יומן מיאמי היט (2) – Trade, Reign O'er Me / רועי ויינברג

טיילר ג'ונסון בפוזה אופיינית.

כשאתה בא לכתוב על מיאמי של 2016/17, אין יותר מדי על מה לדבר. ההגנה יחסית טובה (וויטסייד, ריצ'רדסון, ג'ונסון, וויטרס ובאביט מתבלטים בכך), אבל הקבוצה עדיין בתחתית, רחוקה מאוד מהפלייאוף ועם 3 ניצחונות מ-9 המשחקים האחרונים. פט ריילי כבר הצהיר שמיאמי במצב בנייה מחדש, אבל לא סביר שעד פברואר (כשיהיה אפשר למחוק את המשכורת של כריס בוש, שכנראה לא יחזור לשחק, מגג השכר) נראה שינוי בדמות טרייד מסויים.

זה משאיר אותנו עם העכשיו. בעכשיו הזה יש את וויטסייד שנותן עונה מעולה ויהיה הבסיס לעתיד של הפרנצ'ייז, ואת דראגיץ' שמנפח מספרים (19.2 נקודות, 4 ריב', 6.7 אס' במשחק) ויהיה בעל ערך משמעותי בטרייד, אולי אחד שיושג לקראת הדראפט. מלבדם יש קאדר שחקנים שנע בין מבטיח, טוב (למשל ג'יימס ג'ונסון היעיל במיוחד) וגרוע. מה שנשאר לעשות הוא פשוט להוציא כמה שיותר, אבל הבעיות ישארו. יש כבר שמועות שדראגיץ' פתוח לטרייד ולא אופתע אם נראה אותו מסיים את 2016/17 בקבוצה אחרת.

השם הראשון, ואולי הבולט ביותר, הוא ג'סטיס ווינסלו. ווינסלו עבר פציעה די רצינית ופספס חצי מהמשחקים של הקבוצה עד עכשיו, אבל הוא רחוק מלהיות שחקן שתורם יותר מדי. ההגנה שלו חלשה מאוד עד עכשיו העונה, הקליעה עוד יותר ו-4.4 ריב', 3.4 אס' ו-1.5 חט' במשחק לא בהכרח מחפים על זה. הוא יכול לתרום יותר כפאוור פורוורד בדומה לשנה שעברה, והרכב שלו ליד ריצ'רדסון ואלינגטון, או ג'יימס ג'ונסון וריצ'רדסון (לצד דראגיץ' או ג'ונסון ו-וויטסייד), יכול לתרום מאוד למיאמי.

חוץ ממנו יש גם את טיילר ג'ונסון. האיש ו-50 מיליון הדולר הוא השחקן השישי של ההיט, והוא עושה עבודה לא רעה בכלל מהספסל. התיאום שלו ושל ריצ'רדסון חשוב לקבוצה בשנים הקרובות, והם צריכים לשחק יותר ביחד. ג'וש ריצ'רדסון מפספס לא מעט משחקים בגלל פציעות, וקולע בדאבל פיגרס כמעט בכל משחק בו הוא משתתף. כשוטר הוא צריך לזרוק יותר במשחק – כרגע הוא רק במקום השביעי בכמות הזריקות במשחק בקבוצה.

זאת בעיה שבמובן מסויים מאפיינת את הסגל של מיאמי. דראגיץ', מן הסתם, זורק הרבה, גם וויטסייד (שלא מקבל מספיק נגיעות בכדור ברבע האחרון ובכלל – הוא שחקן ההתקפה הכי יעיל של מיאמי ויכול לעלות מ-18 ל-25 נקודות במשחק). אבל כשוויטרס לוקח הרבה יותר מדי זריקות, ווינסלו זורק כמעט 13 פעמים במשחק ולא בדיוק קולע, כל החלוקה מאוד בעייתית. זה אולי הדבר הכי חשוב מבחינת ספולסטרה כרגע, כי בשורה התחתונה לא יצא שום דבר מהקבוצה הזאת השנה.

לכן צריך להשקיע כמה שיותר בעתיד. אפילו אם זה במחיר של ויתור על ג'וש מקרוברטס ודיון וויטרס, שיכולים להיות שחקני משנה מאוד יעילים בקבוצות פלייאוף שירצו אותן. אם מה שיצא מהעונה הזאת זה כמה שיותר ביטחון לווינסלו (20), ריצ'רדסון (23) וג'ונסון (24) לקראת 2017/18 ועתיד שבו הם יהיו שחקני חמישייה לגיטימיים בכל קבוצה, אז 2016/17 תהיה טובה למיאמי. עכשיו אף אחד לא מאמין שהם יגיעו לפלייאוף. למרות שהם נותנים 110% כל משחק, זה פשוט לא מספיק והם נשארים פעם אחר פעם רק עם המחמאות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה רועי על היומן.יש שלד טוב של וייטסייד וינסלו טיילר גונסון וריצארדסון.אפשר להשאיר גם את גיימס גונסון.טריידים על דראגיץ וויטרס ופעילות יותר טובה בשוק החופשי בקיץ אולי תנחית סופרסטאר או שניים ועוד שחקן שניים משלימים טובים ובחירת דראפט טובה לא תזיק

  2. אמש מיאמי הפתיעו אותי מאד לטובה. השחקן הטוב ביותר היה ווינסחלו שראיתי אצלו ממש משחק התקפה חדש. הוא למד להיכנס לסל ולקלוע בפלוטרים, והוא היה פעיל ביותר. על ווייטסייד אין מה להוסיף על מה שכתבת. ג'יימס ג'ונסון וטילר ג'ונסון היו מצויינים אמש, וגם גורן הפתיע אותי מאד לטובה. גם ג'וש ריצ'רדסון ווילי ריד הראו ניצוצות. הם כולם צעירים מאד, ולדעתי אפשר לבנות על הבסיס הזה קבוצה טובה מאד. הם צריכים להביא עוד כוכב אמיתי אחד, ןואז הם מאד דומים ללייקרס עם גרעין צעיר, אתלטי, שהפתיע אותי מאד לטובה.

  3. תודה רועי.

    ההיט, כמו לא מעט קבוצות נוספות בליגה, בבעיה.
    הליגה, כיום, היא "top heavy" . יש מעט קונטנדריות אמתיות.
    לקונטנדיות אין נכסים ששווה לעשות טריידים עבורם,
    ושאר הקבוצות לא ייקחו סיכונים גדולים בשביל להגדיל את הסיכוי להצלחה מידית (ע"ע נטס והטרייד המפוקפק עם הסלטיקס, דאלאס והטרייד על רונדו).
    כרגע ההיט באותה סירה (או אולי נכון יותר לכתוב – חולקים דוכן?) כמו הסיקסרס והסאנס. יש להן סחורה לא רעה בכלל, רק שהקונים הפוטנציאלים כבר בזבזו את כל הכסף שלהם…

  4. הלך הרוח השתנה מאז היומן הקודם.

    אני נהנה לראות את מיאמי משחקת ונלחמת בכל מצב, אפילו שברוב הפעמים היא מפסידה. כמו שכתבת, העונה הזאת מהווה הזדמנות מעולה עבור החבר'ה הצעירים לצבור ביטחון לקראת העתיד.

    השלד שלנו + כמה שינויים בקיץ, ונוכל להגיע לפלייאוף בעונה הבאה.

  5. תודה רועי, אחלה יומן. ווינסלו הוא השחקן המסקרן ביותר של ההיט לדעתי. הוא היה אמור להתפתח לשחקן הגנה טוב ולאט לאט לשפר את הקליעה, זה קרה אך לא מספיק. אולי עכשיו שהמנייה שלו עדיין גבוהה שווה למיאמי לעשות עליו טרייד בשביל שחקן שמחפשים להיפטר ממנו אבל טיפה יותר מוכח, או בשביל פוטנציאל אחר שהם יאמינו בו יותר.

      1. לא אומר שהוא לא צריך, פשוט אומר שצריך לראות אם הם מוכנים להמשיך לקחת את הסיכון עליו או להמר על מישהו אחר..אני סומך על ריילי.

  6. מקבץ בינוני טוב של שחקנים עם אחד מעל כולם באיכות, ווייטסייד, קנדידאט טרייד מצוין, דראגיץ, וערימת צעירים בינוניים טובים שיכולה להוליד מצוין או טוב מאוד אחד או שניים.
    סבלנות היא שם המשחק עכשיו. לא לשאוף לתוצאות טובות מדי ולא לפלייאוף, אלא לקבוצה מגובשת ולוחמת שתהיה הבסיס לעתיד.
    דווקא תקופה נחמדה לאוהד, אם מנמיכים ציפיות.

  7. אחלה יומן, תודה רבה.
    חייב להגיד שווייטסייד מפתיע אותי לטובה. הייתי בטוח שאחרי החוזה הוא יהפך לפרימדונה ויחזור לרמה של שחקן דרג ב' בליגה, אבל הוא באמת נראה כמו שחקן שאפשר לבנות עליו ומסביבו.
    טיילר כמובן שלא מצדיק את הכסף אבל אם מתעלמים מהמשכורת הוא גם מראה יופי של התקדמות ופוטנציאל לבנות עליו כשלד להמשך.
    ברור שווייטרס, מקרוברטס ודראגיץ' לא שייכים לעתיד אבל כך או כך מיאמי מספיק גרועים לבחירה טובה, וזה מה שחשוב.

    1. כן אבל הוא לא צבר הרבה דקות בליגה, פחות מתבסס על אתלטיות וכבר משחק ברמה גבוהה. הוא יכול בכיף לתת עוד 4-5 שנים ברמה ששווה לבנות עליו.

  8. אתה קצת אופטימי לגבי וויטסייד כפרנצ'ייז פלייר. הוא סנטר ברמה גבוהה אבל לא חאד שיהיה מסוגל לקחת את מיאמי גבוה, הוא חייב שני סופרסטארים לפחות לידו ופשוט להיות סנטר הגנתי מצויין ומפלצת ריבאונדבשני הצדדים.
    דראגיץ' – יהיה טוב כשחקן משלים, אבל כמו שכתבתי אין ספור פעמים זה לא הPG שאתה מביא כדי לקחת אליפות (ואלי ליד אחד… לברון ג'יימס).
    מיאמי בבניה והיתרון הכי גדול שלהם זה כמובן פט ריילי (שאני מאוד סומך עליו) ומיאמי עצמה שהיא עיר שמושכת שחקנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט