הלילות של אירופה – סיכום המחזור השנים עשר

הו, הי לכולכם. אחרי שבוע חופש קצר אנחנו שוב כאן עם הקולות והריחות מהיבשת הישנה. מחזור שנים עשר עמוס בו שוב הוכח שאצל צ'סקא חג המולד כל השנה, שגם נמושות יכולות ליצור מומנטום, שביוון אוהבים את סוף השנה ושמכבי היא תקופת אחרי החגים רעה במיוחד.

יוניקס קאזאן (3-9) 91 – באסקוניה וויטוריה (4-8) 92

אנשים קשוחים חיים ברוסיה והרגלים לא משנים בגלל החגים. קאזאן המשיכה במסורת החביבה עליהם לאחרונה של להרשים ולהפסיד כשהפעם באסקוניה שרטה כל הדרך לשוויון במקומות השני השלישי והרביעי.

המחצית הראשונה נגמרה ביתרון שלוש מזערי לטובת הספרדים כשבמחצית השניה הרוסים לוחצים על הדוושה ההתקפית ומשווים את התוצאה סוף הרבע השלישי. ברבע הרביעי סל רודף סל והספרדים ניצחו את הרבע 25:24 שנתן להם גם את משחק החוץ הקשה.

בבאסקוניה, לארקין ממשיך בעונה הנפלאה עם 22 נקודות 6 אסיסטים ו2 חטיפות, טורקין שנגלייה עם 19 מהספסל ורפה לוז הפציע עם 10. ראויים לציון אחוזי הקליעה של הספרדים, מעל לחמישים אחוז לשתיים ולשלוש, העובדה שכל הסגל הספרדי ראה את שמו על לוח הנקודות ולא פחות מ51 נקודות של הספסל. כשכל זה, נזכיר, בלי ברנייני ובלי פריינג'יוני.

אצל הרוסים קית' 'באתי ראיתי קלעתי' לנגפורד עם 28 נקודות ובאופן מיוחד גם 5 אסיסטים, קווינו קולום בתפקיד הסייד קיק עם 23 נקודות ו6 אסיסטים ואורלנד ג'ונסון הוסיף 11. גם הרוסים קלעו באוחזי קליעה מצוינים ואפילו מסרו קצת יותר מהרגיל. הבעיה  במשחקי ראווה התקפית כמו אילו היא שבסוף קבוצה אחת קולעת יותר מהשנייה, ואם ההבחנה שלי מדויקת, זהו הסימפטום שהביא להפסד של הרוסים.

כמה קלעתי הערב?
כמה קלעתי הערב?

 

דרושאפקה דואוש איסטנבול 81 (6-6) – ריאל מדריד 68 (4-8)

משחק התקפי נורא של הספרדים מאפשר לבלאטים לחזור למסלול. הקלעים של ריאל היו כנראה עסוקים מאוד בלחשוב מה הם קונים לילדים כי זה אולי מה שיסביר את 23 האחזים בהם קלעו משלוש. כן, זו ריאל מדריד שאנחנו מדברים עליה כאן. ריאל פתחה טוב, דווקא, וקלעה 20 נקודות ברבע הראשון, אך רבעים שני ושלישי רעים מאוד בהם קלעה 29 נקודות ביחד יצרו פער של שמונה נקודות בואכה הרבע הרביעי בו ריאל נזכרה לקלוע בהתקפה ומרוב התלהבות הפקירה את ההגנה. 24:29 לטורקים ברבע הרביעי. התוצאה בהתאם.

מה היה אצל הבלאטים? דבר ראשון רבע רביעי מציין אחרי הרבה זמן, לאחר מכן משחק יציב לכל אורכו. ברשימת הקלעים: בראד וונייקר עם 27 נקודות, וויל קלייבורן עם 14 ואדריאן מוארמן עם 12. מעט מאוד אסיסטים אצל הבלאטים ומאידך אחוזים מצוינים לשלוש לצד הגנה טובה מאוד.  דיוויד חותם על זה כל ערב.

במדריד נספר לכם שיול לא שיחק ובהיעדרו פיליפה רייס הוביל עם 16 נקודות, עזר לו בקושי האנטר עם 10. את האחוזים לשתיים הזכרנו, את כמות האסיסטים הנדיבה נזכיר עכשיו ונאמר שכנראה אם משווים בין אחוזי שלוש לאסיסטים, אחוזי שלוש מנצחים משחקים. ריאל בלי יול היא קבוצה מוגבלת בהרבה וללא מנהל משחק לגיטימי. החיסרון שלו יורגש מאוד וטוב יהיה למיגרנות של פאבלו לאסו אם ישוב כמה שיותר מהר.

בתמונה: פאבלו לאסו חושב על משחק בלי יול
בתמונה: פאבלו לאסו חושב על משחק בלי יול

 

ז'לגיריס קובנה 75 (8-4)  – אולימפיאקוס פיראוס 88 (4-8)

ז'לגיריס הצליחה בשבועות האחרונים להשתפר מאוד וכנראה שהאוויר קצת נגמר שם בקור. שליטה התקפית יוונית לכל אורך המשחק בו קולעת האורחת מעל 20 נקודות בכל הרבעים. הליטאים אמנם הצליחו לשמור על המשחק קרוב עד לרבע השלישי אך נפילה ברבע הרביעי בו קלעה 15 נקודות ואפשרה 25 סגרה את המשחק. נגמר האוויר כבר אמרנו.

אצל המנצחים מאט לוג'סקי הראה שיש על מי לסמוך בקרב הזרים באדום כשקלע 16 נקודות. 16 גם לפפניקולאו בהופעת רטרו, גאורגיוס פרינטזיס עם 15, קאם בירץ' עם 13 ספאנוליס 10 ו8 בערב קליעה חלש ואריק גרין עם 10. 6 שחקנים בספרות כפולות זה לא רע בכלל, בטח כשמצרפים לזה 58 אחוזי לשתיים ומעל 40 כדורים חוזרים.

נצפו קופאים בליטא: פאוליוס יונקאס עם 18, מוטום ברוק עם 12 ולוקאס לקוויסיוס עם 11. ארטוראס מילאקניס בתפקיד פסלון הקרח עם ערב מחריד של 2\9. הקבוצה קלעה סביר בקושי והייתה נחותה בריבאונד, וכאמור איבדה לא מעט אוויר לקראת הסוף. אם יורשה לי להוסיף מדעתי: הפסד לא נורא לליטאים שפתחו גרף עליה נאה בשבועות האחרונים, הא כבר הוכיחה שהיא יכולה להביט גדולות ממנה בעיניים וכולי תקווה שאכן תעשה זאת.

הכוכב האדום בלגראד 83 (7-5)  – מכבי פוקס תל אביב 58 (7-5)

תסלחו לי אם אני אקצר לי כאן. תקופת החגים תמיד היית קשה ליהודים בין כל עלילות הדם, לילות ניטל למיניהם ומשחקים ביזיוניים של מכבי. 24 נקודות במחצית ראשונה שלמה. 34 בשנייה, 6\23 לשלוש, 21 נקודות של החמישייה הפותחת וגולת הכותרת: מאמן שישי בשלוש שנים שהולך הביתה. כייף שם בלילות גשומים אלו בפגישות ההנהלה של מכבי תל אביב.

בו נדבר על המנצחת: הכוכב ממשיכה לנהוג בדגם ההתקפי החדש שלה, כשהפעם נראה שהבלם ההגנתי הצליח לעבוד כמו שצריך. 5 שחקנים קלע לכוכב בספרות כפולות: מרקו סימונוביץ' היציב עם 14, אונג'ן קוזמיץ עם 12,  מילקו בייליצה עם 11 וברנקו לזיץ וסטפן יוביץ עם 10 כ"א כשיוביץ מוסיף 9 אסיסטים. הקבוצה קלעה בלא פחות מ62 אחוזים לשתיים, שכיפרו על ה25 אחוזים לשלוש, וניצחה בכל קטגוריה. קשה לאבחן האם הזהות ההגנתית של הכוכב חוזרת או שזה הקבוצה המבולבלת וחסרת הזהות מולה שיחקו. כך או כך, ניצחון חשוב בבלגראד שמשאיר אותם צמודים לטופ אייט ומרחיק אותם מהתחתית.

בתמונה: חוזרים מישיבת הנהלה במכבי
בתמונה: חוזרים מישיבת הנהלה במכבי

 

בורוזה במברג 91 (8-4) – אנאדולו אפס 83 (6-6)

רוחות חדשות בגרמניה? במברג מצליחה לייצר לראשונה העונה רצף של שני ניצחונות כשגם הפעם הניצחון הוא מול קבוצה במומנטום. הגרמנים שיחקו משחק התקפי מעולה מן הפתיחה, קלעו בכל הרבעים עשרים פלוס, ייצרו פער של שבע נקודות במחצית ושמרו על המשחק סביבו עד הסוף. חוסר קילר אינסטינקט, בזה הואשמה במברג לכל אורך תחילת העונה, האם הפרופסור המשוגע טריינקיירי הצליח לפתח אחד סוף סוף במעבדה?

מי התעלה בבמרברג? פביאן קוזר עם 28 נקודות, לצידו דריוס מילר עם 17 ו7 ריבאונדים, יאניס סטריילנקיס עם 12, ניקולו מלי עם 11 וניקוס זיזיס עם 8 ו6 אסיסטים. 61 אחוזים לשתיים רשומים לזכות הגרמנים כמו גם 40 אחוזים לשלוש, עליה בשתי הקטגוריות ממוצעי הגרמנים השנה. ההגנה הגרמנית המפורסמת, זו שכדי לפרוץ אותה הזדקקו בעלות הברית להציב טנקים מזויפים בפה-דה-קאלה, עבדה לא רע בכלל מול קבוצה התקפית מהשורה הראשונה שהייתה במומנטום ארוך. לטריינקיירי יש עוד מה לומר העונה, בשבועיים האחרונים, נראה שהוא מצא סוף סוף את המילים הנכונות.

אפס קטעה את המומנטום בהופעה התקפית של גרייסון ג'יינג'ר שקלע 23 נקודות. דירק בראון הוסיף 18, טיילור האניקט 17 וטומא הורטל הוסיף 13 אך עם 4 אסיסטים בלבד. שבעה שחקנים בלבד קלעו באפס, שהגיעה לתוצאה לא רעה עבור המספר הזה, אבל בהחלט לא מספיק מול קבוצה שנלחמת על חייה.

שמעת את זה? זה קילר אינסטינק!
שמעת את זה? זה קילר אינסטינק!

 

גלאטאסריי אובדנק איסנבול 83 (8-4) – EA7 ארמאני מילאנו 80 (8-4)

איך הורסים קבוצה מנצחת בשלושה שלבים פשוטים:

  1. נכנסים לתקופה שלילית
  2.  מסתכסכים עם הכוכב הגדול שלך ומשעים אותו מפעילותו בקבוצה
  3. מפסידים לגלאטאסרי

הגזמת מילאנו. נכון, גלא יודעים לקלוע ו83 הנקודות שלהם מתקבלות בהבנה מול קבוצה שמעולם לא דיברה יותר מידי הגנה, אבל בדיוק בשביל זה משווקים בטורקיה את המסננת הקרויה 'הגנה'. לקלוע רק 80 נקודות מול גלא זה משהו שלא הרבה קבוצות באירופה עשו או יעשו. מי כן ניסה? ראקים סנדרס ממשיך בעונת הפריצה עם 18, ריקי היקמן עם 13 (תחזור למכבי!) וראדוליצה עם 12. רק שבעה שחקנים קלעו למילאנו, וכנראה שזה נרטיב המחזור, אבל קבוצות שקולעות בשבעה שחקנים לא נוהגות לנצח יותר מדי. מן אמת בסיסית שכזו.

בגלא וולדימיר מיקוב עם 23 ו6 ריבאונדים בהופעה מצויינת, בלייק שילב עם 17, סינן גולר עם 13, אלכס טיוס עם 14 ו7 וג'ון דיבר עם 11. ערב התקפי לא רע לטורקים שקלעו מעל הממוצע שלהם לשלוש (קלעו ב45 אחוזים) מסרו מעל הממוצע ובאופן כללי זכו לרגע נחת מן הסוג שלא רואים הרבה שם העונה. הפרחים לרשת ארמני המקומית.

צסק"א מוסקבא 92 (1-11) – FC ברצלונה לאסה 76 (7-5)

שירו: אני אוהב את החגים אחת שתיים שלוש, וגם את שאר השנה אחת שתיים שלוש, אנחנו מנצחים כל עוד זו עונה רגילה אחת שתיים שלוש. תצוגה מהזן הרגיל במוסקבה, כשהפעם ברצלונה היא הזוכה לכבוד להיות הרקע ולהביט מלמטה על הטופ אייט בסוף הערב. המשחק היה דווקא מעניין, רבע ראשון מוחץ של הרוסים שנגמר 11:24 ורבע שני נפלא של הספרדים שניצחו 31:20 וירדו למחצית בפיגור מינימלי. הרבע השלישי נשאר צמוד ונגמר ביתרון שש רוסי, כשברבע האחרון ברצלונה שובקת חיים וחוזרת הביתה עם עוד L.

בצסק"א, שחסרה שוב את ננו דה קולו, קורי היגנס במשחקו הטוב ביותר העונה עם 23 נקודות, ניקיט קורבנוב עם 15, מילוש עם דאבל דאבל מרשים של 16 נקוודת ו11 אסיסטים ו-ויטאלי פרידזון עם 13. שימו לב ושימו לב טוב: 65 אחוזים לשלוש, זה מה שקלעה צסק"א באותו ערב. מדהים איך שהקבוצה הזו ממציאה את עצמה מחדש כל שבוע בקטגוריה אחרת.

בבארסה?  וויקטור קלאבר עם 17, פטרי קופונן עם 13, טייריס רייס עם 9 בלבד במשחק חלש. הוא מעולם לא אהב את האולם ברוסיה. בארסה קלעה לא רע: מעל לחמישים אחוז לשלוש ושתיים, ואף הציגה גיוון התקפי שלא רואים ממנה כל ערב. אבל הבינוניות ההתקפית הכללית, היעלמותו המסתורית של טייריס רייס (זה היה סא"ל חרדלי!) וצסק"א אחת ממול גללו עליה את הגולל. בארסה תנסה לחפש את מקומה בטופ אייט במקומות אחרים, בינתיים, לא בטוח שהיא ראויה לשם.

הי, אתה! מה עשית לטייריס רייס?
הי, אתה! מה עשית לטייריס רייס?

 

 פאנתייניקוס אתונה (5-7) 81 – פנרבחצ'ה אולקר 70 (4-8)

צ'אבי פסקוול בהחלט ייצב את העגלה המכונה פאו ואף יותר מכך. ניצחון משכנע וחשוב על טוענת פיינל פור שממצב את פאו במקום השישי. שליטה הגנתית לכל אורך המשחק, עם פקשוש קל ברבע השני, העניקה לפאו את הניצחון בלי הרבה קושי. ניק קלאת'ס במשחק ענק וכמעט הטריפל דאבל הראשון לעונה אירופית הזו עם 16 נקודות 11 אסיסטים ו8 ריבאונדים, דימיטריס ניקולאס עם 14 וקייסי ריברס וג'יימס פלדין עם 10 כ"א. סבבה, בטח כשזה בה עם 55 אחוזים לשתיים.

בפנר, חוסר היציבות ההתקפית עלול לפגוע בקבוצה מאוד בהמשך, כשכבר עכשיו היא במלכודת מאזן עם ריאל ובאסקוניה. ג'יימס נאנלי עם 21 במשחק אישי גדול, קוסטאס סלוקאס עם 13 (כהרגלו) ואקפה אודו עם 10. אין מה להזכיר יותר. משחק סביר לחלוטין לפנר, שברמות האלה לא מספיק, גם בכללי ובטח שלא באואקה.

מאחוריך ווסטברוק
מאחוריך ווסטברוק

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מעולה לביא!
    מילאנו ממש במפולת שלגים אחרי הפתיחה הטובה.
    אתה יודע מה היה הסיפור עם ג'נטילה והאם הוא חתם איפשהו?

    1. הקבוצה שלך אשמה בזה ידידי.
      הוא שוחח עם יוסטון בקיץ נגד החוזה שלו וזה אעלה את הסעיף למנהלים של מילאנו. הוא מושעה כרגע ומילאנו הודיעה שתשאיל אותו לקבוצה אירופאית אחרת, שזה, תסלח לי, פשוט דבר מפגר לעשות עם הכוכב המקןמי הגדול שלך. בונתיים פנר ובארסה הוזכרו כמועמדות. הוא יעזור מאוד לכל אחת מהם.
      ודרך אגב, דאוטוני עשה בשכל שוויתר עליו, הוא לא היה מסתדר ביוסטון השנה, אחוזי השלוש שלו ברצפה.

          1. יפה, מזל טוב לו. תודה על העדכון.
            זה מעניין, כי עד עתה פאו לא הוכיחה שהיא מסוגת להשתמש בכלים שכבר יש לה בצורה אופטימלית כך מעניין יהיה לראות איך היא תשלב עוד שחקן משמעותי ברוטציה. השילוב בינו לבין קלאת'ס יכול להיות מדהים. נו, נחכה ונראה.

  2. לביא שכחת לסקר את המשחק בין יוטה לממפיס, משחק יורוליג לתפארת.

    לגבי צסק"א- לא משנה מי חסר, כל עוד תאודוסיץ' שם זה פשוט חוויה הקבוצה הזאת והשחקן הזה.
    מה שכן אני קצת מאוכזב מברצלונה. פתחו חלש מאוד ומי שהכניס אותם למשחק הוא דווקא ג'ואי דורסי- כשהוא היה על המגרש כל חסימה שלו אילצה את צסק"א להגיב- או בחילוף שיצר מיס מאץ' או באיחור של השחקן שניסה לעבור את החסימה. זה מה שהכניס את ברצלונה לשטף התקפי וייצר לה המון זריקות פנויות. מבחינת הגארדים קופונן היה מצוין.
    למרות זאת בחר ברצוקאס ללכת דקות ארוכות עם טומיץ' ורייס שהיו חלשים מאוד מה שנתן לצסק"א אפשרות לפתוח פער שוב ולגמור את המשחק.

  3. עפר,
    כשאתה ממציא שקרים בתקשורת על רציחתם של גורמים במוסד אתה רק חושב על תימרון דעת הקהל הישראלי בעוד שהצד השני של המטבע תוהה על "מה הם מקשקשים…"

    החמאס יודע טוב מאוד מהי מצבת כח האדם שלו.
    כשהוא רואה ש"שירותי" הביטחון הישראלי ממציאים שטויות על מל"טים בתוניסיה הוא מבין שכל המאמצים שלכם מושקעים ב,עפעס, תימרון דעת הקהל הישראלי ושאין לכם שום השפעה מחוץ לגבולות ישראל.

    המוסלמים המסריחים מלקקים את כפותיהם…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט