אירועי דיומא – 26.11.2016 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 13:

14:30-ברנלי-מנצ'סטר סיטי (ספורט 2): לסיטי חזר קצת הצבע לפנים השבוע. הקבוצה, שגימגמה זמן רב בליגה, חזרה לנצח בשבוע שעבר את קריסטל פאלאס, ונצמדה שוב לפסגה. גם בליגת האלופות הקבוצה הבטיחה עלייה לשלב הבא. הקבוצה שממול היא קבוצה חלשה למדי, אך אחת כזו שהצליחה העונה לעשות צרות דווקא לקבוצות הטובות יותר.

17:00-ליברפול-סנדרלנד (ספורט 2): ליברפול ירדה מהפסגה בשבוע שעבר לאחר תיקו אפס מתסכל במיוחד מול סאותהמפטון. נראה היה שהחיסרון של לאלנה השפיע על המייטי רדס, מה שנותן אינדיקציה מסויימת ומדאיגה לחוסר העומק שלהם בסגל. היריבה שממול אמנם זכתה לשני נצחונות רצופים, אך עדיין מדובר בקבוצה שבמקום הלפני אחרון, כך שהאדומים לא יכולים להרשות לעצמם להחמיץ כפי שעשו במשחק הקודם.

19:00-צ'לסי-טוטנהאם (ספורט 2): הדהירה המטורפת של צ'לסי לא נעצרת. הקבוצה כבר עם ששה נצחונות רצופים ומאזן של 16:0 שהביא אותה במחזור הקודם לראשונה לפסגת הטבלה. כעת היא מגיעה לרצף של שני משחקים קשים, כאשר הראשון הוא מול השכנה הלונדונית (והבא הוא מול הסיטי). טוטנהאם מצד אחד ללא הפסד עדיין העונה, אך היא עדיין לא משכנעת, כאשר הצליחה להשיג בקושי רב ניצחון על ווסטהאם החלשה לאחר ארבע תוצאות תיקו רצופות. התרנגולים גם הודחו השבוע מהשלבים הבאים בליגת האלופות, מה שכבר הביא את המאמן פוצ'טינו לדרוש חיזוק לסגל. עדיין צפוי לנו כאן משחק מעניין מאד.

בונדסליגה – מחזור 13:

19:15-באיירן מינכן-באייר לברקוזן (פריצות בספורט 2): יופי של משחק בין שתי קבוצות מאוכזבות. האלופה הפסידה בקלאסיקו הגרמני לדורטמונד, וצפתה איך לייפציג מתרחקת ממנה בפסגה, ואח"כ המשיכה בהפסד לרוסטוב בליגת האלופות. לברקוזן אפילו יכולה להרגיש יותר מתוסכלת אחרי ההפסד הדרמטי בליגה ללייפציג, שהרחיק אותה מאד מהצמרת. פעם משחק כזה בבית היה באנקר של האלופה, אך העונה אין אצלה משחקים בטוחים. היא חייבת ניצחון כיוון שלייפציג אחרי עוד ניצחון אתמול, מה שכרגע נותן הפרדה של שש נקודות בין הקבוצות.

ליגת העל – מחזור 11:

16:45-הפועל רעננה-הפועל ת"א (ספורט 1): הרבה רעש יש סביב הפועל ת"א בתקופה האחרונה, החל במצב הכלכלי הלא ברור, המשך ביחסים המתוחים בין הבעלים, וכלה במאבק בין החלוץ אהרון שוינפלד לקבוצה (לא ישותף היום). האדומים הצליחו בכ"ז לסיים בתיקו את משחקם מול בית"ר, כנראה הישג בהתחשב בתנאי הסביבה. רעננה, שניצחה את בני יהודה במחזור הקודם והתקדמה מעט בטבלה, תנסה להמשיך במיני מומנטום הזה.

16:45-הפועל חיפה-מכבי פ"ת (פריצות בספורט 1): התבוסה המהדהדת 5:1 לאלופה ודאי לא תרמה למצב הרוח של הפועל חיפה, קבוצה שגם כך נמצאת בלחץ תמידי על רקע היחסים בתוך הנהלת הקבוצה. גם מכבי פ"ת לא בדיוק מרוצה מהמחזור הקודם, כאשר  לאחר ריצה יפה בצמרת לא הצליחה לנצח דווקא את אשקלון החלשה. המשחק צפוי להיערך בחיפה, בתקווה שלכל מה שקורה מסביב לא תהיה השפעה עליו.

19:15-מ.ס. אשדוד-מכבי חיפה (ספורט 1): חיפה חזרה למסלול הנצחונות בשבוע שעבר מול כפר סבא, והיא אוחזת במקום השלישי. מנגד שני הנצחונות הרצופים של אשדוד הרחיקו אותה מעט מהאיזור המסוכן בטבלה. הירוקים בכל זאת עדיפים בהרבה וצפויים לנצח היום.

20:00-עירוני קרית שמונה-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב): קרית שמונה עברה שבוע מהגיהנום – השבוע שלה נפתח בהפסד בזמן הפציעות למכבי ת"א, ונמשך בקולות שעושה איזי שרצקי, בעלי הקבוצה, לפיהם הוא מתעתד לעזוב. אם כך אכן יקרה, העתיד של הקבוצה הצפונית נמצא בסכנה ממשית. אשקלון באה למשחק לאחר שהצליחה לחלץ תיקו ממכבי פ"ת, סוג של הישג עבור נועלת הטבלה, ותנסה לנצל את מצב הרוח השפוף של המארחים על מנת להשיג תוצאה דומה.

לה ליגה – מחזור 13:

17:15-ריאל מדריד-ספורטינג חיחון (ONE): לריאל יש לכאורה את כל הסיבות להיות מרוצה – היא הכניעה בקלות את אתלטיקו בדרבי, הבטיחה את העלייה לשלב הבא בליגת האלופות, מובילה את הטבלה בבטחה, וגם רונאלדו חזר לכבוש בצרורות. עדיין, הבשורה המרה מבחינת הלבנים היא הפציעה של גארת' בייל במשחק ליגת האלופות מול ספורטינג ליסבון, מה שישבית אותו לכארבעה חודשים (כולל לקלאסיקו במחזור הבא). בייל מצטרף בכך לפפה, מוראטה וקרוס ברשימת הפצועים, כשלפחות נראה שקסאמירו חוזר להרכב לאחר פציעה ארוכה. עדיין, מול חיחון שמתחת לקו האדום שום תוצאה מלבד נצחון לא תתקבל.

21:45-סביליה-ולנסיה (ONE): עוד קרב בין קבוצת צמרת לקבוצת תחתית. סביליה חזרה לנצח בליגה וניצבת בבטחה במקום השלישי, וגם המעידה מול יובה בליגת האלופות (לא מעט באשמת השיפוט) כנראה לא תפגע בסיכויי ההעפלה שלה לשלב הבא. מנגד ניצבת קבוצה שראתה ימים הרבה יותר יפים, אך מסובכת קשות בתחתית העונה.

סריה A – מחזור 14:

21:45-אמפולי-מילאן (ספורט 2): מילאן החמיצה ניצחון בדרבי במחזור הקודם, כאשר יריבתה העירונית הצליחה להשוות בדקה האחרונה ל-2:2, מה שהרחיק אותה ל-7 נקודות מיובנטוס המובילה, והשאיר אותה במקום השלישי. הסיכוי שהתרחיש הנ"ל יקרה גם היום קלוש, היות והיריבה ממוקמת בדיוק מעל הקו האדום עם 6 שערי זכות מתחילת העונה – הכי מעט בליגה.

ליגה צרפתית – מחזור 14:

18:05-מונאקו-מארסיי (ספורט +5): מונאקו לא התקשתה בשבוע שעבר מול נועלת הטבלה לוריין, ועדיין ממשיכה לרדוף מהמקום השני אחר המובילה ניס. היום בבית היא אמורה להמשיך את מסע הנצחונות, כאשר הקבוצה שמולה הייתה קבוצת פאר בעבר, אך היום היא קבוצת מרכז טבלה אנמית.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 8:

18:15-מכבי אשדוד\באר טוביה-מכבי ראשל"צ (ספורט 5): ראשל"צ הרשימה מאד בניצחון הביתי על חולון בשבוע שעבר, וגם קיבלה סוף סוף משחק טוב מדאוסן לאחר חזרתו להרכב. האלופה גם התחזקה בגארד מאליק וויינס, שלא אמור לשחק היום. אצל האשדודים החיוכים שהופיעו לאחר שניצחה את ירושלים נעלמו במהרה לאחר התבוסה בחיפה במחזור הקודם, ונראה שהקבוצה מרגישה יותר בנוח בתחתית.

21:45-עירוני נהריה -הפועל ת"א (ספורט 5): מפגש בין שתיים ממנצחות המחזור הקודם. נהריה, קבוצה שאכלה לא מעט מרורים בתקופה האחרונה, הצליחה להשיג נצחון יפה על אילת המידרדרת, בעוד הפועל ת"א הצליחה להשיג בשיניים ניצחון ביתי על גלבוע הקשוחה. שתי הקבוצות די לא יציבות, מה שמבטיח לנו משחק פתוח לחלוטין.

טניס:

גמר גביע דיוויס: קרואטיה – ארגנטינה

היום הראשון של הגמר הסתיים כצפוי בשוויון, לאחר נצחונות של המחבטים הבכירים צ'יליץ' ודל פוטרו על יריביהם. זה הופך את קרב הזוגות היום למשחק מפתח בגמר הזה. הצמד הקרואטי כולל את איבן דודיג, שחקן זוגות טוב למדי, אך עקב האכילס שלו הוא פרנקו סקוגור. סקוגור, המדורג 215 בעולם, הוקפץ להרכב לאחר הפציעה של בורנה צ'וריץ', דבר שהצמד הארגנטיני הכולל את לאו מאייר וגידו פז'ה ינסה לנצל לטובתו. אגב, הקהל הארגנטיני הרב שעשה את כל הדרך ממולדתו מצליח לקזז קמעא את יתרון הביתיות הקרואטי, לפחות בכל מה שקשור בעידוד.

16:00-איבן דודיג ופרנקו סקוגור-לאו מאייר וגידו פז'ה (ספורט +5)

פורמולה 1:

מקצה הדירוג באבו דאבי

הגענו למקצה הדירוג של המירוץ האחרון בעונה. רוזברג מוביל על המילטון ב-12 נקודות, כך שמספיק לו לסיים במקום השלישי מחר כדי להבטיח אליפות. בכל מירוצי הדירוג האחרונים, המילטון זכה בפול פוזישן, רוזברג התייצב במקום שמאחוריו, והמירוץ הסתיים באותם מיקומים בדיוק, היות וזה התאים לרוזברג מבחינת הפרש הנקודות. היום באופן פרדוקסלי, חובבי העניין בספורט זה יצטרכו להעדיף דווקא זכייה של רוזברג בפול פוזישן, שכן זה יבטיח יותר עניין במירוץ מחר, עת המילטון הנואש ינסה לעבור לעמדת ההובלה (מה שלא יקרה במקרה ההפוך). שידור בספורט 5 ב-14:50.

סנוקר:

אליפות בריטניה:

חוזרים לאליפות לאחר יום מנוחה. הקורבן האחרון של הסיבוב הראשון היה ניל רוברטסון, שהפסיד לפיטר ליינס האלמוני. האוסטרלי הגבוה לא בכושר טוב בתקופה האחרונה, וזה ניכר בתוצאות משחקיו האחרונים. היום נפתח הסיבוב השני, והוא יימשך יומיים. שחקנים מעניינים שישחקו בו היום (עדיין לא זה נגד זה) הם וויליאמס, סלבי, הוקינס, היגינס, קרטר, הולט ודוט. נזכיר שהכיסוי של יורוספורט יחל מהסיבוב השלישי (יום שני).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מעקב וונדה גלוב- יום 20
    עוד 16,902 מיילים ימיים להקפת העולם.
    כן רבותיי, זה קרה. לאחר מעל שבועיים שבהם תומסון בסירת הוגו בוס הוביל את המירוץ בבטחה, הבוקר ארמל לה קלאצ', 'התן', לקח את ההובלה.
    למפה הווירטואלית: http://gis.ee/vg/

    לה קלאצ' היה סבלני וחיכה מאחור להזדמנות לפרוץ קדימה, הוא ידע שהיא תגיע. אי אפשר להפליג כל כך מושלם לאורך כל כך הרבה זמן.
    תומסון ניפץ וריתש את השיא שנקבע ע"י לה קלאצ' עצמו בהגעה לנקודת הציון הראשונה בכף התקווה הטובה. הוא עשה את זה ב-18 ימים בלבד, ארבעה ימים מוקדם יותר מהשיא של לה קלאצ'.
    אך ברגע שהגיע, כאילו נעצר. נאבק ברוחות חלשות, יחד עם מיקום דרומי מדי שאילץ אותו לבצע פנייה אחת יותר, מה שמאט את היאכטה משמעותית. 'התן' חיכה בדיוק לזה וצמצם את הפער שעמד על מעל 100 מיילים וב-24 שעות בלבד מצא את עצמו במרחק של 30 מייל בלבד וכאמור הבוקר הספרה 1, מתנוססת אל מול הנקודה שמציינת את סירת פופולר בנק על המפה הווירטואלית.
    חזית קטנה חוסמת את שני המובילים בראש ולא מאפשרת להם להתקדם. הם מנסים הכל כשכל אחד בוחר בטקטיקה שונה להתמודד עם המחסום. תומסון עולה צפונה כדי לתפוס רוחות יותר טובות, תוך סיכון גדול כי למעשה בעלייה צפונה הוא כמעט נעצר לגמרי ב-VMG.
    הסבר טכני קצר:
    VMG- velocity made good
    ה-VMG הוא למעשה נתון המהירות שהשייטים מסתכלים עליו לאורך 24 שעות.
    יש כמה נתוני מהירות: מהירות הסירה ביחס למרחק (SOG-speed over ground) זה נתון המראה על ההתקדמות שהיאכטה עשתה במרחק מסויים לפי ה-GPS. זוהי המהירות להסתכל עליה בחישוב זמני הגעה לנקודה מסויימת.
    זה שונה מהתקדמות הסירה על פני המים, מכיוון שצריך לקחת בחשבון זרמים וסטייה הצידה. לוג המהירות שעל הסירה מחשב את המהירות שהסירה עצמה עושה על המים, כמה מים נדחפים בגלגלת המסתובבת בשנייה.
    ה-VMG הוא נתון שבו משתמשים בתחרויות בעיקר. הרי יאכטת מפרש לא יכולה ללכת תמיד בקו ישר. היא לא יכולה ללכת בדיוק אל מול הרוח לדוגמא. בשביל להגיע מנקודה A לנקודה B סביר להניח שהיאכטה תצטרך להפליג בזיגזג. מה שנקרא 'סיבוב' כזה אל מול הרוח (לדוגמא הרוח תעבור מהצד הימני של היאכטה לצד השמאלי של היאכטה, גם המפרשים יחליפו צד בהתאם). אם עושים כזה זיגזג כשהרוח באה מאחורי קו האמצע של הסירה זה נקרא מהפך (או ג'ייב באנגלית).
    ה-VMG למעשה חוזה את הזמן האידיאלי להגיע מנק' A לנק' B. השייטים תמיד יחפשו את הזווית להפליג שבה ה-VMG הוא הגבוה ביותר.
    וואאו כמה חפירות וכמה מילים ואני עדיין לא מצליח להסביר מונחים בסיסיים. אני אשאיר את ההסברים למורים מבינינו.

    1. במחשבה נוספת נראה כמו טעות של עייפות מצטברת אדם מגיע למצב של חוסר תיפקוד מעייפות משוכנע שהוא צלול ובפועל לגמרי לט מחובר .
      זו הסיבה היחידה שאני יכול למצוא לטעות כזו אצל שייט מבריק .
      הקור הלחץ מים הקרח הצורך להיות.צמוד יותר להגה ולישון פחות ואולי גם החשש להירדם ולעבור את קו הקרח בטעות .

  2. תומסון חד משמעית תיכנן לא נכון ויפסיד הרבה זמן לטרמל יהיה פחות זמן פחות דרך מול הרוח כלומר הפלגות בקדמיות .

  3. עזרה! חברים אני בחו"ל לא מצליח לברר שעות משחקים וצריך לתכנן את היום לפי זה…באיזה שעה המשחק של אינדיאנה ובאיזה שעה קליבלנד? תודה מראש

  4. עזרה! חברים אני בחו"ל לא מצליח לברר שעות משחקים וצריך לתכנן את היום לפי זה…באיזה שעה המשחק של אינדיאנה ובאיזה שעה קליבלנד? תודה מראש!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט