פאווראנקינג (1) / גלעד

טוב אז למרות שקצת קשה לי לכתוב ולהגיב באתר בימים אלו (צה"ל וזה) החלטתי לנסות לעשות מדי פעם פאוור ראנקינג של הליגה (בלי להגזים עם כל 30 קבוצות אלא מדי פעם ורק חלק מהם. שנתחיל?

  • סליחה – שנייה אחת. הדירוג מנסה להתייחס למונח "כושר נוכחי" ההפכפך וכרגע לא מנסה לקבוע את זהות האלופה אלא יותר את זהות המנצחת במפגש בין 2 קבוצות שיתקיים הלילה (בלי בק2בק…).

במקום הראשון – האלופה הגאה (כשהטריו משחק במלואו) – הקאבס אמנם הפסידו לבולס ההפכפכים בדיוק עכשיו אבל כשלברון ו-TT משחקים לבד במשחק עם חשיבות כמעט אפסית לפרשים לעומת משחק סופר חשוב לפרים שמנסים ליצור קצת מומנטום חיובי ולתפוס קצת אוויר במזרח החנוק (כרגע הם עוד לא שם) אז כל הפסד הוא נסלח. אחרי הצגת האופי נגד הלוחמים במשחק הכריסמס אני לא יכול לתת את זה לאף אחד אחר..

עדיין האלופה

צעד אחד מאחורה במקום השני הלוחמים שמובילים את הליגה בנקודות, אסיסטים, חטיפות וחסימות במשחק ולאחרונה עקפו את טורונטו בדרך להתקפה הטובה בליגה כשההגנה שלהם כבר שנייה (בשוויון עם יוטה וממפיס) בליגה. מאז ההפסד באוהיו הם כבר עם 4 נצחונות רצופים שוב על דרך המלך והמלך של אקרון שיסע הפעם אליהם לאוקלנד ב-16.1 צריך אולי לחשוש.

אבל אם מדברים על רצפים אי אפשר להתעלם מיוסטון שנמצאים עכשיו בכושר מסחרר. עם הזקן שמוביל בגאון את המירוץ ל-MVP ומוקף ברקטות שיורות שלשות בקצב מסחרר הקבוצה של דאנטוני רצה הכי מהר ולמרות פציעות קלות בכנף (קאפלה, בברלי..) היא ממשיכה לעוף על הליגה ועם רצף הניצחונות הפעיל הכי ארוך בליגה (5) הם תופסים את המקום השלישי.+

MVP! MVP! MVP!

את הרביעייה סוגרת עוד טקסנית, דאלאס נמצאת ב.. סתם נו. הספרס ממשיכה להיות הספרס. קוואי ואולדריג' באים לעבוד וטוני פארקר משחק כאילו השנה החדשה היא לא 2017 בכלל.. ההגנה שוב הטובה בליגה ולמרות הכושר הנפלא של יוסטון הצהרת הכווונת מול הקנדים הבהירה לזקן ולכל אחד אחר שהספרס פה בשביל להלחם על התואר ולא פחות מזה והרוקטס מדורגים לפניהם בקושי ובלב כבד..

הקבוצה החמישית בטיבה בליגה הייתה אמורה להיות טורונטו אבל הם מגיעים אחרי שלושה הפסדים  בחמישה משחקים אחד מהם נגד הסאנס(!) ועוד השפלה מוחלטת נגד הספרס אז מי שמנצלת את ההזדמנות ומשתחלת לחמישייה היא בוסטון. אייזיאה תומאס בכושר הטוב בקריירה וביחד עם הורפורד שמשתלב מצוין, בראדלי וקראודר המצוינים בשני הצדדים של המגרש והמון רול פליירס איכותיים הסלטיקס הצליחו במשחקים האחרונים לתקוע יתד במקום השלישי במזרח עם פער של 1.5 משחקים משארלוט במקום הרביעי ועם לו"ז סביר בינואר (כולל 2 מפגשים עם טורונטו ראש בראש במפגש שעלול להפוך לסדרת סיבוב שני מרתקת..) הם יכולים לשמור על המעמד ואולי גם לפזול למקום השני במזרח.

הקנדים שהודחו מהמקום החמישי שלהם ירדו רק צעד אחד למטה ועוד יש לבוסטון כברת דרך לפני שיברחו מהם מספיק להתבסס במקום החמישי, עם לאורי ודהרוזן בעונות מצוינות (כמעט 50 נקודות משותפות כששניהם עם מעל 47% מהשדה + 11 אסיסטים משותפים) וההתקפה השנייה בטיבה בליגה הראפטורס צריכים לצאת מהתקופה הקצת קשה וגם בשבילם המפגשים הקרובים עם הסלטיקס יקבעו במידה מסוימת את המשך העונה.

בקרוב בסיבוב השני בפלייאוף?

חוזרים למערב וליוטה השביעית. כאמור למעלה ההגנה היא השנייה בטיבה בליגה והתקפה מתפקדת בהובלת הייווארד והיל ועם גובר שמראה שיפור עצום בצד הזה של המגרש הקבוצה מצליחה להתגבר על פציעות משמעותיות מאוד ולהתבסס בחלק העליון של המערב עם פזילה ליתרון ביתיות בשל הפציעות של הקליפרס (שיש לציין מתמודדים איתם הרבה פחות טוב מהג'אז..) הג'אז כאן סוף סוף ולנו נשאר רק לקוות שיפסיקו כבר להיפצע ושיצליחו לצאת מהקיץ המאתגר שמצפה להם עם אותה קבוצה פחות או יותר..

במקום השמיני אחרי התלבטות נכנסת אטלנטה שבעשרת משחקיה האחרונים ניצחה 7 (מתוכם טורונטו סן אנטוניו ואוקלהומה מצד שני 2 (מ-3) מההפסדים היו למינסוטה.. לך תבין)  ומציגה את דניס שרודר ופול מילסאפ עם 4 נצחונות רצופים וכששלושת המשחקים הבאים שלה הם נגד ניו אורלינס, דאלאס וברוקלין, שארלוט עם יתרון של משחק אחד כבר חוששת ויתרון הביתיות נראה באופק. מהצד השני.. כשגם אינדיאנה מילווקי ואפילו שיקאגו אוחזים במיני רצפי נצחונות כדאי מאוד לניצים לא להחליק.

מה שמועות על טרייד עכשיו מה?

לקראת סוף העשירייה הרגשתי צורך להכניס את הקליפרס שהתאוששו משישה הפסדים רצופים (כולם בלי גריפין, רובם בלי פול ו-2 בלי רדיק) עם 2 נצחונות וחזרה למקום הרביעי במערב והלו"ז הקרוב שלהם סביר כשלפחות פול אמור לחזור ממש בקרוב. הקליפרס חייבים להמשיך את המומנטום מהנצחונות ולהראות עד ה-PR הבא שלי (לא מבטיח כלום) שהם שווים מקום לפחות בחמישייה הראשונה.

ואת העשירייה אסגור עם הצבאים ממילווקי שכבר עם שלושה W's רצופים בהובלת היווני המטריף, פארקר המצוין והרוקי ברוגדון שנכתב עליו המון הם מנצחים והרבה. הלו"ז ינואר שלהם קשוח והם פוגשים כמה קבוצות שפה מעליהם בדירוג. הזדמנות בשבילם להוכיח שצדקתי או טעיתי כשהכנסתי אותם כאן..

כמעט 50 נקודות במעל 55% מהשדה ב-10 המשחקים האחרונים. מה הם אוכלים ביוון?

11. שארלוט – ואני די בטוח שפספסתי איתם והם אמורים להיות גבוה יותר.

12. אוקלהומה – ווסטברוק הוא ווסטברוק הוא ווסטברוק. אבל יותר מדי מופעים של 9/874 מהשדה בזמן האחרון.

13. ממפיס – הפצועים חוזרים ונפצעים שוב אבל כולם יודעים שהם לא רוצים את ממפיס בסיבוב הראשון.

14. אינדיאנה – גם עם 3 נצחונות רצופים (פעם ראשונה העונה!). וואו המאבק על הפלייאוף העונה במזרח..

15. הבולס – אנחנו מספידים אותם ושוב משבחים אותם אבל כרגע הם עדיין תלויים על מאזן חצוי ופלייאוף עם העונה נגמרת היום.

16. וושינגטון – וול וביל התעוררו ואז הם ראו שהם כמעט בפלייאוף אז הם שוב הפסידו 2 רצוף. עדיין תקופה לא רעה שלהם.

מה זה שם מעבר לפינה? פלייאוף? וואי וואי חייבים להפסיד קצת..

17. סקרמנטו – למרות ההפסד המביך למיאמי – תקופה טובה.

18. ניו אורלינס – הפצועים לאט לאט חוזרים והם מראים התקדמות לכיוון הזכות לחטוף סוויפ מהלוחמים בפלייאוף.

19. דטרויט – נו מה יהיה? 8 הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים. תתעוררו על הפלייאוף צ'אנס שלכם..

20. הניקס – כנ"ל לגבי הפיסטונס (גם כן 8 הפסדים). משהו חייב לקרות.

21. פורטלנד – גם עם 8 הפסדים בלאסט 10. שחקני פנים מישהו? פילי?

22. אורלנדו – לא בשביל זה ווגל הגיע

23. דנבר – סימנים חיוביים אבל זה יקח זמן

24. מיאמי – לפחות היא נלחמת

25. הלייקרס – אולי ב-2019

26. פילי – אולי ב-2019

27. מינסוטה – אולי ב-2019

28. דאלאס – באסה

דאלאס מודל 2017. באסה..

29. פיניקס – אני אפילו לא יודע מה לכתוב כבר.

30. ברוקלין – והכי עצוב שהבחירה הולכת לסלטיקס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. נחמד מאוד גלעד.

    שאלה קטנה – אם הקאבס ימשיכו להפסיד בלי קיירי ולאב נקבל את זה בהבנה כמו את ההפסד אתמול לבולס. למה הקליפרס, שאיבדו את שני השחקנים הכי חשובים שלהם, לא זוכים לכזאת הנחה? הרי עם פול וגריפין היה להם מאזן מעולה וגם נצחונות גדולים כמו על הספרס והקאבס.

    סהכ רעיון נחמד והנימוקים למיקומים משכנעים וברורים.

    1. מצד אחד אני מסכים איתך שלקליפרס מגיעה הנחה. אבל בניגוד לקאבס לקליפרס אין רשת ביטחון של 3 משחקים וההפסדים שלהם לא הגיעו מול שיקאגו נואשת אלא מול דנבר ניו אורלינס והלייקרס…

    2. לא בדקתי את זה סטטיסטית, אבל התחושה היא שאצל הקליפרס תמיד איכשהו יש מישהו פצוע (או בהשעיה אחרי שחבט בעובר אורח רנדומלי…), בעוד הקאבס הרבה יותר עמידים (בעיקר לברון).
      כשחיסורים הופכים למצב הדיפולטיבי הרבה יותר קשה להחליק…

    1. אבל זה תלוי את מי ניצחת, בחודש משחקים נגד פחות מחצי מהיריבות, זה לא בהכרח משקף.
      סבב משחקים בטקסס יותר קשה מסבב בקליפורניה.

  2. דרוג הגיוני, אם כי אני מאמין שנכון להיום הווריורס ראשונה.
    ברשותך הדגשתי ב-BOLD את 10 הראשונות.
    תהנה בצבא ותכתוב כשאתה יכול!

  3. מסכים עם הדירוג.
    יוסטון מפתיעה אפילו את האופטימים ביותר.
    בפריוויו לעונה התסריט הריאלי שציפיתי לו הוא 47 ניצחונות ומקום שישי במערב, ומרבית האנשים חשבו שהוא אופטימי מדי. (חוץ מגיא שהאמין).
    אבל הם כרגע בקצב של עונה של 60+ ניצחונות, כמעט שווים לקאבס במאזן

  4. תודה גלעד
    שקלתי אם להמשיך אחרי קליבלנד במקום הראשון 🙂
    גודלן סטייט
    הספרס
    קליבלנד
    יוסטון
    טורנטו
    בוסטןן
    מילווקי
    יוטה

    הקליפרס בנפילה חופשית ….

  5. אין מצב שממפיס לא בעשירייה ולכן הדירוג שלי:
    קאבס
    גולדן סטייט
    יוסטון
    ספרס
    טורנטו
    בוסטון
    יוטה
    ממפיס
    מילווקי
    קליפרס (על אף ההתרסקות ובנסיבות מקלות של פציעות)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט