אירועי דיומא – 14.01.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

אליפות אפריקה לאומות:

אליפות אפריקה לאומות נפתחת היום. האליפות, הנערכת כל שנתיים בתקופה זו (למורת הרוח של הליגות המובילות), תתארח השנה בגאבון, ותימשך כשלושה שבועות. שלב הבתים כולל 16 קבוצות המחולקות לארבעה בתים. המשחקים משודרים כולם בערוצים השייכים לספורט 5. משחקי היום:

בית 1:

18:00-גאבון-גינאה ביסאו (ספורט 5).

21:00-בורקינה פאסו-קמרון (ספורט 5 לייב).

פרמיירליג – מחזור 21:

14:30-טוטנהאם-ווסט ברומיץ' (ספורט 2). טוטנהאם בכושר מצויין. הקבוצה חזרה לעצמה לאחר תקופת משבר ארוכה, וסופרת כבר חמישה נצחונות רצופים, כולל כמובן האחרון על צ'לסי. התרנגולים עלו בעקבות זאת למקום השלישי בצמרת הצפופה, וינסו להמשיך את המומנטום. הקבוצה שממול היא קבוצת מרכז טבלה טיפוסית שהקשתה על התרנגולים בסיבוב הראשון.

17:00-סוונזי-ארסנל (ספורט 2). ארסנל סיפקה את המשחק המשוגע של המחזור הקודם, כאשר חזרה ל-3:3 בדקות הסיום לאחר 3:0 מול בורנמות'. גם בגביע היא זכתה לנצחון דרמטי מול פרסטון. עדיין, התותחנים חייבים להיות יותר יציבים אם הם רוצים להמשיך לרוץ בצמרת. למזלם, הקבוצה אותם הם פוגשים היום, היא מהחלשות בליגה ומדורגת במקום הלפני אחרון.

19:30-לסטר סיטי-צ'לסי (ספורט 2). האלופה היוצאת מול הקודמת (והבאה?). רצף הנצחונות המטורף של צ'לסי, שעמד על 13, נעצר במחזור הקודם מול טוטנהאם. אותו רצף התחיל מול לסטר בבית, והכחולים יחתמו על רצף חדש שיתחיל היום. זה כנראה לא יהיה קשה מדי מול האלופה, שחזרה לסורה לאחר הניצחון המרשים מול מנצ'סטר סיטי, כשלאחריו זכתה בניצחון בודד בחמישה משחקים.

ליגת העל – מחזור 18:

16:00-מ.ס. אשדוד-הפועל כפר סבא (ספורט 1). אשדוד הצליחה במחזורים האחרונים להתרחק מהקו האדום עם שני נצחונות יפים על אשקלון והפועל חיפה. הקבוצה, שהתחזקה השבוע בחלוץ לוסיו, המושאל מב"ש, תשאף להמשיך ברצף מול היריבה החלשה, אחת שהניצחון האחרון שלה היה אי שם בתחילת נובמבר.

16:00-הפועל רעננה-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב). המארחת ספגה שלושה הפסדים רצופים לאחר אותו ניצחון על באר שבע, וירדה מאד בטבלה. למזלה, הקבוצה שממול ממוקמת למעשה במקום האחרון בטבלה (אם לא לוקחים בחשבון את הורדת הנקודות של הפועל ת"א), ועוד תגיע למשחק ללא שלושה שחקנים שהורחקו במשחק הסוער מול בית"ר.

16:15-מכבי חיפה-מכבי פתח תקווה (ספורט 1). מפגש חוזר לאחר משחק הגביע השבוע, בו זכתה פ"ת. חיפה פשוט לא מצליחה לנצח בבית, אם בליגה ואם בגביע, ובכללי חווה תקופה מאד לא טובה. הירוקים ממשיכים לעשות מהפכות בסגל, ומקווים שהישועה תגיע מעומר דמארי, שנרכש מזלצבורג. דמארי יפתח את המשחק על הספסל, כאשר עטר הפצוע ממשיך להיעדר מהסגל. פ"ת חזרה למקום השלישי המוכר לה, לאחר התיקו עם סכנין, אך עדיין היא כרגע בכושר הרבה יותר טוב מהיריבה לצמרת.

20:30-הפועל באר שבע-בני יהודה ת"א (ספורט 1). האלופה חזרה סוף סוף לנצח בליגה, עם נצחון הבית על מכבי חיפה. עיקר הטרדה בקבוצה הדרומית מגיע מכיוון מאור בוזגלו, הממשיך להרעיש עולמות בכל פעם שהוא יורד לספסל, ולכן גם ספג השעייה ממשחק היום. בני יהודה זכתה לארבע תוצאות 1:1 רצופות מאז הגעת צוות האימון החדש, אולי מספיק כדי להיחלץ מהתחתית בכזו ליגה. הכתומים ודאי ישמחו לעוד תוצאה כזו מול האלופה בחוץ, אם כי קשה להאמין שזה יקרה היום.

סרייה A – מחזור 20:

21:45-אינטר-קייבו (ספורט 2). המאמן סטפאנו פיולי ממשיך להפיח חיים חדשים אצל המילאנזים, הזוכים כבר לחמישה נצחונות רצופים, ארבעה בליגה ואחד בגביע. הקבוצה כבר מרוחקת רק ארבע נקודות מהמקום הרביעי, דבר שנראה כמו חלום בסופה של תקופת דה בור. קייבו שממול נמצאת בכושר מזעזע עם שלושה הפסדים רצופים, כך שהכחולים שחורים צפויים לסמן עוד ניצחון.

לה ליגה – מחזור 18:

17:15-ברצלונה-לאס פלמאס (ONE). ברצלונה ממשיכה לגמגם בליגה. הקבוצה סיימה את המשחק האחרון מול ויאריאל בתיקו אחת, כשרק מסי מצליח להשאיר את הקבוצה בתמונה. ברצלונה כעת ממוקמת במקום השלישי, וממשיכה להתרחק מריאל (מרחק חמש נקודות ומשחק חסר). היריבה היום עשוייה להוות עוד מוקש בדרכם של מסי וחבריו, היות ומדובר בקבוצה לא רעה הממוקמת בשולי הצמרת.

19:00-אתלטיקו מדריד-ריאל בטיס (ONE). אתלטיקו שמה מאחוריה את התקופה הרעה, עם שלושה ניצחונות ותיקו בליגה ומעבר שלב בגביע. המקום הרביעי, בו היא אוחזת, כבר יותר קרוב למעמד הראוי לה. חלק מכריע בהתאוששות צריך להיזקף לזכות אנטואן גריזמן, שלא מפסיק לכבוש במשחקים האחרונים. הקבוצה שממול לא אמורה להוות אתגר גדול. מדובר בקבוצת תחתית, הגם כזו שניצחה במשחקה האחרון.

ליגה צרפתית – מחזור 20:

18:00-ראן-פ.ס.ז' (ספורט +5). האלופה עדיין במקום השלישי לאחר תקופה מגומגמת, אך בשני המשחקים האחרונים בליגה ובגביע היא השתוללה עם 5:0 ו-7:0. הרכש החדש יוליאן דרקסלר צפוי לשחק. קבוצת מרכז הטבלה שממול אמורה לחשוש מהמפגש הזה, לאחר התבוסה 4:0 במפגש הקודם ביניהן, ולאחר שהוציאה רק נקודה אחת בשלושת המשחקים האחרונים.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 14:

20:00-הפועל ירושלים-הפועל גלבוע\גליל (משולב בספורט 5). ירושלים נראית בשבועיים האחרונים יותר כמו הקבוצה שציפו שתהיה ופחות כמו זו שראינו בחלקים גדולים של העונה. פרט לניצחונות הצפוים על קרית גת בליגה ועל הרצליה נטולת משעור בגביע, סגנית האלופה הרשימה ביורוקאפ עם שני נצחונות יפים על ריטאס וניז'ני. הירושלמים, גם ללא ג'רלס וג'ונס שלא ישחקו היום, צפויים להיות פייבוריטים מול גליל\גלבוע. הקבוצה הצפונית, שבשלבים מוקדמים יותר של העונה הראתה קשיחות ואופי, נמצאת בכושר מזעזע, והידרדרה בעקבות זאת למקום הלפני אחרון.

20:00-עירוני נהריה-מכבי אשדוד (משולב בספורט 5). גם נהריה מתחילה בתקופה האחרונה להיראות כמו הקבוצה שציפו שתהיה בתחילת העונה. לאחר פתיחה מחרידה, החבורה של אריק אלפסי זוכה לרצף נצחונות מרשים, כולל השבוע באירופה ולפני כן על חולון בחוץ. גם היריבה נמצאת בתקופה טובה עם שני נצחונות רצופים, כשאחד מהם על חיפה בגביע מעלה אותם לחצי הגמר, והרבה מהקרדיט על כך אמור להיזקף לטובת מיודענו ג'ייק כהן.

 

אופניים:

טור דאון אנדר:

ברוכה הבאה, עונת 2017. העונה נפתחת כתמיד בסדרת מירוצים באוסטרליה. הטור הראשון בדרג הוורלד טור של השנה הוא טור דאון אנדר, הנמשך שבוע (עד ראשון הבא). הטור, שבעבר אופיין כמתאים למאיצים, שינה את פניו בשנה שעברה, והחל לכלול קטעים יותר גבעיים. זה הופך אותו ליותר מתאים לרוכבים המוגדרים כאול-אראונדרים. המועמד המוביל מבין אלו הוא אלוף העולם פטר סאגאן, המגיע למירוץ עם קבוצתו החדשה בורה-הנסגרוהה. עוד מועמד כזה הוא הזוכה בשנה שעברה (זכייה שלישית במירוץ בסה"כ), סיימון גראנס המקומי. גם מטפסים ינסו את מזלם בתוואי הגבעי, וכך נוכל לראות במירוץ רוכבים כריצ'י פורט, אסטבאן צ'אבז, תומאס דה גנט, גראן תומאס ומיקל לאנדה.

קטע היום הוא קטע הפרולוג של הטור (אחריו המירוץ יתחדש ביום שלישי). הקטע, שלמעשה מהווה מירוץ נפרד הנקרא People's Choice Classic, הוא קטע שטוח וקצר באורך כ-50 ק"מ, ובכך הוא מתאים למאיצים, אולי לניצחון הראשון של סאגאן העונה. פרטים על השידורים יינתנו בהמשך היום.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אליפות אפריקה הלכה יד ביד עם יורו ספורט הייתה אירוע די זניח במחוזותינו
    הפלא ופלא ! המשחקים משודרים ולפתע זה הופך לארוע הכי חם על המסך
    זו תעודת עניות לערוץ שהזניח את המשחקים
    האליפות ססגונית ולמרות השמות הגדולים הרמה בינונית

    1. מעניין בכמה הם קנו את זכויות השידור.
      כלומר, באמת, בעידן בו יש לנו גישה לליגות הגדולות של אירופה, כמה אנשים כבר מתעניינים באליפות אפריקה בכדורגל?

  2. תודה חברים.
    וונדה גלוב- יום 68.
    עוד כ-1700 מיילים ימיים לסיום המירוץ להקפת העולם לבודדים.
    אלו הרגעים האחרונים והסיכוי האחרון של תומסון הבריטי לעבור על פני 'התן', לה קלאצ' הצרפתי. שני השייטים היו בקרב ראש בראש לאורך כל התחרות והכל מתנקז לכאן ועכשיו.
    תומסון הצליח לצמצם את ההפרש ל-123 מיילים ימיים אבל חלון ההזדמנויות שלו נסגר. על פי הערכתו הוא חייב לצמצם בעוד כ-50 מיילים במהלך 24 השעות הקרובות, כדי להשאיר לעצמו סיכוי.
    כרגע הם נאבקים ברוחות החלשות שם השייטים צריכים לעבוד הרבה יותר קשה. תומסון דיווח שהוא ניסה לאגור כמה שיותר שעות שינה כדי להתכונן למתקפה האחרונה ברוחות החלשות. הגוף שלו על סף גבול היכולת, הוא מרגיש חלש ומותש לאחר יותר מחודשיים בים. אבל זו ההזדמנות שלו. אם לה קלאצ' יתפוס ראשון את הרוחות החזקות יותר שמביאה הרמה האזורית, אז תומסון יצטרך לקוות למזל רע של הצרפתי כדי לנצח.
    לה קלאצ' מצידו, אחרי שני מירוצים רצופים בהם סיים במקום השני כבר יכול להריח את הניצחון המיוחל. הוא רק צריך להיות חזק מנטלי ולא לעשות טעויות. לפעמים הפחד מלא לעשות טעויות כשאתה מוביל הוא הטעות הכי גדולה. אבל עד עכשיו, ניהול מירוץ כמעט מושלם של הצרפתי.

    1. הלך מזרחה תומפסון כיוון 22 ושוב מפגר בשני קשרים מלה קלאץ שממשיך צפונה כיוון 2

      התנאים במערב למה הם לא מאמינים אם לא לי לפחות לעצמם…..?

      1. כי הם חושבים על הזווית לתקוף את הרכס.
        אי אפשר ללכת ישר המלאה, וגם צריך לנצל את ההזדמנות הראשונה למפנה מזרחה. מי שיהיה יותר מדי מערבה יפסיד במפנה הבא

        1. הרמה ממשיכה מזרחה מהר לא צריך לתקוף את הרמה רק ללכת איתה .
          חושב שונה ממך בענין הזה.
          בכל מקרה תסתכל על המסלול סיום של הגלוב הקודם אז ניה בדיוק הפוך היה שקע ממערב לספרד צרפת.

          1. תומסון מתחיל בתקיפה עכשיו ובמהלך הלילה. כנראה שמתכנן לא לישון כל הלילה כדי להוריד את הפער ל:50-70 מייל. אם יצליח הכל פתוח. אם לה קלאצ' ישמור על היתרון הנוכחי (כבר 113 מייל בלבד) זה שלו.

  3. וזה הזמן לחזור ולהזכיר. תחרות בסבב גלישת הגלים העולמית תיערך השנה בפעם הראשונה בישראל, בנתניה.
    מתחיל ב-19 לינואר עד ה-28. בתקווה לגלים טובים ומזג אוויר ישראלי.
    תבואו לראות

      1. אני מקווה שהגלים יבואו מהמערכת במרכז אירופה ואז יהיו תנאים מושלמים. עדיף שלא יהיו גלי רוח אלא סוול נקי. השאלה אם הסוול יצליח לסחוב כל כך מזרחה. עדיין מוקדם לדעת בוודאות. עוד יום יומיים נראה

    1. שוב, גם אם מדובר בתחרות הכי נמוכה מבחינת דירוג, כל הכבוד לנתניהשהצליחה להנחית את הסבב הזה בארץ, בתקווה שיצליחו בעתיד (ותלוי גם ברמת הגלים בארץשהיא לא משהו) להביא את הסבב שמדורג גבוה יותר.

      1. זה בעיקר לראות הפקה שאני מקווה שתיתן קצת תחושה של להרגיש בחו"ל. אמנם נתניה, חוף סירונית וזה אבל עדיין אמור להיות הפקה נחמדה ובהחלט שווה להגיע ולראות.
        וכמובן שכולנו מקווים שיהיו גלים, זה הכי חשוב.

          1. ההפך חביבי. היתרון שבארץ לא יודעים לבנות שוברי גלים אז יש שם גלים מהטובים בארץ. גם שבירה שמאלית וגם ימנית ואפילו צינורות אם יהיה סוול טוב.

  4. וונדי גלוב קודם הסתיים ב2013 היתה אז תופעת אקלים קריסת מערבולת פולארית שגרמה לסופות שלגים קיצוניות בכל מערב אירופה.
    באתר הקאטאלאני בונה איגווה השלג הגיע לגובה הרכבלים שמונה מטרים והאתר נסגר.
    מענין לראות מה היה מסלול השיט לפני ארבע שנים ולהשוות למסלול היום.

  5. איפה לראות את קטע הפרולוג של טור דאון אנדר:
    http://wwos.nine.com.au/2017/01/13/16/41/tour-down-under-2017-live-stream
    יכול להיות שנדרש תוסף לשינוי מיקום לאוסטרליה.
    קצת פספסתי עם זמן המירוץ, רק בקטע הזה: היות ומדובר בקטע קצר מאד, הוא מתחיל בשעות הערב של אוסטרליה, שזה משהו כמו 11 בבוקר אצלנו מחר, ונמשך כשעה. אני אעתיק את הסיקור גם למחר. שאר הקטעים מתחילים בשעות הלילה שלנו, לכן אותם אמשיך לתת יום לפני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט