מינסוטה נגד גולדן סטייט ובוסטון נגד דנבר בשישי / רועי ויינברג

8 משחקים בלבד הערב, אבל חלק מהם מעניינים במיוחד. כאלה הם המשחקים בין הווריורס לטימברוולבס, ערב לפני מפגש סגנית האלופה מול סן אנטוניו, המשחק בין בוסטון לדנבר, זה בין יוסטון לשיקגו ואולי גם המפגש בין הראפטורס להוקס.

*

02:00-אורלנדו מג'יק (41-24)-שרלוט הורנטס (36-28)

אורלנדו של אחרי האול-סטאר היא קבוצה בלי יותר מדי שאיפות, אבל מסיבה כלשהי עם אחוז הצלחה יותר גבוה (3 ניצחונות ב-7 משחקים) ממה שהיה לה לפני הפגרה, למרות הטרייד של איבאקה. אחת הסיבות לכך היא ההתעוררות במשחקו של אלפריד פייטון, עם שני טריפל דאבלים לאחרונה, יחד עם קפיצה מסויימת אצל ארון גורדון. הם לא קבוצה שיש להקל בה ראש ושיקגו חוותה את זה על בשרה לא מזמן, אבל גם לא קבוצה שתהיה פייבוריטית מול קבוצות עם שאיפות פלייאוף.

שרלוט היא כזאת. הם לא אחת מ-4 הקבוצות עם הסיכוי הרב ביותר לפלייאוף ממקומות 6-8 במזרח (מיאמי, דטרויט, שיקגו ומילווקי, לאו דווקא בסדר הזה), אבל עוד יכולים להגיע איכשהו לפוסט סיזון כשמרחק של 3 משחקים סגיר בהחלט. לוח משחקים קל סידר להם 4 ניצחונות בשישה משחקים כשהם מול הלייקרס, הקינגס, הפייסרס הדועכים ודנבר, אבל המומנטום הזה יכול להספיק בשביל ריצה אחרונה לפלייאוף.

למרות זאת, יש לי תחושה של הפתעה הערב. משחק מעניין שהולך להארכה ומסתיים בניצחון קטן של אורלנדו. הרבה בגלל שפרנק קמינסקי, שהיה בכושר נהדר, נפצע ויפספס שבועיים.

*

03:00-שיקגו בולס (33-31)-יוסטון רוקטס (21-44)

האמת, אני לא יודע מה להגיד על שיקגו. אחרי שהם יצאו טוב מהטרייד והראו סימני התלהבות, בעיקר מבחינת דנזל ולנטיין ובובי פורטיס, אבל הקבוצה עם ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים, התקפה תקועה (95.6 נקודות במשחק בתקופה הזאת) שתלויה כמעט בלעדית בהירו-בול של ג'ימי באטלר. הם בדעיכה, ועם לוח בעייתי הם עלולים למצוא את עצמם מחוץ לפלייאוף.

יוסטון גם לא בכושר מדהים עם שני הפסדים רצופים, אבל אין לה סיבה לדאוג יותר מדי כשהיא יחסית בטוחה (יתרון של 3 משחקים) במקום השלישי במערב. שני ההפסדים האלה היו ליוטה ולספרס החזקות, קבוצות שמעל הרמה של הבולס. הם ממשיכים להציג את הקבוצה העמוקה שלהם, כשבניגוד לשיקגו התלות בשחקן אחד מצליחה לבסס עליה משחק קבוצתי לא רע בכלל.

לכן, אפשר להבין למה אני הולך עם יוסטון היום. פשוט יותר טובים משיקגו, נטולת וויד (כנראה), והם מחפשים ניצחון שיבטיח להם סופית את המקום השלישי ויתרון ביתיות בסיבוב הראשון.

*

03:00-מילווקי באקס (33-30)-אינדיאנה פייסרס (31-33)

יש סימני חיים במילווקי. השילוב של קריס מידלטון בחמישייה היה מהלך חכם ולצד ברוגדון, סנל, הפריק ות'ון מייקר יש חמישייה הגנתית נהדרת עם המון ידיים, כזאת שספגה 96 נקודות במשחק מקבוצות התקפה טובות והתקרבה לפלייאוף. ה-16 אסיסטים במשחק של דוולדובה, מידלטון והפריק מוסיפים לזה בהתקפה והקבוצה יכולה להיות מעודדת, ואולי אפילו לגנוב מקום בפלייאוף.

קבוצה שלא יכולה להיות מעודדת היא אינדיאנה. הפייסרס סביב ה-50% הצלחה בזמן האחרון, ועם לוח משחקים שכולל 10 מפגשים מול קבוצות פלייאוף מ-18 שנשארו הם עוד יכולים להסתבך. ההגנה הלא יציבה ותלות בפול ג'ורג' יכולות להיות מסוכנות, במיוחד מול קבוצות ארוכות שיודעות לנטרל התקפות לא חכמות במיוחד.

קבוצה שעונה להגדרה הזאת היא מילווקי. לכן ניצחון שלהם, במשחק שבו אינדיאנה נעצרת על בין 90 ל-95 נקודות והמזרח המשוגע מסתבך עוד יותר.

*

03:00-מינסוטה טימברוולבס (37-26)-גולדן סטייט ווריורס (12-52)

הווריורס עם שלושה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים ולא כאלה רחוקים מהספרס במקום השני. כשיש משחק ישיר בין הקבוצות בשבת, המשחק הזה יכול להיות בעל חשיבות גדולה במיוחד. סטפן קרי, קליי תומפסון ודריימונד גרין לא בכושר טוב בלשון המעטה ומאז הפציעה של דוראנט הם פשוט לא אותה קבוצה.

לכן המשחק הזה יכול להיות מוקש. שמוסיפים את הבק-טו-בק הגדול מחר, את הכושר הטוב (4 ניצחונות ב-6 האחרונים) של מינסוטה מלאת האנרגיות ואת קארל אנטוני-טאונס, ביגמן עם 27.7 נקודות (64% מהשדה) ו-17 ריבאונדים במשחק בתקופה הזאת, יש פה משהו שיקשה מאוד על גולדן סטייט הפגיעה. אין להם שחקנים שיכולים להגן על סנטרים לאורך זמן כשגרין נקרע בין שני צדדי המגרש בלי דוראנט, ויתקשה לשמור על טאונס למשך 40 דקות.

כשהספלאש בראד'רס עם 27.3% מהשלוש ב-5 המשחקים האחרונים, אין מענה אמיתי לטאונס והקבוצה באמצע סדרת משחקים ארוכה (משחק רביעי בשישה ימים) ובחוץ לפני משחק חשוב, אני הולך עם הפתעה וניצחון של מינסוטה הלילה.

*

03:00-אטלנטה הוקס (29-35)-טורונטו ראפטורס (26-38)

שמח באטלנטה, כשדניס שרודר מתחיל לעורר בעיות בין אם באיחור שהוביל להשעייתו ממשחק או בריב עם דוויט הווארד. הם יצאו לאחרונה מרצף של שלושה הפסדים עם ניצחון על ברוקלין וקשה באמת לתהות על קנקנם, כי שניים מההפסדים היו מול קליבלנד וגולדן סטייט. הקבוצה לא יציבה, ומצד אחד לא הראתה משהו שמשייך אותה לרמה של ארבעת הגדולות אבל גם טובה מדי בשביל להיות מתחתיהן. קלאסי אטלנטה.

טורונטו, לעומתם, היא קבוצה שמראה שהיא שייכת לטופ פור עם 5 ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים כשהשילוב של איבאקה וטאקר תורם הרבה והקבוצה מצליחה להיות רלוונטית גם בלי קייל לאורי. היא יכולה בסופו של דבר לפגוש את ההוקס בסיבוב הראשון בפלייאוף, אבל הם קבוצה טובה יותר. הערב, כשדמאר דרוזן בכושר נהדר ולא נראה שיש באטלנטה מישהו שיכול לעצור אותו, אני הולך עם טורונטו.

*

04:00-בוסטון סלטיקס (24-41)-דנבר נאגטס (35-29)

בוסטון עם 3 ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים והגנה מרשימה שעצרה את קליבלנד על 99 נקודות ואת גולדן על 86 לאחרונה. הם מרחק שני משחקים מראשות המזרח, אבל יכולים להיות מודאגים מזה שהקבוצה מאוד תלוייה בתומאס, היחיד עם מעל 13 נקודות למשחק בתקופה הזאת. אם הם ינצחו את דנבר זה יהיה דרך ההגנה כשכוח האש שלהם מתקשה למצוא את הרשת (בעיקר קראודר, בראדלי והורפורד שלא זורק מספיק).

דנבר, לעומתם, יכולים לחשוש מההשתפרות של פורטלנד ודאלאס ומזה שהיתרון שלהם במקום השמיני קטן לחצי משחק, בזמן שניצחון של פורטלנד יגרום להם להשוות (הנאגטס עם משחק אחד יותר). הפסדים מיותרים מרחיקים אותם משם, וגם המחלה של ניקולה יוקיץ' לא בדיוק תתרום לקבוצה. עדיין יש להם התקפה לא רעה בזכות וילסון צ'נדלר, גארי האריס ומייסון פלומלי שעושה עבודה לא רעה בהעדר הבוסני, אבל זה פשוט לא אותו דבר.

תחזית: הסלטיקס יצליחו להגביל את ההתקפה של דנבר למשהו באזור ה-100 נקודות (מדובר בקבוצה שקולעת 120 נקודות לעתים קרובות), וזה יוביל לניצחון של בוסטון. קליבלנד מתחילה לשקשק.

*

04:00-דאלאס מאבריקס (36-27)-ברוקלין נטס (52-11)

ברוקלין חזרו לסורם עם הפסדים אחרי ההתפוצצות החודשית שלהם, ולא נראה שהם באמת יכולים לנצח קבוצות פלייאוף. דאלאס הצליחה, בזכות ריצה מרשימה ופריחה של שחקנים שנראו כאילו הם לא באמת שייכים לליגה הזאת (סת' קרי, יוגי פרל, נרלנס נואל), להצטרף למירוץ התלת-ראשי לפלייאוף במערב. הם לא הולכים לתת לברוקלין למנוע מהם להשיג ניצחון שישי ב-7 משחקים.

*

05:30-סקרמנטו קינגס (39-25)-וושינגטון וויזארדס (24-39)

מאז הטרייד על קאזינס סקרמנטו בטנקינג מוד ועם 6 הפסדים רצופים. הקינגס יכולים להתנחם בזה שהם נותנים פייט כל משחק וכמעט ניצחו את הספרס כשהובילו עליהם ב-28 נקודות, ובעיקר בניצוצות שמראים ווילי קאולי-סטיין (10.5 נק', 5.5 ריב', 1.5 חט' וחסימה למשחק במרץ), באדי הילד (12.8 נקודות למשחק ב-52% מהשדה ו-64% מהשלוש באותה תקופה) וסקאל לביסייר. לא מן הנמנע שנראה את שלושתם פותחים וממשיכים לקבל דקות, כשהעונה הזאת גמורה עבור המועדון.

אבל עם כל הכבוד לשלושתם, הם לא במצב שהם יכולים לנצח קבוצה כמו וושינגטון. הוויזארדס עם 5 ניצחונות בששת המשחקים האחרונים כשההוספה של בוז'אן בוגדנוביץ' מהספסל משמעותית. בתקופה הזאת הוא עם 19.2 נקודות למשחק באחוזים מפחידים (55% מהשדה ו-61% מהשלוש עם 5 ניסיונות במשחק), כשגם איאן מהנימי וג'ייסון סמית' מראים סימני חיים ופתאום לוויזארדס יש ספסל. ג'ון וול נהנה מזה והגדיל את ממוצע האסיסטים שלו עוד יותר והקבוצה פשוט פורחת בהתקפה. שימו לב להרכבים של וול, בראדלי ביל, בוגדנוביץ', אוטו פורטר ומרקיף מוריס. סופר-סמול-בול שכולל 4 שוטרים מעולים ופליימייקר מחונן. חמישייה שיכולה לסגור משחקים מהר.

תחזית: משחק כיפי שאפילו יכול להתפתח למשהו צמוד, אבל בכל מקרה זה של וושינגטון שתנצח בסקור גבוה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 208 תגובות

  1. בשקט-בשקט, שימו לב גם לוויזארדס.
    רק 3 משחקים מתחת לקליבלנד, רק 1 מתחת לבוסטון.
    ויש לה עוד 2 מפגשים עם שתיהן – שגם יכריעו את שוברי השוויון, אם יהיו.

    המזרח פתוחחח.

    1. 1) אתה יכול לטעון אותו דבר על המערב עכשיו שדוראנט פצוע

      2) ואיך זה היה נראה אם שחקני החמישיה של הקאבס לא היו מחמיצים שבעים פלוס משחקים?

      1. 1. אם אתה עוקב אחרי, ונראה שזה ככה, אפילו צמוד מדי – אני אכן אומר את זה. בעקביות. ליתר דיוק: המצב (אם אכן) דוראנט פצוע ולא מגיע לסיבוב ראשון, או מגיע ביכולת של הסתגלות ומעט דקות – מסוכן לגולדן סטייט, אם תפגוש את אוקלהומה, כשג"ס ב-2 והיא ב-7.
        כתבתי על זה כמה פעמים. פחות סביר כרגע אבל עדיין אפשרות. וזה פחות סביר כי ממפיס תנשור ל-7, ג"ס עדיין יכולה ליפול ל-2.

        2. אל"ף, לא יודע, אין דלתות מסתובבות בחיים. מה שקורה זה מה שקורה. כולל פציעות כולל הכל. אילולא הפציעה של קיירי ולאב, אולי לא היתה אליפות לגולדן סטייט? אולי. הכל עבר.
        בי"ת, נדמה לי שהקאבס בנויה על ריצת פלייאוף חזקה, לפני מקום 1 בכל מחיר. שנה שעברה, בלי לבדוק – באיזה יתרון הם גמרו ראשונים במזרח? תבדוק, תופתע.
        ושוב – כתבתי כמה פעמים שלטעמי לפחות, בוסטון חזקה במירוץ על מקום 1. לא שאני כזה חכם (או שצריך את זה כאן) – פשוט הסתכלתי בלו"ז. *גם בהרכב מלא לקאבס יש לו"ז רצח עד הסוף*, ולבוסטון הכי קל.
        אלא מה? שאני לא משוכנע שהבדל בין 1 ו-2 במזרח הוא כזה קריטי כמו במערב. למשל: אם מיאמי מסיימת 8, מקום 1 יקבל את הסיבוב הראשון הכי רע שאפשר. ומה עדיף בחצי, וושינגטון מ-3 או טורונטו מ-4? לא יודע. כך שהכל נזיל.

          1. מה שכל ילד יכול להשיב לך – אפילו אתה לעצמך.
            המצרכים: גש לטבלה, בדוק את הלו"ז שנותר, והערך – האם המקום הראשון במזרח, או בעצם מיקום כל השלישיה הראשונה, ודאי או מאוד לא.
            בהצלחה!

          2. אוקיי, בשביל הבהירות אני אסביר לך.

            אני מסתכל כאן על אדם שטען במשך חודשים איך שהליגה סגורה וסיפר לנו שבעוד שהווריירס לוקחים אליפות ללא תחרות, בעוד המזרח מהווה בסטיון של תחרותיות קשה על עצם ההגעה לפליאוף ועל המיקום בו.

            והנה אנחנו כאן שלושת רבעי עונה מאחרוניו, בשני הקונפרנסים המאבק על המקום הראשון פתוח (הרבה הודות לפציעות משמעותיות של שתי הפייבוריטיות הברורות) אבל בעוד שבצד אחד(המערב) נראה שברור לך שזו הסיבה, בצד השני(המזרח) נראה שאתה רואה בזה כאישור לתזה שלך במהלך כל השנה.

            אז אני מקווה שזה מבהיר את מה שאינו ברור לי כאשר אני קורא אותך כותב שהמזרח פתוחחח.

          3. למה. לא חוזר מכלום. הרי כל הספקלוצים הם בהיעדר פציעות.
            הכי פשוט:
            המזרח פתוח גם כשהקאבס במלואם. הם פגיעים, ויש אפשרות להפתעה. הסיכוי קיים. הוא יותר גדול מהשנה שעברה. שוב: גם כשהקאבס במלוא ההרכב. אולי לא סיכוי ענק – אבל יש.
            לעומת זאת המערב נעול כאשר גולדן סטייט בהרכב מלא. אף אחת לא תתקרב לקחת 4 מג"ס, זו בדיחה. שוב: בהרכב מלא. לטעמי, הליגה כולה נעולה, בפלומבה.

            פציעות? אם לברון נפצע אז כל הליגה משתנה, מהיום ואיך. דור חדש. ואם דוראנט לא חוזר העונה אז לך תדע איך נגמר המערב. אי אפשר להביא מראש בחשבון פציעות.

          4. אוקיי, אז לשם הבהירות על מה מבוססות הקביעות הנחרצות הללו שלך?

            בעיקר מאווי נפש. לא הרבה יותר.

            כבר שלוש שנים רצוף הקבוצה הפייבוריטית לא לוקחת אליפות. ומתוך העשור האחרון הפייבוריטית זכתה באליפות אולי ארבע פעמים.

            אני מבין שזו כביכול דרך התבטאות פופולארית באתר, ושברוח הלסיאניזם מותר לומר כל דבר שרק רוצים ולהציג אותו כאמת מוחלטת, ושלשנות את דעתך כל יום או רגע על בסיס המשחק או דקת המשחק האחרונה של קבוצה כלשהי זה גם נורא מגניב. שקונססיטנטיות מסוג כלשהו(לוגית או כרונולוגית וכו') כאן הינה מיותרת, ושלומר צדקתי אז כאשר אמרתי את X ואני צודק גם עכשיו כאשר אני אומר Y(שבמקרה סותר את X) ואני אצדק גם כשאומר Z לא משנה מה אטען שם זה דרך חיים עבור חלק מהחיים כאן, וזה בסדר כי בסופו של דבר סך הכל אמרתי את מה שחשבתי האותו רגע וזה היה נכון לגמרי באותו רגע, מה לעשות שזה השתנה עשרים שניות אחרי, זה משהו שלגטימי לגמרי לומר כאן.

            אבל מבחינתי זו צורת התבטאות והתנסחות גרועה שפוגמת בתוכן ואיכות הדיונים באתר. כיוון שאני רואה בך כאדם שכן מסוגל להתנסח ולכתוב תגובות איכותיות, מצער אותי לראות תגובות שלך מהסוג הזה שמבחינתי מדרדרות את רמת השיח באתר.

          5. "המזרח פתוח גם כשהקאבס במלואם."

            הקאבס לא היו במלואם בשום שלב בעונה, כש 40% מהחמישיה יושב כ חצי עונה בחוץ

            היום לא לקחת בחשבון פציעות זה לחשוב אייטיז וניינטיז, כשקארים, סטוקטון ואחרים יכלו לשחק 1500 משחקים רצוף.

          6. השירשור הבא הסתיים ולא יכולתי להוסיף עוד תגובה ל-ISH. אז ככה:

            1. אתה מתחיל להתעלות על אחיך בכל המובנים

            2. שמעת על שוק המניות דאו ג'ונס? הוא לא משתנה כל יום? גם דעתי משתנה כל יום לפי המצב בשטח.

            3. מה שאני כותב היא באמת האמת המחלטת – לאותו רגע.

  2. מינוסוטה תנצח את הווריורס. היא 7-5 חיוביים מאז נפילת לוין. הקו האחורי של רוביו וויגינס אדירים בשני צידי המגרש. מוחמד נהדר ב3. הכל מאוזן כשהספסל דווקא התעורר מאז שמוחמד מבלה הרבה בחמישייה. העניין הוא שדריימונד לא מסתדר טוב עם טאונס. טאונס מהיר וחזק יותר מדריימונד. דוראנט יכל לשמור עליו לא רע…

    לא שבאמת לקליבלנד אכפת אבל אני מהמר שמכל הדבוקה במזרח התחתון הכי לא בא לא את מילווקי בסיבוב הראשון. יש שם סגל ששווה מקום 4-5 ומצ' אפ לא פשוט. מידלטון לא מוכשר כמו ג'אברי בהתקפה אך שומר נהדר בעמדות 2-3. כשהם משחקים את הכדורסל שלהם בצורה שוטפת הם מפחידים. הבעיה של מילווקי זה בדיוק מוקשים כמו אינדיאנה שלא מוציאים ממנה מספיק אדרנלין. ניצחון הלילה ירשים אותי יותר מניצחון של הבאקס על הקאבס או בוסטון. משחקים כאלה יראו לי האם הם בכיוון הנכון.

    מכיוון שדאלאס כנראה ינצחו את הנטס דנבר חייבת ניצחון. פורטלנד ודאלאס הקבוצות האחרונות במערב שגם יכולות וגם אכפת להם מספיק. העניין שבוסטון גם בדחיפות משלה. יהיה משחק מעניין.

  3. אחלה פריוויו רועי.
    יוקיץ' לא ישחק הערב?
    הגענו לישורת האחרונה והכל פתוח, איזה כיף. במיוחד המזרח שם ממש אין מיקום סגור ממקום 1 ועד 10. יש איזה 6-7 קבוצות ממש שוות ברמתן ו-3 מהן לא יראו פלייאוף.
    במערב המירוץ הבאמת מעניין הוא הקרב על המקום ה-8 ועל המקום ה-1. וגם קצת החישובים הפנימיים של הקבוצות עם מי הן רוצות להיפגש, למרות שטיפה מוקדם לזה.

    1. זה באמת נחמד שיש תחרות במזרח, אבל זה נהיה קצת פחות נחמד כשאתה מבין שיש סיכוי סביר ביותר שלפלייאוף יגיעו 3 קבוצות מזרחיות עם מאזן שלילי.

  4. לדעתי המשחק מול וושינגטון בבית זה בדיוק סוג המשחקים שהקינגס ינסו לנצח. הרוטציה תיהיה יותר אדוקה והקינגס יראו כמו קבוצה.

  5. כמה מהר קוברים כאן את ג"ס. תרגעו, יש שם שחקן שכבר קלע 60 נקודות ב-29 דקות, ו-37 נקודות ברבע. ואת סטף קארי.

    ולרועי – נרלנס נואל נראה לא שייך לליגה? אני מניח שהתכוונת שפילי נראים לא שייכים לליגה. כנראה שרק אחרי ילדות באפריקה אפשר להצליח להישאר חיובי ולשחק טוב במערכת הזו…

      1. ברוח הפלצניזם זה כואב כשאין לך מושששג בסיסי בכדורסל…

        הסיכויי שלא יהיה שיחזור של גולדן סטאטס וקליבלנד הוא נמוך ותלוי רק בבריאות של לברון או בהיחנקות בילתי צפוייה של קבוצת הקאפקייקס.

        1. טוב, אני חייב להודות שזה היה מפתיע.
          ידעתי שכאב לך אבל לא ציפיתי שזה עדיין יכאב לך עכשיו. אני אנסה להיות יותר עדין איתך פעם הבאה.

  6. תודה רבה על הפריוויו רועי.

    חשוב לי לציין כאן משהו לגבי פציעות והמשמעות שלהן לסדרי הליגה לקראת הפלייאוף. היופי ב-NBA הוא שקשה ליצור קבוצות שגם מכילות כוכבים רבים וגם עומק ברוטציה. זה מצב נדיר שלרוב יושג ע"י מימוש פוטנציאל מהיר של שחקניה הצעירים, ועקב כך גם החו זים עדיין נמוכים (גולדן סטייט), או ניצול הזדמנויות שתורם לטווח קצר, אך לא בונה רוטציה לטווח ארוך (קליבלנד). הפציעות נכנסות כאן לסיפור בגלל שהן לא צפויות. מי שראה את הסרט "גשר המרגלים" יכול להבין את הנקודה – קבוצות היום פועלות כמו חברות ביטוח כשמדובר בעסקים. הן בוחנות באופן קפדני המון סיטואציות ושואלות את עצמן 'מה יקרה אם…?'. ההיערכות היום נשענת בעיקר על כך שהן בונות רוטציות ארוכות עד למקום ה-15 והסופי. ההנהלות מעדיפות למלא את הרווחים עד המקסימום האפשרי, כי ישנם תקדימים רבים לפציעה של שחקני מפתח, שאילו היה לקבוצה מחליף ראוי באותו זמן, לא בטוח שהן היו מוצאות את עצמן נופלות בין הכסאות (למשל הסלטיקס ב-2009 והקאבס ב-2015). אין לדעת מתי ייפצע פתאום שחקן כמו דוראנט. כל פציעה של שחקן מפתח בליגה עלולה "לשנות את היוצרות" והתחזית לחלוטין משתנה עקב כך. האנשים המשכילים שעוקבים בקפידה אחר ה-NBA מודעים לכך שמבנה הווריורס אינו יציב ולא בטוח כלל שניתן להשאירו כך לטווח ארוך. יתרה מכך, אני שוב אומר שגם אם דוראנט התראיין לפני יומיים ואמר שהוא בסדר וקיבל "בו-בו" ברגל, עדיין לא הוקצב זמן לחזרתו וזה סימן שייתכן גם שההיעדרות תהיה ארוכה ממה שרבים חושבים. או שייתכן גם שיחזור וישחק, אך לא נדע שהוא עדיין סוחב את הפציעה, שהפכה כעת לקלה יותר, וכלל המעורבים בקבוצה ימדרו את העובדה הזאת. ומבחינתי זה חשוב כי הנקודה המרכזית כאן היא שהווריורס מאוד תלויים בו עכשיו והבעייה שלהם היא לחוות סדרה בה היא עלולה להפסיד והוא לא יהיה מוכן עדיין לשחק. אנשים חושבים שהוא עוד תוספת לכח העצום בקבוצה, אך בפועל הרוטציה שונה שתי וערב. מצומצמת יותר ומוגבלת יותר. לדוגמא, פאצ'וליה. הסנטר נראה פעמים רבות לא מתאים לשטף הקבוצתי שיטת המדידה שלה. מה שנקרא – משלים חורים. אשתקד, בוגוט ידע לתת לחמישייה בדיוק את מה שהייתה זקוקה לו כדי להיות מאוזנת וקטלנית.

    ואם זאת גם חשוב לציין שקבוצות רבות לא מנסות לנצל את אותן הזדמנויות באופן מובהק, כיוון ואותו מקרה מצער גם עלול להתרחש אצלן. אם הן ינסו לעבוד יותר מהרגיל כעת בכדי לנצל את ההזדמנות, הן עלולות להשאר קרחות משני הצדדים. לכן, רוב הקבוצות ממשיכות את סדר היום שלהן כרגיל ויותר מקוות שהקבוצה החבולה תפסיד, מאשר שהן יתאמצו יותר.

    שורה תחתונה – למרות הפציעות שקיימות בקבוצות הצמרת, אני לא בטוח שהן ישפיעו מאוד בעונה הרגילה. ואם זאת, במידה והן יימשכו לתוך הפלייאוף הן כבר עשויות לחרוץ גורלות.

    יהיה מעניין לראות אם הקאבס והווריורס ייכנסו לפלייאוף ללא פציעות ובמידה ולא, האם הן ייכנסו אליו עם כושר המשחק המקסימלי שלהן

  7. עוד נושא ששווה לדבר עליו בהקשר של דאלאס שמשחקת היום – יוגי פרל רוקי השנה?

    הוא עם 9.8 נק', 3.8 אס' ו-2.3 ריב' במשחק, כשבדאלאס (17 משחקים) זה גדל ל-12.4 נקודות ו-5 אסיסטים בערב. הוא ימשיך להיות רכז פותח בקבוצה שעוד יכולה לסיים בפלייאוף והוא רוקי.

    אם המאבריקס בטופ 8, הוא ה-ROY שלי. ומגיע לו מקום בחמישייה הראשונה, לצד ברוגדון, הילד/מאריי, סאבוניס וסאריץ' (או אמביד במקום הגארד השלישי).

    1. אם קבוצה כזאתת מגיעה לפלייאוף זה אומר הכל על הרמה הנמוכה במערב,חסר להם עוד הרבה כדי להיות קבוצת פלייאוף שלא מקבלת סוויפ.

      1. במזרח יש כרגע סיכוי סביר שיהיו 3 קבוצות עם מאזן שלילי הפלייאוף. המכלול במערב טוב מהמכלול במזרח. לטעמי צריך לעבור לשיטה שקיימת גם בשאר הליגות המקצועיות בארה"ב ולפצל את הקבוצות לשני קונפרנסים שכל אחד מהם מורכב מערבוב של קבוצות, כאשר בתוך כל קונפרנס הבתים מחולקים לקבוצות שכן קרובות גיאוגרפית. זאת שיטה שבאמת יכולה לעבוד. הריח גם ככה יש כבר לא מעט קבוצות שלא מחולקות בצורה מזרחית ומערבית (ממפיס וניו אורלינס למשל)

        1. אבל זה בדיוק המצב כרגע, גם אם כמה קבוצות הם גבוליות מבחינה גיאוגרפית.
          אם כבר המעניין יהיה לבטל לחלוטין את שיטת הקונפרנסים וש-16 הטובות ביותר ינצחו.
          הרי ליוסטון לטוס לפורטלנד או מינסוטה הרבה יותר סיוט מאשר למיאמי או אטלנטה.
          כך גם לא יהיה מצב כמו הבית הדרום מערבי שכולן שם קבוצות פלייאוף (חוץ מניו-אורלינס) וצריכות לשחק 4 פעמים אחת עם השנייה בעונה, מצב לא שוויוני בעליל.

          1. אפלטון, אם תיצור ערבוב שוויוני של 15 קבוצות בכל קונפרנס חדש, זה לא יהיה כמו המצב כרגע, כי הבתים יהיו שונים בוודאות ככה.

            והבתים ישמשו ע"פ מה שהליגה תראה. זה יכול להיות הקבוצות שמולן תהיה הסדרה הכי ארוכה במהלך העונה, כמו עכשיו. זה יכול להיות מה שיקבע את העליה של קבוצות לפלייאוף, כמו ב-NFL (למרות שזה פחות עדיף בעיניי).

            בכל מקרה, אני חושב שכבר ראיתי תגובה שלך אם הצעה כזאת של ביטול מוחלט של השיטה העכשווית ולטעמי היא לא תצא לפועל. הריי זה מחליש את התחרותיות ואף פוגע בחשיבות העונה הרגילה. הריי אם קבוצה תדורג עכשיו במקום ה-24 ולא ה-12, המרחק שתצטרך לעבור כדי להכנס לטופ 16 הוא גדול הרבה יותר. והתקרה תהיה יותר קשה למעבר. אני מעריך שבשיטה כזאת תווצר כבר הפרדה של שני חלקים והעונה תהיה בעיקר תחרות על מיקומים בכל חלק. שורה תחתונה – הליגה לא מרוויחה מכך, האוהדים מפסידים, כי חלק נרחב מהעונה יאבד מהעניין שלו וייתכן שיהיה פלייאוף מעניין הרבה יותר, אך לטעמי הוא לא שווה את ההשקעה ככה.

    2. רוקי העונה צריך להיות אמביד, ולא משנה כמה הוא שיחק. הוא היה ביי פאר הרוקי הכי טוב, על גבול הסופרסטאר. כל שאר הרוקים נראים סביר במקרה הטוב, רק אמביד צריך לקבל את התואר.
      לגבי הקונפרנסים, מזמן צריך לבטל את כל העסק הזה. טיסה מניו יורק לקליפורניה 5 שעות. אנחנו כבר לא באייטיז שמסע ממזרח למערב היה באמת מסע.

        1. והוא תרם בהם את מה שרוב הרוקיז לא יתרמו מה-CLASS הזה גם עד סוף העונה.

          אין ספק שהענקת הפרס השנה תיצור דין ודברים השנה.

          אין באמת מועמד לגיטימי וזה לאחר שנים שהתחרות הייתה יחסית ברורה ומוסדרת מבחינת הראויים לתואר.

          אני רואה את הבחירה בצורה כזאת – השחקן שהראה הכי הרבה פוטנציאל וכשרון עתידי הוא הראוי לתואר. אמביד עשה בזמן שלו על הפרקט את מה שהרוב לא יצליחו לעשות כל העונה.

          זה כמו הוויכוח שהיה על טום בריידי ותואר ה-MVP ב-NFL. השיח הוא ראוי, אך חשוב לבחון את השפעת השחקן גם בזמן שהוא כן שיחק ולא רק לטעון "מה היה קורה אם היה משחק גם ב-X המשחקים האחרים..", כי זה שיח שלא ניתן להוציא ממנו תשובות חד משמעיות והוא פוגע ביכולת להעריך נכונה את המועמדות לתואר. יש לבחון את יכולת השחקן בזמן ששיחק. והריי לא מדובר פה ב-12 משחקים כמו בפוטבול. 31 משחקים היא עדיין כמות מכובדת. לשם השוואה, אם ניקח את כמות הדקות שאמביד שיחק, הוא עדיין צבר כמות שהרוב לא השיגו.

          שורה תחתונה – אני חושב שעם כל הכבוד לעונה של סאריץ' וברוגדון, היכולת של אמביד, בזמן ששיחק, הייתה הכי מעוררת השתאות מביניהם.

          1. כן אבל זה 31 מתוך 82. כלומר פחות מ-40% מהעונה כשגם במשחקים ששיחק הוא היה על הגבלת דקות. זה הרבה פחות מ-12 מתוך 16 (כשאתה נמצא בכל מהלך של הקבוצה על המגרש).
            למרות הכל הדומיננטיות שלו כשהוא שיחק הייתה כל כך יוצאת דופן שאני מסכים איתך שעם כל הבעיתיות שבדבר הוא יכול לקבל את התואר.

          2. עידו, ההבחנה שלך לגביי כמות הזמן ששחקן פוטבול נמצא על המגרש לא מדוייקת כאן.

            קבוצת פוטבול מחולקת למס' מסויים של תת-קבוצות. בדרך כלל זה קבוצת התקפה, הגנה ומשימות מיוחדות (כמו ביצוע בעיטת שדה).
            ברגע שקבוצה מנסה לבצע טאצ'דאון, ההתקפה של קבוצה אחת משחקת מול ההגנה של קבוצה אחרת. במצב כזה, רוב השחקנים לא משחקים את כל הדקות של המשחק.

            ונניח וקרה מצב ושחקן מסויים שיחק את כל הדקות של המשחק במשך 12 משחקים. זה יוצא סה"כ 720.
            אמביד שיחק בממוצע העונה כ-25 דקות ב-31 משחקים. זה יוצא 775 דקות סה"כ.

            אז שוב – החישוב מראה שהשחקן שיחק יותר. ואני אוסיף גם עוד דבר – הבעייה של אנשים בהענקת ה-MVP לבריידי הייתה שהוא פספס 4 משחקים מתוך 16 ולמרות 12 מתוך 16 זאת כמות גדולה יותר מבחינת אחוזים, זה לא מה שעניין את הקובעים. ב-NFL כל משחק הוא עניין בפניי עצמו, עקב המיעוט שלהם. ב-NBA מדובר על מצב אחר. לראותאת אמביד ב-31 משחקים היא כמות מספיק מכובדת כדי להבין מהו מסוגל לעשות. אני לא מדבר על אחוז המשחקים שהוא שיחק. אני מדבר על חישוב מדוייק יותר שמדבר על כמה הוא שיחק בכל הזמן שהוא כן השתתף ולקח חלק. הוא גם יכול היה לקחת חלק בכל 82 המשחקים ולשחק 7 דקות. מצב כזה היה נראה אחרת, למרות כמות המשחקים. לכן אני אומר שבניגוד לשחקן פוטבול, יש יותר מקום להתחשב בשחקן NBA במקרה כזה. מה גם שלא מדובר פה בפרס ה-MVP, אלא פרס רוקי העונה. לא צריך להגזים בהתרעמות סביב הנושא שלו.

          3. אתה רוצה להגיד שבריידי משחק רק חצי מהזמן? לא יכול להיות. ברור אז שאין לו תחרות עם השני ששיחק כל הזמן.
            אתה לא יכול להשוות דקות משחק בין שני ענפי ספורט שונים. אין חולק שאמביד הראה את היכולת שלו פשוט קשה להעניק תואר למישהו ששיחק חלק קטן כל כך של העונה. נכון לכרגע הפער בינו לבין כל השאר כל כך גדול שאני חושב שזה מוצדק. כמו שציינו כאן אבל אם סאריץ' ימשיך ביכולת הנוכחית שלו עד סוף העונה אז התואר כנראה ילך אליו.

          4. עידו, לא אמרתי שבריידי משחק חצי מהזמן. אמרתי שהוא לא משחק את כולו.

            ובטח שניתן לעשות השוואה בין המקרים הללו, כי הנושא הוא אותו נושא וההשוואה דווקא טובה מאוד, כי הדיון בו הוא גם אותו הדבר.

            מה זה משנה שזה ענפי ספורט שונים? אתה באמת חושב שזה מה שקריטי כאן? הסברתי במהלך כל התגובה מה לא משנה ומה כן משנה. ומה שכן משנה היא התרומה בזמן שהשחקן היה על המגרש וזה למה, למרות כמות המשחקים הנמוכה, אמביד עדיין בעל סבירות גבוהה לזכות בפרס. הוא לא יזכה רק אם אנשים יבצעו את אותו וטו שהוטל על הענקת הפרס לבריידי, רק שבניגוד לבריידי, כמות הזמן שאמביד שיחק היא מספיקה בכדי לקבוע שהוא ראוי. ב-NFL כל משחק הוא קריטי. כל משחק. לעומת זאת, כמה משחקים הם חשובים בליגה, בעיניי הקהל הרחב שלה? בטוח לא כולם. לכן, על בריידי נסגר הגולל לזכייה בפרס. לעומת זאת, מבחינתם של רבים, לאמביד כן יש מקום לזכות.

          5. אגב, ייתכן שאם היית מכיר טוב יותר את ה-NFL ההשוואה הייתה לך ברורה יותר. בריידי משחק כמות נכבדת של דקות, כי הקבוצה שבה הוא משחק היא מהטובות בהתקפה בליגה. והוא, כ-QB, מוביל אותה. הוא היה מועמד לגיטימי לחלוטין ורבים טענו שהוא צריך לזכות, אך בוועדה שמבצעים את הבחירה של הפרסים הטילו וטו לגביו ומשם הבחירה הייתה פשוטה יותר. שוב – זה למה אני אומר שההשוואה היא גם לגיטימית וגם היית מבין אותה יותר אם תתעניין ותעקוב אחר פוטבול לפני שתבוא בטענות. אגב, אני סבור שברגע שנתקרב לזמן הענקת הפרסים, חלק מהאנשים יעלו את ההשוואה הזאת. וגם אם לא באופן פומבי ובתקשורת, זה יעלה בדלתיים סגורות, כי זה נושא שעוזר בו מאוד לצפות בתקדימים שלו, גם אם זה בענפי ספורט שונים, כי זה מרחיב את האופציות שבוחנות אותו.

            שורה תחתונה – ההשוואה לגיטימית לחלוטין מבחינתי. תבחן יותר את נושא בריידי ותבין למה. אין סיבה לא להשוות בין המקרים. זה בדיוק אותו נושא כללי ואותם דין ודברים הכלולים בתוכו.

          6. יונתן, רואים שאתה מגיב יחסית חדש. עידו מבין בפוטבול לפחות אם לא יותר מבכדורסל. רק בגלל שאתה יחסית חדש אני אגיד שאתה לא מתנשא כמו שאתה נשמע.

          7. אתה לא יכול להשוות דקות משחק מספורט אחד לאלו מספורט אחר. בגלל זה אני משווה אחוז מהזמן. אף אחד לא הטיל וטו על זכיה של בריידי. נכון שחלק הזמן שהוא הפסיד שיחק תפקיד משמעותי אבל בסופו של דבר הגיע לראיין לזכות.
            בדיוק כמו שאתה אומר שכל משחק ב-NFL הוא משמעותי אז אתה יכול להגיד שכל 5 משחקים בNBA משמעותיים. זה לא רק מה השחקן עשה בזמן שהיה על המגרש אלא גם כמה זמן הוא היה עליו. אין תקדים לזה ששחקן ששיחק חלק קטן שכזה מהעונה זוכה בתואר אישי כלשהוא. בשביל שזה יקרה צריך שהפער בינו לבין המועמדים האחרים יהיה עצום. אם סאריץ' לא ימשיך לצמצם פערים אז יש מצב שמה שהוא עשה יספיק.

          8. יונתן, יש לי הרגשה שעידו מבין ב-nfl קצת יותר ממך אז זו לא פינה שאתה רוצה להיכנס אליה. בכל מקרה אני מבין את ההשוואה והיא קבילה בעיני. לפספס 4 משחקים בעונת פוטבול זה אחוז משמעותי מסך המשחקים.
            רק שיהיה ברור שאם אמביד נבחר זה תקדים רציני. זה משהו שמאוד נדיר שקורה. לטעמי, כמי שמעריך עמידות כחלק אינטגרלי מתכונות שצריכות להיות לשחקן כדורסל, אי היכולת של שחקן להופיע במעל 50 ממשחקי קבוצתו, ולשחק בהגבלת דקות בזמן שהוא כן משחק לא מאפשרת לו לקבל פרס על הצטיינות עונתית.
            פרסים לא מחלקים על פוטנציאל, תשאל את המורים שלי.

          9. אני רואה שנפתח פה פורום ממש.

            עידו, אם אתה מבין ב-NFL כמו ששאר המגיבים טוענים, אז מבחינתי אתה אמור להבין את ההשוואה שביצעתי בצורה מופתית.

            אחוז מהזמן? אני מדבר על כמות הדקות ששחקן שיחק כדי להבין מה איכות המשחק שלו במהלך העונה בה השתתף וביצוע ניתוח ע"פ ההקצבה הזאת. בעיניי זה הניתוח הכי ראוי לביצוע כאן, כשמדובר בפרס שולי יחסית לעומת האלטרנטיבות + המצב הנתון בו שאר הקולגות לא מרשימים בפניי עצמם לדעת רבים. וכשציינתי תקדימים גם הבהרתי שמדובר בתקדימים לגביי השיח ולא הזכייה. ואני רואה במקרה ההתמודדות של בריידי העונה כתקדים לכך. ומכאן אני טוען שלטעמי ההשוואה קבילה ועוזרת לנתח טוב יותר את המקרה הפעם.

            אגב – רבים מהאנשים לא רצו בכלל להכניס את בריידי לשיח על ה-MVP ובכך הם הטילו וטו ברמתם האישית על הבחירה בו. זה שלא נראו פרסומים לכך לא אומר שאף אחד לא פעל כך. זה צויין בתקשורת ורבים ידעו שהאי-השתתפות מפריעה לרבים להעניק לו את התואר. לראיין היה מגיע לזכות. אין בכך ספק, אך אני סבור שהפער שהיה בין ראיין (25% מהקולות) לבין בריידי (10% מהקולות) היה מצטמצם ואולי אף היוצרות היו מתהפכות לולא היו רבים שחשבו שאין להעניק לבריידי את הפרס, עקב אי-השתתפותו בחלק ניכר של משחקים. הוא ביצע עונה מצויינת והפטריוטס נראו מצויין ודורגו גבוה מאוד. אגב, עם רקורד טוב יותר משל אטלנטה.

            אסכם בכך שחשוב לי להבהיר שאני לא התכוונתי להיות מתנשא בהצגת הדעה שלי. חשתי בקריאה של התגובות שאולי חוסר ההבנה של ההשוואה נובע מחוסר ידע בתחום. מסתבר שהוכחתי על טעותי וזה בסדר גמור. ואם זאת, כמו שציינתי כבר, אני מאמין שהשוואה בין ענפים היא לא משהו פשוט, אך הוא ניתן להשוואה כאשר הנושא דומה. יש לזקק את מה שרלוונטי ולעבוד איתו.

          10. אני מתחיל להרגיש שאני חוזר על עצמי אז אני אדגיש בפעם האחרונה את דעתי. ההשואה למקרה של בריידי לא במקום כי אי אפשר להשוות מקרה בו שחקן החמיץ רבע עונה לעומת שחקן שהחמיץ כמעט שני שליש עונה כשבאים לחלק תארים אישיים.

          11. עידו זה בסדר גמור, אתה לא צריך לחזור על עצמך. זאת דעתך וזאת דעתי. אני מאוד מכבד אותך ואת דעתך ואני רוצה שתדע שאני מעריך את זה שאפשר לנהל איתך דיון. זה לגיטימי לטעון את דברייך, אך איני חולק את אותה הדעה איתך ואני רואה את הנושא בעין אחרת.

            אני חושב שניתן לעשות את ההשוואה. מעבר לדקות והתחום בו השחקן משתתף, מדובר בנושא משותף של חלוקת פרסים אישיים. בנוסף לכך, כאשר יש תקדים לדיון כזה, אז ניתן להעלות אותו ולבחון את הרלוונטיות שלו מבחינתי. אני רואה בו כרלוונטי, כי בשני המקרים שחקן מוביל לזכייה לא שיחק נתח משמעותי שעלול למנוע את זכייתם. אציין שוב שגם אני באופן אישי חושב שניתן לבצע את ההשוואה כאשר הרלוונטיות של המשחקים פחות קריטית לבוחרים מאשר חוסר האופציות לבחירה. המרוץ ל-MVP ב-NFL היה הרבה יותר פתוח ותחרותי לעומת המירוץ ל-ROY ב-NBA העונה. עקב כך, נוצרת עוד סיבה רלוונטית להעלאת השם של אמביד כמועמד לזכייה. שוב, אתה לא חייב להסכים איתי, אבל כך אני רואה זאת ואני סבור שברגע שיגיע הרגע להצבעה, הדיון סביב לגיטימיות הזכייה של בריידי תעבור בראשם של רבים.

            לצערי, אין כאן עובדות או יכולת וודאית להכריע מה נכון ומה לא נכון ולכן נצטרך, כנראה, להגיע שוב למבוי סתום ולהודות שאנחנו מסכימים שאנחנו לא מסכימים.

            אגב אני חייב לציין משהו לא קשור – בתור מגיב חדש יחסית אני שמח לגלות עכשיו שיש כאן עוד מגיבים שמבינים ב-NFL. יהיה נחמד לשמוע ממך מה אתה חושב על המהלכים שבוצעו לאחרונה בליגה פה ושם, כי אין כמעט פרטניות על הליגה. יש סיכוי שאתה גם עוקב אחרי ה-NHL וה-MLB?

    3. לא שיחק מספיק משחקים בעיניי. לעלות לפלייאוף זה לא חזות הכל. אין ספק שהוא סיפור מדהים אבל אני בספק אם יש לו מקום בחמישיית העונה של הרוקיז.

        1. מתקבל בברכה ואני מבחינתי שמח שהצלחתי ליצור דיון כזה.

          בד"כ רק JOHN או רועי מגיבים לי. פה ושם יש שיח שנוצר עם מגיב מזדמן כאשר הוא לא מסכים עם דעותיי ואני מברך גם את זה.

          העיקר שיש כאן אנשים שהם ברי דעת בכדורסל בפרט וספורט בכלל. זה שיח שמהנה לבצע אותו, גם אם לא נסכים על הכל.

          מעדיף את זה על הקשיים שעלולים לחוות בניסיון ליצור שיח בוואלה, SPORT5 או ONE.

          1. דווקא זה לא הרושם שמתקבל
            לא תמיד מגיבים על הכל לפעמים מסכימים גם בלי להגיב.
            זה לפחות מה שאני חושב על עצמי- אם לא מגיבים לי כנראה שמסכימים איתי ואם כן אז אתה בטח מחכים שאסביר למה הם טועים 😀

            אתה ברצינות משקיע מזמנך בספורט 5? אין שום הבדל בינו לבין ONE כרגע.

            וכן, יש פה את האנשים הכי משכילים בספורט

          2. חחח מצטער אפלטון, אני נהנה לקרוא באופן כללי וכמה שיותר – יותר טוב. עדיין מדובר באתרים המובילים בארץ בדיווח על חדשות ספורט (בסופו של יום, יש להם כלים שלנו אין וזאת גם העבודה הראשית שלהם, אז הגיוני כנראה שפה הם מובילים על הפורום הקיים כאן) ולכן אני גם משקיע קריאה בהם. כתבות הדעה שם פחות טובות לטעמי, אבל אני תמיד אברר ואקרא, כי אין לדעת מתי תתגלה פתאום הברקה שנכתבה והיא רק מחכה שנקרא אותה בהנאה.

            וכנראה שאתה צודק. לפעמים כשלא מגיבים זה גם מראה על הסכמה.

          3. חייב לציין שהתגובות שלך נהדרות, מנומקות ותמיד מנוסחות היטב. אפשר להסכים ואפשר שלא אבל תמיד תענוג לקרוא.
            הכתיבה שך על הסלטיקס כמעט ייחודית באתר כי אתה ממש מבין ברזי העניינים בתוך הקבוצה ויודע דברים מעסר לצפייה במשחקים. באמת שאפו.
            ועזוב אותך ספורט 5, זה באמת רמה נמוכה. בוואלה לפעמים יש יציאות אבל רמת התגובות בשתי האתרים האלה די עלובה.

  8. קליבלנד לא היתה רוצה לקבל את מיאמי כמקום 8 בסיבוב הראשון.
    יש סיכוי טוב שמיאמי לוקחת את מקומות 8-7-6 של המערב.
    מקווה שיוסטון תנצח ותבצר את מעמדה, אם כי בשלב זה של העונה רק הבריאות של השחקנים חשובה

    1. מתאים בול לקונספירציה ששני ההפסדים האחרונים להיט היו מכוונים ונועדו "לעזור" להם לא לסיים במקום ה8.
      עשו משהו מאוד דומה עם בוסטון לפני שנתיים נדמה לי.
      לגבי ההשוואה למערב זו שאלה של מי היריבות
      לא חושב שההיט פייבוריטים בטוב מ7 מול דנבר ומול דאלאס ופורטלנד זה די שווה כוחות עם נטייה קטנה לפורטלנד לדעתי.
      מול ניו אורלינס זה שאלה של איך הקבוצה תיראה בהרכב החדש עד ההגעה לפלייאוף , אם הציוות בוגי-דייויס ימצא את האיזון אז גם מולם מיאמי לא פייבוריטים.
      לגבי לוקחת את מקומות 6-7 (כנראה ממפיס ואוקלנומה) תרשה לי לגחך , לחלוטין לא פייבוריטים מול שתי הקבוצות האלה

  9. בחודש האחרון ההיט הקבוצה הכי טובה בליגה. בכושר הזה הם לוקחים את כל מי שהזכרת, חוץ אולי מאוקלהומה (לגבי פורטלנד אני פחות בטוח בגלל החיזוק של נורקיץ').
    לגבי הקונספירציה אני לא חושב שקליבלנד הפסידו בכוונה למיאמי אלא להיפך, שמיאמי חזקה. זוכר שקליבלנד הפסידו פעמיים לבוסטון ורק הרוויחו מזה, אני לא אופתע אם הסיפור יחזור גם השנה.

  10. אני חושב שלדריו סאריץ יש קייס רציני ל roy.
    ב 13 משחקים האחרונים יש לו 20נק 8.5 רב וכמעט 4 אס!
    בממוע השנתי שכנראה רק יעלה הוא עם 12 6.5 ו- 2

      1. אמביד היה מדהים השנה לא רק מבחינת יכולת כדורסל הוא שינה את כל תמונת המועדון, אבל כמות הדקות שהוא שיחק זעומה,ולדעתי כבר לא בדיון.

        1. אמביד הוא עיוורון מוחלט של חובבי הסטטיסטיקות.
          נכון שיש לו סטטיסטיקות מרשימות אבל בואו רגע נסתכל כמו מנתחים אמיתיים ולא כמו פאן בויז.

          בואו נניח שאנחנו לוקחים שחקן בינוני בקבוצה חלשה ואומרים לו "חבוב יש לך 28 דק' להראות מה שיש לך. ואל תפחד לתת את הכל אתה לא תשחק במשחק הבא"

          עכשיו בואו נניח שאנחנו לוקחים את אמביד בלי הגבלת דקות ונותנים לו לשחק משחק אמיתי. אז משחק ראשון הוא מפציץ משחק שני BACK TO BACK הוא מגלה סימני עייפות , משחק הבא נכנס לבעיית עבירות ומשחק לאחר מכן מקבל חבלה באצבע ומשחק לאחר מכן יוצא מהקצב ואז שוב נותן משחק טוב וכן הלאה..
          אלה החיים האמיתיים של רוקיז ב NBA .
          לא בית ההבראה שנכפה על אימביד!

          כל הנתונים האלה שווים לפח אם הם תחת מגבלות כאלה חריפות ולמרות כל הדקות האלה הוא נפצע!
          אם לא היו מגבלת דקות הוא לא היה מחזיק מעמד שבוע!!!

          מה לעשות, אין מספיק רוקיז טובים. אבל כמו בפוקר, צריך להיכנס לשולחן עם כמות כסף מסוימת. ולאימביד אין מספיק מזומן במשחק הזה!

          1. בלבלת פה כמה דברים, הסטטיסטיקה באמת משקרת פה וכנראה ל36 דקות (הגוף שלו לא בנוי ל36 דקות) היה יורד מהסטטיסטיקה המטורפת שהוע מעמיד עדיין הוא היה קולע מעל 20 נקודות ומספק הגנה נפלאה היכולות שהוא הראה הפוטנציאל הגלום בו זה פשוט מדהים (ממליץ לך להסתכל על הפלוס מינוס שלו ביחד עם הקבוצה). הוא הראה פוטנציאל בעמדת הסנטר שלא נראה מאז ימי שאק.וטאונס מדהים אבל התקרה של אמביד גבוהה יותר.

      2. הוא היה בקצב של 10-12 נקודות למשחק כמחליף שמשחק בסביבות ה20-25 דקות למשחק. הוא הפך להיות פותח וגם מקבל יותר דקות.
        בכל העונה יש לו 11.9 נקודות, 6.3 ריבאונדים ו2.1 אסיסטים במשחק ב25.5 דקות בממוצע.
        ב15 המשחקים האחרונים כבר יש לו כבר 19 נקודות, 9 ריבאונדים ו4.6 אסיסטים ב33.3 דקות.
        ב7 האחרונים יש לו 20.5 נקודות, 8.3 ריבאונדים ו4.8 אסיסטים ב32.5 דקות משחק.
        סאריץ' צריך להיות הרוקי של השנה, גם יש לו סטטיסטיקות מצוינות מאז שהוא בחמישייה וגם הוא שיחק בכל המשחקים עד עכשיו

        1. הכל מוסכם ואין לדעתי ספק שאם ימשיך כך גם יקבל את התואר בקלות. אבל נניח והיכולת שלו נופלת. האם יכולת סבירה על עונה שלמה מנצחת בבירור יכולת מדהימה על קצת יותר משליש עונה? התשובה היא כנראה כן אבל יהיה בזה משהו צורם.
          בכל מקרה נראה לי שסאריץ' יפתור לכולנו את הבעיה.

  11. הכל מוסכם ואין לדעתי ספק שאם ימשיך כך גם יקבל את התואר בקלות. אבל נניח והיכולת שלו נופלת. האם יכולת סבירה על עונה שלמה מנצחת בבירור יכולת מדהימה על קצת יותר משליש עונה? התשובה היא כנראה כן אבל יהיה בזה משהו צורם.
    בכל מקרה נראה לי שסאריץ' יפתור לכולנו את הבעיה.

  12. ברוך אין מה להתבלבל מקסימום שואלים אם לא מבינים.
    למרות שכתבתי די בבירור שאם היה משחק ללא מגבלות דקות היה גומר את העונה בנובמבר, והחישוב ל 36 דק' הוא חישוב לא נכון כי הוא פשוט לא יכול לשחק 36 דק' כמו ששחקן שעולה מהספסל לא יכול לשחק 36 אחרת הוא היה שחקן חמישייה אז כל ה PER 36 שווים אתה יודע למה…

    פוטנציאל או לא הגוף שלו שביר והמשמעת שלו על הפנים.
    כמה זמן אתה באתר?
    מהרגע שנבחר אני חוזר על אותו משפט- אמביד לא יהיה שחקן NBA טוב כי פשוט לא יוכל לשחק ולא יוכל לעמוד בקצב הפיזי הנדרש.
    הדבר היחידי שיכול היה (בלשון עבר כי אין לו סיכוי) להציל אותו זה אם הראש שלו היה במקום, אבל הוא לא.

    גם לפני העונה אמרתי שברגע שיבריא ייפצע שוב.
    בוא נגיד שלא נכנסתי לשוק כן?

    1. צפוי….גם אם לא היה מדובר בפציעות, אני רואה את פופוביץ' מחליט פתאום לכוכבים לנוח. הוא גם עשה זאת בעבר, אם אני זוכר נכון.

      בכל מקרה, אם כבר, אז כבר – אני מציע שהמשחק יתנהל בלי הכוכבים. נראה מה ה- SIDE CAST משיג לקבוצות.

        1. ידעתי שפציעת דוראנט זה סתם תכסיס 😉

          מדהים שההתנהלות של פופוביץ' ברגעים מסוג זה כל כך אדישה במכוון, עד לכדי מצב שאני לא יכול להימנע מלצחוק מהסיטואציה. זה כמו רופא שכבר 20+ שנה במקצוע. ראה כבר הכל וכמעט שום דבר לא יזיז לו.

        2. אגב, ובנימה רצינית יותר – הפרוטוקול שלאונרד נמצא תחתיו מאוד מוקפד בליגה. אני לא בקיא בכל הפרטים של המקרה , אבל אקווה בשביל הספרס שלא מדובר עכשיו בהשהייה ממושכת.

  13. רודי גיי פנה להנהלת הקינגס ואמר שאולי הוא לא יבחר לצאת מהחוזה שלו ולהיות שחקן חופשי.

    מישהו מופתע כאן?

    ושימו לב למה שלארי סנדרס רשם בחשבון הטוויטר שלו:

    Looks like Ima need my goggles back

    קליבלנד מביאה מחליף במקום בוגוט? מניח שנקבל תשובות בקרוב מאוד

    1. טאונס מדהים, ההגנה של הלוחמים פשוט רעה המשחק, הדבר שהכי מעניין במשחק זה ההססנות שנכנסה בגולדן סטייט מקו השלוש. עונה שעברה הזריקה של קרי ותומפסון מ3 הייתה פותחת את כל המשחק כשהם לא פוגעים הקבוצה בבעיות.

  14. הקהל צועק בוז לבולס, פעם רביעית העונה. פרד הויברג לא בנוי להיות מאמן בליגה. יכולת קבלת ההחלטות שלו לוקה בחסר והרוטציות שלו הם, בהעדר מילה טובה יותר – פשוט מטומטמות

  15. דאלאס, דנבר, פורטלנד ומינסוטה. כולן בכושר מצוין ואני בכלל לא חושב שלראשונה במערב יהיו חיים קלים בסיבוב הראשון.

      1. אני מאוד מקווה שהוא לא יהפוך לסופרסטאר, המשחק שלו משעמם, בידוד אחרי בידוד אחרי בידוד, ואחרי כל זה יש לו רק 17 נקודות.
        ממש קשה לצפייה ההתקפה של מינסוטה.
        רוביו במשחק מעולה, לא נהנה מאיך שהוא סוחט עבירות אבל ההגנה שלו טובה והוא משתתף במשחק כדורסל ולא ב1 על 1.
        אם כבר משחק בידודים למה לא למסור לקאט ולתת לו לקלוע את ה60 או ה70 אחוזים שלו מול האין הגנה של גולדן סטייט?
        קארי עם המון איבודים ומשחק גרוע בעליל, כל פעם שגודלן סטייט מתקרבת סטף מאבד כדור או שניים, אבל לא יראו את זה בסטטיסטיקה לעומק, כי למשל את העדיפה שסטר מסר לזאזא ירשמו כאיבוד לזאזא.

        מה שכן ההתקפה של גולדן סטייט זורמת ומהירה והכדור זז.
        אצל מינסוטה אפשר לעצום את העיניים ולפקוח לשלוש השניות האחרונות.

        1. אין לו כמעט כלים במשחק כיום והוא עונה הבאה אולסטאר בגלל היכולות הפיזיות שלו. הוא נולד לעמדת הsg גארד, אני לא רואה איך שחקן עם צד ראשון אלוהי כמו שלו, וכתפים רחבות לפוסט לא הופך לסופרסטאר, ברגע שהקליעה שלו מ3 תתיצב הוא יהיה מדהים ושוב זה כמעט בלי שום כלים, לטאונס יש ארסנל מדהים של מהלכים שנדיר למצוא אצל נער בגילו.

  16. רבעים 2-3 בשיקגו 69-30 ליוסטון. איזה בושות הבולס עושים. קבוצת פליייאוף עלק. ובצד השני של ארה'ב קבוצת סף פלייאוף מובילה 20 על הקבוצה שמחפשת מקום ראשון במזרח. 20 לדנבר על יוסטון.

  17. וויגינס עם התקפת הבידודים שלו במו ידיו עצר את כל הזרימה של ההתקפה של מינסוטה.
    למזלם קלארק מחטיא לייאפ חופשי לגמרי מהלחץ ושבאז עם קליעה קלה בצד השני.
    המשחק הזה יקום ויפול על כמות האיבודים של קארי כשהוא יחזור למשחק, פחות משני איבודים בסוף ולגודלן סטייט יש סיכוי טוב לנצח.

  18. נגמר בשיקגו. בושה גדולה. המשחק הזה צריך להיות סוף הקריירה של הויברג. לא שווה להתבזות ככה רק בשביל שהקאבס יעיפו אותם בסיבוב הראשון. צריך לחתוך

  19. קרי נתן משחק מאוד "ווסטברוקי" היום, רק עם פחות רב', פחות אס', פחות היילייטס, ופחות יכולת שמזכירה MVP…

    1. בלי הקליעה משלוש, קרי אפילו לא באר השוואה לראסל.
      אני לא חושב שקרי רכז ברמה של פלייאוף בלי הקליעה משלוש.

  20. המשולש רוביו-וויגינס-טאונס נראה היום כמו שפינטזו עליו במינסוטה בתחילת העונה, מינסוטה התאמצה מאוד להפסיד ולא הצליחה….
    הפלח מתחיל להריח דם (לפחות כל עוד דוראנט פצוע), בקיצור הולך להיות משחק אדיר מחר…

  21. קרי במשחק נוראי ובתקופה גרועה אני מאמין שזה עניין פסיכולוגי הקליעה מ3 שתעבור, לא הגיוני שהוא ירד לאחוזים כאלה מ3% במשחקים האחרונים.

  22. מה שרק מראה שהטרייד עם פורטלנד היה הכרחי מבחינתם, על אף בחירת הדראפט שנתנו במתנה לפורטלנד. מה לעשות שהוא ונורקיץ' פשוט דרכו אחד על הרגליים של השני… מרגע שנפרדו שניהם בעלייה . (ופלאמלי בתור סנטר מחליף זה דבר שלא מעט קבוצות בליגה היו מוכנות לקבל) .

  23. אז מה למדנו הלילה?

    למדנן שמוקדם מדי.
    מוקדם מדי לתת לבוסטון את המקום הראשון במזרח, כרגע המקום השלישי קרוב יותר.
    מוקדם מדי להספיד את דנבר, לולקבוע שהמקום השמיני במזרח הוא של פורטלנד/דאלאס.

    1. גם יוטה , דנבר וסאן אנטוניו היו במצב דומה במחצית.
      לקינגס יש קבוצה צעירה ומלהיבה הם רק במוד טנקינג, שבמשחק האחרון בסאן אנטוניו צעק לשמים. 28 יתרון ברבע השני ורוטציות מצחיקות בהמשך.
      הלילה לדעתי הם ינסו לנצח כמו שניסו מול יוטה.

        1. הם הובילוב28 הפרש ברבע השני.
          כשהתחיל לא ללכת הוא שחק עם רוטציות מוזרות.
          אפשר לראות בצורה מאד ברורה מי מקבל דקות וכמה כשרוצים לנצח וכשלא מי מוחלף כשהוא בדיוק בזון.
          במשחק נגד שארלוט זה מה שקרה כל שחקן שהיה טוב ירד.
          היום הם רוצים לנצח, המשחק יהיה מאד צמוד עד הסוף.
          לדעתי הקינגס גם ינצחו.

  24. וושינגטון אלופה בלסגור פערים במהירות ברביעי, אם כי היא נוטה לעשות את זה בעיקר בבית. לא הייתי סוגר את זה עדיין.

    סה"כ כמה תוצאות מפתיעות, אבל כדורסל די מאכזב, לפחות מה שהספקתי לראות. בוסטון היתה צל של עצמה, מול דנבר מרשימה לאללה.

    את שיקגו אני כבר לא טורח – כמו שאמרנו, היא תיפול מהפלייאוף, וזה רק יהיה לטובתה ולטובת הסיבוב הראשון.

    הנצחון היפה של מילווקי על אינדיאנה (שחזרה לסורה במשחקי חוץ, אחרי הגניבות ביוסטון ובאטלנטה) מסבך את העניינים. מ-5 ייצאו 3 – אני מסמן את מיאמי עדיפה ואולי אפילו 6 (רועי נזף בי על זה לפני שבועיים, הנה זה בדרך), בגלל לו"ז נוח, לאינדי לו"ז קשה, וזה יילך על הבאזר, מולנו ומול מילווקי על ה-7-8.

    מהעיניים של הפיסטונז, פלייאוף ימתיק עונה די מאכזבת, ומי שתבוא – קאבס או סלטיקס – עדיפה על טורונטו. אנחנו פשוט מותאמים יותר טוב.

    גם גולדן סטייט כבויה ומחכה כנראה לדוראנט, שלפי הדיווח במהלך המשחק, אמור לחזור עוד לפני סוף העונה הרגילה. בלעדיו היא באמת לא טובה מספיק, ולא ערוכה לנצחונות האסל. ככה זה כשמתרגלים לבלואו-אאוטים בהפרשים פרועים.
    למזלה יש לה הזדמנות פז לנצחון מוראלי גדול, הערב בסן אנטוניו, ולא רק מוראלי – בעל חשיבות גדולה למקום 1 במערב. בהיעדרותו של קוואי, כמובן, שבאה מהשמיים.
    מישהו מוכן להמר שסטף ימשיך לקלוע כ"כ גרוע (10 מ-27, 1 מ-8 מהשלוש), ביחד עם 6 איבודים ו-4 עבירות? לא אני. והבק-קורט של הספרז יותר נוח מההצקות של רוביו.

  25. סקרמנטו במשחקי בית – המתנה שלא מפסיקה לתת. הולך מעולה עם הקפה הראשון.
    יאללה, סיום טוב לערב ככה-ככה. שוויון, 2 דקות אחרונות.
    לא הייתי מסכן כסף נגד שני המתנקשים באדום.

  26. מהינמי תוספת מאוד חשובה לויזארדס. היה פצוע יותר מחצי עונה והחזרה שלו נותנת הרבה נוכחות בצבע. גורטאט נחמד אבל מהינמי מביא דברים אחרים.

    1. מה??

      תשמע – הם לא עשו את זה, נדמה לי, בכל הקדנציה שלו שם. מה? במשחק הזה?
      כאילו, מה הוא בא להגיד? לא איכפת לי ממקום 1 בסוף העונה – אנחנו מספיק חזקים לנצח מי שיגיע?
      אין סיכוי שזה הסבטקסט, כי הוא לא נכון, למקום ה-1 במערב חשיבות קריטית לפוסט-סיזן.
      אם בכלל לוותר – אז דווקא על המשחק הזה?
      מתקשה להבין. יצא תרנגולת, זה מה שיש לי לומר.

      1. פופ המציא את השיטה הזו, לא לתת ליריבה יתרון פסיכולוגי.
        אם מחר כולם ישחקו וקארי ישחק כמו שהוא משחק לאחרונה במשחק כזה זה יפגע לו עוד יותר בבטחון השברירי שלו.
        חוץ מזה, המסע המשחקים הזה של גולדן סטייט הוא מטורף בכמות הטיסות והמשחקים, מעולה לתת לשחקנים שלו מנוחה במשחק שהם כנראה בכל מקרה לא בנויים לנצח כרגע, לפחות לא בכושר של קאווי.

        1. אבל קוואי לא משחק, זו הפואנטה! הוא חייב מנוחה בעקבות הפציעה, זה ודאי.
          אז לוותר דווקא על משחק של "6 נקודות", כמו שזה נקרא, מול היריבה הישירה למקום 1?

  27. מנחם, ג׳ון סומסום, מישהו עוקב אחרי אריזונה נגד יו סי אל איי?
    42-35 לזונה בחצי. לונזו בול חלש עם 2 עבירות. טי. ג׳יי ליף עדיין לא כשיר לגמרי. חבל לי על הברואנס שיקבלו דירוג גרוע אחרי עונה באמת מופלאה.

  28. מילה לגבי רוקי העונה:

    מדובר בפרס עונתי. כלומר המצטיין של העונה כולה.
    בעולם ללא ווסטברוק והארדן, האם מישהו עדיין ישקול לתת אמ וי פי לדוראנט למרות פציעתו?!?
    אם עניתם נכון (כלומר, "לא"), אז מובן שאין כאן דיון

    1. אתה צודק, וזו תהיה בחירה מאכזבת.
      מה שנוהגים להגיד כאן, רוקי העונה "עם כוכבית" ("סאריץ' נבחר כי אמביד לא שיחק מספיק").

    2. בגדול, אני מסכים.
      אבל –
      לפני שכתבתי את התגובה, הלכתי להסתכל שוב על הנתונים.

      אמביד שני בין הרוקים בסך הנקודות העונה, רביעי בין הרוקים בסך הרב', ראשון בין הרוקים בסך החסימות.

      הוא אולי לא ה-mvr, אבל אני כבר לא משוכנע שהוא לא רוקי השנה.

  29. סקרמנטו – לאחר שניקזו את המוגלה (קאזינס), נראה שהפצע מתחיל להחלים סוף סוף.
    חבל שהשופטים הרגו את המשחק עם כל העצירות.

    1. להחלים!
      יש לנו אחלה קבוצה.
      ואם יהיו שתי בחירות סבוב ראשון בדראפט הקרוב[זה יהיה בחירות 4-10] זה יהיה נהדר אם לא אז שנה הבאה בדראפט קצת יותר חלש יהיו שתי בחירות.
      חוץ משוטינג גארד הקינגס יכולים לבחור שחקנים בכל העמדות.
      שעמדות הצורך הם רכז וסמול פורוורד, כאשר אם הם מאמינים בפיני[סנטר], גם בעמדות הפנים עוד שחקן נהדר לא יזיק.

      1. כיף לראות את קאולי-סטיין פורח בלי קאזינס וקבוצה שמתנהלת כמו קבוצה, כשרכז מוביל את המשחק ומקבל את ההחלטות ולא לסבית אמוציונלית שמשתלטת על הכדור ועושה מה שבא לה.

        1. קאולי סטיין פורח ובעל האפסייד היותר גבוהה לדעתי הוא דווקא לביסייר.
          הזריקה שלו היא אחת היפות שראיתי מין קשת מושלמת אותה הוא משחרר מאד מהר ווהוא אגרסיבי מאד בהתקפה ובהגנה . הוא עובד על מסה וברגע שיתחזק הוא יהיה שחקן שחקן.

  30. ביום בהיר, גם הוויזארדס רואים את המקום ה-1 במזרח. ביחד עם בוסטון, 2.5 משחקים מאחור.

    רק שאני לא רואה אותם עושים את זה – לו"ז מאוד לא פשוט בהמשך, כולל מסע נוסף למערב, עם קליפרס-יוטה-גולדן סטייט ברצף, לפני הישורת האחרונה. קשה מדי.

    1. מסכים. כרגע לא צריך למהר עם הטענות לגבי וושינגטון. הלו"ז של בוסטון מתחיל להיות יותר קל ושלהם קשה יותר.

  31. נצחון חשוב ליוסטון לדאלאס ולדטרויט (אינדי)
    אני גם לא מאמין שסטיב קר יושיב את הכוכבים. זו תהיה סנסציה לא צפויה

  32. יש לסלטיקס מזל שאת דנבר הם לא יכולים לקבל בסיבוב הראשון הפלייאוף, כי ייתכן מאוד שהיינו חוזים באירוע משפיל מבחינתם.

    בוסטון, כמו לא מעט קבוצות בליגה, מתחילים להיות לא יציבים. למזלם, הלו"ז מתחיל להיות פשוט יותר מבחינתם וחשוב שהם ינצחו זאת, כמו שעשו רוב הזמן עד כה.

    חשוב לי לציין דיון שנעשה ב-Truehoop podcast ב-ESPN לגביי הטענה שסטיבנס ציין על כך שהסלטיקס לא טובים כמו שהרקורד שלהם מציע. אני חייב להסכים עם הנאמר שם, גם כי ההיסטוריה לא לטובתם, מאחר שעדיין לא עברו סיבוב בפלייאוף, אך גם מאחר והסלטיקס לא בעלי מאזן טוב מול קבוצות טובות בליגה ורוב הנצחונות מגיעים מהתגברות על קבוצות ללא ביתיות הפלייאוף + קבוצות לוטרי. זה מוביל את רוב האנשים להסיק 2 מסקנות:
    1 – בוסטון מראה בניתוח המאזן שלה שהיא קבוצת עונה רגילה טובה, אך בו זמנית הוא מעלה תהיות לגבי היכולת שלה להתמודד מול קבוצות טובות יותר בפלייאוף.
    2 – ייתכן ושיטת המשחק של בוסטון ניתנת לנטרול ע"י קבוצות מוכשרות יותר. הריי בסדרה של לפחות 4 משחקים רצופים לומדים את הקבוצות לעומק. אין פה משתנים של העונה הרגילה שמשפיעים על צד אחד, כמו B2B, העדפה למנוחה לשחקנים וכדומה. במקרה כזה, קבוצות באות לבוסטון בגישה פשוטה: Trap על תומאס ולתת לשאר להביס אותך. עם הורפורד באמצע זה עשוי להיות קשה יותר, אך יש מספיק תקדימים כדי להבין שגבוה דומיננטי יצליח לדחוף אותו מהצבע ולהקשות עליו בלקחת חלק בניהול משחק הקבוצה שלו. לולא שחקנים יתחילו להתעלות בפלייאוף, עדיין לא בטוח שלבוסטון יהיו מספיק כלים כדי להגיע רחוק בפוסט-סיזן ואולי אף לקחת סדרה.

    ניתן גם להניח שאיינג' בונה על המשך בניית הקבוצה על פי מה שיראה מהקבוצה בפלייאוף. את סאלי הוא בחר לא להשאיר סופית לאחר שראה את החוסר אפקטיביות שלו מול אטלנטה.

    בכל מקרה, בעונה הרגילה אני לא הייתי מציע להספיד את הסלטיקס ולטעון שהם יאבדו גובה במיקום שלהם, אבל כרגע אני מודה שלא נראה שלבוסטון יש את היכולת ללכת רחוק בפלייאוף. ההגנה הייתה הג'וקר שלהם, אך זה נראה שהסלטיקס לא מצליחים לבצע אותה כנדרש כמו בעונה הקודמת. ואגב, שיטת המשחק של בוסטון היא לא זאת שבעייתית כאן. היא דווקא זאת שמוציאה ממה שיש שם את המיטב. סטיבנס מאמן מצויין. חשוב פשוט להבין שלסלטיקס חסרים אצלם "כלים שמשנים משחק". יש להם אחד בלבד כרגע והוא בעל מגבלות שמאפשרות לעצור אותו יחסית בקלות לאורך סדרה שלמה. ושוב, כמו שגרוסבק (אחד מבעלי הקבוצה) טען כבר לפני חודש: "אנחנו רחוקים 2 סופר-סטארים מלהתמודד על אליפות". מה זה ידרוש מהם בתמורה? + האם הם מחשיבים את הבחירה בדראפט באותה קטגוריה? הן שאלות שאין עליהן תשובות כרגע.

    ואסיים כרגיל עם נקודות לחיוב על הקבוצה:
    1 – בראדלי קלע הלילה הכי הרבה מאז שחזר מהפציעה באכילס (16 נק'). נכון שהאתלטיות עדיין לא לגמרי שם (אפשר לראות זאת גם בירידה שלו בכמות הריבאונדים), אך זרימת המשחק והשילוב המחודש ברוטציה ממשיך להראות התקדמות וזה קריטי לפלייאוף.
    2 – השיפור של בראון וסמארט. שני הצעירים ממשיכים להתפתח ולהפוך לכלים חשובים במשחק של הקבוצה. לא יודע כמה זה מעיד היכולת של בראון בפלייאוף, אך על סמארט השיפור עשוי להראות ניצנים גם בפוסט-סיזן, כיוון והוא מראה יותר חכמת משחק בהתנהלות שלו על המגרש והוא מנצל את הנתונים הפיזיים שלו ביעילות (למשל, משהו שאני מניח שנראה הרבה מהקבוצה כבר מהסדרה הראשונה שלה היא היכולת של סמארט להוריד את השחקן שלו לתוך הפוסט ומשם לבצע מהלך, בין אם זה מסירה החוצה, לגבוה לידו או נסיון לקלוע מעל השומר שלו).
    3 – אמיר ג'ונסון נראה טוב יותר ממה שהתרגלנו ממנו עד שלב זה בעונות קודמות. הגבוה של הסלטיקס נראה נייד יותר ומרוכז יותר. זה חשוב בשביל הקבוצה לקראת ההמשך, כי עזרה טובה שלו להורפורד בצבע תקל עליו ואולי אף תמנע מהורפורד לצבור עוד סיוטים מול גבוהים בפלייאוף.
    4 – לכל אלו שבונים על הבחירה של בוסטון בקיץ, מרקל פולץ הכריז רשמית על ההשתתפות שלו בדראפט הקרוב. כרגע מדובר השחקן הראשי שהקבוצה סימנה ואם התחזיות עליו יתגשמו, הוא שחקן שיעזור לבוסטון לשמר את הרלוונטיות שלהם שנים קדימה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט