לילה אחרון בעבודה לפני פגרת הכוכבים – אינדיאנה בקליבלנד / הברון מקריית אקרון

סוף השבוע שבפתח הוא אחד מסופי השבוע האהובים על כל חובבי הכדורסל ועליי במיוחד. יצא לי לקרוא לא מעט כתבות על הזילות של משחק האולסטאר, כמה שהוא לא משמעותי ואוברייטד ועל כך יש לי רק לומר – HATERS GONNA HATE! בסופו של דבר, האולסטאר הוא חוויה בלתי נשכחת, שכל שנה מייצרת עבורנו רגעים מבדרים ומדהימים של מפלצות הכדורסל מה-NBA. והלילה, באולם הקוויקנס לואנס ארינה בקליבלנד, צפיתי בכמה מהשחקנים הנהדרים שהולכים לקחת חלק בסופ"ש ולעשות לנו טוב על הנשמה.

בקבוצה הביתית, קווין לאב הפצוע ייאלץ לצפות במשחק בניו אורלינס מהבית, עת הוא משתקם מהפציעה בברכו השמאלית, ומשאיר את החוויה לקינג ג'יימס, שנה שעברה עם משחק חלש של 13 נק' ו-7 אסיסטים, וקיירי אירווינג, שלא נטל חלק במשחק אשתקד, ושניהם השנה יפתחו בחמישיית המזרח.

בקבוצה האורחת מאינדיאנה יעלה ויבוא פול ג'ורג', שבשנה שעברה קלע 9 שלשות במשחק, וגם ניסה ללא הצלחה לשבור את שיא הנק' במשחק האולסטאר, ששייך לווילט צ'מברליין, אבל החברים הפסיקו למסור לו ומהצד של המערב שמרו עליו ולא נתנו לו לקלוע את הנק' ה-42 ומעלה והוא נתקע על 41 נק' במשחק.

יש מי שחושב שמיילס טרנר הצעיר יכול להיות זה שיחליף את קווין לאב בסגל המזרח, אבל אני האמנתי שזה לא יקרה ומי שיתפוס את המקום של הפאוור פורוורד של קליבלנד יהיה אנדרה דראמונד. בסופו של דבר כרמלו, הוא זה שהחליף את לאב…      

טרנר המוכשר כן ייקח חלק במשחק הכוכבים הצעירים והעולים בנבחרת האמריקאים.

בתחרות הדאנקים יש לפייסרס נציגות עם גלן רובינסון השלישי, והוא ינסה להפריע לאהרון גורדון לנצח בתחרות, סביר להניח שזה לא יקרה. ואולי בכלל עדיף שישתתף בתחרות השלשות?

 

אבל לפני שהחבר'ה האלה יתחלקו בין אלו שהולכים לנוח במידווסט לבין אלו שהולכים לבלות ולאכול אוכל קריאולי ברחובות ניו אורלינס המשוגעת, הם היו צריכים להיפגש על הפרקט.

את האמת, אין לי את היכולת לוותר על הגעה לאולם ה-Q גם בלילות שבהן הדרך לא קלה – ותאמינו לי שהנסיעה הקצרה מקריית אקרון שבאוהיו לאולם ה-Q בימים חורפיים כמו היום, היא מאוד לא קלה! בטח לא עם הסאטורן המתפרקת שלי, המאתגרת את המושג רכב חברה, ומי שלא  מכיר את הדגם ה"מפואר" של המכונית המדוברת – עדיף שלא יכיר. אבל, לא סאטורן ולא כבישים חלקים ונסיעה בשלג יפריעו לי לראות משחק NBA כל עוד יש לי את ההזדמנות, ככה שלאט אבל בטוח, ואחרי שאכלתי ארוחת ערב מפנקת בחדר המדיה, עליתי לפרקט לפגוש את האולסטארים של הקבוצות, וגם את שאר השחקנים של הדרבי מערב-תיכון.

שבוע שעבר הם נפגשו באינדיאנה וקליבלנד הצליחו לנצח בחוץ, אחרי משחק קשה בו הם כבר היו בפיגור גדול והצליחו לנצח 117-132. מאז אידיאנה הפסידו עוד שלושה משחקים והם באו להקשות על הקאבס.

חמישיות: לברון, צ'אנינג פריי, טריסטן, שאמפרט וקיירי.

פייסרס: פול ג'ורג', רובינסון, ביג אל ג'פרסון, מיילס טרנר וג'ף טיג.

 

בהיעדר קווין לאב כדור ראשון הלך לקיירי אירווינג שפתח את המשחק עם 2/2 מהקו. דווקא אינדיאנה היו אלה שהגיעו טוב יותר לפרקט ובהובלת ג'ף טיג ו"החיפושית", פול ג'ורג' (שמעתי את הכינוי שלו לראשונה היום ואני מתאר לעצמי שזה על שם מקרטני והאריסון מהביטלס) עלו ליתרון מהיר של 10-4. לברון ג'יימס קלע את השלשה הראשונה שלו הערב והחזיר את המקומיים לעניינים.

ברבע הראשון הקצב היה בשליטה של הפייסרס שבאמת נראו יותר טוב ובאו להחזיר את עצמם למסלול הנכון אחרי שהקאבס בשבוע שעבר, שמו להם את הקלף בטאקי של "עצור" ו"שנה כיוון". 5:48 לסיום הרבע, אחרי סל של ביג אל (באמת בחור מגודל) הפייסרס הובילו בבטחה 20-12 לפני שקואץ' לו צעק "פסק זמן".

מהפסק זמן קיירי מצא את לברון שהתחבא בפינה לשלשה השנייה שלו, רגע לפני שקיבל בלוק גדול ממיילס טרנר… לברון רשם בפנקס, ומיד קלע שלשה שלישית ברבע. באופן כללי, כמו שתוכלו לראות בסרטון שלפניכם, רוב המשחק בקיו מתרחש מעבר לקו השלוש.

 

בסיום הרבע 32-28 לאורחים!

ברבע השני, כמו שקורה לרוב, הקאבס נכנסו לעניינים בהובלת הבחור מאקרון, אוהיו. 3 דקות אל תוך הרבע וכבר הקאבס חזרו להוביל, 34-36.

מי שבהחלט נכנס לעניינים ומתחיל להכיר את הגודל של הטבעות כמו שצריך כאן בקיו, הוא קייל קורבר. שימו לב לשחרור הכדור המהיר והמפורסם של הצלף שהופרד בלידה מהתאום שלו, אשטון קוצ'ר.

 

רגע מלחיץ מבחינתה של קליבלנד היה 6 דקות לסיום המחצית הראשונה, כאשר לברון ג'יימס קיבל עבירת תוקף (יש לו 1 או 2 כאלה בכל משחק) ונשאר על הפרקט לאחר שסובב את הקרסול. עם קצת עזרה מהחברים, הוא קם והלך להחלים, לכמה דקות, על הספסל. עד לאותו רגע לברון היה בלתי ניתן לעצירה עם 17 נק' ו-3 אסיסטים.

קיירי, שנכנס במקום, הוביל את קליבלנד לחוף מבטחים, עם הדריבל המדהים שלו שמשאיר אבק למסכנים ששומרים עליו ועם בונבונים לחברים. הנה לקט קצר, שהסתיים בדאנק יפה של טריסטן קרדשיאן.

המסקנות שלי מהמחצית הראשונה – עדיף לאינדיאנה לא להגיע לפלייאוף השנה, וכדאי לה להתחזק בשחקן התקפי נוסף. מיילס טרנר מוכשר בטירוף, אבל לבד הוא לא מצליח לסחוב את הקבוצה. פול ג'ורג' רחוק משיאו וג'ף טיג לא מוצא את עצמו כרכז של הקבוצה נכון לעכשיו.

בסיום המחצית 54-57 למקומיים.

בהפסקה, בדר"כ אני הולך להגיד שלום לחבר'ה היהודים מהקהילה שיושבים קרוב קרוב לפרקט, אבל הפעם נשארתי במקום שלי כי היה מרגש לראות את הקבוצה המקומית של הקאבס בכסאות גלגלים!

 

המחצית השנייה יצאה לדרך, ולאחר דקה וחצי של גישושים והורדת חלודה, לברון ג'יימס חטף כדור תועה של מיילס טרנר וסיים בצעד וחצי קל ורגע לאחר מכן מצא את שאמפרט לשלשה.

גלן רובינסון, בשלשה שנייה, השאיר את הפייסרס בסביבה של המשחק, אבל כשלברון ג'יימס בכושר קליעה מעולה כמו הערב, אין לפייסרס מה למכור.

רגע מצחיק מבחינתי היה בג'אמפ בול בין פריי לטרנר, כשהשופט הראשי, קן מאוור, עשה טריקים על הקופצים ופרצוף מבוהל שנייה לאחר מכן, בניסיון לא להידרס על ידי הטנק.

דריק וויליאמס מאוד רוצה שהקאבס יחתימו אותו, וביכולת שהוא מביא להם, נראה שזה מה שיקרה. הטרייד שהעיף מהקבוצה את כריס אנדרסן הפצע השבוע גם כן מרמז על כך.

בינתיים ברבע השלישי, לברון ג'יימס – עסקים כרגיל. דאנקים, שלשות ורוורס ליי אפס – האיש עושה הכל. במשחק הזה ספציפית, כנראה מטעמי שמירת אינטנסיביות לסופ"ש הקרוב, הוא לא היה אגרסיבי כתמיד וגם המסירות שלו, טובות ככל שיהיו, לא הובילו להרבה סלים של החברים לקבוצה המקומית. בסוף הרבע השלישי הוא כבר היה על 29 נק', עם 4 אסיסטים וריבאונדים.

למרות העליונות של הקאבס, אינדיאנה נשארה קרוב, במרחק נגיעה, והרבע השלישי נגמר עם מסירה יפה של מונטה אליס לאלי-הופ של גלן רובינסון – האיש קופץ גבוה.

בסיום הרבע רק 80-83 לאלופה.

 

הרבע האחרון יצא לדרך עם שלשה נוספת של רובינסון ושלשה מהצד השני של קורבר. שלשות כבר אמרנו.

אז אמרתי שאינדיאנה הצליחו להישאר קרוב? לא להרבה זמן.. קורבר עם השלשה החמישית שלו וקיירי אירווינג במהלך הבא עם שלשה נוספת פתחו פער דו ספרתי של 10 נק', 9 דקות לסיום.

לברון חזר לוודא הריגה 8:30 לסיום המשחק ומהרגע הזה כבר היה מדובר בגארבג' טיים. 3:50 דקות לסיום דריק וויליאמס, הבחור החדש בשכונה, הוריד ריבאונד מרשים ומסר לצד השני אל קייל קורבר, שבדאנק נדיר הגיע ל20 נק' הערב. בסופו של דבר, אני בדעה שהקאבס של השנה חזקים מהקאבס של שנה שעברה. בהנחה שג'יי.אר וקווין לאב יחזרו כשירים לפלייאוף אני צופה קרב צמוד יותר בסדרת גמר המזרח (כנראה נגד טורונטו המתחזקת), שבסיומו הקאבס יפגשו את הווריורס בפעם השלישית ברציפות, ובניגוד לדעת רבים אני מאמין שלקאבס יש סיכוי לשחזר את האליפות משנה שעברה.

2:38 דקות לסיום עלו קיי פלדר, ג'ורדן מקריי, ג'יימס ג'ונס, דיאנדרה ליגינס וריצ'רד ג'פרסון לבזבז את הדקות שנותרו, בזמן שהחברים בקיו כבר התחילו ללכת הבייתה. הם פספסו שלשה של צ'אמפ (ג'ונס) אבל לא יותר מזה.

באמת שהייתי בטוח שהמשחק יהיה צמוד יותר ושאינדיאנה יתנו פייט לקליבלנד – אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. בסיום המשחק החד צדדי הזה קליבלנד רושמת ניצחון 39 העונה – 104-113.

נקודות לציון:

אצל אינדיאנה – גל רובינסון דור 3! יש מה לצפות מהבחור הצעיר הזה – 19 נק', 3 מ-5 מהשלוש עם 6 ריבאונדים. היה השחקן הטוב בקבוצה האורחת.

ג'ף טיג 15 נק' ו-11 אסיסטים. מיילס טרנר עם 15 נק' גם כן ו-7 ריבאונדים. פול ג'ורג' במשחק חלש עם 13 נק' ו-7 ריבאונדים.

אצל המארחים מקליבלנד – לברון ג'יימס – 31 נק', 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים וחטיפה.

קיירי אירווינג – 26 נק' ו-7 אסיסטים (9 מ-9 מהעונשין). קייל קורבר היה האקס פקטור עם 22 נק' (6 מ-8 מהשלוש) ואפילו דאנק למזכרת, פלוס 2 חטיפות ובלוק ומשחק הגנה לא רע. הוא גם עבר את רף 200 שלשות במהלך הקריירה ובעוד זמן לא רב יעבור את ג'מאל קרופורד ווינס קארטר שנמצאים מעליו ברשימת הצלפים ההיסטוריים של ה-NBA עם 2,010 שלשות.. הוא בטוח יעבור אותם ויהיה לפחות ה-חמישי בכל הזמנים. טריסטן תומפסון סיים עם 12 נק' ו-12 ריבאונדים (7 בהתקפה!).

קולות מחדרי ההלבשה:

הפעם אני נותן לכם באמת רק קולות ואני מבקש סליחה על האכזבה 🙂

הסרטונים שצילמתי יצאו באיכות ממש חלשה וגם לא הכי מעניינים. השחקנים סירבו להתייחס לשאלות בנוגע לאולסטאר ורק התמקדו במשחק שהיה. למה? לא ברור.

קואץ' לו אמר שהוא מבסוט מהקבוצה שלו ושהוא שמח לראות את ההשתלבות של קייל קורבר ודריק וויליאמס. על השאלה האם הוא מופתע מהיכולות של קורבר הוא ענה: "ממש לא, ידעתי מי הוא וידעתי שהוא נשק מצוין להתקפה שלנו". הוא כן אמר שהוא לא האמין לקורבר שהוא יכול להטביע וזה הפתיע אותו הערב.

משם הלכתי לחדר הלבשה של האורחים והיחיד שהתראיין היה פול ג'ורג' שנראה שפוף וחבוש. דיבר חלש ולא הצלחתי להבין דבר. כמו שאמרתי, על שאלות בנוגע לאולסטאר הוא לא רצה לענות. יש מצב שהוא מתבאס על הנסיעה והיה מעדיף לנוח בבית.

גלן רובינסון דור 3 ברח מהר לאוטובוס והוא היה היחיד שרציתי לראיין הפעם, ככה שהתאכזבתי ועברתי לחדר ההלבשה של המארחים.

שם, קיירי אירווינג היה מבסוט מהחיים ואמר שהוא דווקא מחכה לאולסטאר אחרי ששנה שעברה הוא פספס אותו. קינג ג'יימס גם כן לא הרבה במילים, אמר שהוא מרוצה ממה שהוא רואה מהקבוצה שלו ומהיכולת שאיתה הם יוצאים לפגרה. לסיום, אחד העיתונאים שאל אותו האם הוא מרוצה שהוא כבר לא השחקן הכי מבוגר באולסטאר, לאחר שכרמלו אנת'וני החליף את קווין לאב הפצוע. על כך הוא חייך ואמר: "מאוד, זה אני שאני שמח"…

גם אני שמחתי לראות את המשחק האחרון של הקאבס לפני פגרת האולסטאר וכמו כולכם אני אשב מול הטלוויזיה ואצפה בסוף שבוע הקרוב בחגיגת הכדורסל בניו אורלינס!

ליובל שחם ידידי היקר אני יכול רק למסור שהוא מלך, ושאני מאוד שמח שהוא הולך לייצג את האתר בניו אורלינס ואין לי ספק שהוא יביא לנו צבע מיוחד, סיקורים מרגשים וחוויות אישיות מדהימות – יובל הוא אלוף ישראל בלייצר הזדמנויות ואני ממליץ לכולכם לעקוב אחרי הסיקורים שלו מסוף השבוע שלפנינו!

שתהיה לי נסיעה חלקה (שזה כמו להגיד לרקדן "שבור ת'רגל") לקריית אקרון שבאוהיו, ולכולכם שם בארץ הקודש בוקר/לילה טוב!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. ענק שי!! דווקא רובינסון אחלה, חבל שלא נשאר לריאיונות. מיילס טרנר עוד לא אולסטאר ולדעתי רחוק שנתיים לפחות מלהיות אחד כזה, לצערו יש לו הרבה מתחרין צעירים וטובים על העמדה שלו. סיקור מעולה כמו תמיד שי, תודה רבה.

  2. אפשר לישלוח את קורבר לתחרות ההטבעות.
    ההבאה שלו גאונית,עכשיו גם לאב וסמית' יכולים להישאר פצועים.

  3. תודה, שי.

    תענוג היה לצפות בקורבר משחק הלילה –
    תנועה בלתי נגמרת, זריקות ללא היסוס, ואפילו תרומה נאה ברב'.

    שיחקו אותה הקאבס עם הטרייד.

  4. תודה על הסיקור – איכותי וכ"כ מהיר, נהדר.

    אפרופו קורבר, דריק וויליאמס, צ'נינג פריי, ג'יי.אר סמית' ושמפרט, או שחקנים דלוחים יותר בעונות קודמות –
    זה אכן לברון שעושה אותם טובים יותר? הדבר מדיד? דוסקס? כי קיים גם הטיעון הנגדי, לברון מדכא שחקנים סביבו, האגומניאק הזה.

    1. האם אתה מכיר את העיתונאי רונן דורפן?
      הוא טען בעבר שלברון יודע להפוך שחקנים רמה ד' לרמה ב', אבל לא יודע להפוך שחקנים רמה א' לא'+.
      יש מצב שזה היה נכון בעבר. אני חושב שהקונספציה קרסה עם השדרוג של קיירי, לרבות, ואולי בעיקר, סדרת הגמר האחרונה.

      1. המממ, טענה מעניינת.
        השאלה אם היו עוד קייריז כאלה, דרגה א', ששיחקו איתו בעבר ולא עלו עוד קומה.
        d-wade היה כבר א'+ בשל ועסיסי.

        1. בוש נדרש לעשות דברים אחרים, אבל אני לא חושב שאפשר להגיד שהוא השתדרג. הוא נשאר בדרגת הסטאר ולא עשה את הקפיצה לסופרסטאר (לדעתי בכל אופן). גם קווין לאב (בין אם זה קשור ללברון ובין אם לאו), בניגוד לקיירי, לא מראה סימנים שיגיע לדרגת סופרסטאר.

          1. אין דבר כזה שחקן דרג א' שכשמגיע לשחק ליד שחקן דרג א'+ הוא משתפר מהסיבה הפשוטה- אין מספיק כדורים לכולם(רונן דורפן ישראלי חבר ללל מצוי ועיתונאי כמו שיאיר לפיד עונה על ההגדרה הזאת) למשל לגבי כריס בוש הוא שחקן שייצר הרבה מכדרור איך בדיוק הוא יתקדם בקטע הזה במיאמי כשהוא רואה הרבה פחות כדור? כנ"ל לגבי לאב שחוץ משלשות הוא שחקן של פוסט אפ ומסירות אלבו שלא יבואו לידי ביטוי כשלברון עושה את הדברים האלה טוב יותר. לברון לא שיפר את קיירי ואין לו דרך לשפר אותו וקיירי השתפר נטו כי זה פשוט גדילה של שחקן צעיר שלפני זה עבר הרבה פציעות. וויד היה בן 28 מלך סלים ואלוף nba כשלברון הגיע. איך הוא בדיוק אמור לשפר אותו? השחקנים היחידים שלברון (או כל שחקן שעושה דברים עם הכדור) יכול לשפר והוא עושה זאת זה שחקנים שמשחקים אוף דה בול, במקרה שלו בעיקר קלעי שלשות אבל בעיקרון גם שחקנים עם תנועה טובה בפיק נ' רול יכולים להשתפר ממעבר לקבוצה עם כוכב שמתמחה בעניין

          2. דורפן ממש לא רק פובליציסט שכותב טורי דעה (לא שיש בזה משהו רע, אבל הוא עושה מעבר לזה).
            לגבי קיירי – לעולם לא נדע האם זה הגיל או לא. מה שבטוח הוא שזה קרה. רוצה לומר שאם לברון לא טרם לזה, לכל הפחות, הוא לא הכשיל את המהלך.

          3. אני לא מתמודד עם הטענה לגבי העובדות- כי שחקן יכול להשתפר/להידרדר מאלף ואחת סיבות(במקרה של וויד הפציעה בתחילת עונת 2011/12) אני טוען שאין לזה קשר בגלל ששחקן שמשחק עם הכדור לא יכול לשפר שחקן אחר שמשחק עם הכדור.

          4. שניכם צודקים. מה שבטוח הוא שהיכולת של שחקני המשנה היתה יכולה להיות הרבה יותר גרועה ממה שהם מציגים בפועל.

          5. בוש שחקן שבחיים לא היה לוקח אליפות אחת בלי לברון.
            גם ההיזדקנות המהירה של וויד לא הייתה לו משאירה סיכוי ליזכות ביותר מטבעת אחת.
            אותו דבר קיירי שלא הגיע לפלייאוף אחד ליפניי החזרה הביתה.

            לברון משפר את כולם מהנגר שאין לו יכולות ועד הזקן המבוגר שירד ביכולת.

  5. סיקור נפלא נוסף של הבארון מקרית עקרון. רצוף ביטויי לשון (נסיעה חלקה). עד כמה שהמשחק היה מהנה היכולת של אינדיאנה לא מספקת בכלל, בייחוד פול ג'ורג' שרק לפני כמה שנים סומן כסוג של יורש ללברון. אני מזכיר איפה הוא ואיפה קוואי היו לפני 4 שנים. כרגע הוא אולסטאר ואפילו לא סופרסטאר, קוואי עקף אותו בסיבוב.

      1. יכול להיות שזו הסיבה. אם כי פול ג'ורג' חזר מצוין מהפציעה והיה פנטסטי, הירידה שלו היא איטית מאז. בעיקר הוא לא לוקח מנהיגות ומנתב את הקבוצה בכיוון הנכון. לקוואי ישנן גם נסיבות מקלות שהוא במועדון הכי טוב בנבא

  6. יובל, אמנם אריטמתיקה היא מחוץ לתחום המומחיות שלך, אבל בכל זאת:

    אם בשטחי מדינה מסויימת התגלו משאבים טבעים בכמות כזו שתעמיד את אותה המדינה בראש מעצמות האנרגיה העולמיות, מה יידרש בכדי לשכנע את אזרחי אותה מדינה שאין להם זכות מולדת לנתח מאותם משאבים?

    האם זה, א. הנחה של 10 אגורות בחשבון החשמל
    או שמא ב. להגיד לכל קרייני החדשות שיגידו לצופים שאיזה חזיר שמן השקיע טריליארדים בחיפוש אחר אותם משאבים אז שבו בשקט
    או אולי ג. להסתיר מהם מידע אמיתי ולפתוח דיון שווא על מונופוליזציה
    ד. כל התשובות נכונות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט