אירועי דיומא – 25.02.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 27:

17:00-צ'לסי-סוונזי (פריצות בספורט 2). דווקא אחרי שנראה היה שצ'לסי נעלמת לליגה לאחר הניצחון על ארסנל, באה ברנלי הקשוחה ולקחה מהמובילה שתי נקודות. למרות שסוונזי הצליחה לברוח מעט מאיזור הקו האדום, איש לא מאמין שהקבוצה החלשה והפריכה תצליח לקחת אף היא נקודות מהכחולים.

19:30-ווטפורד-ווסטהאם (ספורט 2). קרב מרכז טבלה בין שתי קבוצות שכבר לא יגיעו לכלום העונה.

ליגת העל – מחזור 24:

16:00-הפועל ת"א-הפועל רעננה (ספורט 1). הפועל ת"א נראתה כסוגרת על יריבותיה לתחתית (מלמטה, מלמטה), אלא שאז בא המשחק מול בית"ר בשבוע שעבר, ובו בעטה הקבוצה בדלי בעוצמה. האדומים, שהיו ביתרון שער וגם ביתרון שחקן, כבר ראו כיצד הם מנצחים את היריבה השנואה מהבירה, רק כדי לחזור הבייתה ללא הנקודות. היום נגד רעננה יש להם סיכוי טוב יותר לכך. הקבוצה מהשרון ניצלה במחזור הקודם את הרחקת השוער של בני יהודה כדי לנצחה, ודי נמלטה מאימת התחתית, מה שעשוי לשחק היום דווקא לטובת האדומים מת"א.

18:00-הפועל אשקלון-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב). מפגש בין שתי קבוצות בכושר מחריד. אשקלון במצב קשה מאד בתחתית, כאשר רק נקודה מפרידה בינה ובין נועלת הטבלה הפועל ת"א. ההפסד האחרון שלה (מתוך החמישה הרצופים), בדקה ה-93 נגד מכבי פ"ת, היה אכזרי במיוחד. גם קרית שמונה בהתרסקות מוחלטת. הקבוצה, שכבר ראתה את עצמה במקום השלישי עד לא מזמן, אוחזת בארבעה הפסדים רצופים, מה שהוציא אותה במחזור האחרון מאיזור הפליאוף העליון. משחק שיכול ללכת לכל כיוון.

18:15-מכבי חיפה-מ.ס. אשדוד (ספורט 1). למרות הניצחון על כפ"ס החלשה בשבוע שעבר, ניצחון שמקרב אותה לפליאוף העליון, לא שקט במכבי חיפה. לאחר פיטורי המאמן מולנסטיין, נראה שגם המנהל המקצועי תור קריסטיאן קרלסן עשוי שלא לסיים את העונה בקבוצה (הגרסאות לכך סותרות). חיפה תפגוש היום עוד קבוצה הנלחמת על חייה בליגה. אשדוד עדיין במצב לא קל בתחתית, גם לאחר ה-1:1 מול סכנין בשבוע שעבר. היא תחסר היום על הקווים את מאמנה רן בן שמעון, שהורחק לארבעה משחקים, לאחר שקילל את השופט במשחק הבכורה שלו בקבוצה. כמה מלבב.

20:30-מכבי ת"א-בני יהודה ת"א (ספורט 1). טבילת האש של המאמן ליטו וידיגאל במכבי ת"א הוכתרה בהצלחה, באדיבותו של וידאר קיארטנסון האימתני, שחורר שלוש פעמים את רשתה של קרית שמונה. בני יהודה, שהפסידה במחזור הקודם לרעננה, ומסובכת אף היא מאד בתחתית, חוששת מאד מנחת רגלו של האיסלנדי. זאת כי מעבר לכושר הטוב שלו, מי שייאלץ להתייצב מולו הוא שוער קבוצת הנוער, שיחפה על הרחקת השוער הראשון והפציעות של השניים האחרים.

בונדסליגה – מחזור 22:

16:30-באיירן מינכן-המבורג (ספורט 1). באיירן אמנם די משכנעת בליגת האלופות, אך בליגה במחזור הקודם סיימה בקושי רב בתיקו עם הרטה ברלין, מה שהקטין את הפער בפסגה בינה לבין לייפציג לחמש נקודות. המבורג האורחת הייתה בעבר קבוצה אימתנית, אך השנה היא אחת מהקבוצות החלשות בליגה, ונמצאת בסכנת ירידה. למרות שהצליחה לא להפסיד ארבעה משחקים, לא סביר שהיא תאריך את הרצף דווקא מול האלופה.

ליגה צרפתית – מחזור 27:

18:00-גנגאן-מונאקו (ספורט 5). מונאקו הפילה את הכדור פעמיים השבוע. בפעם האחת היא איבדה נקודות מול באסטייה החלשה, והחמיצה הזדמנות להגדיל את הפער בצמרת. בפעם השנייה היא הייתה בעמדת ניצחון בליגת האלופות על מנצ'סטר סיטי, אך הפסידה 5:3 באחד המשחקים המטורפים שנראו כאן בשנים האחרונות. נגד גנגאן, קבוצה שהפסידה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים, המובילה חייבת בהחלט לנצח, ואפילו בצורה משכנעת.

21:00-ליל-בורדו (ספורט +5). ליל ריכזה עניין השבוע, כשהודיעה שמאחורי הקווים בשנה הבאה יתייצב מרסלו ביילסה, הזכור מאימון נבחרות ארגנטינה וצ'ילה. מעבר לזה, ליל של השנה היא לא קבוצה מעניינת מדי, והיא מדשדשת במרכז הטבלה. בורדו שבשולי הצמרת היא קבוצה מעט יותר מעניינת, והיא נאבקת על השגת מקום באירופה לשנה הבאה.

לה ליגה – מחזור 24:

14:00-אלאבס-ולנסיה (ONE). ולנסיה סיפקה לנו הרבה עניין באמצע השבוע, כאשר ניצחה את ריאל מדריד, דבר שפתח לחלוטין את מאבק האליפות. הקבוצה, שהייתה מסובכת קשות בתחתית עד לפני שני משחקים, כבר עם שני נצחונות, מה שמאפשר לה לברוח מהתחתית. אלאבס, שבמרכז הטבלה, די נטולת עניין בליגה, והמשחק היחיד אותו היא באמת תשאף לנצח הוא גמר הגביע מול ברצלונה, אי שם בסוף מאי.

17:15-ריאל בטיס-סביליה (ONE). סביליה בעונה מצויינת. הקבוצה חזרה לנצח לאחר גמגום קל בליגה, והיא נטועה היטב במקום השלישי במרחק סביר מהשתיים שמעליה. היא גם בעלת סיכוי טוב לעבור את לסטר המפורקת בליגת האלופות, אם כי היא ודאי חשה החמצה לנוכח הניצחון המינימלי באמצע השבוע. המארחת במצב די הפוך – היא לא רחוקה מהקו האדום עם שישה משחקים ללא ניצחון, כולל תבוסה מביכה לגרנאדה החלשה במחזור האחרון.

19:30-לגאנס-דפורטיבו לה קורוניה (ONE). קרב תחתית נואש בין שתי הקבוצות הנמצאות ממש מעל הקו האדום, כל אחת מהן עם שרשרת הפסדים משלה.

סרייה A – מחזור 26:

19:00-נאפולי-אטאלנטה (ספורט +5). קרב צמרת משובח בין שתי קבוצות בתקופה מצויינת. נאפולי, שבמקום השלישי, היא אחת מהקבוצות החמות בליגה, עם שישה נצחונות בשבעת המשחקים האחרונים, בחלקם הגדול מרובי שערים (כמו ה-7:1 שהמטירה על בולוניה). גם אטאלנטה המצויינת, המורכבת ברובה מסגל מקומי וצעיר, חזרה בתקופה האחרונה לעצמה לאחר תקופת גמגום קלה, והיא כבר עם שלושה נצחונות רצופים. היא כעת במקום החמישי, וצמודה לאינטר ברביעי.

21:45-יובנטוס-אמפולי (ספורט 2). יובנטוס משייטת בכל המסגרות. בליגה היא עם 14 נצחונות ב-15 המשחקים האחרונים, ובאירופה היא הבטיחה למעשה עלייה לשלב הבא עם נצחון החוץ 2:0 על פורטו. הבעיות בהגנת הקבוצה (ההתחצפות של בונוצ'י למאמן והכשירות החלקית של קיליאני וברצאלי) לא אמורות להקשות עליה במפגש עם אמפולי הקטנה, שנמצאת ממש מעל הקו האדום.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 20

20:20-מכבי ראשל"צ-הפועל ירושלים (ספורט 5). כמה שירושלים בלחץ. הקבוצה כבר עם שלושה הפסדים בשבוע, כאשר האחרון למכבי חיפה העלה את מפלס העצבנות אצל האדומים. אמארה סטודמאייר שהורחק במשחק, העלה פוסט תוקפני כלפי השיפוט בארץ, וצפוי לעמוד לדין משמעתי. בנוסף, בר טימור הפצוע ימשיך להיעדר מהסגל. כעת גם מדווח כי הקבוצה מנסה להחתים את מיודענו ג'ורדן פארמר. האלופה, המצוייה בתקופה הפכפכה למדי, הביסה בשבוע שעבר את אשדוד החלשה, אך זוהי לא בדיוק אינדיקציה מספיקה לכושר שלה. היא תנסה לנצל את החולשה של ירושלים בחוץ על מנת להאריך את הרצף.

סנוקר:

טורניר ה-Shoot Out – הסיבוב השני:

הגענו לסיבוב השני של הטורניר בקצב המהיר, הטוב מ-64. אפשר לראות כאן (ערוץ ITV4 האנגלי) החל מהשעה 21:00.

אופניים:

הטור של אבו דאבי – קטע 3:

קטע 2 אתמול היה עוד קטע מיאוץ, למזלנו הפעם ללא התרסקויות. בסיום הקטע הצליח מרסל קיטל לשים מאחור את ההתרסקות מהיום הראשון, ובמיאוץ מרשים הצליח להקדים את קיילב יואן על הקו, כאשר מארק קבנדיש מגיע שלישי. קבנדיש עדיין מוביל את המירוץ לפני גרייפל ולפני האיטלקים מורי ובוניפאציו.
*המלצת צפייה* קטע 3 היום הוא קטע המפתח של המירוץ, והזוכה בו יהיה למעשה הזוכה במירוץ. הקטע מאל עין להר חאפיט, בן 186 הק"מ, מסתיים בטיפוס אימתני של 700 מטר גובה על פני כעשרה ק"מ. צפוי פה מאבק מרתק בין המטפסים הרבים שהגיעו למירוץ כקינטאנה, ניבאלי, מולמה, ארו, קונטדור, אלאפיליפ, דומולאן וקרויזוויק. שידור ביורוספורט 2 החל מ-13:00 (אפשר לראות כאןלגלול בדף עד הלינקים למירוצי האופניים).

מירוץ אומלופ הט ניוזבלאד:

עונת הקלאסיקות של האביב באירופה משוייכת בד"כ לסביבות חודש אפריל, אולם סוף השבוע הקרוב נחשב לפתיח הרשמי של עונה זו. מדובר בשני מירוצים עוקבים על אדמת בלגיה, יום אחר יום, בשם אומלופ הט ניוזבלאד וקורן-בריסל-קורן. שני מירוצים אלו כוללים את כל אותם מאפיינים, ההופכים את קלאסיקות האביב לאהובות כל כך – מסלול עולה ויורד לכל אורכו באיזורים כפריים, ובעיקר שבילים מרוצפים, הלא הם קטעי הפאבה הידועים לשמצה. מירוץ אומלופ של היום כולל 13 קטעי טיפוס ו-10 קטעי פאבה (חלקם חופפים), ובסה"כ 198 ק"מ. מירוצים מסוג זה נמצאים בד"כ בשליטת האול אראונדרים, ואלו יגיעו כולם לכאן היום. כך נוכל למצוא פה את אלוף העולם פטר סאגאן, את הקלאסיקן האגדי טום בונן (שאמור לפרוש לאחר עונת הקלאסיקות של אפריל), את גרג ואן אוורמארט, אלכסנדר קריסטוף וספ ואן מארק. בונן מן הסתם יהיה זה שיוביל את קבוצת קוויק סטפ במירוץ, אולם הקבוצה, החזקה מאד מסורתית בקלאסיקות מסוג זה, כוללת אול אראונדרים עוצמתיים נוספים כפיליפ ז'ילבר, ניקי טרפסטרה וזדנק שטיבאר. עוד קבוצה שתעניין אותנו בצמד המירוצים היא סייקלינג אקדמי הישראלית, כאשר את ארצנו ייצג כאן אלוף ישראל בנג"ש, אביב יחזקאל. מאד לא כדאי להחמיץ. שידור ביורוספורט 2 החל מ-15:30 (אפשר לראות כאןלגלול בדף עד הלינקים למירוצי האופניים).

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אביב יחזקאל האומלל….מה שעשו לו בולנסיה וקטלוניה הוא כאין לעומת מה שצצפה לו היום …
    וםב לדעת על המטפסים החדשים שכתבת עליהם …ניבטלי מטפס ?
    צריך לספא זאת ל הורנר ….
    למיטב ידיעתי ניבאלי הוא שען מצוין שיודע לטפס אך אי אפשר לקרא לו מטפס .

    1. נו בחייאת פומה. הבן אדם מהבודדים בהיסטוריה שלקחו את כל שלושת הגראנד טורים. והוא גם לא כזה שען טוב. אז הוא פישל באותה הוואלטה מול הורנר. קורה.

      1. לא פישל
        הורנר הציג הופעה מדהיצה ניבאלי שען טיפוס כזה שיכול להחזיק קצב קבוע מדהים אך לא יכול לשנות קצבים מפני שהוא גדול
        כנל לגבי פרום שען טיפוס מדהים שמחזיק רצב מטורף גם בעליות אבל שוב לא מסוגל לשנות אותו כי הוא גדול.
        הדעגמא הכי טובה ולורדה משנים לו קצב הוא מץפרק אבל מצליח להעלות קצב בהדרגה ולחזור .
        לעומתם קונטאדור ארו דני מורנו קינטאנה היראס פוריטו רודריגז מטפסים טהורים טהורים מסוגלים לשנות קצב לא שעני טיפוס של קצב קבוע .

    2. ניבאלי לא מטפס? כמה קטעי טיפוס בגראד טור הוא ניצח בחיים? כמה נקודות טיפוס יש לו? אני עם פאקו. הוא הרבה יותר מטפס מאשר שען.

      1. מטפסים להוציא קונטאדור בשיאו היו כולם שענים גרועים .
        פרום ניבאלי יכולים לנצח גראן טור רק בזכות נגש .
        להוציא אותה וילטה בה כריס הורנר נתן תצוגה לא מהעולם הזה.
        ניבאלי יכל לקחת כל גראן טור מכל אחד להוציא פרום רק בזכות השעון .

          1. מטפס הגדרה יכול לשנות קצב ברמפה תלולה
            השענים המצוינים שיכולים להיות שעני עליות החל מיאן אולריך מעולם לא ידעו לשנות קצבים ברמפות.תלולות.

  2. בוונדה גלוב, קונרד קולמן הניוזילנדי סוף סוף סיים את הקפת העולם לאחר 110 ימים בים.
    הוא הניוזילנדי הראשון שמסיים את את המירוץ, והיחידי אי פעם שסיים אותו לאחר שנשבר לו תורן.
    הוא אילתר תורן ותפר מפרש לבדו והפליג איתו למשך 740 מיילים ימיים, קרוב לשבועיים. בשבוע האחרון הוא נשאר בלי אוכל ואכל את מנות החירום מאסדת ההצלה. יומיים לפני הסוף נשארו לו 2 ביסקוויטים אחרונים.
    לסיפור המלא: http://www.vendeeglobe.org/en/news/18985/new-zealand-s-conrad-colman-finishes-under-jury-rig-for-16th

      1. קראתי עכשיו מה שכתבת אתמול ואתה צודק לגמרי. זה סיפור יותר גדול מהמאבק בין תומסון לצרפתי.
        מה שהוא עבר במירוץ הזה זה מטורף.
        הבן אדם עבר כל תקלה אפשרית בים.
        הוא הגיע למירוץ בלי תקציב בכלל, הצליח לרשום את היאכטה השבוע לפני תחילת התחרות, בחר לעבוד רק עם אנרגיה נקייה, גנרטור ומנוע חשמלי שעובד על פנלים סולאריים. גם משהו שמעולם לא נעשה. עבר שריפה חשמלית ביאכטה כבר על ההתחלה, איבד את כל נתוני מזג האוויר והתקשורת, תיקן תקלה בקיל כבר בשבוע הראשון. בילה איזה שלושה ימים על ראש התורן לתפור את המפרש הראשי בים הדרומי (וזה בן אדם שאבא שלו נהרג מנפילה מראש התורן, זה הפחד הכי גדול שלו), אחרי זה נתקע בסערה לפני קייפ הורן שם בילה יומיים שכוב על החרטום בים של 6 מטר ורוחות של 50 קשרים כדי לתקן את הפורסטיי שמחזיק את החלוץ, ואז רגע לפני הסוף נשבר לו התורן והוא הצליח לאלתר קומבינה אדירה עם המנור. המקגייוור של השייטים.
        כבוד אדיר. זה שם שעוד כולנו נכיר.

        1. כבר מכיר מירוץ מדהים שלו שמח שהמשכתי לעקוב .
          ועכשיו אין דרך חזרה ..
          וזוהי היאכטה הבאה בתור …
          פייטר הרימה עוד 859 מיילים ימיים בלה סאבל דה אולום …כי אין דרך חזרה.
          עברתי פעם סדנת קייקים סרף סקי אצל אוסקר צאלופסקי …
          אלוף עולם סדרתי מדר אפריקה שניצח את המולוקאי אליפות העולם מספר מדהים של פעמים .
          צאלופסרי בעצם נדהם שבאתי לסדנה שלו שלוש פעמים רצופות …אבל נעזוב אותי …ונחזור אליו למלים שלו על המירוץ ארבעת הימים
          סרף סקי הקשה בעולם למזרח לונדון
          מירוץ בן 240 קמ .
          פורט אליזבת איסט לונדון :כל משתתף במירוץ הזה הוא מנצח במילותיו של אוסקר הענק באמת ענק לא רק פיזית גם בן אדם ענק
          לוונדי גלוב מתאימה כל מילה .

      1. אותו אני לאניודע להגדיר
        183 64 קג הדהים בוולטה 2012 בשל הרדיפה המשולשת גורקה איזאגיר רוי קושטה ואלחנדרו ולורדה אחרי אלברטו קונטאדור החל מהקמ ה 17 לסיום .
        רשמתי אז טת הנתונים למיטב זכרוני החלו עם 343 וסיימו במשהו בין 9 ל 13 שניות.
        קונטאדור החל את הבריחה 50 קמ לסיום.
        ברור לגמרי גם אחרי אליפות העולם ב 2013 שלקח על חשבון ניבאלי פוריטו באדיבות ולורדה שהוא לא מטפס אלא סוג של שען אבל אני לא זוכר תוצאות שעון מרשימות שלו אז מה הוא בדיוק ?
        הוא סוג של רוכב סיבולת אדיר עם יכולות.טובות במירוצים קלאסיים סוג של טוב בהכל עם סיבולת מרשימה ויכולת סיום אדירה.
        סוג של רוכב קלאסיקות גדול שמחזיק יפה עליות.בריחות ומחזיק יפה בגראן טורים .
        מברוק.

  3. 15 ק"מ לסוף באומלופ. שלישיה מובילה של סאגאן, ואן אוורמארט וואן מארק מובילה 30 שניות לפני קבוצה מאחוריהם. סאגאן נראה די גמור, אבל סוחב יפה. בונן נתקע בתאונה המונית ופרש.

    1. ואן אורמאו הןא 181 על 74 קג.
      נשוה לקושטה 183 63 קג ומכאן ברור ואן אוורמאט חזק יותר .
      קושטה מטפס טוב יותר .
      חיפשתי הגדרה לסוג הרוכב שניצח במירוצים האם בשניהם אותו סוג רוכב לא ממש .
      אבל כן דומה אז איך ולורדה שמסתדר טןב עם קלאסיקות.מסתדר כאן
      הוא רוכב מאד ייחודי מאיץ עליות אם המטפסים מאפשרים לו להגיע איתם יחד לסיום טבל לצורך הזה הוא ולורדה צריך מושך חזק
      המצחונות המרשימים שלו היו סיירה נבדה 2003 מול היראס ומלך ההרים הקולומביאני עם אוסקר סיביה כמושך .
      וכמעט ניצחון ב 2012 עם קושטה כמושך אבל ולורדה לא יודע לטפס לבד .
      אז המשך מיד

  4. ולורדה 177 61 קג
    ולורדנ שמן ב 4 קג יחסית לקוסטה ולכן הוא מאיץ טוב בהרבה מצד שני הסיבולת שלו די טובה אך פחות טובה משל קושטה הוא לא יודע ולא יכול להחזיק בבריחה לבד .
    יחסית לואן אורמאט הוא רזה בהרבה ולכן מטפס טוב בהרבה.
    בכלל ואן אורמאט קצת יוצא דופן בממדיו לרוכב אופניים ולכן ההצלחות שלו מפתיעות במיוחד יבדק בהמשך עם המימדים שלו לט פלא שהוא מאיץ טוב המשקל העדיף משחק ברגע ההכרעה גם מול מאיץ אדיר כפיטר סאגאן .

    1. היתרון של ואן אוורמארט היום על סאגאן נבע בעיקר מהעובדה שסאגאן עבד הכי קשה בבריחה. בכל פעם שהיה קטע פאבה, כל הרוכבים הסתתרו מאחוריו. בכנות צריך להוריד בפני סאגאן את הכובע על זה שהגיע עם השלישיה לקו הסיום. בעיניי זה היה ברור שאחד משני הבלגים ייקח את המירוץ ולא הוא.

      1. תודה על התיקון .
        ללא ספק פיטר מדהים לכל דבר וענין .
        ואן אורמאט בכל מקרה יוצא דופן שוער עבר בכלל בכדורגל אז הגוף התפתח שונה מאשר רוכב אופניים .
        ולכן הוא כל כך מענין כרוכב בכלל וקלאסיקות בפרט .

  5. סאגאן רק בשביל הרקורד 183 74 קג לגמרי לא מטפס מדהים שהוא מצליח לטפס בכלל .
    ברור שהוא מאיץ הנתונים ברורים כמו גם ההתפרקות שלו בקטעי טיפוסים קשים במיוחד .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט