OMG

Image may contain: one or more people, text and closeup

 

OMG – במצב של 5:3 על ההגשה של פדרר מגיש למשחק. הקהל בדציבלים מטורפים. פדרר מוציא את המכה הכי קשה בטניס. כדור לאליפות. הסרב הראשון ארוך. הסרב השני סטנדרטי לקפוסא בלי קיק בכלל. נאדאל עונה כדור על הקו פדרר עונה חלש למרכז שנענה בחזק למרכז פדרר משחרר גב יד שטוחה על הקו הימני.  וינר נקי. נאדאל מערער. הערעור נדחה ויש לאוסטרליה אלוף חדש!

המשחק הפעם שוחק בתנאים של פדרר לכל דבר. המגרש כפי שכבר ציינתי הוא המגרש הכי מהיר שיש בסלאמים. סרב של 200 קמ"ש יגיע לצד השני במגרש של וימבלדון 2016 תוך 0.631 שניות. ובAO2017 בתוך 0.601 שניות. (פלאשינג מדו וAOשל 2004 – 0.68 שניות) זה משמעותי. על מגרשים מהירים יש דווקא לפדרר מאזן מזהיר על נאדאל. בלי שום קשר למגרש לנאדאל יש את האישיות הכי תחרותית שאי פעם דרכה על מגרשי הטניס והמאזנים כמובן לטובתו.

פדרר ייחפש נקודות מהירות ווינרים נאדאל ייחפש ראליס ארוכים ואפס טעויות. המאץ' אפ המושלם. התקפה מול הגנה.

מערכה ראשונה

נאדאל בוחר לעמוד ליד קו הבסיס בסרב הראשון והשני. פדרר מעניש אותו בסרבים חזקים, נאדאל כצפוי שולט בראליס. במצב של 4:4 פדרר מתחיל לשחק על כל המגרש כולל עליות וסרב וואלי  מעלה הילוך וסוגר על נאדאל את הדלת.

6:4 לפדרר.

מערכה שנייה:

נאדאל עובר לתוכנית ב' והולך 4-5 מטר מאחורי קו הבסיס למכות ההחזרה לסרב, פדרר נותן לו צופר בטעות כפולה והרשתה. נאדאל לוקח את השבירה שומר על ההגשה ולוקח עוד שבירה. הוא מקפיד לתת את הכדור תמיד לצד השני מפדרר גם אם זה אומר יותר צמודי קו (מכה יותר מסוכנת).

במצב של 4:0 לנאדאל פדרר נכנס לתוך המגרש על ה BH של נאדאל. ומנטרל לגמרי את נשק יום הדין של נאדאל הFH קרוס לBH גבוה של פדרר. פדרר עומד מטר בתוך המגרש ועונה על המכה הזאת מוקדם. במקום 97 ס"מ (לצי גמר AO2014) רק ב 88 ס"מ. הרבה מהמכות האלו נענות ע"י פדרר בFLAT קרוס שזו מכה מהירה ביותר אבל שצריכה CLEAR מספיק מעל הרשת.

פדרר מצמצם ל 4:2 וראפא שומר את ההגשות עד ל  6:3 לנאדאל

מערכה שלישית

פדרר שמצא את הFLAT BH מעניש את נאדאל שהוריד הילוך ורץ את הסט ל 6:1

מערכה רביעית

הטקטיקה של רוג'ר נהיית יותר ויותר ברורה. לקצר נקודות גם במחיר נסיונות עקרים לווינר. המערכה הזאת קטסטורפלית עבורו. 15 טעויות לא מחויבות ב 3 המשחקונים הראשונים. פדרר לא נלחץ במצב של 2:1 בסטים הוא מעדיף לא להתעייף וזורק את המערכה. נאדאל לעומתו העלה את הדיוק ואת המשחק האגרסיבי וסוגר על רוג'ר את הדלת ל 6:3

מערכה חמישית.

נאדאל עם המומנטום ועם היד המכויילת. פדרר עושה מה שעושים שהמאוורר נופל לחבית החרא, והולך לראות רופא. בינתיים הוא עושה חושבים איך לעבור את הסט החמישי ואת ראפא שלא רוצה להחטיא כדור. ראפא בינתיים גם עשה חושבים ושפדרר חוזר הוא נותן בו 2:0 אכזרי! המסקנות של פדרר היו דווקא אחרות לגמרי.

(1) לעצור את הדימום של הטעויות. במערכה זו פדרר מפסיק לנסות לתת וינרים מהירים ומוציא יותר כדורים נייטרלים למרכז, ראפא הוא דווקא זה שמנסה לקצר והטעויות נופלות על הרקטה שלו או שהוא מקרב את הכדור לקו ומשם רוג'ר מייצר את הזוויות הפנטסטיות שלו.

(2)שמשחקים בבית המטבחיים של ראפא אין מקום לקרוז, קונטרול, דווקא רוג'ר הוא זה שמייצר את הלחץ על ההגשות של ראפא.

(3) הסרב "פלאט רחב" מייצר לרוג'ר טונה של אייסים. הוא הולך עליו בכל הזדמנות

פדרר מייצר את כל הלחץ ודווקא נאדאל הוא זה שנשבר! פדרר שם על נאדאל את כל המומנטום ושובר שוב ממצב של 3:2 עד ל 5:3 . נאדאל זורק את המקרר מכונת הכביסה והסוני פלייסטיישן אבל הסרב הרחב שהרג אותו כל החמישית וה BH FLAT מנצח לפדרר את המשחק.

ושוב נשבר שיא הזכויות לגראנד סלאם… 18! .

Image may contain: 1 person

 


היה טורניר מהנה ביותר, ותודה לכל הקוראים שקראו ועקבו, אני מקווה שנהנתם כמוני!

מהטורניר כמובן לקחנו את פדרר ונאדאל 2 כשרונות הטניס הגדולים ביותר שידע הענף  בגברים, ואת האחיות ויליאמס בנשים שהוכיחו שלוקחים את אלמנט הזמן ומשאירים את כשרון הטניס נטו אין להם מתחרים. גם לא בגיל 30+ או 30++++.

נהנתי לראות את הכשרונות הבאים שבטח נראה לוקחים עוד סלאמים ועולים בדירוג: הזברבים, קיקי, דימיטרוב דניס IS THE MAN , ישי עוליאל ופירוס…

והתאכזבתי לראות את הכשרונות של מילוש, קונטה  גאל והעיקר מאריי נופלים כאשר משנים להם את תוכנית המשחק. או לפחות שישנו  האינטנסיביות כאשר המאוור נופל לחבית.

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. אני איתך , היה משחק משובח , הקאמבק שלו מ2-0 במערכה האחרונה היה יוצא מן הכלל , פשוט כמה שכל יש לבחור הזה , בגילו להגיע להשיג הזה , הטניסאי הגדול בכל הזמנים עם סימן קריאה עכשיו

    1. זה הרבה יותר משכל אלא גם קור רוח ואופי וכוח מנטלי מדהים.
      אמנם גם נדאל הראה לא מעט מהדברים האלו. אך פדרר בסך הכל גדול יותר למרות יתרון 12:23 לנדאל במפגשים ביניהם ומתוכם 2:6 בגמרי גראנד סלאם.

  2. לדעתי לא ראוי לשים תמונה של פדרר בדף סיכום התחרות.
    חייב תמונה של שניהם. היריבות הגדולה בספורט המקצועני של דורנו וכנראה הפעם האחרונה שנראה את שני האגדות האלו מתמודדים אחד מול השני בגמר גראנד סלאם

  3. איזה כיף . הייתי בטוח שפדרר , שנדאל יושב לו עמוק בראש , יפסיד גם הפעם . אני פדרריסט מאז ומעולם , ושמחתי להתבדות . עכשיו בעבודה – אבל אסתכל בערב בהקלטה . לעומתי אשתי באבל – היא מתה על רפא ותמיד נמנענו מלצפות יחד במשחקים ביניהם.

  4. איזה פיצוי מהפיינלס של שנה שעברה.
    אחרי שנדאל שבר אותו בחמישית לא האמנתי שיש לו בכלל סיכוי.
    פשוט מדהים,עדיין לא נרגעתי

  5. ברכות לרוג'ר,הישג מדהים עם טניס מדהים,
    אם רפא היה לוקח זאת הייתה סוג של גניבה.
    למרות שהיה משחק עם די הרבה ראלים זה תמיד נראה שזה תלוי בו,
    הוא עמד ממש בתוך המגרש והבקאנד היום היה נהדר למרות שבקושי שיחק לאורך הקו,פשוט לא היה צריך.
    אני חייב להגיד שבתור אוהד רפא זה אחד ההפסדים היותר קשים שהוא חווה,זה אולי מתחרה עם ההפסד באותו מגרש לסטן לפני שלוש שנים.
    הפורהאנד לא היה מספיק טוב היום,כל משחקון הגשה היה בשיניים,הוא וינר ענק והציל כל כך הרבה נקודות שבירה נגד הסיכויים אבל בסוף גם הוא לא יכל עוד. אני מאוד מקווה שנמשיך לראות אותו בשנים הקרובות משחק טוב,הטניס כל כך צריך אותו.

  6. אני עד היום לא מבין איך אפשר להעדיף את נדאל על פדרר.. לא נתפס לי… זה כמו להגיד שרונאלדו יותר טוב ממסי ושלברון יותר טוב מג'ורדן… נדאל ענק רונאלדו ולברון גם אבל נו בחייאת תעשו כבוד לגדול בכל הזמנים

    1. מסכים – חוץ מהגדול בכל הזמנים . למרות שאני מת על פדרר, הוא רק שני ( ואולי סמפראס משתווה לו , או שלישי ).
      היה לפני 50 שנים טניסאי שהצעירים של היום בקושי שמעו עליו , וגם אני לא חזיתי בו . היום הוא מוזמן כאדם זקן ליציעי הגראנד-סלאמים , ורואים אותו במשחקים . לולא תפס אותו המעבר מהעידן החובבני למקצועני ( הוא לא יכל להתחרות רוב הקריירה שלו בטורנירי גראנד סלאם כי הם היו אז לחובבים בלבד והוא הפך למקצועני בגיל מוקדם ) , הוא היה מחזיק היום בשיא הזכיות .
      בתקופתו הוא היה דומיננטי בטניס הגברים כפי שאף טניסאי אחר לא היה מעולם .
      למי שלא מכיר – רוד לייבר .

      1. קשה מאד להשוות בין ביתר כיוון שאז נדרשה שליטה בשני משטחים והיום בשלושה. פדרר לא שלט פחות מלייבור ולא היה פחות דומיננטי ממנו. יש לו רצפים טובים יותר (שים לב שני מתעלם ממצטבר) ואחוזי הצלחה גבוהים יותר בשנות השיא.
        אם אתה מעיד בעצמך שלא ראית אותו, לא נותר לנו אלא להיתלות במספרים, ובזה פדרר עליון עליו, למרות שהוא היה צריך להתמודד עם עוד משטח אשר היה חלש יותר אצלו באופן משמעותי.

        1. תקרא מה כתבתי למטה לגבי "גראנד סלאם גדול" .ללייבר יש גם את כמות הנצחונות הגדולה ביותר בטורנירים מאז ומעולם – ובפחות שנים מפדרר .
          אם ראיתי אותו או לא זה לא משנה , כי ברור שהטניס רק הלך והשתפר . גם עוצמת החבטות גדולה יותר כתוצאה מהשיפור בחומרי הרקטה וגם הראש הגדול יותר שלה היום .
          לכן ברור שפדרר בשיאו היה מנצח את לייבר בשיאו . אבל לא זה המבחן . המבחן הוא הדומיננטיות בתקופת השליטה . של לייבר היתה ללא תחרות.

          1. דיברתי על השליטה בתקופה.
            לפדרר רצפים ארוכים יותר על קשים ודשא ואחוזי הצלחה גדולים יותר בשנות השיא.
            אני חושב שיש עוד מבחנים מעבר לשליטה בשיא (למשל שנים בטופ ועוד), אבל גם בזה אני לא חושב שפדרר נופל ממנו, לאור הנזכר לעיל.

      2. מספיק עם השטות הזאת. רוד לייבר הוא הגדול מכולם בטניס נחבטי עץ ופדרר הגדול מכולם בטניס בקלית.

        זה 2 גלגולים שונים של אותו ספורט אבל ממש לא אותו דבר.

        בגלל זה יש את הפרדה של העידן המודרני.
        18 סלאם. 301 שבועות במקום הראשון . ונצחון ב-5 מערכות בגיל 35 על היריב הגדול ביותר שלך סוגרים את הויכוח. (בינתיים….)

      3. לגבי סמפראס הוא שיחק עם מחלת דם תורשתית.

        לגבי לייבר אי אפשר להשוות בגלל פערי הזמן והשינויים במחבטים ובאימונים וכו'.

    2. קודם כל אני חושב שהיום פדרר קיבע את עצמו כטניסאי הגדול בהיסטוריה. אם נדאל היה מנצח, היה כאן פתח לדיון. לגבי לייבר, זה תקופה פרה-היסטורית כך שקשה להביע דעה.
      אבל להעדיף את נדאל על פדרר? ברור שאפשר.
      אני מכבד את פדרר יותר ממה שכיבדתי את ג'ורדן או כל ספורטאי אחר שלא אהבתי, אבל לא כולם מעדיפים את 'הניצוץ האלוהי' על פני ה'לחימה האנושית'. אני תמיד לוקח את אלה שמשיגים בלחימה מאשר אלו שקיבלו מתנה מאלוהים.

      1. רוד לייבר לקח "גראנד סלאם גדול" פעמיים . את כל הארבעה בשנה אחת . פעם אחת לפני שהפך למקצועני , פעם שניה לאחר 5 שנים בהן לא התחרה , כאשר הפכו את הסבב כולו למקצועני . הוא כמובן היחיד בהיסטוריה שעשה את זה .
        הוא היה טניסאי בסגנון הפדררי . הגש חזק ומהר ורוץ לרשת לסגור עניין . והוא הצטיין על כל סוגי המשטחים .
        ב-5 השנים בהן לא התחרה בסבב חולקו 20 תארי גראנד סלאם . לליבר יש 11 סה"כ לפני ואחרי, והוא היה בשיאו באותן 5 שנים . אין לי כל ספק שהוא היה זוכה לפחות ב-10 מה-20 , ואז היה עומד היום על 21 זכיות .

          1. עדיין מבחינת העיקרון הוא צודק כי מבחינת היכולת לייבר היה יכול בקלות לעבור את העשרים זכיות בטורנירי גראנד סלאם.
            בכל מקרה אי אפשר להשוות בגלל פערי הזמן והשינויים במחבטים ובאימונים וכו'.

  7. יש לפדרר קייס מול ג'ורדן כספורטאי הגדול בכל הזמנים.

    ועקיצה ללברון- לברון בחיים לא יכול לעבור את מייקל גם בעוד 7 אליפויות. כמו שסטף קארי לא יכול לעבור אותו גם אם 12 כאלה.

    למייקל, מוחמד עלי ולפדרר יש סיפור. הם הפכו את עצמם למשחק. פדרר הוא הטניס, עלי הוא האגרוף, מייקל הוא הכדורסל.

    כל השאר יכולים להיות שחקנים גדולים אבל לא המשחק עצמו.

    1. הוא כל כך סובייקטיבי, המונח, "הספורטאי הגדול בכל הזמנים".
      יש לא מעט חלקים בצפון, צפון אמריקה, שם יספרו לך שגרצ'קי לא רואה אף אחד ממטר.
      בדרום אמריקה, מי שעונה בספרדית יגיד כנראה מראדונה,
      ובפורטוגזית יצחקו, ויספרו שספורט, והחיים, זה כדורגל,
      ובכדורגל לא היה ולא יהיה סיפור גדול משל פלה.
      בחלקים נרחבים של ארה"ב, הכדורסל הוא בכלל ענף זניח,
      ולא מעט יצביעו על ג'ים בראון כספורטאי הגדול מכולם,
      ואם לא הוא אז בוודאי בייב רות'.

      ואלו רק הענפים הקבוצתיים.

      בדבר אחד אני חולק עליך –
      את הסיפור של ה-NBA כמו שאנחנו מכירים כיום סיפרו 2 –
      מג'יק ובירד.
      זה גם מה שיפה בתחרות בין נדאל לפדרר.
      יש בהחלט סיכוי שדג'וקוביץ' יזכה ביותר גראנד סלאס מהצמד,
      אבל בשבילי הם יהיו גדולים ממנו –
      בגלל התחרות.
      העובדה ש-2 ספורטאים כל כך גדולים שיחקו אחד נגד השני במעמדים הגדולים ביותר, כל כך הרבה פעמים, רק מחזקת את ההישג של ה-2 ,
      פדרר בלי נדאל,
      סביר להניח שכבר חוצה את רף 20 הגראנד סלאם,
      אבל, לדעתי, "שווה" פחות.

      1. גיא לגבי ג'ורדן אז מה שרשמת זה דווקא מחזק את הטענה של דקסטר.כי למרות שהכדורסל הוא לא הספורט הראשון ואפילו השני בארה"ב ג'ורדן הוא ללא עוררין אחד הספורטאים הגדולים ביותר שהיו בארה"ב.כספורטאי בודד בספורט קבוצתי נראה לי שהוא יותר גדול מכל שחקן בייסבול או פוטבול(לאוו דווקא מבחינת היכולת אלא יותר כאייקון)

      2. מסכים עם גיא . אין ערך להשוואה בין ספורטאים מענפי ספורט שונים . יש משמעות להשוואה רק באותו ענף – הכדורסלן הגדול מכולם , הטניסאי הגדול מכולם וכו' .

  8. כמה הערות לדקסטר:
    1. בוא לא נשווה ספורטאים מענפים שונים. בקושי אפשר להשוות בין מייקל ללברון, כי זה תקופות שונות ותפקידים שונים על המגרש.
    2. בוא לא נשווה ספורט קבוצתי לספורט אישי. אלו שני דברים שונים לחלוטין. לכן אין "הספורטאי הגדול בכל הזמנים" אלא הטניסאי הגדול, הכדורסלן הגדול וכו' (לעניות דעתי).
    3. מבטיח לך שגם מייקל ופדרר לא ישבו על כסאם לעד. יבוא מישהו שידיח אותם מההגדרה שלך "שהם המשחק עצמו"

    1. כמה הערות לאורי וגיא

      אז מה אם מדובר בענפים שונים

      כל ספורטאי יכול להעריך ספורטאי אחר
      יש לפחות 10 תכונות משותפות לכולם. לא צריך להיות גאון כדי להעריך רמת קושי.

      אז לדעתי אני כן יכול . ואם יהיה לי כוח אפרט טכנית ורגשית למה

      1. דווקא בהשוואה הזאת נאדאל יוצא הכי מלך.
        כי ה NEVER DIE ATTITUDE שלו היא מקיפה על כל הענפים, והוא משחק ספורט אינדבודיאלי והוא עשה את ההשג שלו. 14 סלאמים בתקופה של השחקן עם הכי הרבה כשרון טניס מאז ומעולם.

  9. טורניר נהדר . בהחלט מדובר ב2 אגדות . אני חושב שהיתרון העיקרי של פדרר בנוגע לכל שאר הספורטאים זו האישיות ומבנה הגוף "הפשוט" שלו יחסי , ללא ספק דמות מופת .בישבילי הוא מספר 1.

  10. המשחק היום הזכיר לי לפחות כמה אמוציות ורגשות ספורט יכול להוציא מאיתנו רק כצופים לעיתים, אין ראוי מהקרחון השוויצרי לסיים את הקריירה עם עוד גראנד סלאם אחד

  11. איך אפשר להגיד שאי אפשר למדוד ספורטאי?
    רק בטטות כורסא לא יכולות למדוד ספורטאים. מי שעוסק בספורט תחרותי בהחלט יכול למדוד וזה לא משנה אם זה קבוצתי או יחידני אם זה באויר או ביבשה.

    מדדים (מהראש אני לא מהחופרים עכשיו)
    1. רמת קושי
    2. פופולריות
    3. משמעת עצמית
    4. הקרבה
    5. התמדה
    6. כוח מנטלי
    7. עמידות
    8. ביצוע
    9. תארים
    10.יריבות
    11. סיפור ורקע
    12. אסתטיקה
    13. ג'נטלמניות
    14. סגנון משחק
    15. חותמות ייחדויות
    16. השראה
    17. ווינריות
    18. הערצה

    יאללה סוגר 18 סעיפים כמספר הגראנד סלמים

    פדרר 10 בהכל או לכל הפחות 9.5 .

    ככה אפשר להגיד שהוא הגדול מכולם.
    ספציפית התואר הזה סגר כרגע את החותמת. לבוא ולנצח את הוירוס שלך, את הפחדים ואת השדים והרוחות. לסגור מעגל של 10 שנים. מאז ההפסד ההוא בווימבלדון ב 2008.
    לבוא מהמקום ה 17 לנצח את נדאל ב 5 מערכות! ולהצהיר שהלוואי והיינו יכולים לחלוק את הגביע!! עם הנמסיס שלו! זה לא ספורטאי זה חייזר!

    (עלק מראדונה המסומם באותה מדרגה.. נו בחייאת. אז מה אם יש כאלה שיטענו שהוא הכי גדול , יש כאלה שגם שמו את זאזא באולסטאר. בשניהם לא צריך להתחשב)

    1. דווקא בהשוואה הזאת נאדאל יוצא הכי מלך.
      כי ה NEVER DIE ATTITUDE שלו היא מקיפה על כל הענפים, והוא משחק ספורט אינדבודיאלי והוא עשה את ההשג שלו. 14 סלאמים בתקופה של השחקן עם הכי הרבה כשרון טניס מאז ומעולם.

      ולא עצמו אין בהכרח את יידי הטניס הכי טובות או הקורדינציה הכי טובה.

      נאדאל ללא ספק הכי חכם ומבצע שינויים תוך כדאי משחק ברמה הכי גבוה שיש (אולי יחד עם פדרר).
      הוא לעולם לא נכנע
      הוא משחק לתוך הכאב ברמות שאנחנו לא יכולים בכלל להבין
      והוא מעולם לא מוריד את הלחץ מהיריב.

      1. אתה צוחק עלי??
        לא לכל הסעיפים משקל זהה
        מס גראנד סלאמים שווה יותר מאסתטיקה ובשניהם פדרר לוקח
        פדרר עמיד יותר ראה מס פעמים רצופים במקום ה 1 או הופעות ברבע גמר או חצי גמר..
        פדרר הוא נג'נטלמן המושלם
        הכי מוערץ

        1. ממש לא צוחק עליך.

          נאדאל המתחרה הכי גדול שידע הטניס! ראבאק דקסטר. לבחור סרב של 178 קמ"ש… זה כמו של יוהאנה קונטה ועם הגיבנת הזאת הוא עשה 14 סלאמים.

          הוא עלה חולה מת לגמר מול סטאן ולקח מערכה. היו לו פציעות משביטות קריירה כפול 3. הוא ניצח את נובאק בפריים. את פדרר בפריים ואין לו חצי מהכשרון של פדרר…

          אני בפירוש חושב שנאדאל הספורטאי הגדול של ימינו בספורט יחידים ובטניס פדרר גדול מכולם. זה כבר כל הזמנים.

          לרוח הלחימה שלו אין שום השוואה בספורט יחדים אחר.

          הייתי אומר פלפס אולי אבל פלפס תקוע בנתיב שלו ולא ממש רואה או מתקשר עם היריביפ שלו בזמן התחרות.

          1. אוקיי אז לסיכום
            תארים עמידות התמדה יופי כשרון – פדרר
            רוח לחימה– נדאל
            איך בדיוק אתה משכנע שנדאל יותר גדול

            אפילו אמא של נדאל אומרת פדרר עכשיו

            זה כמו שתגיד שבאופן יחסי מגסי בוגס הוא דאנקר יותר טוב מוינס קרטר כי באופן יחסי היה צריך להתגבר על קושי רב יותר

            נדאל הוא מגדולי הספורטאים. אולי טופ 10. אבל לא גדול מפדרר.
            היום זה נסגר.

            ממתי אני מגיב על טניס תגיד לי? אם כן אני בא עם תחמושת אינסופית לא תוכל לעצור אותי גם אם תחבור לגיא הרשע ואורי משבית השמחות

          2. "גיא הרשע", יש משהו מגניב בכינוי. אני מאמץ אותו בחום…

            לא חיפשתי, ולא מחפש, לעצור אותך.
            אם תגובתך הייתה ריקה מתוכן, לא הייתי מגיב עליה.
            זו הפואנטה של "סובייקטיבי", לך יש דעה (אותה בכלל לא ניסיתי לשלול), ואני חשבתי שזה מקום טוב לעורר דיון G.O.A.T

            הכי מצחיק זה שבגדול, אני מסכים עם הצבתו של פדרר בראש הרשימה של הטניס…

            קח את החיים בקלות, דקסטר.
            יש לך אחלה תגובות, וגם אם חלק מזמן אנחנו לא רואים את עולם הספורט עין בעין,
            הרי שזה רק פותח מקום לדיון.

            (עכשיו זה זמן טוב לחבור לפינקי, ולעשות את מה שאנחנו עושים בכל יום – לנסות להשתלט על העולם!!!)

  12. דקסטר היקר,
    הבנתי את הנקודה שלך.
    עכשיו בוא תגיד לי מי יותר גדול:
    מוחמד עלי, וויין גרצקי, מייקל ג'ורדן, מייקל פלפס או פדרר.

    להערכתי לא תוכל לתת תשובה כי חלק גדול מהמדדים שלך אינם ניתנים לכימות (מי היה יותר אסתטי פדרר או עלי ?, מי היה יותר ווינר מייקל או פדרר ?).

    לכן לדעתי יש להתרכז בענף ספציפי.
    ניתן לומר שמשנות ה – 70 ועד היום פדרר הכי גדול ואחריו נדאל נושף בעורפו. נובאק עוד לא אמר את המילה האחרונה וסמפראס אחריהם.
    (לעניות דעתי).

  13. פדרר גם עם תודעה לאומית מפותחת ופטריוטיות גבוהה.
    בזכות הזכייה הוא השווה את מספר הסלאמים של שוויץ לזה של ספרד בעידן הפתוח, עם 21 לכל מדינה. אם היה מפסיד היה נפתח פער של 2 זכיות בין המדינות. נדמה לי שרק שבדיה, אוסטרליה וארה"ב עם יותר תארים.

    1. אני בדרך כלל בוחר להתעלם מ-"השמצות" שנכתבות שלא בהומור.

      כאמור, אני מאמץ את הכינוי. יש יותר גיא באתר.

  14. דקסטר היקר,
    טיעוניך ראויים לדיון מעמיק, אבל כאן נראה לי שמיצינו. אולי במפגש הופס.
    גם אני זכיתי לכינוי: "אורי משבית השמחות"
    א. משעשע. תודה
    ב. יש בו מן האמת …

    איזה כיף כאן, יא אללה

  15. תיקון למה שכתבתי:
    רק לשבדיה (25) ולארה"ב (51) יש יותר גרנד סלאמים בעידן הפתוח משוויץ (בשיוויון עם ספרד) – עם 21. לחבר'ה מהיבשת ההפוכה יש 20.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט