הלילות של אירופה – חזרנו. מחזור 23 כאן

הלילות של אירופה – חזרנו. מחזור 23 כאן

אז אחרי פגרה קצרה חוזר היורוליג למאבקיו וענייניו. מלבד משפר משחקים מעניינים ולא מעט משחקים חשובים לקבוצות ששואפות להצלחה העונה השבוע יש אפילו עניין מקומי כלשהו. אמנם רק כלשהו. ועדיין. היורוליג ישוב לעניינים בעזרת משחק קלאסי וחסר עניין בין מכבי לצסק"א, עם משחק פיינל פור בו תחזור אולימפיאקוס לזירת הפשע באיסטנבול, שלושה קבוצות ימשיכו להלחם על  המקום השמיני במשחקים קריטיים ומאבקי המיקום בשמינייה הראשונה בעיצומם מכאן ועד לסוף העונה הסדירה. נוסיף מהצד כמה קטעים על שיבה וחזרה כדי לחגוג את חזרתה של הזירה הכי לא צפויה בכדורסל השנה.

Group Regular Season W L PTS+ PTS- +/-
1. Real Madrid 17 5 1898 1749 149
2. CSKA Moscow 16 6 1924 1747 177
3. Olympiacos Piraeus 16 6 1746 1626 120
4. Fenerbahce Istanbul 14 8 1686 1665 21
5. Panathinaikos Superfoods Athens 13 9 1662 1624 38
6. Crvena Zvezda mts Belgrade 12 10 1649 1641 8
7. Baskonia Vitoria Gasteiz 12 10 1774 1747 27
8. Anadolu Efes Istanbul 11 11 1821 1815 6
9. Darussafaka Dogus Istanbul 11 11 1738 1735 3
10. Zalgiris Kaunas 9 13 1717 1771 -54
11. Brose Bamberg 8 14 1740 1748 -8
12. FC Barcelona Lassa 8 14 1594 1672 -78
13. Maccabi FOX Tel Aviv 8 14 1712 1815 -103
14. Galatasaray Odeabank Istanbul 7 15 1745 1836 -91
15. Unics Kazan 7 15 1685 1780 -95
16. EA7 Emporio Armani Milan 7 15 1813 1933 -120

 

23 בפבואר

 

צסק"א מוסקבה (6-16) – מכבי תל אביב (14-8)

אני לא בטוח שאני צריך ללכת רחוק כדי לדבר על שיבה בהקשר של המשחק הזה. מכבי תל אביב חוזרת למקום בו עשתה צעד ראשון להתהוות מקבוצה מקומית לאימפריה אירופאית. תאריך אותו היום, אגב, היה לפני שבוע בדיוק, ביום בו מכבי זכתה בגביע והוכיחה שגם בעונה נוראית היא מסוגלת להתעלות.

אז ארבעים שנה ושבוע אחרי חוזרת מכבי לאירופה בסיטואציה דומה ושונה. דומה, שוב היא אנדרדוג מוחלט. שונה, היא בעונה קטסטרופלית ללא כל תקווה באירופה. ללא סוני ווימס ועם שחקן וחצי בקו הקדמי מכבי לא מהווה פקטור מול הגדולות של אירופה. גם ההנהלה מבינה את זה והדגישה את חשיבותו של המאבק על האליפות בהמשך העונה הנוכחית. מן הפרספקטיבה הזו משחק גיהינום עשוי להוות דווקא חוויה טובה. השתפשפות עם הטופ האירופאי כדי להשתפר ברמה הקבוצתית והאישית. מצד שני, יכול להיות שמכבי רק תחווה השפלות על גבי השפלות שיערערו את מצב הרוח העדין.

לצסק"א המשחק הזה חשוב. מאוד חשוב. היא איבדה את המקום הראשון לריאל ומפגרת מאחוריה במשחק, כשריאל במשחק קשה במקביל, ניצחון הערב עשוי להחזיר אותה למקום הראשון והקריטי בכל הקשור להצלבה. מצחיק לומר על קבוצה עם מאזן כזה שהיא בתקופה רעה אך זהו המצב, צסק"א מגמגמת מאז חזרתם לעניינים של דה קולו ותאודוסיץ' ונראה שהקבוצה לא מצליחה לשחזר את השטף מתחילת השנה. ובכל זאת, הקבוצה עם הסגל הטוב באירופה ואיזון מדהים על הנייר בין התקפה להגנה לא ארמוה הלתקשות מול מכבי במצבה הנוכחי. אפילו לא קצת.  .

 

פנרבחצ'א אולקר (8-14) – אולימפיאקוס פיראוס (6-16)

 

המשחק של המחזור ומשחק פיינל פור לכל דבר בין מאחרת הפיינל פור שחוזרת לטופ 4 אחרי תקופת התאוששות לבין הקבוצה שמבוססת במקום השלישי ונמצאת בשוויון עם צסק"א שבמקום השני. בכל הקשור לשיבה אולימפיאקוס חוזרת הערב למקום בו לקחה את גביע אירופה לפני שלוש שנים ולא בטוח שיש מקום באירופה שהיא תשמח יותר לקבל בפיינל פור הקרוב, ואולי אף במשחק חוץ של העונה הסדירה.

פנר הפסידה במחזור הקודם לבלאטים במשחק בו אנתוני בנט לא שיחק. ובכלל, עוד לא ראינו יותר מידי מהרכש המסקרן. מה שכן יש בפנר זו הגנה חזקה מאוד שמסוגלת לעצור כל קבוצה באירופה. אקפה אודו מוביל את הקבוצה ובעונת שיא אמור לתת לפנר תפוקה פורה ברחבות. ינסו לעזור לו דיקסון בוגדנוביץ' המגמגם ואנתוני בנט שנקווה שנראה ממנו משהו שייתן תקווה לכוכב אירופאי בהמשך. אולימפיאקוס מובלת על ידי הMVP של אותה אליפות אירופה, ספאנוליס שנעזר בפרינטזיס וחבריו היווניים כדי להוביל את האדומים לעונה מופלאה. הנה דבר מעניין שאני שם לב אליו, קשה מאוד לדבר על שחקנים בולטים באדום. אין שם שיין לארקין או ננו דה קולו. זו קבוצה עם בסיס מקומי בריצה האחרונה שלו שנעזרת בשחקנים זרים משלימים מצוינים כדי להרכיב קבוצה שמשחקת כקבוצה בכל פרמטר שהוא.

וההימור שלי הערב שהקבוצה מיוון תמשיך ותנצח באולם האהוב עליה. במפגש בין קבוצה שלמה כל כך לבין חלקים שונים שמחברת דמותו האימתנית של אוברדוביץ', אני בוחר בקבוצה.

 

הכוכב האדום בלגראד (10-12) – גלטאסריי אובדנק איסטנבול (15-7)

סיפור שסיפר רבי נחמן לחסידיו על גדות הנהר בברסלב הקפואה מספר על אדם עני שחלם חלום על אוצר שנמצא מתחת לגשר בעיר הבירה, הרחק מביתו. לאחר שחלם מספר פעמים את אותו החלום החליט לקום ולנסוע את הנסיעה הארוכה אל העיר ולבדוק במה מדובר. לאחר מסע ארוך ומטלטל הגיע לעיר וניגש מיד אל אותו הגשר. כאשר רצה לגשת אל הגשר עצר אותו השומר ושאל אותו מהו מחפש, האדם היסס עם לספר אך אזר אומץ וסיפר לשומר במה מדובר. בתגובה פרץ השומר מצחוק וביטל את דבריו 'אני', כך אמר לעני, 'חולם כבר תקופה על אוצר הנמצא בביתו של אדם עני בכפר מרוחק, אתה חושב שאני נוסע לשם?'. האדם עני שמע את דברי השומר, נסע לביתו, פירק את הרצפה ומצא אוצר גדול.

אני מחבב את הסיפור הזה כי לדעתי הוא מתעלה על המסר הבנאלי 'האוצר נמצא אצלך, אין מה לחפש בחוץ' אל האמירה המעניינת ברבה 'האוצר אולי נמצא אצלך בבית, אבל גם אולי לא ועד שלא תצא לא תדע את זה לעולם'.

תהליך מן הסוג השני חוותה הכוכב האדום בלגראד. אחרי שצמחה כמועדון עם זהות מקומית חזקה רצה שנה שעברה עם סגל זר ורחב ביורוליג להופעה נאה בטופ 16. בקיץ, רוקנה הכוכב מנכסיה רק כדי לרוץ השנה עם סגל מקומי ומהודק הישר אל הטופ 8 המיוחל כשהיא משאירה מאחור קבוצות כברצלונה דרושאפקה באסקוניה ואפס. בדיעבד התברר, שהמסע עם לגיון הזרים שהסתיים במפח נפש אפשר להם לגלות שהאוצר מתח לגשר נמצא בידיהם. לא בטוח שאחרת זה היה יכול לקרות.

ובצד השני קבוצה שלה העזה לצאת ולאחר שזכתה ביורוקאפ נשארה עם סגל דומה פחות או יותר כדי להתהדר במקום האחרון במפעל. עם בשיבה עסקינן נזכיר שהמפגש בי השתיים הניב אלימות ורצח בעבר ונקווה שהשיבה לבלגראד תעבור מבחינת גלא בשלום. אני לא חושב שיש מה לצפות מבחינת כדורסל מן המועדון הטורקי, בטח לא מול קבוצה בכושר כזה, בטח לא מול קבוצה שניצחה בבית את כל הצמרת של אירופה. כולל כולם.

 

EA7 אמפוריו מילאנו (15-7) – FC ברצלונה לאסה (14-8)

טייריס רייס חוזר לאולם בו התחיל לקנות את עולמו והסיטואציה שונה לחלוטין. לא סדר הצלבה נוצצת מול מארחת הפיינל פור אלא משחק בין שתי קבוצות ששקועות בתחתית הטבלה ונראות באמת נורא. על מילאנו אין הרבה מה לדבר. לו היה דראפט באירופה הייתי אומר שמילאנו מנהלת טאנקינג דוחה במיוחד, אבל לא, הם סתם באמת גרועים מאוד ובאמת מתנהלים גרוע מאוד.

בברצלונה עוד יכולים לנסות להציל את העונה הזו, אבל החלון קצר, הם חייבים לנצח הערב וה הזמן לטייריס רייס לקחת אחריות. ולא, אין הכוונה לשחק רק על עצמו בהתקפה, את זה הוא עושה מצוין העונה, אלא מדובר על להתחיל להוות מכז של התקפה נעה מסודרת וסולידרית. לפני הפגרה פורסם ששחקני ברצלונה קנסו את עצמם במה אלפי דולרים, כותרות יפות זה עשה, עכשיו בוא נראה אותם מביעים אחווה כזו על המגרש.

אבל באמת, מילאנו כל כך רעה. ניצחון לברצלונה וניצני תקווה זעירים.

 

24 בפבואר

 

אפס אנדולו (11-11) – באסקוניה וויטוריה (10-12)

משחק חם מקו התפר של הטופ 8. אפס לא מצליחה לחזור לכושר היציב שלה מאמצע הסיבוב הראשון ואילו באסקוניה שנשענה על חרב הפיפיות בשם שיין לארקין רואה כעת את הצד הכואב יותר של אותה החרב. באסקוניה הפסידה במחזור האחרון למכבי תל אביב, לא תעודת כבוד גדולה, ואילו אפס ניצחה, לא בקלות את מילאנו במשחק גדול של האחד והיחיד תומא הורטל.

הערב זו הזדמנו מצויינת לבחון את שתי הקבוצות פרוס העונה עלינו. אפס חייהת בכל מחיר פלייאוף העונה לאחר שנו הבינוניות וכפי שראינו השנה היא גם מסוגלת לשחק באיכות של קבוצת טופ 8. באסקוניה לעומת זאת כבר היית במקום ה2 פעם וכעת הקו האדום קרוב בהרבה וכל הפסד עלול לסבך אותה בקרב מדמם בין קבוצות התפר.

פה כדאי להזכיר את המושג חזרה בתשובה ולציין ששתי הקבוצות הללו ראוי להם שיחזרו בתשובה על התקופה האחרונה. החזרה בתשובה היא הזדמנות לקחת את העבר ולשזור ממנו את סיפור ההווה והעתיד. ההווה הוא עכשיו. בואו נראה מה יש למשחק הזה להציע. משחק מומלץ מאוד ואני אלך עם הלב ואאחל ניצחון לאפס אנדולו ולהורטל. נו די תנו לו כבר את הMVP.

 

בורוזה במברג (14-8) – ז'לגיריס קובנה (13-9)

משחק חסר כל השראה בגרמניה וכאן המקום לספר לכם שכבר ידוע שהפרופסור המשוגע הלא הוא אנדרה טרינקיירי כנראה לא יהיה בקבוצה הגרמנית החביבה בשנה הבאה. התעניינות מכל רחבי אירופה לצד שמועות על הNBA כבר נשמעות ותסמכו עלי שהפרופסור יבחר את הסיטואציה הטוב ביותר כדי להתקדם הלאה.

זה משנה כי הנה מתברר שהסיטואציה בבמברג היא לא משהו. קבוצה בינונית שאיבדה את הזהות הלוחמנית והפכה לקבות אמצע חביבה וכן, קצת חסרת השראה. אולי כמו המנהיג שלה ניקולו מלי.

ז'לגיריס הלהיבה אותנו כמה פעמים השנה אבל בסך הכל מדובר בקבוצה אפורה מאוד שההתלהבות ממנה נבעה כמך שהצליחה לעצור קבוצות טובות ממנה. במפגש מול קבוצה דומה לה אני אישית לא מוצא הרבה עניין, מה גם שדי ברור שהקבוצות לא יסיימו לא בפלייאוף ולא בתחתית המבישה. דרך אגב, גם על שאראס רצות שמועות אבל קשה לי להאמין שיעזוב.

 

פנאתיניקוס אתונה (9-13) – יוניקס קאזאן (15-7)

קבוצת הצמרת הקשה ביותר להבנה מול בוצת התחתי הקשה ביותר להבנה. פאו אחרי 22 מחזורים עדיין מתמיהה אותי בחוסר היכולת לממש את הפוטנציאל ההתקפי שלה ואילו קאזאן היא מן ייצור תמוהה שאני באמת מתקשה להגדיר.

הערב פאו במאבקי צמרת חשובים תצטרך לנצח. עם בשיבה עסקינן נזכיר שמשחק זהה התקיים במחזור שעבר עת פאו היית במיני משבר והניצחון על קאזאן עזר לה לצאת לדרך חדשה. הערב כשהיא בכושר סך הכל טוב ואחרי שהביאה גביע אוהדיםהיא תקק לניצחון הזה כדי להגיע להמשיך במומנטום ולהתכונן למאבקים האחרונים ולפלייאוף. אני אישית אשמח לראות את ג'נטילה מקבל תפקיד גדול יותר וכמובן את בורוסיס המושמץ (ובצדק) מתחיל לנפק קבלות. לפחות מאמן נפלא יש להם על הקווים וצריך לתת לפאסקוול ח"ח על העבודה שלו עד כה במועדות הפאר היווני.

בקאזאן לנגפורד יבלוט. יופי לו.

 

ריאל מדריד (5-17) – דרושאפקה דואוש איסטבול (11-11) 

אחלה משחק נועל את המחזור בין מוליכת הטבלה המובלת על ידי, תסלחו לי, פאקינג ילד בן 16 לקבוצה במצב רעוע שרוצה פלייאוף מאוד. המשחק הזה חשוב בהרבה לבלאטים שהפסד עלול להרחיק אותם מאפס ובאסקוניה כשניצחון עשוי לשנות שוב את מצבת המיקומים בתחתית הטופ 8. מהצד השני ריאל מדריד באמת נראית נפלא. לוקה דוניץ' הוא עוד שם גדול  ברצף הלא נגמר של לבנים אירופאיים עם פוטנציאל של כוכבים (לא ברצינות תחשבו על זה רגע. היורובאסקט עד כמה שנים יהיה אירוע פסיכי לחלוטין). בניגוד לרבים, הוא גם מביא קבלות ועוד אילו קבלות. יצוין לשבח פאבלו לאסו שבאמת עשה עבודה עם עצמו והתאים את הרוטציות לילד המוכשר כל כך, למקום הראשון באירופה הוא הגיע בזכות. אוקיי ובזכות צסק"א שהיית קצת רעה. ובכל זאת. מכיוון וגם אני כמוכם יושב על קוצים בכל מה שקשור לסלטיק ולחבריהם האחרים אומר שאם יש מישהו שכדאי לו ללמוד מדונציץ' הוא  אנטה זיז'יץ' שכרגע מגמגם בניסיונותיו להיות שחקן משמעותי ברמת היורוליג. משחק מצוין שאני מאמין שילך לטובת מוליכת הטבלה שתסבך מאוד את בלאט שמאז ומעולם לא אהב כל כך את המגרש במדריד.

 

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה רבה לביא על כח התמדה יוצא דופן .
    המשחק המשעמם של המחזור במוסקבה …יכול להיגמר גם 30 הפרש ייגמר קצת פחות אפ צסק"א כצפוי תוריד את הרגל מהגז.
    גם פאו צפויה לנצח דו ספרתי את קאזאן .
    כל היתר צמודים מאד.
    ברצלונה עם צ'אנס אחרון חייבת לנצח במילאנו המפורקת ותעשה זאת.
    דרושאפרה של בלאט תלך עד הסוף במדריד מול המובילה ….משום מה אני מריח הפתעה במשחק זה.
    הכוכב האדום תעבוד קשה מהצפוי אך תנצח את גלטסאריי.
    אפס -באסקוניה ילך צמוד מאד לביתית.
    כנ"ל פנרבחצה אולימפיקוס …והביתית תנצח.
    באמברג -קובנה יהיה קרב בין 2 מחזיקות הגביע הטריות ( והאלופות המקומיות ) הביתית תנצח .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט