יום שלישי עם תשעה משחקים וחמש הקבוצות הטובות בליגה / יונתן שגב

פורסם ב - 10. ינו, 2017 ע"י ב - משחקי NBA

2:00 וושינגטון וויזארדס (18-18) – שיקגו בולס (19-19)

המזרח צפוף כתמיד, כשהמצב השבוע הוא ששלוש קבוצות נמצאות במקומות 7, 8 ו-9 עם מאזן חצוי, כשהבולס והוויזארדס הן שתיים מהן (ומילווקי השלישית). אז גם זה, כמו מרבית משחקי המזרח שלא כוללים את קליבלנד, טורונטו (וגם בוסטון – נגיע לזה) מלמעלה וברוקלין מיאמי ופילדלפיה מלמטה, מאוד חשוב וישנה דברים בטבלה.

הפייבוריטית לקחת את המשחק הזה היא הקבוצה המקומית, בעיקר בגלל המומנטום העדיף שלה. נראה שהדברים סוף סוף מתחברים בוושינגטון כשהקבוצה מתחילה לצבור ניצחונות ולהראות שיפור עקבי.

בשיקגו לעומת זאת, הדברים לא יציבים, כששחקן השבוע במזרח, ג'ימי באטלר, קולע נק' אחת בלבד במשחק שהיה הלילה נגד OKC. נכון, הוא היה חולה, אך זה ששחקן השבוע קולע נקודה אחת קורה דווקא בשיקגו זה מאוד סמלי.

 

2:30 טורונטו ראפטורס (13-24) – בוסטון סלטיקס (14-23)

אם בוסטון ינצחו היום את הראפטורס בקנדה, הם יעלו למקום השני במזרח בתיקו עם טורונטו עצמה.

התחזית הוורודה ביותר עד עתה לבוסטון שאפשר לחשוב עליה. רק האופטימיים ביותר העניקו לסלטיקס את המקום ה-2, בטח אחרי פתיחת עונה בה הם היו חלק משיירת כלבי הפלייאוף של המזרח.

מה שנתן לסלטיקס את המיקום הזה הוא מאזן של 10 ניצחונות מול 2 הפסדים בלבד בשבועות האחרונים – מאז שאיזייה ת'ומאס חזר משלושה משחקים בהם לא שיחק.

מי שנתן לסלטיקס את המאזן הזה הוא ללא ספק ת'ומאס, שקלע בפרק הזמן הזה 31 נק' ביותר מ-51% מהשדה והוסיף לכך 6 בונבונים וכל זאת ועוד בפחות מ-35 דק' למשחק.

הראפטורס נראים פחות יציבים לאחרונה, כשגם חזרה הביתה ממסע משחקים במערב לא מאוד עוזר להם. אך גם להם יש קו אחורי רציני מאוד, ויהיה מעניין לראות את המצ'אפ בן לאורי לת'ומאס, שילחמו גם על מקום באולסטאר על הדרך.

שווה להקדיש למשחק הזה 2.5 משעות השינה שלכם אם אתם שואלים אותי.

 

2:30 ברוקלין נטס (28-8) – אטלנטה הוקס (16-21)

אחרי שני משחקים מותחים, נראה שיהיה לנו משחק קצת פחות מותח. אטלנטה הבינונית נטולת קייל קורבר תפגוש את הנטס.

הניו יורקרית היותר גרועה של העיר ממוקמת אחרונה – או ראשונה מהסוף, יותר נכון – בליגה, כמו כן גם היא מחזיקה ברצף ההפסדים הגבוה ביותר בליגה עם 6.

לאטלנה יש גם רצף של 6 – 6 ניצחונות.

בקיצור – לא כוחות בעליל ואם תהיה פה הפתעה אני אהיה מאוד מופתע באופן לא מפתיע.

 

3:00 יוסטון רוקטס (9-30) – שארלוט הורנטס (18-20)

 

 

דיברנו על אטלנטה שמחזיקה ברצף ניצחונות של שישה משחקים, אך זה לא מספיק בכדי להיות הרצף הגבוה בליגה בגלל הקבוצה המארחת. הרוקטס עומדים על 8 ניצ' רצופים ומה-1 לדצמבר 2016 הם הפסידו בסה"כ 2 משחקים.

מרשים זו לא מילה. אפלטון – אני מגלח את הזקן (על בסיס מוריד את הכובע).

צפיתי בכמה דוגמיות של הרוקטס בשבוע האחרון ובכנות, אני לא מבין כיצד קבוצה המרשה לאריק גורדון (שנמצא בספק הלילה) – אחד עם זריקה לא אסתטית בלשון המעטה – לזרוק 9 שלשות במשחק – יותר מ-2 ברבע – ממוקמת כל כך גבוה ומנצחת כל כך הרבה משחקים וגם נראית טוב תוך כדי.

אני ראיתי ראן אנד גאן מטורף, כשחלק מהשחקנים עוד בחצי ההגנתי כשהכדור כבר נזרק, וזה די עובד. אולי אנחנו רואים את העתיד. בכל מקרה – אם זה עובד (והארדן לוקח MVPׂ) אני אהיה מאושר כי מגיע לו פיצוי על לפני שנתיים.

האמת, מגיע להם. לפעמים צריך להיות אמיצים, פשוט להעז לעשות משהו אחר, משהו שונה. לקום ולעשות, לא לפחד. זה מה שקרה ברוקטס שהביאו את ד'אנטוני ולדעתי זה לא פחות מנפלא ובנוסף העונה יצאה על צדה הטוב ביותר – מביצת הפתעה יצא מתוק.

אך מולם לא ניצבים קוטלי קנים. ההורנטס ממוקמים 6 במזרח כרגע, וכל ניצחון עבורם מאוד חשוב. כל קבוצה במזרח חייבת לאגור ניצחונות לקראת החורף, כי כשיהיה פער של שני משחקים בסוף העונה, הן יצטערו על כך שזילזלו במשחקים באמצע השנה. זו דעתי, ולכן המיקומים במזרח עולים כל הזמן בפריוויואים.

האם כאן זה ריאלי לחפש את הניצחון? אני מאמין שלא. ההארדנים פשוט חזקים מדי.

 

3:30 סאן אנטוניו ספרס (7-30) – מילווקי באקס (18-18)

עוד משחק עם קבוצת עלית מערבית. הפעם הספרס היא המפלצת, שאף על פי שהרוקטס דולקים מאחוריה, מנסה בעקשנות לשמור על המקום השני, כשפופ אפילו מאיים על סטיב קר והאלופה המערבית בקרב על המקום ה-1.

כרגע, יכול להיות שיהיו לנו שלוש קבוצות עם יותר מ-65 ניצ' במערב. מטורף.

אז אם ביוסטון מסתמכים על ראן אנד גאן, מספרי שלשות שמוחקים כל דבר שהכרנו מספרי ההיסטוריה ועונה אישית מהטובות שראינו בעשור השני של המאה ה-21, בספרס מסתמכים על הגנה מצוינת, קצב משחק איטי, ורוטציה רחבה.

מה שעובד ב-1999 עובד גם ב-2017 מסתבר.

אין זה אומר שלקבוצה הזו אין מנהיג – קוואי לאונרד – ואין זה אומר שהשחקנים שמסביבו לא איכותיים, אך אין ספק שהבסיס להצלחה ולכך שהטקסנים הפסידו רק 3 משחקים בדצמבר וינואר (אחד יותר מהטקסנית השנייה). השאלה היא מה יקרה בפלייאוף ואיזו שיטה תעבוד.

מולה תעמוד הערב קבוצה מאוד מעניינת ומפוצצת כישרון. אני מדבר כמובן על הבאקס.

הצבאים מציגים הרכב פשוט נהדר, אקספלוסיבי אתלטי, מגוון וכמובן עם יאניס אנטטקונמפו אחד.

כשאני רואה את הרכז בגובה 2 מטר ועשרה – אם לא יותר – מתמודד "מאנו א מאנו" עם ראסל ווסטברוק, מוריד את ה-MVP הפוטנציאלי ל-30% מהשדה ועושה לו בית ספר גם בצד השני של המגרש, אני רק תוהה כיצד המועדון הזה יתפתח בשנים הקרובות.

אך יש להם עוד כמה שנים, ומזל שכך, כי הלילה זה לא יהיה הלילה של פארקר וג'יאניס.

 

4:00 יוטה ג'אז (16-23) – קליבלנד קאבלירס (8-28)

עוד טוענת לכתר "הקבוצה הטובה בליגה" משחקת מול קבוצת מרכז טבלה, פעם שלישית כבר שמדובר בקונפרנסים מנוגדים.

הפעם אנחנו מדברים על האלופה, האחת והיחידה, קליבלנד קאבלירס, ככל הנראה על שלושת כוכביה.

כמו ס"א, נראה שהקאבס לא לוקחים את העונה הרגילה ברצינות יתר על המידה, כשמידי פעם הכוכבים נחים, מידי פעם יש הפסד לקבוצה שלא אמורה לדגדג אותם, מידי פעם מתעסקים בסטטיסטיקה.

אך את המבחן הגדול שלהם בעונה הרגילה עד עתה הם עברו, בהצטיינות או על חודה של נקודה, תלוי איך אתם רוצים להסתכל על כך.

מולם עומדת ההגנה הטובה בליגה, או אחת מהשתיים הטובות, הייתי אומר. קודם כל: ג'ורג' היל ישחק!

זה נותן לג'אז סיכויים טובים בהרבה לנצח את המשחק, מכיוון שהיל נותן להם הרבה מאוד בצד ההתקפי שם הם לוקים בחסר. בנוסף הם המארחים, שם הם עומדים על אחוז ניצחונות טוב יותר מזה בחוץ.

 

5:30 לוס אנג'לס לייקרס (26-15) – פורטלנד טרייל בלייזרס (23-16)

שתי קבוצות שהיציבות בהן היא כמו גשם במצפה רמון – מגיעה כמה ימים בשנה, וגם אז זה לזמן קצר ובעוצמה מועטה.

הלייקרס מידי פעם מראים ניצוצות של קבוצה טובה, אך במרבית הזמן הם לא מספיק טובים בכדי לאיים על משהו שהוא לא קערת הלוטרי בזמן הקרוב.

אם אתם שואלים אותי, הבעיה הגדולה היא דיאנג'לו ראסל, שאמנם פצוע חלק מהזמן, אך אם זה כך או אם הוא בריא כשור, הוא קולע באחוזים לא מספקים בלשון המעטה, כשעל ברנדון אינגרם אין אפילו מה לדבר.

רק לשם השוואה, בשני הניצחונות האחרונים שלהם, רצף בו הם מחזיקים עד עתה, ראסל קלע ב-52% מהשדה ואיבד 2 כדורים סך הכל. אם הוא ימשיך כך, יהיה על מה לדסקס.

בצד השני, הבלייזרס לא מצליחים לחבר שני ניצחונות רצופים, אך הם נראים יותר טוב לאחרונה והסיבה המרכזית לכך שהם לא מתרוממים לדעתי היא לוח משחקים מאוד קשה.

המשחק הזה כבר התקיים לפני כמה ימים, ויד הלילארד'ס הייתה על העליונה.

היום אין לדעת.

5:30 גולדן סטייט ווריורס (6-32) – מיאמי היט (28-11)

ובמקביל למשחק הצמוד – בפוטנציה – שיש למעלה, יתרחש משחק בין הקבוצה הראשונה בליגה לבין זו לפני האחרונה. אין כאן יותר מידי מה להגיד פרט לכך שפעם נוספת אליטה מערבית נפגשת עם קבוצת מזרח בינונית ומטה. במקרה הזה אף פחות.

אין סיבה שגולדן סטייט תפסיד כאן, כמו שאין סיבה שמיאמי תנצח.

5:30 סקרמנטו קינגס (22-15) – דטרויט פיסטונס (21-18)

והמשחק האחרון שלנו להיום מפגיש שתי קבוצות במצב מאוד דומה. שתיהן לא נמצאות כרגע בפלייאוף, אך יכול להיות שזה ישתנה אם הם ירימו את רמת משחקן.

ראוי לציין שהסיכוי של הפיסטונס גדול בהרבה להגיע לפלייאוף, אך כגודל הציפיות כך גודל האכזבה, אומרים.

ואם כבר דיברנו על גודל, שני האנשים שלנו במחשק הזה הם כמובן אנדרה דראמונד – עם שיא קריירה של 46%!! מהעונשין – מול דמארכוס קאזינס האימתני.

יכול להיות שנראה את הדו קרב הזה גם במשחק האולסטאר הקרוב.

בוא נראה מה המצב כרגע מבחינה סטטיסטית: דראמונד מציג 14.9 נק' למשחק ומוסיף על כך 13.5 אשכוליות. קאזינס נועץ 28.1 חיצים וקוטף 9.9 ריבאונדים בממוצע למשחק.

מי ינצח?

 

 

 

86 תגובות ל - “יום שלישי עם תשעה משחקים וחמש הקבוצות הטובות בליגה / יונתן שגב”

  1. אפלטון

    10. ינו, 2017
    19:42

    תודה יונתן. גורדון קולע יותר שלשות מסטפן קרי אז לקרוא לו נגר זה קצת לא יפה. הוא גם עושה את זה ב-41%.
    אני חושב שהוא לא ישחק היום. יחד עם בברלי שעדיין סוחב פציעה וקפלה שלא משחק, זה הופך קשה יותר ויותר. אבל ציפינו שזה מה שילך העונה ברוקטס. לפחות תפסו פור יפה עד עכשיו

    Reply to this comment
    • השרת

      10. ינו, 2017
      20:14

      לגמרי. גורדון הכי רחוק מלהיות נגר. יש לי כשירון אדיר, מה שפגע לו בקריירה זה הפציעות, אחרת היה יכול להתפתח לאולסטאר.

      Reply to this comment
    • עידו גילרי

      10. ינו, 2017
      20:25

      ימים טובים הגיעו אם אוהד שיקגו מרשה לעצמו לקרוא לשחקן של 39% בקריירה מחוץ לקשת נגר.

      Reply to this comment
    • yonatan segev

      10. ינו, 2017
      20:28

      תוקן, תבינו למה התכוונתי

      Reply to this comment
  2. עידן

    10. ינו, 2017
    19:49

    תודה על הפריוויו.באטלר ווויד לא משחקים היום אני חושב

    Reply to this comment
  3. john

    10. ינו, 2017
    19:55

    תודה!

    Reply to this comment
  4. סומסום

    10. ינו, 2017
    20:35

    ערב קלאסי, שהולך בהתאם לשעון ממזרח למערב:

    מנה ראשונה 3 קרבות במזרח הצפוף. מנה עיקרית באמצע, 3 דואלים מעורבים עם כמה מהמתאבקים הכבדים. וקינוח בוקר מוקדם, עוד 3 בחוף המערבי, חסר האחריות וההגנות.

    מזרח:
    שיקגו נעדרת באטלר ווייד. עדיין לא יהיה קל לוויזארדס. נדמה לי.

    ברוקלין בבית יכולה לעקוץ את אטלנטה. אבל בכל מקרה, המשחק המעניין בחטיבה הזו הוא –

    בוסטון בטורונטו. אברי בראדלי לא משחק גם הערב, מר כוס מארט אבוכ כוכב עליון. הרפטורס חזקים בבית, תחושתי שלא יאבדו את זה.

    אמצע:
    יוסטון תמיד בידור, שרלוט סגנון הפוך. מאוד מקווה שבאטום ישחק, בלעדיו אין להורנטס בורג מרכזי בהתמודדות עם הארדן והקרקס.

    כנ"ל כשירותו של יאניס נגד הספרז. אם אין יווני, אין אפילו התחלה של התמודדות, בואו לא נעשה צחוק. איתו יהיה שקול. 7 לספרז. יציב.

    ה-משחק של הערב, לטעמי בניחוש מוקדם – יוטה חונקת את הקאבס ויוצאת עם נצחון יוקרתי במיוחד. הג'אז סופסוף בהרכב מלא. קייל קורבר ישחק? לא ברור לי, ובכל מקרה, קליבלנד הודיעה שג'יי.אר סמית' יחזור לא לפני תחילת אפריל – מכה לקאבס, שיצטרכו את הרכש החדש חם ומהר.

    חוף מערבי:
    בהפתעה של העונה, מיאמי גונבת לגולדן סטייט. ליתר דיוק, ריצת 0-3 בשלב כלשהו תהיה הישג.
    לייקרס – פורטלנד, בידור חו"ל, דרבי ווסט קוסט, אני עם הקבוצה של ג'ק.
    והיילייט של הערב כולו: דטרויט פיסטונז! קבוצת העתיד של הליגה! מגיעה לסקרמנטו ומראה לבוגי, מט ערס, השיכור הקטן והישראלי עם המגבת, מי הבד בויז האמיתיים!

    בהצלחה למנחשים ותנחומים למנוחשים.

    Reply to this comment
    • גל אל-איי

      10. ינו, 2017
      21:21

      מט ערס, השיכור הקטן והישראלי עם המגבת – שירה בתנועה! סומסום, הפכת לנדבך מרכזי בהופס. אל תפסיק!

      Reply to this comment
  5. Smiley

    10. ינו, 2017
    20:49

    אריק גורדון נמצא ברשימה ארוכה של נפגעיי ברכיים, יחד עם רבים וטובים אחרים.
    שחקן שמצא את הנישה המתאימה במערכת של הרוקטס ומראה מה הוא שווה.
    צריך לזכור שהוא היה מצויין באליפות העולם ב-2010, שם המאמנים הופתעו לטובה ממנו ולקחו אותו לסגל הסופי, למרות שאף אחד לא ממש ציפה לזה.

    Reply to this comment
  6. אסף

    10. ינו, 2017
    21:41

    בוסטון-טורנטו אחלה משחק בקרב על הסגנות של לברון וחבורתו.
    קליבלנד- יוטה ,מבחן רציני למשחק הקבוצתי ההגנתי של הגאז'.

    Reply to this comment
  7. Berch

    10. ינו, 2017
    22:28

    תודה על הפרוויו.
    אני חושב שאלו מסוג המשחקים שמוציאים מהווארד את הסופרמן. אני חושב שהוא יככב 🙂

    Reply to this comment
  8. עמרי שאלתיאל

    10. ינו, 2017
    22:59

    בתור אוהד יוסטון אני חייב לומר שגורדון השנה הפתיע אותי לטובה!!!
    באמת שציפיתי לעונה דומה לעונה שעברה של מאזן חצוי בערך וסוויפ או 5 משחקים נגד ג"ס בסיבוב הראשון. כעת אני מצפה ללפחות סיבוב שני,והשמיים הם הגבול.

    Reply to this comment
  9. דה שוט

    10. ינו, 2017
    23:17

    מעקב מזרח מערב, בשביל הנפש
    מערב מול מזרח קרבות ישירים – 115:98 למערב
    שמונה ראשונות במערב מול המזרח – 71:41 למערב
    שמונה ראשונות במזרח מול המערב – 56:53 למזרח
    ג"ס מול המזרח – 10:1
    קאבס מול המערב – 8:2

    Reply to this comment
    • שגיא נאור

      11. ינו, 2017
      00:29

      לא ניפול מהכסא אם הלילה ייגמר 5-0 למערב.
      ווריורס קל באיזור ה20
      ספרס יציב חד ספרתי גבוה
      רוקטס יכול להיות צמוד אך גם בלואו אאוט, ייגמר משהו באמצע
      יוטה זה משחק משולש, ממש 50/50
      קינגס כמו יוטה הכל פתוח.

      Reply to this comment
  10. יאיר

    10. ינו, 2017
    23:21

    תודה על הפריוויו, לברון שונא את האולם ביוטה והפעם האחרונה שהוא ניצח שם הייתה בדצמבר 2010. נקווה להמשך הרצף.

    Reply to this comment
  11. עידן עופר

    10. ינו, 2017
    23:46

    חצי ראשון של הלילה עם אחלה משחקים, השני..פחות. תודה רבה על הפריוויו.

    Reply to this comment
  12. מנחם לס

    11. ינו, 2017
    00:34

    הערב הקאבס מפסידים ביוטה!
    תודה על פריוויו מעולה ומחכה לנו אחלה ערב

    Reply to this comment
  13. Mbk

    11. ינו, 2017
    00:38

    פריוויו מצויין
    תודה רבה

    Reply to this comment
  14. Yamani1000

    11. ינו, 2017
    00:50

    לא יודע מה יש לאנשים נגד אינגראם.
    אני דווקא די מרוצה ממה שאני רואה

    Reply to this comment
  15. גיא

    11. ינו, 2017
    02:54

    גיי אר סמית לא חוזר עד אפריל. משמע סיים העונה?

    Reply to this comment
    • גיא

      11. ינו, 2017
      04:50

      לא. מלכתחילה הצפי היה שיחזור ל-10המשחקים האחרונים של העונה.
      אין שינוי בתחזית.

      Reply to this comment
  16. מתן גילור

    11. ינו, 2017
    03:03

    תודה יונתן. יופי של קדימון.
    מעניין אם שיקגו תצליח להמשיך ככה גם בלי הכוכבים וב-B2B.

    Reply to this comment
    • מתן גילור

      11. ינו, 2017
      03:49

      והתשובה לפי הרבע השלישי היא: לא.

      Reply to this comment
  17. tripledouble

    11. ינו, 2017
    05:04

    איזה קאמבק של שארלוט

    Reply to this comment
  18. גיא

    11. ינו, 2017
    05:13

    קליבלנד שיחקו את המחצית הגרועה ביותר שלהם העונה.
    ההתקפה לא פוגעת, ההגנה לא מצליחה לעצור אף אחד, הזריקות מאחורי קו ה-3 מזכירות את הבולס…

    Reply to this comment
  19. גיא

    11. ינו, 2017
    05:20

    בכל עונה אחרת, שורה סטטיסטית של 40 – 14 – 10 הייתה גוררת קריאות התפעלות.
    העונה, ווסטברוק והארדן הפכו את הטריפל דאבל למשעמם…

    Reply to this comment
    • tripledouble

      11. ינו, 2017
      05:25

      אפילו 15 כי מסתבר שהחשיבו לו את הריבאונד בשריקת הסיום. שניהם לא מהעולם הזה.

      Reply to this comment
  20. גיא

    11. ינו, 2017
    05:25

    מעונת 83/4 עד לעונת 15/6 היה רק טריפל דאבל של 40+ נק', 15+ רב', 10+ אס'.
    (וינס קארטר, 2007)
    העונה יש כבר 3 כאלו –
    2 של הארדן, אחד של ווסטברוק.

    Reply to this comment
    • tripledouble

      11. ינו, 2017
      05:27

      מדהים ומפתיע אותי בו זמנית שהיחיד שהצליח לעשות את זה חוץ מהם היה וינס קארטר. ציפיתי לפחות למשחק אחד כזה ברזומה של לברון.

      Reply to this comment
      • גיא

        11. ינו, 2017
        05:33

        גם לברון (בעונות 2011 – 2014) וגם דוויין ווייד (בעונות 2008 – 2010) יכלו היו להעמיד ממוצעים מגוחכים, אם רק היו רוצים. ההבדל הגדול ביניהם לבין ווסטברוק והארדן היה שאף אחד מהם לא היה את היוסג' של ווסטברוק, או את קצב המשחק של יוסטון.

        Reply to this comment
  21. גיא

    11. ינו, 2017
    05:36

    יש משחק בסן אנטוניו. הגריק פריק קלע 0 נק' ב-9 דקות (חולה), אבל השאר הגיעו לשחק.
    26 נק' לביסלי מהספסל.

    Reply to this comment
  22. גיא

    11. ינו, 2017
    05:37

    הקאבס ששיחקו כל כך גרוע במחצית הראשונה פתחו את השנייה עם 19 – 4. שוויון במשחק.

    Reply to this comment
  23. גיא

    11. ינו, 2017
    05:42

    אני והפה הגדול שלי.
    כתבתי מילה טובה על הבאקס, וישר סן אנטוניו עם 2 שלשות רצופות חוזרים ליתרון.

    Reply to this comment
  24. k_700

    11. ינו, 2017
    05:49

    איזו קבוצה מילווקי, כמה כשרון.
    כמה אבבלים צריך להיות כדי לקחת את הכשרון הזה ולתת לביזלי לחרב אותו.

    Reply to this comment
    • גיא

      11. ינו, 2017
      05:51

      הגריק פריק לא ממש שיחק הלילה, וזה היה ביסלי שהשאיר את מילווקי במשחק.

      Reply to this comment
      • k_700

        11. ינו, 2017
        07:06

        ביסלי לא שחקן שמתאים לאופי ולכשרון שיש בקבוצה הזאת.
        בטח לא אחד להפקיד את הכדור בידיים שלו בשניות אחרונות, למרות משחק טוב מהספסל שהוא כמעט חירבן להם בסוף.

        Reply to this comment
  25. גיא

    11. ינו, 2017
    05:50

    מת על הבאקס!

    Reply to this comment
  26. סומסום

    11. ינו, 2017
    06:11

    טוב, מצאתי לילה לישון.
    בינתיים השלמתי את שרלוט והבאקס –

    שנפתח שוב את הדיון על "חולשת" המזרח?

    שתי קבוצות סף-פלייאוף, מגיעות למשחק חוץ –
    מילווקי עם הפריק חולה, מנצחת את הספרז.
    שרלוט בלי באטום, לוקחת את יוסטון עד לקצה.

    אה כן – ובאותו זמן, רואים כמה קליבלנד לא כזו חזקה.

    המזרח יותר חזק ויותר פתוח משאתם חושבים – מ.ש.ל.

    Reply to this comment
    • מחפש שם מגניב

      11. ינו, 2017
      06:28

      לך תקרא את תגובה 9

      Reply to this comment
      • סומסום

        11. ינו, 2017
        06:36

        דיברנו על זה מספיק. במערב אין שום תחרות.
        שיקום מישהו יגיד ברצינות, שיוסטון או הספרז יכולות לקחת משהו, יותר ממשחק, בסדרה נגד גולדן סטייט.
        התכוונתי להגיד ברצינות.
        הספרז ירגישו ממוזלים בכלל להיות בגמר. הקליפרס? יוסטון?
        בזמן שגולדן סטייט תטייל סיבוב ראשון נגד – סקרמנטו? דנבר? פורטלנד שתחטוף 170 ברבע?
        סיבוב שני נגד – ממפיס? אוקלהומה, שמשום מה, ולא ברור לי איך, נורא נחלשה משנה שעברה?
        מה קרה לאוקלהומה באמת?

        דה שוט אוהד הת'אנדר, תנחומי, הוא רוצה לחשוב שיש עוד סיכוי למשהו בקונפרנס שלו. לא מתווכח עם אוהדים – פשוט לא לוקח ברצינות "ראיות" שהם מוצאים לאמונה שלהם.

        לא עובד.

        המזרח יותר צפוף והרבה יותר תחרותי. שמישהו יגיד לי ששרלוט, בוסטון, טורונטו, מילווקי, שיקגו, אינדיאנה, וכל היתר, לא מעמידות בפני הקאבס תחרות הרבה יותר קשה – גם למקום ראשון – מאשר ההכתרה הצפויה של הווריורז.

        Reply to this comment
        • גיא

          11. ינו, 2017
          06:39

          לא תירגע סומסום, אהה??

          Reply to this comment
          • no funny shtuff

            11. ינו, 2017
            06:58

            דיברנו על זה מספיק. במזרח אין שום תחרות.
            שיקום מישהו יגיד ברצינות, שבוסטון או הרפטורז יכולות לקחת משהו, יותר ממשחק, בסדרה נגד קליבלנד.
            התכוונתי להגיד ברצינות.
            הרפטורז ירגישו ממוזלים בכלל להיות בגמר. ההוקס? בוסטון?
            בזמן שקליבלנד תטייל סיבוב ראשון נגד – שארלוט? מילווקי? וושינגטון שתחטוף 170 ברבע?
            סיבוב שני נגד – אינדיאנה? דטרויט, שמשום מה, ולא ברור לי איך, נורא נחלשה משנה שעברה?
            מה קרה לדטרויט באמת?
            סומסום אוהד הפיסטונס, תנחומי, הוא רוצה לחשוב שיש עוד סיכוי למשהו בקונפרנס שלו. לא מתווכח עם אוהדים – פשוט לא לוקח ברצינות "ראיות" שהם מוצאים לאמונה שלהם.
            לא עובד.
            המערב יותר צפוף והרבה יותר תחרותי. שמישהו יגיד לי שיוסטון, ממפיס, סאן אנטוניו, הקליפרס , יוטה, אוקלהומה, וכל היתר, לא מעמידות בפני הדאבס תחרות הרבה יותר קשה – גם למקום ראשון – מאשר ההכתרה הצפויה של קליבלנד.

          • סומסום

            11. ינו, 2017
            07:13

            הקופי-פייסט שלך מרשים, ומשכנע בדיוק כמו ההשוואה בין ההיחלשות של דטרויט לזו של אוקלהומה –

            האחת קבוצת סף פלייאוף, ודווקא קיבלנו את לואר, איש סמית', בובאן, הצעירים רצים עוד עונה ביחד –
            להיחלשות של אוקלהומה. היחידה שדגדגה את גולדן סטייט.
            קבוצה שחטפה סכין בגב מדוראנט, ואיתה כל המערב.

            זו בערך רמת ההשוואה – שמח שאתה הצגת את הטיעון הכי משכנע ל"דמיון" בין הקונפרנסים!

          • no funny shtuff

            11. ינו, 2017
            07:24

            הכוונה היתה לרוח הדברים. אין מה להשוות בין הספרס, יוסטון, קליפרס, ממפיס, ג'אז ואפילו הת'אנדר לטורונטו, בוסטון, אטלנטה, וושינגטון, פייסרס והשאר.
            אבל עזוב, כמו אותו אחד שהגיע לכותל ונתקל בנודניק שביקש להניח לו תפילין. הוא ביקש מהנודניק שיניח לו, אז הנודניק באמת ניסה להניח לו.. (אני הנודניק).

        • גיא

          11. ינו, 2017
          06:39

          אני אומר את זה, וברצינות.
          ההימור שלי הוא שהמנצחת בסדרה בין יוסטון לספרס, תעבור גם את גולדן סטייט.

          Reply to this comment
          • הממזר של סטוקטון

            11. ינו, 2017
            06:43

            מה קרה לקליפרס ?

          • סומסום

            11. ינו, 2017
            06:44

            בהיעדר פציעה משמעותית (טפו), לוקח ומשווה –
            אתה מסכן בקבוק בושמילס פושט, אני – בקבוק סינגל מאלט לבחירתך. ויש ממש שווים!

          • גיא

            11. ינו, 2017
            06:45

            במקרה ולא עקבת אחרי המתרחש –
            עוברים גל של פציעות.

          • גיא

            11. ינו, 2017
            06:47

            סומסום, למיטב זכרוני, אני כבר בפלוס בירה אחת מולך, מהפלייאוף של השנה שעברה.
            אני מסכים להשים על השולחן 2 נוספות (אני לא בקטע של וויסקי).

          • הממזר של סטוקטון

            11. ינו, 2017
            06:49

            אף פעם לא הייתי בקטע של לעקוב אחרי המכוערות של המחוז.

            איך זה קשור לפלייאוף ?

            אחד עם זקן ארוך ולבן למדני כי פציעות הן חלק מהמשחק.

          • גיא

            11. ינו, 2017
            06:52

            אחד עם זקו ארוך ולבן גם כתב את זה, לפני תחילת העונה:

            "קליפרס, ששנה שעברה הייתה יכולה לעשות הרבה צרות לכל קבוצה, אם רק הם היו קצת פחות הקליפרס (ואני מתכוון למזל הרע. גריפין + כריס פול פצועים), לא מקבלים מספיק כבוד (הקבוצה עם אותה ליבה כבר כמה שנים), אבל לדעתי – הם למעשה מועדים לפציעות יותר מהרוקטס. גריפין ספג פציעות שקשה מאוד להתאושש מהם, ויש לי חששות בקשר לצוות הרפואי, ובקשר ליכולת קבלת ההחלטות הרפאויות, של הקבוצה.
            בריאים? הם יכולים גם לאיים על המקום השני."

          • גיא

            11. ינו, 2017
            06:53

            ואת זה, על יוסטון:

            "יוסטון השנה קבוצה מרתקת, ויצא לי לצפות בכל דקה של משחקי קדם העונה שלהם.
            נכון, אלו רק משחקי קדם עונה,
            אבל כבר רואים שיש היגיון לשיגעון –
            ד'אנטוני בנה קבוצה בדמותו של הארדן,
            והארדן שחקן התקפה אדיר.
            לדעתי, יוסטון תלחם עם הקליפרס על המקום השלישי במערב,
            ואני לא רואה מצב (חוץ מפציעה להארדן, או גל פציעות לשחקנים המשלימים) שהם מסיימים מתחת למקום ה-4 במערב
            (ההימור שלי – מקום שלישי)."

          • הממזר של סטוקטון

            11. ינו, 2017
            06:56

            מאז אותו אחד הציע התערבות גולדן – קליפרס לממזר אחד, אותה דחה הממזר באבירות שכן "אין הוא נוהג לקחת ממתקים מידם של ילדים"..
            ועוד כהנה התרברבויות.. סמיילי

            איך קוראים ל"גלים" שעוברים על יוסטון, ממפיס, יוטה, וכ"ו ?

            צונאמי ?

          • הממזר של סטוקטון

            11. ינו, 2017
            07:03

            תיקון – ההתערבות היתה לגבי גולדן בפיינל.

            העניין עם הקליפרס עומד בעינו

          • גיא

            11. ינו, 2017
            07:04

            אתה מוזמן להצטרך להתערבות שסומסום הציע.
            העונה הנוכחית כבר התחילה עם הפסד שלי לאפלטון,
            אני יותר מאשמח להזדמנות לשלם את חובי בעקבות הפסדים נוספים.

          • גיא

            11. ינו, 2017
            07:07

            אני לא ממש מבין את הטיעון שלך –
            אתה יודע לחזות מי יפצע, ומתי?
            עד לפציעה של גריפין, הקליפרס נראו טוב מאוד.
            תוציא את קרי ודוראנט מההרכב של גולדן סטייט,
            כמה משחקים הם ינצחו?
            לי, אין מושג.
            מה שכן, יש לי את התחושה, שאחרי פגרת האולסטאר, הגל/צונמי שעובר על יריבות גולדן סטייט,
            יגיע למפרץ.

          • הממזר של סטוקטון

            11. ינו, 2017
            07:11

            מה הפסדת לאפלטון ועל מה ?

            עד הפלייאוף נסגור חובות ישנים, ואז נרשה לעצמנו להיכנס להרפתקאות חדשות.

          • הממזר של סטוקטון

            11. ינו, 2017
            07:15

            1. גם קבוצות פלייאוף אחרות נפצעו ככה שזה בערך מתקזז
            2. פציעות בקליפרס זה בסיסטם, כתבת זאת בעצמך, מן הסתם היה עליך לקחת זאת בחשבון. "פציעות הן חלק מהמשחק".
            הרי כשסומסום הציע שההתערבות תבוטל במקרה של פציעה רצינית, דחית זאת על הסף.

          • apelton

            11. ינו, 2017
            09:02

            אני עוד חייב לעידו האוסטרלי בירה מלפני שלוש שנים שעוד לא נפרעה. עידו אם לא תגיע לארץ באפריל מישהו אחר יצטרך לקבל את הבירה שלך

  27. סומסום

    11. ינו, 2017
    06:42

    אחלה מחצית של הפיסטונז, למרות שלויר לא משחק.
    הטעמנו את הקינגס קצת האסל והגנה מזרחית. אהאווה.

    חוץ מזה נצחון יפה מאוד ליוטה. הברייק של המשחק – ריצת 0-16 לג'אז בסוף השלישי כשקיירי יושב בחוץ, לברון מחליט ליידות שלשות ממרחק 10 מטר, וטיירון לו לא לוקח טיים אאוט.
    אחרי זה, העליה גבוהה מדי. בטח ביוטה.

    Reply to this comment
  28. סומסום

    11. ינו, 2017
    06:54

    מחצית ב-3 משחקי החוף המערבי, והנקודות שהקבוצות העמידו הן:
    53, 54, 55, 56, 57.

    עליתם פה על משהו?
    והשישית היא סקרמנטו, עם כמובן 43.

    Reply to this comment
  29. הממזר של סטוקטון

    11. ינו, 2017
    07:17

    איזן חסימה של מקגי !

    Reply to this comment
  30. סומסום

    11. ינו, 2017
    07:23

    סוף רבע שלישי,
    המובילות: 77, 78, 79
    המפגרות: 68, 68, 69

    בסוף אני אעלה כאן על משהו!

    Reply to this comment
  31. סומסום

    11. ינו, 2017
    07:30

    מה יהיה עם קבעון המאמנים על חמישיית מחליפים?
    לא פעם ראשונה ש-svg נכנס לשבלונה, ונותן להפרש גדול להיעלם, רק בגלל ההתעקשות להשאיר את אנדרה ורג'י על הספסל.
    די. די עם זה. 18 הפרש ושיוט לנצחון, והנה רק 5. וכל הזמן הזה, מנוחה לסטארטרים. די, תפסיק עם זה.

    Reply to this comment
  32. סומסום

    11. ינו, 2017
    07:36

    5 לגולדן סטייט בבית על הנוער של מיאמי, 6 דקות לסוף?

    מישהו רואה את זה ויכול להסביר?

    Reply to this comment
    • עגל

      11. ינו, 2017
      07:39

      לא

      Reply to this comment
      • סומסום

        11. ינו, 2017
        07:51

        קליי תומפסון לא שיחק.
        ואחוז נורא של מיאמי מהשלוש מונע סנסציה גדולה.

        Reply to this comment
  33. סומסום

    11. ינו, 2017
    07:54

    הפסד רע מאוד לפיסטונז, על הכתפיים של סטן ואן גנדי.
    ממש מתנה לקינגס.

    Reply to this comment
    • הייט אשברי

      11. ינו, 2017
      07:59

      סומסום :
      1. אתם כנראה לא מספיק טובים.
      2. ועדיין אתם יכולים להפתיע במפרץ במשחק הקרוב , כי משהו רע עובר בזמן האחרון על הלוחמים .

      Reply to this comment
      • סומסום

        11. ינו, 2017
        08:07

        לא, אנחנו לא מספיק טובים, ואנחנו מתרחקים מהפלייאוף. לאט אבל בטוח.
        זה גם עבורך – אולי לא יהיה מי שירביץ ללברון בסיבוב ראשון!

        הייתי שקוע בצרות שלנו – מה הולך אצלכם באמת? קליי לא משחק (למה?), וזהו, מאבדים ידיים ורגליים? ווייטסייד במשחק חייו? דרגיץ'?

        Reply to this comment
        • הייט אשברי

          11. ינו, 2017
          08:29

          מקבץ אפשרי לגמגום של הדאבס :
          1. אין מנהיג אחד לקבוצה . בקבוצות מנצחות , כשהיו כמה כוכבים היה ברור של מי הקבוצה . בג"ס יש לכאורה שניים , אבל שניהם לא אגואיסטים מספיק וגם מנומסים מדי להיות המובילים . העגת דוראנט יצרה קבוצה דו ראשית , בעוד שלפני כן היה מנהיג ברור – סטף . זה לא מצב בריא באף אירגון – וגם לא בקבוצת כדורסל .
          2. תרומת הספסל . או שהספסל נחלש לעומת השנה שעברה , או שקר משתמש בו לא נכון , או שניהם גם יחד .
          3. איבודים . הקבוצה מאבדת כדורים במספרים גבוהים . נכון שאיבודים באים יחד עם מספר אסיסטים גבוה . ובכל זאתהמשחק הוא די "סלופי" .
          4. ריבאונדים בהגנה – קבוצות עם גבוהים חוגגות על הווריורס ומקבלות כל הזמן הזדמנות שניה ושלישית לאחר החטאות .
          5. וכמובן לא עוזר שכל קבוצה עולה מול הלוחמים כאילו זה גמר הפלייאוף , וכל שחקן מקצה ספסל אומר לעצמו שזו הזדמנות חייו להרשים .

          Reply to this comment
          • הייט אשברי

            11. ינו, 2017
            08:33

            העגת = הגעת

          • סומסום

            11. ינו, 2017
            08:46

            2, 4, 5 – צפויים. ולגבי הספסל, זה עוד ישתפר.
            כנ"ל לגבי איבודים, גולדן סטייט יודעת להעלות דרגה את ההגנה שלה ואת הריכוז – ראיתי כמה סטרצ'ים מאוד יפים שלכם העונה.

            הבעייה של ג"ס היא לא ההגנה, באופן מוזר. אלא ההתקפה, וסע' 1.

            אתה יודע בדיוק מה אני חושב, ומי צריך לקבל את המפתחות. ונדמה לי שזה בדיוק מה שגם דריימונד ניסה לצעוק לסטף. דוראנט חייב להיות האירווינג של לברון. היררכיה ברורה. בסופו של דבר, כל קבוצה חיה ומתה על המס' 1 שלה, וזה סטף.

          • עידו גילרי

            11. ינו, 2017
            08:49

            לגבי הספסל. זה טבעי שברגע שאתה מכניס שחקן כמו דוראנט הם יקבלו פחות זריקות. לכן הספסל שלכם באמת קולע 4 נקודות פחות מהעונה שעברה. אבל הנוכחות של 2 מתוך ארבעת הגדולים כמעט בכל רגע נתון על הפרקט עוזרת להם להיות הרבה יותר יעילים. הנקודות מהספסל מגיעות ב56% אפקטיבי 5% יותר מבעונה שעברה.

          • apelton

            11. ינו, 2017
            09:10

            האמת שבמקרה חפרתי אתמול הסטטיסטיקות כדי ללמוד על הספסל של הרוקטס והופתעתי למצוא את ספסל הלוחמים בראש גם בכל הקטגוריות של יעילות התקפית.
            בכלל, כמה שאנחנו נהנים לרדת על גולדן סטייט, ההתקפה שלהם השנה יעילה בצורה מטורפת. ממש ברמה היסטורית.
            כמובן שיש חורים ואפשר למצוא נקודות חולשה אבל עדיין זה מרשים ביותר.

        • הייט אשברי

          11. ינו, 2017
          08:37

          וייטסייד באמת נתן היום משחק מצויין , לקח 20 ריבאונדים וקלע ב- 76% ( ! ) מהשדה . והיה גם טיילר ג'ונסון מהספסל במשחק חייו .

          Reply to this comment
      • מבין קטן

        11. ינו, 2017
        08:26

        באמת ללוחמים יש עוד עבודה, הם לא מספיק מסונכרנים וחלק גדול מהזריקות של דוראנט (היום בעיקר השלשות ברבע הראשון) אינן חלק משטף המשחק.
        לכן משחקים כמו היום וכמו שאני מעריך שיהיה מול דטרויט הם מעולים. הרבה זמן שך קרי עם דוראנט, רבע רביעי צמוד יחסית שדוראנט קולע יפה ולא ממהלכי איזו.

        Reply to this comment
  34. רן הנרגן

    11. ינו, 2017
    08:09

    יתכן וצפינו היום במותה של "חמישית המוות" הנמוכה של ג"ס. לאחר תהליך גסיסה שהחל בדקות האחרונות של משחק 7 בגמר שנה שעברה והועצם בהפסדים מול קליבלנד וממפיס בחודש האחרון הכניס קר את פצוליה לחמישיה במקום תומפסון הנעדר ולא את ליוינגסטון. מנקודה זו ג"ס לא הביטה לאחור.

    האם זה שינוי נקודתי או מהותי? הזמן יגיד (למעשה המשחק הקרוב נגד קליבלנד).

    Reply to this comment
    • הייט אשברי

      11. ינו, 2017
      08:32

      המשחק המתקרב מול קליבלנד חשוב . לא כל כך בגלל היוקרה , אלא מכיוון שניצחון ברור בו יכול להחזיר את כח ההרתעה שלנו , גם בעיני עצמנו וגם בעיני אחרים .

      Reply to this comment
  35. עידו גילרי

    11. ינו, 2017
    08:50

    אפלטון, מה יהיה עם הקרחות ביציעים?

    Reply to this comment
    • apelton

      11. ינו, 2017
      09:06

      זה נורא. זה מעצבן וזה מרתיח.
      כל השורות התחתונות נקנו על ידי תאגידים לקחת לקוחות וצ'ופרים (יש המון משרדי תאגידים ארציים ביוסטון) והם פשוט לא מגיעים. זה נראה מזוויע.

      Reply to this comment
  36. דה שוט

    11. ינו, 2017
    09:59

    ג״ס 33:6 כולל משחקי חוץ קשים במזרח. לא רואה בעייה שם.

    Reply to this comment

הגיבו