שיקגו בלוז – שיר כאב/ גיא א

אתמול בערב, בשלב מסוים ההיט קלעו עוד סל בדרך להוביל 96-79.  לכאורה עוד סל במשחק גרוע של הבולס אבל הפעם משהו בקהל נשבר ונהמת בוז עלתה ועטפה את שחקני הבולס מכל עבר במגרש. זאת הפעם השנייה השנה שהקהל המקומי שורק בוז לבולס. ההבדל העיקרי הוא שהפעם ישב בקהל בחור בשם ג׳רי ריינסדורף, שהוא גם הבעלים של הקבוצה ואין מצב שהוא אהב את מה שהוא ראה.

השיקגו בולס הם עסק כלכלי משתלם מאד. הבולס הם הקבוצה בעלת הערך השלישי בגובהו בליגה (2.3B$  ופי שניים מערך הקבוצה הממוצע), הקבוצה הכי מצליחה, לפחות שנה שעברה, במכירות מרצ׳נדייז עם תפוסת הקהל הגבוהה ביותר בליגה.  ע״פ הבולס 21,821 צופים מתייצבים לכל משחק כשלמעשה הבולס טוענים שהמשחקים הם סולד אאוט כבר כמעט עשור. אבל בחודש האחרון הבולס משקרים לגבי הנתון הזה. כלומר, המשחקים הם אולי סולד אאוט אבל האולם חצי ריק כי המנויים פשוט הפסיקו לבוא. חצי ריק כי המוצר הראשי, קבוצת כדורסל גאה ולוחמת, אזל מהמדפים ובמקום קיבלנו קבוצה מוכה שכל ארחי פרחי מנגב איתה את הפרקט.

אני לא חושב שאף אחד בשיקגו השלה את עצמו שנרוץ לאליפות. אבל כולם ציפו לראות קבוצה חיובית ולוחמת שמשחקת כדוסל מהנה ועל הדרך עולה לפלייאוף. אמנם לא קיבלתי את האקרידציה עבור הופס אבל הייתי במגרש (בסוויטת VIP!) ברב המשחקים ואת הדעיכה במורל ורמת המשחק והעלייה במתח הפנימי בקבוצה היה אפשר לראות עוד במשחק מול דאלאס.

(מושבים ריקים!!)

אז היומיים האחרונים היו תענוג עבור התקשורת המקומית שקיבלה קרב תרנגולים בשידור ישיר אבל סיוט עבור הקבוצה. השחקנים הצעירים והמוכשרים לא מתפתחים כראוי גם באשמתם (כפי שציין דווין וייד) וגם באשמת המאמן וההנהלה. שלושת זכרי האלפא לא מסתדרים. פרד הויברג מאבד את חדר ההלבשה, וההפסדים ממשיכים להיערם.

https://twitter.com/_MarcusD2_/status/824456773159579649

אז פרד הויברג הוא לא טים תיבודו. ולמרות שהבולס עוד משלמים לתיבודו את ה15 מיליון דולר שכר, אין סיכוי שנראה אותו חוזר. גם כי היחסים עכורים, וגם כי להויברג יש חוזה עוד יותר יקר. אז הויברג גם לא יהיה סטיב קר אבל זה לא אומר שצריך לצפות ממנו לקצת יותר מנהיגות. למשל ההחלטה שלו אתמול לספסל את באטלר ווויד בתחילת המשחק לא הוסיפה למוניטין הגם ככה שנוי במחלוקת שלו. נאמר זאת בנימוס, צריך להיות סוג של אידיוט גמור לספסל שחקן בן 35, גם אם טעה, שראה ועשה הכל ועדיין רעב לנצחונות כמו רוקי ביום הראשון. באטלר קצת צעיר יותר ופראי יותר אבל גם הספסול שלו לא ממש עזר. הייתי מבין אם הוא היה זורק את כל שלושת האלפא מייל לספסל ומראה לכולם מי הבוס אבל נראה שעדיין הויברג מתקשה להתאים את עצמו לאנ.בי.איי.

כשוויד ובאטלר כבר פתחו במחצית השניה, שויון 53 הפך מינוס עשר לבולס עם משחק איום של ג׳ימי באטלר. קראתי בכל מיני מקומות שג׳ימי עשה סאבוטאג׳. אני לא מכיר את באטלר אישית (חוץ מהתקלויות בחדר ההלבשה) אבל אני רואה ועוקב אחריו ולדעתי אין סיכוי שבחור עם מחויבות למשחק ולקבוצה כמו באטלר, עם הסיפור האישי שלו, יחבל במשחק בכוונה. אגב, אם מחפשים עוד סימן שפרד הויברג הופך לחסר סמכות אמיתי בקבוצה אז מה תאמרו על כך שאחרי המשחק הויברג טען שזה היה המשחק הכי גרוע של הקבוצה העונה אבל באטלר ורונדו אמרו בצורה פתוחה לתקשורת שהם לחלוטין לא מסכימים איתו.

הפתרון היחיד שאני רואה הוא להתחיל בהפיכה מלמעלה. פקסון ופורמן עשו עבודה לא רעה סביב דרק רוז ועם קצת יותר מזל זה היה נגמר באליפות אבל מאז הפציעה של רוז הם הפגינו חוסר אונים והתקשו לייצר אסטרטגיה ברורה לבניית הקבוצה.ביום שישי גאר פורמן, השף הראשי מאחורי הסמטוחה השנה, נתן 90 שניות מעליבות של הצהרה שלא טרחתי אפילו לקרוא ולא ענה על שום שאלה. בד״כ אני לא שואל שאלות, לא כי אני לא רוצה אלא כי העיתונאים היותר בכירים הם אלה ששואלים, אבל הפעם הייתי מטפס להם על הראש שואל אותו איך הוא מצפה לבנות קבוצה לעתיד אם שני בחירות הסיבוב הראשון שלו לא מצליחות להיות חלק מהרוטציה (פורטיס הוא בחזקת נעדר ודנזל וולנטיין שנתן כמה משחקים מצוינים משחק בליגת הפיתוח) ושאר הצעירים באים ונזרקים מהרוטציה כל שני משחקים. אולי גם הייתי שואל אותו אם הוא מרגיש אחראי לתסבוכת שנקראת שיקגו בולס אבל אני עדיין מפחד לאבד את האקרדטיציה. התשובה אגב ברורה – אחראי גם אחראי אבל לעולם לא לוקח אחריות.

 

אם יש שחקן בכל התסבוכת, שלפחות בעיני הקהל המקומי הרוויח באופן מפתיע כמה נקודות למרות חוסר הפופולאריות היחסי, זה רונדו. אני קורא מספיק בהופס לדעת שגם בארץ הוא לא היה מוערך במיוחד בקרב אוהדי ההופס. אבל קחו את הנקודה הבאה לתשומת לבכם – בהעדר מנהיגות מצד הויברג, שמשחק ברוטציה כל הזמן ללא הגיון ברור, המאמן האמיתי של השחקנים הצעירים הוא רונדו. כל משחק של הבולס, שימו לב לשעה שלפני המשחק ותראו את רונדו עובד על הצעירים, מדריך אותם, מדבר איתם. צפו בו במהלך המשחק ותראו איך הוא מתקן ומעודד אותם. הצעירים מכבדים ואוהבים אותו וזאת לא הייתה הפתעה גדולה שהוא היה זה שנעמד על הרגליים האחוריות להגן עליהם. רונדו יודע שימיו בבולס כנראה ספורים אבל ביום שישי הוא הופיע למשחק והיה היחיד ששיחק טוב (13 נקודות, 7 רבאונדים ואסיסטים ב31 דקות). אני חושב שגם רונדו יודע שלמרות גילו הצעיר יחסית הוא כבר לא השחקן שהיה והצורה שבה הוא עובד עם הצעירים היא התחלת התנועה לעבר התפקיד הבא שהוא שואף אליו – מאמן.

 

החדשות הטובות הן שהבולס כנראה לא ירדו נמוך יותר מיום שישי. ארועי השבוע האחרון פתחו כמה מורסות רציניות ונראה שהשחקנים הראו בגרות ואופי ודיברו על הבעיות בצורה פתוחה וכנה. ע״פ הדיווחים האימון הבוקר היה מצוין ודווין וויד ששמע את טענות הצעירים על האימונים שהוא מחסיר ואת הצורך באתגר התאמן עם הרבה תשוקה חזק וקיבל מחמאות מכולם. הבולס ישחקו מחר מול פילדלפיה (אינעל רבאק שיקגו בולס למה האקרדיציה שלי לא מאושרת עדיין?!) ומשם יצאו למסע חוץ קשה במיוחד. אני רוצה להאמין שהמשבר הזה יקרב את הקבוצה המניה דיפרסית הזו ויסייע להם להתאושש קצת.  עוד 34 משחקים למנייאק!

 

 

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מאמר מצויין המתאר את המצב לאשורו. אני אחד המאוכזבים הראשיים כי בחרתי בה לנצח את הקאבס במזרח. כנראה שיש שם מין רעל בלתי נראה ללא טעם או ריח, אבל משהו רקוב שם.
    אני לא יודע כמה מהאשמה מוטלת בהויברג. ברור שמשחק הקבוצה הוא במידה מסויימת פועל יוצא מעבודתו, אבל לדעתי הבעייה הרבה יותר עמוקה, ואני לא בטוח בדיוק מה היא.

      1. הוא חתום על חוזה של 25 מיליון דולר לחמש שנים. אם הם מפטרים אותו הם צריכים לשלם לו 17.5 מיליון דולר. הם עדיין משלמים 12 מיליון לטים תיבודו. עוד סיבה למה פורמן צריך ללכת

  2. לדעתי הבעיה הייתה בהרכבת הקבוצה. אבל הבולס הם לא קבוצה חסרת כשרון. מדובר בקבוצה חסרת פחד עם שחקנים מצויינים או בעלי פוטנציאל ומאמן טוב היה מוציא מהם יותר. הייתי או צפיתי בכמעט כל המשחקים האחרונים ויש בו מן חוסר אנרגיה וחוסר בטחון שמשפיע על השחקנים. הרוטציות שלו מוזרות ומשהו פשוט לא מתחבר בינו לקבוצה

  3. מה שאתה כותב על רונדו, עבורי, מאיר אותו באור חדש, כזה שמציג אותו מזווית אותה לא הכרתי.
    אם הוא מסוגל לעבוד עם השחקנים הצעירים של הקבוצה, ולהשקיע, למרות הפיחות במעמדו –
    אז אז אולי הוא כן מסוגל לתרום בקבוצות מסוימות, כשחקן שמוביל ספסל צעיר.
    (מילווקי אולי? ג'ייסון קיד סמכותי מספיק, ומנוסה מספיק, בשביל לגרום לסיטואציה כזו לעבוד.)
    הבעיה בשיקגו היא שיש בקבוצה יותר מדי אגו.
    היונייטד סנטר לא גדול מספיק בשביל להכיל את האגו של באטלר, ווייד, ורונדו.
    על אחת כמה וכמה כאשר מאמן הקבוצה לא יודע לתפקד כווסת ללחץ הנבנה בקרב השחקנים.

    תודה גיא, על אחלה פוסט.

  4. למי שלא מכיר –

    'שיקגו בלוז' זה לא רק מצבם המנטלי הנוכחי של הבולס,
    זה גם זרם מוזיקלי שהתפתח בעקבות ההגירה של מיליוני אפרו-אמריקאים מדרום ארה"ב לצפונה בעקבות חוקי הגזע במדינות הדרום.

    זה סוג של "בלוז עירוני", עם קצב שונה, מהיר יותר,
    ולמעשה זה הזרם שתרם יותר מכל לצמיחתו של מוזיקת הרוק המודרנית.

    האב הרוחני של ה-'שיקגו בלוז' הוא מאדי ווטרס, מגדולי נגני הבלוז, שנולד במיסיסיפי, ועבר לשיקגו בשנות ה-40'

    וככה הוא היה מתאר את מצבם של הבולס:

    https://www.youtube.com/watch?v=fmTS4TieO28

    1. אכן כן, זרם מופלא של מוזיקה ולמרבה הבושה, היום בשיקגו אין תחנת רדיו אחת שמשדרת בלוז. אבל עדיין יש פסטיבל מעולה כל קיץ, וכמה מועדנים לא רעים. אפילו מוזיאון יש Blues Heaven Foundation

      https://g.co/kgs/qzmUJw

  5. מדהים שבאטלר נותן עונה שמזכה אותו בצדק במקום באולסטאר ודווין וויד נותן עונה לפחות אם לא מעבר לציפיות בתחילת העונה ועדיין המצב שם מחורבן. סבתא שלי היתה אומרת שאם אחד אומר לך שאתה שיכור זה בסדר, שניים – בסדר. אם כבר יש שלושה – עדיף שתלך לישון.
    אם כל העולם חשב בתחילת העונה שהשילוב של רונדו, וייד ובאטלר זה אסון מקצועי כנראה שמה שקרה לא אמור להפתיע אף אחד. מצד שני, הבלאגן נראה יותר עניין של כימיה ויחסים בינאישיים מאשר חוסר התאמה על המגרש. אבל הרבה פעמים הדבר הראשון מוביל לדבר השני.

  6. תודה גיא,
    מבחינה מקצועית, לדעתי, יש יותר על פורמן מאשר על הויברג. שיקגו קבוצה כל כך לא מאוזנת, שאני לא רואה איזה מאמן היה מצליח איתם.
    משעשע אותי שיש צעירים שמתלוננים על אימונים שמחסיר שחקן בן 35 עם קילומטרז' פסיכי ונטייה לפציעות. שחקן כזה בהגדרה צריך נפח אימונים קטן יותר. מעבר לזה שאני לא מבין את ההתעסקות הזה – אם אתם כן מתאמנים, מה אכפת לכם מה עושים השאר? האם זה משפיע עליכם בצורה כלשהי? סתם צרות עין.

    1. הייתה שיחה די פתוחה, הוא טען פחות או יותר מה שאתה אומר. הצעירים טענו שנוכחות באימונים מאתגרת ודוחפת אותם. ופורמן ללא ספק נושא באחריות

    2. לא יודע מה המצב הבריאותי של וויד, ויכול להיות שההעדרות מוצדקת.

      אבל.. ברור שזה משפיע כשחקן מרכזי נעדר.

      אחרי הכל U TOKIN A bout P

  7. מעבר לתרגילים ולטריקים המאמן אחראי על המצב הפסיכולוגי של הקבוצה והשחקנים.
    אם הוא לא מצליח אז צריך להחליף אותו…
    המשכורת שלו נחשבת לתקרה ?
    ואולי פשוט להעיף אותו ולשים את רונדו מאמן על אותה משכורת??

  8. תודה גיא, ומעניין מאוד הזווית שלך על רונדו
    לי הוא כבר שנים נראה כגמל שלא רואה את דבשתו. ולגבי הסכסוך של ווייד והצעירים- לא אתפלא אם רונדו דווקא שתל להם את המילים האלו. ווייד בגילו עדיין מופיע ונותן את הכל בכל משחק, אם באימונים הוא נח, את מי זה מעניין?
    שיקגו עשו כזו שטות עם ההבאה של רונדו, הבן אדם סרטן בכל קבוצה ולדעתי יהיה מאמן גרוע ביותר. אחד מאלה שבטוח שהוא יותר חכם מכולם ולא מסוגל להסתכל על עצמו במראה.

    1. אני חושב אחרת (שרונדו הוא גאון ומח הכדורסל הכי טוב על המגרש בשיקגו)

      סיטואציה מחורבנת של להיות בקינגס תחת שלטון העריצות של בוגי
      ןלהיות בשיקגו תחת שלטון הדוארכיה של וייד ובטלר. 2 שחקנים שהאגו סותם להם את המוח ובטוחים ששמו להם עבדים התוך שחקני חמישייה

      https://www.youtube.com/watch?v=MgPLZ25xBcc

  9. אני חושב שהויברג איבד שליטה על הקבוצה. לא רואה אותם יוצאים מזה איתו, אבל מה שכן אפשר לעשות זה אולי לספסל את וויד. יחזק את החמישייה השנייה, יתן קצת ריווח בראשונה ולוודא שהוא על המגרש ברבע האחרון כי הוא קילר מטורף.

    בקצב הזה הם שנה שנייה ברצף מחוץ לפלייאוף.

    1. מסכים!! אגב הרוקי דנזל ולטיין קלע שמונה שלשות אתמול בליגת הפיתוח מה שמראה שלהויברג יש יותר כלים ממה שהוא חושב

    1. תודה! אם הבולס ימשיכו עם הדרמה יהיו עוד כאלה. באופן אישי הייתי מעדיף לדווח מהמגרש על ריצה לגמר המזרח:)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט