אירועי דיומא – 07.01.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

הגביע האנגלי – סיבוב שלישי:

14:30-מנצ'סטר יונייטד-רדינג (ספורט 1). מפגש פיקנטי בין השדים האדומים, הנמצאים בכושר אדיר, לקבוצה מהליגה השנייה המאומנת ע"י יאפ סטאם, שהיה בלמה של היונייטד כאשר זכתה בליגת האלופות. רדינג עשוייה לעלות לפרמיירליג בתום העונה, היות והיא נמצאת כעת במקום השלישי, אך ניצחון שלה על היונייטד יהיה כמובן סנסציה אדירה.

19:30-פרסטון-ארסנל (ספורט 1). גם ארסנל, הנמצאת בצמרת הפרמיירליג, פייבוריטית ברורה מול המארחת מהליגה השנייה, אחת הנמצאת שם במרכז הטבלה.

הגביע הצרפתי – סיבוב תשיעי:

22:00-פ.ס.ז'-באסטייה (ספורט 1). האלופה, הנמצאת במקום השלישי בליגה לאחר מספר תוצאות מגומגמות, צירפה השבוע את קשר וולפסבורג ונבחרת גרמניה, יוליאן דרקסלר. גם ללא השחקן היא עדיפה על האורחת, קבוצה הקרובה יותר לתחתית מאשר לצמרת.

גביע המדינה – סיבוב ח':

16:30-מכבי חיפה-מכבי פ"ת (ספורט 5). אתרע מזלה של אחת הקבוצות מקבוצות הצמרת הללו, שתיאלץ להיפרד מהגביע בשלב מוקדם מהצפוי. מכבי חיפה לחלוטין לא יציבה בתקופה האחרונה, ולא מצליחה לחבר שני נצחונות. הירוקים עוברים כתוצאה מכך תהפוכות בהרכב, וכעת חושבים גם להביא את עומר דמארי ששוחרר מזלצבורג. אם מתחשבים בתקופה האחרונה, אזי העובדה שהם מארחים את המשחק לא ממש עוזרת, כי הם השיגו נקודה אחת בשלושת משחקי הבית האחרונים. מכבי פ"ת נראית כחוזרת לכושר הטוב שאפיין אותה בתחילת העונה, והיא תרצה כמובן להמשיך במומנטום, אך ההרכב החסר איתו היא מגיעה למשחק יקשה עליה להתגבר על היריבה לצמרת.

18:30-בני לוד-מכבי ת"א (ספורט 5 לייב). הצהובים, שנראים כמו הצל של עצמם כבר תקופה ארוכה, החליטו לעשות מעשה ולפטר את המאמן שוטה ארבלדזה. כרגע לא ברור מי יאמן את הקבוצה (פאקו אייסטראן סירב להצעה), אך די ברור שהבעיות של הקבוצה לא מסתכמות בעומד על הקווים. הקבוצה גם סיכמה עם שרן ייני על חזרתו לקבוצה לשלוש עונות וחצי. עם כל זה באמת שקשה להאמין שהם יפסידו היום ליריבה מהלאומית. המארחת, קבוצה הנוטה לעורר שערוריות באופן קבוע במשחקי הגביע, החליטה הפעם להעלות מאד את מחירי הכרטיסים למשחק, לאחר שמכבי ת"א לא הסכימה לדרישתה להשתתף בהוצאות האירוח.

20:30-בית"ר ירושלים-הפועל כפ"ס (ספורט 5 לייב). עוד מפגש מוקדם מהצפוי בין שתי קבוצות ליגת העל. המערכת בבית"ר נרגעה מעט לאחר הניצחון על מכבי ת"א, והכיסא של המאמן רן בן שמעון כבר פחות בוער. המארחת היא פייבוריטית גמורה מול כפר סבא התקועה בתחתית הליגה, קבוצה שהניצחון האחרון שלה היה אי שם בתחילת נובמבר, ומגיעה בהרכב חסר מאד למשחק.

לה ליגה – מחזור 17:

14:00-גרנאדה-ריאל מדריד (ONE). סוג של מפגש קצוות לאחר פגרת חג המולד. ריאל מדריד נמצאת בכושר מצויין, והרשימה השבוע כשהצליחה להביס את סביליה בגביע, ועוד ללא כריסטיאנו רונאלדו. היום הפורטוגלי חוזר להרכב, וזה ודאי לא יעזור ליריבה המסכנה, הנמצאת במקום הלפני אחרון. לא ברור אם נראה את אצילי בהרכב גרנאדה.

17:15-אייבר-אתלטיקו מדריד (ONE). אתלטיקו הצליחה להשכיח את הרושם הרע שעשתה בתקופת המשבר שלה באמצעות שלושה נצחונות רצופים בליגה. עדיין, זה מספיק לה רק למקום השישי כרגע, לא מקום הראוי לקבוצה. אייבר אותה תפגוש היא אגוז לא קל לפיצוח – היא קרובה לצמרת, וראינו אותה חוגגת מול אוסאסונה השבוע בגביע.

21:45-ריאל סוסיאדד-סביליה (ONE). אחלה מפגש צמרת. סביליה ממשיכה להראות יכולת טובה בליגה, והיא נמצאת במקום השלישי, מרחק ארבע נקודות בלבד מריאל המוליכה. אלא שאותה ריאל הנחילה לה תבוסה מכאיבה השבוע בגביע. צרה נוספת שנחתה על הקבוצה היא העובדה שקשרה המצויין סמיר נאסרי עלול להיות מורחק לתקופה ארוכה עקב שימוש בחומרים אסורים. המארחת אף היא אינה קוטלת קנים, וניצחה שישה מתוך שמונת המשחקים האחרונים שלה בליגה.

סרייה A – מחזור 19:

21:45-נאפולי-סמפדוריה (ספורט +5). נאפולי נמצאת במקום השלישי בטבלה וללא הפסד בשבעת המשחקים האחרונים. בתקופה האחרונה נפוצו ההערכות שדייגו מראדונה יחזור לקבוצה, הפעם כמנג'ר. הקבוצה היא לכאורה פייבוריטית ברורה על היריבה הקרובה לתחתית, אלא שהיא מגיעה בהרכב חסר מאד למשחק, בעיקר בקו האחורי.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 13:

18:30-הפועל חולון-עירוני נהריה (ספורט 5). הפועל חולון לא מפסיקה לנצח בליגה ובגביע. היא ממוקמת במקום השני בליגה, ועלתה לחצי גמר הגביע. הקבוצה, החסרה את פול דילייני שגמר את העונה, החתימה השבוע את דגן יבזורי שמאס בחימום הספסל במכבי ת"א, חיזוק משמעותי לליגה אם הצהובים סגולים ישכילו להשתמש בו כמו שצריך. נהריה עצרה את שרשרת ההפסדים בליגה, כאשר הנחילה לגלבוע תבוסה נדירה במחזור הקודם, אך מגיעה במצב רוח לא מדהים למשחק, לאחר ההפסד בליגת האלופות למונאקו, הפסד שהקטין את סיכוייה לעלות לשלב הבא.

20:30-מכבי ראשל"צ-הפועל ת"א (ספורט 5). הפועל ת"א החליטה השבוע להחליף את המאמן שרון אברהמי ברמי הדר, שהחליט להשלים רצף תל אביבי העונה. בלי קשר לביצועי העומד על הקווים, דומה שהבעייה העיקרית של האדומים היא במצבת הישראלים החסרה של הקבוצה, כאשר החיסרון העיקרי הוא של רביב לימונד, אחד שלא מצליח להישאר בריא ושלם. האלופה עוברת עונה רבת תהפוכות, כאשר לאחר ההדחה המאד מאכזבת בגביע, היא ניצחה השבוע את ונציה בליגת האלופות, ניצחון המותיר לה סיכוי להמשיך לשלב הבא. לא ברור אם שון דאוסון יחזור היום להרכב (אך לפחות עוד כמה אנשים הבינו השבוע שהוא דובר עברית שוטפת).

טניס:

טורניר דוחא (ATP 250) – גמר:

*מומלץ היום* 17:00 – אנדי מארי-נובאק דג'וקוביץ' (יורוספורט). איזה אחלה פריוויו יש לנו פה לאליפות אוסטרליה הפתוחה, שתיפתח עוד כשבוע. משחק שהופך לקלאסיקו של הטניס בין שני היריבים המתגוששים על הבכורה, וקיבלנו אותו כבר עכשיו באחד משני הטורנירים הפותחים את העונה. אמנם מדובר בטורניר בדירוג נמוך יחסית, אבל אף אחד מהשחקנים לא ירצה להפסיד במשחק הזה. נולה הזיע בחצי הגמר לפני שהצליח לעבור את ורדאסקו, בעוד מארי המשיך בכושר המפלצתי שלו כאשר עבר בקלילות את ברדיך.

טורניר בריסביין (ATP 250) – חצי גמר:

הטורניר הנערך באוסטרליה מתקיים בשעות מוקדמות. אלו מכם המצליחים לתפוס את הפוסט עם עלייתו יצליחו לראות את המשחק המאוחר מבין השניים.

04:30 סטאן וואוורינקה-קיי נישיקורי (יורוספורט): מפגש מעניין בין המדורגים 2-3 בטורניר. השניים כבר נפגשו במאסטרס השנה, וידו של היפני הייתה על העליונה.

06:00 מילוש ראוניץ'-גרגור דימיטרוב (יורוספורט): הקנדי בכושר מצויין, והצליח להדיח את נאדאל ברבע הגמר. הוא יפגוש את הבולגרי שניצח אתמול את דומיניק תים.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. 145 מיל הפרש עכשיו המהיויות של הסירות 14 12 לא נראות הגיוניות יחסית לרוח גם המיקומים לא הגיוניים לנ קלאץ היה הרבה יותר מזרחי עכשיו שניהם פחות או יותר באותורו אורך משהו לא הגיוני בטרקר באתר.

    1. תומסון רק עכשיו נכנס לדולדרמס אבל באמת המהירויות נראות באמת לא הגיוניות ביחס לרוח.
      ב-24 שעות הקרובות הם הולכים להיתקע שם. היתרון מבחינתם זה שיש מעט רוח, הם עדיין יוכלו להתקדם.
      מבחינת מיקום זה טריקי. ה'דולדרמס' נראה שמתרחב ממש עד דרומית לקייפ וורדה. נראה שלה קלאצ' מכוון לאותה נקודה שבה הוא נכנס בפעם הקודמת. השאלה אם תומסון עוקב אחריו כדי לשמור על טווח סביר או יקח צ'אנס.
      יכול מאוד להיות שתומסון יבחר לעשות מעשה לא צפוי ולהמשיך מזרחה, לעבור אפילו מזרחית לקייפ וורדה כדי לנצל רוחות מקומיות מאפריקה. זה סיכון ענקי אבל. ב-24 שעות הקרובות נדע מה הם מתכוונים לעשות

      1. תודה.

        גם בהלוך, אני חושב שתומסון בחר בנתיב מזרחי יותר.
        כל המשתתפים עברו את איי קייפ ורדה כ-100 ק"מ מערבית לאיים,
        תומסון עבר בין האיים.

      2. 134 ההפרש תומסון ב 13 לה קלאץ 9 הרוח אמורה להיות 5 קשרים
        לא הגיוני למה תומסון לא חתך מערבה היה לו חלון מעבר שם ?

        1. בתוך ה'דולדרמס' אין ממש תכנון מסלול או טקטיקה.
          השייטים חייבים לזהות רוחות מקומיות בעין כדי להרוויח מיילים ולזהות סערות פתאומיות וגאסטים אלימים כשהם נכנסים.
          זה השלב הכי מתיש בכל המסע. וכשזה מגיע אחרי 63 יום ומעל 20,000 מיילים האתגר הפיזי והמנטלי הופך יותר קשה.
          גובה שכבת העננים בקו כרגע הוא כ-10,000 מטר, עד הטרופוספירה. זה אומר שהסיכוי למכות רוח אלימות במיוחד הוא גבוה. זה כמו לעבור בין קירות עננים שלא נגמרים.
          הם עכשיו לא הולכים לישון במשך 48 שעות

          1. אם זו הכונה אז זה קו של קומולונימבוסים קסטלנוס ויובש אדיר .
            במצב הזה הסיכוי לדאון ברסטים פראייםשל 60 עד 100 קשרים הוא מטורף.
            ולכן שאלתי למה תומפסון לא חתך מערבה נראה שככל שמתרחקים מהמערכת בקאנאריים הדלודמרס רגוע יותר .

          2. הבעיה בחיתוך מערבה הוא שמפסידים מרחק רב. תומסון נראה לי סומך על היכולת שלו לזהות מזג אוויר מקומי וינסה לנצל את המצב כדי לעקוב אחרי לה קלאצ' ולנסות לצמצם עליו בעזרת עבודה קשה יותר.
            קשה לדעת מה עובר להם בראש ויהיה מעניין לשמוע מהם בסיום התחרות. יש כאן כל כך הרבה אלמנטים משפיעים שזה לא רק טקטיקה, אלא גם מצב מנטלי ופיזי שלוקח חלק חשוב בקבלת ההחלטות

  2. תודה דוד
    רק עכשיו קראתי כי הדבר הראשון הוא הגלוב.
    עכשיו ריאל מדריד גרנדה ברור לא כוחות במיוחד לא במצב של שצי הקבוצות והכל נכון על הנייר ….
    אבל ….אין שלג בספרד והחום של גרנדה יכול להרוג כל מי שאינו מזרח תיכוני …. משם למרוקולא ממש רחוק והצוענים ששרים במדרחוב התלול המוביל לאלהמברה משדרים. הכי טוב שאפשר את האוירה הצוענית ים תיכונית מקומית הזו .
    בגרנדה אין משחקים בטוחים ולא משנה מי ומתי בא …
    הקבוצה המשוגעת הזו יכולה להתפוצץ בכל רגע נתון ממש כמו דאון ברסט בדלודומרס ….
    בפעם האחרונה שהייתי שם העפלתי מגרנדה באופניים לפראדו יאנו סיירה נבדה.
    את הסיפור כבר סיפרתי אבל לא את החלק שאחזור עליו כאן .
    בקטע העיקול מעלה בעליה מטורפת כל כך מטורפת שלא ראיתי לכיוון מטה שמעתי צרחות כאילו מישהי מישהו נשחטים .
    ולפתע בעליה הופיעו שני מחליקי סקי נורדי רולר בליידס ארוך הם גלשו בשפאגאט מצד לצד שפאגאט רגליים מקבילות לקרקע .
    עד אז לא ידעתי שזה בכלל אפשרי .
    הכאב בהחלקה כזו מטורף העליה בלתי נתפסת.
    הבחורה צרחה מכאבים ולא הפסיקה לרגע.
    זהו הרגע שמסמל למיטב הבנתי את הרוח הצוענית ספרדית של אנדלוסיה ובירתה גרנדה .
    בקר לריאל ….
    השחקנים המלכותיים אל תהיו בטוחים שאתם הולכים לטייל היום זו הליגה הספרדית.

  3. למתענינים אם יש כאלו ?
    אחרי שהגעתם לגרנדה עלו הרחוב שדרת המלכים אוונידה רייס עד לליברריה חנות הספרים אלהמברה .
    קנו שם כרטיס כניסה למחרת לאלהמברה אל תעמדו בתור כי כשתגיעו לקופות כבר תסתיים מיכסת הכרטיסים המותרת לכניסה לארמון ואתם תישארו עם ה… ביד כלומר עם טיול בגנים …לא שזה לא שוה אבל באלהמברה מבקרים את הטאג מאהאל מערבית מאחאל…שזוהי המצודה האדומה אל חמרה.
    פלא הפלאים שבנה הסולטן המורי .
    למחרת אל תתעצלו תשכימו ב שש ושלושים בבוקר טפסו את המדרחוב התלול קווסטו דה גומרז .
    תגיעו ראשונים לכניסה ותתחילו לטייל
    הביקור בארמון מוגבל בדקות ומחולק לבוקר או אחר צהריים אם הגעתם ליציאה יוציאו אתכם אבל אף אחד לא מונע ממכם להתקדם ולחזור מעט אחורה בהנחה שאתם מטילים עצמאית גם לשמוע הסבר לא יזיק בשלח שפות מרוסית פורטוגזית גרמנית צרפתית אנגלית וספרדית .
    אני אישית מעדיף ספרדית.
    במקום רבע שעה יצאתי מהארמון אחרי ארבע שעות תמימות ואז עוד שעתיים שלוש בגנים ובמבנים האחרים
    המצודה ענקית ומדהימה אל תחמיצו .
    בענין שיפוע המדרחוב על פניו תלול קווסטו דה גומרז הכונה .
    אז ניסיתי שם את האופניים השכורים שעלו בקלילות…
    טעות קשה .
    השיוע הזה הוא כלום יחסית להעפלה מ 900 גרנדה ל 2400 פראדו יאנו 32 קמ אורך.
    רוצים לשכור אז בצעו בדיקה יותר רצינית .

  4. מקוה שמילאתי קצת את חסרונו של ידיעת הציבור היום…
    בהעדר קונספירציה מענינת אולי שוה גם לפתוח מעט את הראש ולהתפעל מפלאים שנבנו פעם .
    לידיעת הציבור איתך הסליחה על המחטף ..
    ואם מישהו נוסע לכדורגל לגרנדה דוד פאקו מתן או מישהו …אז אנא שתפו אם ההמלצות עזרו .
    סמיילי גדול .

  5. שכחתי שלשחקני מדריד יש מרוקאי בבית….זנאדין זידאן ..יש כאלו השחושבים שהוא צרפתי …
    5 0 זה פחות טוב מ 9 1 אמרתי לכם משחק קשה ….

  6. 118 קשרים לטובת לה קלאץ.
    ןעכשיו הוא שבר מערבנ בערך במאה קמ ונע במהירות כפולה משל תומפסון שנע ב 4.7 קשרים לשעה בכיוון 29 לה קלאץ נע בכיוון 14
    שוב תומפסון מפליג נהדר ובועט בדלי ברגע האמת….
    כל כך מזכיר את מעין דווידוביץ.

  7. לדעתי וגם לדעת מפות הרוח היתרון במערב הוא בין שלושים לחמישים אחוז.
    סיבה קו המשוות הוא אזור בשל כוח קוריוליס הרוח לא יכולה להסתובב ולכן כאשר מוזרמת לאזור מצפון מזרח מסת אויר בשל מערעת לחץ נמוך בקאנאריים הרוח יכולה רק לעלות מה שמקטין את היציבות כל שייט בר דעת חייב לברוח מערבה .
    ותומפסון הוא מפליג מזרחה …
    כפי שאפלטון אמר. גם אני מרוצה לדעת מה עובר לו בראש …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט