הלילות של אירופה – הכנה למחזור העשירי

הי לכולכם מהגשם שהגיע סוף סוף. החורף כאן ואחת ממשמעויותיו של חורף זה הליגה הסדירה באירופה.  הערב בתל אביב משחק בין שתי קבוצות בעליה, שני מפגשי ענק בטורקיה וכמה קבוצות שינסו להציל את עצמם לפני שהפערים יתחילו לגדול. לטס גו.

יוניקס קאזאן (7-2) – EA7 ארמני מילאנו (5-4)

מפגש בין קבוצה שמתחילה לאבד עניין בעונה הנוכחית לזו שעלולה לאבד ומאוד לא רוצה. מילאנו נוסעת לרוסיה לאחר שתי הפסדים בהם ההתקפה השותפת שלהם הפסיקה לעבוד, הכדורים לא נכנסו, ומלבד ראקים סנרדס לא ניתן לציין כמעט איש לחיוב. האחוזים לשלוש של מילאנו ירדו לפחות לרבעים אחוז וזה נתון שהיא חייבת לשפר. בנוסף, הקבוצה זקוקה לג'נטילה להיקמן ולסימון שיופיעו התקפית לצד סנדרס ויאפשרו לקובצה לחפות על חולשתה בהגנה. הבעיה שלה שהיא משחקת דווקא מול קאזאן.

מלבד מהלכי בידודים של קית' לנגפורד קאזאן לא מראה העונה יותר מידי. נכון, היה ניצחון מפתיע מאוד מול חמישייה וחצי בטורקיה אך קאזאן נכנעת פעם אחר פעם לקצב שמכתיבה היריבה משחקת לא קבוצתי בעליל ותלויה לחלוטין בלנגפורד. אבל, היא יודעת לעצבן. כשקאזאן רוצה היא מגנה לא רע בכלל ויודעת לנצל את הכלים המוגבלים שלה בהתקפה. בשבועות האחרונים פרחובסקי חוזר להיות נשק רציני מתחת לסלים ובשילוב יום טוב של לנגפורד זה צמד שיכול לפגוע בכל קבוצה, בטח מול ההגנה של מילאנו. ורק אזכיר ואדגיש: כשהיא רוצה.

הימור: מילאנו חייבת לנצח ואם כל הכבוד למחמאות שהרעפתי על קאזאן לפני רגע אני לא רואה אותם מצליחים למנוע ממילאנו ניצחון.

פנרבחצ'א אולקר (3-6) – ריאל מדריד (2-7)

קרב צמרת באיסטנבול שיכול לשנות לא מעט. הפסד של ריאל יצמיד בינה לבין לפנר ויקרב את שניהם לקבוצות מתחתיהם. ניצחון של ריאל ופנר מדרדרת לכאוס השורר באזורים הצפופים של היורוליג וריאל פותחת פער בטוח מאוד.

החדשות הרעות של פנר הן שבוגדנוביץ' ימשיך לא ישחק מה ששוב מגביל את ההתקפה שלהם. פנר נצחה בשבוע שעבר דרך ההגנה לאחר שלושה הפסדים רצופים ולא בטוח שזה יספיק מול הקבוצה הלוהטת ממדריד. פנר תלויה בקליעה של סלוקאס ובובי דיקסון ובכך שהקבוצה כולה תקלע סביר או מהשלוש (מה שלא קורה בשבועות האחרונים) או מהמיד ריינג' (שם היא מתקשה). הקו הקדמי המעובה של ריאל אמור להסתדר עם אדו את ווסלי החלשים יחסית העונה כך שכאמור, פנר תלויה מאוד מאוד בהגנה.

בצד השני מלקקים דבש. ראנדולף נכנס יותר ויותר לרוטציה וכל משחק ווטרן ספרדי אחר מכריז על כך שימיו עוד לא עברו. יול ממשיך בקמפיין הMVP שלו וקולע 19.4 נקודות למשחק, רודי מקבל תפקיד חשוב מאוד בקבוצה והקליעה של סי ג'י קרול עדיין מצוינת. ריאל חוטפת יותר מפנר בהגנה אבל לא בצורה משמעותית (77 מול 80 לטובת פנר) וכאשר ההתקפה שלה רצה קשה מאוד לעצור אותם.

הימור: הסגל הטורקי פשוט לא ארוך מספיק כרגע כדי להתמודד עם שלל הכלים ההתקפיים של ריאל, בטח ובטח כאשר הוא לא מצליח להחזיק את ההתקפה. ניצחון לריאל.

בורוזה במברג (7-2) – צסק"א מוסקבה (1-8)

בסיכום השבוע ביכינו את במברג שהיית אמורה לעשות קפיצת מדרגה וכרגע ממוקמת במקום האחרון לצד קאזאן כשהיא לא נפגעת מפציעות או הסחות דעת חיצונית מעין אילו. במברג מציגה התקפה אנמית שלא מצליחה להתעלות ושורה של שחקנים שמעמידים מספרים טובים בינוניים. דריוס מילר שהיה אמור להוביל את הקבוצה בהתקפה לא יציב בעליל ובלעדיו אין לקבוצה שום סקורר. גם ההגנה הידועה לשמצה עובדת הרבה פחות טוב השנה ועל אף שרוב ההפסדים שלה הם בהפרשים קטנים הם ממשיכים להיערם. יכול להיות שזה זמן טוב להתעורר ולנסות להתחיל לטפס בחזרה, רק שזו צסק"א אז אולי כדאי לא לבנות על זה השבוע.

צסק"א שבוע שעבר פירקה ללא נו דה קולו קבוצת טופ אייט לגיטימית. אז נכון, צסק"א מתקשה יותר בחוץ אבל מתקשה זה יחסי, היא בסך הכל מנצחת בפחות הפרש. הערב, ננו דה קולו אמור לשחק שלצידו מילוש תאודוסיץ' ממשיך בעונה המופלאה שלו. לצידם שורת שחקנים בה כל אחד נותן כתף ותורם בתורו, היגינס, ג'קסון, פרידזון וקורבנוב בולטים בשבועות האחרונים בשני צידי המגרש (שלשבח ההגנתי נצרף את קייל היינס)  תורמים הרבה ולא מפריעים כלל. ההתקפה של צסק"א קולעת 93 נקודות למשחק, ההתקפה של במברג קצת יותר משבעים, תעשו את החישוב לבד.

הימור: תנחשו.

מכבי פוקס תל אביב (4-5) – אנדולו אפס (5-4)

מפגש מרתק בישראל. מכבי תל אביב מתחילה בשבועות האחרונים לפתח DNA הגנתי שעזר לה לנצח שלושה ניצחונות מרשימים. בשבוע שעבר נעזרה מכבי בהגנה כדי לתת את הטון בהתקפה ולשלוט במשחק עד סופו. במכבי סוני ווימס ממשיך להוביל במפעל שלצידו דווין סמית' נותן תפוקה נפלאה כשהוא משחק רק במפעל הבכיר. די ג'י סילי מריץ קמפיין משלו לפרס (הלא קיים) הMIP ועוד לא דיברנו על אנדרו גאודלוק שעוד לא מצא את עצמו לגמרי. אבל מכבי עוד תלויה בכמה דברים: ביכולת של אחד מהגארדים שלה (בכנות, יוגב כי מקל מתייבש) שהערב יראה מול עיניו את יכיר המדור ואחד הרכזים הטובים באירופה, תומא הורטל, ביכולת של הקו הקדמי שמלבד אייברסון המפתיע לטובה לא ניתן לומר עליו יותר מידי שבחים ובקליעה משלוש שמהווה את הנשק ההתקפי העיקרי לצד הפיק אנד רול עם אייברסון. לשמחתה של מכבי, לנדסברג חזר לעניינים השבוע ובכל הקשור לקליעה הוא ישמש נשק משמעותי מהספסל. מה מכבי תעשה השבוע בהגנה? ובכן פה הסיבוך – כי לאפס ישנה ארבעה שחקנים שמסוגלים להוביל התקפית.

ובכן אפס, אפס מתקמבקת ומריחה את המאזן החצוי שיקרב אותה לטופ אייט. בראון דנסטון הורטל ותומאס הם רביעיית שחקנים שקולעים קבוע בספרות כפולות כאשר כל אחד מסוגל לקחת את המשחק על עצמו. בשבועות האחרונים בולט בעיקר דריק בראון וייתכן מאוד שהוא יקבל את הטיפול המיוחד של סוני ווימס. החולשה היחסית של אפס היא מהשלוש (36 אחוזים) וייתכן שבדומה למה שעשתה מכבי שבוע שעבר נראה את אפס מטייחת משם. סביר להניח שהדר יעלה את סילי בחמשייה ואם אכן כך המצ' אפ בין הורטל ללסילי יכול להתפתח למצ' אפ מרתק שני צידי המגרש. ההגנה של מכבי חוטפת פחות מאפס ומאידך מכבי קולעת פחות. הקיצור, משחק עם פוטנציאל נפלא.

הימור: אפס טובים אבל מכבי בשבועות האחרונים הגיע לכל משחק מוכנה מאוד. אני נוטה להאמין שמכבי תעשה את העבודה ותנצח ניצחון חשוב בבית.

דרושאפקה דואוש איסטנבול (4-5) – אולימפיאקוס פיראוס (4-5)

משחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות שהפסידו שבוע שעבר ולא מעוניינות להסתבך. בשבוע שעבר אולימפיאקוס נקלעה לערב נוראי בהתקפה ולא הצליחה לעצור את מכבי בהגנה. החולשה ההגנתית אמורה להדאיג את היוונים מול קבוצה שבכל ניצחונותיה קלעה במעל 40 אחוז לשלוש. השאלות מבחינת היוונים הם האם ספאנוליס לא ייעצר שוב על ה0 מ6 לשלוש וה14 נקודות בלבד, האם הקבוצה תעלה את האחוזים והאם הזרים יופיעו סוף סוף במלואם. הרבה מאוד סימני שאלה.

דרושאפקה הפסידה שבוע שעבר ליריבה העירונית של אולימפיאקוס ותרצה שלא להפסיד בבית בו היא מפסידה קצת יותר מידי השנה. בראדלי ווניימקר מוביל את הבלאטים עם 14 שלצידו קלייבורן עם 13 ואנדרסון עם 12. כדי לנצח הקבוצה תצטרך התעלות של אחד מהם ותמיכה של השאר כולל השחקנים המשלימים כגון אדריאן מוארמן שמספק 10 נקודות ו5 ריבאונדים. כאמור, הבלאטים נופלים על הקליעה ומנצחים כאשר הם מצליחים לעלות את האחוזים לשלוש לצד האחוזים המצוינים משתיים, מול הגנת השלוש של אולימפיאקוס הם בהחלט יכולים לעשות את זה.  בנוסף, בשבועות האחרונים החליפה את דרושאפקה את החולשה ברבע הראשון לרבע הרביעי בו הם מציגים מנטליות רעה וכדורסל לא טוב. הערב, במשחק שיכול ללכת צמוד לכל אורכו זה עשוי להתברר כמשמעותי.

הממור: קשה מאוד. ובכל זאת, אולימפיאקוס לא משכנעת אותי העונה (על אף כמה ניצחונות מרשימים). ניצחון לבלאטים.

הכוכב האדום בלגראד (5-4) – ז'לגיריס קובנה (6-3)

משחק בין שתי קבוצות שרוצות להתערבב בחלק הגבוהה יותר. הכוכב פתחו מצוין את העונה אך הפסידו בשבועות האחרונים כולל הפסד מביך שבוע שעבר בו חטפו מאה נקודות מאפס. על אף ההפסד שבוע שעבר הכוכב עדיין מובילה הגנתית את המפעל כשהיא סופגת 74 נקודות בלבד למשחק. בהתקפה מרקו סימונוביץ' מוביל עם 12 נקודות (כן, השחקן המוביל עם 12 נקודות בלבד) כשמרקו גורודיץ' ובייליצה (לא זה של מינסוטה) מספקים גם הם מספרים קרובים. לא מספיק בכלל. בשבוע שעבר ג'נקינס נכנס לעניינים והוא עשוי בהחלט לעזור להתקפה הלא פוריה מספיק של הכוכב. בצד השני ז'לגיריס לאחר שני ניצחונות רצופים מתחילה להתחמם. פאוליוס יאנואס מתמקם בעדמת הסקורר המוביל עם 14 נקודות לאו ווסטרמן מתייצב ומוטום ברוק נותן גם הוא תפוקה ראויה. הכוכב קולעת פחות בהתקפה (80 מול 74) אך מגנה טוב בהרבה. ז'לגיריס מובילה משמעותית על הכוכב בקטגוריית הריבאונד ובמשחק שיכול ללכת לכול צד זה יכול להתברר כגורם משמעותי.

הימור: הכוכב בבית זו אופרה אחרת מבחוץ וכנ"ל ז'לגיריס רק הפוך. אני אלך על הכוכב, אבל בזהירות, הפרש קטן ומשחק קשוח.

באסקוניה ויוטוריה (4-5) – גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (6-3)

באסקוניה הפסידה שבוע שעבר בצסק"א וגלאטאסריי נצחה בבית את ברצלונה. ובכל זאת אני לא חושב שיש מישהו שחושב שהמשחק הזה הוא כוחות. נכון, גולר את דנטמון זה צמד סימפטי וטיוס הוא מכונת הגנה בצבע וכל הסטטיסטיקות של גלא עולות לחיוב בשבועות האחרונים. אבל, כשבצד השני ישנה קבוצה מוכשרת התקפית ומאוזנת להפליא בה שיין לארקי פורח עם 15 ו6 אסיס' אדם האנגה טורקין שנגלייה וייג'טמן ובבואס קולעים כל אחד בספרות כפולות וברנייני אמנם קולע רק 13 נקודות אבל מסוגל להרבה יותר (בטח מול הקו הקדמי הקצר של גלא) אני לא נותן לטורקים סיכוי גבוהה כל כך.

הספרדים מציגים יופי של התקפה כשגם מקומה של ההגנה אינו נשכח. באסקוניה אמנם קולעת 82 נקודות למשחק אך פוגשת בקבוצה שמאפשרת 89. עם סגל מאוזן מאוד התקפית (ובעיות קליעה קלות מאוד במחוץ) שמשתפר הגנתית ככול שהעונה מתקדמת (86 נקודות בארבעת המשחקים הראשונים של העונה 64 ב4 שאחריהם ונפילה רציני בצסק"א) באסקוניה אמורה להתחיל את המומנטום מחדש בבית.

הימור: באסקוניה בלי הרבה קושי. מחק חזרה של ברנייני לעניינים.

  FC ברצלונה לאסה (5-4) – פאנתייניקוס אתונה (4-5)

מפגש בין קבוצות במומנטומים הפוכים. פאו משחקת מצוין בשבועות האחרונים ונצחה שבוע שעבר את דרושאפקה. ברצלונה לעומת זאת עורמת הפסדים שהשיא היה בשבוע שעבר כשהפסידה לגלא. פאו מסתמכת על הצמד ריברס את סינגלטון כשניק קלאת'ס ממשיך להוביל מהקד האחורי. בשבוע שעבר יאניס בורוסיס חזר לעניינים ומול הקו הקדמי החלש של ברצלונה הוא אמור, ויכול, לעשו שמות ברחבות. בסגל של פאו מסתובבים עוד כמה שמות שיכולים לבלוט הערב ואנחנו עוד מחכים לראות את הסגל הזה בשיא הכושר ההתקפי.

ברצלונה ממוקמת אחרונה בליגה בהתקפה. כן. כרגע זה טייריס רייס וכלום מסביב. דורסי מידי פעם נותן איזה דאנק, אולסן קולע שלשה אבל לא יותר מזה. טייריס רייס קולע 27 נקודות למשחק וכשהוא לא בעניינים ברצלונה עלולה לקלוע פחות מחמישים למשחק. מביך. אמנם ההגנה של ברצלונה לא רעה אך פאו במגמת שיפור התקפית וקולעת 80 נקודות בממוצע ולא אמורה להתקשות יותר מידי כשגם עם הקליעות לא נכנסות, אפשר להסתמך על הצבע מכניס האורחים של ברצלונה.

הימור: פאו ממשיכה במומנטום, ברצלונה שוקעת. רייס חזור הביתה.

 

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. שעות:
    קאזאן מילאנו כבר התחיל
    19:45 – פנר – ריאל
    21:00 – במברג – צסק"א
    21:05 – מכבי – אפס

    מחר:
    19:00 – בלאטים – אולימפיאקוס
    20:00 – הכוכב – ז'לגיריס
    22:00 – ברצלונה – פאו
    22:00 – באסקוניה – גלא

  2. איזה משחק מתפתח בין פנר ריאל!! המחצית מסתיימת עם שלשה של פנר אבל עשירית השניה מאוחר מדי וריאל ביתרון 40-39. הלוואי שילך ככה צמוד עד הסוף.

  3. פנר מצליחה לגנוב את המשחק שכבר היה לריאל בידיים, שוויון וכדור אחרון נגמר בהחטאה של יול ועבירה מטופשת של קרול 2 שניות לסיום.

  4. מכבי הפסידה היום על רוטציה. הבראון הזה חגג עליהם כל פעם מחדש בפיק אנד רול פשוט.
    אין עזרה! זה כל כך בסיסי ופשוט!
    איזה פספוס…

  5. מכבי הפסידה את המשחק בשתי הנקודות החלשות יחסית שלה כל העונה :
    1. חוסר יכולת להתמודד עם משחק פיק אנד רול
    2. יתרון בולט של אנדולו בצבע (בעיקר דאנסטון,בראון והאניקט)
    ובגזרת הישראלים אגב שוב חזרה לתרומה אפסית כמעט למעט אוחיון:
    פניני 10 דק'- 2 נק', 2 ריב', איבוד ועבירה
    אלכסנדר- 2 דק', החטאה אחת ועבירה
    מקל- 20 שנ' והשפלה אחת לא נעימה
    לנדסברג- לא שיחק (נקבר מאחורי ווימס-גאודלוק-סילי)
    יבזורי- אפילו לא התלבש
    אוחיון- היחיד שרלוונטי במשחקי היורוליג באופן רציף מבין הישראלים,
    18 דק', 7 נק', 2 אסיסטים,ריבאונד, 2 איבודים.
    מישהו עוד רוצה לדבר על מושגים שמבחינתי מעולם לא היו רלוונטיים אבל בעונות האחרונות חלפו מן העולם של "הקבוצה של המדינה"?
    "זהות ישראלית" ? (קשה להגיד את זה גם על אלכסנדר ולנדסברג האמת) ושאר ירקות בנושא.

  6. 1. כפי שאמרו פה, ניהול משחק לא טוב של רמי הדר. צירבס בדקות הבודדות כשהיה טוב יצא החוצה. גאודלוק התחיל טוב מאוד את המשחק ונשכח על הספסל.
    2. למכבי פשוט קשה מול קבוצות אתלטיות ופיזיות. אין להם את הכלים להתמודד עם קבוצות כאלה (לפחות עד כשירותו המלאה של מילר).
    3. מכבי חייבת למצוא פתרון לכך שווימס וגאודלוק ישחקו טוב שהם ביחד על המגרש ולא המצב הקיים בו הם פשוט מבטלים אחד את השני.
    4. אם כל הכבוד למה שקרה עם מקל (שבהחלט לא ראוי למה שרמי הדר עשה לו) אני פשוט לא רואה מצב שמקל לוקח דקות מאחד השחקנים לפניו ברוטציה (אולי אוחיון, אבל לדעתי ווימס וגאודלוק מעדיפים את אוחיון שמשחרר את הכדור ולא הורג אותו בכדרור).
    5. אם כבר אוחיון ומקל לא רלוונטים בניהול המשחק של מכבי (אוחיון קצת יותר רלוונטי) למה לא להלביש את יבזורי שנותן קליעה עדיפה על שניהם???

  7. אגב סעיף 5 גם לנדסברג יכול לתת פתרון לזה וכמו יבזורי הוא הפך למנופף מגבות תחת רמי הדר. שניהם סובלים מכך שגאודלוק ווימס לפניהם וסילי גם קולע וגם מספק הגנה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט