NBA – השלב הבא באבולוציה של המשחק / עדו מוריה

 

אמיגוס, איזה קיץ היה לנו! בהתחלה אוסטרלריה כסחה את העולם באולמפיאדה ואז באולמפיאדת נכים ולקינוח קיריוס מנצח את אליפות העולם של טוקיו בטניס. אבל הכל הבל הבלים כי ב NBA משחקיי אימון נפתחו והעונה הולכת להיות האמא אמא של העונות. על פי מבחן העיין יש כמה מאמנים שהכינו את הנבחרות שלהם בצורה קצת שונה לעשות את הצעד הבא באבולוציה של המשחק.

אני אתחיל את המאמר בקארמה אמשיך אותו בדארמה ואסיים בסוגייה מה הקשר בין שפנים לבוסטון.

בסוף העונה הקודמת, זאת של ה-73 … ה MVP של 2013 חבר לזה של 2014-6 ועד בכלל וביחד עם ה SG הבכיר בליגה וה PF טופ 3 הם הולכים לשלוט בליגה כמו שראפא שלט בחימר. אבל אמיגוס, פה נכנסת הקארמה לתמונה. ייצר פחדנות וחמדנות עוד לא עשה אף אחד אלוף, רק טרמפיסט, ובשביל להכיל את הנבחרת של סן פרנסיסקו ההנהלה היתה צריכה לפרק קצת את המבנה של הקבוצה וככה הם ייצרו את ההירכייה הבאה:

KD הוא ללא ספק שחקן 10. קארי הוא 10++ כמובן. תומפסון וגרין 9.5. ברמה הכי גבוה לעמדה שלהם. בואו נעבור על השאר. איגי היה פעם 9 ואז 8 והיום הוא 7 בממוצע עם הרבה ימים של 6. פאצ'ולה אף פעם לא היה יותר מ-7. ווסט היה אצל המאמן הכי טוב בעולם שהיה מוכן לוותר עליו לטובת היריב העיקרי שלו – זה אומר משהו. לווינגסטון הוא בסדר והשאר… שחקנים מתחת לממוצע.

אתם רואים פה הזדמנות? פתח אפשרי להעניש את הבד קארמה של ג"ס?

בוודאי!!! זה מול העיניים.  חמישייה ראשונה (שניתן לה את הציון 9.25 הגבוהה בפער מעל הליגה) תשחק 32 דקות. החמישייה השנייה (לה ניתן את הציון המעליב של 6.75)  תשחק עוד 16 דקות. קיבלנו ציון משוכלל של 8.4 על פני 48 דקות.

בא מאמן כמו ג'ייסון קיד או סטיבנסון או טרי סטוטס ואמרו אנחנו נרוץ כמה שיותר מהר, ואז שיעלו ההרכב השני הם ירוצו עוד יותר מהר ושהם יתעייפו נעלה את ההרכב השלישי והם בכלל ירוצו כמו מטורפים ושהמיץ יחזור להרכב הראשון הם יעלו וירוצו עוד יותר מהר…

תסתכלו על ההרכבים של פורטלנד מילווקי או בוסטון. אין אף שחקן שהוא מיותר או פחות מהממוצע, כולם, כולל הספסל שחקנים של 8-9 עם כמה נגיעות באול סטאר. אין אף אחד שלא יודע מה לעשות עם הכדור פנוי על קו ה-3. ראינו ונראה את ג"ס נותנת 70 נקודות במחצית ואנחנו יודעים שיש להם כח אש לעשות זאת אבל כשהקבוצה השניייה תתחיל להריץ את ההתקפה אפילו עוד יותר מהר. האחוזים שלהם ייפלו. וכמו שגארצקי אמר: אתה מחמיץ 100% מהזריקות שלא לקחת.. גם KD היהיר לא יכול לקלוע סל שהוא יושב על הספסל כי נגמר לו המיץ.

פה בדיוק נכנסים החיזוקים הקטנים שעשו בבוסטון, JB הרוקי המהיר משחת. פורטלנד, עם שבאז נפייר שחוץ מלרוץ ספרינט ולזרוק מ-3 הוא לא יודע כלום ודלי למילווקי. כולם באו להזריק אוקטן גבוה להרכב השני.

לא מאמינים לי. תסתכלו על משחקי ההכנה ותראו איך היריבות שלהם נופלות מהרגליים אחרי 40 דקות.

העונה הולכת להיות כמו סרט פורנו של שפנים. נראה אותם מזיינים מהר, מתחלפים וממשיכים לזיין מהר . ככה 48 דקות בערב . 8 חודשים בשנה.
העונה הקרובה (לדעתי) תהיה בסימן קצב רצחני וכושר גופני עילאי. לאו דווקא אחוזי קליעה. אחרת באמת היה אפשר לסגור את הליגה כבר עכשיו.

 

Image result for FUCK LIKE BUNNY

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. האוסטרלים ניצחו באולימפיאדה? האמריקאים ניצחו כל דבר שזז. הם היו צריכים את האונייה קווין אליזבט לסחוב את כל המדליות הביתה. זאת אגב היתה אולימפיאדה חלשה יחסית לאוסטרלים.

    מאמר טוב ונכון. האתלטיות והמהירות תגדלנה לרמות אסורות

  2. קבוצות עם ספסל עמוק, שרצות המון ומשתמשות ברוטציה העמוקה בשביל לשמור על קצב גבוה –
    זה נהדר. לעונה הרגילה.

    בפלייאוף אין באק טו באק, והכוכבים משחקים יותר דקות. גם בוסטון, אם תבחר לצמצם את הדקות של הורפורד בפלייאוף, תחטוף.

    דרך אגב, יש דוגמאות היסטוריות לקבוצות שידעו ללחוץ על הגז לאורך משחקים שלמים (לאו דווקא בקצב מטורף), על ידי שמירת כוכב ששווה חמישייה על הספסל. הסלטיקס שהעלו את האבליצ'ק מהספסל הם דוגמה מצוינת.

  3. אני לא חולק על העובדה שקבוצות ינסו להמשיך ולהעלות את קצב המשחק.
    ב-NBA של היום, בו השחקנים אתלטים יותר מתמיד, וקאצ' אנד שוט הפכה לזריקה החשובה במשחק (פעם זו הייתה הזריקה מהפוסט),
    התקפת המעבר הפכה לדרך יעילה במיוחד להשיג מבטים פנויים לסל.
    ואחת הדרכים האפקטיביות להניע את התקפת המעבר היא לחיצה על הגז
    (אבל לא רק. מיאמי של לברון/ווייד שיחקה בקצב אטי מאוד, והשיגה ההמון נק' בהתקפת מעבר על ידי לחץ שגרם לאיבודי כדור)

  4. פוסט מופלא.
    אבל ריצה מטורפת מעולם לא ניצחה אליפות nba.
    והמתמודדת העיקרית לרשעים – ס"א – היא ההיפך הגמור.
    העניין הוא שלא צריך אמצעי קיצון כאלו כדי לנצח את נערי הזהב המרושעים.
    חוסר הכימיה ואובדן שחקנים משמעותיים יעשה את שלו. קבוצה מצוינת "רגילה" תוכל לנצח את ג"ס – ומלבד ס"א, גם פורטלנד למשל יכולה להיות כזו.

    1. מה בדיוק הווריורס עשו בשנתיים האחרונות?
      חוץ מזה גם האימפריה הגדולה ביותר בתולדות ה-NBA נבנתה על קצב מטורף (שמשך אחריו גם את כל הליגה).

  5. קבוצות יוכלו לרוץ מול הווריורס רק אם לא תהיה להם הגנת ברזל, וכקבוצה עם 2.5 שומרים (תומפסון, דריימונד, דוראנט של העונה הרגילה=חצי) לא תהיה להם. לכן סיכוי גבוה שאתה צודק והאין ספסל שלהם יענש בגדול על כך.

    אבל יש משהו שלא כ"כ התייחסת אליו ולדעתי יקרה: דוראנט ישחק כמות מסויימת של דקות עם החמישייה השנייה ואיגודלה עם החמישייה הראשונה. KD עדיין יפתח, ברור, אבל סביר שנראה אותו לצד ליבינגסטון, ווסט ומקגי כמי שאשכרה מסוגל לקלוע ועולה מהספסל.

    1. עד רבא ועד רבא… מול 2 שחקני על קבוצות יכולות להתמודד. יירד KD לספסל דבר ראשון . הסוכן שלו יהיה על הטלפון. דבר שני קבוצות יכלו לכסות בשמיכה הרגילה שלהם 2 שחקני על בראשונה ועוד שחקן על בשנייה . והיתרון העצום של ג"ס נעלם בשנייה.

      הטענה העיקרית שלי זה שהחמישייה הראשונה של ג"ס שווה +10 עד +20 על כל חמישייה אחרת. את מזעור הנזקים יעשו על החמישייה השנייה . ועוד קצת על החמישייה הראשונה ברבע הרביעי.

      1. הטענה שלך שמה שינצח את הווריורס זה שקבוצות ישחקו מהר מולן?
        אבל זו בדיוק תוכנית המשחק של הווריורס. הם איבדו שחקני ספסל אבל יש להם במקומם שחקנים אחרים שכבר שיחקו במערכת כמו מקאדו וקלארק כמו גם תוספות . האובדן העיקרי שלהם היה דווקא בחמישיה ושם הם הרוויחו בגדול עם ה"תחליף" שהביאו.
        אני לא טוען שאי אפשר יהיה לנצח את הווריורס כי עוד לא ראינו איך הם צתפקדים בהרכב החדש, אבל די ברור שקצב גבוה לא יהיה מה שינצח אותם כי זה הנשק שלהם.

          1. אוקלהומה סיטי באמת ניצלו שינוי טקטי כדי להפתיע את הווריורס אבל לא הקצב היה מה שהפתיע אותם אלא ההרכב. ברגע שהם למדו להתמודד עם זה הם ניצחו את הסדרה גם בקצב הגבוה.
            קליבלנד לא ניצחו את הווריורס בקצב גבוה. הם אמנם עשו עבודה טובה בניצול הזדמנויות לצאת למתפרצת אבל באופן כללי הם לא ניצחו את הווריורס בקצב מהיר.

        1. אני חושב שהם יוכלו את הרעל של עצמם…

          תשמע ב-2 טסט קייסים של משחקי אימון מול 2 קבוצות קצב גבוה (טורנטו ודנוור) ג"ס נראתה קצת עייפה לקראת סוף המשחק. מה יקרה שישחקו מול הסופר דופר קצב של בוסטון ומילווקי???

          1. שוב, זה הקצב שבו הם משחקים כל הזמן והביא אותן לאן שהם היום. הייתי נזהר מאד מלהסיק משהו ממשחקי פריסיזן שגם ככה בדרך כלל לא רואים בהם חלוקת דקות רגילה.

          2. גילרי, היה להם אפשרות ליפול על ההרכב השני בלי לאבד יותר מידי סקור.

            אחרי שאמרתי את זה, ג"ס הביאו טאלנט חדש שקבר 2 באזר ביטרס במשחק אתמול.

          3. כמו שגילרי אמר – פרהסיזן זה פרהסיזן זה פרהסיזן. קשה להסיק מזה מסקנות לעונה הרגילה, ולכן אני מצניע את ההתלהבות שלי מהניצחון של מיאמי על הספרס (איפה הייתם ב-2014?).

            הם שומרים כוחות לעונה הרגילה. ככה צריך (לדעתי בשלב הזה של קדם העונה הם לא צריכים לשחק בכלל). יכול להיות שיהיו להם בעיות מול קבוצות עם קצב גבוה כי הספסל שלהם די זקן, אבל קשה לבסס את זה על קדם העונה.

            אבל קצב גבוה כשלעצמו לא יספיק. יהיה להם קשה נגיד מול יוסטון שתשחק מהר. זה רק מרכיב אחד, יחד עם לבודד את השחקן הכי טוב שלך על קרי/להגיע למצב של 1-מול-פצ'ואליה בצבע ועם שמירה הדוקה על דריימונד.

  6. לא הולך להתווכח על עולם הדימויים המפוקפק והמצומצם של הכותב או על התובנות הספורטיביות הקלושות אבל בכל מה שקשור לזיאולוגיה אתה כנראה מתכוון לארנבים ולא לשפנים (כך גם לפי התמונה שבפוסט שהיא של ארנב)

  7. מה שמיוחד בעונה הקרובה של GS הוא שלמרות שבד"כ העונה הרגילה ב NBA היא סוג של מריחת זמן עד הפלייאוף (לקבוצות המובילות), הפעם GS חייבת להתחיל טוב את העונה, כי אחרת יתמודדו עם לחץ ציבורי/תקשורתי היסטרי שמגיע תמיד עם פרויקט גלאקטיקוס. תוסיף לזה את המוטיבציה המוגברת של כל קבוצה שתעלה לשחק נגדם. בקיצור, נראה לי שהולכת להיות עונה רגילה יותר מעניינת מהרגיל.

  8. כל הקבוצות מדברות השנה על העלאת הקצב. אבל כמו שגיא אמר בפלייאוף תהיה האטה וגם השחקנים יהיו יותר טריים באופן יחסי (אין באק טו באק). הסיכון במשחק ריצה מהיר הוא עודף פציעות.

  9. מקהייל, שאני הרבה יותר אוהב אותו כפרשן מאשר מאמן אמר דבר נכון.
    שהקבוצה רצה בקצב כל כך מהר, היא גורמת לקבוצה השנייה לצאת מהתבנית שלה. הקבוצה השנייה תתחיל לרוץ to keep up והמשחק יתבלגן. בדרך כלל זה עובד לקבוצות עם פחות כישרון לנצח קבוצות כשרוניות יותר (דנבר של קארל, פיניקס של דאנת'וני).
    לגבי הפלייאוף, נכון שהמשחק מאט וכל פוזשן נהיה יותר חשוב. אבל דווקא גולדן סטייט היא ההוכחה שאפשר לנצח בכזה משחק.
    אין כמעט קבוצות שיכולות לשחק מול גולדן סטייט קרב יריות ולנצח. מה גם שההגנה של הלוחמים מעולה.
    לדעתי יהיה מעניין. דווקא אם קבוצות ינסו לאט את המשחק. לדוגמא מינסוטה של ת'יבודו. הכוח שלהם לא יהיה בריצה. החולשה שלהם היתה בהגנה, ריבאונד ואיבודי כדור. דווקא האטה של המשחק ובנייה סביב טאונס יכולה לתת להם יתרון יחסי על פני שאר הקבוצות שכולן מנסות לרוץ מהר ובכך מבטלות את היתרון היחסי על פני הקבוצות הכשרוניות שגם רצות מהר.
    אני מחכה לראות אילו קבוצות ילכו נגד הטרנד והאם זה יעזור להם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט