אירועי דיומא – 16.01.2017/מתן גילור

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 18

18:30 איחוד בני סכנין-עירוני קרית שמונה – שידור בערוץ 5 לייב (58). סכנין יגיעו למשחק עם לא מעט רוח גבית, אחרי שוויון עם מכבי פ"ת משער של אברהם פאס בדקה ה-90, מה שמאריך את רצף המשחקים ללא הפסד לשבעה. ארוך מהרצפים של קבוצות כמו הפועל ב"ש ומכבי ת"א. הדבר מוביל לכך שבני סכנין רחוקה נקודה אחת בלבד מהפלייאוף העליון. מצבה של ק"ש אף טוב יותר. הקבוצה מדורגת במקום הרביעי אחרי ניצחון על הפועל ת"א המפורקת. גם הרצף של ק"ש עומד על 7 משחקים ללא הפסד, כולל שלושה ניצחונות רצופים. המשחק בסיבוב הקודם הסתיים בשוויון 2:2.

21:00 הפועל תל אביב- מכבי תל אביב – שידור בערוץ הספורט (55/555). בסיבוב הקודם ניצחה מכבי ת"א 5:0. תרחיש כלל לא דמיוני שאם הפעם הם ממש ירצו התוצאה יכולה להיות גבוהה אף יותר. לאחר הפחתת 9 הנקודות, הפועל ת"א במקום האחרון. מכבי ת"א מחרק 8 נקודות מהפועל ב"ש ולא אמרה נואש במאבק האליפות. כדאי לשים לב לשינוי אופי המשחק של מכבי ת"א תחת יורדי קרייף, כשמדוניאנין ואיגיבור יורדים לספסל והקבוצה נראית דימנית ותכליתית בהרבה.

 

לה ליגה – מחזור 18

21:45 מלאגה-ריאל סוסיאדד – שידור בערוץ ONE (50). מלאגה מגיעה אחרי 4 משחקים ללא ניצחון ושני הפסדים ברציפות, דבר אשר הוריד אותה למקום השלושה עשר. ריאל סוסיאדד בעונה טובה מבחינתה, במקום השישי, למרות שהובסו על ידי סביליה, בבית, במחזור הקודם.

 

סיירה A

21:45 טורינו-מילאן. טורינו במקום השמיני עם 29 נקודות, אחרי תיקו 0:0 עם ססואולו. מילאן במקום החמישי עם 36 נקודות, אחרי ניצחון על קליארי 0:1.

 

אליפות אפריקה – בית C – מחזור 1

18:00 חוף השנהב-טוגו – שידור בספורט 5 גולד (57). הפילים הם האלופים המכהנים, אבל כוכבי העבר כבר פרשו או שירדו בכושרם. על הנייר, הנצים הם הנבחרת החלשה בבית, אך ישנה אופטימיות בעקבות חזרתו של עמנואל אדבאיור.

21:00 הרפוובליקה הדמוקרטית של קונגו-מרוקו – שידור בערוץ 5+ (56). למרות הנחיתות בדירוג פיפ"א, אחריות האטלס הערבים נחשבים פיבוריטים מול הנמרים מזאיר.

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 14

18:30 מכבי חיפה-מכבי קרית גת – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). מכבי בתקופה טובה, אחרי חזרתם של וארגס ודיברתולמאו, עם 3 ניצחונות רצופים, מה שמעלה אותה למקום השביעי, אך המאזן עדיין שלילי. קרית גת חלשה מאד וקבורה במקום האחרון, כשאיש לא יהמר על הישארותה בליגה. בסיבוב הקודם מכבי ניצח בהפרש בן 6 נקודות.

*המלצת צפייה* 18:40 הפועל חולון-מכבי תל אביב – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). משחק מעניין מאד בין שתי מוליכות הטבלה, כשמפריד ביניהן משחק בודד בלבד, אחרי ששתיהן ספגו הפסדים במחזור הקודם לנהריה ואילת, בהתאמה. בסיבוב הקודם מכבי ת"א ניצחה בהפרש של 9 נקודות.

 

טניס:

אליפות אוסטרליה הפתוחה – סיבוב ראשון

החלק התחתון של ההגרלה – שידורים בערוץ יורוספורט (51) החל משעה 00:45 (17/01/2017).

גאל מונפיס-ז'ירי וסלי.

אלכסנדר דולגופולוב-בורנה צ'וריץ'.

דונאלד יאנג-תומאס פביאנו.

ניקולוז בסילשווילי-פיליפ קולשרייבר.

אלכסנדר זוורב-רובין האס.

מיכאל קוקושקין-פרנסיס טיאפו.

מיכאל יוז'ני-מרקוס בגדאטיס.

*המלצת צפייה* פלוריאן מאייר-רפאל נדאל – הגרלה קשה למדורג 9 מספרד, יחסית לסיבוב הראשון.

רוברטו באטיסטה-גויידו פלה.

יושיהיטו נישיוקה–אלכס בולט.

דניאל מדבדב-ארנסטו אסקובדו.

דויד פרר-עומאר יאסיקה.

ז'יל סימון-מייקל ממו.

ג'ארד דונלדסון-רוג'ריו דוטרה סילבה.

ג'יילס מולר-טיילור פריץ.

*המלצת צפייה* מילוש ראוניץ'-דאסטין בראון. אולי המשחק של הסיבוב הראשון. המדורג 3 פוגש את אחד השחקנים הפחות יציבים וצפויים בסבב, אבל אחד כזה שביום טוב יכול לפרק כל אחד, אולי חוץ מנולה ומארי.

דומיניק ת'ים-יאן לסטורף.

ג'ורדן תומפסון-ג'ואו סוסה.

טומי האס-בנואי פייר.

פאביו פוגניני-פליסיאנו לופז.

איבו קרלוביץ'-הוראסיו זאבאלוס.

אדם פאבלסק-אנדרו וויטינגטון.

דימיטרי טוסונוב-קארק סטפנק.

דויד גופן-ריילי אופלקה.

גריגור דימיטרוב-כריסטופר אוקונל.

יוון צ'אנג-רנצו אוליבו.

ראדו אלבוט-קרלוס ברלוק.

רישאר גסקה-בלייק מוט.

פאבלו קארנו בוסטה-פטר פולנסקי.

קייל אדמונד-סנטיאגו ג'יראלדו.

דניס איסטומין-איבן דודיג.

נובאק דיוקוביץ'פרננדו ורדסקו. ורדסקו עשה בעבר צפות לזוכה בתואר, אבל זה היה בחצי הגמר. אין צפי לקשיים מצד המדורג 2, אבל בכל זאת מדובר על משחק בפרופיל גבוה, יחסית לסיבוב הראשון.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

טור דאון אנדר – קטע 1:

בקטע הפרולוג הקצר והשטוח, הנקרא People’s Choice Classic, הצליח לזכות הספרינטר האוסטרלי קיילב יואן, לפני פטר סאגאן ובן קבוצתו סאם בנט. יואן הובא לקו הסיום עם הובלה מצויינת של קבוצת אוריקה-סקוט. הקבוצה האוסטרלית לוקחת את המירוץ הזה ברצינות הראוייה, ולא נתפלא אם אחד מבין סיימון גראנס או אסטבן צ'אבז יזכה בכל המירוץ.

קטע היום מוגדר כקטע 1 של המירוץ. הקטע, בין אונלי ללינדוץ' הוא כבר קטע גבעי בן 145 ק"מ, וכאן כבר מן הסתם נראה את הפערים נפתחים בין הרוכבים. הקטע צפוי להתחיל בשעה 2:00 לפנות בוקר שעון ישראל ולהימשך כארבע שעות. לינק לצפייה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס – סיבוב ראשון:

אתמול ראינו במשחק הראשון את רוני אוסליבן מתעלה בפריים מכריע מול ליאנג וונבו, זאת לאחר שהסיני פספס כדור שחור קל בפריים שלפני כן בדרך לנצח במשחק. במשחק השני, דינג ז'ונווי שמר על התקווה של ארצו כאשר גבר בקלות יחסית על קיירן ווילסון.

במשחקי היום, שני אלופי עולם ינסו להתקדם לרבע הגמר. היגינס ינסה להמשיך את המומנטום של העונה הנהדרת שלו מול אלן המצויין, בעוד בינגהאם ינסה להציל משהו מהעונה הזו מול פרי. משחקי היום:

15:00-ג'ון היגינס-מארק אלן (יורוספורט 2, ניתן לראות כאן)

21:00-סטיוארט בינגהאם-ג'ו פרי (יורוספורט)

 

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. מרגיז בטירוף שהקדימו את המשחק של מכבי ת"א מול חולון ל18.40 כדי שהכדורגל והכדורסל לא יתנגשו ושערוץ הספורט יעשו יותר רייטינג. מה היה רע בלעשות את המשחק אתמול? ממילא יהיה לו יותר ערך ספורטיבי מהדרבי

    1. בעבר היה את התירוץ שהאוהדים צריכים להספיק מיד אליהו לבלומפילד. עכשיו בלאו הכי רק 1,000 מתוכם יוכלו להגיע לדרבי הת"א והוא יתקיים בפ"ת, אז אפילו זה כבר לא תופס.

  2. בטניס הפתעה ראשונה (למרות שאצל הנשים שום דבר לא הפתעה) – האלפ עפה בסיבוב הראשון…
    עוד מעט מתחיל המשחק של דודי סלע, נקווה שיצליח להפתיע ולנצח, הוא בהחלט בכושר טוב בזמן האחרון ויכול ביום נתון לנצח (כמעט) כל שחקן, בטח ובטח שלא נמצא בעשיריה הראשונה

  3. ובגלוב – המתח בשיא.
    הפער 71 מיילים ימיים נכון לשעה הזו. תומסון בקו קצת יותר מזרחי מלה קלאץ' וכנראה זו הסיבה לזה שהפער מצטמצם. זה שוב רק עניין של מי יגיע בצורה יותר טובה לנקודת הפניה ומי יבחר נקודת פניה טובה יותר כדי להיכנס אל נקודת הסיום.
    אם הם ימשיכו באותו כיוון כל אחד, זה נראה שלה קלאץ' יהנה מרוחות חזקות וטובות יותר לזמן יותר ארוך, אבל בסופו של דבר כדי להגיע לנקודת הסיום בלה סבלה (או איך שלא אומרים את המילה הצרפתית הזאת…) הם יצטרכו לשוט נגד הרוח, כך ששוב – מי שיבחר נקודת פניה טובה יותר, או יותר נכון אם לה קלאץ' יטעה – יש פה סיכוי למהפך.
    זה עניין של יום או יומיים עד שיגיעו לנקודת הפניה ככל הנראה, לא?

      1. בספרינט האחרון תומסון שבר את שיא התחרות בהפלגה ל-24 שעות. הפליג 536 מיילים ב-24 השעות האחרונות. מהירות ממוצעת פשוט מטורפת ואני מניח שהוא לא ישן כבר כמה ימים טובים.

  4. וואו איזה פוטופיניש צמוד יש לנו ב'וונדה גלוב'. ממש הפלאטו האחרון.
    פומה כבר תאר את המתרחש בין המתמודדים שעכשיו עוברים מזרחית לאזורס, אז אני אתמקד בגיאוגרפיה:
    אנחנו כל הזמן מדברים על ה'רמה האזורית' אבל עוד לא דיברנו על האיים על שמה הם קרויים.
    לי יש אינטרס מיוחד למקום אותו אני מתעתד להפוך לביתי בשנים הקרובות.
    האיים האזורים, או האזורס, נקראים גם 'הוואי של אירופה'.
    ממוקמים באמצע האוקיאנוס האטלנטי, כ-1500 מייל מאירופה וכ-3000 מייל מארה"ב. למרות קו הרוחב הצפוני יחסית הקרבה לזרם הגולף מאפשרת אקלים נוח שלא עולה על 30 מעלות ולא יורד מ-16 מעלות צלזיוס.
    הארכיפלג מורכב מ-9 איים געשיים והוא קולוניה פורטוגלית. לכל אי יש כינוי מיוחד על פי צבע המאפיין אותו.
    סאו מיגל, אותו יעברו המתחרים, נקרא האי הירוק. הוא האי הגדול ביותר ושם ממוקם שדה התעופה המרכזי אליו מגיעות טיסות מליסבון (2.5 שעות) או ארה"ב (כ-4 שעות). הר הגעש הגדול פיקו דה וורה מאפיין את קו הרכס ההררי והירוק. העיר המרכזית, פונטה דלגדה עם הארכיטקטורה הפורטוגלית המסורתית הוכרזה כאתר מורשת של אונסקו.
    הנופים הם של איים געשיים, מכתשים ואגמים עם נופים מרהיבים. האיים עדיין מבוססים ברובם על חקלאות אולם עוברים שינוי בשנים האחרונות לתיירות בגלל הקרבה היחסית לשתי היבשות ומזג האוויר הנוח. רשתות המלונות הגדולות עדיין לא השתלטו על האיים כמו באיים הקנריים ורוב בתי העסק הם מקומיים.
    כרגע רוב התיירים הם גולשים שבאים לגלוש בגלים הנדירים של האוקיאנוס האטלנטי, צוללנים שבאים לאתרי צלילה מרהיבים, טיילים שנהנים לעלות להרי הגעש והנופים העוצמתיים ושייטים שעוצרים במהלך חציית האוקיאנוס האטלנטי.
    מלבד סאו מיגל, אי חשוב נוסף הוא פאיאל, האי הכחול. לפאיאל יש מסורת ימית עתיקה. זוהי נקודת העצירה שבה עוצרים כל המפליגים מאמריקה לאירופה, כדי להצטייד במים ומזון ללג האחרון במסע. המרינה של הורטה היא אחת מהמרינות המפורסמות בעולם, ושוקקת חיים בעונות חציית האטלנטי. זהו גם היה מרכז לציד לווייתנים, שהיום הפך לתיירות של צפייה ביצורים הגדולים.
    האי היפה ביותר לדעתי, הוא גם מהקטנים בארכיפלג. פלורס- האי הוורוד. כל אורכו הוא 16 ק"מ ונחשב הנקודה המערבית ביותר של יבשת אירופה. האי הזה מלא בנופים געשיים ומכתשים שהפכו לאגמים ומפלים עם צמחייה מדהימה ביופיה ונראה כאילו יצא מאגדה.
    לנו כישראלים, המקום עדיין פנינה שלא התגלתה, אם כי בשנים האחרונות עם הוזלת הטיסות לאירופה רואים יותר ויותר מטיילים ישראלים שהתאהבו במקום.

  5. תודה לטאקי אפלטון ופומה על הגלוב ולפאקו על האופניים. איך תומסון שבר את שיאי המהירות אם בכל הימים האחרונים כולם התלוננו שאין רוח והם שטים ב 1-9 קשר לשעה?

    1. לפני הכניסה למערכת האנטי ציקלונית הם היו באיזור בלי רוח למשך משהו כמו שלושה ימים. ברגע שנכנסו לתוך המערכת הם מפליגים כבר 36 שעות עם רוחות של 20-25 קשרים (מייל לשעה) ומפליגים במהירויות של מעל 20 קשרים.

        1. יכול לקחת מקלאץ שסגר 515 קשר ב 24 שעות עוד 42 קשרים ב 48 השעות הקרובות בספרינט אבל הוא מפגר ב 78 אז ישארו 26 קשרים יתרון לקלאץ בסיום אם זה לא יטעה….
          המתימטיקה הולכת לכיוון ההפתעה של מעין דווידוביץ בשיוט המדליות…
          ידעתי שאני צריכה לעשות משהו מפתיע אם כי לא בטוח וקייויתי להצךחה אמרה מעין שהלכה למלאה עם חרטום שקוע במיים ובלי פלנינג ויברה ממקום רביעי לתשיעי כלומר לפני אחרון כשהיא מקדימה רק את האיטלקיה …הצעירה.
          אין מצב שתומפסון יגלה חוסר הבנה כזה…למרות שה מתימטיקה לא לטובתו

    2. יש מערכת אפיק לחץ נמוך ארוך ממערב להם שנוצר עכשיו בשל הרכסים מרכת טלחמה אד הדוחפת את הרמה מזרחה ומגבירה את עוצמת הרוחות ברכס.
      הרוחות צפויות לעלות ל30 קשרים וצפונה הבעיה העיקרית שח תומפסון היא המפנה השמאלי כרגע הוא בימני ברגע הפניה לחה סאבל ללג האחרון הוא עובר למפנה שמאלי בו לקלאץ יש יתרון .בכל מקרה תומפסון ינסה בפיניש היום להוציא את המקסימום מהסירה ל 24 קשרים כבר הגיע השאלה אם אפשר יותר עד כה לא ניסו לעבור את המהירות הזו כדי שלא לאבד את הסירה
      ההפלגה היא ברוחוצ מזרחיות עזות עם גלים בשל אורך הנשיבה שאני מעריך כארבעה מטרים לפחות במצב הזה לפויל אין יתרון גדול וחייבים לשבת על ההגה כדי לעלות ולרדת כל גל כי כל גל הפכיעה בחרטום מעלה את הסירה וכל ירידה מורידה את הסירה.
      השייט צריך להוריד את הסירה על הגל יחסית לרוח ולהעלות אותה הירידה מהגל .
      אלף בית של שייט אק שלאחר שבעים ואחד ימים בים ועייפות מצטברת זה לא קל …
      בעיקרון כדי להעלות את מפות הרוחות המסבירות את נעתיד להתאחש הצעתי לפני שלושה ימים לפתוח שירשור ייעודי ברור שלאפלטון טאקי ולי המנוסים בשיוט קל להבין מה קורה.
      למי שלא מכיר את הסיטואציה קשה מאד להבין את המצבים המשתנים האלו בים ואת הדרמה כרגע.

  6. הדאון אנדר תודה פאקו.
    נראה או שצאבס ואוריקה ילכו לבריחה וסיימון יקח את הקטע או בפרינט מרובה משתתפים.
    על פניו אני מהמר על פיטר סאגאן זהו הפרופיל הכי מתאים עבורו כרוכב רב תחומי ספרינטר מטפס ואול אראונד .
    השאלה באיזה כושר הוא ואם אוריקה לא יוציאו רוכבים לבריחות כפולות כדי להפיל את סאגאן.
    על מזג האויר הצפוי מעברים הכרחיים ורוחות פנים לא כתבת כלום …אם כי זה לא אומר שאין ….
    נראה מה יתפתח וכמה לסאגאן המירוץ חשוב.

    1. בנוהל הרגיל זה קטע שתפור על סאגאן, אבל כמו שאמרת עניין הכושר פה מכריע. הוא אחרי פגרה עם קבוצה חדשה (אתמול הוא הגיע שלישי אחרי חבר קבוצתו שהגיע שני). לעומתו כל האוסטרלים בכושר הרבה יותר טוב. זה כי בניגוד לשאר הארצות, הם עורכים את האליפות הלאומית שלהם בתקופה זו (הייתה לפני כשבוע). בגלל זה אחד כמו גראנס כנראה פייבוריט עליו.

      1. קיץ אצלם ..כשאנחנו כאן קופאים ..מקור…
        פאקן אוסטרליה…
        הכל אצלם הפוך לא אתפלא אם הם רוכבים ברוורס…
        משום מה אולי בגלל המישורים יש להם מסורת של מאיצים מצוינים.
        הם מתקדמים בספורט משנה לשנה בכל דבר.
        סבב גלישת גלים פנטסטי חותרי קייק מעולים סרף סקי בטופ העולמי ועכשיו גם אופניים.
        ועוד לא אמרנו מילה על רחיפה דאיה וקנגורוס…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט