אירועי דיומא – 06.12.16 / רועי ויינברג

כדורגל / רועי ויינברג:

ליגת האלופות – המחזור האחרון:

מפעל הכדורגל הבכיר ביבשת מגיע לנקודת רתיחה היום ומחר.

כל המידע על סיכויי העליה מבוסס על הפוסט המשובח של מתן גילור.

בית א':

21:45-פריז סאן ז'רמן-לודוגורץ. פ.ס.ז' למעשה תלויה בעצמה. ניצחון והם ראשונים, מה שיכול לסדר להם, על הנייר, הגרלה טובה יותר בשלב הבא. ראוי לציין כי בכל מצב בו הם מוציאים כמות נקודות שווה או גדולה יותר מזאת של ארסנל הם ראשונים. למרות שהפסידו למונפלייה במשחק האחרון בליגה הצרפתית הם אמורים לנצח בקלות את לודוגורץ החלשה בהרבה, למרות שגם היא יכולה להרוויח משהו מניצחון (כרטיס לליגה האירופית).

21:45-פ.צ באזל-ארסנל. המצב של ארסנל מסובך יותר מזה של אלופת צרפת. החבורה של ונגר צריכה ניצחון ומצב שבו פ.ס.ז' לא תנצח בשביל לסיים ראשונה (או תיקו שלהם והפסד של פריז), מה שאומר שהם לא תלויים בעצמם. הם בכושר טוב ודרסו לאחרונה את ווסטהאם (1-5), מה שמסמל על כך שהם יכולים וצריכים להוציא 3 נקודות.

בית ב':

21:45-דינמו קייב-בשיקטאש. לקייב אין על מה לשחק במפעל הזה. פשוט מאוד. לא משנה מה יקרה על המגרש, הם במקום הרביעי. בשיקטאש, לעומת זאת, תבטיח עלייה אם תנצח ואולי אפילו את ראשות הבית. הם ירצו הרבה יותר ולכן צפוים לנצח.

21:45-בנפיקה ליסבון-נאפולי (ספורט 2). המשחק החשוב ביותר של הערב. בהתחשב בזה שקייב אמורה להפסיד לטורקים אחת מהקבוצות הללו כנראה תסיים את הערב בליגה האירופית, מה שאומר שזה משחק שאסור להפסיד מבחינת שתיהן. נאפולי באה בכושר מצויין ואחרי 3-0 מול אינטר. תיקו יספיק להם כדי לעלות, בניגוד למצב של ליסבון (שלא ניצחה את 4 משחקיה האחרונים) שהפסד, או אפילו תיקו במקרה שבשיקטאש מנצחת, ישאירו אותה במקום השלישי.

בית ג':

21:45-ברצלונה-בורוסיה מנשנגלדבאך (ספורט 5). בית שהמשחקים בו לפרוטוקול. ברצלונה הבטיחה את המקום הראשון, גלדבאך את השני, סיטי השלישי וסלטיק הרביעי. סביר שכל הקבוצות יתנו מנוחה לכוכביהן לקראת העומס של הליגות בהן הן נמצאות (טוב, אולי חוץ מסלטיק).

21:45-מנצ'סטר סיטי-סלטיק (ספורט 5+גולד). עקרון דומה לזה של סיטי נגד סלטיק. לא משחק רלוונטי במיוחד.

בית ד':

21:45-באיירן מינכן-אתלטיקו מדריד (ספורט 5+). אתלטיקו כבר הבטיחה את המקום הראשון לא משנה מה, וסביר שתעלה עם לא מעט מחליפים הערב. כך גם באיירן, שהבטיחה את המקום השני.

21:45-פ.ס.וו איינדהובן-רוסטוב. המנצחת תשיג את הכרטיס לליגה האירופית. זאת החשיבות של המשחק הזה (תיקו יתן את הכרטיס לרוסטוב). לא מעניין במיוחד.

כדורסל:

ליגת האלופות של פיב"א:

19:30-מכבי ראשון לציון-יואנסון קטאיה (ספורט 5+לייב). מדובר ב-2 קבוצות שנמצאות במאזן זהה אבל במקומות ה-5 וה-7, כאשר באותו מאזן נמצאת גם הקבוצה במאזן הרביעי (כרגע בבית ב' המרחק בין מעבר אפשרי לגביע המשני לבין עלייה בטוחה לשלב הנוק-אאוט הראשון הוא הפרש סלים של 53 נקודות). הפינים משחקים כדורסל מהיר יותר מראשון אבל זה לא עזר להם יותר מדי עד עכשיו מבחינת הפרש הסלים. מעניין לראות אם האלופה תוכל לעמוד בקצב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. תודה רבה
    צריך לתקן-סיטי סיימה שנייה ומנשנגלדבאך שלישית.אשכרה הלכתי לבדוק אם סיטי הודחה בלי ששמתי לב חח
    המשגיח-לא רק אתה.צירוף של שיטה רעה והכרעה מוקדמת מדי.באיירן-אתלטיקו היה צריך להיות המשחק של היום אבל הפך לפרוטוקול בלבד.קראתי שמתכננים שינויים,בכל מקרה הם חייבים למנוע מקבוצות שנפגשו שנה שעברה להיפגש העונה שוב בשלבים מוקדמים,יש מפגשים שיצאו כבר מכל החורים לעומת מפגשים מעניינים שלא קרו מעולם.

    1. הבעיות פחות קשורות לשיטה (טעונת שיפור כמובן, אך לא הסיבה העיקרית) ויותר לפערים הגדולים שנוצרו בין הקבוצות באירופה.

      1. לא מסכים.ברור שיש פערים אבל תאר לך שבמקום רוסטוב,לודוגורץ,קלאב ברוז וזאגרב היינו רואים את יונייטד,צלסי,רומא,ולנסיה.אלה קבוצות שיכולות לתת פייט על מקומות 1,2 והם בכלל לא במפעל.סביר להניח שאים המחזור היום היה פתוח לגמרי. במקום זה אנחנו מקבלים קבוצות שמנסות להוציא 2 נקודות מ6 משחקים..

        1. מה שאתה רוצה ,זה מה שהולך לקרות.משנים הרי את השיטה שכך יהיו איזה 16 קבוצות מהליגות הבכירות ולאט לאט זה יהפוך למועדון סגור כמו היורוליג

          1. לא חייב מועדון סגור.אבל שיתנו למקום חמישי בספרד ואנגליה(סטייל טוטנהאם,סביליה)להיפגש בפליאוף עלייה עם קבוצות כמו דינמו זאגרב ומכבי תא.ב90% מהמקרים הקבוצות החזקות יעפילו,ב10% שלא-הסינדרלה הרוויחה את המקום שלה ביושר.

          2. ככה בדיוק אתה מקדם מועדון סגור.
            הדינמו זאגרביות מצליחות להישאר יחסית תחרותיות בזכות האפשרות שלהן לשחק בליגת האלופות ולהתחרות ראש בראש נגד הגדולות של היבשת. אם תיקח מהן את האפשרות הזו, והן יצליחו להשתחל במקרה לליגה של הגדולות רק פעם בעשר שנים, הן ימשיכו להדרדר עד שיהפכו לחלוטין ללא רלוונטיות. אז רק קבוצות מהליגות הגדולות ישארו, ולא סתם – רק קבוצות גדולות מהליגות הגדולות ישארו.

          3. בתאוריה מה שאתה אומר נשמע נהדר
            בפועל הפערים בין הליגה הקרואטית לספרדית יותר מדי גדולים מכדי שהופעה עלובה בשלב הבתים תשנה משהו.תמנה לי מועדון אחד שבזכות ההופעות האלה התקדם לאנשהוא.הבעלים גוזר קופון יפה ונותן לשחקנים מענק וניפגש שוב בהגרלה הקלה הבאה ב2030.
            וזה מבלי לדבר על הפערים שההעפלה הזאת יוצרת בין האלופה הבולגרית לסגניתה(שתרשה לי להמר שאין לך מושג מי זאת)ולשאר הליגה.
            לבינתיים הצופים הניטרליים נאלצים לצפות ב"פרויקט השיקום" הזה וליהנות משביעיות ושמיניות במקרה הטוב או מבונקר שלא היה מבייש את נסראללה ו0-0 במקרה הרע.
            הפערים האלו באמת יצטמצמו ברגע ששחקנים מהטופ העולמי לא ימהרו לנטוש את קבוצתם לטובת הליגות הגדולות.אבל עם איך שזה נראה כרגע,כשכל שחקן שמבקיע שלושער בליגה הטוניסיאית מוצא את עצמו על הספסל של דנדי יונייטד,העתיד לא מזהיר.

          4. הכדורגל חייב שינוי מן היסוד שלא יקרה כי שחיתות.
            להתקדם? המועדונים האלו בקושי שורדים כרגע. יקח הרבה זמן כדי שהם יוכלו להתקדם באמת (ואם כבר דוגמא קטנה למה שאפשר – באזל).
            החלוקה באירופה צריכה להיות שונה לחלוטין כדי להציל 95% מהליגות.
            אבל אתה מציע דרך שמבטלת את הדברים שעוד משאירים אותנו יחסית במצב מאוזן (מאוזן כמו מטפס הרים שהגרזן שלו נשבר והוא מנסה להיתלות תוך כדי שהוא מחשב לאן הכי כדאי לו ליפול שיגרום הכי פחות נזק, אבל עדיין יותר מאוזן מהמצב שיכול להיות) ורץ לקיצון שמעיפה פשוט את מי שלא עשיר.
            מכבי תל אביב הייתה בליגת האלופות, עשתה ריצה באופ"א ויש לה תקציב ענקי, ועדיין באר שבע אלופה ומובילה את הליגה.

          5. תשמע הפכת אותי לקפיטליסט חזירי בזמן שכל מה שאני רוצה זה ליהנות ממשחק כדורגל איכותי ולא לברור משחקים טובים עם מחט.אתה בעצמך טוען שזה תהליך ארוך מאוד עם סיכויים קלושים להצלחה מזערית במועד לא ידוע(אותו מטפס גם ככה כנראה ישבור את המפרקת ;))..אני לא מעוניין בפרויקט מבאס כלכך לאורך זמן רק כדי שהנכד שלי (אולי) יוכל לצרף לדוגמא של באזל את אפואל ניקוסיה..

          6. אגב אם לא השחיתות והקיבעון של הכדורגל אני כנראה לעולם לא הייתי מתוודע לנ.ב.א
            המשחק בין דורטמונד למלאגה על העלייה לחצי גמר ליגת האלופות היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי (3 שערים מנבדל ברור אם אני זוכר נכון)

          7. סליחה, זו לא הייתה הכוונה.
            אני פשוט חושב שצריך לדעת למה הולכים. מותר להעדיף תחרותיות עכשיו על חשבון שיקום הליגות, רק צריך לדעת שכנראה נובל לליגה סגורה לעשירות, כי מדובר במקום האחרון בו עוד יש משהו שמתקרב לתצוגה של שיוויון.
            כמוך, גם אני התרחקתי יותר מהכדורגל אל הכדורסל בגלל אותה שחיתות נוראית ותחושת חוסר האונים הזו. כשבכיר בכדורגל הגנאי מודה שמכרו משחקים במונדיאל כדי לעזור לברזיל והעולם מגחך ועובר הלאה – זה מגוחך.

          8. אין על מה להתנצל,פשוט רציתי שתבין שזה לא ממקום של רמיסת החלשים,יותר מריאליות-הפערים עצומים ולעניות דעתי השילוב הזה בבחינת "מעט מדי ומאוחר מדי". אני פשוט לא אוהב את המשוואה של- פגיעה וודאית בהנאת הצופים תמורת תקווה קלושה לשיפור השוויון בעתיד הרחוק.שמח שמצאנו מכנה משותף כי ממה ששמתי לב לרוב אנחנו הפכים:)

  2. אפלטון, אני לא רוצה להיות נודניק,
    אבל –
    מה עם הבריטי והצרפתי, שמנסים להקיף את העולם בפחות מ-80 יום?
    (וזה כל כך מתאים שאלו בריטי וצרפתי. כמו פוג ופספרטו)

  3. אוקיי אני אנסה להדביק את הקצב.
    וונדה גלוב- יום 31.
    עוד 13,077 מיילים ימיים להקפת העולם.
    השבוע עמד בסימן כניסת הצי כולו אל הים הדרומי.
    אמנם יש נטייה לחלק את האוקיאנוסים לאטלנטי, הודי, פסיפי.
    אבל למעשה החלק הדרומי של כל אוקיאנוס, מקו רוחב 40 דרום הוא אוקיאנוס בפני עצמו שמקיף את יבשת אנטארקטיקה.
    הוא מאופיין כאמור ברוחות חזקות ושרשרת של חזיתות. כמה שקעים המסתדרים בשרשרת אחד ליד השני, הנעים, כמו השייטים ממערב למזרח.
    השבוע קיבלו השייטים אזהרת מזג אוויר המצביעה על כמה שקעים אלימים במיוחד, המביאים רוחות של 40-50 קשרים. (רוחות המתקרבות ל-100 קמ"ש וים בגובה 5-6 מטרים).
    כצפוי ולמרות ההכנות המוקדמות, יש לא מעט נפגעים ונזקים.
    זה התחיל בקוז'ירי שירהישי היפני שהחלק העליון של התורן נשבר ונאץ לפרוש מהמירוץ. המשיך בשריפה ביאכטה של הניוזילנדי קונרד קולמן, שלמרות נזק רציני, החליט להמשיך את המירוץ, כרגע ללא אלקטרוניקה. גם סבסטיאן חוזה במקום השלישי ספג נזק רציני כשנשבר לו הפויל (מוקדם יותר בתחרות גם ספג נזק למערכת ההיגוי).
    באותו זמן רומיין אטסיאנו גלש מגל ברוח של 40 קשרים ופגע בחפץ צף במים, שובר את חרבות ההגאים שלו. גם הוא מסרב לפרוש עדיין ויפליג בזהירות לכיוון דרום אפריקה, שם ינסה למצוא מקלט מהרוח ולנסות לתקן את הנזק בכוחות עצמו.
    הבוקר קיבלנו את הפגיעה הקשה ביותר כשמארגני התחרות קיבלו קריאת מצוקה מהקפטן קיטו דה פבנט. ברוח של 50 קשרים וגלים של 5-6 מטר, הקיל שלו יצא ממקומו ומים חודרים לסירה. נקודת החילוץ הקרובה ביותר היא במרחק 110 מייל, ומסוק נשלח לחלצו.
    מקדימה פוג ופספרטו ממשיכים במירוץ משלהם. כאשר פספרטו מוביל כבר ב-100 מיילים אחרי פוג. 'התן', שסיים כל כך הרבה פעמים במקום השני, כבר מריח את הניצחון הראשון שלו בתחרות, וחצה את קייפ ליווין בדרום מערב אוסטרליה, בזמן שיא.
    כאמור הכל עוד פתוח, כשמזג האוויר והמזל יכריע יותר מהכל לגבי מי יזכה לנצח ומי יזכה לסיים את המירוץ האכזרי.

          1. עגל, קיבלתי השראה מ-160 הקילומטרים של הצ'ימיצ'ורי שלך,
            והיום, בגיל (כמעט) 42 שברתי שיא אישי, עם 205 קילו בדחיקת חזה, ובכך הצטרפתי למועדון ה-200+ , אחרי תקופה ארוכה שהייתי תקוע על משקל נמוך יותר.
            פחות מרשים ממועדון הצ'ימיצ'ורי, אבל בזכותך יומיים יהיה לי חיוך גדול על הפנים (כזה שאפשרי רק אחרי שמשיגים מטרה אחרי הרבה זמן)

            עכשיו רק לדמיין את ההרגשה של החברה המדהימים על היאכטות, רגע אחרי שסיימו הקפה של העולם. לא נתפס.

          2. 205 ק"ג, וואו זה נשמע כמו הרבה מאוד.
            משהו כמו 1.5 פעמים גאסול לדחוק ככה בידיים שלך?!
            כמעט פעמיים לברון, ז"א לברון אחד בכל יד?!
            או אחד קאזינס ועוד אחד ספולסטרה?!
            או שתי חמישיות של החמישייה של ג"ס וישאר לך עודף?!
            או שני ראסל ווסטברוקים? (כי ידוע שראסל הוא יותר קטן אבל בגלל שהוא אנרגטי לפי איינשטיין זה שקול לתוספת מאסה)
            רבותי זה מדהים.

        1. בינתיים החברה במעבןרת החלל תקועים בלי אוכל מה עם לזרוק להם כמה בננות גיא טם תצליל לעבור בזריקה מהירה את מהירות ההימלטות חשוב שתכוון מדויק…
          בינתיים נשאר לי לחזור ולצטט
          מתחת.לארבעים אין חוק
          מתחת לחמישים אין איש
          מתחת לששים אין אל.
          ובענין המערבולת הקוטבית אפלטון כבר הזכיר אז נמשיך.
          מערכת מזא העולמית.עובדת כך

        2. מערכת מזא עולמית
          קו המשוה אזור התכנסות
          Intet tropical conversion. Zone itcz
          את החציה אפלטון הזכיר בהרחבה וראינו .
          הקו הבא הואנקו הרמות המדבריות בעיקרון אויר חם שעולה מהמשוה בהתכנסות מנסה להגיע לקוטב עקב כוח קוריוליס הוא נוטה מזרחה בשל תנועת כדור הארץ מזרחה וכך אינו מצליח בדרך כלל לחצות את קו הוחב שלושים .
          מה שעולה חייב לרדת כשאןיר יורד בשל כוח הכובד משקל העמודה עולה מכאן לחץ גבוה רמה רמת סנט הלן לדוגמא אותה ראינו .

        3. למעשה במקום שיהיה בכדור הארץ עלית אויר באזור הטרופי וירידה בקוטב מקבלים שלושה תאי קונברסיה התכנסות
          נקראים תאי האדלי המשוה שלושים תא ראשון .
          שלושים ששים תא שני אז יש חגורת שקעים בקו הרוחב ששים אבל
          אפלטון מדבר על חגורה ברו הרוחב ארבעים אין כזה דבר .. אז על מה מדובר ?
          עכשיו נזכר בשיעורי גיאוגרפיה מתיכון ומישור המילקה כדור הארץ נוטה ב 24 מעלות יחסית לשמש כלומר. בימים השוים מרץ ספטמבר ה 21 לחודש השמש בדיוק מעל המשוה אך בחורף ובקיץ בדיוק 24 מעלות דרום או צפון חלקו 48 מעלות לשש קבלו שמונה מעלות תזןזה בחודש.
          עכשיו השקעים בצפון בחורף בדצמבר יורדים מקו הרוחב ששים עד קו הרוחב 35.6
          אבל מה קורה בדרום השקעים מאזור סוב טרופי קו רוחב 16 יורדים בקיץ לקו 40 תוסיפו את השנה המיוחדת השנה שנת לה ניניה אטלנטי פעיל ותקבלו מתכון להרס.

          1. תודה. צריך גם להזכיר את מערכת הזרמים מסביב לאנטרקטיקה (Antarctic circumpolar current), שהיא זו שמניעה את מערכת מזג האוויר בים הדרומי

        4. מערכת הזדמים וקטיעתה משפיעה על מזג האויר בכל העולם קטיעת הזרם הקר ההומבולט מול חופי צילה שנה שעברה יצרה את האל ניניו הקיצוני ומחנק ומחסור בבריזה בתל אביב בהמשך
          מזא קיצוני באזור הודו כוש בהמשך שנה שתבעה הרבה קורבנוץ ממטפסי הרים שלא הכירו. ישראל היום פירסמו השנה מאמר בשם מבצע שלג על מטפס ישראלי שניסה השמה ולא הצליח כי מזא. היה קיצוני אך ראה מתים במשלחת שלו שלא היו חכמים מספיק .
          נחזור לנושא סביב לאנטארטיקה קנמת רוח מערבולת וורטקס. פולרי שבניגוד לצפון אף פעם לא קורסת

  4. צוות החילוץ לקיטו דה פבנט הגיע לאיזור והחילוץ מתוכנן בשעות הקרובות. נקווה שהכל יהיה בסדר, הוא בקשר רציף עם הצוות ועם מארגני התחרות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט