לרגל פרישתו של עמרי כספי – יומן סקרמנטו בכיכובו שפורסם בינואר 2017 / עמית טבול

DeMarcus Cousins and Omri Casspi Meet in Vegas, Act Like Old Pals |  Bleacher Report | Latest News, Videos and Highlights

עמרי כספי הגדול פרש לאחר שנים ארוכות בליגה הטובה בעולם, חלקן טובות (בעיקר בסקרמנטו שבחרה בו בדראפט) וחלקן פחות טובות בעיקר בגלל חוסר מזל/סיטואציות בעייתיות וכמובן פציעות. השנה הראשונה בקדנציה השנייה שלו בסקרמנטו (עונת 2016) הייתה יוצאת מן הכלל מבחינה אישית. בעונה ההיא קאזינס היה אימת הליגה והשחקן האהוב עלי, רודי גיי היה סקורר מכובד, רונדו עשה קאמבק מרשים אחרי ייבוש מתמשך בדאלאס וקוליסון השלים את ההרכב המעניין. כספי היה אחד מקלעי השלוש הטובים והאמינים בליגה.

על אף העובדה שהקינגס (שוב) לא הגיעו לפלייאוף, היא הייתה לטעמי אחת הקבוצות היותר מהנות לצפייה מבחינה התקפית.

בתום אותה עונה, בקיץ 2016, קבוצות שפכו עשרות מיליונים על שחקנים בינוניים, אבל לכספי נשארה עונה אחת בחוזה. לא מופרך היה לשער שאם החוזה שלו היה מסתיים באותו קיץ, הוא היה חותם בקלות על חוזה בגובה 10-13 מיליון דולר לעונה. בל נשכח שהימים היו ימי מהפכת השלשות וצלפים גבוהים הפכו למצרך המבוקש ביותר בהופס.

בעונה לאחר מכן דייב ייגר ההגנתי החליף את ג'ורג' קארל ומעמדו של כספי הידרדר עם הצמדה לשער הלירה הלבנונית מודל 2021. מעבר לתסכול מהקריירה שלקחה כמה צעדים אחורה, כספי סבל מפציעות וכמובן הפסיד המון כסף בסיום עונת 2017, כאשר חתם על חוזה נמוך מאוד שהיה פועל יוצא של עונה מאכזבת.

באותה תקופה הייתי אחראי על כתיבת יומני סקרמנטו. נהניתי מאוד לכתוב על בוגי ועל כספי. התעצבתי מאוד על מה שקרה לו בעונת 2017, ובזמנו החלטתי לשפוך הכל ביומן קצת שונה שנוסח בסגנון תנכי ויספר על מעללי כספי, בוגי והקינגס בתקופה ההיא.

אתם מוזמנים לקרוא שוב את היומן שלוקח אותנו למסע לא ארוך בזמן, אך מתאר תקופה אחרת לגמרי. מקווה שתהנו..

דברי ימי המלכים ב / יומן סקרמנטו קינגס 2

ויהי בימי דמרקוס מלך העוונות הטכניים, שלוש וחצי אמות גובהו. ויחבור לרודי מלך הסטטיסטיקה, דארן מלך בית האסורים, המלך מאט איש המדון והמלך טיי לאוסון אשר השתכר כלוט – ממש לא קלות.

ויכרתו המלכים ברית ויחלו במסעותיהם בין הרי הרוקי ומדבריות אריזונה בואכה קרית אקרונה.

אלה תולדות המלך עמרי השמונה עשר, הוא העברי הראשון אשר הגיע מהליגה הזיבורית לליגה העידית. וידרוך כוכבו בסקרמנטו וייטב לו ולעם היושב בארץ הכנעני. ויוטרד עמרי מקבוצתו וינדוד המלך עמרי ימה וקדמה צפונה ונגבה וירעה בשדות זרים. ויהי מקץ שלוש וחצי שנים ותזכור לו סקרמנטו חסד נעורים ויחזור לכור מחצבתו אשר בסקרמנטו. ויעש חייל כבראשונה ויחברו המלכים למלך עמרי ה-18.

ויהי בשנת ה'תשע"ז ויקום מאמן חדש, דוד הייגרי, אשר לא ידע את עמרי. ויהי בצוק העיתים ויינגפו המלכים בפני יריביהם ויוכו שוק על ירך. וירא המלך עמרי במפלות חבריו ולא יכול היה להושיעם ממקום ספסלו. ויימלא עמרי חמה על המאמן דוד ויאמר: מה זאת עשית לי? הן בחורף דאשתקד המטרתי ט' שלשות על ראשו של הנסיך סטפן בן דל וסוניה חיים של מומי!

ויען דוד הייגרי ויאמר: לא יעשה כן במקומנו לתת דקות הצעיר לפני הבכיר. ותשרה מורת רוח על המלך עמרי ויבקש לעזוב במקח וממכר עם יריבי המלכים.

ויצא עמרי לשוח ברחובות עירו וייעף. וישם את האבן למראשותיו ויתעפץ. ויחלום חלום והנה בחלומו סולם הפלייאוף מוצב ארצה וראשו מגיע עד המקום השמיני אשר בכיוון ימה.

ויספר עמרי למאמן דוד על חלומו ויבקש דקות משחק למכביר ויגער בו המאמן דוד ויאמר לו: בן נעוות המרדות! ימח שמך, טרוריסט שכמוך! מה החלום הזה אשר חלמת? החסר אנשי סבוטאז' אנוכי?!

הזורעים בדמעה – ברינה יקצורו! הזמן קצר והמלאכה מרובה, הפועלים מפסידים, בעל הבית דוחק ולא ירשום לי צ'ק – לכל היותר דאבל מק!

זמן לחלום – אין!

וייטב הדבר בלב עמרי ויעבוד בעד המלכים מבוקר ועד ליל חצי חינם בעבור 3 מיליון זוזים וימצא חן בעיני המאמן דוד אשר חפץ בייקרו.

ויאמר המאמן דוד לעמרי: יען כי הפלאת באימוניך והתמדת לרוב על אף מיעוט זריקותיך, בי נשבעתי לאמור הרבה ארבה את דקותיך על פני הפרקט כחול אשר על שפת הים.

וישודרג המלך עמרי ויעל מבירא עמיקתא לאיגרא בינוניתא ויקושש דקות עד בלי די. ויישלח חיציו באויביו ובונבוניו ביריביו אך לא כבשנת ה'תשע"ו עת הפליא בשלשותיו ונקודותיו.

בירא עמיקתא

וייפול המלך עמרי למשכב וייעדר ימים רבים. ויתאושש עמרי ויתחזק. ויבקש דקותיו כבראשונה. ויחזק לב המאמן דוד וימאן עת שם מבטחו באנטוני הטוליברי ובגארט המקדשי.

בעת ההיא נפערה תהום בין אהרון האפללי למאמן דוד הייגרי. ותעל ג'ננתו של האפללי ויבקש גם הוא לעזוב במקח וממכר עם יריבי המלכים.

עודם רבים בינם ובין עצמם, ויגיעו המלכים למערכה נגד יושבי ארץ הנמל וחליפותיה אשר ניטשה במבצרם הביתי של המלכים. ויגיעו עד עברי פי פחת ויפגרו בספרות כפולות ומכופלות. ויצעקו אל המלך דמרקוס בצר להם, אולי הוא ממצוקותיהם יוציאם. ויתעשת המלך דמרקוס ברבע הרביעי ויך את יריביו מכה גדולה. וימטר נ"ה נקודות על ראש יריבו מתן הפלאמלי. ויפן כה וכה וישלך מגן שיניו על יריבו לאונרד שאיננו כהן. ויגורש המלך דמרקוס לאחר עוון הטכני וימחלו לו השופטים ויוחזר הפרקטה. ויגברו המלכים על יושבי ארץ הנמל ויתראיין המלך דמרקוס ראיון פרייסלסי וישתלח בשופטים קבל עם ועדה ויאמר: "מה מגוחך מקום זה" לא פחות מחמש פעמים.

ויחוו המלכים ניצחונות רבים מספור ויעפילו למקום השמיני בדרכם אל הארץ המובטחת.

וייסעו ויחנו בארץ קולורדו ויגברו על יושבי הארץ ק"כ-קי"ג ויתבססו במקום השמיני.

ויחגגו אוהדי המלכים את מיקומם בטבלה ויגער בהם המאמן דוד הייגרי ויאמר להם: אל יתהלל חוגר כמפתח. הלא אשתקד היינו בדיוק באותו המצב עת התפרסם יומן סקרמנטו השני של עמית הטבולי מאימפריית ההופסי של מנחם הלסי. כלום לא סבלתם מרורים ואכזבות עד הלום?

ותתגשם נבואת הזעם של המאמן דוד הייגרי ויתבזו המלכים ויפשלו בביתם מול חלקי החילוף של מי-עמי ויחבלו במאמציהם לטנקק עצמם לדעת. וימשיכו להסביר פניהם לאורחים וייכנעו גם ליושבי עיר המלאכים השניים וינשרו למקום התשיעי, מקום מושבם מקדמת דנא.

ויהפך לבב אוהדי המלכים וייכנסו למרה שחורה. ויגשו לחרטומים למען יעשו בלטיהם וינחשו את ניחושיהם. ויאמרו החרטומים: החודש ה-12 למניינם זה עתה הסתיים, הגם שנגד דקי הרקק שיחקתם – מאזן חצוי טרם השגתם. בחודש הראשון לשנת אלפיים ושבע עשרה מחכים לכם נפילי סן אנטוניו וקשתי גולדן סטייט – מה קשים חייכם!

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 32 תגובות

    1. דווקא לא. הסכם ה-cba החדש מבטיח שסקרמנטו יכולים להציע לבוגי הרבה יותר מכל קבוצה אחרת.
      הוא נעול שם להרבה שנים

  1. פריוויו מעולה !
    ולא נותר לנו לבכות את מר גורלו של עומרי , יש לי הרגשה שיגמור כמו דויד הבלאוטי
    לשנה הבאה בירושלים הבנויה מחדש

  2. ויבואו ינוארה ויוטרד עומרי? ובא לציון גואל?
    ויאמר השם ויאמר לדמרקוס:
    "הנה אתה אִסְתְרָא בִלְגינָא קיש קיש קָרְיָא, שום דשא לא ירביצני. כי תלך במדבר ופליאוף לא תראה".

  3. תודה רבה לכולם. דווקא קבוצות אבודות כמו סקרמנטו מעודדות כתיבת יומנים מסוג שונה (ע"ע ניו אורלינס ומינסוטה)

  4. כל כך נהניתי מהיצירה התנכ"ית שקצת איבדתי קשר למציאות, אבל היה שווה כל מילה.

    בקיצור ולעניין, ובשפה הכי מנומסת שאפשר – קבוצה שהיתה אמורה לרחף ובמקום לרחף היא שקועה בבור צואה.

  5. מדהים, ענק,ויצירתי ביותר,
    עמית ממש נהנו ואל תחסוך אם יש לך עוד.
    (אוהבים את כל הכתיבה שלך תמיד)
    גדול תודה רבה!!!

      1. ויקיפדיה: "מהמחקר ההיסטורי והארכאולוגי עולה כי מידת האמה בת ששת הטפחים בעולם העתיק לא הייתה קבועה לחלוטין, אך שיעורה נע תמיד בין 43-57.6 ס"מ."

כתיבת תגובה

סגירת תפריט