גאסול, אמא של דוראנט דווקא. כן, זו מנאום המאמי-מאמי, כמה-בכיתי.
דוראנט, בתפקידו כנבל ראשי, אכן יגיע למערכה השלישית וייתן להארדן לבכות, כי בכל זאת, הכבוד של האמא שכוב שם, רק בגללה הוא עזב את אוקלהומה, אומללה, רועדת בקור. ואין לרוקטס שום תשובה מולו, ושמעתי שיש עוד, כמה, שניים-שלושה שחקנים לגמרי לא רעים בקבוצה לידו! מטאטא ג'נטלמני, קוראים לזה, למה שיתרחש שם.
לוס אנג'לס ויוטה ישחקו גם, אגב. ויילכו לים, גם. ביוטה אין ים, מתקנים אותי פה. בסדר, זה הדבר היחיד המשמעותי שאפשר להגיד על זה.
תחזית הפלייאוף במערב: גזור ושכח.
מלובני
13 מרץ 2017 11:36:26בטח כיף איתך במסיבות
סומסום
13 מרץ 2017 12:26:55האמת היא שכן 🙂
Ish
13 מרץ 2017 11:43:09כל מה שאנחנו צריכים עכשיו זה איזה שני חברה בקונטרה שיספרו ויתארו לנו בהתאמה איך הקונפרנס המערבי והמזרחי יהיו קרבות קשים מנשוא וסגרנו את חזית הגרסאות הקיצוניות לשנה הקרובה.
שייקה
13 מרץ 2017 12:38:02אני מבקש לדייק: טאטוא ג׳נטלמני.
Berch
13 מרץ 2017 10:00:52תודה על הסיקור
יואש בן טולילה
13 מרץ 2017 10:27:26הלילה חזינו במועמד אמיתי לMVP מול מועמד מזויף לMVP.
הארדן הוא באותה רמה של דוראנט מבחינת כישרון התקפי. אין דברים אלה.
ההגנה שלו ביזיונית, אבל בתקציר שראיתי הוא פשוט לקח לסל שוב ושוב וקלע.
יואל
13 מרץ 2017 10:49:56והבלוק על קיירי?
אששש(לא מסמל את ההגנה בכללי שעדיין לא משהוא אבל כן השתפרה פלאים).
Mbk
13 מרץ 2017 11:51:58תודה בה על הסיקור
מחדשות התחתית הנצחון של פילי על הלייקרס הוא בחזקת גול עצמי לשימור הבחירה של הלייקרס
zivke
13 מרץ 2017 12:03:09+1
לא קיבלו את התזכיר…
zivke
13 מרץ 2017 12:09:36כבר כמה משחקים שנראה שהקאבס נותנים את כל מה שיש להם, ועדיין מפסידים. לא יודע אם זה אומר הרבה לקראת הפלייאוף, אבל זה פשוט מוזר…
רק לי נראה שחלק משחקני שיקאגו עושים להויברג שביתה איטלקית? אגב, מי כאן זוכר את ה 10-0 של מכבי ת"א בימי גיורא שפיגל?
לגבי דוראנט, הוא לא סתם שחקן פצוע, אלא שחקן שכבר חזר פעם מוקדם מדי מפציעה והתוצאות היו הרסניות. אני מבין את הסיטואציה שנוצרה העונה עם המעבר שלו וכו' וכו', אבל יש לו עוד 5-6 עונות קדימה לחשוב עליהן
אפלטון
13 מרץ 2017 12:31:33צריך באמת לזכור שהקאבס בלי לאב, קורבר וג'יי אר עוד לא בכושר.
לא תירוץ, הם באמת שמים הרבה עומס על לברון ולא נראים טוב, במיוחד הגנתית. אבל הם יודעים שאין להם מה להיכנס לפאניקה.
איציק קוברה
13 מרץ 2017 12:58:38מישהו יכול להסביר לי מה עובר על הורפורד? הוא התחיל את העונה באופן דיי סביר אבל כבר תקופה ארוכה שהוא חושך . למה הגיעה הנפילה הזו ביכולת?
יונתן .S.
13 מרץ 2017 13:50:08בעונות האחרונות שלו הוא תמיד חווה סטרץ' משחקים שהוא לא נראה כמו עצמו. גם אנשים צריכים להכיר את שיטת המשחק בבוסטון כדי להבין למה הוא נראה כך. הקבוצה נשענת על שיטת המסירה והריווח בהתקפה, כאשר תומאס והורפורד ינהלו בעיקר את ההתקפה. עקב כך, הורפורד יוצא הרבה מהצבע כדי לחסום לתומאס, או למץקבל את הכדור כדי למסור אותו לשחקן הפנוי הבא. לכן הוא לא זורק הרבה (רחוק + גב לסל) והמספרים שלו בתחום הריבאונסץד נמוכים (כי הוא בד"כ יוצא החוצה ואז בכלל לא נמצא במאבק לריבאונד). את הורפורד והסלטיקס לא מעניין שהוא לא יקלע. מעניין אותם שהוא ירוויח להם את הרחבה ויעזור בניהול המשחק, כך שהקבוצה תמשיך למקסם כך את הנקה החזקות שלה, שהן משחק הגארדים והשלשות שלה.
אגב, חשוב לי לציין שאני זוכר שלא מזמן ציינו בפניי שעדיף להחזיר את הורפורד ל-4 ולהביא לבוסטון סנטר הגנתי חזק, אך טענתי שעדיף לנצל את הניידות שלו ולהשאירו ב-5. ומאידך, ככל שהעונה מתקדמת אני מבין שאותם אנשים צדקו וגם אם הוא מבוגר יותר, הוא עדיין שחקן פנים מצויין ונייד, גם כאשר מדובר על הצבת שחקני 4 מולו. אני זוכר שהתקופה שהורפורד שיחק ב-4 באטלנטה עזרה לו בהגנה. ייתכן שבבוסטון כל ההגנה פתאום תשתפר כאשר הוא יהיה ב-4 ויהיה סנטר קלאסי שחוסם ב-5. העונה כבר לא נראה תשובה לכך, אך אני מקווה שבקיץ הקבוצה תכסה את הנושא הזה. מאז פרקינס לא היה לסלטיקס סנטר כזה, שאמנם לא היה אשף בתחום הריבאונד, אך עדיין היה בעל נוכחות הגנתית שמרתיעה יריבות מכניסה לצבע. מקווה שלפחות זיזיץ' יראה בקבוצה את היכולת שהוא מפגין כרגע באירופה. הוא אחד השחקנים הכי יעילים שייצאו מאירופה ל-NBA בשנים האחרונות וייתכן שמשום מקום הוא גם יהיה אחד הסנטרים הצעירים הטובים בליגה. אגב, גם יובוסלה אמור לתרום בנושא הריבאונד. הוא סוג של דווין בוקר ולמרות שנבחר יחסית גבוה בדראפט האחרון (16) אני מאמין שהקבוצה תשמח לאפשרות כזאת. הקבוצה בחרה בשניהם, כיוון ומלבד פוטנציאל, הייתה אפשרות להשאיר את שניהם עוד שנה מחוץ לליגה. את יובוסלה אולי אפילו עוד שנה (כמו שהיה עם סאריץ'). זאת הייתה הברירה היחידה לאחר שלא הצליחו להמיר את אותן בחירות לסטאר בטרייד. אוסיף גם שסקאוטים טוענים שאם זיזיץ' היה נרשם בסוף לדראפט של הקיץ, הוא היה נבחר ב-15 המקומות הראשונים, עקב השיפור המהיר שהראה העונה ועוד בקבוצה של ווטרנים ביורוליג.
עקב ההגעה הצפויה של שני השחקנים הללו בקיץ, אני מאמין שהסלטיקס לא יתנו לאוליניק הארכת חוזה והם יעדיפו את השימוש בהורפורד ובקראודר בסמול בול כדי לכסות את התרומה שלו לריווח המשחק.
בנוסף לכך, לטעמי מהקיץ ועד הדד-ליין של העונה הבאה אנחנו נראה טרייד מהסלטיקס, כיוון והחוזים של תומאס, בראדלי וסמארט יפקעו בקיץ הבא. אני צופה ניסיון ראשון כבר בדראפט, אך כמובן שהניסיון הזה יידחה במקרים מסויימים ואותם תרחישים הם רק אם הסלטיקס מסיימים עם הבחירה הראשונה / הסלטיקס מסיימים עם הבחירה השנייה והלייקרס עם הראשונה (שדי בוודאות יבחרו במקרה כזה בלונזו בול ומרקל פולץ עדיין יהיה אפשרי לבחירה).
יניב
13 מרץ 2017 14:29:12אתה עף על זיזיץ כאילו הוא לפחות ברמת הכישרון של לקוה דראניץ מריאל מדריד. נראה לי אתה צריך לאפס ציפיות מחדש כי לא הוא השחקן שיביא לבוסטון את המפנה במקסימום יהפוך לשחקן רוטציה סביר וגם זה לא יקרה בשנתיים-שלוש הראשונות שלו בליגה
יונתן .S.
13 מרץ 2017 15:31:15יניב, אפשר להבין מה המשמעות של "לעוף" בעינייך כדי שאוכל להבין טוב יותר לאן אתה מכוון עם טענה כזאת? כי כל מה שרשמתי הוא לא יוצא דופן בכלל.
זיזיץ' נחשב לכישרון גדול באירופה עוד מגיל 16. הוא לא נלקח לשום קבוצה גדולה באירופה, כי כמו שקורה עם הרבה צעירים מוכשרים שמגיעים מאותה יבשת, מועדונים גדולים מהיורוליג לא רוצים להביא שחקן צעיר שיעזוב לאחר כשנה. דונצ'יץ', למשל, יעביר שם תקופה כוללת המסתכמת מעל לשנה בוודאות.
זיזיץ' בהחלט היה נבחר באחד מ-15 המקומות הראשונים בדראפט הזה, כיוון והוא יחסית ריק משחקני פנים יעילים ובוודאי שמסנטרים טבעיים וקלאסיים.
זיזיץ' אכן שחקן מאוד יעיל והסטטיסטיקה שלו גם מגבה אותו. יש לו ממוצע נק' של 9.7, 7.3 ריב' וחסימה אחת למשחק. בנוסף לכך, יש לסנטר אחוז ריבאונד של כ-20% בקבוצה שמדורגת בשליש העליון של היורוליג. נוסף על כך, הוא נחשב לסנטר נייד, למרות הגובה שלו, והוא לא נחשב לחור בהגנה עקב כך.
וגם אוסיף שכאשר עוד שיחק בתחילת העונה בליגה האדריאטית, הוא הוביל את קטגוריית הריבאונד והנקודות, כאשר מדובר באותו זמן בילד בן 19. ה-PER שלו היה אז 25.7. זה המספר הכי גבוה שנרשם שם מאז 2001 ולמרות שלא מדובר בליגה טובה במיוחד, היא עדיין מוערכת בעיניי קבוצות רבות ב-NBA, לאחר שהצמיחה משם המון שחקנים שהיו גם צעירים וגם איכותיים (ביניהם גם נורקיץ', יוקיץ' ופקוביץ; (שאילולא הפציעות הרבות, הוא היה סנטר טוב בליגה).
אני אישית לא נוטה לפתח ציפיות על שום שחקן, אלא מצטט את טענות הסקאוטים והמומחים שמבינים, כנראה, יותר טוב משנינו ביחד.
ולגביי ההשוואה לדונצ'יץ', אציין שאם כל הכישרון שיש לו, מדובר על שחקן שיש גם עליו הרבה ספקות לגביי יכולתו להשתלב בליגת ה-NBA, בגלל שהוא שחקן יחסית איטי לעמדתו ולא שומר דגול. הליגה מכירה את תקדים רוביו ולמרות קליעה טובה בהרבה ממנו, עדיין מדובר בשחקן שלא בהכרח יעמוד בקצב המשחק (למרות שאני מקווה שנגלה שהמצב הוא אחר). ועדיין על דונצ'יץ' ידברו יותר, כי הוא צעיר יותר ומככב בקבוצה גדולה יותר. כך הוא גם מסוקר יותר. זה נחשב למדד הקובע את מידת הצלחתו ב-NBA, במידה וירצה להגיע לשם? לא. כרגע גם ניתן לראות שהרבה מהשחקנים הצעירים מאירופה שמצליחים בליגה הם אלו שהגיעו מקבוצות קטנות יותר. הסברתי גם לפני כן מדוע הם לא היו בקבוצות גדולות. כמובן שהם גם "נחטפו" מבלי להספיק לעבור לשלב גבוה יותר באירופה, אך שוב – זה לא נחשב למדד הקובע את הצלחתם של אותם שחקנים ב-NBA.
זיזיץ' נחשב לכישרון גדול באירופה. הוא לא מסוקר רבות וזה בהחלט לא אמור לשנות לאף אחד. אף אחד לא הכיר כמעט את יוקיץ' לפני שהגיע ל-NBA והוא בכלל נבחר באמצע הסיבוב השני. ומאידך, רוביו, מירוטיץ' ובנדר הגיעו מאימפריות אירופאיות וסיקור נרחב וכרגע מאכזבים מאוד. לכן, זה לא מעיד עליו בשום צורה. האם אפשר להגיד עליו איך הוא יצליח בליגה? אין לדעת, אך כרגע הוא לא שונה במדד האיכות שלו מסנטרים מובילים אחרים שקיימים והגיעו מאירופה לאחרונה. זה לא כמו דראגן בנדר שלא ראה זמן משחק ועדיין נבחר גבוה במיוחד על סמך פוטנציאל בלבד. אז למה אני משבח אותו בכל מקרה? כמובן שאני נסמך על דעות המומחים, אך יש כאן עוד עניין חשוב, שרבים לא מודעים עדיין לגביו, והיא הנסיקה שבוצעה ביכולת האישית שלו, למרות שהוא הגיע באמצע העונה לקבוצת יורוליג שמתחרה על עלייה לרבע הגמר והיא קבוצת ווטרנים. בוסטון לא בונה עליו כמשיח, אך הם לא צריכים שם סטאר בעמדה. גולדן סטייט, סן אנטוניו וקליבלנד הביאו לשם שחקן שישלים להם בול את מה שחסר, כל אחת בזמן שלקחו אליפות, ועובדה שזה הלך מצויין. הוא מביא לקבוצה בעמדה את מה שחסר לה ולכן הוא יכול להתאים שם מצויין. ומכך הוא גם יכול להראות מצויין בעצמו וכן להביא למפנה מסויים בקבוצה (כי כמו שציינתי, לקבוצה אין סנטר קלאסי כבר מס' שנים).
אסכם בזה שעדיף שלא תמהר לחתום את היכולת שלו ואת האמרות שציינתי, כי שום דבר שרשמתי הוא לא מוגזם, או חסר גיבוי על הנייר.
יניב
13 מרץ 2017 15:56:44אני יסיבר לך את כוונתי.מקריאה של כמה וכמה תגובות שלך אתה ממש מצפה ומחכה לזיזיץ .ביותר מתגובה אחת שאתה מדבר על שנה הבאה בבוסטון אז הוא גבוה מאוד אצלך כאחד החיזוקים שיהיו בבוסטון ואם זכרוני אינו מטעה אותי(יכול להיות שכן) באחת התגובות אפילו נימקת למה בוסטון לא צריכה להביא שחקן פנים כי שנה הבאה יהיה לה את זיזיץ .ולהרגשתי אתה יותר מתלהב מההגעה שלו מאשר מבחירת הדראפט הראשונה שלכם השנה.
עכשיו כל מה שאתה אומר לגבי זה בדיוק תופס עלייך.את האמת כמובן שאינני יודע וזיזיץ בהחלט יוכל להתפתח לשחקן מצויין כפי שאתה מצפה וחושב שהוא יהפוך.אבל כמובן שזה גם יכול ללכת לצד השני. כל מה שאני אומר זה בשביל כישרון מאירופה שגם לא עשה יותר מדי עדיין הציפיות שלך נראות לי קצת לא ריאליות.זה מה שהתכוונתי ב"עף".
דרך אגב אתה יכול לבדוק אצל גיא ועידו איך מתקדם אצלם כישרון אירופאי מדהים.
יונתן .S.
13 מרץ 2017 16:18:39יניב, כמובן שאמרתי שאין צורך לבוסטון להביא עוד שחקן לעמדה, כי יש את זיזיץ', כי ההתנהלות בקבוצה בנוייה כרגע על בנייה ולא שחרור מיותר של נכסים. הריי אם כבר יש לקבוצה תחתיה סנטר צעיר עם פוטנציאל, אז למה להביא עוד אחד כזה? בוסטון גם משחקת סמול בול רוב הזמן, אז דקות רבות של סנטר לא יהיו, אז זיזיץ' והורפורד יכולים לכסות לבד את העמדה.
להגיד שאני מתלהב ממנו יותר מהבחירה זה אומר שלא קראת את כל התגובות שלי, כנראה, כי אני מתעקש על כך שהבחירה הזאת תהיה מאוד משמעותית (אם יתברר שהיא 1#) והייתי מעדיף אותה, מאשר העברה שלה תמורת באטלר/ג'ורג'.
ושוב – כל מה שאני רושם עליו זה מה שמומחים טוענים לגביו. אני לא "עף" על עצמי לגביו. לטעמי זה נראה כך, כי השחקן לא מוכר בכלל ולא נמצא בסיטואציה שהוא "מוכיח" משהו (למרות ששוב – היכולת שלו בדרושאפקה, בעיניי, היא כן הוכחה מסויימת). ועם זאת, עדיין הנסיקה שלו ביכולת היא מה שמביא הרבה אנליטים לטעון לגביו הרבה דברים חיוביים.
חוץ מזה, הגיוני שמאוד ארצה שהוא יגיע, לאחר שציינתי גם שסנטר קלאסי אין לבוסטון וזה חיסרון שקיים כבר שנים. האמת היא שיש מן "חור שחור" בנוגע לעניין הזה בקבוצה, אז בעצם גם כל שחקן סביר שייכנס לאותה מסגרת עשוי לתרום בה מאוד.
ובהתאם למה שאמרתי – אכן, אני רואה בזיזיץ' תוסף חיובי לקבוצה, אך שום דבר שציינתי לגביו לא אומר שהפכתי אותו לכוכב ואת הדברים שרשמתי עליו אני ציינתי מפיהם של מומחים שראו אותו ועוקבים אחריו, כי לי אין את היכולת (או הרצון) לכך.
נ.ב – כבר הסברתי למה בעיניי מקרה בנדר שונה ממקרה זיזיץ'.
tripledouble
13 מרץ 2017 13:07:18קליבלנד נראים חרא כבר תקופה. אני לא מהמר נגד לברון במזרח אבל מקווה מאוד שאולי אולי יש השנה צאנס (בתקווה שלאורי יחזור בזמן ולכושר במהרה) להפתעה במזרח. בוסטון טורונטו וושינגטון יכולות לעשות בעיות לקליבלנד בכושרה הנוכחי.
מלובני
13 מרץ 2017 13:29:36בכל שנה אומרים את זה( סומסום חשב שדטרויט יכולה להפתיע אותה במאצאפ שנה שעברה סיפור אמיתי) , בסופו של לברון מעביר הילוך וזה נגמר שם (כמו שחלק אומרים פה שמיאמי יכולה לעשות לה צרות ממקום 8 בסוף זה יהיה 4-0 חלק)
אני מאמין בוושינגטון כי הם באמת נראים טוב ואולי יצליחו לעשות משהו ,אבל קשה לי לדמיין את קליבלנד מתקשים להגיע לגמר
tripledouble
13 מרץ 2017 13:35:59לברון מזדקן והחבר'ה האחרים נכנסים לשיא שלהם, לברון בניגוד לשנים קודמות נותן את אחת מהעונות הסדירות היותר עמוסות מבחינתו ואני לא בטוח שהוא יוכל לעשות את הסוויץ הזה לפלייאוף מוד בכזאת קלות כמו בשנים עברו. אני גם כמוך ומתקשה לדמיין קבוצה אחרת חוץ ממנה בגמר אבל אני חושב שהשנה בנסיבות הקיימות יש סיכוי ממשי להפתעה.
שי אבן צור
13 מרץ 2017 13:19:23תודה רועי
דה שוט
13 מרץ 2017 13:29:30לקליבלנד יהיה כנראה יתרון ביתיות בפלייאוף. במזרח זה קריטי, לא רואה קבוצה עוקצת אותם בלי ביתיות. ד״א לפרשים 11 הפסדים מול כל קונפרנס, ופי שניים נצחונות במזרח.
דה שוט
13 מרץ 2017 13:42:06למען האמת – הפער בין אחוזי ההצלחה מול מזרח ומערב אצל קליבלנד הוא הגדול ביותר והקיצוני ביותר מכל קבוצות צמרת המזרח. רק בוסטון מקרבת אליהם. מגיני המזרח מוזמנים לסובב את הנתונים איך שהם רוצים, זה לא ישנה את המסקנה המתבקשת – מזלה של קליבלנד שהיא לא בקונפרנס המערבי.
הייט אשברי
13 מרץ 2017 14:22:29100 +
סומסום
13 מרץ 2017 14:44:02הבולשיט הקבוע.
ושוב:
קבוצת ה-73-9 הפסידה לקאבס בגמר.
לבוא ולבכות שלא היתה איזה יוטה בדרך שעצרה אותם בדרך?
וואלה? זה העניין? הגולדנים כשלו אבל אולי מישהו אחר היה עושה "עבורנו", הפיאודלים, את העבודה הקשה?
יש פתגם ערבי שאומר, "כמו אימפוטנט שמשוויץ באשכים של אבא שלו".
יונתן .S.
13 מרץ 2017 15:33:29+1
דה שוט
13 מרץ 2017 15:34:20במערב הקאבס היו מקבלים בסיבוב שני ושלישי את ג״ס ואת ס״א ללא ביתיות. אבל עזוב, אל תתן לנתונים להפריע לך. יש לך את הטיעון האולטימטיבי, התוצאה של כל תרגיל מתמטי – 73:9
ברוך רובין
13 מרץ 2017 15:59:11אתה באמת חושב שלקבוצה פרט לגולדן סטייט בסגל מלא (שהם סיפור אחר) יש איזה סיכוי להתמודד עם הקאבס. בסדרה הם מפרקים את יוסטון אין פה בכלל שאלה הקאבס עמוקים וטובים מדי. ראית את המשחקים של הספרס הם מציגים כדורסל די עלוב שיכל בקלות להשתנות (ועוד עם אולדריג שהוא הרבה יוצר משמעותי ממה שהרוב חושבים).קליבלנד נפה מהרגליים ברבע השלישי בסדרה ישירה נגד יוסטון והספרס לא ליוסטון ולא לספרס יש סיכוי.אין לי ספק בכלל שאם הקאבס הייתה במערב במקום הלוחמים היא הייתה מגיעה לגמר.
יונתן .S.
13 מרץ 2017 16:02:10זה לא העניין. בעיניי אי אפשר להכנס כל הזמן לטיעונים כאלה. כרגע המצב הוא שקליבלנד נמצאת בקונפרנס אחר ואם עכשיו לדוגמא היינו מעבירים אותם למערב, זה נכון להסיק שכך הם יראו בול? קשה לי להאמין….
כל צורת הבנייה שלהם גם הייתה עשויה להשתנות. מעבר לכך, לקאבס חסר את לאב ואני באמת מאמין שאיתו הם מעל הרוקטס וייתכן שאף מעל הספרס.
נתונים יכולים להשתנות. אי אפשר לטעון הנתונים נראים "כך וכך…" ואז מזל שהמצב לא היה "כך וכך…" למי שלא יהיה, כי מהרגע ששינית את המצב, גם שינית את הנתונים. שורה תחתונה – קליבלנד במערב תשנה את כל אותם הנתונים. לכן, אני אישית לא מאמין בדיונים הללו של השוואות בין הצדדים. המצב הוא כזה בקבוצות בונות את עצמן ע"פ זה. המערב כרגע נחשב לאיכותי יותר, אך ככל שהשנים מתקדמות הפער מצטמצם וחשוב לי גם לציין שטעמי יש לזה השפעה גדולה מהעובדה שלברון בקונפרנס הזה.
אסכם בלהדגיש שוב – קשה בעיניי ליצור מדיון כזה מסקנות נכונות מבלי לערב משתנים שהם לא יציבים. קליבלנד לא בהכרח עוברת מסלול קל יותר. יש פה עניין של התאמות ודברים שאי אפשר להתעלם מהם פשוט בלציין שהנתונים מראים שהמזרח חלש יותר ולכן לקליבלנד המסלול קל יותר. אם הייתי מתייחס לכך ברצינות מוחלטת, אז איך יכולתי להאמין שדטרויט, למשל, הוציאה מהקאבס 2 משחקים בסדרה בפלייאוף אשתקד, מבלי לטעון שהם טובים כמעט משאר קבוצות הפלייאוף במזרח? הריי אטלנטה קיבלה סוויפ וטורונטו הוציאה מס' שווה של משחקים לפיסטונס בגמר המזרח. זה מראה בהכרח שהם טובים יותר?
אני חושב שצריך לשים את הדיון הזה בצד. אין בעייה להגיד שהצד המזרחי פחות איכותי. אני גם מסכים עם זה. אך אי אפשר להגיד שהמערב היה להם קשה יותר למעבר יש כל כך הרבה גורמים שמעורבים (B2B, פציעות, מנטאליות שונה בעונה רגילה, קבוצה לא הספיקה לעשות התאמות למשחק, מה שלא קורה בסדרה של לפחות 4 משחקים וכו'….). לכן קשה לי להוציא מכך עובדות אמיתיות שאפשר לגבות. זאת לפחות דעתי האישית.
יניב
13 מרץ 2017 16:12:53שוב חוזרים על הדיון.רק תהיה כנה עם עצמך ותחשוב שבמציאות שונה בה קליבלנד/מיאמי מתאימות את עצמן למערב ובונות את הסגל שלהם בהתאם.האם גם אז לברון מגיע ל7 פיינלס רצוף???? שב7 שנים האלו הוא היה מתמודד עם קבותות כמו לייקרס(2010)דאלאס,סן אנטוניו,אורלהומה,קליפרס,גולדן סטייט,ממפיס,יוסטון ובטוח ששכחתי עוד.
תראה לברון כבר יותר קשה לסחוב והעובדה שבמזרח הרבה יותר קל לו לדעתי מביאה גורם אחד שלי פשוט בולט לעין בצורה ברורה וזה שלברון מתעל את כל הכוחות שלו(פיזים ונפשיים) לתוך סדרת בגמר ובהנחה שהיו לו קרבות הרבה יותר קשים בדרך לגמר היה לו הרבה יותר קשה למשוך ככה לאורך כל סדרת הגמר.
יונתן .S.
13 מרץ 2017 16:25:59שוב – אתה גם מעלה טענות שלא ניתן לברר אותן באמת.
זה שוב הגות ה-"מה יקרה אם..?"
ייתכן ש-OKC הייתה מפסידה ללברון בגמר המזרח. אין לנו איך לדעת זאת בוודאות.
בוסטון לפני כמה שנים שלטה בדרת העונה הרגילה מול מיאמי ועדיין הושפלה מולה 4-1 בפלייאוף.
אי אפשר להישען על מאזנים ונראות רוטציה בלבד. הליגה התפתחה מאוד מאז וכך גם צורת החשיבה.
אני חושב שהמזרח לא בהכרח קל יותר ללברון. אני חושב שהקבוצות שלו נבנו בצורה טובה מספיק כדי להתמודד עם הקשיים בקונפרנס הזה, אך זה לא אומר שהוא לא מתקשה.
האם המסלול במערב היה להם קשה יותר? ייתכן שכן, אך גם לא בהכרח בטוח שכך הייתה המציאות נראית.
לכן אני שוב אסכם והפעם ביתר שאת – אין למה להכנס לדיונים כאלה. הם לא ניתנים להוכחה. אם ברצונך להאמין בדברייך זאת זכותך המלאה, אך איני חושב שהטיעונים שלך הם יציבים מספיק כדי לבסס מעליהם עובדות מהימנות.
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 16:27:18בוסטון של הביג 3 (2010-2012) ואינדיאנה של היברט וסטיבנסון לא נופלות מהרוקטס, הגריזליס, הקליפרס, ודאלאס של כל שנה שהיא לא 2011.
דה שוט
13 מרץ 2017 16:30:23+1 יניב
ברוך רובין
13 מרץ 2017 16:45:14על מה אתה מדבר? מאיפה אתה מבסס את השטויות האלה ראית את הסטטיסטיקה של לברון בחודש וחצי האחרונים? נוסף על כך שיש לו הילוך נוסף שלאף שחקן בליגה אין, אתה מסתמך על מאזנים כדי לקבוע עובדה ופעם אחר פעם נופל לטעות הזאת, אתה שוכח שקליבלנד שיחקו בבקטובק (ואנחנו יודעים כמה בקטובק פוגע בערך הספורטיבי)+סגל חסר, נוסיף את העובדה שקליבלנד בחחקים נרחבים מעונה לא נראתה טוב וששנה אחרי שנה הם מגיעים מוכנים לפלייאוף. יש לי שאלה אלייך אתה חושב שאם לברון היה בוחר לשחק במערב היה לו פחות אליפויות? לברון שחקן שגדול על הליגה בכמה מידות לא היה לו מקום לטבעות על היד אם היה בוחר לשחק בספרס קליפרס אוקלהומה… (במיאמי המאצאפ הכי קשה עד הגמר לרוב היה במזרח).
יואש בן טולילה
13 מרץ 2017 17:16:45הסדרה בין קליבלנד לדטרויט נגמרה ב4-0, לא יודע על מה אתה מדבר.
דה שוט
13 מרץ 2017 16:13:05רובין, יונתן וסומסום – בשנה שעברה אוק האימתנית עם הגנה אתלטית שלא ראינו זמן רב נאלצה לעבור את ס״א ו-ג״ס ללא ביתיות. מה היה קורה לו הייתה משחקת במקום קליבלנד במזרח ?
אני טוען שתי טענות מאוד פשוטות וברורות :
1. לברון הטוב בעולם בפער (השנה קצת פחות).
2. לברון בגמר שש פעמים ברצף כי הוא משחק במזרח.
אני טועה ?
יונתן .S.
13 מרץ 2017 16:28:04אני לא חושב שאתה גם צודק.
אמרתי גם למעלה ואציין שוב – הגות של "מה היה קורה אם?" הוא לא משהו שניתן להוכיח אותו, לא משנה גם אם תעשה זאת בסימולציית המחשב הכי טובה בעולם.
יש סרט של טום הנקס על נחיתת המטוס בנהר ההדסון ושם מסבירים כמה הגורם האנושי הוא גם קריטי במצבים כאלו. זאת עוד סיבה למה הגות כזאת היא בעיניי מיותרת.
ברוך רובין
13 מרץ 2017 18:10:54מיאמי פגשה את התאנדר בקרב ישיר בגמר 2012 לא צריך לספר איך זה נגמר,
סומסום
13 מרץ 2017 18:50:29לברון במערב, נגיד עם הספרז, כבר עם 9 אליפויות, מוחק אפילו את MJ.
אני טועה?
די, חלאס עם זה.
Ish
13 מרץ 2017 19:00:00שוב פעם איש קש. הם לא אומרים לברון במערב עם אחת הקבוצות שם. הם אומרים לברון עם הקבוצות שהוא שיחק בהן במערב במקום הגריזליז(לדוגמה).
Ish
13 מרץ 2017 19:02:31ברוך
"מיאמי פגשה את התאנדר בקרב ישיר בגמר 2012 לא צריך לספר איך זה נגמר"
בעצם אתה אומר בזה בדיוק את מה שהם טוענים. אם לברון משחק במערב, הוא מפסיד למאבס ב2011, לספרס ב2014 ולווריירס ב2015 איפשהו לפני הגמר ולא מגיע לגמר. אז אתה מסכים איתם עכשיו?
Ish
13 מרץ 2017 15:58:24זה איש קש
just saying
סומסום
13 מרץ 2017 18:49:35!BOO
Ish
13 מרץ 2017 18:58:12הבולשיט הקבוע
אבי
13 מרץ 2017 14:58:08אז מה, שיקגו בשביתה איטלקית…? גם היום יפתחו רגליים, הפעם מול שארלוט…?
דינגו
13 מרץ 2017 15:12:4026 במחצית, 9 ברבע?
אין פה איזה שיא שלילי של שיקגו?
באמת מסריח משביתה…
יונתן .S.
13 מרץ 2017 15:32:18שיאים שליליים לעונה. זה מה שאני מכיר. חרף זאת, איני יודע אם אותם נתונים הם הישג שלילי מעבר לעונה הנוכחית.
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 16:01:5726 במחצית זה הנתון החמישי הכי נמוך שלהם בכל הזמנים, והכי נמוך העונה. גם 9 ברבע.
שיאים שליליים בכל הזמנים:
לרבע ראשון – 3, דנבר ב-2002.
למחצית ראשונה – 19, של הקליפרס ב-1999 (יוטה הגיעו ל-20 ב-2013).
למשחק – 49, של שיקגו ב-1999.
היה משחק ב-2008 שבו הספרס קלעו 5 נקודות ברבע הראשון ועדיין ניצחו: http://www.basketball-reference.com/boxscores/200802250SAS.html
tripledouble
13 מרץ 2017 16:56:413 נקודות ברבע??? מישהו פתח את הארנק טוב טוב ביום לפני.
יונתן .S.
13 מרץ 2017 15:40:03לכל אותן טענות נגד שיקגו על כך שהם מבצעים טנקינג – אולי נודע בזה שהם לא מנסים והם פשוט בנויים בצורה גרועה מהשורש?
הריי כולנו ידענו שכך זה יהיה עוד בתחילת העונה וזה שהם הפתיעו בהתחלה נבע משוק ראשוני של קבוצות רבות ויכולת אישית גבוהה מאוד של וויד (יחסית לגילו) ובאטלר.
הקבוצה לא יכולה לבצע טנקינג ממקום 7, כאשר הם גם סירבו לבצע מהפך בדד-ליין. לי אישית לפחות זה נראה די מופרך (וכמובן שיש לבולס הנהלה שיוצרת רושם שהיא חסרת מושג, אך עדיין זה מהלך שבוודאות משאיר אותך קירח משני הצדדים וזאת קבוצה שמשאירה קרחות רק בצד אחד).
אני מאמין ומקווה שהבולס והניקס פשוט למדו מהעונה הזאת שצריך להביא שינוי. לניקס זה יהיה קל יותר, עקב חוזים מסויימים שנגמרים וכוכב צעיר ביד. לבולס אין את זה והם יסבלו מכך יותר, אך אין ברירה. אני במקומם מנסה בדראפט להעביר את באטלר על בחירה גבוהה; מביא משם רכז טוב ומתחיל בנות סביבו מחדש. אני בא לוויד ואומר לו שיש לו אפשרות להיות המנטור של הקבוצה הזאת בימיו האחרונים של הקריירה, או שבמידה והוא רוצה ללכת להשיג עוד טבעת (קרוב לוודאי), אז הוא חופשי ללכת. עם שאר החוזים הגבוהים הם יצטרכו לחיות איתם כרגע, אך עם גרעין חדש ובריא יותר, ייתכן שהכל גם ייראה טוב יותר.
יניב
13 מרץ 2017 16:00:05זה לא עניין של טנקינג זה יותר עניין של סבוטאז שנובע להערכתי מכך שכנראה שונאים את המאמן וגם נראה לי שבאטלר רק מחשב את דרכו החוצה וזאת אחת הדרכים שלו לעשות את זה
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 16:03:02מסכים. נראה כאילו לכולם פשוט נמאס אחד מהשני, אפילו יותר מטנקינג רגיל. המצב יותר גרוע, והטרייד של באטלר החוצה זה שאלה של זמן.
יונתן .S.
13 מרץ 2017 16:07:32רועי אני מסכים איתך ברעיון הכללי והוא ששינוי יהיה בה, כי הוא כבר בלתי נמנע.
צפוי שזה יהיה טרייד על באטלר כמובן, אך כבר קשה לחזות את ההתנהלות שם. בכל מקרה, אם זה יהיה מהלך כזה אני די בטוח שהם יתחרטו על כך שלא ביצעו את העסקה עם בוסטון בדד-ליין, כי המנייה של באטלר בשיקגו עצמה תרד, עקב שמועות שכנראה יצוצו על מקרה נוסף בעצם שהוא נמצא באמצע של מחלוקת בקבוצה. זה היה במקרה עם רוז ועכשיו מקרה שיצוץ על מאמן הוא לא פרסום חיובי עבורו.
יונתן .S.
13 מרץ 2017 16:04:30אם כך זה לא נקרא טנקינג. המקרה יותר דומה לשביתה איטלקית.
טנקינג זה מעשה מכוון מכל הרמות בפרנצ'ייז.
כך אני רואה זאת לפחות.
יניב
13 מרץ 2017 16:15:03מסכים וזאת הייתה כוונתי.סבוטאז=שביתה איטלקית. למרות שזה כנראה יותר מזה כי הרי היו ריבים בין השחקנים הצעירים לותיקים,בין רונדו לבאטלר ווייד וכן הלאה.
מה שכן אתה צודק בכך שמהתחלה היא נבנתה בצורה מאוד גרועה שכל אחד חוץ מהGM של שיקגו ראה את זה מקילומטרים
יונתן .S.
13 מרץ 2017 16:30:56אין ספק בעיניי.
יש משפט ברומנית שאומר: "אם מישהו אחד אומר לך בבר שאתה שיכור אתה יכול עדיין לצחוק, אך כשיותר מ-4 טוענים כך, ייתכן שכדאי לחשוב על המונית הביתה".
אם רוב ה-GM, המאמנים, השחקנים, האנליטים והאוהדים עצמם (האחרונים בשרשרת המזון של – אנשים שהם בעלי יכולת וכלים אמיתיים לחזות מה יקרה) טענו שזה לא יצליח – כנראה שיש סיבה לכך.
ברוך רובין
13 מרץ 2017 18:17:38אני לא מבין על מה אתם מדברים שספורטאי יעשה שביתה איטלקית? זה מנוגד לכל ערך שאנחנו מחנכים על פיו ועל כל מה שבנוי הספורט. אין שחקן כדורסל שיפסיד בכוונה משחק. מה שהנהלה עשתה שם זנ התאבדות שאני לא זוכר ללכת לטנקינג ממקום 7, הם העבירו את מקמדורט וגיבסון תמורת נזיד עדשים והשאירו את הקבוצה ללא צלפים מרחוק.
יונתן .S.
13 מרץ 2017 20:31:10ברוך, אם ההנהלה הייתה מכוונת לטנקינג, זה לא היה נראה כך וזה לא היה מסתיים ביותר מטרייד על הצמד הזה.
שחקנים אגב יכולים לנסות להעיף מאמן. לא ראינו זאת עם לברון? לא ראינו זאת עם מוריניו?
הליגה היא גם ביזנס ולפעמים מבצעים מהלכים שהם לא בהכרח נובעים מספורטיביות בלבד. ומאידך, אני בטוח שהיה להנהלה סיבה לביצוע המהלך, אך הוא לא טנקינג.
ואילו כן? אני אהיה קצת מופתע האמת, כי הם יכלו לבצע זאת בצורה איכותית יותר. אך כשחושבים על זה, לא נראה שיש הגיון מאחורי המעשים שלהם.
יעידן
13 מרץ 2017 15:57:42Cleveland on verge of signing free agent Larry Sanders, league sources tell ESPN. Sanders is in Cleveland and deal expected by end of day.
חגי
13 מרץ 2017 16:00:32אני שואל ברצינות – למה כשהארדן דופק כזה טריפל דאבל יפה אומרים שהוא נתן משחק מפלצתי (אגב עם אחוזים בערך כמו לווסטברוק)
אבל כשראסל דופק כזה משחק מתלהבים הרבה פחות?
מתן גילור
13 מרץ 2017 16:20:59הוא קלע הערב ב-53.5 EFG%, כשווסטברוק על 46.7 עונתי.
ברוך רובין
13 מרץ 2017 18:24:03הממוצע של הליגה באחוזי אפקטיביות הוא 50 % ראסל ווסטברוק קולע את מספר הנקודות הרב בליגה 46% (מעיד על אנוכיות ועל בחירת זריקות איומה). לברון לעומתו קולע ב59 % אפקטיבי הבדל עצום, הארדן 53%. ההבדל השני ועיקרי פרט למיקום ולמה שלדעתי צריך להשפיע יותר מכל על חלוקת הפרס האם השחקן הופך את חבריו לקבוצה לטובים יותר, הארדן ולברון משפרים כל כך הרבה את חברי קבוצתיהם שזה לא יאמן, ווסטברוק גורם לחבריו לקבוצה להיראות כמו אחד הסגלים החלשים בהיסטוריה בלעדיו (והם ממש לא).
Ish
13 מרץ 2017 18:57:08האם חבריו של לברון הם אחד מהסגלים החלשים בהסטוריה בלעדיו?
ברוך רובין
13 מרץ 2017 21:53:00גם לא של ווסטברוק זה הקטע, עכשיו תבדוק בכמה עלו אחוזי האפקטיביות של שחקנים שמשחקים לצד לברון , הארדן, תביט בפריחה שלהם ועכשיו תשווה לאלה של ווסטברוק.
Ish
13 מרץ 2017 22:54:26חיפשתי תשובה לשאלה שלי בתגובתך ולא מצאתי.
יעידן
13 מרץ 2017 16:15:36Larry Sanders agrees to Cavs deal, returns to NBA after 2-year absence
רועי ויינברג
13 מרץ 2017 16:22:00מהלך חכם של קליבלנד
עגל
13 מרץ 2017 18:38:31מקווה לטוב גם לשחקן וגם לקבוצה ושלא ילמד מבוגוט
Ish
13 מרץ 2017 19:15:02השאלות הכי רלוונטיות לעניין הן האם ידעו לא להחזיר אותו למצב הנפשי שבללו הוא נטש את המשחק, והאם הכושר הגופני שלו וכושר המשחק שלו שווים משהו כרגע.
עגל
13 מרץ 2017 22:15:45ללא ספק.
זו אמנות לדעת להחזיר שחקן שלא היה בעניינים ישר לשיא הפעילות של מוליכת המזרח. הכושר הגופני זה רק אספקט אחד.
לא פשוט בכלל.
אפלטון
13 מרץ 2017 19:08:44אחרי המשחק היום זה היה יותר מצפוי שיזרזו את החתימה.
גם לסנדרס זה מקום מצוין שם יחזיקו אותו קצר ומחויב למערכת.
שחקן כשרוני ביותר ועדיין צעיר יחסית.
יכול להיות דומה מאוד למקרה של הבירדמן במיאמי. שהיה מסובךך משפטית ומנודה מהליגה. החתמה שהביאה להם אליפות.
מנחם לס
13 מרץ 2017 19:24:50רק עתה הצלחתי להיכנס. תודה על סקירה קצרה וממצה. לא צריך להיות ארוך יותר!
לחם מטוגן
13 מרץ 2017 19:33:52no dragon no game
ברבור שחור
13 מרץ 2017 23:33:28נראה שסטיב קר החליט לוותר על המקום הראשון ולתת מנוחה לשחקני המפתח שלהם כלקח מהעונה שעברה….עוד הוכחה שהליגה ארוכה מידיי !!