הטור של מל ליום ההשבעה: הנשיא הניכנס

הטור של מל ליום ששי: הנשיא הניכנס

 

וינסטון צ'רצ'יל לימד את כל העולם החופשי:

 

IN DEFEAT: DEFIANCE

 

IN VICTORY: MAGNANIMITY

 

כשאתה מפסיד, מובס, ומוכה – המשך להתנגד, להתקומם; להתריס! כשאתה המנצח – הראה רוחב לב, היה אציל נפש. כבד את המובס.

דונאלד טראמפ – שבעוד כמה שעות כבר יהיה נשיא ארה"ב לא מכיר, לא יודע, ולא שמע על רוחב לב, אצילות, או נתינת כבוד.

 

יום קשה הוא לי, היום הזה.

 

ב-INAUGURATION – טכס הכתרת נשיא חדש, טכס ההשבעה – תמיד הניבחר הראה אצילות ורוחב לב למפסיד. אבל לא אדם כטראמפ יראה אפילו טיפת אבירות וגדלות רוח למפסידה, ועשרות מיליוני האמריקאים שבחרו בה. נעלות? עדינות? רוחב לב? אלה מושגים שהבהמה הזאת הנקראית דונלד טראמפ לא שמע עליהם אפילו.

אפילו אתמול, גס הרוח הזה, הברוטלי והבסטיילי הזה התגאה ב-"נצחונו' הגדול", וכיצד הוא "הביס ומוטט" את כל האסטבלישמנט, ו"את כל הדמוקרטים שהלכו אחרי האישה הזאת בעיניים עצומות מבלי לראות שארה"ב צריכה אותי כדי לעשות אותה שוב גדולה".

כאילו הוא לא שמע שהיא ניצחה אותו ברוב של 2.1 מיליון בוחרים, ורק שיטת האלקטורים הצילה אותו.

לא רק זה, אלא אוניברסיטת 'קוויניפיאק' מקונטיקוט שמתמחה בשאלונים לעם, פירסמה שלפחות 5% מהבוחרים לטראמפ לא היו מעיזים לבחור בו אילו חלמו אפילו שהוא עלול להיבחר; הם בחרו בו להראות ולהדגיש "מחאה" רק כדי שהילרי קלינטון – שהם היו בטוחים שתנצח – לא תרגיש "שהכל בסדר".

אז לפחות תהיה הוגן ותראה קרטוב של מוסר ויחס טוב.

אבל לא. הוא כמו המאמן שלא מספיק לו לנצח בהפרש של 30. הוא עוד לוחץ באישית על כל המגרש כדי שההפרש יגיע ל-40, ובסוף המשחק במקום ללחוץ את ידו של המפסיד, הוא יורק עליו וצועק "אתה קטן עלי; חזור לכיתה א' ללמוד את העסק הזה".

 

היי. אני מקווה שטראמפ יצליח ויהפוך לנשיא גדול. אני אמריקאי והוא הנשיא שלי. האם אני מקווה שהוא יידע כיצד להתנהג עם הסינים ולשים אותם במקומם מבלי שיוכלו להתל יותר בכלכלה האמריקאית?

בוודאי!

האם אני רוצה שהוא ישמור על ארה"ב שתמשיך להיות הכלכלה החזקה בעולם, והצבא החזק בעולם, ואפילו להגדיל את המרחק בינה לבין הסינים והרוסים, ושאר העולם?

בוודאי!

האם אני רוצה שהוא יהפוך לנשיא האמריקאי הטוב ביותר שהיה לישראל?

בוודאי, אם כי אתן לכם להחליט אם זה טוב או רע להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים.

אבל אני רוצה נשיא הוגן וראוי שאוכל להתגאות בו, ולא בהמה כטראמפ שעד עתה הרגשתי רק בושה שהוא יהיה הנשיא שלי.

באופיו הוא כזה דורסן, מושחת, וגזלן שאני חושש שלאנשים הגונים ייקח שנים להתגבר על השוק של טיפוס כמוהו המנהיג את הדמוקרטיה הגדולה והחזקה בעולם.

האתר הזה הוא אתר ספורט ולא אתר פוליטי, אז ברצון אני עובד לספורט.

אתם יודעים מי הם שפוטיו הגדולים ביותר?  בובי נייט…ניק סייבן…פאט ריילי…רוברט קראפט (יהודי…בעל הפטריוטס)…ג'ים ג'ונס (בעל הקאובויס)…שוורצנגר…הולק הוגן…מיקאל קינג (הקרימינל, הפרומוטר של האגרוף)…דונלד סטרלינג…סטיב ספרייר…מייק בראון…פלויד מייוות'ר…

ומבין השחקנים?

ביום ראשון נראה ארבעה קוורטרבקים. תום בריידי ובן  רות'ליברגר (הקוורטרבקים של הפטריוטס והסטילרס) הם "ידידים טובים שלי שאני מרבה לבלות איתם" – לדברי דונלד טראמפ. הם היו מתומכיו הקולניים מאד.

אהרון רוג'רס – הקוורטרבק של הגרין ביי פקרס – ומאט ריאן – הקוורטרבק הנפלא של הפלקונס, שניהם אנושיים, אדיבים, הומניים, ולבביים, הם ידידיו של ברק אובמה. צריכים להיות בתוך עולם הפוטבול ולהכיר את ארבעת הקוורטרבקים כדי להבין את ההבדל – אני מדבר עתה 'אנושיות' ויחס ליריב בנצחון או בהפסד ולא על שום דבר אחר.

מילת הסבר: הגרין ביי פקרס הם 'טראמפ אול דה וויי'. זה הקהל של וויסקונסין (ביתו של 'המשקל הכבד' הרפובליקני פול ריאן והמושל סקוט וולקר) שנתן את הנצחון לטראמפ. אבל רוג'רס – כבורג קטן/גדול אבל עדיין בורג – היה אישית עבור הדמוקרטים.

 

"השקיעו כסף. זה מכרה זהב. פה אקים את מגרש הגולף המפואר בעולם!"

("איך עבדתי על הסקוטים המטומטמים? כל הכסף נמצא בחשבון שלי ב-'בנק אוף אמריקה'")

 

אז זהו. יש לנו עכשיו את הנשיא הביזארי ביותר שהיה בתולדות ארה"ב.

הנשיא שהלעיט אותנו בשקר אחרי שקר, וניטפל לאשה אחרי אשה (12 התלוננו על הטרדות מיניות), סילוף אמת אחרי סילוף (הממשלה המכסיקנית תשלם עבו החומה שתפריד בין שתי המדינות),  השפלה ופגיעה בהיספנים אחרי פגיעה (מסוממים; פושעים; גנבים), עיוות הקיים אחרי עיוות ("היום ישם יותר מחוסרי עבודה מאשר היו כשאובמה ניבחר לנשיא") ; העמדת פנים אחרי העמדת פנים ("אני החבר הטוב ביותר של השחורים ושל הנשים"). גניבה אחרי גניבה (מ-12,000 סטודנטים ששילמו שכר לימוד של עשרות אלפי דולארים שכר לימוד לאוניברסיטה ההזוייה – 'דונלד טראמפ יוניברסיטי' – שהבטיחה תוארי MBA,  תוארים לא מאושרים ע"י מדינת ניו יורק בה 'שוכנת האוניברסיטה' שאינה מוכרת היום ע"י אף מוסד אקדמאי); גזילה אחרי גזילה (ממס ההכנסה, ולכן מתושבי ארה"ב), ורמאות אחרי רמאות (של תושבי סקוטלנד נאיבים שהשקיעו כספים רציניים ב"מגרשי גולף מפוארים עתידיים על שפת הים" (שהיום עומדים עזובים ומוזנחים שהדבר היחיד שנישאר קיים בהם הם שלטים "מגרשי הגולף 'טראמפ'").

וזה יהיה הנשיא שלי לפחות לארבעת השנים הבאות.

ולי אין ברירה אלא לאחל לו הצלחה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. מנחם תודה על המבט מבפנים על ההתרחשות הזאת שם.. כמו בהופס גם כאן המילים שלך מעניינות ומשכנעות. ואני שואל – יכול להיות שכדי לשנות סדרי עולם במציאות כל כך אינטרסנטית ואכזרית חייבים בן זונה כמוהו?

  2. HERE COME TROUBLE….

    אתה יכול להוסיף לרשימה שלך שעכשיו יש לך סוכן רוסי בתור נשיא, והקומבינה הגדולה של פוטין ו EXXON על הורדת הסנקציות ושחרור 500 מליארד דולר של גז הצליחה.

    אני מקווה בשבילך שסוכנויות המרגלים שלכם לא ייתנו למופרע הזה לשלוט יותר מהמינימום הנדרש ונראה אותו בכלא עוד לפני הפלייאוף.

  3. הבעיה עמוקה הרבה יותר, לטראמפ יש כוח שלמעט מאוד נשיאים היה כאשר הסנאט רפובליקני גם הוא, כל מה שממשל אובמה העביר ייעלם קליל. אני לא אהבתי את ההסכם הטרנס-פסיפי ואת רפורמת הבריאות של אובמה אך טראמפ לא צפוי בעליל.עם זאת טראמפ זכה בבחירות בצורה הגונה וצריך לכבד זאת אני פשוט לא מסוגל לראות את ההתפרועיות שמתרחשות בנושא זה. לגבי הכלכלה שלנו כל מי שמבין טיםה בכלכלה יכול לומר שהמצב שלנו נורא שכל הכלכלה שלנו היא לא יותר מאילוזיה ובועה שתתפוצץ. אחת הבעיות המרכזיית הוא הפדרל ריזרב שמעוגן בחוק.

    1. בתור אחד שמייצא לשוק שלכם, הכלכלה שלכם במצב מצויין. היה בה שינוי עמוק מכלכלה של יצרנים לכלכלה של יזמים.
      אבל זה המצב בגלל המסחר באינטרנט.

      אני דיי בטוח שה TPP יחזור ובגדול בצורה הרבה יותר מבחילה.
      האובמה קר אכן היה מס נוסף של $5000 דולר בשנה בזכות איזה קומבינה של הביטוחים הפרטיים ולא רפורמה של מערכת הבריאות.

      1. עידו היקר אני אפרט לך עוד מעט בהרחבה למה הכלכלה אצלנו כל כך איומה, איזה שעון חול נוראי זה, אני רק מדמיין מה יקרה כשהסינים יפסיקו לקנות מאיתנו אג"ח, החוב הלאומי שלנו בלתי סגיר. עם כל הכבוד לטראמפ הוא לא יותר מצעצעוע בכל מה שקשור לכלכלה כל עוד הפדרל ריזקב מעוגן בחוק לא משנה איזה נשיא יופיע. אובמה מהנשיאים הנוראים שהיו לנו אני אפרט לך על הכול בהרחבה עוד מעט אם תרצה.

  4. אגב נשיא חזק על הסינים… הדבר הראשון ששראמפ עשה בעניין הסינים היה לקחת שיחה מטיוואן שזה כמו שהיה לוקח שיחה מראש החמאס.. הדבר השני היה …. הסכם סחר עם עליבאבא שיאפשר להם למכור גם בארה"ב, עם מחסנים אמריקאים ואורזים אמריקאים. (אל דאגה כמו ב EBAY המחסן הוא על טהרת הרובוטים) .

    אז אם מפעל צעצועים אמריקאי חושב שטראמפ זה מה שיציל אותו בעזרת מכסים של 100% על עליבאבא שיחשוב עוד פעם, כי בזכות טראמפ אפילו דמי משלוח בינלאומיים לא יהיו לו להגן עליו.

  5. יפה מאוד מנחם. אכן יום שחור לפוליטיקה האמריקאית, לנשים, למיעוטים ולכל מי שאכפת לו מהגינות בסיסית.

    זה מעבר לעניניי אידיאולוגיות פוליטיותת בהנחה שלטראמפ אכן יש איזושהי אידאולוגיה שהוא באמת מאמין בה. העובדה שאדם כזה — שחצן, קטנוני, דורסני, שקרן כפייתי, מיסוג'יניסט, גזען, נצלן, מטרידן מין סדרתי (!)… השלימו את החסר — נבחר למשרה החשובה בעולם (כן, עדיין) היא אות קלון ושולחת בעיני מסר נוראי. בעיקר עצוב. מי היה מאמין.

    1. יום שחור רק למי שחי בסרט שהעולם הוא מסיבת תה במועדון ג׳נטלמנים באנגליה. למזלנו הרוב בארהב לא חושב ככה ועל אפך וחמתך נבחר המועמד הנכון.

  6. אנשים שמקבלים מתנה ענקית כמו אובמה (ואני ימני)
    לא מעריכים מבקרים ומקלסים
    עכשיו נקבל רמאי ששבוי אחר האגו שלו,
    או כמה יתגעגעו ויעריכו את אומבה,
    אני כבר, הולכים ליהות בלאגנים רציניים בעולם.
    תודה מנחם כתבה מצוינת, וגם התגובות.

  7. נאצי שונא ישראל מיסטר אובמה כל העולם בוער והוא אובססיבי כלפינו זה נשיא טוב זה נשיא חרא שהרס את כל המזרח התיכון היקר שלנו

    1. אנטישמי אמיתי, רק חתום על הסכם הסיוע הכי גדול שאי פעם ישראל קבלה מארה"ב ,בלי הכספים הללו התעשייה הצבאית כאן קורסת

  8. כמה שהתקשורת עבדה במקרה שלך מנחם?

    השמאל לא יודע להפסיד וזה בכל העולם.
    תאובאמה ביי פאר הנשיא מהחלשים שהיו לאמריקה, תדמיתית בעיקר אבל זה לא מפריע לאנשים להאמין שמדובר באיזה פלא הנביאה(כמובן שזה קל כשהתקשורת עדיין מפמפמת אותך).

    מה באמת נזכור מאוסמה חוץ מזה שהיה עושה אחלה של אווירה כל שנה בסוף פברואר עם הבראקט הממלכתי ושבזכותו המזרח התיכון כמעט השתנה לחלוטין?

    הצקשורת פשוט עובדת במקרה שלך ואין לי מושג איך ישראלי שלי באמריקה וכמעט כל בנותיו חיות פה שלם עם בחירה בנשיא שהוא אסון מהלך לישראל(והילארי היית הולכת באותו כיוום שקרי שבו מציירים את ההתנחלות כמקור כל הבעיות להבאת השלום, לפני שבכלל חושבים לעשות אבחנה פשוטה בין איסלאם ובין איסלאם טירוריסטי ולפני ששואלים את הצד השני אם אי פעם הוא יסכים להכיר בזכותה של המדינה השנייה למדינה עצמאית כלשהי).

    מנחם, על אפך וחמתך נבחר כנראה הנשיא שיהיה מהטובים ביותר לישראל, למזלם של בנותיך.

  9. בעניין המדיני, אף אחד מהם לא "טוב לישראל".
    טוב לישראל = להציל אותה מעצמה, כי תכלס הולכים פה בעיניים פקוחות לקראת ראש בקיר.
    אובאמה לא באמת זרק זין, to say the least, וטראמפ – מקווה מאוד שלא יוסיף עוד דלק למדורה.
    כי נתניהו תיכף הולך לכלא, אין מנהיגות, ואין תוכנית לאף אחד. להיפך: האין-פתרון הוא המדיניות הרשמית והמועדפת.
    הפלסטינים ממילא תקועים, האיסלאם הרדיקלי בפנטזיות על ימי הביניים, המתנחלים בפנטזיות על יהושע בן-נון, לכן לא יהיו 2 מדינות, וגם לא תהיה מדינה אחת דו-לאומית –
    פשוט יושבים ומחכים שתגיע שעת הפיצוץ הגדול. במוקדם או במאוחר זה מה שיקרה.

    1. Tell it like it is mate
      יש מצב שמה שכתבו בעיתונים על הפלסטינים הרדיקלים וממשלת הטרוריסטי אולי קצת שונה לאחר מה שנודע על קשרי שלטון עיתון?

      1. הקשרים הרקובים של ההון והשלטון והתקשורת, לא יכולים לשנות את המציאות.
        והמציאות תקועה. בוץ. אני בכלל לא מסתכל על הפלסטינים, התירוץ "הם לא רוצים" לא מקובל עלי – אנחנו בעלי הכוח.
        זה אנחנו שלא רוצים לעשות כלום. רק לחכות לנכבה 2 או משהו בסגנון.

        1. זה שאתה לא מסתכל על הפלסטינים וחושב שרק לנו יש השפעה מעידה על הניתוק שלך מהמציאות. להגיד שאין אף אחד מלבדי זה קל…
          נכבה 2 – אינשאללה

    2. ואתה בפנטזייה על שלום אוטופי עם פונדמנטליסטים שמבינים שהעובדה שאתה מוכן לשלם כל מחיר היא החולשה הכי גדולה שלך. הזויים יש מכל הצדדים..

      1. בדיוק הפוך. הנאיביות מתה.
        השב-ואל-תעשה זה הפסד לנו. סרטן שאוכל אותנו. כל אחד רואה איך החברה בישראל מתפוררת בכל יום. אנשים מתחרפנים כאן, מה, אתה לא רואה? דחוף מנהיגות שתעשה מהלך. כלשהו. אחרת הקיר רק מתקרב.

  10. אני אוהב את אובאמה בתור בן אדם ומסכים עם כל עמדותיו בנושאים האזרחיים ואם הייתי אזרח אמריקאי הייתי מצביע לו גם ב 08 וגם ב12 אבל אני אזרח ישראלי והנאיביות שלו בנושאי חוץ בכלל ובמזרח התיכון בפרט גרמה הרבה נזק.ישראל כבר יצאה מכל עזה ב2005 ומאז הטילים משם כבר הגיעו למרכז הארץ ו חווינו 3 מלחמות משם מאז.אם תצא גם מיהודה ושומרן לא יהיה שלום.פשוט יתחילו לעוף טילים גם משם.אנחנו לא חיים בעולם אוטופי והשכנים שלנו לא שוויצרים לפעמים אין פיתרון ואתה צריך לבחור מתוך 2אופציות גרועות את האופציה הגרועה פחות.[שלום לא יהיה פה] טראמפ הוא חרא של בן אדם אבל גם צרציל היה חרא של בן אדם.הוא מבין את העסק וכאזרח ישראלי אכפת לי קודם מהאינטרס הישראלי שאני מוכן לקבל את הבריונות והוולגריות שלו

  11. לכל הקשקשנים בראשם קיי 7 נקה 7 והאוסטרלי . אין לכם שמץ מושג על אמריקה. אתם מדברים שטויות שמראות על חוסר הבנה בסיסי…
    אתם מדברים מפוזיציה . אתם אפסים…
    אובמה יזכר כאחד הנשיאים הטובים בתולדות ארהב

    1. אותך תמיד ניזכור כמלך יוסיפון הראשון שידע את כל מה שאנחנו לא ידענו. ובינתיים, קבל את הדמוקרטיה ואת בחירת הרוב, שב בצד ותאכל את הלב.

  12. נחיה ונראה יוסיפון. אובמה ממש בצורה אקטיבית יצר הרס והרג ורצח בעולם, סייע לטרור באופן הכי אקטיבי שיש, בעוד הוא משוכנע שהוא עושה את הדבר הנכון, כאשר השטח מתפוצץ לו בפנים. בתוך ארה"ס מבחינה כלכלית היה לו מזל עצום בזכות כמויות הנפט הגדול שנמצאו, וזה קרה ללא שום תרומה שלו. הוא סתם בר-מזלח בעניין הזה. נשיא בכל כהונתו נמרח בדבש בלתי פוסק מהמדיה, ומה שהוא בעיקר זה קמפיינר טוב, ולא כךלום מעבר לזה.

    1. "אובמה ממש בצורה אקטיבית יצר הרס והרג ורצח בעולם, סייע לטרור באופן הכי אקטיבי שיש"
      יש מצב שאתה גזען?

  13. סורי מנחם אבל ב-ו-ל-ש-י-ט. הכוונה להכל.
    כל עוד המערכת עובדת באותה צורה לבובת הנשיא אין שום השפעה.
    זו גם הסיבה שטראמפ נבחר. לא בזכות הרדנקים והרפובליקנים. אלא בזכות הצעירים שמאסו בשיטה. זה מקביל לבחירת כלב פודל כהצבעת מחאה.
    ואמריקה תהיה חזקה, בזכות האזרחים ובזכות החדשנות האמריקנית שתמיד מובילה ואף פעם לא מובלת. ואם תתפוצץ הבועה, גם זה לא יהיה בזכות או בגלל אף בובה שעומדת בשלטון אלא בגלל ריקבון ממושך ומסואב בפדרל רזרב שקיים שנים על גבי שנים שאף נשיא לא יכול או רוצה להתמודד איתו

    1. מיצית את כל מה שרציתי לומר.
      המנגנון הוא זה ששולט בפועל.
      בטראמפ בחרו מסיבות מחאתיות, וגם בזה אמריקה מובילה את העולם (בקרוב אצלנו).
      לאנשים נמאס מפוליטיקאים שקרנים. תגיד על טראמפ מה שתרצה, הוא לפחות אומר בדיוק מה שהוא חושב והוא לא תלוי כלכלית באף אחד.
      מועמד מושלם לסוג המחאה הזה. 🙂

  14. מנחם, האם אתה יודע מי אמר: if you lead 10,try to make it 20,if it 20,try to make it 30"
    ישראל לא צריכה אף אחד שיציל אותה מכלום. חלקים בשמאל איבדו כל קשר להכרעה דמוקרטית.
    שגרירות ישראל נמצאת בוושינגטון, בירת ארה"ב. לפיכך, שגרירות ארה"ב צריכה לשבת בירושלים.

  15. אני לא חולק עם תוכן הדברים עצמם על מר דונאלד (grabb them by the pu***) טראמפ.
    אבל בכל זאת הערות:
    1. די למיתוס המופרך שבריידי היה מ"תומכיו הקולניים" ביותר (לא מספיק מכיר על בי בן). עובדות: עד לכניסתו למירוץ לנשיאות, ולמרות הוולגאריות של האיש, הוא לא היה מוקצה מחמת מיאוס. הוא היה סלב, שרבים אהבו ונהנו מקרבתו, היה מופיע תדיר בתוכניות האירוח הליליות (כן, גם לטרמן) ועוד. בשנים האלה אכן התפתחה ידידות עם בריידי. כמו גם עם דמוקראטים ואחרים (שהרי בבסיס לא ניתן להגדיר את טראמפ כרפובליקני ברוב הפרמטרים). זה כולל מפגשים בקאנטרי קלאבז שלו וכן הלאה. עד כאן כאמור אין חריג, להוציא טעם אישי ועצם הידיעה שבריידי מזוהה כרפובליקן (בעבר השתתף). פוליטית בריידי לא התבטא פעם אחת בעדו, היה את מקרה הכובע, שהוסבר על ידי בריידי שפשוט הגיע בדואר באותו יום. הוא התבטא שהוא ידיד מזה שנים של טראמפ, ולא מתכווין להתבטא פוליטית בהקשר של זה. איך זה הופך אותו לקולני אני לא יודע.
    2. מה שכן, היה את נושא המכתב של בליצ'ק. גם הוא טרח להסביר שהוא לא רואה בכך משהו פוליטי אלא תמיכה חברית (מניח שהוא לא דמיין שטראמפ יוציא את זה החוצה, שזה מוזר כשלעצמו, איך לא חשב על זה). שם זה אכן היה מוזר יותר, אבל כדי להדגים את העובדה שהוא לא בא לדבר פוליטיקה במכתב, בליצ'ק ציין ששבועיים לפני כן הם אירחו בתוך הארגון את ג'ון קרי, אם אני זוכר נכון כולל לשיחה עם השחקנים וכאלה, אז בכל זאת אולי הוא כנה בתגובתו.

  16. כמה תובנות מאדם שלא מכיר מספיק את ארה"ב.
    1. אובמה וקלינטוו דרדרו את מעמדה של ארה"ב בעולם לשפל חסר תקדים. לכן היה חייב לבוא שינוי וייתכן שבשביל להתאזן השינוי בא קיצוני לצד השני.

    2. איני סומך על טראמפ ועח הצהרותיו בטח בכל הקשור לישראל אך לא ממנו תבוא הישועה אלא שלטון חזק אצלנו שמאמין בצדקת דרכו .

    3. בעניין העברת השגרירות זהו סמל לא רק לישראל אלא לעמידה במילה של טראמפ ולכן נראה לי שהעניין הזה יבוצע….ואם יהיו עיכובים זה בגלל רתיעה של ממשלתנו בירושלים.

    4. טראמפ יהיה נשיא מסוג אחר ולכן בלתי צפוי.
    לכן יש כאן גם חשש גדול ובצידה תקווה קטנה…נחכה.

    5. אני חלוק על העובדה שטראמפ צבוע ולו מהסיבה שהוא הנשיא ואפילו המתמודד לנשיאות הכי לא פוליטי קורקט .

    1. העברת השגרירות היא סמל לעמידה של טראמפ במילה שלו? כי באיזו מילה הוא עמד ובאיזו הוא מתכוון לעמוד? הוא בעד הפלות, נגד הפלות, בונה חומה בגבול עם מקסיקו ושמקסיקו תשלם כשברור שזה ריאלי כמו לסמוך על רוסיה שתשכין שלום ודמוקרטיה בעולם, מרמה סטודנטים, ושיקר ב53% מההצהרות שלו בקמפיין. הוא אפילו אמר למראיין שיסמוך עליו, רוסיה לא הולכת לפלוש לקרים

  17. העובדה שטראמפ אינו פוליטקלי קורקט לא עושה אותו אדם חיובי .
    מדבור בשקרן , מיזוגן , גזען , רברבן , פושט רגל שניצל את השיטה הקלוקלת וצבר הון למרות כשלונות עסקיים בעזרת אי תשלום מיסים , אדם שטחי וקשקשן גדול . איזו דוגמא מקבל העולם כשטיפוס כזה הולך להיות נשיא ארה"ב ?
    מעבר לכך – הוא מאוד מסוכן . בפרט שיש לו קפיטול שנשלט בידי הרפובליקאים . הלוואי ואתבדה .

  18. טראמפ הוא בחירה של המטרה מקדשת את האמצעים. בתקווה, הבוחרים שלו יודעים שהמעשים שלו נוראיים ומזעזעים. תקיפת נשים, לעג לנכים, רמאות עסקית, גזענות כלפי היספנים ושחורים ועוד רבים וטובים. כל עלייתו לשלטון מסתכמת בפרובוקציה והקצנה, שגורמת לתומכים שלו להקצין אפילו יותר. אבל יש מספיק אנשים שחושבים שהפתרונות שהוא מציע (ביינדרים ריקים והבטחה שבעתיד הוא יגלה בדיוק מה הוא מתכוון לעשות, אולי. אם פוטין יסכים) מספיק טובים שאפשר פשוט להקריב את כל אותן אוכלוסיות מוחלשות עבורן. ואין הרבה דברים שמפחידים יותר מהקרבת אוכלוסיות שלמות עבור מטרה גדולה יותר.
    התקווה היחידה שלי היא שטראמפ יקרוס תחת ההבטחות שלו. האלט-רייט הנאצים מקווים שהוא יעיף את כל הצבעונים החוצה. היהודים מקווים שהוא יהיה בעדם. העשירים מקווים שהוא ידאג שיהיה להם יותר כסף וכוח. הפועלים והעניים מקווים שהוא ידאג שיהיה להם יותר כסף וכוח. יצא נגד השירות החשאי והתקשורת, והם יתקפו בחזרה. הוא עוד עלול לגלות שהבטחות סותרות הן גם סוטרות, ובלתי אפשרי לקיים אותן.
    ובמצב כזה כל מה שיישאר זה הקרבת האנשים.

    1. הדבר שהכי אפשר לבנות עליו בקשר לכהונתו של טרמפ היא הרבה שחיתות שתשרת אותו ואת החברים שלו. ממש סטייל פוטין, רק עם המצגת קשקשיאדה שלו כלפי חוץ במקום התדמית שפוטין מציג.

  19. שמעתי הכל על טראמפ ועדיין איני בטוח שאפילו כבן אדם פרטי הוא גרוע מאובמה את קלינטון.
    מה שאומרים על טראמפ יכלו להגיד בקלות על קלינטון ביל למשל.
    ולכן הציבור ואני בתוכו לא השתכנע מהצביעות התקשורתית שעושה את טראמפ מרושע וקלינטון צדיק( ה )

  20. תודה מנחם. אני מבין ומזדהה עם דבריך.
    חשוב לזכור כמה דברים:
    1. אובמה היה ככל הנראה טוב לעם האמריקאי, אבל (אולי) פחות לנו. ועם זאת,
    2. קלינטון אינה אובמה, ואין שום אינדיקציה שהייתה ממשיכה את דרכו, בטח בתחום הבינלאומי. היא ותיקה יותר ומנוסה, ואם היה עליי לנחש הייתי אומר שהיא הייתה דומה יותר לבעלה במדיניות החוץ.
    3. לכן כל תומכי טראמפ שעושים זאת על סמך אכזבה מהממשל הקודם מבצעים טעות לוגית פשוטה.
    4. אי אפשר לדעת איך הליצן הזה יתנהג

  21. תודה מנחם. תמיד מעניין לקרוא דעה של מישהו שבאמת חי באמריקה במקום על הפרשנים הליצנים אצלנו שמתיימרים לספר לנו מה "אמריקה" חושבת, כשהם בד"כ אפילו לא באמת יודעים מה "ישראל" חושבת.

    שאלה קטנה – מה צריך לקרות כדי שהוא יודח בקדנציה הזאת?איך השיטה בארה"ב עובדת בנושא הזה? כי כולם מדברים כאילו זה סוף העולם והוא הולך להיות עכשיו נשיא 4 שנים לא משנה כמה נורא הוא יהיה.

        1. לא קראתי את ספר החוקים אבל בקצרה צריך רוב של הפרלמנט ואישור של הסנאט כדי להדיח נשיא בארה"ב. מאוד מסובך.
          האופציה השנייה כמובן הוא שנשיא עובר על החוק ומורשע.
          יש יותר סיכוי שטראמפ יודח כי יורשע בעבירה פלילית מאשר שיודח בגלל מדיניות כלשהי

  22. בושה גדולה שאדם פגום ועילג כמוהו נבחר למנהיג של אומה אדירה כמו ארה"ב. הלוואי שנתבדה אבל הסיכוי שהוא יהיה נשיא טוב שווה לסיכוי שיקגו תוביל את הליגה מקו השלוש(בעונה הנוכחית)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט