המבחן!

משחק ראשון. המבחן של קרולין פילסקובה – נכשלה!

אלוהים נתן לקרולינה פילשקובה הכל. יש לה ידיים חזקות יש לה גובה (184 ס"מ) היא באה ממדינה עם מסורת טניס ארוכה אז למה היא לא מצליחה לנצח טורניר גדול? לסיבה הזאת קוראים מריאנה לוביץ בארוני עוד וותיקה שעשתה את האימפקט שלה לפני 20 שנה! לקחה את גמר הזוגות ב -98 הגיע לחצי ב 99 וקבלה התמוטטות עצבים אחרי התעללות רגשית מצד אביה בשנת 2001. אבל לבארוני יש משהו שאין להמון שחקניות בסבב: לב ואמונה עצמית. היא התחתנה בשנת 2010 ויצאה ממעגל האימה. בעלה, מסעדן מפלורידה, נתן לה גב תומך והיא החליטה לחזור לסבב. המעלות שלה מלבד קור רוח מדהים זה לב של אלופה ויידי טניס מדהימות.

מי שלקחה תואר גרנד שלאם בזוגות צריכה רפלקסים של פנתרה. בארוני לקחה מפילסקובה את הנשק מספר אחד שלה. את ההגשות. במשחק רגיל פילסקובה מקבלת 55% מהסרבים שלה כבלתי ניתנים למענה. היום פחות מ 30% ורק 55% מהסרב הראשון. חומר לנקודה. מלבד זה בארוני הוציאה את פילסקובה לחלוטין מהקצב שלה בסט של החזרות ראלי שטוחות קמורות כבדות וחתוכות וקצרות. בלי הקצב פילסקובה טבעה. המשחק הרגיל שלה, של הכה את הכדור לפינה שבה השחקנית היריבה לא נמצאת, נענה בקלות ב 42 ווינרים ע"י בארוני קרת הרוח.

6:4 3:6 6:4

עוד ניצחון לשחקנית וותיקה שיכולה לקחת מסארינה או קונטה את הסרב הראשון.

 


מבזק ביניים:

עוליאל מנצח סיבוב שלישי ב-2 בייגלס!!!


 

משחק שני המבחן של סארינה –

סארינה OWN THE PLACE אבל קונטה נמצאת בפורמה הכי טובה בקריירה, האם וויליאמס תדע למחוץ את קונטה ולפלס את דרכה למפגש בית האבות שיתקיים במעמד חצי הגמר מול לוציץ' בארוני?

הרוד לייבר ארינה שייך לסארינה בטאבו, קונטה היא אורחת פה אבל חוץ מקפה דלוח ועוגת שמרים ישנה היא לא תקבל כלום מסארינה, העצבים משחקים אצל קונטה, וסארינה שוברת ראשונה. במבחן הגדול של קונטה הגשה בשביל להשאר במערכה היא נשברת לרסיסים כאילו היתה מלניה טראמפ במריבה משפחתית. משחקון אהבה סוגר את המערכה הראשונה 6:2.

במשחקון השני סארינה משחררת את הלפיתה, וקונטה מצליחה לחזור מ 40:0 פיגור על ההגשה שלה לשמירה ומיד אחר כך שבירה (ללא ווינר אחד). סארינה מרגיעה את האכזבה שלה מעצמה, שמה את מסכת המקצוענית וממצב של 3:1 היא מנצחת 6:3. הסתכלתי לראות מה תעשה קונטה במשחקון האחרון שהיה על ההגשה של סארינה. היא אפילו לא היתה קרובה לתת החזרה אחת נורמלית למרות סרבים יחסית נוחים ואיטיים. אכזבה גדולה שלי מקונטה. לא מספיק לדעת לשחק טוב, צריך להתעלות ברגעים הגדולים והיא עדיין לא שם.

סארינה עוברת את המבחן בצבעים מעופפים!


גופאן מול דימי מי שייך למעמד חצי גמר בAO ?

מבחן בגרות ל-2 טניסאים ב PEAK של הקריירה אבל האם מספיק לנצח את מאריי בדוחא? או את מילוש בבריסביין? מי יינצח את המשחק? מי יוכיח שהוא אכן שייך לשלב הבא ולגדולים באמת?

 

דימי אלוף בריסביין , מוכר לי בתור צ'וקר רציני ואחד שהתחביב שלו זה לזרוק את המאוורר לתוך חבית החרא. אני חושב שהגיע הזמן להתקדם הלאה. הטכניקה של דימי היא עדיין מרהיבה אבל הכדורים שלו התקרבו לקווים אחרי החופש. היום הוא לא נתן לגופן לנשום, כל סרב שני או כדור לא התקפי נענש מייד. השאלה היחידה היא עכשיו שהוא הגיע להשג שיא בקריירה ו SF של גראנד סלאם יחד עם 500 נקודות דירוג, האם הוא יסתפק בזה או האם הוא ימשיך לדחוף הלאה. אני חושב שמקומו בגמר והוא אפילו יכול לקחת את זה מול כל תסריט שנזרוק עליו.

בעיינים שלי התואר הוא שלו להפסיד.


מילוש – האם יש לו את מה שצריך בשביל לתת נצחון על נאדאל בהטוב מ-5?

עוד לא עשית כלום כל עוד לא עלית על הבמה העיקרית ונצחת את האלוף. את המערכה הראשונה לא ראיתי אבל בשנייה ראוניץ הגיע לטונה נקודות שבירה והסתפק בשוף היום בשו"ש. בשו"ש היתה לו נקודת מערכה על הרקטה שלו. מה הוא עשה 2 טעויות כפולות. אתה צוחק עליי!! ראוניץ מחטיא סרב??? משם זה רק הלך והתדרדר.

במצב שהוא צריך להגיש בשביל לשמור על המערכה השלישית ראוניץ קבל 40:0 מנאדאל (הכל מהרשתות של ראוניץ) ובנקודת המשחק הרשית שוב.
הרבה אנשים אומרים שיש לי הרבה סבלנות אבל הסבלנות שלי לראוניץ נגמרה. עכשיו היה הזמן להוריד את האלוף הזקן לא אחר כך. שנה הבאה יבוא זברב הנכון עם האח שלו ועוליאל, וניק קיגיוס שכר את רוג'ר ראשיד למאמן צמוד, ודימי מתחיל לנקות את הקווים עם וינרים… חלון ההזדמנויות שלך נסגר חביבי אנא פנה את מקומך בטופ -3 כי אתה לא ראוי להיות שם.

מחשבה נוספת: מה משותף לפדרר, וואוורינקה ודימי ? לכל אחד מהם סיכוי לפרוק כתף מול נאדאל…

מחשבה נוספת (2) : אם נאדאל ימני שמשחק טניס בשמאל …. למה שלא יעביר את הרקטה מיד ליד ויתן FH כל חבטה??

 


אסיים בטיפ לאלו שאוהבים את הדרמה והאמוציות בטניס, אבל הצפייה יכולה להיות מונוטונית עבורם.
דבר ראשון, הטניס הוא ספורט של פינס וטאץ'. הטלוויזיה, על מנת להעניק מימד דרמטי, מפזרת מיקרופונים שמעצימים את הווליום של החבטות, תוסיפו את המבנה העגול של האצטדיון  ותקבלו אקוסטיקה של ארינה לכל דבר. המוסיקאים שבינינו ידעו שבין צליל גיטרה בחדר ולבין צליל גיטרה באולם יש הבדל של שמיים וארץ. וככה גם בטניס.

עשו לעצמכם טובה השתיקו את הטלויזיה ושימו לכם מוסיקה טובה (לא רדיו בעברית! יש שם חדשות!) פתאום תראו את הכדור עף במהירות האמיתית שלו וכל האפקטים של הטלויזיה וגם השחקנים עצמם (למה אתם חושבים אנחנו מוציאים קול בשחרור חבטה…זה  רק בשביל להפחיד את היריב! ).

טיפ שני. המציאות היא תלת מימדית והטלויזיה דו מימדית. הטניס הוא ספורט של מהירות גובה סיבוב ומיקום, יש בו את כל המימדים, בזווית הטלויזיה הסטנדרטית (2 מטר מעל ראש השחקן) מאבדת את גובה הכדור והCLEAR של הכדור מעל הרשת, אם תצליחו למצוא ברשת שידור של מצלמה סטטית מאחורי השחקן זה הכי טוב. (בווימבלדון כבר יש אפשרות לצפייה כזאת, ) הטניס יראה לכם אחרת לגמרי. חפשו COURT LEVEL VIEW.

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה עידו. כיף שיש גם דיונים ברמה גבוהה בטניס באתר.

    מדהים שהגמרים הקלאסיים (האחיות וויליאמס בנשים ונדאל מול פדרר בגברים) הם עדיין אופציה ריאלית. הלוואי שזה יקרה. אחרית הימים.

  2. תודה עידו.
    כדורסל אני מעדיף לצפות במיוט בדיוק מהסיבה שציינת.
    טניס דווקא השנה בגלל חוסר זמן לצפייה בזמן העבודה תאמין או לא אבל בכמה משחקים דווקא עשיתי הפוך. שמתי את הטלפון בכיס עם אוזניות ושמעתי את המשחק. מוזר לאללה בהתחלה כי אתה לא מבין תמיד מי מחזיר ומי זכה בנקודה, ואחרי זמן מסויים אתה ממש מתחיל להיכנס למשחק מבלי לראות אותו, רק לפי קולות המכות והזמן שביניהם. שזו גם חוויה מעניינת ומלמדת לא פחות.

  3. ועכשיו רפא העיף את ראוניץ' . עוד הפתענה לא קטנה . ביום בהיר אפשר כבר לראות גמר שלא הייתי נותן סיכוי של אחד ל-1000 להתממש שוב – רפא מול רוג'ר .

  4. רפא החזיר את השעון 5 שנים לאחור. נכון, ראוניץ פיספס 5 נקודות מערכה בסט השני שהיה הופך את המשחק אבל רפא באמת היה מצוין היום. סט ראשון כמעט מושלם. סט שני הצליח להישאר בעניינים עם הרבה אופי. סט שלישי החזיק את ההגשה ובמשחקון האחרון שבר את הקנדי על ה-0. תענוג!

    רק חבל על גור גולן שהצבא לקח לו את רגעי האושר האלה.

    1. דימיטרוב בתחמק מהמבחן! הוא משחק מצויין ומראה את הטניס הכי טוב בטורניר, אבל האם יש לו את מה שצריך בשביל לנצח 3 מערכות רצופות את נאדאל?

      1. לדעתי לא . רפא פגיע לסרברים גדולים מסוגו של ראוניץ' , והוא הראה מולו הרבה ביטחון . היו לו כמה ווינרים שהזכירו לי את נדאל בשיאו .
        כפי שהוא שיחק ברבע , הוא יעבור את דימיטרוב בחצי .
        התחזית שלי לגמר – נדאל מול סטן ( למרות שאני מת לגמר אחרון בהיסטוריה נדאל – פדרר ).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט