יומן ברוקלין נטס (2) – תעודת מחצית / עמרי הלוי

כאשר אנחנו מתקרבים אל מחצית העונה הקבוצה מחזיקה במאזן 8-32 (נכון ליום שבת) וברצף ההפסדים הארוך ביותר בליגה, כאשר הקבוצה מניו יורק לא טעמה ניצחון כבר 10 משחקים, ולכן הגיע הזמן לחלק ציונים:

קני אטקינסון – +C

קני מפתח שחקנים ומשחק עם רוטציה רחבה שנותנת לכולם הזדמנות להוכיח את עצמם. שחקנים שלוקחים את הצאנס בשני ידיים מקבלים קרדיט (12 שחקנים מקבלים בין 16 ל-30 דקות), מצד שני הקבוצה הפסידה 14 משחקים אשר נגמרו ב10 הפרש או פחות והייתם מצפים שבהתחשב בזה לקבוצה כבר היה מספר דו ספרתי בצד הירוק של המאזן.

ברוק לופז – A

ברוק לופז. השחקן הטוב היחיד של ברוקלין.

העונה: 20.1 נק' (1.8 שלשות ב-35% מהשדה), 5 ריב', 2.7 אס' ו-1.6 חס' במשחק.

נכון, ברוק עם כמות ריבאונדים של פוינט גארד, אך בהתחשב בכך שהוא משחק רחוק יותר מהסל ולוקח כמעט 2 ריבאונדים פחות בהתקפה משנה שעברה זה מתקזז.
הוא העלה את האחוזים ל-2 נקודות בכמעט 3 אחוזים מהשנתיים הקודמות ומוסר עוד אסיסט במשחק. שנים רבות הטענות כלפיו היו שהוא מחזיק רק נשק אחד בהתקפה – השנה הוא הגדיל את הטווח שלו ואין ספק שהקליעה מהשלוש העלתה את הערך שלו בטרייד אפשרי. לופז רגוע, מנהיג ופרט קטן שולי- הוא השחקן הטוב היחידי בקבוצה.

בוז'אן בוגדנוביץ – B

העונה: 14.1 נק' (44.5% מהשדה, 37.3% מהשלוש).

בוגדנוביץ' קולע הרבה וחווה עונת קריירה בכל המדדים, אך עדיין הוא סקורר מוגבל שללא ספק מרקס יוותר עליו בטרייד תמורת המחיר הנכון.

רונדה הוליס ג'פרסון – C

העונה: 7.9 נק' (38.9% מהשדה), 4.6 ריב', 2 אס' ו-1.1 חטיפות במשחק.

הוליס-ג'פרסון מקבל השנה אור ירוק לעשות מה שהוא רוצה וחוץ מכמה הברקות הוא מפספס את ההזדמנות . המשחק שלו חסר ביטחון וההגנה שלו לא מרשימה כמו שציפיתי ממנו בתחילת השנה. האחוזים שלו מהשלוש לא פחות ממזוויעים כאשר מתוך השחקנים ששיחקנו מעל 20 משחקים השנה וזרקו פחות מזריקה (משמע השחקנים שבאמת שיחקו והם לא קלעים מוצלחים מהשלוש) הוא עם האחוז השביעי הגרוע בליגה. אאוץ'. מצד שני, ראיית המשחק שלו השתפרה מהעונה שעברה והשילוב שלו עם לוורט מראה ניצוצות.

טרבור בוקר – +A

בוקר על תקן חבר חמישיה קבוע בפעם הראשונה בקריירה והוא בהחלט לא מאכזב עם 10.1 נקודות, כמעט 9 ריבאונדים, 2.5 אסיסיטים, 1.5 חטיפות במשחק, כל אלו מספרי קריירה, ולטעמי בוקר נמצא ברשימת השחקנים הכי אנדרייטד בליגה. הסיבה שנתתי לו ציון כ"כ גבוה הוא שבתחילת העונה לא היה ברור מי יפתח ליד לופז ומכאן ניתן להבין שהציפיה מבוקר לא הייתה שהוא יספק את המספרים האלה, הוא הפתעה נעימה ובברוקלין זה שווה 100.

גרמי לין – +F

העונה: 13.9 נק', 5.8 אס', 1.3 חטיפות ו-3.3 ריבאונדים למשחק. שותף ב-12 משחקים בלבד.

כשלין משחק הוא נפלא. מוסר, קולע, חוטף, חוסם ועושה כל מה שאפשר לבקש. הבעיה היא שהוא לא משחק. הוא שיחק העונה רק 12 משחקים מתוכם פתח ב-9. לין נמצא בטופ 50 במדד ה PER ובמידה והוא יצא מהקליניקה בחצי השני של העונה אין סיבה שהוא לא יסיים אותה עם ציון מצטיין.

כריס לוורט – +C

העונה: 6 נקודות, 2.5 ריב', 1.5 אס' ו-0.8 חטיפות במשחק.

כריס נבחר בדראפט כאשר היה ידוע שהוא פצוע וזאת הסיבה שהנטס הצליחו להנחית אותו בבחירה ה-20. הוא יכול לשחק בעמדות 2-4 והראיית משחק שלו מספקת היילייט מרשים מאסיסט גרנדיוזי לפחות פעם במשחק. לוורט משתפר ממשחק למשחק ומקבל יותר ויותר קרדיט מאטקינסון ומחזיר על כך עם משחקים איכותיים, כמו מול המשחק מול קליבלנד שם קלע 19 נקודות לקח 5 ריבאונדים ומסר 4 אסיסטים כאשר הוא נשמר ע"י המלך ג'יימס. כריס עדיין צריך להשתפר והוא מאבד מדי פעם ריכוז ונעלם מהמשחק אך הפוטנציאל בהחלט שם.

ג'ו האריס – C.

העונה: 8.8 נקודות ו-3.1 ריב' ב-22 דקות למשחק.

האריס עולה מהספסל ונותן תפוקה יפה, אבל ציפיתי ליותר.

שון קילפטריק – B.

העונה: 14.4 נקודות (41.9% מהשדה, 34.3% מהשלוש) ב-40 משחקים, 27 דקות במשחק.

שון עם אחד מהסיפורים המרגשים בליגה הצליח לבסס את עצמו העונה כשחקן לגיטימי. קילפטריק סקורר מדופלם ומספק את הנקודות שלו בין אם הוא פותח או עולה מן הספסל. הבעיה היא שהתקרה שלו נמוכה ואין עוד הרבה מקום לשיפור… שון מעולם לא מסר הרבה, לא ב-NBA ולא ב-D league וארסנל המהלכים שלו לא כ"כ גדול. אמנם שון לא מנהל משחק אך הוא שחקן שבהחלט כיף לראות ועוד יותר כיף לראות דוגמא מהלכת של בן אדם שלא וויתר והגשים את החלומות שלו.

אייזאה וויטהד – -B.

העונה: 6.8 נק', 2.6 ריב', 2.8 אס' ב-22.4 דקות.

וויטהד, יליד ברוקלין, נבחר בדראפט בבחירה ה-42 ע"י יוטה ג'אז וכבר באותו ערב ברוקלין ביצעה טרייד עבורו כאשר ראתה בו הרכז המחליף שלה.
רצה הגורל ובעקבות פציעות מרובות של גרמי לין , וויטהד פתח רוב העונה בחמישיה (23 משחקים מתוך 32 בהם משותף). המספרים לא מרשימים מאד והאיבודים באים בצרורות אך טבילת האש של הרוקי בליגה יכולה רק לתרום לו בעתיד כאשר הציפיה ממנו תחזור להיות רכז מחליף.

ג'סטין המילטון – B.

העונה: 7 נקודות (31.6% מהשלוש), 4.5 ריב', 0.6 חט' ו-0.7 חס' ב-20.3 דקות בערב.

ג'סטין פתח נפלא את העונה עם 19 נקודות ו10 ריבאונדים נגד בוסטון ב-25 דקות מהספסל והמשיך עם חודש הגון בנובמבר. בדצמבר התחיל המילטון לקחת תרופות שככל הנראה גרמו לו למיגרנות קשות כך שהוא כמעט ולא שיחק. לקראת סוף החודש התחיל המילטון לנסות תרופות חדשות מה שהוביל לשבועיים מצוינים בינואר עד כה כשהוא קולע 10 נקודות למשחק מוריד 6 ריבאונדים מוסר אסיסט וחוסם פעם אחת במשחק.

המילטון מספק קליעה מהשלוש שכל כך חשובה לקבוצה בהתחשב שכמעט וכל הגארדים בסגל מתבססים על חיתוך לסל בסגנון משחקם, ובאופן מפתיע המילטון ולופז מהווים שילוב נחמד מאוד בפרונט קורט ומשחקים ביחד כמעט 10 דקות בערב. יהיה מעניין לראות איך חצי העונה השני של ה-7 פוטר יראה.

שאר השחקנים המשלימים את הסגל הם קווינסי אייסי אשר הוחתם לפני פחות משבוע, ספנסר דינוודי שמשחק נפלא בינואר עם 8 נקודות 4.5 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים חטיפה וחסימה בממוצע. הוא אפילו הפסיק לפתוח בשני משחקים, לואיס סקולה שעולה פעם בכמה משחקים ונותן תפוקה יעילה אך מהווה מדריך ומנטור לשחקנים הצעירים בסגל, רנדי פוי שמקבל 17 דקות לערב משום מה וכריס מק'ולו שמבלה את רוב העונה בקבוצת ה-D-league של הקבוצה וקורע שם רשתות. אני מאמין שבחצי העונה השניה בחירת הסיבוב הראשון לשעבר יקבל יותר הזדמנויות ויוכיח מה הוא שווה.

בסה"כ העונה של הנטס עגומה ולמרות שהקבוצה נותנת פייט כמעט בכל המשחקים שלה, המאזן מספק סיבה נהדרת לאוהדי בוסטון לחייך, ויהיה מעניין לראות מה שון מרקס יעשה עד לטרייד דדליין והאם נראה בחצי השני של העונה תמונת מראה של החצי הראשון.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אחלה יומן, מסכים עם רוב הציונים. במקום ברוקלין הייתי מחתים את מריו צ'למרס לשנתיים, נותן לו לחזור לכושר משחק אצלי ואז מעביר אותו בדד-ליין. יכול להיות שווה איזה בחירת סוף סיבוב ראשון מקונטנדרית שמחפשת רכז מחליף טוב.

    בלי קשר, השילוב של וויטהד-לברט-הוליס ג'פרסון צריך לשחק כמה שיותר. אולי לצד לין (או צ'למרס) ולופז. שלושתם הם הדבר הכי חיובי שיש לקראת העתיד של הנטס ולכן הייתי נותן להם איזה 25-30 דקות למשחק.

  2. תודה על יומן מעולה. כשג'רמי לין יחזור אני מאמין שהנטס יפתיעו בחצי השני של העונה בכמה נצחונות מאד מפתיעים.

  3. אני חושב שיחסית לסגל שלהם ולעובדה שאין להם למה לצפות, הם ממש משחקים לא רע בכלל וזה למרות הפציעות של לין ואחרים. מאוד מסמפט אותם.

  4. אחלה טור ומסכים עם הרוב חוץ מאשר המאמן – בסך הכל הוא מאמן את אחת הקבוצות הפחות מוכשרות אם לא הכי פחות מוכשרת בליגה.

    זה שהם הפסידו הרבה משחקים צמודים זה לדעתי יותר לזכותו הם נלחמים כל משחק ולא שטיח של הליגה ומגיעים להפסדים צמודים במקרים חסרי סיכוי שקבוצה אחרת הייתה מובסת בהם.

  5. תודה יופי של רעיון ליומן על קבוצה משמימה.
    לדעתי למאמן מגיע B+ ואפילו A-. בהתחשב בפציעות של לין ולופז ובכישרון הכולל שהוא הרבה פחות ממה שהיה בפילדלפיה אפילו בשנים האחרונות, הם לא רק מצליחים לנצח אבל נראים תחרותיים בכל משחק.
    המאמן במקרה של קבוצה כמו ברוקלין נשפט לא על התוצאות אלא על איך הקבוצה נראית ועל פיתוח הכישרון הקיים.
    הוליס ג'פרסון נותן עונה גדולה, קילפטריק, לוורט, וויטהד, כולם משחקים הרבה מעל הרמה המצופה מהם.
    אטקינסון עושה עבודה מצוינת שם בברוקלין.

    1. אין ספק שהוא עושה עבודה מצויינת (ראה תגובה למטה) ואני מסכים שהציון לא עושה איתו צדק , אך מצד שני הוא גם לא מאה .
      הנקודה שלי זה ש14-0 במשחקים צמודים זה בעייתי גם אם הקבוצה לא כשרונית בעליל .

  6. עדיין משלמים על מהלכי ה-GM הקודם שהותיר אחריו עייי חורבות…
    עד היום צריך לנהל קורס ל-GM מה עושים ולא עושים על בסיס הטרייד ההזוי עם בוסטון (וקורס לשיווק מוצלח על צמד פנסיונרים ע"י דני איינג').

    המערכת שם נרגעה מהשיגעון של הבעלים הרוסי ונהיתה קצת יותר ריאלית עם ההגה של מרקס שעובד שם בשקט ומחכה לקבל את הכלים כדי ליצור איזשהי קבוצה.

  7. לין החמיץ העונה את ההזדמנות האחרונה שלו להפוך לשחקן חמישייה מוביל בליגה.
    בכל מקרה, יש לו אחלה קריירה (וחשבון עו"ש) בהתחשב בכך שהוא ישן על הספה של לאנדרי פילדס עד לפני כמה שנים

  8. בנוגע לקני אטקינסון:
    יומן קודם החמאתי לו ונתתי לו המון קרדיט , מאז יצא לי לראות עוד כמה וכמה משחקים שלהם וראיתי איך במשחקים צמודים (ויש לא מעט) פתאום המנטליות של אנחנו פחות טובים מגיעה ..
    כמובן שמגיע לו קרדיט שהוא מוביל את הקבוצה למצב שיש להם סיכוי לנצח אבל הם היו *צריכים* לנצח עוד כמה משחקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט