הלילות של אירופה – הכנה זריזה למחזור אמצע השבוע

חורף משמעו שגרה ואחד מדרכי השגרה ללכת בעולם היא אינטנסיביות. והאינטנסיביות היא הרגע בו אני שם לב שישנה שגרה ושהיא דורשת ממני התמסרות ותשומת לב, הפניית הזרקור משלל הדברים להם היית רקע אלי הידיעה: אני כאן, בי אתם נמצאים כרגע. הגילוי הזה עלול להציף שלל של תחושות וכשזה מגיע לכדורסל אני שמח בזה מאוד.

אז הליגה ארגנה לנו מחזור כפול השבוע וכדי לא להתיש אתכם יותר מייד אעשה פריוויו מהיר למחזור השביעי שיתקיים היום ומחר +המחזור השמיני נקדים דבר יום ביומו ב'אירועי דיומא'. בתחילת שבוע הבא נעשה סופר סיכום ופאוור רנקינג לשתי המחזורים.

15 בנובמבר

 

אנאדולו אפס איסטנבול (4-2) – יוניקס קאזאן (4-2)

קרב המתקמבקות באיסטנבול. אפס מגיע לאחר הפסד בשבוע שעבר למילאנו אך גם לאחר שלושה מחזורים בהם הפגינה אינטנסיביות התקפית שהיית חסרה לה מאוד בתחילת העונה. החזרה של תומא הורטל שיפרה מאוד את ההתקפה של הקבוצה כשלצידו ממשיכים לבלוט דשון תומאס ודרק בראון. הקבוצה חסרה עוד כוח בהגנה אותה מוביל טיילור האניקט לאחר שמול מילאנו התברר שהתקפה בלבד לא מספיקה.

בקאזאן הסיפור הוא קית' לנגפורד פחות או יותר. בשני המחזורים האחרונים הוביל מלך הסלים (נכון לרגע זה) של הליגה את הקבוצה לניצחונות דחוקים שהחזירו את הקבוצה לעניינים. קאזאן היא הקבוצה הכי פחות קבוצתית במפעל, וגם המשחק הזה היא תתבסס על ההגנה ועל בידודים של לנגפורד כשמרקו בניץ' או קווינו קולום יצטרפו אלו.

הימור: אפס טובה התקפית בהרבה מקאזאן וקשה לי לראות את קית' לנגפופד סוחב את הקבוצה לנצח. ניצחון טורקי חשוב.

בורוזה במברג (4-2) – הכוכב האדום בלגראד (4-2)

במברג הפסידה ארבעה משחקים העונה ב-4 נקודות או פחות  והיא לא מעניקה חיים קלים לאף קבוצה. כל ההפסדים שלה עד עת היו לקבוצות בכירות ממנה על הנייר ואת משחק הבית הקרוב היא צריכה לנצח. את הקבוצה מובילים דריוס מילר יאניס סטרליינקיס וניקולו מלי. היא תזדקק השבוע לתצוגה טובה יותר מדריוס מילר אחרי שנפילת המתח שלו בשבוע שעבר פגעה בהתקפה כולה. ההגנה שלה טובה יחסית (סופגת 81 נקודות בממוצע) ולא אמורה להתקשות מול ההתקפה של הכוכב.

הכוכב, לעומת זאת, בשקיעה לאחר פתיחת העונה המפתיעה. לקבוצה אין שחקן מוביל התקפית והקשיחות ההגנתית לא מספיקה. הקבוצה אמנם סופגת הכי פחות במפעל עד עתה אבל כאשר שלושת השחקנים המובילים שלך בהתקפה קולעים 11 , 10 ו10 אין לך הרבה מה להציע. קרב מעניין בין שניים מהריבאונדרים הטובים במפעל, ניקולו מלי ואונג'ן קוזמיץ'.

הימור: במברג טובה יותר וגם תנצח. היא חייבת אם היא רוצה שיצא משהו מהעונה הזו.

מכבי פוקס תל אביב(4-2)  – פנרבחצ'א אולקר (2-4)

מכבי תל אביב בבור מקצועי ומנטלי וצריכה ניצחון דחוף. לרוע מזלה זו פנר שבאה לארץ, למזלה פנר לא בדיוק בשיא הכושר. מכבי פוגשת את פנר שלאחר התבוסה לבאסקוניה וצריכה לנצל את חולשותיה שנחשפו: פנר תלויה בקליעה וביכולת של בוגדנוביץ', הקו הקדמי החורק וגם ההגנה לא מה שהייתה. אם מכבי תבוא באנרגיות, תמשיך את השיפור (הקל, אבל שיפור) ההגנתי ותתאפס על עצמה בהתקפה, היא עוד יכולה להפתיע. מה מכבי צריכה בהתקפה? ספקי נקודות, תרגילים שיושחקו לגאודלוק, הופעה סבירה של יוגי או מקל והופעה טובה של סמית' וווימס. אם כל אילו יקרו והקבוצה תצליח להגביל את פנר, זה יכול להיגמר טוב. החולשה בהגנה בכלל ושל הקו הקדמי בפרט עלולה לסתום את הגולל על כך.

פנר לעומת זאת קבלה קבוצה נוחה מאוד לחזור לעניינים. ההגנה המחוררת של מכבי בשילוב הקו הקדמי הרך עושים את הכל לקל בהרבה בעבור הקבוצה שמחזיקה ביאן וסלי אקיפ אודו ובשחקנים שימחו לחדור לטבעת כמו בובי דיקסון ובוגדנוביץ'. לשם הקבוצה צריכה ללכת כמה שיותר כדי לנצל את החולשה בצבע ותחת הסל של מכבי. בנוסף, הקבוצה צריכה להתפלל שהקליעה משלוש שלה תחזור כי מול הגנת שלוש בינונית כמו מכבי זה עשוי להכריע את המשחק לטובתה. בהגנה פנר צריכה לחזור להיות הקבוצה של תחילת העונה שהיתה אחת מקבוצות ההגנה הטובות במפעל. לא צריך יותר מדי מול מכבי: שבש את המשחק המהיר, הכרח כדררת וכמעט בוודאות הפלת אותה.

הימור: פנר. העונה הצהובה בדרך לפח. הלוואי ואתבדה.

EA7 אמפוריו מילאנו (3-3) – באסקוניה וויטוריה (2-4)

משחק מצוין באיטליה. מילאנו היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות במפעל (93 נקודות לשחק)  כשככל שעוברת העונה מגלה את ראקים סנדרס כקלע מוביל ואת אלכסנדו ג'נטילה כמנהיג של הקבוצה. מילאנו קולעת באחוזים מצוינים מחוץ לקשת ומאיזור השתיים ואם תתן לה קצת מרחב – היא תעניש אותך. בנוסף ראדוליצה ומקלין משלימים קו קדמי יעיל מאוד תחת הסל. כלים התקפיים לא חסר. לעומת זאת, בהגנה מילאנו אינה מאריות המפעל והיא חוטפת כמעט כמו שהיא קולעת בכל משחק. מול באסקוניה זה עלול להיות מה שיפגע בה.

באסקוניה בינתיים נצמדת לצמרת. ניצחון על ריאל ופירוק של פנר לגורמים מעוררים הרבה כבוד כלפי הספרדים שנעזרים ברכז, פורווד וסנטר מצוינים (לארקין, שנגלייה,ברנייני) כדי לפתוח שלל אופציות התקפיות ומציגים התקפה מאוזנת מאוד כשגם הספסל תורם את חלקו. בשבוע שעבר הצליחה באסקוניה למחוק את ההתקפה של פנר ומעניין יהיה לראות כיצד תתמודד מול ההתקפה האיטלקית.

הימור: באסקוניה קבלה אצלי המון נקודות ואני אלך אליה. הגבלת ההתקפה האיטלקית ועוד ערב התקפי סולידי.

16 בדצמבר

 

דרושאפקה דואוש אסטנבול (2-4) – צסק"א מוסקבא (0-6)

המאזן של דרושאפקה קצת ומשקר ולא חושף את הבעיות המנטליות שיש לקבוצה הזו במהלך משחקים ואת חוסר היציבות ההתקפית של לא מעט משחקניה. דרושאפקה ניצחה בשבוע שעבר את במברג לאחר ערב הגנתי טוב  וערב התקפה בינוני. כדי לחשוב על ניצחון מול צסק"א היא תצטרך את כל סוללת האמריקאים שלה בכושר שיא ואת הקו הקדמי שלה נותן הופעות התקפיות דומיננטיות יותר ממה שהראה עד עתה. בלאט לא הצליח בתקופתו במכבי לעצור את צסק"א בעונה הסדירה וקשה לי לראות אותו מצליח גם עתה.

צסק"א מגיע מעודדת מהניצחון על ריאל וממשיכה בדרך לעונה המושלמת שלה (יחי הניחוס!). התפריט, אני מניח, יהיה רגיל: ננו דה קולו ומילוש מובילים התקפית, ארון ג'קסון והיגינס עוזרים והקו הקדמי בהובלת היינס וקורבנוב עובדים קשה. עד עכשיו זה עובד ואין סיבה שזה לא יעבוד גם הפעם. צסק"א צריכה לזהות את ההיחלשויות המנטליות של דרושאפקה ולתקוף אז במלוא הדוושה כדי לסגור את המשחק בהזדמנות הראשונה. בשבוע שעבר צסק"א כמעט נפלה ברבע הרביעי אבל מול קבוצת רבע אחרון מצוינת כמו דרושאפקה היא צריכה להיזהר יותר.

הימור: אדום.

אולימפיאקוס פיראוס (3-3) – FC ברצלונה לאסה (2-4)

משחק מסקרן ביוון. אולימפיאקוס תרמה שבוע שעבר ניצחון לגלא וכד לא להידרדר למאזן שלילי היא זקוקה לניצחון בבית. אריק גרין נעלם שבוע בעבר והקבוצה תזדקק לו לצד בירץ' שפרץ במשחקים האחרונים, לצד פרינטזיס המצוין עד עתה וכמובן ספאנוליס. הקבוצה צריכה לנצל את החולשה של ברצלונה בצבע (לפחות כל זמן שטומיץ' על המגרש) כדי לסחוט נקודת ועבירות. בנוסף, הקבוצה תצטרך להגביל את ברצלונה (לא מקבוצות ההתקפה הגדולות במפעל) בהגנה. עצירה של המשחק הקבוצתי ותשומת לב לרייס עשויי בהחלט לעזור ולעצור את הספרדים.

ברצלונה מעודדת משני ניצחונות רצופים תיסע ליוון כשהיא מצוידת בפטרי קופונן שחזר בענק שבוע שעבר ובדולמן שחזר גם הוא מפציעה. החזרה של קופונן חשובה משום שכאשר רייס יכול לנוח מידי פעם, הקבוצה נראית הרבה יותר טוב בהתקפה. בנוסף, הפיק אנד רול בין  קופונן לדורסי אמור להיות אחד המהלכים הקטלניים באירופה במסגרת החמישייה השנייה. אם בארסה לא יסתמכו רק על רייס, ודולמן זבנקוס אולסון והחברים יעזרו בהתקפה מצד אחד, ומן הצד השני בארסה תעצור את אחד משחקני המפתח ההתקפיים של היוונים (עדיף גרין), היא תוכל לנצח ביוון. צפו לקרב מסקרן בין רייס לספאנוליס ולמשחק שילך עד הסוף.

הימור: קשה אבל יש לי הרגשה טובה לגבי בארסה אבל אולימפיאקוס לא נותנת משחקים בקלות שזה מגיע אליה הביתה. אולימפיאקוס בקושי.

ז'לגיריס קובנה (5-1) – גלאטאסריי אובדנק איסטנבול ( 5-1)

מפגש תחתי בליטא. הליטאים נראו טוב יחסית בברצלונה בשבוע שעבר ואת האנרגיות היא צריכה להביא משם. מול קבוצת הגנה חלשה כמו גלא, ווסטרמן ברוק ויאנקואס צריכים לקלוע כמה שיותר. בנוסף,  ניצול של הקו הקדמי הקצר של טורקים יכול לעבוד רק לטובתם של הליטאים. הקבוצה צריכה ללכת פנימה,להוציא עבירות מהגבוהים, ולשחוק את גולר כמה שיותר מהר. בלי טיוס וגולר הטורקים חלשים בהרבה וזה המפתח לניצחון מול, במיוחד עבור קבוצה שאיננה עליונה מהם התקפית. בנוסף, הקבוצה חייבת לקלוע יותר טוב משלוש או לוותר על האספקט הזה חלקית, כי זה פוגע בהם שבוע אחר שבוע. ההגנה של ז'לגרייס לא רעה וגלא לא מסתדר עם קשיחות טוב מידי. גם זה עשוי להביא להם ניצחון.

בגלא יקוו שהקבוצה תזכור משבוע שעבר איך להיראות כמו קבוצה ותפתח גרף שיפור. דיי דנטמון וגולר צריכים להמשיך להוביל ולקוות לכל עזרה שיקבלו משאר השחקנים. הקבוצה צריכה לרוץ מול הליטאים ולנסות לקלוע כמה שיותר כדי להשאיר את הליטאים המוגבלים מאחור. הם כנראה לא  ינצחו דרך ההגנה ומול ההתקפה החלשה הליטאית הם פשוט צריכים לקלוע יותר.

הימור: אני מסמפט את הליטאים ואת שאראס אבל נראה לי שגלא תנצח ותחגוג רגע אופטימי בעונה שחורה מאוד.

ריאל מדריד (2-4) – פאנתינייקוס אתונה (3-3)

ריאל מדריד חוזרת מההפסד לצסק"א ותרצה לנצח כדי שלא לדרדר את המאזן שלה. בריאל מסתמכים על סרחיו יול לצד רודי פרננדז ווסי ג'יי קרול עם עזרה של הצוות מסביב שמתחבר ממשחק למשחק, וכולל בעיקר את גוסטבו איון ורנדולף. ריאל צריכה לעצור את הפיק אנד רול של היוונים, ולקוות שאי היציבות ההתקפית תמשיך – ובעיקר בגזרת הגבוהים. כל עוד בורוסיס ממשיך בהופעות החלשות שלו, ריאל צריכה לנצל את זה ולתת לאיון כדורים תחת הסל. יול מול קלת'ס זה מצ'-אפ' שעובד גם הוא טובת מדריד ואני מאמין שרוב ההתקפות יעברו דרכו. בסוף, ריאל צריכה לשחק כמו שיחקה עד עתה וזה אמור להספיק.

פאו קבוצה לא יציבה בעליל. אתה לא יכול לדעת איזה שחקן יגיע למשחק ואיזה לא. בשבוע שעבר זה היה כריס סינגלטון שבלט אבל קיסי ריברס נדם. מול קבוצתו לשער, ריברס צריך להוביל את הירוקים, לקוות שסינגלטון ימשיך לשחק טוב, צריך שפלדין וניקולאס ייכנסו לעניינים ושקלאת'ס לא יילחץ מיול. כשפאו באה לעבוד היא יכולה לתת  פייט לכל קבוצה ביבשת וזה צריך להיות הכיוון של פסקוול. אם (שוב) חצי קבוצה תישאר בבית, הם יכולים לשכוח מניצחון במדריד

הימור: מדריד. כולי תקווה שבמשחק צמוד, אבל איך שפאו נראים עד עכשיו – לא הייתי בונה על זה.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. שעות משחקים הערב. מועתק מה'אירועי דיומא':
    19:00-אנדולו אפס-יוניקס קאזאן.
    21:00-באמברג-הכוכב האדום בלגרד ספורט 5+לייב).
    21:05-מכבי תל אביב-פנחרבצ'ה אולקר (ספורט 5).
    21:45-ארמאני מילאנו-סאסקי בסקוניה (ספורט 5+לייב).

  2. רוב תודות. מתי משחקה השני של מכבי השבוע בחמישי או בשישי?

    והערה קטנה- **שני מחזורים** ולא שתי. זה כואב לי פיזית, באמת.

  3. יופי של פריוויו כהרגלך לביא! מסכים עם רוב ההימורים , אני חושב דווקא שהמחזור הזה ילווה בהפתעה יחסית בדמות הפסד בכורה של צסק״א

    1. גם אני.צריך לעשות פורמט ליגה גם בליגת האלופות בכדורגל ששמונה הראשונות עולות לשלב הבא.ואז משחקי נוק אוואט בין 1-8 2-7 3-6 ו 4-5 שהמשחק יתקיים בביתה של הקבוצה שסיימה גבוה יותר.אותו דבר בחצי הגמר והגמר.בלי מגרש נייטרלי בגמר.שלמיקומים יהיו חשיבות

  4. אני פשוט לא יכול להבין איל גאודלוק לא מקבל דקה נגד הקבוצה הקודמת שלו????????
    אוחיון עד עכשיו מדהים אבל עדיין…

    1. גל מקל עובד על חוזה של עובד מועדון. הוא סוחב כדורים, מנקה את הפרקט, ולפעמים מבקשים ממנו לרוץ מצד לצד, סתם ככה. הוא תמיד עושה מה שאומרים לו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט