הלילות של אירופה – הכנה זריזה מאוד למחזור אמצע השבוע

עמוס לפני סוף שנה. הבוסים לוחצים כדי לסגור את השנה בטוב, אנשים רוצים את הרווחה שסוף טוב מעניק לאדם, את הביטחון שהוא נותן לכניסה לשנה חדשה ולמרחביה הבלתי נודעים. גם באירופה החליטו להעמיס עלינו עת פרוס השנה ולהעניק לנו מחזור כפול רגע לפני החגים הבעל"ט. נו.

יוניקס קאזאן (8-4) – גלאטאסריי אובדנק איסונבול (8-4)

משחק תחתית בין קבוצה שנוהגת לשנות מצבי רוח ולהפסיד, לבין קבוצה שבאה במצב רוח אחד וגם בדרך כלל מפסידה. הטורקים, שניצחו את מילאנו, ייסעו מעודדים לממלכתו של הקית' לנגפורד הדגול, ועם איך שההגנה שלהם נראית, יש להם בהחלט ממה לחשוש. קאזן היא קבוצה שמשחקת על ההירו בול ועל המיד ריינג' רוב הזמן, ומדי פעם גם נוהגת להפעיל גבוהים כמו פרחובסקי וממש מדי פעם גם להתמסר כשממש אין ברירה. לשמחתה, גלא תאפשר להם לשחק כמו שהם אוהבים וליהנות מלא-מעט שטחים פתוחים לזריקות של לנגפורד וברוק. תוסיפו לזה את העובדה שגלא לא מסוגלת לכפות משחק איטי, ושקאזאן נהנית ויכולה לרוץ טוב יותר מגלא הקצרה ברוטציה, ותקבלו את המתכון החדש שלכם לסוף השנה. ניצחון רוסי.

אפס אנדולו איסטנבול (6-6) – ז'לגיריס קובנה (8-4)

אפס יבואו עצבניים אחרי ההפסד המיותר (מבחינתם) לבמברג וקיבלו את ז'לגיריס כדי לשבור את המתח. הבעיה היא שלאחרונה ז'לגיריס נוטה לגלות לא מעט קשיחות ויכולת, הבעיה לצד שני? זה לא עוזר לה לנצח. סוללת הכישרון של אפס עם בראון, הורטל, תומאס והאניקט היא זו שניצחה 5 מ- 7 משחקים האחרונים והיא כבר למדה דבר או שנים העונה על ניצחונות כאשר צריך לנצח. חוסר הכישרון הטהור מצד שני (ווסטרמן בשביל מה הביאו אותך?), פוגע בקבוצה הליטאית כל פעם על אף העובדה שהיא קבוצה מאומנת וממושמעת. בחסידות קוראים לזה כלים בלי אורות. בכל אופן, אני מתקשה להאמין שאפס תפסיד את המשחק הזה אחרי שהתברגה מחדש בטופ אייט. זו קבוצה שרוצה מאוד לבלוט השנה ולדעתי כבר הוכיחה את זה השנה. היא לא תאכזב כמו בשבוע שעבר ותנצח.

אולימפיאקוס פיראוס (4-8) – הכוכב האדום בלגראד (7-5)

לא קל לנצח את אוליפיאקוס בלי תוכנית הגנתית מתאימה. זו קבוצה עם לא מעט כישרון שנסמכת על בסיס מקומי מוסקטרי מהסוג המנוסה, הקשוח, היודע והמוכן. הכוכב אבדה את הזהות הגנתית שלהם בשבועות האחרונים (ולא, לעצור את מכבי תל אביב על 58 לא משכנע אותי ואכמ"ל). אמנם סימונוביץ' ממשיך בעונת הפריצה שלו וההתקפה נראית בסדר גמור בסרביה ברבע השני של העונה, אבל אני חושב שבלי תוכנית הגנתית טובה היא לא תצליח לנצח ביוון, להפריע כן, לנצח לא.

ריאל מדריד (4-8) – בורוזה במברג (8-4)

על הנייר לא כוחות. קבוצה עם קילר אינסטינקט וכישרון בלתי נגמר כמו ריאל מול במברג חסרת הזהות. אך כשעוד לא ידוע האם יול וראנדולף ישחקו, זה משנה את התמונה. לשם כך נכין שתי תסריטים:

  1. ראנדולף ויול לא משחקים. במברג מזהה את ההזדמנות ומתנפלת על ריאל מהפתיחה כשריאל מגבה לא רע בעזרת רודי רייס וקרול. ואולם, ככל שהמשחק מתקדם, החיסרון של השניים הנ"ל נותן את אותותיו, וגם אם החמישייה עוד יכולה להתמודד מול זו שכנגדה, הרי הספסל כבר מתפרק ובמברג דוהרת לניצחון שלישי רצוף לעומת ההפסד השלישי הרצוף של זו שכנגד.
  2. יול חוזר והסיפור של שני ההפסדים ברצף לא מוצא חן בעיניו. יול מתפוצץ התקפית ומפעיל את שאר החמישייה שדואגת ליצור פער בטוח עליו הספסל שומר, רק כדי שיול וראנדולף יחזרו מהמנוחה הרוטציונית של פאבלו לאסו ויסגרו את הסיפור. קרול אם שאלתם ישחק מצוין בניגוד לשבועיים האחרונים.

21 בדצמבר

פנרבחצ'ה אולקר (4-8) – דרושאפקה דואוש איסטנבול (6-6)

בלאט יודע להריח דם ואני נוטה להאמין שהחולשה של פנר לא נעלמה ממנו. פנר מצליחה לשמור על מקום בפסגה בזכות הגנה מצויינת ואיזון בין שלושה שחקני חמישייה שמחפים בהתקפה על חסרונו של בוגדנוביץ (דיקסון, סלוקאס ואודו). הבעיה של דיוויד? הבלאטים ממשיכים בעונה המאוד לא יציבה שלהם ועל-אף שהם בוודאי ישמחו למיקום יותר גבוה מהמקו השמיני במפעל, לא בטוח שכרגע הם מסוגלים.

דרושאקה כבר ניצחה בליגה העונה את פנר והיא תרצה לעשות זאת שוב. הדרך? לרוץ ולקלוע. כוח האש של פנר לא גבוה בימים אלו, וכמעט את כל ניצחונותיה היא משיגה במשחקים איטים. אם דרושאפקה תצליח לרוץ ולערער את ההגנה של פנר, היא בהחלט תוכל לחזור למאזן חיובי. אם לא? כשפנר יציבה בהגנה היא משתלטת על קצב המשחק ומביאה את עצמה בהתקפה לעמדת ניצחון, ובדרך כלל גם מנצחת. אם תשאלו אותי מה יקרה הערב, דרושאפקה לא יציבה מספיק ולכן אני אלך על ניצחון של פנר במשחק אטי ומורט עצבים.

 

EA7 אמפוריו מילאנו (8-4) – פנאתינייקוס אתונה (5-7)

אז ג'נטילה מצא בית חדש באתונה לאחר סאגה ממושכת שרובה אגו ומיעוטה מקצועיות, ומחר הוא כבר חוזר לבית הישן בו בילה את חמש העונות האחרונות. ההבאה של ג'נטילה באה בזמן לירוקים שלא מקבלים תפוקה יציבה לצד קלאת'ס משלל הזרים שמעטרים את הסגל שלה. ג'נטילה התחיל את העונה רע מאוד ויהיה מעניין לראות את השילוב בינו לבין קלאת'ס, והאם הוא יחזור לממוצעי האחוזים והקליעה שאפיינו אותו עד השנה שעברה.

אז מה מעבר לפיקנטריה? מילאנו במשבר חמור ומול פאו בגרסתה הפאסקוולית יהיה לה קשה מאוד. פאו מגינה לא רע ויש לה מספיק כלים בהתקפה הלא ממוצה שלה כדי לנצח קבוצות, בטח קבוצות חסרות הגנה ובסיס יציב כמו מילאנו. נזכיר את ראקים סנרדס לטובה בצד האדום כי באמת מגיע לו, ובצד השני נבקש מריברס סינגלטון ושות' להתעורר כי יש כאן עוד שחקן לחלוק אתו כדורים, ולא בטוח שאתם רוצים להיות אלו שייפגעו מן ההבאה שלו.

ניצחון ירוק.

מכבי פוקס תל אביב (7-5)  צסק"א מוסקבא (1-11)

פער של שלוהש משחקים, זה מה שצסק"א מובילה על המקום השני, ותנו לי להניח שזה עוד יגדל. לפני כמה שבועות סיפרנו לכם על המנהג המשעשע של גלגל המזל להעניק את צסק"א לקבוצות שנמצאות בדיוק במשבר. ובכן: מכבי.

מכבי במשבר. מוזר, כי בסך הכל המצב שלה בסדר ומצד שני המצב מאוד לא בסדר. לאחרונה היא משחקת כדורסל נורא וחסר כל שיטה התקפית, כשמעט השחקנים בקו הקדמי נעלמים ומשאירים את מכבי לחסדי אחוזי הקליעה של סוני ווימס. הגנה, שהשתפרה מתחילת השנה, גם לא מהטובות במפעל וליאור ליובין עומד לעמוד על הקווים. המאזן השלילי של מכבי מול צסק"א בעונה הסדירה הולך להימשך.

באסקוניה וויטוריה (4-8) FC ברצלונה לאסה (7-5)

קבוצות קצת הפוכות. איזון מול חוסר איזון, שיטה מול הירו-בול רפה, איזון נפלא בין הגנה להתקפה מול חוסר איזון ביניהם. וכמובן, המאזן. באסקוניה מארחת את בארסה כשהיא במקום השלישי במפעל והיא תשמח מאוד להישאר שם. שיין לארקין בעונה אישית אדירה מוביל את באסקוניה לצד וויטג'מן, שנגלייה, וברנייני, כשעכשיו גם פריג'יוני מצטרף לחגיגה. בברצלונה אין יותר מדי, רייס האדיר אך הלא יציב תמידית, קופונן החביב, דורסי האימתני אך המוגבל. בארסה יודעת לעשות הגנה מצויינת וכבר ניצחה משחקים גדולים השנה. אני מתקשה לראות את זה קורה המחזור.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. היורוליג באחלה מתכונת השנה, כל מחזור יש יופי של משחקים בקבוצות ברמה אירופאית גבוהה.
    הבעיה היא הסכם השחקנים החדש בNBA שיגרום למעט השחקנים שעוד היו מוכנים לבוא לאירופה להישאר בארה"ב, ואם יעזבו תמיד יש את סין שאפשר לנפח מספרים ולקבל יותר כסף על פחות מאמץ.
    הליגה בדרך להיות ליגה אירופאית (של מקומיים) לכל דבר מלבד מכבי שימשיכו להעמיד שחקנים אמריקאים, בקבוצה אסייתית שמשחקת באירופה.

      1. אלו אירופאים צעירים הולכים לסין? לפי מה שאני רואה, האירופאים מעדיפים להישאר בבית או לצאת לכסף הגדול של הNBA

    1. כנראה המאמן יהיה הלטבי איינרס בגאצקיס שהוא כיום עוזר מאמן של דייויד בלאט בדרושאפקה.למכבי יש 2 משחקים השבוע נגד צסקא ברביעי ודרושפקה בשישי.את 2 המשחקים ינהל ליאור ליובין העוזר של רמי הדר ומשבוע הבא כנראה הלטבי יתחיל לאמן

  2. בהמשך למה שכתב עידן .
    בצסק"א שני הכוכבים בחוץ.
    מכבי למרות כל הבעיות והמשברים יש אפשרות ביום נתון עם התעלות מיוחדת לנצח את צסק"א הרגועה והפצועה.
    אשרי המאמין !.
    מכבי ב 4 !.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט